”Pyöräyritys Tunk pyrkii valmistamaan pitkäaikaisia, helposti huollettavia polkupyöriä.
Pyöräilypiireissä intoillaan nyt uudesta tulokkaasta markkinoilla. Suomalainen Tunk suunnittelee pyörän runkoja kaltaisilleen pyöräilystä innostuneille.”
https://www.hs.fi/talous/art-2000011387607.html
Tunk-pyörä
16
439
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Minulla on jo tuollainen. Se vaan on Surlyn runkoon rakennettu.
- AnonyymiUUSI
Kiitos että kuvailit sen tekniikkaa ja sitä miten se poikkeaa edukseen muista markkinoilla olevista pyöristä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos että kuvailit sen tekniikkaa ja sitä miten se poikkeaa edukseen muista markkinoilla olevista pyöristä.
Miten asiat mielestäsi kuvailtiin?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos että kuvailit sen tekniikkaa ja sitä miten se poikkeaa edukseen muista markkinoilla olevista pyöristä.
SEr poikkeaa muista markkinoille suollettavista kertakäyttökamppeista siinä että siinä on yksinkertainen ja toimiva tekniikka mikä on helppo huoltaa.
- AnonyymiUUSI
Mulla on kans, brittiläinen ja japanilainen.
- AnonyymiUUSI
Onko kyse siis jostain erikoispyörästä vai tavallisen polkijan arki kulkupelistä?
- AnonyymiUUSI
Eiköhän tuo parhaiten selviä, kun vierailee www.tunkbicycles.com sivustolla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tuo parhaiten selviä, kun vierailee www.tunkbicycles.com sivustolla.
Klikkasin linkkiäsi mutta mitään ei tapahtunut. Voitko antaa toimivan linkin?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Klikkasin linkkiäsi mutta mitään ei tapahtunut. Voitko antaa toimivan linkin?
Et voinut klikata linkkiä, koska tuossa ei ole linkkiä. On vain URL osoite, joka pitää osata kopioida selaimen osoiteriville.
- AnonyymiUUSI
Tunk. Hesarissakin on juttu https://www.hs.fi/talous/art-2000011387607.html mutta en oikein ymmärrä mitä uutta ja helppohoitoista olisi luvassa. Yksi mahtava innovaatio olisi kestävä ja kevytrakenteinen yksinkertaisesti vaihdettava poljinkeskiö. Ne kun ovat nykyään herkästi hajoavia tekeleitä.
- AnonyymiUUSI
Näin ensikatsannolla tulee mieleen 1970-luvun kaikenkestävä mutta raskaahko käyttöpyörä, joka myydään kovaan hintaan. Eli äärimmäinen uusi innovaatio.
- AnonyymiUUSI
Painossa kokonaisuus ratkaisee, ei vain yksittäinen komponentti kuten runko. Esim 8-9 takapakka on helposti 200gr kevyempi kuin nykyiset isot 12-pakat. Tangonpää tai putkivaihtajat painaa 150gr pari. Vannejarrut 400-500gr kevyemmät kuin levyjarrut.
Eiväthän he mitään kokonaisia polkupyöriä valmista(valmistuta)/myy vaan runkosettejä (runko+etuhaarukka) joista sitten ostaja muut polkupyörään tarvittavat osat hankittuaan kasaa (tai kasauttaa jollain) polkupyöräksi.
Jos/kun tuo runkosetti on se 1500€ niin että tuosta asiallinen pyörä tulee niin ollaan kyllä luokassa 2500€ kokonaishinnassa…- AnonyymiUUSI
Siis pelkkiä ilmeisen korkelaatuisia runkoja erityisesti matkakäyttöön.
Rungon paino on 2150 grammaa koossa "59", 650b-koon haarukan paino on noin 850 grammaa ja 622-koon haarukan paino on noin 1000 g.
Materiaali on tsekkiläistä tai ainakin työ on tsekkiläistä: Columbus SL tai ZONA tahi Custom. Zona on Columbus-terästen korkealuokkaisempi, seostettu erikoisteräsputki, mutta melko vaatimaton verrattuna Reynolds 853:een.
Teräsrunko, jonka materiaalilla ei ole erityistä tarjottavaa ellei sitä ole tarkoituksella piilotettu (custom). Ehkä muut ominaisuudet ovat huippuluokkaa.Niin, ehkä yksi tekijä voisi olla että tarjoavat seitsemää eri runkokoa, eli pitäisi löytyä sopiva runkoko isolla variaatiolla olevalle kuskijoukolle.
Mutta kun runkosetin speksejä katsoo niin siellä ollaan tarjoamassa/tekemässä runkoja henkilöille jotka ovat kiinnostuneet muista asioista kuin viimeisimmistä teknisistä kehitysaskeleista… (1” ohjausakseli, 100-130mm QR akselit renkaissa, vannejarrut yms.)
Voisi sanoa että hyvin vanhoihin maantiepyörä runkoihin verrattavia runkoja kaikenkaikkiaan, mutta erona että niihin mahtuu ”nykypäivän” mitoituksella olevat renkaat.- AnonyymiUUSI
santtu_1975X kirjoitti:
Niin, ehkä yksi tekijä voisi olla että tarjoavat seitsemää eri runkokoa, eli pitäisi löytyä sopiva runkoko isolla variaatiolla olevalle kuskijoukolle.
Mutta kun runkosetin speksejä katsoo niin siellä ollaan tarjoamassa/tekemässä runkoja henkilöille jotka ovat kiinnostuneet muista asioista kuin viimeisimmistä teknisistä kehitysaskeleista… (1” ohjausakseli, 100-130mm QR akselit renkaissa, vannejarrut yms.)
Voisi sanoa että hyvin vanhoihin maantiepyörä runkoihin verrattavia runkoja kaikenkaikkiaan, mutta erona että niihin mahtuu ”nykypäivän” mitoituksella olevat renkaat.1" ohjausakseli riittää hyvin teräskeulalle. Paksummat tuli alumiinin ja hiilikuidun vuoksi kun vaativat paksumpaa putkikokoa paremman keston vuoksi.
Eiväthän nuo muodinmukaisia ole jos sellaienn on jollekin tärkeää, sellainen tuskin on noita ostamsaa.
Nuo 650 renkaatkaan ei ole ihan nykypäivää vaan 700c jotka isommissa runkomalleissa ovatkin mutta kuulunevat tuohon pienen harrastaja kohderyhman toiveisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614408KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523251Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492524Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?522485- 1092207
- 241893
- 231652
- 301616
- 1611494
- 361265