Käsittämätöntä!! Voiko olla totta että tavalliset ihmiset ei enää löydä pidempiaikaista kotia itselleen nuiden fucking turistien takia???!!!! Hulluksi paikaksi tämä rumaakin rumempi kaupunki mennyt 10 vuodessa.
Rovaniemen vuokra asunnot
22
368
Vastaukset
- Anonyymi
opiskelijoille ei asuntoja yliopisto sulkee ovensa ..
- Anonyymi
Suunnaton ahneus vei asunnot kaupungin asukkailta. Tähän on tultu ja kyllä suututtaa, jopa päättäjät ovat tuon laittomuuden harjoittajia. Jos haluaa päättämään kaupungin asioista, pitäisi ajatella asukkaiden etua, mutta ahneus vie voiton. No, ei niitä ahneudella saatuja euroja saa mukaan tuonpuoleiseen.
- Anonyymi
Suunnaton ahneus...? Se on bisnes, joka vie maailmaa eteenpäin. Ei muutama eliittirouva voi kieltää ihmisiä omaisuuden käyttämisestä. Jokainen vuokraa kenelle tahtoo. Kanariallakin on keskustat muuttuneet hotelleiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suunnaton ahneus...? Se on bisnes, joka vie maailmaa eteenpäin. Ei muutama eliittirouva voi kieltää ihmisiä omaisuuden käyttämisestä. Jokainen vuokraa kenelle tahtoo. Kanariallakin on keskustat muuttuneet hotelleiksi.
Sulla varmaan on se oma hirsihuvila ettei tarvi edes yrittää asettua muiden asemaan..yksinkertaista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla varmaan on se oma hirsihuvila ettei tarvi edes yrittää asettua muiden asemaan..yksinkertaista
ddd
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mökille voi mennä kesällä vaikka pienellekin mökille ja laittaa asunnon vuokralle! Sitä ei voi taloyhtiön naapurikyttääjät kieltää, jos vuokraa sitä asuntoa, jossa itse asuu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sitä eliittirouvat kiellä vaan lait ja asetukset.
Jos talo on rakennuskaavassa merkitty ja rakennettu asuintaloksi niin ei sovi mihinkään liiketoimintaan ilman lupaa. Jo rakennusvaiheessa alakeroksiin on monesti annettu lupa liikehuoneistolle. Ihan selvää "pässinlihaa", kun talo on asuintalo, niin ei saa ottaa laittomasti majoitusbisnekseen. Mikä tässä on niin vaikeaa käsittää?
Vuokrata voi omistamansa, mutta ei jatkuvaan liiketoimintaan verrattavissa olevaan bisnekseen.
Ei täällä kannattaisi tehdä niitä virheitä mitä esim Kanarialla on tehty, siellä protestoidaan ja osoitetaan mieltä, ei ahneutta pidä hyväksyä.
Tuottaahan asunto tavanomaisessakin vuokrauksessa ja ihmiset ihan oikeasti tarvitsee asuntoja, kodin, jotta voivat elää ihmisarvoista elämää. Nyt ollaan tekemässä teollisuuskiinteistöihin yhteismajoitustiloja, siis pakotetaan ihmiset huonoihin oloihin vain siksi, että jotkut saa lisää euroja itselleen. Mitä se on muuta kuin ahneutta ja suunnatonta itsekkyyttä, eurojen tiena vie moraalinkin.
- Anonyymi
Valitettavasti näin on.
- Anonyymi
ewr
- Anonyymi
Rovaniemen kaupungin suurin töppi, luopui kaupungin omista vuokra-asunnoista !! Tässä tulos kukahan tollo tuonkin teki??
- Anonyymi
Faktaa se, että turistien majoittaminen asuintaloissa on yhä laitonta. Ei muutu muuksi vaikka tuottaa. Kyllähän se on totta, että tuo laiton majoitus vei asunnot kaupunkilaisilta. En ole vailla yhteiskuntaa hommaamaan minulle asuntoa vaan perään lainkuuliaisuutta ja rehellisyyttä kaikilta. Nyt ostetaan asunnot pois ja laitetaan laittomaan bisnekseen, kun ahneus ja itsekkyys on ihmisten toimintamalli.
Tässä minun tarinani ja näkemykseni: Asuin monta kymmentä vuotta perheeni kanssa omakotitalossa. Jäin leskeksi ja ikääntymisen myötä alkoi voimat huveta ja tuli terveyshaasteita enkä enää selvinnyt talon töistä. Viimeiseen asti sinnittelin ja aloin "kiikaroida" vuokra-asuntomarkkinoita, kun en enää loppuvuosikseni halunnut omistusasuntoa. Talon sain myytyä nopeasti ja sopivaa kerrostalokaksioita ei vain löytynyt kohtuuvuokran hinnalla. Eipä tietenkään, kun asunnot oli laitettu laittomaan majoitukseen.
