Oikeistopopulististen kovien arvojen poliittisessa maailmassa näin eläessämme tarvitsemme mielestäni nyt tervehdyttävämpää päätöksentekoa - suunta on onneksi muuttumassa mm. viimeisimpiin puoluekannatuskyselyihin viitaten ja siten voidaan olettaa, että jo tulevalla hallituskaudella kokonaisvaltaisen päätöksenteon keskiöön nousevat taas tasa-arvo, yhdenvertaisuus ja kansalaisten osallisuus taloususkon ja konservatiivisiksi luonnehdittujen - käytännössä dogmaattisesti uskontojen määräyksistä johdettujen - arvojen sijasta.
Feminismi filantrooppisena aatteena toimii sosiaalisen koherenssin takaajana ja edesauttaa päätöksenteossa tunnistamaan ihmisen tilastonumeroiden ja retorisen sumutuksen seasta.
Feminismiä tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan
101
582
Vastaukset
- Anonyymi
Heti ensimmäinen sana jolla aloitit feminismiä koskevan keskustelun on "oikeistopopulisti" ja asetit sen vastakkain feminismin kanssa.
Mielipiteesi kokonaisuudessaan feminismistä ja sen ajankohtaisuudesta on jälleen kerran sijoitettu nimenomaan _poliittiselle_ kartastolle kohtaan x. Niin ei pitäisi tehdä. Feminismi on poliittisesti sitoutumaton liike.
Feminismiä ei pitäisi sijoittaa mihinkään kohtaan poliittista kartastoa. Ei ole mitään perustetta miksi feministi ei voisi olla mitä tahansa muutakin puoluekantaa edustava kuin vihervasuri. Itseasiassa nykyinen wokekuorrutettu vihervasemmisto"feminismi" on kaukana feminismistä muutenkin.
Kuka tahansa joka kannattaa yhteiskuntajärjestystä ja kulttuuria jossa naiset voivat elää itsenäistä autonomista elämää ja puuttuu epäkohtiin jotka tätä naisten yksilön vapautta uhkaavat voi sanoa olevansa feministi.
Feministi voi aivan hyvin olla arvoiltaan oikeistokonservatiivikin tai miksei vaikka "roturealisti". Lähestulkoon mitä tahansa muutakin. Olennaista on vain se että kannattaa naisten itsenäistä, autonomista asemaa ja puuttuu ongelmiin ja ilmiöihin jotka sitä uhkaavat.
Filantropiaan sisältyy ajatus muiden pelastamisesta, auttamisesta ja hyväntekeväisyydestä. Se sopii huonosti kuvaamaan naisten omaa voimautumista ja itsenäisyyttä ajavaa liikettä ja sen tavoitetta. Jos feminismi olisi "filantropinen aate" siihen sisältyisi ajatus jostakin ikuisesta autettavien heikkojen joukosta joita on aina pelastettava milloin mistäkin ja joita kohtaan on tehtävä ikuisesti hyväntekeväisyyttä.
Filantropia on ihmisiä objektisoiva käsite. Feminismi pyrkii irti naisten objektisoinnista.
Auttaminen ja hyväntekeväisyys on pohjimiltaan vallankäyttöä joka tuppaa yleensä vähentämään sen "autettavan" omaa voimaa ja itsenäisyyttä. Auttaminen ja hyväntekeväisyys yleensä varsinkin pitkässä juoksussa palvelee enemmän auttajan omia tarpeita kuin sen jota autetaan. Usein auttamisesta muotoutuu pitkässä juoksussa riippuvuussuhde autettavan ja auttajan välille. Feminismi individualistisena liikkeenä pyrkii juuri päinvastoin siihen että naiset vapautuvat irti riippuvuussuhteista.
Feminismi ei ensisijaisesti tähtää naisten pelastamiseen vaan siihen että naisista tulee, ja että naiset voivat elää autonomisesti ja itsenäisesti.- Anonyymi
Voivatko naiset elää Suomessa autonomisesti ja itsenäisesti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voivatko naiset elää Suomessa autonomisesti ja itsenäisesti?
Monet voivat, monet eivät.
Näinä aikoina on kuitenkin paljon tekijöitä jotka uhkaavat naisten autonomista asemaa pahemmin kuin aikoihin. Jo biologia takaa sen, että tietyt pysyvät muuttumattomat tekijät luovat tilanteen että homma ei ole koskaan valmis.
Naisten autonomiaa ja sen toteutumista on aina vahdittava, siihen on kiinnitettävä huomiota, koska jos ei asiaan kiinnitetä huomiota eritoten biologiset realiteetit ajavat naiset aina miehiä riippuvaisempaan asemaan. Eri kulttuureissakin naisten alisteinen riippuvainen asema perustuu pohjimmiltaan biologiaan. Pahin uhka tulee kollektivistisista kulttuureista ja naisten objektisoinnista.
Täten feminismiä tullaan aina tarvitsemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet voivat, monet eivät.
Näinä aikoina on kuitenkin paljon tekijöitä jotka uhkaavat naisten autonomista asemaa pahemmin kuin aikoihin. Jo biologia takaa sen, että tietyt pysyvät muuttumattomat tekijät luovat tilanteen että homma ei ole koskaan valmis.
Naisten autonomiaa ja sen toteutumista on aina vahdittava, siihen on kiinnitettävä huomiota, koska jos ei asiaan kiinnitetä huomiota eritoten biologiset realiteetit ajavat naiset aina miehiä riippuvaisempaan asemaan. Eri kulttuureissakin naisten alisteinen riippuvainen asema perustuu pohjimmiltaan biologiaan. Pahin uhka tulee kollektivistisista kulttuureista ja naisten objektisoinnista.
Täten feminismiä tullaan aina tarvitsemaan.Mikä sen ratkaisee, että kuka voi ja kuka ei?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sen ratkaisee, että kuka voi ja kuka ei?
Ei ole mitään taikatemppua joka tällaiset asiat "ratkaisee" ja sen jälkeen on pöytä puhdas. Ei ole olemassa myöskään heitä jotka voivat ja heitä jotka eivät voi elää autonomista elämää ikään kuin se olisi joko- tai kysymys. Emme elä mustavalkoisessa joko- tai maailmassa.
On olemassa monenlaisia muuttujia jotka vaikuttavat heikentävästi, ja uhkaavat naisten mahdollisuuksia elää itsenäistä vapaata itseohjautuvaa elämää. Ed viestissä niitä jo lueteltiin.
Naisiin kohdistuvat asenteet, naisten taipumus joutua objektisoiduksi, biologiset realiteetit, taloudelliset tekijät, monenkirjavien kulttuurien perinteet, myös asenteet länsimaisia naisia kohtaan ym. uhkaavat kaventaa naisten toimintaympäristöä ja luovat naisille suurempia riskejä menettää autonomiaansa kuin miehille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sen ratkaisee, että kuka voi ja kuka ei?
Jos joku "ratkaiseva" tekijä on mainittava sanoisin että ratkaisevaa on se perustuuko yhteiskunta individualistisiin vai kollektivistisiin ihanteisiin. Mitä individualistisempi yhteiskunta on kulttuuriltaan ja järjestelmiltään, sitä paremmin yksilöiden autonomia toteutuu. Mitä kollektivistisempi on kulttuuri ja järjestelmä, sitä heikommin yksilön autonomia toteutuu.
- Anonyymi
"Itseasiassa nykyinen wokekuorrutettu vihervasemmisto"feminismi" on kaukana feminismistä muutenkin."
Woke on tehnyt feminismille saman kuin The Substance elokuvan ihmeaine Elisabeth Sparklelle jolla päähenkilö yritti pitää itsensä nuorena naisena. Tämä progressiivinen ihmeaine lupasi edistyksellisesti ikuista nuoruutta ja naisellisuuden säilyttämistä. Mutta mitä enemmän hän ainetta injektoi itseensä sitä pahemmin koko naisasia vääristyi. Lopulta häntä ei enää tunnistanut naiseksi lainkaan. Hänestä oli tullut hirviö jota kukaan ei enää tunnistanut naiseksi.
Wokeakaan ei kukaan normaali enää tunnista naisasialiikkeeksi.
https://m.youtube.com/shorts/cCtH1fQn_G8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään taikatemppua joka tällaiset asiat "ratkaisee" ja sen jälkeen on pöytä puhdas. Ei ole olemassa myöskään heitä jotka voivat ja heitä jotka eivät voi elää autonomista elämää ikään kuin se olisi joko- tai kysymys. Emme elä mustavalkoisessa joko- tai maailmassa.
On olemassa monenlaisia muuttujia jotka vaikuttavat heikentävästi, ja uhkaavat naisten mahdollisuuksia elää itsenäistä vapaata itseohjautuvaa elämää. Ed viestissä niitä jo lueteltiin.
Naisiin kohdistuvat asenteet, naisten taipumus joutua objektisoiduksi, biologiset realiteetit, taloudelliset tekijät, monenkirjavien kulttuurien perinteet, myös asenteet länsimaisia naisia kohtaan ym. uhkaavat kaventaa naisten toimintaympäristöä ja luovat naisille suurempia riskejä menettää autonomiaansa kuin miehille.Onko nuo toimintaympäristöä uhkaavat tekijät sellaisia, joihin voidaan vaikuttaa ja jos voidaan, niin mikä taho niihin voi vaikuttaa? Miksi uhka on suurempi naisille kuin miehille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Itseasiassa nykyinen wokekuorrutettu vihervasemmisto"feminismi" on kaukana feminismistä muutenkin."
Woke on tehnyt feminismille saman kuin The Substance elokuvan ihmeaine Elisabeth Sparklelle jolla päähenkilö yritti pitää itsensä nuorena naisena. Tämä progressiivinen ihmeaine lupasi edistyksellisesti ikuista nuoruutta ja naisellisuuden säilyttämistä. Mutta mitä enemmän hän ainetta injektoi itseensä sitä pahemmin koko naisasia vääristyi. Lopulta häntä ei enää tunnistanut naiseksi lainkaan. Hänestä oli tullut hirviö jota kukaan ei enää tunnistanut naiseksi.
