Sähköpyörät ova vaarallisia

Anonyymi-ap

76

592

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerro lisää tuosta. Kaksi vanhaa papparaista törmää mutkassa, joten vika on henkiin jääneen syytä, koska hänellä oli sähköpyörä...?!

      Kerro myös logiikastasi.

      • Anonyymi

        En osaa, mutta halusin silta arvata eri asioita.


    • Anonyymi

      Yksikään sähköpyörä ei itsessään ole kovin vaarallinen liikenteessä, vaan niiden kuljettajat muodostavat sen vaaran.

      • Anonyymi

        too fast.


    • Anonyymi

      Polkupyöräilyn onnelassa Hollanissa pyöräilyonnettomuuksien määrän kasvun syynä ovat ikääntyneet kuljettajat tehokkaiden sähköpyöriensä ohjaksissa.

    • Luithan uutisesta että myös kuollutta osapuolta (joka ajoi ”normaalilla” polkupyörällä) epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta tämänhetkisillä tiedoilla (ei kuoleman takia luonnollisestikkaan etene tutkintaa pidemmälle).

      Aika ”rohkeasti” uutisessa olevilla tiedoilla päättelit syyllisen ja että syynä oli hänen käyttämänsä pyörä…

    • Anonyymi

      Oikeasti nuo voivat kulkea aika kovaa, kuin kevytmoottoripyörä.

      Lakihan määräisi sen että se pääasiallinen voima pitäisi tulla polkemalla polkimia, kuka noudattaa?

      Eli avusteena vain se moottori kuin pikkuauton 3V pieni sähkömoottori avustaa polkemista.

      • Jos ostat ”oikean” polkupyörävalmistajan sähköavusteisen pyörän niin saat lähtökohtaisesti aina lainsäädännön määrittelemän ja hyväksytyn pyörän.
        Sitten kun tilaat erinäisillä ”kiinanpyörien” kauppiailta pyöriä niin niiden lainmukaisuus sitten on enemmän taikka vähemmän epämääräistä.

        Sitten taasen joukko valmistajia joiden tuotteet eivät edes yritä täyttää mitään (sähköavusteisen)polkupyörän määritelmiä vaan ovat suoraan sähkömoottoripuörään verrattavia laitteita joita ei ole yleiseen liikenteeseen edes tarkoitettuja (tehot kevytmoottoripyörän luokkaa yms.)

        Nä ihan samoja asioita kuin omassa nuoruudessani osa kaveripiiristä viritti ”moponsa” kulkemaa +100km/h nopeuksia.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Jos ostat ”oikean” polkupyörävalmistajan sähköavusteisen pyörän niin saat lähtökohtaisesti aina lainsäädännön määrittelemän ja hyväksytyn pyörän.
        Sitten kun tilaat erinäisillä ”kiinanpyörien” kauppiailta pyöriä niin niiden lainmukaisuus sitten on enemmän taikka vähemmän epämääräistä.

        Sitten taasen joukko valmistajia joiden tuotteet eivät edes yritä täyttää mitään (sähköavusteisen)polkupyörän määritelmiä vaan ovat suoraan sähkömoottoripuörään verrattavia laitteita joita ei ole yleiseen liikenteeseen edes tarkoitettuja (tehot kevytmoottoripyörän luokkaa yms.)

        Nä ihan samoja asioita kuin omassa nuoruudessani osa kaveripiiristä viritti ”moponsa” kulkemaa 100km/h nopeuksia.

        On kuitenkin ajoneuvon kuljettajan, eli pyöräilijän velvoite tietää ja huolehtia siitä, että ajoneuvo/polkupyörä on lain mukainen ajopeli, jos yleisillä teillä sillä ajaa.


    • Anonyymi

      Osanotto molemmille osapuolille.

      Sähköavusteisuus hämärtää turvallisen pyöräilyn, kuten tilanne on myös laudoissa, jotka eivät lautaa ole nähneetkään.

    • Anonyymi

      Sähkövehkeissä voi olla yllättävästi tehoa...näin kerran sellaisen vanhanajan rullalaudan mutta isompi. Kaveri ylitti meidän pikkukaupungissa suojatien ja jatkoi keskustaan, hetkessä katosi kun tuo lauta meni jonkun 40 -50 kmh ja ehkä enemmänkin, tietysti jalkakäytävällä :) Kuinkahan tuollainen pysähtyy jos tulee nopea tarve?

