näin lomalla ollessa. Toinen lomaviikko vasta meneillään ja ei mitään tekemistä. Tai olisihan tuota jos viitsisi.
Välipäivä touhukkuudesta. Olemisen sietämätöntä keveyttä.
Aikaa pysähtymiseen ja itsensä kanssa olemiseen.
Tuossa pujottelija pikkuisen hämmästeli sitä, että jaksan neuloa hänelle aina vaan lisää villasukkia. Kas kun se on mukavaa tekemistä käsille harrastaessani lempipuuhaani; ajattelemista.
En ole niin kovin välkky, mutta asioiden ajatteleminen on kivaa. Se on itsensä kanssa olemista. Kuin meditaatiota, vaikka meditaatiossa pyritään ajatukset ja mieli tyhjentämään.
Minä pidän ajattelemista virkistävänä.
Mielelläni käperryn sänkyyn pötkölleen ihan vain olemaan ja ajattelemaan. Asioita, sitä ja tätä, annan ajatuksen liitää.
Aina kun asia on tullut puheeksi, siis tämä lempihommani eli ajatteleminen, olen saanut osakseni kummastelua ja hämmästelyä. Ei nyt niin kovin usein, mutta kuitenkin.
Nyt ihan mielenkiinnosta kyselen, mitä ihmiset ajattelevat ajattelemisesta?
Olen esmes tullut siihen tulokseen, että jos jotakin jää jälkeen kuoleman, niin juurikin tuo ajatteleminen on sellainen. Fyysisyyshän loppuu kuolemaan, se on satavarma. Joten kaikki fyysiset huvitkin loppuu ja vain henkiset jäävät jos jotakin on olemassa kuoleman jälkeen.
En tosin usko kuoleman jälkeiseen elämään, mutta en voi myöskään kiistää sen mahdollisuutta.
Ajatusmatkailu on kivaa. Sillä ajatuksen voimalla voi siirtää vaikka vuoria :)
Jouten on hyvä olla
53
486
Vastaukset
- Anonyymi
On ikävää kun ikäviäkin asioita tulee ajateltua.
Kyllähän sitä tulee ajateltua. Sitä kun on töissä yksin, salilla,sekä lenkeillä yksin puhumattakaan kotona kun on itsekseen niin onhan siinä aikaa ajatella. Käytännössä tekemisen ohella tulee asioita pohdittua.
Oma ajatusmailmani on hyvin turvallisuuslähtöinen, pienimpään haittaan pyrkivä vuokaaviomalli jossa ei oikein ole tilaa luovuudelle eikkä siihen että ottaisiin isoja riskejä tunnistaen isot mahdollisuudet.
Työelämä ja -turvallisuuskysymyksissä ja kuntapolitiikassa tuo on ihan toimiva konsepti mutta kyllä se kumppanin löytämistä on haitannut. Helposti odottaa vaan sitä oikeaa hetkeä viedä asioita seuraavalle tasolle ja liian kauan kuin odottaa niin se tilaisuus on jo lähtenyt toisen miehen syliin.
Voisi kai tuota ajatusmallia yrittää hieman viilata mutta kun nyt enää keskittyy tuohon työelämään ja politiikkaan niin mennään tuolla ajatusmallilla tämä tiimalasin hiekkka loppuun.Tapa ajatella on osa sinua itseäsi. Jos joku ei tykkää siitä, niin se on hänen häviönsä. Mitäpä sitä turhaan viilaamaan.. toki ymmärrän jos alattelumallissasi olisi jotakin oikeasti poikkeavaa, niin sitten.
Paree kuitenkin olla ihan oma itsensä, silloin haaviin tarttuu vain ne aidosti kiinnostuneet fisut.
- Anonyymi
Hyvää lomaa sulle! 🤗
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kiitos.. onkos se ukkopaha joka siellä toivottelee?
Eikun ukkorahjus voivottelee vasta seuraavana 17:01:33, loman jatkeita 🌞
Anonyymi kirjoitti:
Eikun ukkorahjus voivottelee vasta seuraavana 17:01:33, loman jatkeita 🌞
Danke. Sulle kans hyvää jatkoa .. senkin rahjus.. :)
Mulla on jo melkein, SIIS melkein ollut sinua ikävä.
Voit paukutella henkseleitäsi sit ..- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Danke. Sulle kans hyvää jatkoa .. senkin rahjus.. :)
Mulla on jo melkein, SIIS melkein ollut sinua ikävä.
Voit paukutella henkseleitäsi sit ..Kiitos vaan, "Ollos sydän lämmin laaja sulla, vaik kokoa ei enempää kuin kolpakolla" 😄
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vaan, "Ollos sydän lämmin laaja sulla, vaik kokoa ei enempää kuin kolpakolla" 😄
Jaahas.. on minua monaksi kokoni puolesta sanottu.. munanmittaiseksi ja vaahtosammuttimeksi ja ties miksi.
Kolpakon mittainen!?!
Okei okei! Pappa yrittää ja yritykseksi se jääkin!
Sydän on mulla paikallaan ja rintaani se mahtuu vaikka suuri onkin.
Ja nyt mua kaduttaa.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Jaahas.. on minua monaksi kokoni puolesta sanottu.. munanmittaiseksi ja vaahtosammuttimeksi ja ties miksi.
Kolpakon mittainen!?!
Okei okei! Pappa yrittää ja yritykseksi se jääkin!
Sydän on mulla paikallaan ja rintaani se mahtuu vaikka suuri onkin.
Ja nyt mua kaduttaa.Sori, mutta kun se rimmasi niin hyvin :), huumorintajunihan on tunnetusti huono.
Mikä laitetaan tilalle? Anonyymi kirjoitti:
Sori, mutta kun se rimmasi niin hyvin :), huumorintajunihan on tunnetusti huono.
Mikä laitetaan tilalle?Mulla ei tuo runosuoni ole kukkinut koskaan.
Ja kyllähän tuo rimmasi.
Enkä mä oikeasti sinuun suuttunut, kunhan esitin närkästystä.