Wokeakaan ei kukaan normaali enää tunnista naisasialiikkeeksi.
https://m.youtube.com/shorts/cCtH1fQn_G8Sekä Elisabeth että Sue, jotka edustavat eri sukupolvea elokuvan maailmassa ikänsä puolesta, ovat koukussa substanssin käyttöön. Käytöstä alkaa aiheutua kummallekin erinäisiä ongelmia, jotka vain pahenevat. Lopputuloksena on jotain aivan hirveää ainakin ulkopuolisten näkökulmasta, vaikka Substanssin käytöstä aiheutuneet seuraukset ovat absurdilla tavalla normalisoituneet Elisabethin ja Suen elämässä. Elokuvaa on mahdollista tulkita siten, että meidän ei pidä valita Substanssiin koukussa olevien naisten väliltä. Substanssin käyttö tulee lopettaa, ja siitä keinotekoisesta maailmasta, jonka sisällä he elävät, paeta. Tämän keskustelun kontekstissa yksittäinen feminismin muoto ei olekaan ratkaisu feminismin aiheuttamiin ongelmiin länsimaissa, vaan kestävä ratkaisu on hylätä feminismi ja sen erilaiset muodot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko nuo toimintaympäristöä uhkaavat tekijät sellaisia, joihin voidaan vaikuttaa ja jos voidaan, niin mikä taho niihin voi vaikuttaa? Miksi uhka on suurempi naisille kuin miehille?
Jos naisia esimerkiksi ahdistellaan kaduilla, työpaikoilla, yöelämässä, harrastuksissa ym. naiset alkavat oman hyvinvointinsa ja turvallisuutensa vuoksi vetäytymään yhä enemmän kaikenlaisista sosiaalisesta elämästä. Esimerkiksi tällaiset ilmiöt kaventavat naisten toimintaympäristöä.
Mitä mieltä itse olet, voiko asiaan vaikuttaa? Entä mikä taho asiaan voi vaikuttaa?
Entä osaatko itse vastata omaan kysymykseesi onko tällainen uhka suurempi naisille vai miehille? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekä Elisabeth että Sue, jotka edustavat eri sukupolvea elokuvan maailmassa ikänsä puolesta, ovat koukussa substanssin käyttöön. Käytöstä alkaa aiheutua kummallekin erinäisiä ongelmia, jotka vain pahenevat. Lopputuloksena on jotain aivan hirveää ainakin ulkopuolisten näkökulmasta, vaikka Substanssin käytöstä aiheutuneet seuraukset ovat absurdilla tavalla normalisoituneet Elisabethin ja Suen elämässä. Elokuvaa on mahdollista tulkita siten, että meidän ei pidä valita Substanssiin koukussa olevien naisten väliltä. Substanssin käyttö tulee lopettaa, ja siitä keinotekoisesta maailmasta, jonka sisällä he elävät, paeta. Tämän keskustelun kontekstissa yksittäinen feminismin muoto ei olekaan ratkaisu feminismin aiheuttamiin ongelmiin länsimaissa, vaan kestävä ratkaisu on hylätä feminismi ja sen erilaiset muodot.
"Tämän keskustelun kontekstissa yksittäinen feminismin muoto ei olekaan ratkaisu feminismin aiheuttamiin ongelmiin länsimaissa, vaan kestävä ratkaisu on hylätä feminismi ja sen erilaiset muodot."
Jos käytämme substance- elokuvaa vertauskuvana siihen miten wokekultti on vaurioittanut feminismiä, ainoa oikea ratkaisu olisi ollut koko substanssista kieltäytyminen ja naiseuden kaikkien muotojen - myös vanhenemisen - kunnioittaminen. Nainen, ja feminismi, muuttuu ajan mukaan.
Koska näin ei tapahtunut, ja feminismi päätti injektoida itseensä woke- substanssia tunnetuin seurauksin, ainoa oikea ratkaisu olisi lopettaa substanssin käyttö ja kohdata rehellisesti sen feminismille ja feminismin maineelle aiheutetut haitat. Sen jälkeen voisi alkaa toipumisprosessi ja palautuminen takaisin oikean naisen elämään, ja sen kaikkiin puoliin.
Samalla tavalla kuin Elisabeth Sparkle haluaa paeta ikääntymistä, woke haluaa paeta naisasioita, kiistää koko sukupuolikäsitteen ja keskittyä kaikkeen muuhun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos naisia esimerkiksi ahdistellaan kaduilla, työpaikoilla, yöelämässä, harrastuksissa ym. naiset alkavat oman hyvinvointinsa ja turvallisuutensa vuoksi vetäytymään yhä enemmän kaikenlaisista sosiaalisesta elämästä. Esimerkiksi tällaiset ilmiöt kaventavat naisten toimintaympäristöä.
Mitä mieltä itse olet, voiko asiaan vaikuttaa? Entä mikä taho asiaan voi vaikuttaa?
Entä osaatko itse vastata omaan kysymykseesi onko tällainen uhka suurempi naisille vai miehille?Toivottavasti asiaan voidaan vaikuttaa. Ensin tietenkin pitää saada täsmennettyä, että mihin tarkalleen ottaen pitää vaikuttaa ja miten, ja että minkä tahon vastuulla se vaikuttaminen on. Osaatko tehdä tuon täsmennyksen?
En ole kysynyt, onko tällainen uhka suurempi naisille vai miehille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti asiaan voidaan vaikuttaa. Ensin tietenkin pitää saada täsmennettyä, että mihin tarkalleen ottaen pitää vaikuttaa ja miten, ja että minkä tahon vastuulla se vaikuttaminen on. Osaatko tehdä tuon täsmennyksen?
En ole kysynyt, onko tällainen uhka suurempi naisille vai miehille.Kysyit miksi uhka on suurempi naisille kuin miehille?
Miksi naisia esimerkiksi ahdistellaan enemmän kuin miehiä? Osaatko itse vastata vai kiistätkö koko ilmiön? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti asiaan voidaan vaikuttaa. Ensin tietenkin pitää saada täsmennettyä, että mihin tarkalleen ottaen pitää vaikuttaa ja miten, ja että minkä tahon vastuulla se vaikuttaminen on. Osaatko tehdä tuon täsmennyksen?
En ole kysynyt, onko tällainen uhka suurempi naisille vai miehille."Ensin tietenkin pitää saada täsmennettyä, että mihin tarkalleen ottaen pitää vaikuttaa ja miten, ja että minkä tahon vastuulla se vaikuttaminen on."
Puhutaan naisiin kohdistuvasta ahdistelusta ja "et ymmärrä" mihin tarkalleen ottaen pitäisi vaikuttaa. "Et ymmärrä" kenen vastuulla vaikuttaminen on.
Ymmärrätkö edes sitä mikä pilkkuja viilaavan saivartelusi tarkoitus on? Miksi esität tyhmempää kuin olet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyit miksi uhka on suurempi naisille kuin miehille?
Miksi naisia esimerkiksi ahdistellaan enemmän kuin miehiä? Osaatko itse vastata vai kiistätkö koko ilmiön?Niin kysyin. En tiedä, miksi joitain ahdistellaan enemmän kuin muita. Itse en ole koskaan ahdistellut ketään, enkä aio muuttaa sitä asiantilaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ensin tietenkin pitää saada täsmennettyä, että mihin tarkalleen ottaen pitää vaikuttaa ja miten, ja että minkä tahon vastuulla se vaikuttaminen on."
Puhutaan naisiin kohdistuvasta ahdistelusta ja "et ymmärrä" mihin tarkalleen ottaen pitäisi vaikuttaa. "Et ymmärrä" kenen vastuulla vaikuttaminen on.
Ymmärrätkö edes sitä mikä pilkkuja viilaavan saivartelusi tarkoitus on? Miksi esität tyhmempää kuin olet?Yritän ensisijaisesti saada selville, miksi jotkut naiset voivat elää Suomessa autonomisesti ja itsenäisesti ja jotkut sitten taas eivät. Ahdisteluaspekti tuotiin keskusteluun mukaan jonkun muun toimesta. En oikein näe, millä tavoin tuo vastauksesi vie mitään eteenpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kysyin. En tiedä, miksi joitain ahdistellaan enemmän kuin muita. Itse en ole koskaan ahdistellut ketään, enkä aio muuttaa sitä asiantilaa.
Onko sillä väliä mikä on syy että naisia ahdistellaan miehiä enemmän? Eiköhän senkin pohja ole ihan vain biologiaa. Mutta mitä siitä? Olennaista on että sen pitäisi loppua koska emme ole eläimiä jotka heittelehtivät primitiivisten viettien armoilla vaan ihmisiä jotka tekevät tietoisia valintoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritän ensisijaisesti saada selville, miksi jotkut naiset voivat elää Suomessa autonomisesti ja itsenäisesti ja jotkut sitten taas eivät. Ahdisteluaspekti tuotiin keskusteluun mukaan jonkun muun toimesta. En oikein näe, millä tavoin tuo vastauksesi vie mitään eteenpäin.
Etköhän sinäkin tiedä miksi toiset pysyvät autonomisempaan elämään toisia paremmin kun vähän käytät päätäsi ja katsot ympärillesi.
Feminismin kannalta olennaisinta on kiinnittää huomiota kulttuurin muutokseen, ja erilaisten kollektivististen voimien vastustamiseen. Mikä ei tarkoita etteikö meillä ole ihan omiakin ongelmia asiaan liittyen ilman tuontikulttuureitakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sillä väliä mikä on syy että naisia ahdistellaan miehiä enemmän? Eiköhän senkin pohja ole ihan vain biologiaa. Mutta mitä siitä? Olennaista on että sen pitäisi loppua koska emme ole eläimiä jotka heittelehtivät primitiivisten viettien armoilla vaan ihmisiä jotka tekevät tietoisia valintoja.
Niin, en minä tiedä miksi tämä keskustelu on haluttu kutistaa koskemaan sitä, miten jotkut joutuvat ahdistelluksi todennäköisemmin kuin toiset. Varsinainen aihe kun on paljon laajempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etköhän sinäkin tiedä miksi toiset pysyvät autonomisempaan elämään toisia paremmin kun vähän käytät päätäsi ja katsot ympärillesi.
Feminismin kannalta olennaisinta on kiinnittää huomiota kulttuurin muutokseen, ja erilaisten kollektivististen voimien vastustamiseen. Mikä ei tarkoita etteikö meillä ole ihan omiakin ongelmia asiaan liittyen ilman tuontikulttuureitakin.En tiedä. Minulla on siitä vain oma kokemukseni, ja se on asiaa koskien ongelmaton. Tarkoitatko erilaisilla kollektiivisilla voimilla samaa kuin toimintaympäristön muuttumisella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, en minä tiedä miksi tämä keskustelu on haluttu kutistaa koskemaan sitä, miten jotkut joutuvat ahdistelluksi todennäköisemmin kuin toiset. Varsinainen aihe kun on paljon laajempi.