    • Anonyymi

      Kahdeksankymppisellä voi olla jos jonkinlaista kremppaa ja lihasheikkoudet päälle niin mukava että pääsee nauttimaan ulkoilusta sähköpyörällä.
      Siinä mieli virkistyy kun pääsee viilettämään kuin nuori varsa laitumella sähkön avustamana..

    • Anonyymi

      Jänniterajoitin sähköpolkupyöriin ja poliisille yleismittarit mukaan: akun jännite eei saa ylittää 3VDC.

    • Anonyymi

      Ja massaahan noissa vehkeissä on, eli kun tulevat päälle voi jälki olla rumaa.

    • Anonyymi

      Lihasheikkousmiehen piti siis saada huomiota myös toisten kärsimyksellä.

      Hinnalla millä hyvänsä oma tahto läpi.

      • Anonyymi

        Itke mitä itket, tosiasioita et muuksi muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itke mitä itket, tosiasioita et muuksi muuta.

        Sulla pitäisi olla pyörässä teräsrunko ja vannejarrut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla pitäisi olla pyörässä teräsrunko ja vannejarrut!

        Olen syntynyt 50-60 luvun taitteessa. Silloin teräs oli paras materiaali pyöriin, laivat olivat puuta ja miehet rautaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla pitäisi olla pyörässä teräsrunko ja vannejarrut!

        Onko perusteluja heittää näin nykyaikana?


    • Anonyymi

      Rekisterikilpi sähköpyöriin, ja tuetysti pakollinen vakuutus. Ajaminen ajoradalle.

    • Anonyymi

      Ehkä olisi syytä ottaa tarkasteluun avustuksenraja ja ehkä laskea sitä 15 tai 20km/h välille. Sähköpyörät on painavia mörssäreitä jos alle päätyy niin huonostihan siinä käy.

      • Anonyymi

        Sähköpyörä painaa keskimäärin noin 20 kiloa, saman verran painaa tavallinen mummopyörä teräsrungolla.

        Valtavia mörssäreitä verrattuna hiilikuiturunkoon!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyörä painaa keskimäärin noin 20 kiloa, saman verran painaa tavallinen mummopyörä teräsrungolla.

        Valtavia mörssäreitä verrattuna hiilikuiturunkoon!

        Perus sähköavusteinen pyörä on ehkä lähempänä 25kg kuin 20kg (23-25kg), mutta tosiaan esim. perus 3v. Helkama oiva "pappapyörä" painaa sen noin 19kg. joten painoeroa ei kuitenkaan kauhean isosti ole. ja tosiaan kevyemmät sähköavusteiset pyörät ovat sitten useita kiloja tuota Oivaa kevyempiä.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Perus sähköavusteinen pyörä on ehkä lähempänä 25kg kuin 20kg (23-25kg), mutta tosiaan esim. perus 3v. Helkama oiva "pappapyörä" painaa sen noin 19kg. joten painoeroa ei kuitenkaan kauhean isosti ole. ja tosiaan kevyemmät sähköavusteiset pyörät ovat sitten useita kiloja tuota Oivaa kevyempiä.

        Jaa, kuusi kiloa ei ole iso painoero, mutta samat jätkät nillittää muutamana sadan gramman painoeroista. Painotuksessa ainakin on eroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyörä painaa keskimäärin noin 20 kiloa, saman verran painaa tavallinen mummopyörä teräsrungolla.

        Valtavia mörssäreitä verrattuna hiilikuiturunkoon!

        Noilla teräsrunkoisilla mummopyörillä ajetaankin sellaista 15-20km/h matkavauhtia tavallisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, kuusi kiloa ei ole iso painoero, mutta samat jätkät nillittää muutamana sadan gramman painoeroista. Painotuksessa ainakin on eroja.