Niinpä talonmyyntirahoilla ostin asunnon, vanhan, kun uusissa taloissa pieniä kopperoita kamalaan ökyhintaan on tarjolla. Nyt ketuttaa ja raskaasti, kun ostamani asunto on liian iso ja äärettömän kallis putkiremontti tulossa. Vielä iäkkäänä velkaannun, kun keskustan asunnot kalliita ja talorahat meni jo tähän ikävään asuntoon ja yhä enemmän vituttaa, sallinette ruman ilmaisun, kun se on nyt tunnelma.
Saa sanoa, että oma syy, teit huonot kaupat. Väitän, että tein pakkoraossa huonon valinnan, kun talo oli myyty ja asunnottomuus uhkasi näiden takia jotka veivät asunnot kaupunkilaisilta ahneuksissaan jotta pääsivät majoittamaan turisteja. Aina kun näen laittoman majoittaman nimen tai kasvot, viha kärpii. Hävettääkö laitonta majoittajaa, suisti ikäihmisen pahaan tilanteeseen? Osaako ahne asettua minun asemaani.?
Nyt mietin, että myyn tämän kopperon kahden vuoden päästä ja teen sen viimeisen ratkaisun mikä on vääjäämättä edessä jossain vaiheessa niin kuin se meillä jokaisella on kuitenkin se lopputulema. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktaa se, että turistien majoittaminen asuintaloissa on yhä laitonta. Ei muutu muuksi vaikka tuottaa. Kyllähän se on totta, että tuo laiton majoitus vei asunnot kaupunkilaisilta. En ole vailla yhteiskuntaa hommaamaan minulle asuntoa vaan perään lainkuuliaisuutta ja rehellisyyttä kaikilta. Nyt ostetaan asunnot pois ja laitetaan laittomaan bisnekseen, kun ahneus ja itsekkyys on ihmisten toimintamalli.
Tässä minun tarinani ja näkemykseni: Asuin monta kymmentä vuotta perheeni kanssa omakotitalossa. Jäin leskeksi ja ikääntymisen myötä alkoi voimat huveta ja tuli terveyshaasteita enkä enää selvinnyt talon töistä. Viimeiseen asti sinnittelin ja aloin "kiikaroida" vuokra-asuntomarkkinoita, kun en enää loppuvuosikseni halunnut omistusasuntoa. Talon sain myytyä nopeasti ja sopivaa kerrostalokaksioita ei vain löytynyt kohtuuvuokran hinnalla. Eipä tietenkään, kun asunnot oli laitettu laittomaan majoitukseen.
Niinpä talonmyyntirahoilla ostin asunnon, vanhan, kun uusissa taloissa pieniä kopperoita kamalaan ökyhintaan on tarjolla. Nyt ketuttaa ja raskaasti, kun ostamani asunto on liian iso ja äärettömän kallis putkiremontti tulossa. Vielä iäkkäänä velkaannun, kun keskustan asunnot kalliita ja talorahat meni jo tähän ikävään asuntoon ja yhä enemmän vituttaa, sallinette ruman ilmaisun, kun se on nyt tunnelma.
Saa sanoa, että oma syy, teit huonot kaupat. Väitän, että tein pakkoraossa huonon valinnan, kun talo oli myyty ja asunnottomuus uhkasi näiden takia jotka veivät asunnot kaupunkilaisilta ahneuksissaan jotta pääsivät majoittamaan turisteja. Aina kun näen laittoman majoittaman nimen tai kasvot, viha kärpii. Hävettääkö laitonta majoittajaa, suisti ikäihmisen pahaan tilanteeseen? Osaako ahne asettua minun asemaani.?
Nyt mietin, että myyn tämän kopperon kahden vuoden päästä ja teen sen viimeisen ratkaisun mikä on vääjäämättä edessä jossain vaiheessa niin kuin se meillä jokaisella on kuitenkin se lopputulema.Tuon saisivat lukea kaikki ahneet luvattoman majoituksen pyörittäjät. Eikö tunnu missään?