No annapa sitten itse sitä oikeaa kontenttia tähän aiheeseen ja ala keskustella asiasta jos minun näkemykseni eivät kuulu asiaan tai jotenkin kutistuvat aihetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä. Minulla on siitä vain oma kokemukseni, ja se on asiaa koskien ongelmaton. Tarkoitatko erilaisilla kollektiivisilla voimilla samaa kuin toimintaympäristön muuttumisella?
Kollektivistiset voimat tarkoittaa mm kulttuureita joissa yhteisön koheesion ylläpitäminen menee yksilön oikeuksien ja vapauksien edelle. Yksilö voidaan uhrata yhteisön vuoksi koska yhteisön koossa pysyminen on tärkeämpää kuin vaikkapa yksilön vapaus ja oikeudenmukaisuus.
Joten kyllä. Kollektivistiset voimat kuten erilaiset uskonnolliset ja tribalistiset kulttuurit ovat iso uhka kaikille yksilön vapauksille, eritoten naisten. Suomikaan ei ole niistä millään tavoin vapaa. Samanlaisia kollektivistisia voimia ovat kommunismiin päin kallellaan olevat poliittiset aatteet ja toisaalta myös äärioikeistolaiset poliittiset ja ideologiset aatteet joissa korostetaan oman yhteisön koheesiota niin pitkälle että ollaan valmiita uhraamaan yksilön vapauksia ja oikeuksia sen eteen.
Kaikki tällaiset kollektivistiset voimat uhkaavat kaventaa yksilöiden vapautta ja sitä kautta toimintaympäristöä, mahdollisuuksia toteuttaa itseään ja elää rehellistä itsenäistä elämää. Eli yksilön autonomiaa. Biologisten tekijöiden vuoksi naiset ovat miehiä suuremmassa vaarassa menettää autonomiaansa vaikka miehetkään eivät ole siltä turvassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No annapa sitten itse sitä oikeaa kontenttia tähän aiheeseen ja ala keskustella asiasta jos minun näkemykseni eivät kuulu asiaan tai jotenkin kutistuvat aihetta.
Lue tämä keskustelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kollektivistiset voimat tarkoittaa mm kulttuureita joissa yhteisön koheesion ylläpitäminen menee yksilön oikeuksien ja vapauksien edelle. Yksilö voidaan uhrata yhteisön vuoksi koska yhteisön koossa pysyminen on tärkeämpää kuin vaikkapa yksilön vapaus ja oikeudenmukaisuus.
Joten kyllä. Kollektivistiset voimat kuten erilaiset uskonnolliset ja tribalistiset kulttuurit ovat iso uhka kaikille yksilön vapauksille, eritoten naisten. Suomikaan ei ole niistä millään tavoin vapaa. Samanlaisia kollektivistisia voimia ovat kommunismiin päin kallellaan olevat poliittiset aatteet ja toisaalta myös äärioikeistolaiset poliittiset ja ideologiset aatteet joissa korostetaan oman yhteisön koheesiota niin pitkälle että ollaan valmiita uhraamaan yksilön vapauksia ja oikeuksia sen eteen.
Kaikki tällaiset kollektivistiset voimat uhkaavat kaventaa yksilöiden vapautta ja sitä kautta toimintaympäristöä, mahdollisuuksia toteuttaa itseään ja elää rehellistä itsenäistä elämää. Eli yksilön autonomiaa. Biologisten tekijöiden vuoksi naiset ovat miehiä suuremmassa vaarassa menettää autonomiaansa vaikka miehetkään eivät ole siltä turvassa.Hyvä selitys. Millä tavoin nuo kollektiiviset voimat aiheuttavat Suomessa sen, että jotkut naiset voivat elää täällä autonomisesti ja itsenäisesti ja jotkut eivät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue tämä keskustelu.
Olen ainoa joka on antanut kontettia tähän keskusteluun. Sinä olet ainoastaan esittänyt kysymyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä selitys. Millä tavoin nuo kollektiiviset voimat aiheuttavat Suomessa sen, että jotkut naiset voivat elää täällä autonomisesti ja itsenäisesti ja jotkut eivät?
Lue tämä keskustelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ainoa joka on antanut kontettia tähän keskusteluun. Sinä olet ainoastaan esittänyt kysymyksiä.
Sinun kontenttisi koski ahdistelua, kun keskustelu koskee sitä, mitkä asiat vaikuttavat siihen, että osa naisista voi elää Suomessa autonomisesti ja itsenäisesti, ja osa ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue tämä keskustelu.
Et siis tiedä. Ei ole mikään häpeä sanoa, jos ei tiedä jotain. Maailmassa on todella paljon enemmän asioita joita yksilö ei tiedä kuin sellaisia, jotka tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kontenttisi koski ahdistelua, kun keskustelu koskee sitä, mitkä asiat vaikuttavat siihen, että osa naisista voi elää Suomessa autonomisesti ja itsenäisesti, ja osa ei.
Mitä kontenttia sinä olet tuonut keskusteluun liittyen aiheeseen? Et mitään.
Miksi feminismiä tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kontenttia sinä olet tuonut keskusteluun liittyen aiheeseen? Et mitään.
Miksi feminismiä tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan?Ahdisteluun liittyen en olekaan. Se johtuu siitä, että se ei ole tämän keskustelun aihe.
En tiedä, miksi tarvitaan, vai tarvitaanko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahdisteluun liittyen en olekaan. Se johtuu siitä, että se ei ole tämän keskustelun aihe.
En tiedä, miksi tarvitaan, vai tarvitaanko.Naisiin kohdistuva ahdistelu oli yksi esimerkki tekijöistä jotka uhkaavat kaventaa naisten toimintaympäristöä. Kuuluu aiheeseen.
Mitä kontenttia olet antanut keskustelun aiheeseen ja missä viestissä? Et mitään koska et ole täällä keskustelemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tämän keskustelun kontekstissa yksittäinen feminismin muoto ei olekaan ratkaisu feminismin aiheuttamiin ongelmiin länsimaissa, vaan kestävä ratkaisu on hylätä feminismi ja sen erilaiset muodot."
Jos käytämme substance- elokuvaa vertauskuvana siihen miten wokekultti on vaurioittanut feminismiä, ainoa oikea ratkaisu olisi ollut koko substanssista kieltäytyminen ja naiseuden kaikkien muotojen - myös vanhenemisen - kunnioittaminen. Nainen, ja feminismi, muuttuu ajan mukaan.
Koska näin ei tapahtunut, ja feminismi päätti injektoida itseensä woke- substanssia tunnetuin seurauksin, ainoa oikea ratkaisu olisi lopettaa substanssin käyttö ja kohdata rehellisesti sen feminismille ja feminismin maineelle aiheutetut haitat. Sen jälkeen voisi alkaa toipumisprosessi ja palautuminen takaisin oikean naisen elämään, ja sen kaikkiin puoliin.
Samalla tavalla kuin Elisabeth Sparkle haluaa paeta ikääntymistä, woke haluaa paeta naisasioita, kiistää koko sukupuolikäsitteen ja keskittyä kaikkeen muuhun."Jos käytämme substance- elokuvaa vertauskuvana siihen miten wokekultti on vaurioittanut feminismiä--"
Minä en ole käyttänyt sitä tällaisena vertauskuvana. Feminismi on vaurioittanut itse itseään ja jatkaa itsensä vaurioittamista, koska kyseessä on ideologia, jolta on kadonnut tarkoitus. Jännityksellä odotamme mikä on tämän elokuvan viimeinen näytös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos käytämme substance- elokuvaa vertauskuvana siihen miten wokekultti on vaurioittanut feminismiä--"
Minä en ole käyttänyt sitä tällaisena vertauskuvana. Feminismi on vaurioittanut itse itseään ja jatkaa itsensä vaurioittamista, koska kyseessä on ideologia, jolta on kadonnut tarkoitus. Jännityksellä odotamme mikä on tämän elokuvan viimeinen näytös.Otit kuitenkin vertauskuvaan kantaa sekä aikaisemmassa viestissäsi että nyt. Trolli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otit kuitenkin vertauskuvaan kantaa sekä aikaisemmassa viestissäsi että nyt. Trolli.
Kyllä, käsittelin kriittisesti feminismin tilaa kyseisen elokuvan tulkinnan pohjalta. Se ei tee vielä kenestäkään trollia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisiin kohdistuva ahdistelu oli yksi esimerkki tekijöistä jotka uhkaavat kaventaa naisten toimintaympäristöä. Kuuluu aiheeseen.
Mitä kontenttia olet antanut keskustelun aiheeseen ja missä viestissä? Et mitään koska et ole täällä keskustelemassa.Jos sinä haluat keskustella ahdistelusta keskustelussa, jonka aihe on jokin muu, niin sitten tarvitset kaveriksi jonkun toisen, jonka mielestä on tarpeen keskustella ahdistelusta keskustelussa, jonka aihe on jokin muu. Minä se en ole, vaikka miten kiukuttelisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä haluat keskustella ahdistelusta keskustelussa, jonka aihe on jokin muu, niin sitten tarvitset kaveriksi jonkun toisen, jonka mielestä on tarpeen keskustella ahdistelusta keskustelussa, jonka aihe on jokin muu. Minä se en ole, vaikka miten kiukuttelisit.
Mikä on käsityksesi mukaan keskustelun aihe, jos keskustelun aihe ei ole "feminismiä tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan", jonka kontekstiin mm. naisiin kohdistuva ahdistelu sopii yhdeksi teemaksi oikein hyvin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, käsittelin kriittisesti feminismin tilaa kyseisen elokuvan tulkinnan pohjalta. Se ei tee vielä kenestäkään trollia.
Keskustelutyylisi on trollaamista kuten itsekin tiedät. Mutta ei se mitään. Teet kömpelöllä venkoilullasi itsestäsi pellen ja feminismille hyvää promoa. 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on käsityksesi mukaan keskustelun aihe, jos keskustelun aihe ei ole "feminismiä tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan", jonka kontekstiin mm. naisiin kohdistuva ahdistelu sopii yhdeksi teemaksi oikein hyvin?