Ei loista mulla polla, mittaakin kuin kolpakolla,
runosuoni sulla, tyhjääkin tyhjempi pää mulla.
Väsy jo painaa, nukkumattia lainaa,
runoilu on kuin pakkopulla,
jo antaa unen tulla.
Hyvää yötä änimal.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mulla ei tuo runosuoni ole kukkinut koskaan.
Ja kyllähän tuo rimmasi.
Enkä mä oikeasti sinuun suuttunut, kunhan esitin närkästystä.
Ei loista mulla polla, mittaakin kuin kolpakolla,
runosuoni sulla, tyhjääkin tyhjempi pää mulla.
Väsy jo painaa, nukkumattia lainaa,
runoilu on kuin pakkopulla,
jo antaa unen tulla.
Hyvää yötä änimal.Aavistelinkin. Oikeastihan olen hyyyvin kaukana runoilijasta. Minulla on vain tuo MT-ongelma mikä on väitetysti yleistä tällä palstalla. Se on vähän hankala seuralainen toisinaan🤭.
MölyTulva-ongelmaisuus tekee usein tarpeen möläyttää ulos joskus jotain tarpeetonta tai tilanteeseen sopimatonta. Sille nyt ei voi mitään, kun tulvii niin tulvii...sen kanssa on vain elettävä .
Reissupäivä tänään, katsotaan selviääkö pappa takaisin... Anonyymi kirjoitti:
Aavistelinkin. Oikeastihan olen hyyyvin kaukana runoilijasta. Minulla on vain tuo MT-ongelma mikä on väitetysti yleistä tällä palstalla. Se on vähän hankala seuralainen toisinaan🤭.
MölyTulva-ongelmaisuus tekee usein tarpeen möläyttää ulos joskus jotain tarpeetonta tai tilanteeseen sopimatonta. Sille nyt ei voi mitään, kun tulvii niin tulvii...sen kanssa on vain elettävä .
Reissupäivä tänään, katsotaan selviääkö pappa takaisin...Ai säkin.. mä olen kans tunnettu möläyttelijä. Tosin se tulee mulla vielä kaiken lisäksi töksähtävästi. Töksäyttelijä. :)
Kuten sanottu, anna palaa Frank! Sopii mulle. Katsos kakkahuumori ja junttihuumori ei minuun pure, mut sellainen hienoisesti mauton menee kuin kuumille kiville. Kunhan muistetaan, että minulaa on piitkät piuhat. 😉
Reissupäivä? Kahdella vai viidellä pyörällä liikenteessä?
No, eiku survival moodi päälle ja kyynärpäätaktiikalla eteenpäin, kyll se si siitä. 😁
Ite notkun biksuissa pihalla ja juon driksuja. Eksällä tänään ruoanlaittovuoro, joten nk. vapaapäivä. Nautin siitä täysin rinnoin, vaikka mulla onkin pienet.. :)
Hyvää reissupäivää ja turvallista kotiutumista!- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ai säkin.. mä olen kans tunnettu möläyttelijä. Tosin se tulee mulla vielä kaiken lisäksi töksähtävästi. Töksäyttelijä. :)
Kuten sanottu, anna palaa Frank! Sopii mulle. Katsos kakkahuumori ja junttihuumori ei minuun pure, mut sellainen hienoisesti mauton menee kuin kuumille kiville. Kunhan muistetaan, että minulaa on piitkät piuhat. 😉
Reissupäivä? Kahdella vai viidellä pyörällä liikenteessä?
No, eiku survival moodi päälle ja kyynärpäätaktiikalla eteenpäin, kyll se si siitä. 😁
Ite notkun biksuissa pihalla ja juon driksuja. Eksällä tänään ruoanlaittovuoro, joten nk. vapaapäivä. Nautin siitä täysin rinnoin, vaikka mulla onkin pienet.. :)
Hyvää reissupäivää ja turvallista kotiutumista!Kahdella ja ilman kolmansia pyöriä, muutama sata kilsaa kuluneempana takaisin niin kuski kuin pyöräkin :)
Anonyymi kirjoitti:
Kahdella ja ilman kolmansia pyöriä, muutama sata kilsaa kuluneempana takaisin niin kuski kuin pyöräkin :)
Mutta onnellisesti kotona. Hjyyva,hjyyva.
Pitäis tästä lähteä eksän juttusille. Tämän päivän agenda vähän auki.
Tosin nukkuvat kai vielä.. mä läynyt kävelyllä 4 km ja vesijuoksemassa, tehnyt kotihommia ja loppupäivän ajattelin möllötellä pihalla ja juoda drinksuja.. :)
Ellei mulla ole ruoanlaottovuoro. Mutta tuokaan ei estä möllöttelyä ..
Muutama sata kilsaa.. aika reissu. Ja tuolla helteellä. Okei, aika saavutus.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mutta onnellisesti kotona. Hjyyva,hjyyva.
Pitäis tästä lähteä eksän juttusille. Tämän päivän agenda vähän auki.
Tosin nukkuvat kai vielä.. mä läynyt kävelyllä 4 km ja vesijuoksemassa, tehnyt kotihommia ja loppupäivän ajattelin möllötellä pihalla ja juoda drinksuja.. :)
Ellei mulla ole ruoanlaottovuoro. Mutta tuokaan ei estä möllöttelyä ..
Muutama sata kilsaa.. aika reissu. Ja tuolla helteellä. Okei, aika saavutus.Ajossa nyt on ilmavirtaa sen verran että tuulettuu, mennä leuhotetaan välillä takki puolittain auki, kuin viitta batmanilla ja sainhan minä yhden suihkunkin siinä välillä, viilensi kummasti.
Herätys 5:45 kyytiläiseksi parin tunnin unien jälkeen, no pakkohan siinä oli nokoset ottaa sen päälle palatessa.
Eilinen oli vähän sellainen testireissu miltä pitkästä aikaa tuntuu päristellä vähän pidempään ja eihän se pahalta tuntunut ukkopahasta, saattaa olla että pyrähdän vielä jonnekinpäin jopa pariksi päiväksi jos vain varat antavat myöten.