        On 6kg tietysti paljon pyörän painossa, mutta silläkin on paljon tekemistä mitä niillä kiloilla "saa". Oiva on peruspyörä liikkumiseen paikasta A paikkaan B joka ei sinänäsä aiheuta polkupyörälle mitään ihmeellisiä "erikoisvaatimuksia".
        Itselläni on esimerkiksi 23kg painava sähköavusteinen, täysjousitettu maastopyörä joka on tarkoitettu erittäinkin rankkaan menoon maastossa.
        Jos mietitään mihin tuo täysjoustopyöräni pystyy ja mihin käyttöön se on tehty ja miettii Helkama Oivaa, niin itselleni ei oikein aukea miten tuo pyörien välinen painoero voi olla noinkin vähän (siis miten Oiva voi painaa niin paljon kuin se painaa).
        Ja kevyimmät sähköavusteiset täysjoustomaastopyörät painavat sen 3-4kg Oivaa VÄHEMMÄN.
        Itsellänikin Sähköavusteinen Jäykkäperämaasturi jolla painoa se 16,3kg eli sen vajaan 3kg Oivaa vähemmän.

        Mutta sitten kun aletaan todellisuutta miettimään onnettomuuden osalta, niin kun valitettavasti onnettomuustilanteessa liike-energia ei ole ainoastaan pyörällä vaan se on myös pyörän kuskilla, eli kokonaisliike-energia mikä onnettomuudessa vaikuttaa on massan suhteen pyörän ja kuljettajan yhteinen massa, eikä pyörä omanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla teräsrunkoisilla mummopyörillä ajetaankin sellaista 15-20km/h matkavauhtia tavallisesti.

        Ja paljonko kevyillä hiilikuiturunkoisilla? Siinä on oikea ammus kun osuu kohdille.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        On 6kg tietysti paljon pyörän painossa, mutta silläkin on paljon tekemistä mitä niillä kiloilla "saa". Oiva on peruspyörä liikkumiseen paikasta A paikkaan B joka ei sinänäsä aiheuta polkupyörälle mitään ihmeellisiä "erikoisvaatimuksia".
        Itselläni on esimerkiksi 23kg painava sähköavusteinen, täysjousitettu maastopyörä joka on tarkoitettu erittäinkin rankkaan menoon maastossa.
        Jos mietitään mihin tuo täysjoustopyöräni pystyy ja mihin käyttöön se on tehty ja miettii Helkama Oivaa, niin itselleni ei oikein aukea miten tuo pyörien välinen painoero voi olla noinkin vähän (siis miten Oiva voi painaa niin paljon kuin se painaa).
        Ja kevyimmät sähköavusteiset täysjoustomaastopyörät painavat sen 3-4kg Oivaa VÄHEMMÄN.
        Itsellänikin Sähköavusteinen Jäykkäperämaasturi jolla painoa se 16,3kg eli sen vajaan 3kg Oivaa vähemmän.

        Mutta sitten kun aletaan todellisuutta miettimään onnettomuuden osalta, niin kun valitettavasti onnettomuustilanteessa liike-energia ei ole ainoastaan pyörällä vaan se on myös pyörän kuskilla, eli kokonaisliike-energia mikä onnettomuudessa vaikuttaa on massan suhteen pyörän ja kuljettajan yhteinen massa, eikä pyörä omanaan.

        "kokonaisliike-energia mikä onnettomuudessa vaikuttaa on massan suhteen pyörän ja kuljettajan yhteinen massa, eikä pyörä omanaan"

        Tässä asian ytimen osa - sähköpyöräilijäthän ovat pääsääntöisesti melkoisia pontsoja, eli valtava ruho yhdistettynä sähköpyörän painoon ovat todella pelottava yhdistelmä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "kokonaisliike-energia mikä onnettomuudessa vaikuttaa on massan suhteen pyörän ja kuljettajan yhteinen massa, eikä pyörä omanaan"

        Tässä asian ytimen osa - sähköpyöräilijäthän ovat pääsääntöisesti melkoisia pontsoja, eli valtava ruho yhdistettynä sähköpyörän painoon ovat todella pelottava yhdistelmä.

        Minkä yläpainorajan säätäisit polkupyöräilijöille? (sähköavausteiselle polkupyörälle sitä ei omanaan voisi tämän hetken lainsäädännössä säätää, koska se ON polkupyörä, eli se vaatisi polkupyörän lakimääräisen määritelmän muuttamista ensin).


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Minkä yläpainorajan säätäisit polkupyöräilijöille? (sähköavausteiselle polkupyörälle sitä ei omanaan voisi tämän hetken lainsäädännössä säätää, koska se ON polkupyörä, eli se vaatisi polkupyörän lakimääräisen määritelmän muuttamista ensin).

