Huomentaa!!!!

Anonyymi-ap

Mitäs muille sinkkkuloille kuuluu? Hirmu viileää nyt. Ulkona näyttäisi olevan 16 asstetta. Syksy ja venetsialaiset ovat ihan lähettyvillä.

Mutta ei syksy mitään huonoa aikaa ole. Onhan mullakin sitten synttärit. Täytän varmaan miljoonan, kun neurofysiatri aikoinaan sanoi, että ihan hyvä motoriikka. Jos olisit 70 vuotias.
Toki olen saanut harjoittelulla ja treenaamalla parannettua tilannetta.

Silti olen pahus työkyvyttömyys eläkkeellä. Nyt arvostaa sitä, kun oli vielä töissä.

>simiti<

16

161

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Hyvää kuuluu. En tiedä sopiiko yhtään aiheeseen mutta nyt olen todellinen sinkku. Lopetin suhdepalstailun ja aion elää pelkkien tuttavien ja ystävien sekä harrastusteni keralla. Hyväksyn etten löydä ketään, enkä edes ole surullinen.

• Anonyymi
      UUSI

Heitäppä ne venetsialaiset kehiin niin että tyrä rytkyy. Viittaan joka kesä samoihin palstasedän mökkiuutisiin. Niin kadena

• Anonyymi
      UUSI

Huomenta! Ulkona sataa pitkästä aikaa. Nyt taitaa olla niin, että kesälle täytyy pikkuhiljaa jättää hyvästit.. Hieman haikea fiilis ja huomenna takasin töihin.

• UUSI

Huomenta sinullekin. Hyvää kuuluu.. ulkona aurinko paistaa, lämpötila +23 ja kesälomaa vielä kaksi viikkoa edessä. Yö oli ihanan viileä. Aivan parhautta. Tänään siivoan pihan, kitken rikkaruohot ja pesen pihakalut ja laatoituksen. Mukava istuksia ensiviikolla sit pihalla lukemassa lehteä tai kirjaa. Satoi tai paistoi.

• Anonyymi
        UUSI

Pirpana ensin pesee kalut ja sitten laataa? Noh joo vakavasti mitä istutuksia ajattelit laittaa?

Aikoinaan kun asuin OK-talossa niin laitoin hansaruusuja, sekä maksaruohoa. Toki myös itsestään lisääntyneet luonnon kukat annoin olla.

>simiti<

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pirpana ensin pesee kalut ja sitten laataa? Noh joo vakavasti mitä istutuksia ajattelit laittaa?

Aikoinaan kun asuin OK-talossa niin laitoin hansaruusuja, sekä maksaruohoa. Toki myös itsestään lisääntyneet luonnon kukat annoin olla.

>simiti<

Laitoin keväällä mansikkaa, pensasmustikkaa ja raparperiä. Viime syssynä laitoin talvivalkosipulia.. odotan jo innoissani sen satoa.
        Ja minullahan on kerrostaloasunto ja pieni piha, en voi oikein istutella mitään maahan kun olen kattanut pihani merisoralla ja puulaatoilla. Kaikki kasvatukset on laatikoissa tai ruukuissa.

Murkut ovat hyvin jo löytäneet istutukseni ja niillä on komeat kirvafarmit raparperin lehdillä.. en raaski häätää niitä. Enhän mä muutenkaan tee niillä lehdillä mitään. Nehän on myrkyllisiäkin.

Pihapiirini mustarastas on syönyt lähes kaikki mansikkani mutta mustikoita olen saanut pari kourallista ja vielä tulee muutama mustikka.

Edellisvuoden valkosipulit ovat minulta loppu, joten toivon hartaasti että tämän vuoden sato onnistuu. Vielä pitänee odotella jokunen aika ennenkuin voin nostaa ne laatikosta.

Että sellaista.. :)

• Anonyymi
      UUSI

Yym, ilma on kiva nyt. Sopiva, ei liian kuuma. Työkyvyttömyys on peestä, se kun vaikuttaa siihen ettei kotonakaan onnistu hommat normisti. Pikkasen helpompaa, kun kotona saa edetä omaan tahtiin, eikä ole pomon tahti mihin ei pystys mitenkään.

Mutta kyrsii. Kyrsii kun keho lopettaa yhteustyön ja tutkimukset junnaa paikallaan. Ehtiny miettiä nuo MS-taudin, PLS ja ALS kuviotkin, kun oireet sopii niihinkin liiankin hyvin.

Että vittujen vittu jos tutkimuksissa löytyy jotain noista.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Primaari lateraaliskleroosi (PLS) on motoneuronitauteihin kuuluva harvinainen sairaus. Se rappeuttaa keskushermostossa sijaitsevaa ylempää liikehermoa. Tässä se eroaa ALS-taudista, jossa oireet koskevat myös selkäytimen etusarvesta lähtevää alempaa liikehermoa. ALS-tautiin verrattuna primaari lateraaliskleroosi on tyypillisesti hitaammin etenevä eikä se suoraan vaikuta elinajanodotteeseen. ALS-taudin ja primaarin lateraaliskleroosin lisäksi motoneuronitauteihin kuuluvaksi lasketaan vain alempaan motoneuroniin oireiltaan rajoittuva progressiivinen lihasatrofia (PMA).[1]

Jos lyhenne oli outo.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

No ei kuulosta kivalta. Mulla on vain onnettomuudessa saatu aivovamma. ÄO on silti pitkästi yli 120 ja motoriikkakin toimii nykyään paremmin.

