Sähköpyörät ova vaarallisia

Anonyymi-ap

32

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Kerro lisää tuosta. Kaksi vanhaa papparaista törmää mutkassa, joten vika on henkiin jääneen syytä, koska hänellä oli sähköpyörä...?!

      Kerro myös logiikastasi.

      • Anonyymi
        UUSI

        En osaa, mutta halusin silta arvata eri asioita.


    • Anonyymi
      UUSI

      Yksikään sähköpyörä ei itsessään ole kovin vaarallinen liikenteessä, vaan niiden kuljettajat muodostavat sen vaaran.

      • Anonyymi
        UUSI

        too fast.


    • Anonyymi
      UUSI

      Polkupyöräilyn onnelassa Hollanissa pyöräilyonnettomuuksien määrän kasvun syynä ovat ikääntyneet kuljettajat tehokkaiden sähköpyöriensä ohjaksissa.

    • UUSI

      Luithan uutisesta että myös kuollutta osapuolta (joka ajoi ”normaalilla” polkupyörällä) epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta tämänhetkisillä tiedoilla (ei kuoleman takia luonnollisestikkaan etene tutkintaa pidemmälle).

      Aika ”rohkeasti” uutisessa olevilla tiedoilla päättelit syyllisen ja että syynä oli hänen käyttämänsä pyörä…

    • Anonyymi
      UUSI

      Oikeasti nuo voivat kulkea aika kovaa, kuin kevytmoottoripyörä.

      Lakihan määräisi sen että se pääasiallinen voima pitäisi tulla polkemalla polkimia, kuka noudattaa?

      Eli avusteena vain se moottori kuin pikkuauton 3V pieni sähkömoottori avustaa polkemista.

      • UUSI

        Jos ostat ”oikean” polkupyörävalmistajan sähköavusteisen pyörän niin saat lähtökohtaisesti aina lainsäädännön määrittelemän ja hyväksytyn pyörän.
        Sitten kun tilaat erinäisillä ”kiinanpyörien” kauppiailta pyöriä niin niiden lainmukaisuus sitten on enemmän taikka vähemmän epämääräistä.

        Sitten taasen joukko valmistajia joiden tuotteet eivät edes yritä täyttää mitään (sähköavusteisen)polkupyörän määritelmiä vaan ovat suoraan sähkömoottoripuörään verrattavia laitteita joita ei ole yleiseen liikenteeseen edes tarkoitettuja (tehot kevytmoottoripyörän luokkaa yms.)

        Nä ihan samoja asioita kuin omassa nuoruudessani osa kaveripiiristä viritti ”moponsa” kulkemaa +100km/h nopeuksia.


    • Anonyymi
      UUSI

      Osanotto molemmille osapuolille.

      Sähköavusteisuus hämärtää turvallisen pyöräilyn, kuten tilanne on myös laudoissa, jotka eivät lautaa ole nähneetkään.

    • Anonyymi
      UUSI

      Sähkövehkeissä voi olla yllättävästi tehoa...näin kerran sellaisen vanhanajan rullalaudan mutta isompi. Kaveri ylitti meidän pikkukaupungissa suojatien ja jatkoi keskustaan, hetkessä katosi kun tuo lauta meni jonkun 40 -50 kmh ja ehkä enemmänkin, tietysti jalkakäytävällä :) Kuinkahan tuollainen pysähtyy jos tulee nopea tarve?

    • Anonyymi
      UUSI

      Kahdeksankymppisellä voi olla jos jonkinlaista kremppaa ja lihasheikkoudet päälle niin mukava että pääsee nauttimaan ulkoilusta sähköpyörällä.
      Siinä mieli virkistyy kun pääsee viilettämään kuin nuori varsa laitumella sähkön avustamana..

    • Anonyymi
      UUSI

      Jänniterajoitin sähköpolkupyöriin ja poliisille yleismittarit mukaan: akun jännite eei saa ylittää 3VDC.

    • Anonyymi
      UUSI

      Ja massaahan noissa vehkeissä on, eli kun tulevat päälle voi jälki olla rumaa.

    • Anonyymi
      UUSI

      Lihasheikkousmiehen piti siis saada huomiota myös toisten kärsimyksellä.

      Hinnalla millä hyvänsä oma tahto läpi.