        Pyöränvalmistajilla se raja on yleensä 120kg kuljettajalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyöränvalmistajilla se raja on yleensä 120kg kuljettajalle.

        Eli vastaus on: "pyöränvalmistajan ilmoittama maksimipaino", ihan järkevä näkökohta tuo(kin).


      • Anonyymi

        Ajoneuvon kuljettajia koskee velvoite ajaa tilanteisiin sopivalla nopeudella. Se, että jokin sähköavustus avustaa 25 km/h nopeuteen asti, ei tarkoita sitä, että pitää aina ajaa kyseistä nopeutta. Sääntöjen mukaan ei niin saa edes tehdä, vaan lain mukaan pitää aina sovittaa nopeus tilanteisiin sopivaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, kuusi kiloa ei ole iso painoero, mutta samat jätkät nillittää muutamana sadan gramman painoeroista. Painotuksessa ainakin on eroja.

        Onhan se 6kg eri asia jos moottorilla hurruutteleee kuin lihasvoimalla.


    • Anonyymi

      Ohitin tänään poljettavalla halvalla fillarilla kevyesti sähkölaudan päällä kulkeneen lihavan naisen.

      • Anonyymi

        Uroteko ja sankaruus. Ne lähinnä tulevat mieleen tuollaisesta. Oletko aikuinen mies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uroteko ja sankaruus. Ne lähinnä tulevat mieleen tuollaisesta. Oletko aikuinen mies?

        Ei se tietenkään ollut uroteko vaan vain tapahtuma, ja olen aikuinen mies.


    • Anonyymi

      pitäsikö olla ikäraja kuule kuljettajalle?

    • Anonyymi

      "Tässä asian ytimen osa - sähköpyöräilijäthän ovat pääsääntöisesti melkoisia pontsoja, eli valtava ruho yhdistettynä sähköpyörän painoon ovat todella pelottava yhdistelmä."

      Lihasheikkousmies haluaa siis kertoa, että vain hoikka henkilö saa kevyellä hiilikuitupyörällä ajaa todella hitaasti, jotta yhdistelmä ei olisi pelottava....?!

      Miten ne henkilöt, joilla on vanhassa pyörässä vannejarrut ja teräsrunko? Tai ne jotka polkevat itse todella kovaa pyörätyypistä riippumatta.

      Oletko koskaan harkinnut siirtymistä politiikkaan, kun logiikkasi ja näkemyksesi asioista on aina täysin ylivoimainen muihin verrattuna? Pääsisit säätämään lakeja ja antamaan määräyksiä oikein toden teolla!

      (Energia säilyy, liikemäärän muutos, massa, nopeus ja aika.... Kertovatko nuo sinulle mitään? Tuskin.)

    • Anonyymi

      Monesti on käynyt niin että vastaan kun tulee pyöräilijä normaalia 15-20kmh niin sitä lähtee ohittamaan 30kmh mitä ne oikeasti avustaa jopa kaksi pyöräilijää ja törmäys minun kanssa on ollut todella lähellä. En ymmärrä mikä kiire näillä on sinne kapakkaan. Sähköpyöräilijäthän on kaikki enenmmän tai vähemmän alkoholisoituneita.

      • Anonyymi

        Tuo oli hyvä. Ellei tiedossa olisi että kyseessä on raskas huumori, kirjoittaja tunnettaisiin idiottiiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli hyvä. Ellei tiedossa olisi että kyseessä on raskas huumori, kirjoittaja tunnettaisiin idiottiiina.

        Kyllä tuo kirjoittaja tunnetaan Lihasheikkousmiehenä.


    • Anonyymi

      Tuliko sähkösohlo vasemmalta eli oliko hän väistämisvelvollinen ?

      • Anonyymi

        Liikenteessä pitää kaikkien olla varovaisia, ihan kaikkialla


        PISTE !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteessä pitää kaikkien olla varovaisia, ihan kaikkialla


        PISTE !

        Pitää paikkansa. Lisäksi, niin jokaisen pitää ajaa sopivalla tilannenopeudella, eli nopeus pitää sovittaa jokaiseen tilanteeseen sopivaksi.


