Sähköautoissa arvo romahtaa niin että velkaa on vielä osamaksu ajan jälkeenkin kymmeniä tuhansia kun ei pysty maksamaan sitä 30% jämäriä että ollaan saatu kk erä pieneksi, autolla ei arvoa mutta velat jää. Tulee työttömäksi ja edelleen on se velaksi ostettu halvalla ajettava sähköauto. Siinä sitten alkaa vitutus ja viinaa alkaa menemään kun ei ole töitäkään. Tulee avioero kun piti käydä vieraissa ja sitten ollaan paskat housussa lopulta kadulla...sillein menee sähköautoilu...
Ihme että pankit antaa lainaa sähköautoihin joissa tulee luottotappioita varmasti
17
214
Vastaukset
- Anonyymi
On sulla kova kateus ja tuska.
- Anonyymi
On sillä. Sähköauton ostajat eivät ota velkaa. Ei tarvitse.
- Anonyymi
Miten tuo eroaa uuden polttiksen velaksi ostamisesta?
- Anonyymi
No sillein että sähköautossa arvo laskee tuplasti
- Anonyymi
Bensa manuaalivaihteisessani ei ole maksettua rahaa kadonnut edes 500 euroa, 2020 helmikuussa olen ostanut sen. Tuolla se on talon pihassa, katoksen edessä. Pitää käydä huuhtaisemassa stihlin myymällä pesurilla ja ilmaisella vedellä.
Saisin myytyä todennäköisesti jopa korkeammalla summalla kuin maksoin. En myy pois koskaan
Ajatelkaa, uutena tätä euroopassa valmistettua autoa on kaupattu yli 20 000 eurolla ja itse maksoin 1600e kukkarosta.
Autohan on parempi kuin uutena, koska hintaero valtava ja sama kunto periaatteessa. Sama, ajettavuus, korin ja tekniikan kunto. Ainakin kun menee autoon ja ajaa niin
Missä kunnossa on akkuauton tekniikka on 15-18 vuotta olleena ja yli 250000km ajettuna..
Bensa auto ja manuaali on noilla vuosilla ja km kannattavampi kuin uusi auto. Siksi sellaisen ostin itsekin.
Itse en osta todennäköisesti koskaan akkuautoa näin +40v ikäisenä tai vanhempana, koska Kannatan järkevyyttä rahojen käyttöön ja maapallon ympäristöystävällisyyttä.
Bensalla ajaa samat km kuin uutena ja autossa.
Olen laittanut +5 vuodessa 50e uuteen starttiin ja 75e uuten akkuun. Alkuperäinen kytkinlevy on ollut käytössä 22 vuotta ja vaihdan tulevaisuudessa, silloin autolla ikää vähintään
Juuri hitsasin 2,0mm rst puikolla pakoputken etukannattimen latan kun oli 20vuotiaana ratkennut. Joka ei pitänyt ääntä ja Katsastaja etsi tarkasti.- Anonyymi
Onhan se iso ja ylpeä asia olla köyhä ja kehuskella sillä asialla kuinka halvalla autoilee. No se on sinulle käytännössä pakko.
- Anonyymi
Kun ostaa käteisellä, niin ei ole velkaa.
Persaukiselle pakoputkipojalle se on tietysti vierasta, kun polttoainekin pitää hankkia pulloja keräämällä.- Anonyymi
Jos vain käyeisellä ostajat olisi niitä jotka autoja ostavat yli 50 tonnin hintaluokssa niin 95% asiakkaista jäisi pois. Yli 50 tonnin autot ostetaan lähes aina osamaksulla tai liisataan. Toki on niitäkin "käteis" ostajia joille kunnia ostaa käteisellä mutta todellisuudessa pankista haettu laina autokauppoja varten🫢
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vain käyeisellä ostajat olisi niitä jotka autoja ostavat yli 50 tonnin hintaluokssa niin 95% asiakkaista jäisi pois. Yli 50 tonnin autot ostetaan lähes aina osamaksulla tai liisataan. Toki on niitäkin "käteis" ostajia joille kunnia ostaa käteisellä mutta todellisuudessa pankista haettu laina autokauppoja varten🫢
Ei tarvitse hakea lainaa, kun ottaa tililtä.
Ei se sen vaikeampaa ole ja niin itse Teslani ostin.
Eikä siinä tarvinnut maksaa kuin alle 30t€, kun annoin tietenkin silloisen w213 mersun vaihdossa.
- Anonyymi
Polttispojun tuska on kova kun oman talouden rahkeet riittävät vain vanhan polttiksen ostamiseen.
Olisi kannattanut olla hereillä siellä koulun penkillä ja hankkia koulutus ammattiin jossa voi tehdä valintoja.
Ei pelkästään sinnitellä jollain vanhalla katiskalla.
Ollaanpa nyt rehellisiä- Tämä on autopalsta. Jokaisella joka tätä lukee merkitsee jotain millä autolla ajaa. Jos ei olisi niin selaisi jotain kissapalstaa.
Olkaa hereillä koulussa niin pääsee duuniin jossa tienaa niin ei tarvii itkeä muiden autoista. - Anonyymi
Sähkärimiehet ostaa autonsa taskussa olevalla rahalla. Pankkitiliin ei tarvitse kajota.
- Anonyymi
Minä en pidä montaa euroa taskussa, höylään tarvittaessa tililtä, kuten keväällä sähköauton ostaessani. Ne aja ovat takana, kun paksun setelinipun kanssa käytiin autokaupoilla.
- Anonyymi
Ostakaa niitä 80 000e vetyautoja ja ihmetelkää kun niistä ei saa kuin muutaman tonnin 7 vuoden ikäisenä. :D Ja viimeistään 15 vuotiaana se on täysin arvoton vähän ajettunakin ja käytännössä romutetaan, koska vetytankkien plus komponenttien vaihtaminen on niin kallista.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18006801/vetyautosta-tarjotaan-surkeasti-autoliikkeessa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18671412/7-vuotta-vanha-vetyauto-kannattaa-myyda-mielummin-osina-kuin-parilla-tonnilla-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17431795/vetyautot-tullaan-romuttamaan-15v-ikaisena-- Anonyymi
Voihan sitä olla väjn hullu, mutta niin tyhmä ei pidä olla, että odottaisi vetyautojen tuloon elinaikanaan.
- Anonyymi
https://m.youtube.com/watch?v=hcVEh4MD6o0
Sähköautojen arvot romahtaa, vain velat jää- Anonyymi
Olet poika sitkeä valehtelemaan.
Ulkomainen Youtube video onkin kovin pätevä ja kaiken totuuden kertova. Sieltä löytyy jokaiselle mielipiteelle sopiva video.
- Anonyymi
Ihan kiva jos loinen on huolissaan pankkien luottotappiosta, hihii!
Eiköhän siellä pankissa ole hieman pätevämpää porukkaa arvioimaan noita asioita?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733931- 1013515
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah793343Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241618
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421110Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026