Elätkö niin kuin opetat?

Anonyymi-ap

55

498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älkää tehkö miten minä teen, vaan miten sanon

• Anonyymi

Sofia ei turhaan köyhäile. Metsärahatkin kelpaa

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Vaikuttaa siltä, että eivät he itsekään koe ilmastonmuutosta kovin merkittävänä uhkana.

• Anonyymi

Opetuslapset ne täälläkin suurinta meteliä pitävät.

Joukkoon kuuluminen on niin tärkeää, että tosiasiat sivuutetaan. Ylipapittaria kumarretaan, olipa kyse uskosta tai sosialismista, jota molempia alarmismi edustaa. Valtaapitävät elävät yltäkylläisyydessä ja kansa kärsii.

• Anonyymi

Teot osoittavat, että ilmastonmuutos on heille vain työväline, jota hyödyntämällä voivat ajaa sosialismin ilosanomaa. Vihreät ovat tätä nykyä vasemmistoliittoakin enemmän vasemmalla.

• Anonyymi

Jos päästöjen vähentämisestä puhutaan, niin "Amerikka ensin".

• Anonyymi

Eikös joku persu väittänyt että vihreät haluaa kieltää yksityisautoilun?

• Anonyymi

Ei kukaan "joku persu" ole niin väittänyt, yksityisautoilun kieltäminen kuuluu vihreiden tulevaisuus skenaarioon.

• Anonyymi

• Anonyymi

Vihreät itse ovat ajaneet mm. Helsingin keskustaan polttomoottoriautottomia alueita ja vaatineet ihmisiä lopettamaan yksityisautoilu mm. Työmatkoilla.

• Anonyymi

se, jolla on eniten rahaa pystyy säästämään eniten - eikä tämä näy elintasossa mitenkään.

• Anonyymi

Missä viipyy lainausmerkkeinä merkkejä << xx >> käyttävän kommentit.
      Hän tuntuu vastaavan lähes kaikkeen mitä täällä kirjoitetaan. Onko mahdollisesti vihreät nou nou aihe johon hän ei kommentoi [ << kainaus >> ja perään vittulu ] tyylisesti ollenkaan.

Epäilin jo että mahtaako kyseinen lainaaja olla ideologisesti ohjelmoitu tekoäly. Mahtaisiko löytyä ihan älyllylinen vastaus!

• Anonyymi

On oikein erinomaista, että tajuat jo arvostaa kirjoitteluani noin korkealle, että haluat kommenttini myös tänne. Hyvä hyvä, kehityt pienin askelin. Viisaammiltasi kannattaa aina kysyä.

<< Hän tuntuu vastaavan lähes kaikkeen mitä täällä kirjoitetaan. >>

Moneen kohtaan kyllä. Moniko aloitus on sinun tekemä ?

Täällä on sen verran seesteinen tahti noissa viesteissä, että oma ajankäyttöni sallii tämän kirjoittelun.

<< Onko mahdollisesti vihreät nou nou aihe johon hän ei kommentoi >>

En oikein perusta noista poliittisista puolueista. Eipä niillä oikein millään ole mitään annettavaa minulle.

<< Mahtaisiko löytyä ihan älyllylinen vastaus! >>

Kyllä: elän kuten saarnaan (jos nyt ylipäätään mitään saarnaan). Kyse ei vaan ole mistään poliittisesta näkemyksestä tms. ideologiasta tai uskomuksesta (tosiaan, vierastan aina sitä, jos joku olettaa minut vassariksi, koksuksi, porvariksi, vihreäksi tai kommariksi [näitä kaikkia on esitetty] - en vaan ole mitään noista). Vaadin todisteet väitteille ja vaadin myös päät vadille, jos joku vajakki väittää, että tiede olisi väärässä. Tiede on luotettavin tuntemamme tiedontuottomenetelmä. Sitä vastaan ei oikein palstavajakeilla voi olla rationaalista argumenttia.

• Anonyymi

Käykääpä ketjuja läpi ja hakekaa merkkijonoa <<

• Anonyymi

<< Käykääpä ketjuja läpi ja hakekaa merkkijonoa << >>

Kannustan myös tuohon. Kannattaa tosiaan lukea, mitä olen kirjoittanut.

Ja kannattaa myös huomioida se, miten moni denialistivajakki joutuu sulkemaan suunsa kun olen viestini kirjoittanut. On täältä jo häipynyt denialisteja häpeälomalle (tuskin minun kannattaa koko kunniaa ottaa niistä, mutta kuitenkin).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<< Käykääpä ketjuja läpi ja hakekaa merkkijonoa << >>

Kannustan myös tuohon. Kannattaa tosiaan lukea, mitä olen kirjoittanut.