Sillä tavalla :), biksuissa täysin rinnoin, noinhan ne lomat kuuluukin viettää, eikä ähkimässä jollain mokillä rästiremontteja tehden 🌞 Anonyymi kirjoitti:
Ajossa nyt on ilmavirtaa sen verran että tuulettuu, mennä leuhotetaan välillä takki puolittain auki, kuin viitta batmanilla ja sainhan minä yhden suihkunkin siinä välillä, viilensi kummasti.
Herätys 5:45 kyytiläiseksi parin tunnin unien jälkeen, no pakkohan siinä oli nokoset ottaa sen päälle palatessa.
Eilinen oli vähän sellainen testireissu miltä pitkästä aikaa tuntuu päristellä vähän pidempään ja eihän se pahalta tuntunut ukkopahasta, saattaa olla että pyrähdän vielä jonnekinpäin jopa pariksi päiväksi jos vain varat antavat myöten.
Sillä tavalla :), biksuissa täysin rinnoin, noinhan ne lomat kuuluukin viettää, eikä ähkimässä jollain mokillä rästiremontteja tehden 🌞Mä ähkin 11 kuukautta vuodesta tehtaassa.. loma on lomaa ja sillä hyvä.
Nyt on vielä biksukelitkin, ni pitänee nauttia. Tosin eipä tuo haittaisi jos vähän sataisikin.. voisi käpertyä sänkyyn hyvän kirjan kanssa.
Mökkielämä menee just sillain viikonloppuvieraana, pienissä annoksissa. En ole mikään mökkeilijä, tai orjatyöleirin kannattaja. Mut jokainen tyylillään..
Kohta loma puolessa, no se on aika nopiasti männy tämäkin. Ei se mitään. Näillä mennään.
Takki auki liikenteessä? Voin kuvitella sut hulmuavan viittasi kanssa pärryyttämässä menemään. Tuollainen parin päivän reissu kuulostaa mukavalta, päivä suuntaansa ja yöksi lepoon. Sopii paremmin papparaisille.. :)
Tosin näillä lämmöillä on vaikeaa itsekunkin nukkua. No, kohta on syksy ja sit talvi.. joten eip parane valittaa..- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mä ähkin 11 kuukautta vuodesta tehtaassa.. loma on lomaa ja sillä hyvä.
Nyt on vielä biksukelitkin, ni pitänee nauttia. Tosin eipä tuo haittaisi jos vähän sataisikin.. voisi käpertyä sänkyyn hyvän kirjan kanssa.
Mökkielämä menee just sillain viikonloppuvieraana, pienissä annoksissa. En ole mikään mökkeilijä, tai orjatyöleirin kannattaja. Mut jokainen tyylillään..
Kohta loma puolessa, no se on aika nopiasti männy tämäkin. Ei se mitään. Näillä mennään.
Takki auki liikenteessä? Voin kuvitella sut hulmuavan viittasi kanssa pärryyttämässä menemään. Tuollainen parin päivän reissu kuulostaa mukavalta, päivä suuntaansa ja yöksi lepoon. Sopii paremmin papparaisille.. :)
Tosin näillä lämmöillä on vaikeaa itsekunkin nukkua. No, kohta on syksy ja sit talvi.. joten eip parane valittaa..Juu, päivä sinne jonnekin ja toinen takaisin takaisin kiikkustooliin keinahtelemaan reinot jalassa, verkkopaita yllä pitkälahkeisissa kalsareissa piipuntynkä hampaissa ...ai no minähän en polta, muuten kyllä täsmää 😄.
Päikkärit hoituu sitten päivän lehti silmillä heti sen jälkeen kun etusivulta on lueskeltu muutama poliittinen kannanotto niin johan lähtee kuorsaus vauhtiin sen jälkeen, ei siinä montaa keinahdusta tarvita kun ollaan höyhensaarilla 😴.
Pitääkös pirpis iltasaduista?, pikkuisillehan niitä lueskellaan...uni tulee simmuun helpommin 🤭, noo voin tietysti keinutellakin... Anonyymi kirjoitti:
Juu, päivä sinne jonnekin ja toinen takaisin takaisin kiikkustooliin keinahtelemaan reinot jalassa, verkkopaita yllä pitkälahkeisissa kalsareissa piipuntynkä hampaissa ...ai no minähän en polta, muuten kyllä täsmää 😄.
Päikkärit hoituu sitten päivän lehti silmillä heti sen jälkeen kun etusivulta on lueskeltu muutama poliittinen kannanotto niin johan lähtee kuorsaus vauhtiin sen jälkeen, ei siinä montaa keinahdusta tarvita kun ollaan höyhensaarilla 😴.
Pitääkös pirpis iltasaduista?, pikkuisillehan niitä lueskellaan...uni tulee simmuun helpommin 🤭, noo voin tietysti keinutellakin...Hei, sähän kuvasit juurikin pujottelijan, vaan hänkään ei polta, muutoin aika osuva.. 😅
Sä nyt tarvitsetkin niitä päikkäreitä jo ikäsi puolesta, ei sitä vanha jaksa ilman. Politiikka on kyllä kumman nukuttavaa, sen myönnän. Hyvä unilääke.
Multa on lääkärit kieltäneet päikkärit ihan siksi, että riittäisi unta yöhön. Mutta sinulla kun ei aamulla ole mikään kiire töihin, niin samapa tuon.
Olen kyllä nyt lomalla ottanut päikkäritä, enhän se minäkään ole ihan eilisen teeren tyttö, niin hyvää on tehnyt. Nukkuminen, silloin kun se onnistuu on kovin kivaa.
Kyllähän oiva tarina maistuu aina. 😉
Minulle ei ole koskaan luettu iltasatua, joten kerta se olisi ensimmäinenkin. Sitä siis odotellessa.
Keinuttelusta en piittaa ellei se ole "keinuttelua". Siitä minä tykkään enemmän kuin iltasadusta. Taitaapi olla tottumuskysymys.:)
Tänään pitäisi olla siivouspäivä.. perinteisesti mulle on tullut vieraita tähän elokuun ensimmäiseen viikonloppuun. Yllätysvieraita on mukava aina odottaa. Not.