    • Anonyymi

      Puhutaan pyöräilystä juontaja kaatuisi sähköpyörällä.
      Sen verta epävarma pyäräilijä.
      Ei sovi kaikille

    • Anonyymi

      Oli niin ja näin, sähköpyöräilijä ajoi päälle. Ei tainnut edes tajuta koko tilannetta.

      • Mikä tietolähde sinulla tässä on käytössäsi?

        Sitten jos/kun ilmoitetataan kummasta suunnasta kumpi pyöräilijä tuli, niin tapahtumakulku/syyllisyyden aste on kohtuullisesti pääteltävissä kun onnettomuuspaikasta julkaistuja videoita katsoo. Mäki on senverran kuitenkin jyrkähkö että tuossa on ihan mahdolisesti kohtuullinen kovahko nopeus alaspäin ajavalla pyöräilijällä pyörästä riippumatta.
        Ylämäen suunnasta tuleva pyöräilijä on hyvin todennäköisesti "leikannut" ajolinjaansa tuossa mutkan kohdalla vasempaan laitaan jossa sitten osunut vastaantulevaan pyöräilijään. Tietysti muitakin tapahtumakulkuja on mahdollisia mutta tuo on se sekeästi todennäköisin vaihtoehto.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pakanallisen pahuuden symboli, Viiden Tien Risteys, pedon merkki lähestyy jokaisesta suunnasta.


    • Anonyymi

      Kuten on jo tuhansia kertoja todettu, sähköavusteiset pyörät eivät täytä kevyen liikenteen laitteiden kriteereitä.

      Niiden oikea paikka on ajoradalla kuten myös maantiepyörien.

      • Anonyymi

        Idiootti. Saahan mopollakin ajaa kevytväylällä jos merkin alla on lisäkilpi "Sallittu mopoille"!!!


      • Kerrotko mitä kriteereitä ne eivät täytä? Lainsäätäjä kun on kanssasi asiasta eri mieltä.
        Mielipide on tietysti jokaisella omansa, mutta lainsäädäntö kun ei ole mielipiteitä vaan lainsäädäntöä.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko mitä kriteereitä ne eivät täytä? Lainsäätäjä kun on kanssasi asiasta eri mieltä.
        Mielipide on tietysti jokaisella omansa, mutta lainsäädäntö kun ei ole mielipiteitä vaan lainsäädäntöä.

        Lait ovat vain niiden muuttamista vailla. Yhteiskunnasta pitää kitkeä pois yleista turvallisuutta vaarantavat asiat.

        Sähkölaudoista pitää aloittaa. Nyt kun koulut alkoivat, alle 15-vuotiaat ovat aloittaneet sähkölautailun niinkuin ennenkin ja ajavat jopa kolme kyydissä. Poliisi ei tunnu puuttuvan vastoin julkisuuteen annettujen lausuntojen. Ne puheet ovat osoittautuneet tyhjiksi puheiksi. HÄPEÄ VIRANOMAISKUNTA.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lait ovat vain niiden muuttamista vailla. Yhteiskunnasta pitää kitkeä pois yleista turvallisuutta vaarantavat asiat.

        Sähkölaudoista pitää aloittaa. Nyt kun koulut alkoivat, alle 15-vuotiaat ovat aloittaneet sähkölautailun niinkuin ennenkin ja ajavat jopa kolme kyydissä. Poliisi ei tunnu puuttuvan vastoin julkisuuteen annettujen lausuntojen. Ne puheet ovat osoittautuneet tyhjiksi puheiksi. HÄPEÄ VIRANOMAISKUNTA.

        Mutta kun sanoit että: " sähköavusteiset pyörät eivät täytä kevyen liikenteen laitteiden kriteereitä", niin mihin tämän perustat? Nämä kriteerit kun tulevat nimenomaan lainsäädännöstä, ei sinun mielipiteestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lait ovat vain niiden muuttamista vailla. Yhteiskunnasta pitää kitkeä pois yleista turvallisuutta vaarantavat asiat.

        Sähkölaudoista pitää aloittaa. Nyt kun koulut alkoivat, alle 15-vuotiaat ovat aloittaneet sähkölautailun niinkuin ennenkin ja ajavat jopa kolme kyydissä. Poliisi ei tunnu puuttuvan vastoin julkisuuteen annettujen lausuntojen. Ne puheet ovat osoittautuneet tyhjiksi puheiksi. HÄPEÄ VIRANOMAISKUNTA.