Ja kannattaa myös huomioida se, miten moni denialistivajakki joutuu sulkemaan suunsa kun olen viestini kirjoittanut. On täältä jo häipynyt denialisteja häpeälomalle (tuskin minun kannattaa koko kunniaa ottaa niistä, mutta kuitenkin).

Kyllä siinä moni sulkee suunsa kun huomaa että olet muita haukkuva bessevisser.
        Kukaan ei viitsi alkaa keskustelemaan mistään sininlaisen henkilön kanssa joka luulee olevansa maailman napa ja muita alentava.
        Mahtaako sinulla olla ystäviä netin ulkopuolella jos käyttäydyt sielläkin noin muita syrjivästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siinä moni sulkee suunsa kun huomaa että olet muita haukkuva bessevisser.
        Kukaan ei viitsi alkaa keskustelemaan mistään sininlaisen henkilön kanssa joka luulee olevansa maailman napa ja muita alentava.
        Mahtaako sinulla olla ystäviä netin ulkopuolella jos käyttäydyt sielläkin noin muita syrjivästi.

<< Kyllä siinä moni sulkee suunsa kun huomaa että olet muita haukkuva bessevisser. >>

Näinhän siinä tosiaan käy, että kun joku vajakki sekoilee jotain päätöntä ja minä laitan jauhot suuhun, niin pakkohan siinä on vajakin sulkea suunsa.

<< Kukaan ei viitsi alkaa keskustelemaan mistään sininlaisen henkilön kanssa joka luulee olevansa maailman napa ja muita alentava. >>

En se minä ole. Jos esiinnyt kuin idiootti, sinua pidetään idioottina. Ei se ole mitään alentamista. Se on asiantilan toteamista.

Eikö vajakkia saa enää sanoa vajakiksi ?

<< Mahtaako sinulla olla ystäviä netin ulkopuolella jos käyttäydyt sielläkin noin muita syrjivästi. >>

Ai kun sanon vajakkia vajakiksi ? Miksipä vajakkeja pitäisi käsitellä jotenkin silkkihansikkain ? Eikö sitä saisi sanoa mielestäsi ?

Ja kyllä: minulla on ihan runsas ystäväpiiri, mutta en kelpuuta ystäväkseni yhtäkään vajakkia.

• Anonyymi

Puoluetoveri Tynkkynen puolustaa Virran automatkaa paljon kuluttavalla matkailuautolla mm. näin:

"Hiilijalanjälki vastaa suunnilleen lentoa Helsingistä Tukholmaan ja takaisin tai lentoa Helsingistä Turkuun ja takaisin. Eli käytännössä mikä tahansa lomalento vaikuttaa olevan ilmaston kannalta kuormittavampi kuin tämä kyseinen asuntoautoreissu."

Lopettavatkohan vihreät nyt lentomatkailun, kun ovat havahtuneet siihen, ettei se autoilu olekaan niin paha asia kuin ovat väittäneet?

• Anonyymi

EN TIETENKÄÄN!

• Anonyymi

Ryhdyntä on oikea sana.

• Anonyymi

Onko vihreiden ilmastopolitiikka muuttunut? - Ensin avohakkuut ja nyt diesillä reissuun.

• Anonyymi

Diesel on ympäristöystävällisempi vaihtoehto kuin akut. Pääsee myös perille kun ei tarvitse olla koko aikaa lataamossa kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Diesel on ympäristöystävällisempi vaihtoehto kuin akut. Pääsee myös perille kun ei tarvitse olla koko aikaa lataamossa kiinni.

Päättäjä ymmärtää tekniikan olevan vielä raakile-tasolla sähkökäyttöisissä autoissa - eikä tästä syystä sorru niitä käyttämään! Lyhyillä matkoilla taitaa tosin toimia - hybridillä taitaa päästä jopa 40km sähköllä, kun akun ikä on 20 vuotta.

• Anonyymi

Ilmastoteko on ostaa tavarat Temusta.

• Anonyymi

Kyllä elän, tai ainakin pyrin siihen. Nykymaailmassa se on joskus vaikeaa, koska vieläkään ei ole toteutettu ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi kuin vasta pieni murto-osas siitä mitä pitäisi. Lisäksi itse olen sokeutunut ja joudun sen takia ajamaan vammaiskuljetustakseilla. Se ei kuitenkaan tarkota sitä, että pitäisin siitä ja se kyllä vaivaa. Kyllä se vaivaa, koska yksityisautoilua ja ylipäätänsä henkilöautoliikennettä pitäisi vähentää. Tämä on kuitenkin esimerkki asioista, joille en voi mitään. Sokeana tarvitsen niitä kyytejä, mutta se ei tarkkota sitä ettäsuhtautusin taksilla edestakasin ajeluun hyvänä asiana tai olisin välinpitämätön siitä. Oikeasti se kyllä vaivaa ja yritänkin sokeudesta huolimatta käyttää bussia sillon kun se on mahdollista ja pääsenjotenkin sillä perille. Se on vaan usein hyvin vaikeaa ja jopa vaarallista kun ei näe. Mutta vaikka onkin asioita joille en mahda mitään yritän sitten painaa oman kulutukseni ja hiilijalanjälkeni mahdollisimman pieneksi muilla tavoin. Joudun ajamaan taksilla, mutta yritän sitten sen vastapainoksi hillitä ja vähentää omaa kulutustani muilla tavoin.

