syntymäpäivän vietto

minä

Mites teillä vietetään syntymäpäiviä kun kumppanilla on syntymäpäivä,juhlitteko kahdestaan syntymäpäivää?
Siksi kysyn tätä koska minun puolisollani oli syntymäpäivä muutama päivä sitten,muistin puolisoani lahjalla ja minä toivoin että olisi saatu syntymäpäivän iltana juhlia kahdestaan miehen syntymäpäivää,mutta miehen koko suku tuli miestäni onnittelemaan,mies ei täyttänyt pyöreitä vuosia.
Minua ärsyttää se kun suku tulee onnittelemaan niin sitä istutaan monta tuntia ja jutellaan keskenään kaikenlaista mutta minut jätetään ulkopuolelle,tunnen olevani vieras omassa kodissa.Monen vuoden ajan miehen suku ovat käynneet onnittelemassa miestäni ja minulle tulee ulkopuolisuuden tunne.
Minun syntymäpäivänäni suku ei ole minua muistanut,mutta juhlin syntymäpäivääni puolisoni kanssa ja tehdään jotain erikoista.

Minun sukuni puolella on erilainen tapa,eli kun joku täyttää vuosia,ei pyöreitä vuosia,niin silloin syntymäpäiväsankari juhlii puolisonsa kanssa keskenään,eikä koko suku tule paikalle.Muutama kaveri voi tulla käymään ja sitten porukalla juhlitaan syntymäpäivää.

Mutta se kun minut jätetään ulkopuolelle ja mieheni seurustelee sukulaistensa kanssa niin se ei tunnu mukavalta.

4

991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mene ittees

Voi hyvänen aika.. ja tämä sitten varmaan kaataa koko parisuhteen..

• Miesolento

miehen suvulla on perinteinen tapa tulla käymään hänen syntymäpäivänään teillä, niin kerro miehellesi, että voisitteko viettää kahdestaan hänen syntymäpäiväänsä joko edellisenä tai seuraavana päivänä.

Jos haluat juuri hänen syntymäpäivänään olla hänen kanssaan kahden, niin suvun perinteestä johtuen olisi asiasta hyvä kertoa sen verran etukäteen, että miehesi voi kertoa, että teillä on nyt suunnitelmia tälle päivälle. Kyllä suku sen ymmärtää, että joskus on muutkain suunnitelmia.

Onhan se kohteliasta keskustella vieraiden kanssa kun on vieraita, mutta kyllä luonnollinen kumppnin huomioiminen kuuluu joka hetkeen oli vieraita tai ei.

• minä

On kiva kun käy vieraita ja eihän siinä ole mitään jos sukulaiset käy vierailulla ja muistaa syntymäpäivänään.
        Mutta kun tullaan suurella joukolla kyläilemään ja se minua ärsyttää kun anoppi koko ajan on äänessä ja ei anna muiden puhua,puhuu koko ajan yhtä aikaa ja keskeyttää toisten puheet eli talonväki jää hiljaiseksi kun yksi ihminen on koko ajan äänessä.Minä kyllä puhun vieraitteni kanssa,haluan ja yritän seurustella vieraitteni kanssa,mutta anoppi on koko ajan suuna päänä,niin ei siinä talonväki voi sanoa monta sanaakaan.Kyllä siinä tulee helposti ulkopuolinen tunne ja tunnen itseni orvoksi.
        Minä ja mieheni ollaan oltu kolme vuotta yhdessä ja se aiheuttaa ristiriitaa kun en tiedä mikä on minun asema,kun sukulaiset tulee vierailulla niin se panee kysymään haluaako sukulaiset ja mieheni olla keskenään ja lähden käymään siksi aikaa jossakin niin arvon sukulaiset ja mieheni saavat seurustella keskenään.
        Vai haluaako he että jään heidän kanssaan,no kyllä siinä tapauksessa voisi antaa ymmärtää että kuulun heidän joukkoonsa.
        Ehkä on lapsellista,mutta tunnen tässä suvussa itseni vieraaksi ja on orpo olo sukulaisten keskellä,sillä mieheni sukulaiset ovat hyvin paljon sukulaisrakkaita ja he merkitsevät toisilleen hyvin paljon,ei siinä merkitse silloin puolisot mitään.

• Synttärisankari
        minä kirjoitti:

On kiva kun käy vieraita ja eihän siinä ole mitään jos sukulaiset käy vierailulla ja muistaa syntymäpäivänään.
        Mutta kun tullaan suurella joukolla kyläilemään ja se minua ärsyttää kun anoppi koko ajan on äänessä ja ei anna muiden puhua,puhuu koko ajan yhtä aikaa ja keskeyttää toisten puheet eli talonväki jää hiljaiseksi kun yksi ihminen on koko ajan äänessä.Minä kyllä puhun vieraitteni kanssa,haluan ja yritän seurustella vieraitteni kanssa,mutta anoppi on koko ajan suuna päänä,niin ei siinä talonväki voi sanoa monta sanaakaan.Kyllä siinä tulee helposti ulkopuolinen tunne ja tunnen itseni orvoksi.
        Minä ja mieheni ollaan oltu kolme vuotta yhdessä ja se aiheuttaa ristiriitaa kun en tiedä mikä on minun asema,kun sukulaiset tulee vierailulla niin se panee kysymään haluaako sukulaiset ja mieheni olla keskenään ja lähden käymään siksi aikaa jossakin niin arvon sukulaiset ja mieheni saavat seurustella keskenään.
        Vai haluaako he että jään heidän kanssaan,no kyllä siinä tapauksessa voisi antaa ymmärtää että kuulun heidän joukkoonsa.
        Ehkä on lapsellista,mutta tunnen tässä suvussa itseni vieraaksi ja on orpo olo sukulaisten keskellä,sillä mieheni sukulaiset ovat hyvin paljon sukulaisrakkaita ja he merkitsevät toisilleen hyvin paljon,ei siinä merkitse silloin puolisot mitään.

Jos te jatkatte yhdessäoloa niin kannattaisi koittaa sietää niitä sukulaisia, ne ei mihinkään kaikkoa. Puhut anopista, joten oletan teidän olevan naimisissa - olethan sinäkin silloin osa sukua!

Onko tässä nyt ongelmana se, että sukulaiset tulevat kylään juuri syntymäpäivänä? Jotenkin saa sen kuvan että sukulaiset eivät saisi tulla kylään ikinä, ollenkaan, koska sinulle tulee orpo olo?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4177
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1699
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      79
      965
    Aihe