      • Anonyymi
        UUSI

        Itke mitä itket, tosiasioita et muuksi muuta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Itke mitä itket, tosiasioita et muuksi muuta.

        Sulla pitäisi olla pyörässä teräsrunko ja vannejarrut!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla pitäisi olla pyörässä teräsrunko ja vannejarrut!

        Olen syntynyt 50-60 luvun taitteessa. Silloin teräs oli paras materiaali pyöriin, laivat olivat puuta ja miehet rautaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla pitäisi olla pyörässä teräsrunko ja vannejarrut!

        Onko perusteluja heittää näin nykyaikana?


    • Anonyymi
      UUSI

      Rekisterikilpi sähköpyöriin, ja tuetysti pakollinen vakuutus. Ajaminen ajoradalle.

    • Anonyymi
      UUSI

      Ehkä olisi syytä ottaa tarkasteluun avustuksenraja ja ehkä laskea sitä 15 tai 20km/h välille. Sähköpyörät on painavia mörssäreitä jos alle päätyy niin huonostihan siinä käy.

      • Anonyymi
        UUSI

        Sähköpyörä painaa keskimäärin noin 20 kiloa, saman verran painaa tavallinen mummopyörä teräsrungolla.

        Valtavia mörssäreitä verrattuna hiilikuiturunkoon!


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyörä painaa keskimäärin noin 20 kiloa, saman verran painaa tavallinen mummopyörä teräsrungolla.

        Valtavia mörssäreitä verrattuna hiilikuiturunkoon!

        Perus sähköavusteinen pyörä on ehkä lähempänä 25kg kuin 20kg (23-25kg), mutta tosiaan esim. perus 3v. Helkama oiva "pappapyörä" painaa sen noin 19kg. joten painoeroa ei kuitenkaan kauhean isosti ole. ja tosiaan kevyemmät sähköavusteiset pyörät ovat sitten useita kiloja tuota Oivaa kevyempiä.


      • Anonyymi
        UUSI
        santtu_1975X kirjoitti:

        Perus sähköavusteinen pyörä on ehkä lähempänä 25kg kuin 20kg (23-25kg), mutta tosiaan esim. perus 3v. Helkama oiva "pappapyörä" painaa sen noin 19kg. joten painoeroa ei kuitenkaan kauhean isosti ole. ja tosiaan kevyemmät sähköavusteiset pyörät ovat sitten useita kiloja tuota Oivaa kevyempiä.

        Jaa, kuusi kiloa ei ole iso painoero, mutta samat jätkät nillittää muutamana sadan gramman painoeroista. Painotuksessa ainakin on eroja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyörä painaa keskimäärin noin 20 kiloa, saman verran painaa tavallinen mummopyörä teräsrungolla.

        Valtavia mörssäreitä verrattuna hiilikuiturunkoon!

        Noilla teräsrunkoisilla mummopyörillä ajetaankin sellaista 15-20km/h matkavauhtia tavallisesti.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, kuusi kiloa ei ole iso painoero, mutta samat jätkät nillittää muutamana sadan gramman painoeroista. Painotuksessa ainakin on eroja.

        On 6kg tietysti paljon pyörän painossa, mutta silläkin on paljon tekemistä mitä niillä kiloilla "saa". Oiva on peruspyörä liikkumiseen paikasta A paikkaan B joka ei sinänäsä aiheuta polkupyörälle mitään ihmeellisiä "erikoisvaatimuksia".
        Itselläni on esimerkiksi 23kg painava sähköavusteinen, täysjousitettu maastopyörä joka on tarkoitettu erittäinkin rankkaan menoon maastossa.
        Jos mietitään mihin tuo täysjoustopyöräni pystyy ja mihin käyttöön se on tehty ja miettii Helkama Oivaa, niin itselleni ei oikein aukea miten tuo pyörien välinen painoero voi olla noinkin vähän (siis miten Oiva voi painaa niin paljon kuin se painaa).
        Ja kevyimmät sähköavusteiset täysjoustomaastopyörät painavat sen 3-4kg Oivaa VÄHEMMÄN.
        Itsellänikin Sähköavusteinen Jäykkäperämaasturi jolla painoa se 16,3kg eli sen vajaan 3kg Oivaa vähemmän.