Minusta aloitus on idioottimainen ja täysin tahallisen provosoiva ja trollaava. Kaikilla varmasti on joitain asioita joiden kohdallavalitettavasti joutuu toimimaan toisin kuin olisi hyvä ilmastonmuutoksen torjumisen kannalta, mutta se ei tarkota sitä että kukin ei voisi sitten muilla tavoin vähentää omaa kulutustaan, omia kasvihuonekaasupäästöjään ja omaa hiilijalanjälkeään. Ketjun aloitus on silkka kusipäinen yritys vääristellä asioita ja vähätelläihmisiä, jotka varoittavat ilmastonmuutoksesta ja jotka kehottavat muita muuttamaan tapojaan niin ettei päädyttäisi siihen pahimpaan katastrofiin mihin ollaan tällä menolla menossa. Alotus on mielestänitäysin tahallinen yritys yrittää vähätellä asioitaj a yritys leimata ilmastonmuutoksesta varottavia uskottelemalla, että noi nyt vaan puhuu eikä itse elä sen mukaan. Sehän ei pidä paikkaansa. Ihan varmasti ilmastonmuutoksesta varottaat pyrkivät omilla valinnoillaan elämään sen mukaan mitä puhuvat. Se ei vain jokaisessa asiassa onnistu ainakaan helposti. Jos se olisi helppoa me ei edes oltas tässä tilanteessa matkalla kohti katastrofia. Mutta aivan jokaisen pitää ainakin yrittää, koska muuten katastrofi on täysin varma. Jokaisen pitää ainakin yrittää parhaansas ja jos jossain asiassa ei onnistu tekemään niin kuin pitäisi niin sitten pitää yrittää toisella tavalla edes.Jos nämä kusipäämutanttiilmastonmuutosdenialistit lopettaisivat täysin tahallisen yrityksen sabotoida ilmastonmuutoksen hillintää maailmalla olisi tilaisuus kehittyä ja päästä teknisen kehityksen avulla siihen, että yhä suurempi osa asioista voidaan tehdäpuhtaasti ja ilman kasvihuonekaasupäästöjen syytämistä ilmakehään. Mutta ei, nämä ääliöt kirjottelee jatkuvasti tuota denialistipaskaansas ja yrittävät lisäksi vähätellä ilmastonmuutoksesta varottavien pueita ja se johtaa kyllä aivan vrmasti meidät kaikki siihen katastrofiin. Jos ette kerran yhtään piittaa maapallon ja muiden ihmisten sekä luonnon tulevaisuudesta, niin oletteko todella niin typeriä ettette piittaa ihan jo omastakin tulevaisuudestanne? Jos olette niin voittehan tehdä maailmalle ja ihmiskunnalle palveluksen hankkimalla Darwin Awards -palkinnon itsellenne.

T. miksuh

• Anonyymi

Niin ja kyllä, ääneni menee ennenkaikkea Vihreille.

T. miksuh

• Anonyymi

Niin ja mitä esimerkiksi sähkönkulutukseeni tulee niin nyt heinäkuussa sähköä on valitettavasti mennyt enemmän kuumuuden takia, mutta noin yleisesti kun olen seurannut kulutustani tammikuusta alkaen näyttää siltä, että vuoden kokonaiskulutus on putoamassa jopa 200 kWh paikkeilla viimevuoteen verrattuna. Omalla sähkönkulutuksellani se tarkottaa jopa melkein kahden kuukauden kulutusta vähemmän tämän vuoden puolella viime vuoteen verrattuna. vuosiKulutus jää todennäkösesti jopa huomattavasti alle 1300 kWh. Se ei ole mitenkään paha ottaen huomioon etten ole luopunut oikeastaan mistään vaan vaihtanut laitteita energiatehokkaampiin ja yksinkertasesti vähentänyt sähkön tuhlaamista esimerkiksi vähentämällä turhaa tietokoneiden tyhjäkäyntiä sillon kun niitä ei käytetä. Se ei ole paha sikälikään, että tämä on 45 neliön kaksio ja kaksion tyypillinen sähkönkulutus on jotain 2000 - 2500 kWh paikkeilla vuodessa. Yksiönkin kulutus on tyypillisesti jotain 1500 kWh paikkeilla., samaten yksin asuvan kaksion kulutus. Eihän se kyllä riitä, ettäoma vuosikulutukseni painuu todennäkösesti alle 1300 kWh lukemiin, mutta se on hyvä yksi osa pyrkimyksessä vähentää omaa kulutusta ja omia kasvihuonekaasupäästöjä. Omia päästöjä ja omaa kulutusta voi vähentää pienilläkin asioilla joista tulee yhdessä isompi. Ja jokaisen kulutuksella on merkitystä, ihan jokaikisen tällä pallolla asuvan ja elävän ihmisen kulutuksella on. Vaikka sähkönkulutuksen vähentäminen on vain yksi asia se on silti askel oikeaan suuntaan ja osa sitä, että yrittää edes hillitä omaa kulutustaan ja omia päästöjään. Eikä esimerkiksi tuo kulutuksen lasku ole vaatinut multa mistään luopumista. Vanhojen laitteiden uusimista energiatehokkaampiin ja hiukan omien tapojen muuttamista mikä ei ole mitenkään liikaa vaadittu.