Mutta noita harvemmin nähtyjä sukulaisia on ihan kivaa nähdä, sillä kyseessä on yleensä pikkubroidi tai lillasyster.
Molemmat tosin jo käyneet yllätysvierailulla tänä kesänä.
Ehkäpä saan nauttia livemusasta tälläkertaa ihan keskenäni. Tuossa vieressä on sellainen paikallinen musiikkitapahtuma aina elokuun ekana viikonloppuna ja se vetää vieraita mullekin.
Sä voisit laittaa mulle jonkun herkän biisin taas.. mä en oikein osaa laittaa mitään kun tuo musiikki ei ole tuttua.. laitan ehdottoman suosikkini kuitenkin..
https://youtu.be/CaCSuzR4DwM?si=XE9n4l6_s4iMlEQx- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hei, sähän kuvasit juurikin pujottelijan, vaan hänkään ei polta, muutoin aika osuva.. 😅
Sä nyt tarvitsetkin niitä päikkäreitä jo ikäsi puolesta, ei sitä vanha jaksa ilman. Politiikka on kyllä kumman nukuttavaa, sen myönnän. Hyvä unilääke.
Multa on lääkärit kieltäneet päikkärit ihan siksi, että riittäisi unta yöhön. Mutta sinulla kun ei aamulla ole mikään kiire töihin, niin samapa tuon.
Olen kyllä nyt lomalla ottanut päikkäritä, enhän se minäkään ole ihan eilisen teeren tyttö, niin hyvää on tehnyt. Nukkuminen, silloin kun se onnistuu on kovin kivaa.
Kyllähän oiva tarina maistuu aina. 😉
Minulle ei ole koskaan luettu iltasatua, joten kerta se olisi ensimmäinenkin. Sitä siis odotellessa.
Keinuttelusta en piittaa ellei se ole "keinuttelua". Siitä minä tykkään enemmän kuin iltasadusta. Taitaapi olla tottumuskysymys.:)
Tänään pitäisi olla siivouspäivä.. perinteisesti mulle on tullut vieraita tähän elokuun ensimmäiseen viikonloppuun. Yllätysvieraita on mukava aina odottaa. Not.
Mutta noita harvemmin nähtyjä sukulaisia on ihan kivaa nähdä, sillä kyseessä on yleensä pikkubroidi tai lillasyster.
Molemmat tosin jo käyneet yllätysvierailulla tänä kesänä.
Ehkäpä saan nauttia livemusasta tälläkertaa ihan keskenäni. Tuossa vieressä on sellainen paikallinen musiikkitapahtuma aina elokuun ekana viikonloppuna ja se vetää vieraita mullekin.
Sä voisit laittaa mulle jonkun herkän biisin taas.. mä en oikein osaa laittaa mitään kun tuo musiikki ei ole tuttua.. laitan ehdottoman suosikkini kuitenkin..
https://youtu.be/CaCSuzR4DwM?si=XE9n4l6_s4iMlEQxNo kiltit miehet ovat kaikki vähän samasta puusta, turvallisia ja vakaita kaikin puolin vanhan keinutuolin tyyliin jos hiukan karikatyyrismaisesti ilmaistaan. Rosoisuus tulee siihen kaupan päälle sitten jos on tullakseen. Keinuttelutyylin voi sitten valita mielensä mukaan :).
Päikkärit ei mulle sovi oikeastaan ollenkaan, ne yöunet nääs, joskus on vain pakko vähän vähentää univajetta. Neljälläkin tunnilla pärjää mutta hiipuu pikku hiljaa, kuusi tuntia on ihan ok lukema jo.
Menossa on tullut oltua koko päivä, ellei neljää pyörää alla niin sitten kaksi vähintään.
Hyvä on, rosoisen herkkää. Louis A:n kappale on myös sitä omalla tavallaan, olen aina pitänyt
https://www.youtube.com/watch?v=vd5wAauzgX8 Anonyymi kirjoitti:
No kiltit miehet ovat kaikki vähän samasta puusta, turvallisia ja vakaita kaikin puolin vanhan keinutuolin tyyliin jos hiukan karikatyyrismaisesti ilmaistaan. Rosoisuus tulee siihen kaupan päälle sitten jos on tullakseen. Keinuttelutyylin voi sitten valita mielensä mukaan :).
Päikkärit ei mulle sovi oikeastaan ollenkaan, ne yöunet nääs, joskus on vain pakko vähän vähentää univajetta. Neljälläkin tunnilla pärjää mutta hiipuu pikku hiljaa, kuusi tuntia on ihan ok lukema jo.
Menossa on tullut oltua koko päivä, ellei neljää pyörää alla niin sitten kaksi vähintään.
Hyvä on, rosoisen herkkää. Louis A:n kappale on myös sitä omalla tavallaan, olen aina pitänyt
https://www.youtube.com/watch?v=vd5wAauzgX8Niin.. ne yöunet. Mittaamattoman kallisarvoiset yöunet. Minäpä yritän vielä jatkaa omiani. Palaillaan.
- Anonyymi
Saattaisin jopa ajautuakin ajattelemaan, nuo mun jingini ja jangini eivät vain ole niin hyvin tasapainossa kuin siellä, liiallinen asioiden päässä pyörittely ei nykymielentilaan sovi.
Ei siis filosofisia ajatuskuvioita mielellään, en halua kahlata yhtään syvemmällä kuin nyt olen. Pakko täyttää päätään arkipäivän toimilla tai sitten joillain teknisillä kuvioilla.
Näin tänään ja luultavasti samoilla jatketaan huomenissa, joka on kyllä hiukan arjesta poikkeava kuvioiltaan...noh näillä mennään 🌞Niin.. meitä on niin erilaisia ihmisiä ja siinä piilee se elämän suola.
Se mikä sopii toiselle onkin ihan sopimatonta toiselle.
En se minäkään ole mikään Suuri Ajattelija, joka ratkoo kaikki maailman ongelmat. Ihan tavallisia juttuja kelaan.