Se, miksi jotkut naiset voivat elää Suomessa autonomisesti ja itsenäisesti, ja jotkut eivät. Tosin siinä ei olla vielä päästy oikeastaan edes alkuun kun se vaikuttaa tyssäänneen siihen, että väite on esitetty mutta perusteluja ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, miksi jotkut naiset voivat elää Suomessa autonomisesti ja itsenäisesti, ja jotkut eivät. Tosin siinä ei olla vielä päästy oikeastaan edes alkuun kun se vaikuttaa tyssäänneen siihen, että väite on esitetty mutta perusteluja ei.
Keskustelun aihe ei ole miksi jotkut naiset voivat elää Suomessa autonomisesti ja toiset eivät. Silti kysymykseesi on argumentoitu jo tyhjentävästi.
Keskustelun aihe on miksi "feminismiä tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustelun aihe ei ole miksi jotkut naiset voivat elää Suomessa autonomisesti ja toiset eivät. Silti kysymykseesi on argumentoitu jo tyhjentävästi.
Keskustelun aihe on miksi "feminismiä tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan".Ne tyhjentävät argumentaatiosi ovat tekijöitä, jotka vaikuttavat kaikkiin. Mutta kyse on siitä, miksi jotkut naiset voivat elää Suomessa autonomisesti ja itsenäisesti, mutta jotkut eivät. Mistä se ero tulee?
Jos tuo saadaan selville niin sitten voidaan pohtia, onko feminismillä roolinsa osana ratkaisua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustelutyylisi on trollaamista kuten itsekin tiedät. Mutta ei se mitään. Teet kömpelöllä venkoilullasi itsestäsi pellen ja feminismille hyvää promoa. 👍
Niinpä niin. Tapasi ruotia anonyymien kanssakeskustelijoiden motiiveja ja asioista kirjoittamisen tapaa sekä suoranaisesti käyttää näiden pohjalta kanssakeskustelijoista leimavia ja ulossulkevia ilmaisuja, kuten trolli ja pelle, tuovat varmasti lisää kannattajia feminismille. Sille kuvitteelliselle feminismille, joka toisten ihmisten motiivien ruotimisen ja oikeaoppisen käyttäytymis- ja ajatteluetiketin seuraamisen sijaan on olennaisesti jotain muuta kuin wokea. Edelleenkään ei ole trollaamista käsitellä feminismin tilaa keskustelussa aiemmin viitatun elokuvan tulkinnan pohjalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne tyhjentävät argumentaatiosi ovat tekijöitä, jotka vaikuttavat kaikkiin. Mutta kyse on siitä, miksi jotkut naiset voivat elää Suomessa autonomisesti ja itsenäisesti, mutta jotkut eivät. Mistä se ero tulee?
Jos tuo saadaan selville niin sitten voidaan pohtia, onko feminismillä roolinsa osana ratkaisua.Yksilölliset erot yksittäisten ihmisten välillä vaikuttavat tietenkin yksilöiden mahdollisuuksiin elää autonomista elämää. Mutta se ei ole feminismin kannalta olennaista koska feminismin tulee kiinnittää huomiota nimenomaan ilmiöihin jotka vaikuttavat kollektiiviin ja kollektiivin - esim kulttuurin - muutoksen myötä rajoittavat kaikkien tai sitten vain joissakin ryhmissä elävien yksilöiden vapauksia.
Yksilölliset erot ihmisten kyvyssä elää autonomista elämää esim. psykologisten tekijöiden vuoksi on tietenkin mielenkiintoinen kysymys. Kaikenlaiset psykologiset vaikutukset esim. kasvatuksen myötä naisten kykyyn elää itsenäisesti on aina kiinnostanut feministejä. Mutta feminismin kannalta tämä ei ole ollenkaan niin tärkeä kysymys kuin kollektiiviin vaikuttavat ulkoiset tekijät jotka rajoittavat yksilöiden vapauksia. Psykologiset rajoitteetkin ovat yleensä seurausta nimenomaan ulkoisista olosuhteista joten juurikin ulkoisiin olosuhteisiin on kiinnitettävä huomiota.
Lainsäädäntö kuitenkin on kaikille sama ja siltä pohjalta lähdetään. Laki takaa yksilöille vapauksia ja oikeuksia. Vaarana kollektivististen voimien yltyessä on se, että kun kollektivistiset ihanteet saavat valtaa, ennen pitkää myös esim. lainsäädäntöä aletaan muuttaa.
Ja toisaalta Suomi ei ole mikään yksilöiden autonomian toteutumisen lottovoittomaa muutenkaan. Laki on monessa kohtaan vain sanoja peräkkäin. Meillä eletään riippuvaisina valtion turvajärjestelmistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä niin. Tapasi ruotia anonyymien kanssakeskustelijoiden motiiveja ja asioista kirjoittamisen tapaa sekä suoranaisesti käyttää näiden pohjalta kanssakeskustelijoista leimavia ja ulossulkevia ilmaisuja, kuten trolli ja pelle, tuovat varmasti lisää kannattajia feminismille. Sille kuvitteelliselle feminismille, joka toisten ihmisten motiivien ruotimisen ja oikeaoppisen käyttäytymis- ja ajatteluetiketin seuraamisen sijaan on olennaisesti jotain muuta kuin wokea. Edelleenkään ei ole trollaamista käsitellä feminismin tilaa keskustelussa aiemmin viitatun elokuvan tulkinnan pohjalta.
Mitä sinä nytkin itse siinä teet muuta kuin ruodit toisen keskustelijan kirjoittamisen tapaa?
Et ole vieläkään antanut mitään kontenttia itse asiaan. Minä olen kirjoittanut kontenttia jo kymmenen kilometriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä nytkin itse siinä teet muuta kuin ruodit toisen keskustelijan kirjoittamisen tapaa?
Et ole vieläkään antanut mitään kontenttia itse asiaan. Minä olen kirjoittanut kontenttia jo kymmenen kilometriä."Mitä sinä nytkin itse siinä teet muuta kuin ruodit toisen keskustelijan kirjoittamisen tapaa?"
Ellet ole huomannut, keskustelun ollessa kyseessä toisen kirjoittajan kanssa tuossa on kommentoitu tämän toisen keskustelijan keskusteluun tuomaa "kontenttia". Ei minua voi syyttää siitä kontentista, jota toinen kirjoittaja tuottaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksilölliset erot yksittäisten ihmisten välillä vaikuttavat tietenkin yksilöiden mahdollisuuksiin elää autonomista elämää. Mutta se ei ole feminismin kannalta olennaista koska feminismin tulee kiinnittää huomiota nimenomaan ilmiöihin jotka vaikuttavat kollektiiviin ja kollektiivin - esim kulttuurin - muutoksen myötä rajoittavat kaikkien tai sitten vain joissakin ryhmissä elävien yksilöiden vapauksia.
Yksilölliset erot ihmisten kyvyssä elää autonomista elämää esim. psykologisten tekijöiden vuoksi on tietenkin mielenkiintoinen kysymys. Kaikenlaiset psykologiset vaikutukset esim. kasvatuksen myötä naisten kykyyn elää itsenäisesti on aina kiinnostanut feministejä. Mutta feminismin kannalta tämä ei ole ollenkaan niin tärkeä kysymys kuin kollektiiviin vaikuttavat ulkoiset tekijät jotka rajoittavat yksilöiden vapauksia. Psykologiset rajoitteetkin ovat yleensä seurausta nimenomaan ulkoisista olosuhteista joten juurikin ulkoisiin olosuhteisiin on kiinnitettävä huomiota.
Lainsäädäntö kuitenkin on kaikille sama ja siltä pohjalta lähdetään. Laki takaa yksilöille vapauksia ja oikeuksia. Vaarana kollektivististen voimien yltyessä on se, että kun kollektivistiset ihanteet saavat valtaa, ennen pitkää myös esim. lainsäädäntöä aletaan muuttaa.
Ja toisaalta Suomi ei ole mikään yksilöiden autonomian toteutumisen lottovoittomaa muutenkaan. Laki on monessa kohtaan vain sanoja peräkkäin. Meillä eletään riippuvaisina valtion turvajärjestelmistä.Hyvä vastaus. Kun kerran kyse on yksilöllisistä eroista, niin onko mikään kollektiivinen keino tehokas tai edes järkevä, jos pyritään parantamaan niiden tilannetta, joilla ei ole mahdollisuutta elää Suomessa autonomisesti ja itsenäisesti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä vastaus. Kun kerran kyse on yksilöllisistä eroista, niin onko mikään kollektiivinen keino tehokas tai edes järkevä, jos pyritään parantamaan niiden tilannetta, joilla ei ole mahdollisuutta elää Suomessa autonomisesti ja itsenäisesti?
Et lukenut etkä ymmärtänyt hyvän vastaukseni asiasisältöä. Kuten et muitakaan viestejäni. Koska et edes yritä ymmärtää niitä oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mitä sinä nytkin itse siinä teet muuta kuin ruodit toisen keskustelijan kirjoittamisen tapaa?"
Ellet ole huomannut, keskustelun ollessa kyseessä toisen kirjoittajan kanssa tuossa on kommentoitu tämän toisen keskustelijan keskusteluun tuomaa "kontenttia". Ei minua voi syyttää siitä kontentista, jota toinen kirjoittaja tuottaa.Olet erehtynyt. En käy keskustelua sinun kanssasi. Kirjoitan monologia.
Keskusteluun tarvitaan kaksi tai useampia osapuolia joista kaikki keskustelevat asiasta ja tuovat kontenttia asiaan josta keskustellaan. Sinä et ole keskustelemassa.
Olet pelmahtanut ketjuun luulottelemaan olevasi joku eduskunnan puhemiehen kaltainen puheenjohtaja joka norsunluutornistaan ohjailee ja määräilee keskustelun kulkua, antaa palautetta piiperöille hyvistä tai huonoista vastauksista, kasvattaa ja paimentaa muita kuin esikoulun ope, ja on varma omasta oikeassaolemisestaan. Et uskalla tuoda omia mielipiteitäsi julki koska et rohkene altistamaan itseäsi mahdolliselle kritiikille tai muutoin antamaan mielipiteitäsi analysoitavaksi koska sinulla ei ole syvällisesti pohdittua asiaa keskustelun aiheeseen. Sinua motivoi vain periaatteellinen feminismin vastustaminen sen syvällisempiä ajattelematta.