T. miksuh

• Anonyymi

Hyvin on vihervasemmiston (= valtamedian) sanoma sinulle mennyt perille. Eikä ihme, jos huono näkö rajoittaa omatoimista tiedonhakua.

Minä suhtaudun huomattavasti skeptisemmin ihmisen syyllisyyteen ilmastonmuutokseen. Ilmasto on jatkuvassa muutoksessa, mutta en usko tämänhetkisen tietämykseni perusteella ihmiskunnalla olevan siinä merkittävää roolia, enkä tee valintoja sen takia.

Elämäntyylini on täysin toisenlainen kuin viher-eliitillä. Elän pienesti ja nuukasti. Pyrin lähes kaikessa omavaraisuuteen, mutta täyttä omavaraisuutta en tavoittele.

En lennä, enkä matkustele huvikseni. En shoppaile muotivaatteita ja kalliita meikkejä, niin kuin Diarra ja Sofia.

Elän myös rehellisesti niin kuin opetan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja kyllä, ääneni menee ennenkaikkea Vihreille.

T. miksuh

Olenkin ihmetellyt kuka niitäkin äänestää. Luonnonhaittapuolue.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olenkin ihmetellyt kuka niitäkin äänestää. Luonnonhaittapuolue.

Persut se luonnonhaittapuolue on aina ollut. Koko puolue on vaaraksi ihmiskunnan, luonnon ja koko maapallon tulevaisuudelle. Itseasiassa persut on vaaraksi koko universumille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin on vihervasemmiston (= valtamedian) sanoma sinulle mennyt perille. Eikä ihme, jos huono näkö rajoittaa omatoimista tiedonhakua.

Minä suhtaudun huomattavasti skeptisemmin ihmisen syyllisyyteen ilmastonmuutokseen. Ilmasto on jatkuvassa muutoksessa, mutta en usko tämänhetkisen tietämykseni perusteella ihmiskunnalla olevan siinä merkittävää roolia, enkä tee valintoja sen takia.

Elämäntyylini on täysin toisenlainen kuin viher-eliitillä. Elän pienesti ja nuukasti. Pyrin lähes kaikessa omavaraisuuteen, mutta täyttä omavaraisuutta en tavoittele.

En lennä, enkä matkustele huvikseni. En shoppaile muotivaatteita ja kalliita meikkejä, niin kuin Diarra ja Sofia.

Ilmastonmuutoksessa ei ole kyse mistään mutu -tyyppisestä asiasta eikä mistään uskonasiasta kuten sinä ja muut denialistit kuvittelette. Se on tieteellinen tosiasia, että e ihmiset olemme itse tämän aiheuttaneet jameidän on myös itse oma aiheuttamamme sotku siivottava. Asian voi myös tiivistää niin, että minä perustan sanomani tutkittuun tieteeseen, sinä taas tunnut olevan vain denialistinen uskontohörhö.

T. miksuh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmastonmuutoksessa ei ole kyse mistään mutu -tyyppisestä asiasta eikä mistään uskonasiasta kuten sinä ja muut denialistit kuvittelette. Se on tieteellinen tosiasia, että e ihmiset olemme itse tämän aiheuttaneet jameidän on myös itse oma aiheuttamamme sotku siivottava. Asian voi myös tiivistää niin, että minä perustan sanomani tutkittuun tieteeseen, sinä taas tunnut olevan vain denialistinen uskontohörhö.