Osaan ajatella todellakin miltä tuon kirjoittajasta tuntuu. Ikävää, että hän joutuu viimeiset elinvuotensa olemaan vihainen ja jopa katkera. Luulen, että hänkin on maksanut veronsa ja työllään pyörittänyt yhteiskunnan rattaita ja näin sitten kävi. Todella ikävää, kun ihmisille ei enää ole koteja, perustarve ja kaikista tärkein on koti missä on hyvä olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon saisivat lukea kaikki ahneet luvattoman majoituksen pyörittäjät. Eikö tunnu missään?
Osaan ajatella todellakin miltä tuon kirjoittajasta tuntuu. Ikävää, että hän joutuu viimeiset elinvuotensa olemaan vihainen ja jopa katkera. Luulen, että hänkin on maksanut veronsa ja työllään pyörittänyt yhteiskunnan rattaita ja näin sitten kävi. Todella ikävää, kun ihmisille ei enää ole koteja, perustarve ja kaikista tärkein on koti missä on hyvä olla.Todella surullinen teksti. Kauheinta on, ettei nämä majoittajat tunnu välittävän paskan vertaa. Niiden somehan on täynnä itsekästä kuraa. Toivottavasti tuo itsekkyys käy lopulta omaan nilkkaan. Minä en pystyisi nukkumaan öitäni hyvin, jos olisin yksi majoittajista. Mutta niin ne vain takki auki leuhottavat ja vievät jotain noloa muka-adressiaan Helsinkiin. Oksettavaa sakkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella surullinen teksti. Kauheinta on, ettei nämä majoittajat tunnu välittävän paskan vertaa. Niiden somehan on täynnä itsekästä kuraa. Toivottavasti tuo itsekkyys käy lopulta omaan nilkkaan. Minä en pystyisi nukkumaan öitäni hyvin, jos olisin yksi majoittajista. Mutta niin ne vain takki auki leuhottavat ja vievät jotain noloa muka-adressiaan Helsinkiin. Oksettavaa sakkia.
Haukutte lyhytvuokraajia, mutta moni heistäkin voi olla köyhä ja tarvitsee rahaa perheensä elättämiseen. Kaupungin pitäisi rakentaa lisää asuintaloja, joita vuokrataan, ja lisäksi se Arinan hotelli tarvitaan, niin on oikea hotelli lisää eikä ns. salahotelli, mutta kuulemma ainakin jotkut Mie oon asukas tyypit vastustaa sitä oikeaa hotelliakin. Aivan uskomatonta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haukutte lyhytvuokraajia, mutta moni heistäkin voi olla köyhä ja tarvitsee rahaa perheensä elättämiseen. Kaupungin pitäisi rakentaa lisää asuintaloja, joita vuokrataan, ja lisäksi se Arinan hotelli tarvitaan, niin on oikea hotelli lisää eikä ns. salahotelli, mutta kuulemma ainakin jotkut Mie oon asukas tyypit vastustaa sitä oikeaa hotelliakin. Aivan uskomatonta!
Kukaan täyspäinen ei vastusta virallisten majoituspaikkojen rakentamista. Salahotelli on eri asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan täyspäinen ei vastusta virallisten majoituspaikkojen rakentamista. Salahotelli on eri asia.
Onko niin, että lyhytvuokrauksen vastustajat hyväksyvät, että tulee lisää hotelleja Rovaniemelle? Hyvä, jos näin on. Somessa näyttänyt vähän muulta!
Nimim. Mie vastustan kaikkea - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän täällä kukaan hauku. Kerrotaan vain ne tosiasiat, kun näyttää, että ymmärrys hukassa.
- Anonyymi
Miten niihin voi sijoittaa eihä ne ole rakennettu asunnoiksi ..missäs rakennusvalvonta on ..haloota korruptioita ja vpk..supo poliisi palolaitos ..eihän noin voi rakentaa liike kiinteistöön asuntoja ..laki se on siihenkin.
- Anonyymi
Yliopiston lakkauttaminen on varmaan näköpiirissä. ---> opiskelijoiden määrä vähenee. Asuntopula hellittää.
- Anonyymi
Rehtorit voisivat huolehtia siitä, mistä saavat palkan. Ihan turha vaatia muita "majoittamaan opiskelijaretkuja".
- Anonyymi
Mie olen asukas-tyypit vastustavat KAIKENLAISTA muutosta...
- Anonyymi
Mie oon asukas mie oon asukas mieooon asukasa ja korkki auk ee vaan ei sopatykin kansi ei syödä sopaa juodaa vinaa mie menen uimahalliin, joka pitää siirtää heti vanhan sairaalaan viereen TOIMIKAA kaupungin valtuusto ja hallitus vai istutteko vain syömässä KOKOUS VIINERIÄ joka ottaa otaa kohtuudella
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741