Sinun esittämistäsi kysymyksistä valikoin ne joita käytän monologini osien johdantona. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä vastaus. Kun kerran kyse on yksilöllisistä eroista, niin onko mikään kollektiivinen keino tehokas tai edes järkevä, jos pyritään parantamaan niiden tilannetta, joilla ei ole mahdollisuutta elää Suomessa autonomisesti ja itsenäisesti?
" mikään kollektiivinen keino tehokas tai edes järkevä,"
Tarkoitatko että feminismi olisi tällainen "kollektiivinen keino"?
Sama kuin väittäisi individualismin olevan "kollektiivinen keino" johonkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et lukenut etkä ymmärtänyt hyvän vastaukseni asiasisältöä. Kuten et muitakaan viestejäni. Koska et edes yritä ymmärtää niitä oikein.
Kyllä olen. En muuten osaisi esittää niitä jatkokysymyksiä, jotka olen esittänyt. Jos et osaa vastata, niin se on ok. Tai jos toteat, ettet halua tarkastella asiaa siitä kulmasta josta esitän kysymyksiä, niin sekin on ok.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" mikään kollektiivinen keino tehokas tai edes järkevä,"
Tarkoitatko että feminismi olisi tällainen "kollektiivinen keino"?
Sama kuin väittäisi individualismin olevan "kollektiivinen keino" johonkin.En usko, että feminismi olisi sellainen kollektiivinen keino, joka parantaisi tilannetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet erehtynyt. En käy keskustelua sinun kanssasi. Kirjoitan monologia.
Keskusteluun tarvitaan kaksi tai useampia osapuolia joista kaikki keskustelevat asiasta ja tuovat kontenttia asiaan josta keskustellaan. Sinä et ole keskustelemassa.
Olet pelmahtanut ketjuun luulottelemaan olevasi joku eduskunnan puhemiehen kaltainen puheenjohtaja joka norsunluutornistaan ohjailee ja määräilee keskustelun kulkua, antaa palautetta piiperöille hyvistä tai huonoista vastauksista, kasvattaa ja paimentaa muita kuin esikoulun ope, ja on varma omasta oikeassaolemisestaan. Et uskalla tuoda omia mielipiteitäsi julki koska et rohkene altistamaan itseäsi mahdolliselle kritiikille tai muutoin antamaan mielipiteitäsi analysoitavaksi koska sinulla ei ole syvällisesti pohdittua asiaa keskustelun aiheeseen. Sinua motivoi vain periaatteellinen feminismin vastustaminen sen syvällisempiä ajattelematta.
Sinun esittämistäsi kysymyksistä valikoin ne joita käytän monologini osien johdantona.Tämä kirjoitus on hyvä esimerkki tilanteesta, jossa kirjoituksessa on alettu toistaa sitä mitä sen kirjoittaja on aiemmin kirjoittanut. Nyt sitä tehdään vain hieman uudella tavalla. Ohjaan ystävällisesti lukemaan uudelleen viestin 2025-07-28 16:08:44, joka kommentoi tätä kontenttiasi, joka on kirjoitettu vastaukseksi viimeisimpään kirjoitukseeni. Siitä voi sitten jatkaa eteenpäin viestiketjussa kunnes päätyy tämän kirjoituksen äärelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä olen. En muuten osaisi esittää niitä jatkokysymyksiä, jotka olen esittänyt. Jos et osaa vastata, niin se on ok. Tai jos toteat, ettet halua tarkastella asiaa siitä kulmasta josta esitän kysymyksiä, niin sekin on ok.
Olet toistanut samoja kysymyksiä kerta toisensa jälkeen kuin tyhjäpäinen papukaija koska sivuutat säännönmukaisesti niihin tulleet pitkät ja perusteelliset kommentit.
Viesteissäsi ei ole mitään asiasisältöä jota voisi kommentoida joten turha vinkua kun sitten kommentoidaan keskustelutyyliäsi itseään. Viesteissäsi ei ole muuta antia kuin tämä jokseenkin säälittävä epäkypsän itsetunto- ongelmaisen reppanan epätoivoinen yritys päteä toisen kustannuksella ja esittää jotain suurta auktoriteettia, orkesterin johtajaa joka luulee pitävänsä keskustelua omassa kontrollissaan. 🙂
"Jos et osaa vastata, niin se on ok."
Voi voi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet toistanut samoja kysymyksiä kerta toisensa jälkeen kuin tyhjäpäinen papukaija koska sivuutat säännönmukaisesti niihin tulleet pitkät ja perusteelliset kommentit.
Viesteissäsi ei ole mitään asiasisältöä jota voisi kommentoida joten turha vinkua kun sitten kommentoidaan keskustelutyyliäsi itseään. Viesteissäsi ei ole muuta antia kuin tämä jokseenkin säälittävä epäkypsän itsetunto- ongelmaisen reppanan epätoivoinen yritys päteä toisen kustannuksella ja esittää jotain suurta auktoriteettia, orkesterin johtajaa joka luulee pitävänsä keskustelua omassa kontrollissaan. 🙂
"Jos et osaa vastata, niin se on ok."
Voi voi."...joten turha vinkua..."
Harvinaisen asiapitoista kontenttia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kirjoitus on hyvä esimerkki tilanteesta, jossa kirjoituksessa on alettu toistaa sitä mitä sen kirjoittaja on aiemmin kirjoittanut. Nyt sitä tehdään vain hieman uudella tavalla. Ohjaan ystävällisesti lukemaan uudelleen viestin 2025-07-28 16:08:44, joka kommentoi tätä kontenttiasi, joka on kirjoitettu vastaukseksi viimeisimpään kirjoitukseeni. Siitä voi sitten jatkaa eteenpäin viestiketjussa kunnes päätyy tämän kirjoituksen äärelle.
"Ohjaan"
Mikä sä luulet olevasi? 😄
Todistit juuri ed. viestini sisällön paikkansapitäväksi jälleen.
Odotellaan sitä kontenttia keskustelun aiheeseen. Miksi feminismiä tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ohjaan"
Mikä sä luulet olevasi? 😄
Todistit juuri ed. viestini sisällön paikkansapitäväksi jälleen.
Odotellaan sitä kontenttia keskustelun aiheeseen. Miksi feminismiä tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan?Kukaan ei voi ylentää itse itseään keskustelun tuomariksi. Jokainen voi lukemalla keskusteluketjua tehdä omat johtopäätöksensä tämän keskustelun kontentin tasosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet toistanut samoja kysymyksiä kerta toisensa jälkeen kuin tyhjäpäinen papukaija koska sivuutat säännönmukaisesti niihin tulleet pitkät ja perusteelliset kommentit.
Viesteissäsi ei ole mitään asiasisältöä jota voisi kommentoida joten turha vinkua kun sitten kommentoidaan keskustelutyyliäsi itseään. Viesteissäsi ei ole muuta antia kuin tämä jokseenkin säälittävä epäkypsän itsetunto- ongelmaisen reppanan epätoivoinen yritys päteä toisen kustannuksella ja esittää jotain suurta auktoriteettia, orkesterin johtajaa joka luulee pitävänsä keskustelua omassa kontrollissaan. 🙂
"Jos et osaa vastata, niin se on ok."
Voi voi.Et siis enää edes yritä keskustella aiheesta, ja yrität kömpelösti syyttää siitä minua. Säälittävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei voi ylentää itse itseään keskustelun tuomariksi. Jokainen voi lukemalla keskusteluketjua tehdä omat johtopäätöksensä tämän keskustelun kontentin tasosta.
Näin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos naisia esimerkiksi ahdistellaan kaduilla, työpaikoilla, yöelämässä, harrastuksissa ym. naiset alkavat oman hyvinvointinsa ja turvallisuutensa vuoksi vetäytymään yhä enemmän kaikenlaisista sosiaalisesta elämästä. Esimerkiksi tällaiset ilmiöt kaventavat naisten toimintaympäristöä.
Mitä mieltä itse olet, voiko asiaan vaikuttaa? Entä mikä taho asiaan voi vaikuttaa?
Entä osaatko itse vastata omaan kysymykseesi onko tällainen uhka suurempi naisille vai miehille?Toivoisinkin wokefemakoiden totaalista vetäytymistä yhteiskunnasta esim tyynellä merellä on vielä autioita saaria. Jos jossain on gofund-rahasto vetäytymistä varten osallistun mielelläni.
- Anonyymi
Sitä tarvitaan. Naiset,yhteinen rintama !
- Anonyymi
Naurattaa kun siellä on nykyään mukana myöskin miehiä jotka luulevat olevansa naisia ja te feministit olette sen kanssa ihan ok 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurattaa kun siellä on nykyään mukana myöskin miehiä jotka luulevat olevansa naisia ja te feministit olette sen kanssa ihan ok 🤣
Mulla ei ole mitään transnaisia vastaan. Transnaiset vain eivät ole naisia, vaan trans- naisia, joten heidän asiansa ei ole feministien asia.
Trans- trendiin sisältyy lapsiin kohdistuvaa ideologista aivopesua ja sitä kautta seksuaalista ja fysiologisia sabotaasia. Kyse ei ole siis vain siitä onko miehillä lupa muuttaa sukupuolensa naisiksi ja onko se okei. Ei se kuulu kenellekään. Sen sijaan lapsiin kohdistuva tuhotyö on kaikkien asia.
- Anonyymi
Selitä mitä tarkoitat taloususkolla.
- Anonyymi
Ovatko femakot dominoivia , haluavatko olla vai ovatko tasa-arvoon tyytyväisiä ?
- Anonyymi
Käsitys feministeistä jotka ovat erityisen "voimakkaita" naisia on virheellinen.
Kun tavoitellaan individualistista yhteiskuntaa jossa myös naiset voivat elää itseohjautuvaa autonomista elämää, ei tarkoiteta että naisen on oltava "vahva". Päinvastoin. Yhteiskunta pitää rakentaa sellaiseksi ettei naisen tai kenenkään muunkaan tarvitse olla superihminen ollakseen itsenäinen.
- Anonyymi
Feminismi on niin last season, samoin kuin me too, pride, blm jne.
- Anonyymi
Woke on last season.
Feminismi on new season.
- Anonyymi
Nykyfeminismi on ihan täyttä kuraa.Silloin ennen kun ajettiin naisille äänioikeutta ja muitakin oikeuksia niin olisin tukenut ilman muuta,mutta tätä nykyfeminismiä en tue enkä kannata millään lailla
- Anonyymi
Feminismi ei ole mikään "silloin ennen"- aate. Feminismi on erityisen ajankohtainen liike juuri nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Feminismi ei ole mikään "silloin ennen"- aate. Feminismi on erityisen ajankohtainen liike juuri nyt.