        Mutta sitten kun aletaan todellisuutta miettimään onnettomuuden osalta, niin kun valitettavasti onnettomuustilanteessa liike-energia ei ole ainoastaan pyörällä vaan se on myös pyörän kuskilla, eli kokonaisliike-energia mikä onnettomuudessa vaikuttaa on massan suhteen pyörän ja kuljettajan yhteinen massa, eikä pyörä omanaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla teräsrunkoisilla mummopyörillä ajetaankin sellaista 15-20km/h matkavauhtia tavallisesti.

        Ja paljonko kevyillä hiilikuiturunkoisilla? Siinä on oikea ammus kun osuu kohdille.


      • Anonyymi
        UUSI
        santtu_1975X kirjoitti:

        On 6kg tietysti paljon pyörän painossa, mutta silläkin on paljon tekemistä mitä niillä kiloilla "saa". Oiva on peruspyörä liikkumiseen paikasta A paikkaan B joka ei sinänäsä aiheuta polkupyörälle mitään ihmeellisiä "erikoisvaatimuksia".
        Itselläni on esimerkiksi 23kg painava sähköavusteinen, täysjousitettu maastopyörä joka on tarkoitettu erittäinkin rankkaan menoon maastossa.
        Jos mietitään mihin tuo täysjoustopyöräni pystyy ja mihin käyttöön se on tehty ja miettii Helkama Oivaa, niin itselleni ei oikein aukea miten tuo pyörien välinen painoero voi olla noinkin vähän (siis miten Oiva voi painaa niin paljon kuin se painaa).
        Ja kevyimmät sähköavusteiset täysjoustomaastopyörät painavat sen 3-4kg Oivaa VÄHEMMÄN.
        Itsellänikin Sähköavusteinen Jäykkäperämaasturi jolla painoa se 16,3kg eli sen vajaan 3kg Oivaa vähemmän.

        Mutta sitten kun aletaan todellisuutta miettimään onnettomuuden osalta, niin kun valitettavasti onnettomuustilanteessa liike-energia ei ole ainoastaan pyörällä vaan se on myös pyörän kuskilla, eli kokonaisliike-energia mikä onnettomuudessa vaikuttaa on massan suhteen pyörän ja kuljettajan yhteinen massa, eikä pyörä omanaan.

        "kokonaisliike-energia mikä onnettomuudessa vaikuttaa on massan suhteen pyörän ja kuljettajan yhteinen massa, eikä pyörä omanaan"

        Tässä asian ytimen osa - sähköpyöräilijäthän ovat pääsääntöisesti melkoisia pontsoja, eli valtava ruho yhdistettynä sähköpyörän painoon ovat todella pelottava yhdistelmä.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "kokonaisliike-energia mikä onnettomuudessa vaikuttaa on massan suhteen pyörän ja kuljettajan yhteinen massa, eikä pyörä omanaan"

        Tässä asian ytimen osa - sähköpyöräilijäthän ovat pääsääntöisesti melkoisia pontsoja, eli valtava ruho yhdistettynä sähköpyörän painoon ovat todella pelottava yhdistelmä.

        Minkä yläpainorajan säätäisit polkupyöräilijöille? (sähköavausteiselle polkupyörälle sitä ei omanaan voisi tämän hetken lainsäädännössä säätää, koska se ON polkupyörä, eli se vaatisi polkupyörän lakimääräisen määritelmän muuttamista ensin).


    • Anonyymi
      UUSI

      Ohitin tänään poljettavalla halvalla fillarilla kevyesti sähkölaudan päällä kulkeneen lihavan naisen.

      • Anonyymi
        UUSI

        Uroteko ja sankaruus. Ne lähinnä tulevat mieleen tuollaisesta. Oletko aikuinen mies?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Uroteko ja sankaruus. Ne lähinnä tulevat mieleen tuollaisesta. Oletko aikuinen mies?

        Ei se tietenkään ollut uroteko vaan vain tapahtuma, ja olen aikuinen mies.


    • Anonyymi
      UUSI

      pitäsikö olla ikäraja kuule kuljettajalle?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5180
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

      No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2377
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

      Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2352
    4. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2349
    5. Korjaa toki jos...

      Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1624
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

      Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1448
    7. Taas joku junan alle

      Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1038
    8. Joko luovutat

      Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

      Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

      Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe