Eikös se ole yleinen uimaranta, kun sitä myös kunnan toimesta mainostetaan? Ihmetyttää, kun siellä uitetaan eläimiä, vaikka se on yleisellä uimarannalla kiellettyä.
Utkujärven uimaranta
15
1077
Vastaukset
- Anonyymi
Muoniohan on koirien luvattu maa. Koirat ovat monelle tärkeämpiä kuin ihminen.
- Anonyymi
Kyllä muille roduille pitäisi olla omat uimarannat, nytkin pitkin kesää nähty paljon hukkumisia. Ei niitä halua nähdä.
- Anonyymi
Ohikulkijat pysähtyy kun p-paikka ja hiekkaranta. Nythän se on ollut lähes roskaton varmaan kyläläiset siivonnut.
- Anonyymi
Facessa on mainostettu että utku hyvä paikka pask.. siis uittaa koiria. Siitäpä varmaan keksitty
- Anonyymi
Kyllä, koirien uittaminen on yleisesti ottaen sallittua muualla paitsi yleisillä uimarannoilla. Järjestyslaki kieltää koirien tuomisen yleisille uimarannoille. Koirille on kuitenkin usein osoitettu erillisiä uimapaikkoja, joissa niiden uittaminen on sallittua.
Yleiset uimarannat:
Yleisillä uimarannoilla koirien uittaminen on kielletty.
ämä kielto on voimassa sekä yleisillä uimarannoilla että yksityisillä uimarannoilla, jotka ovat yleisessä käytössä.
Koirien uittopaikat:
Monissa kunnissa on osoitettu erillisiä uimapaikkoja koirille.
Näitä paikkoja merkitään usein kylteillä, jotka osoittavat, että koirien uittaminen on siellä sallittua.
Jokamiehenoikeus sallii koirien uittamisen muualla kuin yleisillä uimarannoilla ja tonttialueilla.
https://www.aamulehti.fi/moro/art-2000007491029.html
https://yle.fi/a/3-12515160
https://laki24.fi/ymas-metsastyskalastus-koiranpitaminen/- Anonyymi
Eikä siellä ui pelkästään koirat, isompiakin eläimiä on näkynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä siellä ui pelkästään koirat, isompiakin eläimiä on näkynyt.
Valvookohan joku viranomainen sitä, että yleisillä uimarannoilla noudatetaan järjestyssääntöjä?
Koska jos valvoo niin sitten ilmoitusta kehiin niille valvoville tahoille, ei tämä suomi24:ssä asiasta keskusteleminen muuta mitään.
"Facessa on mainostettu että utku hyvä paikka p***..."
Erityisesti, jos tuo kohta on totta niin sitäkin suuremmalla syyllä kannattaa asiaan puuttua, koska tuollainen toiminta vaikuttaa jo uimaveden puhtauteenkin. Tietääkseni joitain uimapaikkoja on jouduttu jopa sulkemaan tuollaisen toiminnan takia siksi aikaa että uimavesi on puhdistettu.
- Anonyymi
Ei ole yleinen uimaranta. Vain kunnan ylläpitämät uimarannat ovat yleisiä.
- Anonyymi
Tiellä pohjoiseen näkyy vetelämmässä etelämmässä että on rakennettu tiekaide levähdyspaikan liittymän eteen tai tuotu betonipossut sulkemaan liittymä.
- Anonyymi
Koira on ihmisen paras ystävä
- Anonyymi
Onkos kieltotaulua? Ne rannat taitavat olla yksityisten rantoja.
- Anonyymi
Sellainen ihminen on ongelma kenelle koirat ovat ongelma
- Anonyymi
Pitää muistaa että ihmisiä on monenlaisia ja jotkut vaan pelkää jopa aivan pientä koiraa. Siis aina kytkettynä kun kuljet eikä tule turhaa valittamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää muistaa että ihmisiä on monenlaisia ja jotkut vaan pelkää jopa aivan pientä koiraa. Siis aina kytkettynä kun kuljet eikä tule turhaa valittamista.
Se on totta. Ei siinä auta, vaikka omistaja kuinka vakuuttelisi koiraansa maailman kilteimmäksi. Joillakin on saattanut sattua jotain sellaista, että pelkää koiria, oli ne minkälaisia tahansa.
- Anonyymi
Suomi on kieltojen ja byrokraattien maa. Joka ainoa asia pitää kieltää. Mitä haittaa se että koira käy uimassa helteellä uimarannalla missä ei montaakaan naamaa ole näkyvissä. Minua ei haittaa yhtään. Täällä lapissa piitsit ovat vähä kansoitettuja. Itse käyn aina koirani kanssa uimassa ikäli hän niin haluaa, siis oma-aloitteisesti tulee mukaan uimaan. Nukummekin samassa sängyssä eikä haittaa minua yhtään. Paras kaveri, heiluttaa aina häntää ja tiheämmin kuin mieheni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2801694Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle411631- 231518
- 961316
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71228Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101067Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86960Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66925T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43911- 32910