Ei ole kun on mennyt aivan oudoksi kultiksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kun on mennyt aivan oudoksi kultiksi
Jos viitsisit lukea ketjun läpi? Feminismi ei ole kultti. Woke on kultti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos viitsisit lukea ketjun läpi? Feminismi ei ole kultti. Woke on kultti.
Täysin samaa paskaa samasta tuutista, jos on tätä vasemmiston sateenkaarifeminismiä. Ei mitään eroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin samaa paskaa samasta tuutista, jos on tätä vasemmiston sateenkaarifeminismiä. Ei mitään eroa.
Sateenkaarifeminismi on yhtä kuin wokekultti.
Feminismi on naisasialiike jolla on pitkä historia aina 1700-1800- lukujen vaihteeseen asti. Kyseessä on alkuperäisesti eurooppalainen ja hyvin länsimaalainen liike. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin samaa paskaa samasta tuutista, jos on tätä vasemmiston sateenkaarifeminismiä. Ei mitään eroa.
Juuri niin, samoin islamin kanssa, on vain islamia eikä ääri-islamia ja jotain muuta.
- Anonyymi
Näin tanskassa. https://keskustelu.suomi24.fi/t/14719527/tanaan-tv1-sharialakia-tanskassa
- Anonyymi
Femakko tarvitsee feminismiä, ei muut.
- Anonyymi
Ei tarvita todellakaan.
- Anonyymi
Vain hullu voi sanoa noin tällaisina maailman aikoina.
- Anonyymi
Feminismi on nyt hieman alavireessä. Itse miehenä koen sen vahvasti johtuvan metoo:n vastareaktiosta. Aikansa miehet jaksoi kuunnella toksisuudestaan, manspredityksestä yms, kunnes tuli ns mitta täyteen. Itselläkin miehenä minulla oli vähän aikaa halu kompata metoo:ta ja feministejä, kunnes totesin ettei minulla ole sukupuoleni perusteella mitään mahdollisuutta olla "hyvis". Ymmärrän niitä jotka fanittavat Andrew Tate:a. Feministien pöyristyminen on todiste että oikein tehty. Itse en A.T:a seuraa, mutta Jordan Peterson synkronoi. Jordan oli feministeille piikki lihassa koska hän osasi argumentoida femnisismiä vastaan, siksi häntä yritettiin linkata far-right aatteeseen.
Jos mies todella haluaa olla feministien silmissä hyvis, pitää liittyä miehet ry:n. Olen tutustunut heidän viestintään, todella vastenmielistä. En ymmärrä miten ihmiset voivat ruoskia itseään sukupuolensa vuoksi, ja seurata yhteiskuntaa niin kieroutuneesti kuin mitä miehet ry.ssä tehdään.
Uskon myös, että Trump:n kannatus on osittain metoo-vastareaktio. Demokraattipuolue lähti liikaa woke/feminismiin, jossa liina moni äänestäjä - valkoihoinen mies - oli puolueelle epätoivottu hahmo. Ymmärrän hyvin, miksi Trump:n tyyli vetosi kaiken sen hullutuksen jälkeen.- Anonyymi
"Jordan Peterson synkronoi"
Tarkoitt varmaan resenoi? - Anonyymi
Trump ei ole Suomen presidentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jordan Peterson synkronoi"
Tarkoitt varmaan resenoi?Resonoi. Tekstin auto correct 🖕
- Anonyymi
Miehet ry on oikeasti Miehiksi naamioituneet naiset ry. Ainakin yhdellä perustajista on xx kromosomit. Todennäköisesti kaikilla kuohittuja miehiä lukuunottamatta.
- Anonyymi
Andrew Tatea ja hänen majesteettinsa seuraajia pidetään ymmärrettävänä vastareaktiona äärifeminismille.
Osaatko selittää miksi julkisessa keskustelussa äärifeminismiä ei koskaan nähdä ymmärrettävänä vastareaktiona yhtään millekään? Äärifeminismiin suhtaudutaan ikään kuin se olisi tyhjästä syntynyt liike joka ei ole reaktio millekään. Esimerkiksi Taten kaltaisten miesten ja sitäkin sovinistisempien miesten edesottamuksille joita tässä maailmassa piisaa?
Kun mies menee äärimmäisyyksiin on se ymmärrettävä vastareaktio jollekin naisten teoksille.
Kun nainen menee äärimmäisyyksiin hän on vain paha ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Andrew Tatea ja hänen majesteettinsa seuraajia pidetään ymmärrettävänä vastareaktiona äärifeminismille.
Osaatko selittää miksi julkisessa keskustelussa äärifeminismiä ei koskaan nähdä ymmärrettävänä vastareaktiona yhtään millekään? Äärifeminismiin suhtaudutaan ikään kuin se olisi tyhjästä syntynyt liike joka ei ole reaktio millekään. Esimerkiksi Taten kaltaisten miesten ja sitäkin sovinistisempien miesten edesottamuksille joita tässä maailmassa piisaa?
Kun mies menee äärimmäisyyksiin on se ymmärrettävä vastareaktio jollekin naisten teoksille.
Kun nainen menee äärimmäisyyksiin hän on vain paha ihminen.Jos äärifeminismi on vastareaktio jollekin, niin mille?
- Anonyymi
"Itselläkin miehenä minulla oli vähän aikaa halu kompata metoo:ta ja feministejä, kunnes totesin ettei minulla ole sukupuoleni perusteella mitään mahdollisuutta olla "hyvis". "
Tämä on valitettavan totta. Osa feministeistä sitä paitsi katsoo, että mies ei edes voi olla feministi. Alkuviehätyksen jälkeen moni on herännyt todellisuuteen. Kasvatetaanhan meitä jatkuvasti feministeiksi. Feminismi on näkynyt kaikkialla ja siitä on tehty trendikäs ideologia. Kyseessä ei kuitenkaan ole tasa-arvosta kiinnostunut ideologia vaan naisten vallan, varallisuuden ja prestiisin maksimoimisesta kiinnostunut ideologia. Näiden tavoittelu sitten naamioidaan tasa-arvopuheella juhlavan kuuloiseksi. Yksi feminismin suurimpia saavutuksia onkin, että naisten aseman itsetarkoituksellinen parantaminen miellettään nykyisin tasa-arvon tavoitteluksi, vaikka se on ennen kaikkea sukupuoleen perustuvaa eturyhmäpolitiikkaa. Jopa eräänlaista, osin tiedostamatonta, naisylivallan tavoittelua. Jokainen lienee kuullut vaikkapa fraasin "tulevaisuus on naisten". Huumori ei ole viatonta. Näin jopa feminismi on meille opettanut.
https://www.forbes.com/sites/karlynborysenko/2020/02/12/the-dark-side-of-metoo-what-happens-when-men-are-falsely-accused/
Edelläkirjoitetun valossa esimerkiksi #metoo -ilmiön haitallisia puolia on käsitelty valitettavan vähän. Sellaisiakin kannaottoja näkee ikävän paljon, että katsotaan väärien, miesten elämän tuhoavien syytösten olevan hyväksyttävissä, jos sillä parannetaan naisten asemaa. Ilmiöön sisältyy käytännössä syyttömyysolettaman kumoaminen. Esimerkiksi Euroopan ihmisoikeusjulistuksen mukaan "
Jokaista rikoksesta syytettyä on pidettävä syyttömänä, kunnes hänen syyllisyytensä on laillisesti näytetty toteen (6. artikla, 2. pykälä)." Syytöksistä sosiaalisessa mediassa on pitkä matka vielä laillisesti toteen näytetyiksi, mutta silti niiden annetaan aiheuttaa rangaistuksenkaltaisia seurauksia syytetyille.
"Ymmärrän niitä jotka fanittavat Andrew Tate:a. Feministien pöyristyminen on todiste että oikein tehty. Itse en A.T:a seuraa..."
Andrew Tate on sosiaalisen median toimija, jota epäillään vakavista rikoksista. Häntä tuskin kukaan järkevä ihminen ottaa vakavasti. Kuten itsekin toteat, et häntä seuraa. Parhaimmillaan häntä voi pitää feminististä moraalipaniikkia herättävänä trollina, joka työllistää ympäri maailman sukupuolentutkimuslaitoksia ja feminististä agendajournalismia, jotka tuottavat hänestä lähes lakkaamatta yhä uusia varoittavia kauhutarinoita. Sikäli kuin Tatelta on löydettävissä jotain järkevää sanottavaa, niin se ei ole mitään sellaista, jota ei olisi löydettävissä vakavammin otettavilta toimijoilta.
Tasa-arvoasioiden hoitamisessa tarvitaankin vaihtoehto feminismille, joka toisi moniäänisyyttä tasa-arvokeskusteluun ja uusia työkaluja edistää muitakin tasa-arvoon liittyviä asioita kuin feminismin ajamaa eturyhmäpolitiikkaa. Tämä olisi myös ns. DEI-kriteeristön mukaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Itselläkin miehenä minulla oli vähän aikaa halu kompata metoo:ta ja feministejä, kunnes totesin ettei minulla ole sukupuoleni perusteella mitään mahdollisuutta olla "hyvis". "
Tämä on valitettavan totta. Osa feministeistä sitä paitsi katsoo, että mies ei edes voi olla feministi. Alkuviehätyksen jälkeen moni on herännyt todellisuuteen. Kasvatetaanhan meitä jatkuvasti feministeiksi. Feminismi on näkynyt kaikkialla ja siitä on tehty trendikäs ideologia. Kyseessä ei kuitenkaan ole tasa-arvosta kiinnostunut ideologia vaan naisten vallan, varallisuuden ja prestiisin maksimoimisesta kiinnostunut ideologia. Näiden tavoittelu sitten naamioidaan tasa-arvopuheella juhlavan kuuloiseksi. Yksi feminismin suurimpia saavutuksia onkin, että naisten aseman itsetarkoituksellinen parantaminen miellettään nykyisin tasa-arvon tavoitteluksi, vaikka se on ennen kaikkea sukupuoleen perustuvaa eturyhmäpolitiikkaa. Jopa eräänlaista, osin tiedostamatonta, naisylivallan tavoittelua. Jokainen lienee kuullut vaikkapa fraasin "tulevaisuus on naisten". Huumori ei ole viatonta. Näin jopa feminismi on meille opettanut.
https://www.forbes.com/sites/karlynborysenko/2020/02/12/the-dark-side-of-metoo-what-happens-when-men-are-falsely-accused/
Edelläkirjoitetun valossa esimerkiksi #metoo -ilmiön haitallisia puolia on käsitelty valitettavan vähän. Sellaisiakin kannaottoja näkee ikävän paljon, että katsotaan väärien, miesten elämän tuhoavien syytösten olevan hyväksyttävissä, jos sillä parannetaan naisten asemaa. Ilmiöön sisältyy käytännössä syyttömyysolettaman kumoaminen. Esimerkiksi Euroopan ihmisoikeusjulistuksen mukaan "
Jokaista rikoksesta syytettyä on pidettävä syyttömänä, kunnes hänen syyllisyytensä on laillisesti näytetty toteen (6. artikla, 2. pykälä)." Syytöksistä sosiaalisessa mediassa on pitkä matka vielä laillisesti toteen näytetyiksi, mutta silti niiden annetaan aiheuttaa rangaistuksenkaltaisia seurauksia syytetyille.