T. miksuh

Lisään vielä sen, että ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos ei katoa yhtään mihinkään sillä, että te denialistihörhöt kuvittelette voivanne uskoa mihin hölynpölyyn tahansas ja jätätte sillä perusteella täysin kiistatta tieteellisesti osoitetun ihmisen syyllisyyden ilmastonmuutokseen huomiotta. Ilmastonmuutos ja ihmisen syyllisyys siihen ei katoa yhtään mihinkään sillä, että te denialistit uskonnollisessa fanaattisuudessanne kuvittelette voivanne vain päättää olla uskomatta tieteellisiin tosiasioihin ja kuvittelette voivanne vaan työntää pään pensaaseen kuin strutsi. Ihan noin teille tiedoksi, se pään työntäminen pensaaseen ei muuta yhtään mitään. Me ihmiset olemme ilmastonmuutoksen aiheuttaneet, se on tieteellisesti täysin tiedossa oleva fakta ja meidän on itse se sotku siivottava tai maailma päätyy täyteen katastrofiin. Eikä teitä uskonntofaanaatikkoja denialisteja tule mikään satuolentojumala tai muu vastaava pelastamaan, te joudutte sen saman katastrofin keskelle ihan yhtälailla kuin me muutkin, jos jatkatte tuolla tavallanne ja jatkatte koko asian vähättelyä.

T. miksuh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä sen, että ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos ei katoa yhtään mihinkään sillä, että te denialistihörhöt kuvittelette voivanne uskoa mihin hölynpölyyn tahansas ja jätätte sillä perusteella täysin kiistatta tieteellisesti osoitetun ihmisen syyllisyyden ilmastonmuutokseen huomiotta. Ilmastonmuutos ja ihmisen syyllisyys siihen ei katoa yhtään mihinkään sillä, että te denialistit uskonnollisessa fanaattisuudessanne kuvittelette voivanne vain päättää olla uskomatta tieteellisiin tosiasioihin ja kuvittelette voivanne vaan työntää pään pensaaseen kuin strutsi. Ihan noin teille tiedoksi, se pään työntäminen pensaaseen ei muuta yhtään mitään. Me ihmiset olemme ilmastonmuutoksen aiheuttaneet, se on tieteellisesti täysin tiedossa oleva fakta ja meidän on itse se sotku siivottava tai maailma päätyy täyteen katastrofiin. Eikä teitä uskonntofaanaatikkoja denialisteja tule mikään satuolentojumala tai muu vastaava pelastamaan, te joudutte sen saman katastrofin keskelle ihan yhtälailla kuin me muutkin, jos jatkatte tuolla tavallanne ja jatkatte koko asian vähättelyä.

T. miksuh

Lisään vielä sen, että ilmastonmuutos on ihan yhtälailla meidän ihmisten aiheuttama kuin otsonikato on. Molemmat on meidän ihmisten aiheuttamia. Otsonikadon osalta pahin onnistuttiin välttämään, koska ihmiset ymmärsivät tieteen antaman varoituksen ja freonien käyttöön puututtiin ajoissa. Nyt meidän pitää tehdä samoin ilmastonmuutoksen suhteen. Me itse olemme sen aiheuttaneet ja, jos emme siivoa aieheuttamaamme sotkua siitä seuraa täysi katastrofi. Myös freonien käytön aiheuttama otsonikato olisi johtanut täyteen katastrofiin, jos sinun ja muiden kaltaiset denialistit olisivat onnistuneet sabotoimaan freonien ja muiden otsonia tuhoavien aineiden käytön kieltämisen. Tällä planeetalla olisi elämä täysin vaarassa, jos te denialistit olisitte onnistuneet sen sabotoimaan. Ja nyt ollaan aivan samanlaisessa tilanteessa taas kerran meidän ihmisten toiminnan takia. Se ei ole mikään uskon asia vaan tieteellinen fakta, että me ihmiset olemme tämän ilmastonmuutoksen itse aiheuttaneet ja meidän on pakko lopettaa fossiilisten polttoaineiden käyttö ja kasvihuonekaasujen syytäminen ilmakehään tai muuten koko maailma päätyy täyteen katastrofiin ihan vastaavasgti kuin oli käydä otsonikadon kohdalla. Me aiheutimme otsonikadon syytämällä ilmakehään freoneja jne ja me aiheutimme ilmastonmuutoksen syytämällä ilmakehään kasvihuonekaasuja. Se on tieteellinen tosiasia ja sitä ei mitkään denialistihörhöjen hölynpölyuskomukset muuta yhtään miksikään.

