Millainen sitten supernainen?

Anonyymi-ap

Tässä mietin, että jos supermies on keski-ikäinen kiltiksi nimitelty mies (ei onneksi vekkihameeksi tai kellohameeksi), niin millainen on supernainen?

Jännittää ihan mitä tähän vuodatetaan. 😅

Jasu

32

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä sä tiedät jo mitä tähän vuodatetaan 🤣.

Itse vähän karsastan tuota super- etuliitettä. Jokainen romahtaa, jos niskaan kasataan liikaa taakkaa. Varmaankin voisin liittää tuon naiseen, joka hoitaa lapsensa, työnsä, iäkkäät vanhempansa, ystävien huolet ja murheet jne. Koska kysymyksesi liittyy tuohon, että keski-ikäiset miehet ovat supermiehiä, niin totean, että varsin samoin se naisilla menee. Ikä tekee valtaosalle ihmisistä hyvää, ihmisinä. Niinhän sitä sanotaan, että nuoruus menee nuorissa hukkaan ja kyllähän se varmaan ihan paikkansakin pitää, noin isossa mittakaavassa.

No mutta olen tietoinen, että palstan miehet ovat tästä asiasta ihan eri mieltä. 🤣

• Anonyymi

Ai niin ja lisään vielä, että siinä kolumnissa, jossa niistä "keski-ikäisistä supermiehistä" puhuttiin, puhuttiin pusitiiviseen sävyyn myös monista asioista, joita itse en seuralaisessani arvosta, enkä ole koskaan arvostanut. Toisaalta enpä ole koskaan ollut sitäkään sorttia, joka ihastuisi renttuihin. Ehkä nämä ovat jotenkin yhteydessä toisiinsa

• Anonyymi

Hmm, en kanssa miecllä ihmisiä super liitteellä oikein mitenkään. Mutta saa nähdä miten miehet miettii. 😅
        Ne kaikki kiltit ja kivat supermiehet. 🙃

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hmm, en kanssa miecllä ihmisiä super liitteellä oikein mitenkään. Mutta saa nähdä miten miehet miettii. 😅
        Ne kaikki kiltit ja kivat supermiehet. 🙃

Jasu

Juu just ne samat "superit" mainitusta ketjusta jee

• Anonyymi

Todellisen elämän supernainen on Jutta Zilliacus, joka täytti tänään 100- vuotta!! Onnea hänelle, en tunne, mutta arvostan hänet korkealle, vaikka olen yli 40- vuotta nuorempi. Hänenlaisia naisia saisi olla enemmän nykypäivän Suomessa.

• Anonyymi

Supernainen... Wonder Woman.

• Anonyymi

Arvasin.. 🥲

Jasu

• Anonyymi

Supernainen on sellainen joka jaksaa, jaksaa ja jaksaa, eikä sellainen kuin minä joka menettää vetonsa ajoittain, eikä jaksa ihan kaikkea, paitsi jostain työhommista innostua. Ei tietysti ihan aina niistäkään.

Supernainen ratkaisee kaikki pc-viat itselleen ja sukulaisille, osaa ajaa peräkärryä, matkustelee maailman ympäri, kiipeilee himalajalle, käy savannilla, hyppii liitovarjolla, tulee kaikkia maaiman lapsia ja vanhuksia ja ehtii päivittää somea, tai vähintään ainakin perustaa sellaisen, muistaa ystävät, tuttavat ja sukulaiset ja on kaikille avuksi ja iloksi.

Siinä nyt ensimmäiset ajatukset. Muita ei tullut heti mieleen, enkä jaksa enää kirjoittaa :)

• Anonyymi

Jestas, siinä on yhdelle ihmiselle ohjelmaa. Taitaa tuulla burn out tolle supernaiselle joku päivä. Ja pitkä sairasloma perään. Liikaa kaikessa mukana ei ole jaksamisen kannalta kovin järkevää. Aikansa, mutta pitää kyetä karsimaankin.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jestas, siinä on yhdelle ihmiselle ohjelmaa. Taitaa tuulla burn out tolle supernaiselle joku päivä. Ja pitkä sairasloma perään. Liikaa kaikessa mukana ei ole jaksamisen kannalta kovin järkevää. Aikansa, mutta pitää kyetä karsimaankin.

