Olin jo syntyessäni vähän outo

Anonyymi-ap

Katseli vanhoja lapsuuskuvia. Huomasin, että olen aina ollut vähän syrjässä muista ja olen ollut jo silloin vähän ujo ja arka. No, sama meno on jatkunut aikuisiässä, enkä edelleenkään hakeudu mielelläni porukoihin ja ryhmätilanteisiin ja tällaisessa maailmassa kuin elämme niin sehän on vähän huono olla tällainen itsekekseen mietiskelijä ja puurtaja, introvertti, kun maailma on tehty kuitenkin ekstroverttejä varten ihan ajatellen vaikkapa kauppojen myyntipakkauksia, joissa yleensä korostuvat niin sanotut perhekoot.

Mutta joo, että synnynnäistä tämä "outous" on, ei voi mitään. Näillä mennään!

30

348

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monesti perhekoko on huijausta ja on kalliimpi kuin pieni pakkaus.

• Anonyymi

Paitsi keskikaljassa...perhekoko on halvempi kuin yksittäispakkaus!

• Anonyymi

Et ole ainut.

• Anonyymi

Samoilla korteilla mennään...

• Anonyymi

Asperger selittää tuollaisen. Itsediagnoosina olen päättänyt olla asperger. Lekurilta diagnoosin saaminen ei muuttaisi mitään. Lääkkeitä en alkaisi käyttämään kun olen jo aikuinen ja selvinnyt ilman tähänkin asti. Maailma on muutenkin niin tärähtänyt että kyseenalaistan sen mikä ylipäätään on outoutta taikka hulluutta.

• Asperger ei vaadi lääkitystä itsessään. Mutta jos siihen liittyy liitännäissairauksia, kuten masennus tms, sitä voidaan hoitaa lääkkeiden avulla.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Asperger ei vaadi lääkitystä itsessään. Mutta jos siihen liittyy liitännäissairauksia, kuten masennus tms, sitä voidaan hoitaa lääkkeiden avulla.

Siihen assosioituu helposti juuri noita lieveilmiöitä. Sanoisin että ne ovat ennemmin sääntö kuin poikkeus. Lähtökohtaisesti assit ovat erilaisia ja se hankaloittaa sosiaalista elämää. Oikeastaan he ovat aidompia kuin normot koska eivät pelaa sosiaalisia pelejä. Ehkeivät osaa ja ymmärrä pelata niitä tai eivät yksinkertaisesti välitä. Who gives a s*it 🤷‍♂️? Asioiden yksinkertaistaminen on mun mielestä aina hyvä juttu. Voi olla osin tottumiskysymys ja ehkä assit kokevat vähemmän yksinäisyyden tunnetta kuin muut.

Yhteiskunta on puolustavinaan erilaisia ihmisiä tasa-arvon nimissä mutta oikeasti se vain nostaa tietyntyyppisiä ihmisiä jalustalle muiden ihmisryhmien kustannuksella, jolloin näiden viimeksi mainittujen oikeuksia poljetaan alas. Se on selvää että sosiaalisesti ulkopuolisia yksilöitä ei katsota hyvällä, vaikkei sitä missään suoraan ilmaistakaan. Työelämä suosii ekstroverttejä. On joka tapauksessa parasta olla vain oma itsensä, teeskentelemättä. Elämänsä läpinäyttelijöitä riittää mutta se on kuin mielensisäinen krooninen stressitila, tulehdustila mikä syö ihmistä sisältä ulospäin.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Asperger ei vaadi lääkitystä itsessään. Mutta jos siihen liittyy liitännäissairauksia, kuten masennus tms, sitä voidaan hoitaa lääkkeiden avulla.

Itsellä ennen Aspergeria on Diagnosoitu Add. Asperger Diagnosoitiin vasta vuoden 2018 lopussa kun se ei varmaan ollut niin selvä tapaus. Add on diagnosoitu joskus 2012 vuonna. Koskaan en ole käyttänyt AdHd-lääkkeitä. Siihen en osaa sanoa mitään olisko kannattanut, olisko mun elämä ihan erilaista jos käyttäisin AdHd-Lääkkeitä.

KilttiMies89

• Menin mäkin syntyessä siniseksi. Mutta en mä silti hirveen erikoinen ollu. Jotenkin toisaalta vaikka introverttinä itteeni pidän. Niin silti saan ryhmässä enemmän aikaan. Joskus menee ihan turhia nyplätessä kun oon yksin.

• Anonyymi

Mut piti pihdeillä kiskoa pihalle kun meinasin tukehtua hengiltä ja sain luultavasti aivovamman synnytyksen yhteydessä.

KilttiMies89

• Anonyymi

Narsismi kehittyy jo pikkulapsena kun vanhemmat ei aseta mitään rajoja.

• Anonyymi

höhlä, aloituksella ei ole mitään tekemistä narsismin kanssa

• Anonyymi

Ihan tavallista on olla muualla kuin kaiken keskipisteenä.

• Anonyymi

Usein tuollaiset piirteet siirtyvät vanhemmalta lapselle geeneissä.

