Minun lapsella on yks kaveri, joka haluaisi tavata joka päivä. Varsinkin tässä loman aikana, vanhemmille kerroin että olen lomalla muutaman viikon, mutta heti senjälkeen on alkanut joka päiväinen pommittaminen. Kysyen voiko heidän lapsi leikkiä tarkottaen että leikit jatkuu aamusta iltaan olettaen että itsekin olen mukana tapaamisissa.
Itse haluaisin omalla vapaa-ajalla olla välillä perheen kesken ja tehdä muita asioita.
Menisikö teillä kuinka hermot tähän?
Mitä mieltä
18
255
Vastaukset
- Anonyymi
Ei välttämättä menis hermot mu saattasin ihmetellä että eivätkö kyseisen lapsen vanhemmat siedä omaa lastaan vai eikö lapsi itse viihdy kotonaan ja miksi vanhemmat kyselee lapsensa puolesta eivätkö lapset voi keskenään sopia tapaavatko vaiko eivät
- Anonyymi
Ei ole käynyt mielessä että keskustelisit lapsesi kaverin vanhempien kanssa? Tuo vaikuttaa hyväksikäytöltä ja sinä suostut tuohon. Miksi ? Kyseessä on vieraan ihmisen lapsi. Kysytkö ikinä lapsesi kaverilta mitä hänelle kuuluu ja mitä hän on puuhaillut?
- Anonyymi
Oon kans miettinyt tuota, että yritetään hyötyä. Tulee mieleen onko kotioloissa jotain kun lapsi ei näytä viihtyvän välillä perheen parissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon kans miettinyt tuota, että yritetään hyötyä. Tulee mieleen onko kotioloissa jotain kun lapsi ei näytä viihtyvän välillä perheen parissa
Kyse ei ole nyt sukulaisen lapsesta . Pelkäätkö että lapsesi menettää hyvän ystävänsä jos keskustelet lapsen vanhempien kanssa? Pelkäätkö seurauksia eli miten se vaikuttaa sinun lapseesi . Lapsesi kehitykseen ja kasvuun,jos lapsen kaveri häviää hänen elämästään? Tuleeko lapsellesi esim mt-ongelmia sen takia?
- Anonyymi
Nostat perheenäippää esittävä satusetä vanhemmat seinälle tietenkin
- Anonyymi
Jos menisi hermot, niin sanoisin, ettei nyt käy, jos ei kerran käy. Mikä ihme siinä on niin vaikeaa olla rehellinen ja sanoa, niin kuin asiat on??
Heikko itsetunto tyyliin "mitä nuo minusta ajattelee". Eikö se ole ihan sama? - Anonyymi
Eikö ne vaan ymmärrä, jos esimerkkinä olen tapaamassa muita ihmisiä, kysellään milloin kotiudutte, kaveri haluaisi päästä leikkimään. Tätä on nyt jatkunut 1,5 viikkoa joka päivä
- Anonyymi
Ei sulla ole velvollisuus huolehtia ns. vieraan ihmisen lapsesta. Oletko liian kiltti ja suostut aina jokaisen vaatimuksiin. Sinä et ole lapsesi kaverin äiti,huoltaja,kasvattaja ,elättäjä. Toisin sanoen lapsesi kaveri elää teillä. Muistathan tarjota hänelle kaikki päivän ateriat jos hän aamusta iltaan on teillä? En halua syylistää sinua mutta sinä itse sallit tuon. Miksi et tee huoli-ilmoitusta jos tuo tilanne vaikuttaa jo sun mielenterveyteen?
- Anonyymi
Ilmoittaisin vain, että on nyt muita suunnitelmia.
- Anonyymi
Sanot vaan ettei tänään käy jos et jaksa. Tarviiko sitä sen ihmeempää selitellä.
- Anonyymi
Eikö koulut ala just näinä päivinä? Jos lapsesi kaveri tulee edelleen teille vaikka joku aikuinen olis kotona niin sitten kyllä keskustelisin lapsen kaverin vanhempien kaa. Koska sitten se menee jo ihan överiksi? Koska se on jo mennyt överiksi.
- Anonyymi
Lapsi ei ole meillä ku harvoin. Mutta monesti ulkona leikkivät tai sovitaan lasten kanssa puistoon leikkitreffit. Mulla itselläkin olisi omia menoja, niin en viitsi muualle pidemmäksi aikaa mennä jos lapsi haluaa päästä kotia kun olisin muualla. Ja muutenkin olla ihan perheenä tekemässä jotain. Mutta ihmettelen eikö vanhemmat voi sopia jonku muun lapsen kanssa tapaamista. Kun nyt ollut aivan jatkuvasti tännepäin kyselyä tapaamisista
- Anonyymi
Eikä se tarkoita sitä jos vietetään lomaa niin ollaan melkein 24/7 sopimassa jotain.
- Anonyymi
Mikäs sen mukavampaa kuin ilmainen lapsenvahti.
- Anonyymi
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
- Anonyymi
Eikö tuolla lapsella ole muita kavereita ? Vaikuttaa ainakin siltä että ei ole ja vanhemmat ei halua että se koko ajan kotona nysvää. Ei kuitenkaan ole teidän velvollisuus hänestä joka päivä huolehtia.
- Anonyymi
Kerro vanhemmille että esim maanantai iltapäivä, esim klo 13.00 - 15.00 sopii meille. Torstaina samaan aikaan.
Sitten joko lapsi tulee yksin tai vanhempi tuo hänet, jolloin varmistatte tuon sovitun ajan.
Soitat edeltäpäin varmistaaksesi että aikuinen on vastaanottamassa hänet. Klo 15.00 vain viet lapsen kotiinsa.
Noin kukaan ei "menetä kasvojaan" ja lapset saavat yhteisen leikki-ajan. - Anonyymi
Sano että sun lapsi voisi vuorostaan tavata kaveria heidän kotonaan. Vuoropäivin vaikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082685
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521896Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3881482Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1531463Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3581367Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe631261Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251256Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141176- 591036
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23938