        Juuri näin, harva laki jää sellaisenaan elämään, yleensä niihin tehdään tarvittaessa muutoksia. Sähköpyörien osalta tarve on ilmeinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lait ovat vain niiden muuttamista vailla. Yhteiskunnasta pitää kitkeä pois yleista turvallisuutta vaarantavat asiat.

        Sähkölaudoista pitää aloittaa. Nyt kun koulut alkoivat, alle 15-vuotiaat ovat aloittaneet sähkölautailun niinkuin ennenkin ja ajavat jopa kolme kyydissä. Poliisi ei tunnu puuttuvan vastoin julkisuuteen annettujen lausuntojen. Ne puheet ovat osoittautuneet tyhjiksi puheiksi. HÄPEÄ VIRANOMAISKUNTA.

        Sehän ei ole lakien vika, jos joku ei lakeja halua tai suostu noudattaa. Välillä jotkut jopa tappavat toisen, vaikka sekin on kiellettyä. Ei siinäkään ole lain vika, vaan vika on tekijässä.


    • Anonyymi

      Kumma syyttelijä kun ei poissaolevaakaan aseta kuulutettavaksi.

      • Anonyymi

        Jotkut hörähtäneet syyllistävät toisia pelkän oman mielikuvituksensa pohjalta, ilman todellisia faktatietoja. Sellaisia hörähtäneitä on joukossamme ilmeisesti paljon.


    • Anonyymi

      Tässä paikallisten näkemystä sähköilijöiden ajotavoista:

      "Lähialueella asuvan miehen mukaan jalankulkijoiden ja polkupyörien lisäksi väylällä kulkee runsaasti sekä sähköpyöriä, sähköskoottereita ja sähköpotkulautoja.

      – Yllättävän monet heistä ajavat hirveää vauhtia, hän sanoo.

      – Tässä liikkuu kuitenkin myös lapsiperheitä, vanhuksia ja ihmisiä koirien kanssa."

      Tässä linkki lähteeseen:

      "https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/873227dc-defe-4f23-9aa2-92230ec10b4b"

      • Anonyymi

        Vielä toinen paikallisen havaintoon pohjautuva näkemys:

        "– Sähköpyörässä on sekä vauhtia ja massaa, Leivo pohtii mahdollisten törmäysten vaaroja."

        Lähde sama.


      • Anonyymi

        Väärä tilannenopeus on vaaran paikka. Nopeus pitää sovittaa tilanteeseen sopivasti. Kun tätä velvoitetta ei noudata, niin saattaa tapahtua ikäviä asioita.


      • Anonyymi

        ^ Korjaus: Nopeus pitää sovittaa tilanteeseen sopivaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ^ Korjaus: Nopeus pitää sovittaa tilanteeseen sopivaksi.

        Ei malta kun sähköllä voi ihan omin voimin polkea niiiin kovaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei malta kun sähköllä voi ihan omin voimin polkea niiiin kovaa!

        Malttamattomuus ei ole mikä perustelu olla noudattamatta lakia. Autoillakin pitää noudattaa nopeusrajoituksia ja ajaa tilanteisiin sopivalla nopeudella, vaikka se auton huippunopeus olisi miten suuri tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei malta kun sähköllä voi ihan omin voimin polkea niiiin kovaa!

        Sehän on vain järjen köyhyyttä jos ei osaa ottaa muita huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on vain järjen köyhyyttä jos ei osaa ottaa muita huomioon.

        Juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Malttamattomuus ei ole mikä perustelu olla noudattamatta lakia. Autoillakin pitää noudattaa nopeusrajoituksia ja ajaa tilanteisiin sopivalla nopeudella, vaikka se auton huippunopeus olisi miten suuri tahansa.

        No, sitten kaikki vois ajaa jollain vanhalla Skodalla. Eli tuo perustelu ei jatkoon.

        Lisäksi, on vaan niin kiva ohittaa se 70-vuotias vanhalla Tunturilla ajava lihasheikko pappa, vaikka sitten sähkön avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, sitten kaikki vois ajaa jollain vanhalla Skodalla. Eli tuo perustelu ei jatkoon.

        Lisäksi, on vaan niin kiva ohittaa se 70-vuotias vanhalla Tunturilla ajava lihasheikko pappa, vaikka sitten sähkön avulla.