Ajatteleminen on vaan minusta tosi kivaa. Arkena ei juurikaan ole aikaa syventyä asioihin, kun touhua piisaa tai sit on vaan liian väsynyt, eikä jaksa.
Ikävät asiat tulee mulla neutralisoitua ajattelemalla. Kelaan ne läpi ja jatkan elämääni. Annan anteeksi ja unohdan.
Toi jing ja jang.. niin se kuvastaa tasapainoa ja kaksinaisuutta. Sitä että ymmärtää että asioilla on aina kääntöpuolensa. Oppia näkemään asioita itsensä ulkopuoleltakin. Minullakin työsarkaa siinä vielä ihan riittämiin.
- Anonyymi
Kyllähän sitä tulee ajateltua. Olen niitä ihmisiä, jotka voivat uppoutua niin ajatuksiinsa, etteivät juuri kuule tai näe mitään. Pohdin kaikkea maan ja taivaan väliltä. Pidin sitä pitkään itsestään selvänä ikään kuin muutkin ihmiset tekisivät niin, kunnes tajusin, että moni ihminen ei ilmeisesti teekään samoin.
Käsittääkseni useimmat havainnoivat tilanteita ja maisemia ihan tarkasti siinä hetkessä ja ovat siksi skarpisti perillä tapahtumista toisin kuin minä. Heidän ajatustensa täytyy olla konkreettisesti siihen hetkeen liittyviä toisin kuin itsellä. Voin mennä kauas lapsuuteen tai ihan mihin vain menneisyyteen ja olla siellä ajatuksissa.
Dissosioin myös välillä huomaamatta eli olen niin ajatuksissa, että olen voinut kävellä jotain reittiä muistamatta matkasta mitään.
Ajattelu on kivaa, viihdyn hyvin ajatusteni kanssa. Varsinkin kaikki minulle uudet ajatukset kiehtovat. Uusia ajatuksia tulee harvoin, mutta silloin kun tulee, se tuntuu täyttymykseltä. Se on hyvin tyydyttävää.
En tiedä, miten se muille näyttäytyy, mutta osaa ihmisistä tuntuu huvittavan se, että voin mennä väärään bussiin vahingossa ja havahtua jostain 20-30 km:n päästä eri vyöhykealueelta siihen, että olen ties missä. Sitten pitää matkustaa takaisin, mutta seikkailuahan sekin on. Harmittaa vain hetken, etten ollut tarkempi, sitten elämä taas jatkuu.
Yleensä pidän mielikuvituksestani paljon. Siellähän voi tapahtua paljon asioita. Luulen, että se on sellaisten lapsien ominaisuus, joihin on luotettu varhain niin paljon, että he ovat saaneet kulkea melko vapaasti toisin kuin ikätoverinsa. Pienenä lapsena kaikki oli niin uutta ja riitti joka puolella nähtävää. Vaarojakin oli, joista piti selviytyä omalla neuvokkuudella. Siinä oppi selviytymään ja viihtymään itsensä kanssa.Juuri tuota tarkoitin.. minäkin luulin ennen, että kaikki ihmiset tykkäävät uppoutua omiin ajatuksiinsa.. ei se mene niin.
Meitä ihmisiä on hyvin monenlaisia ja teen parhaani yrittääkseni ymmärtää sitä. Tämä palsta on avannut silmiäni ihmisten erilaisuudesta ja paljon.
Ennen palstaa oletin ihmisistä paljonkin asioita. Nykyään mieleni on jo sen verran avartunut etten enää harrasta moista niin paljon. Välillä todellakin edelleen yllätyn, omista ennakkoasenteistani tai oletuksistani.
Ihmiset osaa yllättää.. toisinaan positiivisesti ja toisinaan melko ikävästikin. Tärkeintä on kuitenkin aito ja rehellinen ajatusten vaihtaminen. Ei minulle ole tärkeää kuka on oikeassa tai väärässä. Täysin merkityksetöntä loppupeleissä.
Toi on aika paha, että olet noin hajamielinen ajatellessasi. Tavallaan hellyyttävän ihanaa, mutta sinun pitää keksiä on-off kytkin. Kun olet liikenteessä .. oli yö tai päivä.. skarppina pitää olla.
Mä opin oikeastaan kunnolla vasta ajattelemaan kun olin sänkypotilaana n. kolme kuukautta. Ei toiminut kroppa tai näkö.. kuulokin vain puolittain. Ei ollut muuta kuin omat ajatukseni seuranani.
Ainahan olen ollut ajatuksiini uppoutuvainen, mutta tuo aika opetti rakastamaan omia ajatuksiani.
Kiva kuitenkin löytää kanssahenkilö, joka pitää ajattelemisesta.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juuri tuota tarkoitin.. minäkin luulin ennen, että kaikki ihmiset tykkäävät uppoutua omiin ajatuksiinsa.. ei se mene niin.
Meitä ihmisiä on hyvin monenlaisia ja teen parhaani yrittääkseni ymmärtää sitä. Tämä palsta on avannut silmiäni ihmisten erilaisuudesta ja paljon.
Ennen palstaa oletin ihmisistä paljonkin asioita. Nykyään mieleni on jo sen verran avartunut etten enää harrasta moista niin paljon. Välillä todellakin edelleen yllätyn, omista ennakkoasenteistani tai oletuksistani.
Ihmiset osaa yllättää.. toisinaan positiivisesti ja toisinaan melko ikävästikin. Tärkeintä on kuitenkin aito ja rehellinen ajatusten vaihtaminen. Ei minulle ole tärkeää kuka on oikeassa tai väärässä. Täysin merkityksetöntä loppupeleissä.
Toi on aika paha, että olet noin hajamielinen ajatellessasi. Tavallaan hellyyttävän ihanaa, mutta sinun pitää keksiä on-off kytkin. Kun olet liikenteessä .. oli yö tai päivä.. skarppina pitää olla.
Mä opin oikeastaan kunnolla vasta ajattelemaan kun olin sänkypotilaana n. kolme kuukautta. Ei toiminut kroppa tai näkö.. kuulokin vain puolittain. Ei ollut muuta kuin omat ajatukseni seuranani.