T. miksuh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä sen, että ilmastonmuutos on ihan yhtälailla meidän ihmisten aiheuttama kuin otsonikato on. Molemmat on meidän ihmisten aiheuttamia. Otsonikadon osalta pahin onnistuttiin välttämään, koska ihmiset ymmärsivät tieteen antaman varoituksen ja freonien käyttöön puututtiin ajoissa. Nyt meidän pitää tehdä samoin ilmastonmuutoksen suhteen. Me itse olemme sen aiheuttaneet ja, jos emme siivoa aieheuttamaamme sotkua siitä seuraa täysi katastrofi. Myös freonien käytön aiheuttama otsonikato olisi johtanut täyteen katastrofiin, jos sinun ja muiden kaltaiset denialistit olisivat onnistuneet sabotoimaan freonien ja muiden otsonia tuhoavien aineiden käytön kieltämisen. Tällä planeetalla olisi elämä täysin vaarassa, jos te denialistit olisitte onnistuneet sen sabotoimaan. Ja nyt ollaan aivan samanlaisessa tilanteessa taas kerran meidän ihmisten toiminnan takia. Se ei ole mikään uskon asia vaan tieteellinen fakta, että me ihmiset olemme tämän ilmastonmuutoksen itse aiheuttaneet ja meidän on pakko lopettaa fossiilisten polttoaineiden käyttö ja kasvihuonekaasujen syytäminen ilmakehään tai muuten koko maailma päätyy täyteen katastrofiin ihan vastaavasgti kuin oli käydä otsonikadon kohdalla. Me aiheutimme otsonikadon syytämällä ilmakehään freoneja jne ja me aiheutimme ilmastonmuutoksen syytämällä ilmakehään kasvihuonekaasuja. Se on tieteellinen tosiasia ja sitä ei mitkään denialistihörhöjen hölynpölyuskomukset muuta yhtään miksikään.

T. miksuh

Mitä kamalaa nyt on tapahtumassa, onko Malediivit taas hukkuneet, vai johtuneeko sekava tilasi mahdollisesti munasarjasi toiminhan aktivoitumisesta ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T. miksuh

Kyse on uskottavuudesta. Jotkut näköjään uskovat vielä ilmastotutkijoihin ja vihreän puolueen jorinoihin. Vahva usko taitaa estää näkemästä tosiasioita.

Eikö sinua lainkaan ihmetytä, että tiedostava paremmisto tekee sitä, mitä ovat kieltämässä meiltä taviksilta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T. miksuh

Voit uskotella itsellesi niin. Kaikkea hyvää sinulle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<< Minä suhtaudun huomattavasti skeptisemmin ihmisen syyllisyyteen ilmastonmuutokseen. >>

Vaikka kyseessä on kiistaton tieteellinen fakta ?

Niin, tuota samaa olen lukenut uskontopalstoilta, joissa käsitellään kreationismia. Siellä aina vedotaan tietenkin evoluutioteoriaan (koska se on ainoa tieteellinen asia tuossa). Mutta mutta, aina kun ihminen kertoo, että suhtautuu skeptisesti satunnaisvaihteluun ja luonnonvalintaa (eli evoluutioon), niin kyseessä on jokainen kerta poikkeuksetta uskonnollisesti motivoitu väittämä. Evoluutio on kiistattomasti osoitettu tieteessä. Jos siihen suhtautuu "skeptisesti", se tarkoittaa että oma suhtautuminen on irrationaalinen, uskonnollinen. Ilmastonmuutos on vähintään yhtä vahvasti osoitettu ihmistoiminnan aiheuttamaksi, joten miksipä tilanne muuttuisi tuossa tapauksessa ?

Aivan, esität irrationaalisen "skeptisyyden", jonka peruste on oma uskonnollinen uskomuksesi. Ja kyllä, netissä on enemmän blogeja, joissa selitetään, miksi evoluutioteoria olisi väärässä kuin sitä, että ihmistoiminta ei aiheuttaisikaan ilmastonmuutosta. Yhteistä noille kaikille on vaan se, että ne ovat epätieteellisiä huuhaablogeja, joissa yritetään kieltää omalle uskomukselle kiusallinen tieteellinen fakta.

Käy tosiaan tutustumassa noihin kreationistien sivuihin (jos et itse ole kreationisti; huuhaa nimittäin kasaantuu samoille ihmisille: moni kreationisti on myös ilmastonmuutosdenialisti ja ufoihin uskovat uskovat tyypillisesti myös jumalaan jne.). Osa niistä on sillä tavalla ihan korkeatasoisiakin, että siellä on kovia kirjoittajia (hyvinkin arvostettuja tieteentekijöitä) ja sisältöä loogisesti. Ilmastonmuutosdenialistien blogit ovat heikompia, mutta siltikään et tajua, että kyseessä on tieteellisen tiedon kieltämistä oman uskomuksen vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T. miksuh

<< jos emme siivoa aieheuttamaamme sotkua siitä seuraa täysi katastrofi >>

No, ei ehkä ihan. Olosuhteet heikkenevät hiljalleen ja tapahtuu useita pieniä katastrofeja - ja aina vaan enemmän, mutta mutta koko ihmiskunta ei todennäköisesti kohtaa mitään yksiselitteistä peräseinää. Jossain pärjätään aina - ja hyvinkin pärjätään. Toisaalla sitten huonommin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse on uskottavuudesta. Jotkut näköjään uskovat vielä ilmastotutkijoihin ja vihreän puolueen jorinoihin. Vahva usko taitaa estää näkemästä tosiasioita.

Eikö sinua lainkaan ihmetytä, että tiedostava paremmisto tekee sitä, mitä ovat kieltämässä meiltä taviksilta?

<< Jotkut näköjään uskovat vielä ilmastotutkijoihin >>

Heh, eiköhän se mene juuri toisin päin: sinäkin olet alusta saakka kieltänyt tuon ilmastonmuutoksen - ja kun sitä et kyennyt enää kieltämää, kielsit sen ihmisvaikutuksen. Et ole siis koskaan luottanutkaan tieteelliseen tietoon. Olet koko ajan kieltänyt sen. Ja nimenomaan tuo on se ilmastonmuutosdenialistien tilanne: he ovat alusta saakka kieltäneet tieteellisen kiistattoman osoituksen ihmisvaikutuksesta. Itse asiassa heidän määränsä on koko ajan vaan vähenemässä. Moni on täältäkin jo häipynyt. En tiedä, moniko vielä kieltää tuon tieteellisen faktan, mutta moni on joutunut sulkemaan ainakin suunsa kieltääkseen tuon (koska tietää, että denialistin väitteet jyrätään kerta toisensa jälkeen maanrakoon, koska ne ovat niin tyhmiä).

Mihin me sitten luottaisimme, jos emme tieteelliseen tutkittuun tietoon ? [Siis sillä oletuksella, että ajattelit, ettei uskota jonkun puheeseen vaan mittaustuloksiin; vaikka se taitaa olla meidänkin ero: sinä uskot kun joku ihminen puhuu, minä kun mitataan.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eikö sinua lainkaan ihmetytä, että tiedostava paremmisto tekee sitä, mitä ovat kieltämässä meiltä taviksilta?"
        -Keskustelun käyminen ei sitten kuulu ymmärryksesi piiriin? Tässä käydään keskustelua asiasta nykyhetkessä, ennen kuin asiasta säädetään lailla - sen jälkeen säädös koskee kyllä meitä kaikkia, vaikka yrittäisitkin mennä siitä, missä aita on matalin.
        Keskustelu on kuitenkin käytävä: Muuten voidaan päätyä jopa säännöstelytalouteen, mikä lienee liian ankara toimi monelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<< Minä suhtaudun huomattavasti skeptisemmin ihmisen syyllisyyteen ilmastonmuutokseen. >>

Niin, tuota samaa olen lukenut uskontopalstoilta, joissa käsitellään kreationismia. Siellä aina vedotaan tietenkin evoluutioteoriaan (koska se on ainoa tieteellinen asia tuossa). Mutta mutta, aina kun ihminen kertoo, että suhtautuu skeptisesti satunnaisvaihteluun ja luonnonvalintaa (eli evoluutioon), niin kyseessä on jokainen kerta poikkeuksetta uskonnollisesti motivoitu väittämä. Evoluutio on kiistattomasti osoitettu tieteessä. Jos siihen suhtautuu "skeptisesti", se tarkoittaa että oma suhtautuminen on irrationaalinen, uskonnollinen. Ilmastonmuutos on vähintään yhtä vahvasti osoitettu ihmistoiminnan aiheuttamaksi, joten miksipä tilanne muuttuisi tuossa tapauksessa ?

Aivan, esität irrationaalisen "skeptisyyden", jonka peruste on oma uskonnollinen uskomuksesi. Ja kyllä, netissä on enemmän blogeja, joissa selitetään, miksi evoluutioteoria olisi väärässä kuin sitä, että ihmistoiminta ei aiheuttaisikaan ilmastonmuutosta. Yhteistä noille kaikille on vaan se, että ne ovat epätieteellisiä huuhaablogeja, joissa yritetään kieltää omalle uskomukselle kiusallinen tieteellinen fakta.

Käy tosiaan tutustumassa noihin kreationistien sivuihin (jos et itse ole kreationisti; huuhaa nimittäin kasaantuu samoille ihmisille: moni kreationisti on myös ilmastonmuutosdenialisti ja ufoihin uskovat uskovat tyypillisesti myös jumalaan jne.). Osa niistä on sillä tavalla ihan korkeatasoisiakin, että siellä on kovia kirjoittajia (hyvinkin arvostettuja tieteentekijöitä) ja sisältöä loogisesti. Ilmastonmuutosdenialistien blogit ovat heikompia, mutta siltikään et tajua, että kyseessä on tieteellisen tiedon kieltämistä oman uskomuksen vuoksi.