"Ymmärrän niitä jotka fanittavat Andrew Tate:a. Feministien pöyristyminen on todiste että oikein tehty. Itse en A.T:a seuraa..."
Andrew Tate on sosiaalisen median toimija, jota epäillään vakavista rikoksista. Häntä tuskin kukaan järkevä ihminen ottaa vakavasti. Kuten itsekin toteat, et häntä seuraa. Parhaimmillaan häntä voi pitää feminististä moraalipaniikkia herättävänä trollina, joka työllistää ympäri maailman sukupuolentutkimuslaitoksia ja feminististä agendajournalismia, jotka tuottavat hänestä lähes lakkaamatta yhä uusia varoittavia kauhutarinoita. Sikäli kuin Tatelta on löydettävissä jotain järkevää sanottavaa, niin se ei ole mitään sellaista, jota ei olisi löydettävissä vakavammin otettavilta toimijoilta.
Tasa-arvoasioiden hoitamisessa tarvitaankin vaihtoehto feminismille, joka toisi moniäänisyyttä tasa-arvokeskusteluun ja uusia työkaluja edistää muitakin tasa-arvoon liittyviä asioita kuin feminismin ajamaa eturyhmäpolitiikkaa. Tämä olisi myös ns. DEI-kriteeristön mukaista."Esimerkiksi Euroopan ihmisoikeusjulistuksen mukaan..."
Korjaus. Kyseessä on tietysti Euroopan ihmisoikeussopimus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos äärifeminismi on vastareaktio jollekin, niin mille?
Osaatko itse yhtään ajatella mitään syitä? 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Itselläkin miehenä minulla oli vähän aikaa halu kompata metoo:ta ja feministejä, kunnes totesin ettei minulla ole sukupuoleni perusteella mitään mahdollisuutta olla "hyvis". "
Tämä on valitettavan totta. Osa feministeistä sitä paitsi katsoo, että mies ei edes voi olla feministi. Alkuviehätyksen jälkeen moni on herännyt todellisuuteen. Kasvatetaanhan meitä jatkuvasti feministeiksi. Feminismi on näkynyt kaikkialla ja siitä on tehty trendikäs ideologia. Kyseessä ei kuitenkaan ole tasa-arvosta kiinnostunut ideologia vaan naisten vallan, varallisuuden ja prestiisin maksimoimisesta kiinnostunut ideologia. Näiden tavoittelu sitten naamioidaan tasa-arvopuheella juhlavan kuuloiseksi. Yksi feminismin suurimpia saavutuksia onkin, että naisten aseman itsetarkoituksellinen parantaminen miellettään nykyisin tasa-arvon tavoitteluksi, vaikka se on ennen kaikkea sukupuoleen perustuvaa eturyhmäpolitiikkaa. Jopa eräänlaista, osin tiedostamatonta, naisylivallan tavoittelua. Jokainen lienee kuullut vaikkapa fraasin "tulevaisuus on naisten". Huumori ei ole viatonta. Näin jopa feminismi on meille opettanut.
https://www.forbes.com/sites/karlynborysenko/2020/02/12/the-dark-side-of-metoo-what-happens-when-men-are-falsely-accused/
Edelläkirjoitetun valossa esimerkiksi #metoo -ilmiön haitallisia puolia on käsitelty valitettavan vähän. Sellaisiakin kannaottoja näkee ikävän paljon, että katsotaan väärien, miesten elämän tuhoavien syytösten olevan hyväksyttävissä, jos sillä parannetaan naisten asemaa. Ilmiöön sisältyy käytännössä syyttömyysolettaman kumoaminen. Esimerkiksi Euroopan ihmisoikeusjulistuksen mukaan "
Jokaista rikoksesta syytettyä on pidettävä syyttömänä, kunnes hänen syyllisyytensä on laillisesti näytetty toteen (6. artikla, 2. pykälä)." Syytöksistä sosiaalisessa mediassa on pitkä matka vielä laillisesti toteen näytetyiksi, mutta silti niiden annetaan aiheuttaa rangaistuksenkaltaisia seurauksia syytetyille.
"Ymmärrän niitä jotka fanittavat Andrew Tate:a. Feministien pöyristyminen on todiste että oikein tehty. Itse en A.T:a seuraa..."
Andrew Tate on sosiaalisen median toimija, jota epäillään vakavista rikoksista. Häntä tuskin kukaan järkevä ihminen ottaa vakavasti. Kuten itsekin toteat, et häntä seuraa. Parhaimmillaan häntä voi pitää feminististä moraalipaniikkia herättävänä trollina, joka työllistää ympäri maailman sukupuolentutkimuslaitoksia ja feminististä agendajournalismia, jotka tuottavat hänestä lähes lakkaamatta yhä uusia varoittavia kauhutarinoita. Sikäli kuin Tatelta on löydettävissä jotain järkevää sanottavaa, niin se ei ole mitään sellaista, jota ei olisi löydettävissä vakavammin otettavilta toimijoilta.
Tasa-arvoasioiden hoitamisessa tarvitaankin vaihtoehto feminismille, joka toisi moniäänisyyttä tasa-arvokeskusteluun ja uusia työkaluja edistää muitakin tasa-arvoon liittyviä asioita kuin feminismin ajamaa eturyhmäpolitiikkaa. Tämä olisi myös ns. DEI-kriteeristön mukaista.Edes huumori ei ole viatonta vaan pitää ottaa vakavasti kun kyseessä on feministi nainen.
Mutta vakavista rikoksista syytettyä miesasiamiestä ei tarvitse ottaa vakavasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaatko itse yhtään ajatella mitään syitä? 🤔
Osaan, mutta tuohon kysymykseen en keksi perusteltuja vastauksia. Et kyllä näköjään sinäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Andrew Tatea ja hänen majesteettinsa seuraajia pidetään ymmärrettävänä vastareaktiona äärifeminismille.
Osaatko selittää miksi julkisessa keskustelussa äärifeminismiä ei koskaan nähdä ymmärrettävänä vastareaktiona yhtään millekään? Äärifeminismiin suhtaudutaan ikään kuin se olisi tyhjästä syntynyt liike joka ei ole reaktio millekään. Esimerkiksi Taten kaltaisten miesten ja sitäkin sovinistisempien miesten edesottamuksille joita tässä maailmassa piisaa?
Kun mies menee äärimmäisyyksiin on se ymmärrettävä vastareaktio jollekin naisten teoksille.
Kun nainen menee äärimmäisyyksiin hän on vain paha ihminen.Kyllä feminismi varmaan on vastareaktio joidenkin miesten sikailua vastaan. Vastareaktioita on puolin ja toisin ja tuskin ne tähän loppuu.
Esimerkki äärifeminismistä on vaikka Pauline Harmangen pamfletti "miksi vihaan miehiä". Otsikko on provosoiva mutta ilman pamfletin lukemista on vaikea sanoa, onko se vitsi vai tosissaan kirjoitettu. En muista lukeneeni yhtään valtamedian artikkelia jossa kirja olisi kyseenalaistettu kysyen "menitkö liian pitkälle", "onko tämä miesvihaa, onko se ok" yms. Hesari kirjoitti artikkelin jossa puhuttiin, miksi miesten vihaaminen on tuonut hänelle niin paljon iloa.
Itse ihmettelen lähinnä, miksi valtamedia ei pysty arvostelemaan kriittisesti tällaisia tuotoksia. Onko media itsessään feministinen, ja yksittäiset toimittajat eivät uskalla arvostella feminismiä peläten samalla arvostelevansa kolleegoidensa (todellisia tai kuviteltuja) arvoja. Helpompi olla hiljaa, silittää feminismä myötäkarvaan tai kirjoittaa muusta? Hiljaisuus tämän vihamielisen teoksen ympärillä kertoi jotain outoa mediasta. Ei voi olla, ettei kukaan toimitaja nähnyt teoksen ongelmallisuutta. Viha ei ole koskaan ok.
Jos tuohon kirjan otsikkoon "miksi vihaan _____" pistäisi minkään muun ihmisryhmän kuin "miehiä", se olisi skandaali.
Lopulta teos oli haitallinen feminmille itselleen, kun se kuuluisa vastareaktio yltyi.
Pauline Harmange on ehkä kuin naispuolinen Andrew Tate. Vastareaktion tuote. En suosittele fanittamaan kumpaakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä feminismi varmaan on vastareaktio joidenkin miesten sikailua vastaan. Vastareaktioita on puolin ja toisin ja tuskin ne tähän loppuu.
Esimerkki äärifeminismistä on vaikka Pauline Harmangen pamfletti "miksi vihaan miehiä". Otsikko on provosoiva mutta ilman pamfletin lukemista on vaikea sanoa, onko se vitsi vai tosissaan kirjoitettu. En muista lukeneeni yhtään valtamedian artikkelia jossa kirja olisi kyseenalaistettu kysyen "menitkö liian pitkälle", "onko tämä miesvihaa, onko se ok" yms. Hesari kirjoitti artikkelin jossa puhuttiin, miksi miesten vihaaminen on tuonut hänelle niin paljon iloa.
Itse ihmettelen lähinnä, miksi valtamedia ei pysty arvostelemaan kriittisesti tällaisia tuotoksia. Onko media itsessään feministinen, ja yksittäiset toimittajat eivät uskalla arvostella feminismiä peläten samalla arvostelevansa kolleegoidensa (todellisia tai kuviteltuja) arvoja. Helpompi olla hiljaa, silittää feminismä myötäkarvaan tai kirjoittaa muusta? Hiljaisuus tämän vihamielisen teoksen ympärillä kertoi jotain outoa mediasta. Ei voi olla, ettei kukaan toimitaja nähnyt teoksen ongelmallisuutta. Viha ei ole koskaan ok.