        Miksi pitäisi ajaa vanhalla Skodalla? Voi myös ajaa uudella Skodalla, tai vaikkapa vanhalla tai uudella Kialla, tai vanhalla tai uudella Mazdalla.

        Mielipiteestäsi huolimatta nopeusrajoituksia pitää noudattaa, oli sitten alla vanha Skoda tai uusi Ferrari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, sitten kaikki vois ajaa jollain vanhalla Skodalla. Eli tuo perustelu ei jatkoon.

        Lisäksi, on vaan niin kiva ohittaa se 70-vuotias vanhalla Tunturilla ajava lihasheikko pappa, vaikka sitten sähkön avulla.

        Liikennesäännöt, eli tieliikennelaki ei ole mikään perustelu, vaan se määrää miten liikenteessä liikutaan ja toimitaan. Se määrää myös sinun tekemiset liikenteessä, vaikka olisit mitä mieltä tahansa. Lainsäädäntö ei ole mielipideasia koskaan. Suomen lait koskeva kaikkia Suomessa asuvia ja oleskelevia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennesäännöt, eli tieliikennelaki ei ole mikään perustelu, vaan se määrää miten liikenteessä liikutaan ja toimitaan. Se määrää myös sinun tekemiset liikenteessä, vaikka olisit mitä mieltä tahansa. Lainsäädäntö ei ole mielipideasia koskaan. Suomen lait koskeva kaikkia Suomessa asuvia ja oleskelevia.

        Ei oo nopeusrajoituksia sähköpyörille, ajan miten haluan!


    • Anonyymi

      Aika paljon näkee nykyisin rekisteröimättömiä yli 50 km/h polkematta liikkuvia polkupyörän näköisiä laitteita. Nuo pitää pikemmiten noukkia liikenteestä.

      • Anonyymi

        Oikeassa olet. Tuollaiset laittomat laitteet pitäisi tuomita valtiolle menetettäviksi.


      • Anonyymi

        Nuo voi lähettää Ukrainaan itsemurhapommittajille


    • Anonyymi

      Kun käy avauksen tekstit läpi, niin Lihasheikkousmies haluaa kertoa, että

      -paksut tai painavat ihmiset ovat vaarallisia polkupyöräliikenteessä
      -sähköpyörät ovat aina huonoja ja vaarallisia liikenteessä
      -edellisten yhdistelmä on ihan kauhea paikka

      Vain hoikkien tai melko hoikkien ihmisten pitäisi saada pyöräillä peruspyörillä. joissa on teräsputkirunko ja vannejarrut.

      • Senverran kuullut lisäinfoa tuosta avausviestin tapahtumaasta että tuo kuollut osapuoli oli iästään (68v. ei 70v.) huolimatta yhä "aktiivi pyöräilijä" joka osallistui pyöräilyseurojen porukkalankeille yms. eli joku palstalaisista saattaisi käyttää hänestä nimitystä "spandex pyöräilijä", joten tällä taustalla on myös hyvin mahdollista että hän olisi ollut tapahtuneessa se osapuoli jolla oli tilanteeseen nähden liikaan vauhtia mikäli sellaista tulee esille.

        Eli yhä ennen kuin tulee lisää infoa tapahtuneesta on oaha sanoa mitä on tapahtunut ja kumpi osapuolista on ollut syyllinen tapahtuneeseen vai onko kummassakin osapuolelssa ollut syytä.


    • Anonyymi

      Onhan ne samoin kuin vetyvalot autoissa. Optikolla käynti paljastaa totuuden.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      102
      3304
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

      Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      17
      2707
    3. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

      Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      76
      2562
    4. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

      Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      97
      1544
    5. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

      Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      74
      1498
    6. Valkoinen Golf

      Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.
      Kuhmo
      16
      1105
    7. Kaikki ovat syntisiä!!!

      Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N
      Luterilaisuus
      352
      1023
    8. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

      Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1019
    9. Moottorisahalla kauppaan

      Missäs päin kaupunkia tämä yöllä moottorisahalla kauppaan yrittänyt asiakas askaroi? https://poliisi.fi/-/mies-yritti-s
      Kajaani
      11
      905
    10. Jos olisit kaivattusi

      Kanssa kahdestaan samassa tilassa niin miten kävisi
      Ikävä
      50
      844
    Aihe