Enemmän alarmistien toiminta vaikuttaa uskonnolliselta kuon skeptikoiden,

Kerrotko tarkemmin, mikä on mielestäsi kiistaton tieteellinen fakta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eikö sinua lainkaan ihmetytä, että tiedostava paremmisto tekee sitä, mitä ovat kieltämässä meiltä taviksilta?"
        -Keskustelun käyminen ei sitten kuulu ymmärryksesi piiriin? Tässä käydään keskustelua asiasta nykyhetkessä, ennen kuin asiasta säädetään lailla - sen jälkeen säädös koskee kyllä meitä kaikkia, vaikka yrittäisitkin mennä siitä, missä aita on matalin.
        Keskustelu on kuitenkin käytävä: Muuten voidaan päätyä jopa säännöstelytalouteen, mikä lienee liian ankara toimi monelle.

Mistä oikein haluat keskustella? Onko sinusta ihan OK, että ne , jotka sanovat olevansa kovin huolissaan fossiilisten polttoaineiden käyttämisestä ihan huvikseen sitä polttavat?

En minä ainakaan ehdoin tahdoin tee mitään sellaista, jonka tiedän haitalliseksi ympäristölle, mutta vihhervasemmiston poliitikot tekevät. Ovatko he pelkästään itsekkäitä ilmaston pilaajia vai vedättävätkö he vain tavallista kansaa saadakseen valtaa ja varallisuutta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä oikein haluat keskustella? Onko sinusta ihan OK, että ne , jotka sanovat olevansa kovin huolissaan fossiilisten polttoaineiden käyttämisestä ihan huvikseen sitä polttavat?

En minä ainakaan ehdoin tahdoin tee mitään sellaista, jonka tiedän haitalliseksi ympäristölle, mutta vihhervasemmiston poliitikot tekevät. Ovatko he pelkästään itsekkäitä ilmaston pilaajia vai vedättävätkö he vain tavallista kansaa saadakseen valtaa ja varallisuutta?

Vihreät eivät elä yhtään niin kuin opettavat. Saarnaavat ja syyllistävät työtä tekeviä, mutta itse lentelevät huvikseen ympäri maailmaa, mitä ihmeellisimpien tekosyiden nojalla.

Luonnonhaittapuolue!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enemmän alarmistien toiminta vaikuttaa uskonnolliselta kuon skeptikoiden,

Kerrotko tarkemmin, mikä on mielestäsi kiistaton tieteellinen fakta?

<< Enemmän alarmistien toiminta vaikuttaa uskonnolliselta kuon skeptikoiden >>

Minä en mistään alarmisteista tietenkään tiedä mitään. Kannattaa varmaan sitten mennä heitä ojentamaan sinne, missä he kirjoittavat. Pysytäänkö täällä kuitenkin asiassa.

Yritäpäs vastata viestiin äläkä kiemurtele sen edessä:

Eikö vaan, että kreationistit käyttävät täsmälleen samaa sepitystä kuin sinä oman uskontosi puolesta - tiedettä vastaan ?

<< Kerrotko tarkemmin, mikä on mielestäsi kiistaton tieteellinen fakta? >>

Sellainen, jonka hyväksyy huippuyliopistot ja jolle ei löydy kiistävää tieteellistä julkaisua.

• Anonyymi

viherpiiperrys ei maailmaa pelasta

• Anonyymi

Onttoa on vihreä politiikka. Eivät usko itsekään asiaansa.

• Anonyymi

Kuulostaa lähinnä siltä, että olet kuullut heidän politiikastaan esim. persuilta tai joltakin muulta puolueelta - faktat väärin?

• Anonyymi

Marin lentää ✈️ mieluimmin kuin risteilee laivalla 🛳

"Risteily Tukholmaan ei ole minun kuppini teetä, mutta mitä äiti ei tekisi tyttärensä vuoksi, Sanna kirjoittaa.
      Risteilyt ovat suomalaisten mieleen, ja täyteen tupattuja paatteja kulkeekin Itämeren aalloilla monta kertaa päivässä. Suosituilla risteilyllä on myös paljon hauskaa tekemistä lapsille"

Seiska

• Anonyymi

Tosin Marin ei kuulu vihreisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosin Marin ei kuulu vihreisiin.

Sensuuri iski

• Anonyymi

Dieselautolla matkailu on vihreä teko

• Anonyymi

Vihervasemmisto on menettänyt uskottavuutensa. Turha saarnata, jos ei itse elä omien oppiensa mukaisesti.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      92
      7200
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      27
      7129
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      119
      6628
    4. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      97
      5598
    5. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      63
      5546
    6. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5434
    7. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      3
      5394
    8. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      65
      5265
    9. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      43
      5148
    10. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4646
    Aihe