Jasu

Aika rankalla kädellä tuleekin karsittua 😆😂

• Anonyymi

Minä. Olkaatten hyvä vaan ☺️

• Anonyymi

minua masenti siis no paljon kun itseni pitäisi ehkä tehdä nuorisolle siis suunnitella jotain hauskaakin peliä niin.. jättkäsaarein hyppääjärytöt

• Anonyymi

No ei mahda heille enää mitään. Tytöt päätti lentää ilman siipiä. 😑

Jasu

• Anonyymi

Ensimmäinen supernainen taisi olla neitsyt Maria, mutta ei taida feministeille kelvata.

• Anonyymi

Vai oliko kuitenkin Lilith?

Jasu

• Anonyymi

Olisi kiva kuulla edes jokin perustelu tuolle valinnalle.

• Anonyymi

Mun mummot oli supernaisia. Valitettavasti ho ajasta ikuisuuteen siirtyneet, heidänkaltaisiaan supernaisia ei nykysukupolvista tule.

• Anonyymi

Niin, silloin ei työntekoa peljätty. Sopisin paremmin siihen aikakauteen itsekin monesta syystä, yhtä monesta taas en sovi mihinkään aikakauteen.

Jasu

• Anonyymi

Supernaiset tulevat monessa eri koossa ja kokoonpanossa. Meitä on lyhyempää ja pidempää, ohuempaa ja paksumpaa, tummempaa ja vaaleampaa mallia. Supernainen on välittävä, lämmin ja fiksu selviytyjä, jolle perhe ja läheiset ovat tärkeintä. Supernainen saattaa vuodattaa kyyneleen, mutta ei silti luovuta eritoten, jos kyseessä on läheisistä huolehtiminen. Supernainen ei nosta itseään jalustalle vaan hänen sankaritekonsa näkyvät siinä, että hänen sylinsä on aina avoin ja kätensä valmiit vaikka sitomaan lapsen kengännauhat tai auttamaan vanhuksen tien yli.

Sellaisia ovat supernaiset minun maailmassani 😊

Aletheias

• Anonyymi

Ei hullumpia. 🙂👍

Jasu

• Anonyymi

ehkä vähän niin sattuu jotkin joku olkapän murtumakin niin enemmän sattuu kuin ferrarin omistajaa

• Anonyymi

Miten olisi jos palstan naiset rakentaisivat itse keskuudestaan palstan tunnettujen hahmojen ominaisuuksia yhdistelemällä sen supernaisen, millainen siitä syntyisi?
      Vai löytyy täältä jo ihan täydellinen valmis kombinaatio jostain? :D

• Anonyymi

Sieltä löytyi jo ensimmäinen kohdasta 11:46:01, jatkakaa

• Anonyymi

Löytyi jo supermimmi. Tuolla ylempää ilmoitti olevansa. 😊

Jasu

• Anonyymi

No en tiedä onko supernainen, mutta sellainen, josta minä pitäisin.

Ei tee naiseudestaan numeroa. Osaa käyttää päätään ja nauttii elämisestä. Jättää huutelut kuuntelematta ja keskittyy vain tärkeisiin asioihin elämässään. Ottaa huomioon muut, mutta osaa pitää itse omat rajansa ilman draamaa.
      Osaa nauraa vakavillekin asioille ja heittää vitsiä itsestäänkin ja kipeistä asioista.

Tälläiset on harvassa...

• Anonyymi

Heh, kiitos. 😉

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Just samaa mieltä ja heh kyllä jasu kieltämättä on ihan ok

• Anonyymi

Taitaa Bonnie Blue olla nykyajan supernainen.

• Anonyymi

miten menet nukkumaan jossai tukalasss helteessäåkin..

• Anonyymi
    • Anonyymi

en tiedä onko niin kovin mukavaakaan hommaa mutta niin sinäånsä voi olla puutarhahommelit.

• Anonyymi
      UUSI

Supernaisia ovat he jotka sellaiseksi itsensä tuntevat.

Mikä olisi miehille se todellinen supernainen, varmaan joku Marie Curien ja Dolly Partonin sopiva sekoitus, johon voisi lisätä ominaisuuksia myös muilta naisilta.
      Ei sellaista yleistystä kai naisesta ole.

Toisaalta tekopyhät ihmiset ovat aina niitä pahimpia ja vaarallisimpia.
      Ne vain valittavat miehistä ja muistakin asioista tekopyhyydessään.

"Vaarallisimpia eivät ole ns. pahat ihmiset, vaan hyvät - me kaikki, jotka pysymme välinpitämättöminä epäoikeudenmukaisuuksia ja vääryyksiä vastaan"

AV

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3585
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      114
      2480
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      593
      2273
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2026
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      76
      1730
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1658
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1648
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1546
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1446
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      94
      1427
    Aihe