Ainahan olen ollut ajatuksiini uppoutuvainen, mutta tuo aika opetti rakastamaan omia ajatuksiani.
Kiva kuitenkin löytää kanssahenkilö, joka pitää ajattelemisesta.Niin on, kiitos samoin 😊
- Anonyymi
Ajattelen todella paljon, itseasiassa liikaa. Ajattelu on kivaa, mutta joskus täytyy hillitä, silloin tarvitaan meditaatiota.
- SheenaMulla on sellainen on-off kytkin.. ajattelen asioita vasta kun mulla on aikaa siihen hommaan. Joskus huomaan ajattelevani asiaa liikaa ja meneväni solmuun. Monasti purankin tuon sitten palstan avulla. Usein saankin asian siten jäsenneltyä paremmin.
Vaikutatkin ajattelevaiselta ihmiseltä. Tosin olen saanut sinusta myös joustamattoman ja yksioikoisen kuvan. En tiedä miksi, mutta sellaisen vaikutelman olen saanut.
Mutta se, mitä sinussa arvostan, että annat mielipiteesi tulla suoraan ja kiertelemättä. Mikä on aina hyvä juttu.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mulla on sellainen on-off kytkin.. ajattelen asioita vasta kun mulla on aikaa siihen hommaan. Joskus huomaan ajattelevani asiaa liikaa ja meneväni solmuun. Monasti purankin tuon sitten palstan avulla. Usein saankin asian siten jäsenneltyä paremmin.
Vaikutatkin ajattelevaiselta ihmiseltä. Tosin olen saanut sinusta myös joustamattoman ja yksioikoisen kuvan. En tiedä miksi, mutta sellaisen vaikutelman olen saanut.
Mutta se, mitä sinussa arvostan, että annat mielipiteesi tulla suoraan ja kiertelemättä. Mikä on aina hyvä juttu.Ajatukset todellakin menevät välillä ihan solmuun. Ei siinä muu auta kuin ryhtyä aukomaan solmuja.
Minäkö joustamaton ja yksioikoinen 😲- no on sinulla kumma vaikutelma.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Ajatukset todellakin menevät välillä ihan solmuun. Ei siinä muu auta kuin ryhtyä aukomaan solmuja.
Minäkö joustamaton ja yksioikoinen 😲- no on sinulla kumma vaikutelma.
- SheenaHei..sellaisen vaikutelman olen saanut. Mikään maailmassa ei tee siitä todenperäistä.
Aika vähän sä avaat itseäsi täällä, vaikka aktiivijäsen oletkin.
Muistan kun aikanaan kerroit niistä hautuumaista, mutta muuten olet hieman mysteeri.
Tänään piti tehdä eräs pikku homma ja sen jälkeen olla jouten, eli tukivarren vaihto autoon.
Ei onnistunut, 1 mutteri ei lähtenyt irti, tuli kahden ja puolentunnin kärsimysnäytelmäTässä helteessä? Otan osaa ja harmittelen puolestasi. Onnistuitko kuitenkin irroittamaan sen mutterin?
- Anonyymi
Pujis välittäköön pirpikselle mitä vilpittömimmän anteeksipyynnön, pirpis pisti mut boikottiin :).
Tai sitten pitää luovaa taukoa ja suunnittelee hirvittävää kostoa, kumpi on tulossa? Pikku-pirpana kirjoitti:
Tässä helteessä? Otan osaa ja harmittelen puolestasi. Onnistuitko kuitenkin irroittamaan sen mutterin?
En varsinaisesti onnistunut irrottamaan, mutteri jäi pulttiin kiinni minkä katkaisin
Anonyymi kirjoitti:
Pujis välittäköön pirpikselle mitä vilpittömimmän anteeksipyynnön, pirpis pisti mut boikottiin :).
Tai sitten pitää luovaa taukoa ja suunnittelee hirvittävää kostoa, kumpi on tulossa?Eiköhän asia tässä keskustelussa selviä
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten pitää luovaa taukoa ja suunnittelee hirvittävää kostoa, kumpi on tulossa?Olen horoskoopiltani skorppari. Eli kosto tulee olemaan kova ja julma, isken myrkkypistimeni sinne missä se eniten sattuu...
No ei vaineskaan. Olen lempeä luonne. Mutta osaan todellakin olla aika veemäinen kun sille päälle satun.
Ja kun isken, isken kovaa heikoimpaan kohtaan.
Tosin en muista koska olisin niin viimeksi tehnyt. En usko että edes vuosikymmeniin.
Uskon karmaan. Ja siihen että Karma on vittumainen ämmä.pujotteIija kirjoitti:
En varsinaisesti onnistunut irrottamaan, mutteri jäi pulttiin kiinni minkä katkaisin
Eli kätevään tapaasi ratkaisit ongelman. Hyvää yötä kultaseni.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Olen horoskoopiltani skorppari. Eli kosto tulee olemaan kova ja julma, isken myrkkypistimeni sinne missä se eniten sattuu...
No ei vaineskaan. Olen lempeä luonne. Mutta osaan todellakin olla aika veemäinen kun sille päälle satun.
Tosin en muista koska olisin niin viimeksi tehnyt. En usko että edes vuosikymmeniin.
Uskon karmaan. Ja siihen että Karma on vittumainen ämmä.Karma on oikeudenmukainen, ei suinkaan vittumainen ämmä. Mutta näinhän me muodostamme käsityksiä, joiden perusteenna on omat ajatukset ja luulot.
Anonyymi kirjoitti:
Karma on oikeudenmukainen, ei suinkaan vittumainen ämmä. Mutta näinhän me muodostamme käsityksiä, joiden perusteenna on omat ajatukset ja luulot.
Oih.. et sitten ole kuullut sanontaa..
Karma is a bitch and then you die.
Jokaiselle ansionsa mukaan. Sellainen hymistely oikeudenmukaisuudesta on tekopyhää.
Karma ei katso sinun tai minun silmilläni. Ei ole kiinnostunut mielipiteistämme ja antaa just sitä mitä tuleman pitää. Omahyväisyys ei siinä paljon auta.