Jos tuohon kirjan otsikkoon "miksi vihaan _____" pistäisi minkään muun ihmisryhmän kuin "miehiä", se olisi skandaali.
Lopulta teos oli haitallinen feminmille itselleen, kun se kuuluisa vastareaktio yltyi.
Pauline Harmange on ehkä kuin naispuolinen Andrew Tate. Vastareaktion tuote. En suosittele fanittamaan kumpaakaan."Esimerkki äärifeminismistä on vaikka Pauline Harmangen pamfletti "miksi vihaan miehiä". Otsikko on provosoiva mutta ilman pamfletin lukemista on vaikea sanoa, onko se vitsi vai tosissaan kirjoitettu."
No pitäisikö sun lukea se sitten ensin ennen kuin otat kantaa. Opus on 1 cm paksuinen järkäle jonka lukemiseen menee noin viisitoista minuuttia. Kauhea vaiva? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä feminismi varmaan on vastareaktio joidenkin miesten sikailua vastaan. Vastareaktioita on puolin ja toisin ja tuskin ne tähän loppuu.
Esimerkki äärifeminismistä on vaikka Pauline Harmangen pamfletti "miksi vihaan miehiä". Otsikko on provosoiva mutta ilman pamfletin lukemista on vaikea sanoa, onko se vitsi vai tosissaan kirjoitettu. En muista lukeneeni yhtään valtamedian artikkelia jossa kirja olisi kyseenalaistettu kysyen "menitkö liian pitkälle", "onko tämä miesvihaa, onko se ok" yms. Hesari kirjoitti artikkelin jossa puhuttiin, miksi miesten vihaaminen on tuonut hänelle niin paljon iloa.
Itse ihmettelen lähinnä, miksi valtamedia ei pysty arvostelemaan kriittisesti tällaisia tuotoksia. Onko media itsessään feministinen, ja yksittäiset toimittajat eivät uskalla arvostella feminismiä peläten samalla arvostelevansa kolleegoidensa (todellisia tai kuviteltuja) arvoja. Helpompi olla hiljaa, silittää feminismä myötäkarvaan tai kirjoittaa muusta? Hiljaisuus tämän vihamielisen teoksen ympärillä kertoi jotain outoa mediasta. Ei voi olla, ettei kukaan toimitaja nähnyt teoksen ongelmallisuutta. Viha ei ole koskaan ok.
Jos tuohon kirjan otsikkoon "miksi vihaan _____" pistäisi minkään muun ihmisryhmän kuin "miehiä", se olisi skandaali.
Lopulta teos oli haitallinen feminmille itselleen, kun se kuuluisa vastareaktio yltyi.
Pauline Harmange on ehkä kuin naispuolinen Andrew Tate. Vastareaktion tuote. En suosittele fanittamaan kumpaakaan."Viha ei ole koskaan ok."
Noin sanoo narsisti joka haluaa alleviivata omaa hyvyyttään. Viha on normaali osa ihmisen tunnerepertuaaria. Se syntyy luontaisesti erilaisten ärsykkeiden myötä eikä tunteita voi näin ollen tuomita. Tunne- elämää voi säädellä ja siihen voi itse vaikuttaa, mutta vain rajoitetusti.
Eri keskustelu on mitä syntyneillä tunteilla tekee käytännössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä feminismi varmaan on vastareaktio joidenkin miesten sikailua vastaan. Vastareaktioita on puolin ja toisin ja tuskin ne tähän loppuu.
Esimerkki äärifeminismistä on vaikka Pauline Harmangen pamfletti "miksi vihaan miehiä". Otsikko on provosoiva mutta ilman pamfletin lukemista on vaikea sanoa, onko se vitsi vai tosissaan kirjoitettu. En muista lukeneeni yhtään valtamedian artikkelia jossa kirja olisi kyseenalaistettu kysyen "menitkö liian pitkälle", "onko tämä miesvihaa, onko se ok" yms. Hesari kirjoitti artikkelin jossa puhuttiin, miksi miesten vihaaminen on tuonut hänelle niin paljon iloa.
Itse ihmettelen lähinnä, miksi valtamedia ei pysty arvostelemaan kriittisesti tällaisia tuotoksia. Onko media itsessään feministinen, ja yksittäiset toimittajat eivät uskalla arvostella feminismiä peläten samalla arvostelevansa kolleegoidensa (todellisia tai kuviteltuja) arvoja. Helpompi olla hiljaa, silittää feminismä myötäkarvaan tai kirjoittaa muusta? Hiljaisuus tämän vihamielisen teoksen ympärillä kertoi jotain outoa mediasta. Ei voi olla, ettei kukaan toimitaja nähnyt teoksen ongelmallisuutta. Viha ei ole koskaan ok.
Jos tuohon kirjan otsikkoon "miksi vihaan _____" pistäisi minkään muun ihmisryhmän kuin "miehiä", se olisi skandaali.
Lopulta teos oli haitallinen feminmille itselleen, kun se kuuluisa vastareaktio yltyi.
Pauline Harmange on ehkä kuin naispuolinen Andrew Tate. Vastareaktion tuote. En suosittele fanittamaan kumpaakaan."Kyllä feminismi varmaan on vastareaktio joidenkin miesten sikailua vastaan."
Feminismi on historiallisesti eli siis lähtökohtaisesti reaktio naisten riippuvaiseen alisteiseen asemaan joka kehittyy biologiaan perustuvien tekijöiden pohjalle jos asiaan ei kiinnitetä huomiota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Esimerkki äärifeminismistä on vaikka Pauline Harmangen pamfletti "miksi vihaan miehiä". Otsikko on provosoiva mutta ilman pamfletin lukemista on vaikea sanoa, onko se vitsi vai tosissaan kirjoitettu."
No pitäisikö sun lukea se sitten ensin ennen kuin otat kantaa. Opus on 1 cm paksuinen järkäle jonka lukemiseen menee noin viisitoista minuuttia. Kauhea vaiva?Luin HS:n arvostelun siitä, se riitti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Viha ei ole koskaan ok."
Noin sanoo narsisti joka haluaa alleviivata omaa hyvyyttään. Viha on normaali osa ihmisen tunnerepertuaaria. Se syntyy luontaisesti erilaisten ärsykkeiden myötä eikä tunteita voi näin ollen tuomita. Tunne- elämää voi säädellä ja siihen voi itse vaikuttaa, mutta vain rajoitetusti.
Eri keskustelu on mitä syntyneillä tunteilla tekee käytännössä.Kiletämättä, uskon olevani parempi ihminen kuin tämän palstan feministit. Siksi olenkin täällä, haluan eheytää teidät pois viha-aatteestanne.
Pusuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiletämättä, uskon olevani parempi ihminen kuin tämän palstan feministit. Siksi olenkin täällä, haluan eheytää teidät pois viha-aatteestanne.
Pusuja.Kaikki veetuilusi sataa feminismin laariin. Oletko ihan varma että se on se mitä haluat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edes huumori ei ole viatonta vaan pitää ottaa vakavasti kun kyseessä on feministi nainen.
Mutta vakavista rikoksista syytettyä miesasiamiestä ei tarvitse ottaa vakavasti.Tämä spinnausyritys ei vakuuta. Mikä onkaan viattoman vastakohta? Liittämällä adverbillä "vakavasti" tekstin kaksi osaa yhteen yrität luoda vaikutelman osien rinnastettavuudesta esittämälläsi tavalla. Kumpikin tapaus käsitellään kyllä kriittisesti.
Ei, huumori ei todellakaan ole viatonta. Ennen kuin vitsille nauraa on syytä miettiä hetki mille tosiasiassa nauraa.
https://www.theswaddle.com/humor-or-misogyny-sexist-jokes-condone-prejudice
https://www.feministezine.com/feminist/funny/
Koska huumorissakin on kyse ennen kaikkea vallankäytöstä, niin voimme tietysti tutkia sitäkin mille feministit nauravat. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä spinnausyritys ei vakuuta. Mikä onkaan viattoman vastakohta? Liittämällä adverbillä "vakavasti" tekstin kaksi osaa yhteen yrität luoda vaikutelman osien rinnastettavuudesta esittämälläsi tavalla. Kumpikin tapaus käsitellään kyllä kriittisesti.
Ei, huumori ei todellakaan ole viatonta. Ennen kuin vitsille nauraa on syytä miettiä hetki mille tosiasiassa nauraa.
https://www.theswaddle.com/humor-or-misogyny-sexist-jokes-condone-prejudice
https://www.feministezine.com/feminist/funny/
Koska huumorissakin on kyse ennen kaikkea vallankäytöstä, niin voimme tietysti tutkia sitäkin mille feministit nauravat.Olipa jälleen onnirostilamaista puppugeneraattorijorinaa "spinnailuineen" tuutin täydeltä vailla mitään järjellistä asiaa.
- Anonyymi
On pokkaa jollakin vaatia lisää feminismiä vaikka feminismin takia on miltei kaikki asiat menneet pieleen.
- Anonyymi
Kun irakilaiskaksosia kuulusteltiin vartijalle esitetyistä tappouhkauksista, veljekset uhkasivat rankaista kuulustelijoita ja kaikkia poliiseja. Kyseiset uhkaukset ovat Helsingin poliisilla tutkinnassa ja siirtymässä syyttäjälle lähiviikkoina.
Syyttäjä vaatii parhaillaan 33-vuotiaille irakilaiskaksosille rangaistusta laittomasta uhkauksesta ja kunnianloukkauksesta. Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus käsitteli asiaa tänään, MTV seurasi käsittelyä paikan päällä.
Teot kohdistuivat vapailla olleeseen Helsingin poliisivankilan vartijaan.
Kun kaksosia kuulusteltiin Länsi-Uudenmaan poliisilaitoksella vartijan uhkaamisesta, he jakoivat uhkauksiaan myös kuulustelijalle ja kaikille poliiseille. Uhkaukset selviävät esitutkintapöytäkirjasta.
Feministien tulee torjua tämänkaltainen arabien kaltoinkohtelu.- Anonyymi
Trolli.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.142013Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161841558Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1521384Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt971308Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381198- 84938
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49902Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas131825Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13817Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138813