• Anonyymi

Introverttiys ei ole sairautta eikä edes outoutta.

En usko lainkaan, että sitä pidettäisiin Suomessa outoutena. Sitä pidetään negatiivisena lähinnä angloamerikkalaisissa kulttuureissa.

🦄

• Anonyymi

Sama vika. Ollu lapsesta asti sivusta seuraaja ja pohdiskelija. Osaan olla jlospäinsuuntautuva, jos haluan ja pidän seurastani kovin. Muutoin pidän naamani kiinni ja kattelen muitten mähläämistä tai uppoan ajatuksiini. Vetäydyn yksin omaan rauhaani.

Jasu

• Anonyymi

Hyväksytään kuitenkin se, että osa ihmisustä tarvitsee muitten seuraa enemmän kun toiset pysyäkseen elossa ja järjissään. Heille tämmöinen ikuinen hiljaisuus yhtään haittaamatta itseä on käsittämätöntä. Eikä usko muittenkaan kykenevän, jos itse ei kykene.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyväksytään kuitenkin se, että osa ihmisustä tarvitsee muitten seuraa enemmän kun toiset pysyäkseen elossa ja järjissään. Heille tämmöinen ikuinen hiljaisuus yhtään haittaamatta itseä on käsittämätöntä. Eikä usko muittenkaan kykenevän, jos itse ei kykene.

Jasu

Kun kattelee maailmaa, ihmisiä, eläimiä niin nään tässä kaikessa vain yhden virheen. Se ei ole kuolema, se on ihminen.

Otus joka säätää kaiken päin persettä mikä toimisi ihan ittekseen ilman sekaantumista.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun kattelee maailmaa, ihmisiä, eläimiä niin nään tässä kaikessa vain yhden virheen. Se ei ole kuolema, se on ihminen.

Otus joka säätää kaiken päin persettä mikä toimisi ihan ittekseen ilman sekaantumista.

Jasu

Totta, se joka sanoi ihmistä maapallon syöväksi oli aikalailla oikeassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on. Tekee ongelmia joita sitten yrittää ratkoa uusilla ongelmilla. Voiko paljon pahempaa pöljää maan päälle enää laittaa. 😂

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on. Tekee ongelmia joita sitten yrittää ratkoa uusilla ongelmilla. Voiko paljon pahempaa pöljää maan päälle enää laittaa. 😂

Jasu

Lohduttavaa musiikkia tähän 🙃
        https://www.youtube.com/watch?v=B8W1A4NP9VM

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Agent Smith väitti niin. Tässäpä hänen sitaattinsa: "I'd like to share a revelation that I've had during my time here. It came to me when I tried to classify your species and I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment but you humans do not. You move to an area and you multiply and multiply until every natural resource is consumed and the only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. Do you know what it is? A virus. Human beings are a disease, a cancer of this planet. You're a plague and we are the cure."

Kenties maailmanjohtajat käyttävät näitä Matrixin ismejä ohjekirjanaan kuvitellen että tekoäly pelastaisi maailman. Ettei vaan lopulta kävisi niinkuin niissä elokuvissa? Matrixissa näkyi vain niukasti muita elukoita kuin ihmisiä. Ehkä se oli symboliikkaa sille että ihmiset olivat ehtineet tuhota luonnonympäristöjä rankalla kädellä Matrixin sisällä. Matrixin ulkopuolella tilanne oli vielä synkempi. Sitä ihmettelen miten ihmiset selvisivät todellisessa maailmassa vaikka kasvikuntakin oli menetetty. Hapenpuutteesta puhun. "Oikea" todellisuus saattoi sekin olla oma matriisinsa. - Morpheus.

• Anonyymi

joku kaatunut mönkijällä, ozzy sanoi joku muukin....

• Anonyymi

jaaha, taivaskanavalla liikkuu kanssa villejä huhuja...ozzyllä on kyllä tapana liioitella hieman :)

• Anonyymi

puhelimeen vastausääni:; I am UIron man.

• Anonyymi

ehkä niin onnistunkin jotenkin kertomalla juttuja nuorisolle jotain, koska en ole tyhmä kuin Timo heh

• Anonyymi

Maailma ei ole tehty vain ekstroverteille.

• Anonyymi

Entä jos vain olet tottunut pitämään itseäsi outona? Introverttiys ei ole sen oudompaa kuin ekstroverttiyskään.

Kauppojen myyntipakkaukset ovat liian suurelta osin suuria eli vääränkokoisia 😆 Suomessa asuu yksin oliko se 1,3 miljoona ihmistä, ei vähän.

- Sheena

• Anonyymi

tuntuu niin että kun jos tiedossaqhahan ollut että tyttöjäkin masentaa aika paljon niin jos s itpystyisin auttamaan, luulisin että pystyisin..

• Anonyymi
      UUSI

Ei se haittaa jos on persoonallinen kunhan on hyvä ja kunnon ihminen ja kunnioittaa muita. Ei se välttämättä ole outoutta. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3605
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      114
      2510
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      593
      2283
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2026
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      77
      1754
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1658
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1648
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      1564
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1446
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      94
      1437
    Aihe