Kun karma hoitaa asiansa, siinä itkee yks jos toinen. Voit hymistellä omaa erinomaisuuttasi ja olla ymmärtävinäsi karman perimmäisen luonteen oikeudenmukaiseksi, mutta se on sinun tapasi. Minulle hän on julma, anteeksiantamaton ja vittumainen ämmä.
Tosin olen saanut karmalta paljon hyvää, ansaitusti tai ei, sama tuo. Mutta minun elämäni vastustajia hän ei ole juurikaan säästellyt. Olen itse karmaa lepsumpi luonne ja olisinkin päästänyt heidät helpommalla.
Karma on kova ja kylmä. Säälimätön jopa.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Olen horoskoopiltani skorppari. Eli kosto tulee olemaan kova ja julma, isken myrkkypistimeni sinne missä se eniten sattuu...
Uskon karmaan. Ja siihen että Karma on vittumainen ämmä.No minähän olen yhtä pelkkää heikkoa kohtaa, siitä vaan tuikkimaan. Olen tosin aika immuuni jo skorpparin pistoille, 28v kokemus jo niistä että voi olla ettei tunnu missään 😄.
Anonyymi kirjoitti:
No minähän olen yhtä pelkkää heikkoa kohtaa, siitä vaan tuikkimaan. Olen tosin aika immuuni jo skorpparin pistoille, 28v kokemus jo niistä että voi olla ettei tunnu missään 😄.
Jaahas, sulla on selvästi masokistisia taipumuksia. Ikäväkseni täytyy kuitenkin ilmoittaa, että olen hyvin lempeä ja kiltti luonteeltani ja minun heikko kohtani on juurikin muiden heikot kohdat.
Varmaan vaan paapoisin ja silittelisin sinut uneen.. kostohan se olisi tuokin. Joutuisit kestämään hössötystäni, olen varsinainen kanaemo.. :) kun sille päälle satun.
Kosto ei kuulu repertuaariini, vaikka piikikäs osaankin olla, yleensä tahtomattani.
Otan osaa jos tuo on totta, siis toi 28 vuoden skorpparikokemus, osa meistä skorpparinaisista on aikamoisia.. ööh.. narttuja.
Ihastuttavan vihastuttavia. En sit itse tiedä kuulunko tuohon kastiin, mutta väliäkö tuon...
Nooh.. elämä voittaa. Aina.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Jaahas, sulla on selvästi masokistisia taipumuksia. Ikäväkseni täytyy kuitenkin ilmoittaa, että olen hyvin lempeä ja kiltti luonteeltani ja minun heikko kohtani on juurikin muiden heikot kohdat.
Varmaan vaan paapoisin ja silittelisin sinut uneen.. kostohan se olisi tuokin. Joutuisit kestämään hössötystäni, olen varsinainen kanaemo.. :) kun sille päälle satun.
Kosto ei kuulu repertuaariini, vaikka piikikäs osaankin olla, yleensä tahtomattani.
Otan osaa jos tuo on totta, siis toi 28 vuoden skorpparikokemus, osa meistä skorpparinaisista on aikamoisia.. ööh.. narttuja.
Ihastuttavan vihastuttavia. En sit itse tiedä kuulunko tuohon kastiin, mutta väliäkö tuon...
Nooh.. elämä voittaa. Aina.Just tuumasin että kannattako mun tähän kohtaan kirjoittaa mitään jos pirpiksen on vallannut kauhea närkästys taas, noh otetaan riski ja eletään vaarallisesti...kiikkustoolikin oli just lähellä keikahtaa ympäri 🙃.
Tämä on varmaan kauheaa kuultavaa mutta kuulun ryhmään joka nauttii rapsutteluista ja paapomisista, hautoakin saa jos on sillä tuulella 😄.
Ja tähän perään taas virallinen anteeksipyyntö kaiken varalta, ponit ovat vähän liikaa laukkatuulella nykyisin...sitä tämä matkustelu teettää, villinä ja vapaana oleminen ei kaikille sovi. Anonyymi kirjoitti:
Just tuumasin että kannattako mun tähän kohtaan kirjoittaa mitään jos pirpiksen on vallannut kauhea närkästys taas, noh otetaan riski ja eletään vaarallisesti...kiikkustoolikin oli just lähellä keikahtaa ympäri 🙃.
Tämä on varmaan kauheaa kuultavaa mutta kuulun ryhmään joka nauttii rapsutteluista ja paapomisista, hautoakin saa jos on sillä tuulella 😄.
Ja tähän perään taas virallinen anteeksipyyntö kaiken varalta, ponit ovat vähän liikaa laukkatuulella nykyisin...sitä tämä matkustelu teettää, villinä ja vapaana oleminen ei kaikille sovi.Vai niin.. papparaisella ponit laukkaa.. no.. sehän on hyvä juttu! Loistava jopa!
Elämässä täytyy olla leipää ja sirkushuveja.
Mä voin olla sun virtuaalinen sirkushuvisi. Ja ihan mieeluusti jopa. 😊
Anna ponien laukata, elät vain kerran. Ja mä sanon kyllä jos meet niille rajoille et tarttisi jotakin pyytää anteeksi. Ihan asiallista pikkuveetuiluahan tämä on ollu. Puolin jos toisin. :)- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Vai niin.. papparaisella ponit laukkaa.. no.. sehän on hyvä juttu! Loistava jopa!
Elämässä täytyy olla leipää ja sirkushuveja.
Mä voin olla sun virtuaalinen sirkushuvisi. Ja ihan mieeluusti jopa. 😊
Anna ponien laukata, elät vain kerran. Ja mä sanon kyllä jos meet niille rajoille et tarttisi jotakin pyytää anteeksi. Ihan asiallista pikkuveetuiluahan tämä on ollu. Puolin jos toisin. :)Ponit ovat hirnahdelleet kovasti tänään 😄, kyllä mun tarvii vähän suitsia niitä tässä. Kiltin miehen muotissa olen pyrkinyt silti pysymään ainakin suurinpiirtein...tai ainakin melkein 🤭
Anonyymi kirjoitti:
Ponit ovat hirnahdelleet kovasti tänään 😄, kyllä mun tarvii vähän suitsia niitä tässä. Kiltin miehen muotissa olen pyrkinyt silti pysymään ainakin suurinpiirtein...tai ainakin melkein 🤭
No.. ite tiedät parhaiten miten suitsia ponejasi.