>simiti<

• UUSI

Toivon todella ettei mikään noista olisi sinulla. Kaikki on iha persauksesta. Helpoin noista on MS joskin se riippuu minkä version siitä saa.

Mutta hei, tiedän todellakin tunteen kun kroppa pettää alta, eikä voi tehdä asioita niin kuin haluaisi ja sen vitutuksen määrää kun kroppa tekee jotakin mitä ei haluaisi. Hallinnan menettäminen pelottaa ja ottaa päähän. Itse menetin elämänhaluni, kun mun kroppa sanoi kaput yli kymmenen vuotta sitten.

Oletko päässyt neurologille? Se olisi nyt oleellisinta, siitä si pään magneettiin ja tarvittaessa selkäydinnestenäyte..

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No ei kuulosta kivalta. Mulla on vain onnettomuudessa saatu aivovamma. ÄO on silti pitkästi yli 120 ja motoriikkakin toimii nykyään paremmin.

>simiti<

Eihän ne kivoja ole, tietää paljon haasteita kaikki nuo sairaudet päälle puskiessaan. Sinulla on korkeampi ÄO kun mulla, en ylläty. Monella on. Mutta aivovamman jälkeenkin hienoa, että sujuu ajatustyö. Voisi olla toisinkin. 👍
        Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Toivon todella ettei mikään noista olisi sinulla. Kaikki on iha persauksesta. Helpoin noista on MS joskin se riippuu minkä version siitä saa.

Mutta hei, tiedän todellakin tunteen kun kroppa pettää alta, eikä voi tehdä asioita niin kuin haluaisi ja sen vitutuksen määrää kun kroppa tekee jotakin mitä ei haluaisi. Hallinnan menettäminen pelottaa ja ottaa päähän. Itse menetin elämänhaluni, kun mun kroppa sanoi kaput yli kymmenen vuotta sitten.

Oletko päässyt neurologille? Se olisi nyt oleellisinta, siitä si pään magneettiin ja tarvittaessa selkäydinnestenäyte..

Juu, odotan yvä magneettikuviin pääsyä. Jonossa joka on pitkä kuin nälkävuosi. Tuo just kun tuntuu ettei enää hallitse kroppaansa ja raajojaan, ne elää ihan omaa elämäänsä. Välillä tekee yhteistyötä ja välillä on ihan holtti pois ja jäykkä kun puuhevonen. Voimaton ja tärisee ja tutisee vaan kun koittaa lihastyötä tehdä. Karseita kramppeja pitkin kroppaa. Menee vähänkä huonoon asentoon niin koko kylki kramppaa tai jalat kesken kävelyn, nukkumisen. Ihan outoja tuntemuksia kuin sulaisi lihasvoimat pois ja tilalle tulee puujalat. Ja kädet on kömpelöt, juustotkin täytyy repiä auki kun petoeläin ei onnistu sorminäppäryys.

Pahinta on olla ja odottaa kuinka heikkous etenee. 😣

Jasu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, odotan yvä magneettikuviin pääsyä. Jonossa joka on pitkä kuin nälkävuosi. Tuo just kun tuntuu ettei enää hallitse kroppaansa ja raajojaan, ne elää ihan omaa elämäänsä. Välillä tekee yhteistyötä ja välillä on ihan holtti pois ja jäykkä kun puuhevonen. Voimaton ja tärisee ja tutisee vaan kun koittaa lihastyötä tehdä. Karseita kramppeja pitkin kroppaa. Menee vähänkä huonoon asentoon niin koko kylki kramppaa tai jalat kesken kävelyn, nukkumisen. Ihan outoja tuntemuksia kuin sulaisi lihasvoimat pois ja tilalle tulee puujalat. Ja kädet on kömpelöt, juustotkin täytyy repiä auki kun petoeläin ei onnistu sorminäppäryys.

Pahinta on olla ja odottaa kuinka heikkous etenee. 😣

Jasu

Kyllähän tuo joltakin neurologiselta kuulostaa. Magneettiin on aina hitonmoiset jonot. Kuis oletko pään vai selkärangan kuvaukseen jonossa?

• UUSI

Kylmää täällä. Onneks ei sada. Ens viikko vielä lomaa ja sitten töihin. Jotenkin jo turhattavaa, kun ei mulla koskaan ennen oo ollu neljää viikkoo lomaa putkeen. Mutta ehkä tää on merkki siitä että nyt on kunnolla palautunut.

• UUSI

Tuo on juurikin sen merkki, että olet palautunut. Saanut nollattua edellisen työvuoden ja valmis uuteen.

• Anonyymi
      UUSI

Jos sataa ja on viileää niin tällöin asuttava Oulun korkeudella jos Forecaan on uskominen. Täällä sisällä edelleen liian lämmin eli noin +29, ulkona (siis lentoasemalla, asunnon ulkomittaria hankala katsoa niin katson ulkolämpötilan netistä) noin +24, 30.7 klo 15:40 oli kesän lämpimin päivä täällä eli +31,6

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      34
      2735
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2581
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2564
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      96
      2084
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      40
      1951
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      312
      1732
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1526
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1388
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1158
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      27
      1113
    Aihe