:)
Mä uskon vaan siihen, että elämä on liian lyhyt. Se meinaan loppuu ennemmin kuin huomaakaan ja sit sitä on vaan, et tässäkö tämä oli.
Kannustan aina kaikkia elämään potentiaalinsa mukaisesti. Täysillä. Mut ei se kaikille sovi tietenkään.- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
No.. ite tiedät parhaiten miten suitsia ponejasi.
:)
Mä uskon vaan siihen, että elämä on liian lyhyt. Se meinaan loppuu ennemmin kuin huomaakaan ja sit sitä on vaan, et tässäkö tämä oli.
Kannustan aina kaikkia elämään potentiaalinsa mukaisesti. Täysillä. Mut ei se kaikille sovi tietenkään.Itse asiassa olen lähes koko ikäni tiedostanut että aika suuri osa potentiaalista on jäänyt käyttämättä, piilotteluakin on tullut harrasteltua. Yläasteellakin aikoinaan jo pari opea sanoi että älä piilottele kynttilää vakan alla.
Johtavaa pestiä on ollut tarjolla neljä kertaa, yhteen en päässyt koska en ollut valmistautunut, yhdestä kieltäydyin (liikaa ihmisiä), toisen peruin (liikaa ihmisiä) 😂, kolmannen unohdin (liikaa sielläkin oli ihmisiä). Lopuksi sitten jouduin ympäristöön missä oli satoja ihmisiä, että silleen 🫣. Ilmankos tuli rikki mentyä siinä sitten, työ miellytti mutta ympäristö ei . Mitä tästä opimme...kai sen että pitää kuunnella itseään.
History lesson 😏, tätä se teettää sisällä könnääminen ja odottelu. Olen muuten ollut vähän liikaa esillä viime aikoina ja täällä on liikaa ihmisiä*, pitäisi varmaan taas tehdä katoamistemppu eikä pilata ihmisten lomia höpötyksillään. Kukaan toinen ei kirjoita tähän koska lässytän tässä koko ajan. Hyvää viikonloppua siis Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa olen lähes koko ikäni tiedostanut että aika suuri osa potentiaalista on jäänyt käyttämättä, piilotteluakin on tullut harrasteltua. Yläasteellakin aikoinaan jo pari opea sanoi että älä piilottele kynttilää vakan alla.
Johtavaa pestiä on ollut tarjolla neljä kertaa, yhteen en päässyt koska en ollut valmistautunut, yhdestä kieltäydyin (liikaa ihmisiä), toisen peruin (liikaa ihmisiä) 😂, kolmannen unohdin (liikaa sielläkin oli ihmisiä). Lopuksi sitten jouduin ympäristöön missä oli satoja ihmisiä, että silleen 🫣. Ilmankos tuli rikki mentyä siinä sitten, työ miellytti mutta ympäristö ei . Mitä tästä opimme...kai sen että pitää kuunnella itseään.
History lesson 😏, tätä se teettää sisällä könnääminen ja odottelu. Olen muuten ollut vähän liikaa esillä viime aikoina ja täällä on liikaa ihmisiä*, pitäisi varmaan taas tehdä katoamistemppu eikä pilata ihmisten lomia höpötyksillään. Kukaan toinen ei kirjoita tähän koska lässytän tässä koko ajan. Hyvää viikonloppua siisKiitos ja kuitti.
- Anonyymi
Mehän ajattelemme lähes koko ajan, huomaamattamme tai tietoisesti. Ilman ajatusta ei ole toimintaa, on vain reagointia.
Ajatteleminen on tärkeää ja kuvitteleminen kivaa.
Minä kuvittelen kaikenlaista, erityisesti kun menen nukkumaan, haaveilen ja kuvittelen monenmoista.
Ajatteleminen myös treenaa aivoja. Mitä enemmän niitä käyttää, sitä paremmin ne toimivat, aivothan ovat lihas. - Anonyymi
siivoa vähän välillä joskus ei ole tekemistä. Kkokeile kerran vuodessakin siivots jotain.
tosi kova kevyenliikenteen kulku tällä väylällä, osa menee selkeästi eväät mukanaan eräälle suositulle uimarannalle polkupyörillä... mopot heräävät illemmalla, pörinää jatkuu yleensä noin klo 0300 asti.
pyöräilyä en suosittaisi pitkiä matkoja näillä helteillä, evääksi voisin suosittaa: vettä, TUC-suolakeksej ja persikoita hedelminä.
triathlon-pyöräilitkään eivät lähde helteillä harjoittelemaan.
hiihtoharrastajiakin näkyy: rullasukset asfaltilla :) - Anonyymi
Mää kokeilin siivoamista osissa. Eilen imuroin. Tämän kostealla pyyhin lattiat.
Illalla hoidan pölyt ja dabljuuciin.
Nyt vedän lonkkaa hetken. Suihkuun ja markettiin ja apteekkiin.
Koko viikko ollut muuta touhua, niin koti on jäänyt vähemmälle.
Ikkunatkin pitäisi kerrata. Jäi vaiheeseen muun kiireen alla. Kukkia pitäisi katkoa ja pensasaitaa tasata. On liian villin näköistä.
Ja nyt tuli kauhea hiki tätä kirjoittaessa.
Vilma
Vähän inhimillisempi lämpötila ulkona. Siis siks sinne.
Vielä on kesää. Nautitaan. - Anonyymi
Voi sinua pirpanaa. Minulla on aina loma. Tokikaan se nyt ihan hirmu herkkua ole.
>simiti< - AnonyymiUUSI
Voi pirpana. Jää toki eläkkeelle, niin ei koskaan ole yhtä kiire.
Kun jäin työkyvyttömyys eläkkeelle, niin tekemisen määrä vain lisääntyi. 😳
>simiti<
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512284Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖261127Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut841007Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt55922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me127867vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22793Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49769