Minä sain eilen kuulla niin hyviä juttuja ja kerroin kaverille myös hyviä juttuja.

Anonyymi-ap

Yhdistetään jutut niin se menee näin:
Suomalainen ja karjalainen ovat OPETTANEET INARIN KUNNASSA INARIN SAAMELAISILLE INARIN SAAMEA JA KARJALAINEN KOLTANSAAMELAISILLE KOLTAN KIELTÄ PERUSKOULUSSA!
MINÄ KERROIN HÄNELLE, ETTÄ : SAAMELAIS MUSEOSSA ELI SIIDASSA ON MUKA SAAMELAINEN RAVINTOLA JONKA OMISTAJA ON ISO VAALEA KARJALAIS EMÄNTÄ JA HÄNKIN KUNNIALLISIA FACEBOOKILAISIA SEKÄ VIELÄ YRITTÄJIÄ!
HÄN EI LOUKKAA KENENKÄÄN KUNNIOITA VAIKKA HÄN ON TEOILLAAN HÄPÄISSYT KOKO SAAMELAISTEN HISTORIAN JOHON MINÄKIN LAPSENI ÄITINÄ LIITYN.

MINÄ OLIN SAAMELAISEN TYTTÄRENI KANSSA TAPSAN TAPULIN KIRPPUTORILLA AIKOINAAN.
MINÄ LÖYSIN SIELTÄ SAAMELAISTEN NAISTEN LAPIN LAKIN JA MINÄ VETASIN PÄÄHÄNI TUON JA SANOIN TYTÖLLE SAMALLA TAVALLA NIIN, KUIN ISÄNI ÄITI SANOIN MINULLE AIKOINAAN KOLTTA NAISEN LAKKI PÄÄSSÄ.
ME OLTIIN SELÄT VASTAKKAIN JA MINÄ VETASIN LAKIN PÄÄHÄN PEILIN EDESSÄ JA SANOIN TYTÖLLE, ETTÄ : ONKO HIENO LAKKI? JA MINÄ VOISIN OSTAA TÄMÄN.
MINUN SAAMELAINEN TYTTÄRENI JOKA OLI VIELÄ TUOLLOIN SUOMALAINEN SANO MINULLE, ETTÄ : ÄITI PISTÄ POIS SE LAKKI, KOSKA SIE OOT NIIN PELOTTAVAN NÄKÖINEN TUO LAKKI PÄÄSSÄ!
Minä sanoin omalle mummolleni, että : OTA LAKKI POIS PÄÄSTÄ, KOSKA SINÄ OLET RUMA TUO LAKKI PÄÄSSÄ!
TOTTAHAN TUO OLI, KOSKA MUMMONI EI OLLUT KOLTTA. HÄN KOMENSI MINUT VEDEN PYHITYSTÄ KATSOMAAN.
KYSEESSÄ ORTODOKSI KIRKON RIPPILEIRI JA MINÄ OLEN TIETENKIN MUMMONI LELLIKKINÄ PÄÄSSYT LUTERILAISENA LAPSENA MUKAAN, KOSKA TSAARI OLI ORTODOKSI KIRKON SUURIN SUOJELIJA JA MINÄ SATUIN SYNTYMÄÄN HEIDÄN MURHA PÄIVÄNÄ.
MUMMONI EI OLLUT PÄÄSTÄNYT MINUA EDES VAARINI HAUTAJAISIIN VAAN HÄN MIELUMMIN LOUKKASI MINUN KUNNIAA.
MINÄ LAPSENA NÄIN ÄITINI PUOLEN VAARINI HAUTAJAIS KUVIA JA KYSYIN : MIKSI KAIKKI KATSOO, KUN VAARI ON NUKKUMASSA JA MINÄ EN OLE TUOLLA!
EN TIETENKÄÄN OLLUT, KOSKA HEIDÄN ISÄ, VAARI, APPI, SUKULAINEN, YSTÄVÄ, KAVERI, TYÖNANTAJA SEKÄ ASEVELI KUOLI JOTEN HÄNET PITI HAUDATA, MUTTA MINUN VAARINI NUKKUI JA MINULLE SANOTTIIN, ETTÄ : VAARI ON SINUN SUOJELUSENKELI.
Vaari kuoli niin mummoista tuli tärkeät ja minä opin sanomaan, että : SINÄ ET OLE MIKÄÄN MÄÄRÄJÄ!
Mummo sai määrätä, mutta jos hänen MÄÄRÄYKSET EI KELVANNEET niin minä sanoin: ISI MÄÄRÄÄ!
Minä olen sen takia piirtänyt sekä rikkonut mummolassa PUHELINMUISTIOT ja sanonut vielä : SOITAPPA VAAN ISILLE JA JUORUA!
Mummoni soitti omalle isälleen ja sanoi minulle, että : Kohta tulee määrääjä niin katotaan kuka määrää.
Kyllä me siitä oltiin samaa mieltä, että JUORAMINEN OLI RUMA TAPA.
Joten minä sain vain mummoni isältä eli papalta vain nuhteita siitä, kun minä olin PIIRTÄNYT HARAKAN VARPAITA MYÖS KÄSIINI JA PAPPA SANOI, ETTÄ SIITÄ SAA VERENMYRKYTYKSEN.
MUMMO PISTI MINUT VIEMÄÄN PAPALLE KAHVIA JA PULLAA, KOSKA HÄN TIESI ETTÄ ISÄNSÄ ON PÄIVÄUNILLA JA HÄNELLÄ EI OLE PAITAA JOTEN MINÄ NÄEN PAPAN OMAT HARAKAT MITÄ HÄNEN IHOONSA OLI PIIRRETTY.
EI PAPPA VERENMYRKYTYKSEEN KUOLLUT VAAN VANHUUTEEN. HÄN OLI HALVAANTUNUT SITÄ ENNEN JOKA OLI SYY MIKSI HÄN OLI SAIRAALASSA!
ORTODOKSI KIRKON SUOJISSA ON SEMMOSIA USKOVAISIA JOTKA EIVÄT OLE KUNNIOITTANEET KYLLÄ KETÄÄN!
HEHÄN OVAT VIENEET MINUN KAIKKI PERINNÖT JA ESITTÄVÄT NIIN USKOVAISTA, ETTÄ EI HEITÄ USKO EDES JUMALAKAAN!

5

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä asuin Rovaniemellä ja minä olin tullut kotona Ivalossa käymään vanhempieni luona.
      Tätini soitti mummolasta minulle ja sanoi, että: Sinun pitää lähteä katsomaan mummoa sairaalaan, koska mummo kuolee kohta.
      Minä sitten kilttinä tyttönä täältä Ivalojoen toiselta puolelta kävelin SILLAN YLI SAIRAALAAN jossa oli TÄTINI kanssa sovitut treffit.
      Me mentiin ensin käymään mummon isän eli papan luona ja sattui olemaan PÄIVÄKAHVIN aika joten tätini juotti hänelle sekä sanoi papalle kuka minä olen, kun hän katsoi minua niin ihmeissään ja yritti sanoa jotain minulle.
      Olin hiljaa vain ja katselin, kun TÄTINI RÄPI SEN KAHVIN KANSSA SEKÄ SOTKI PAPAN PAIDAN KAHVIA JUOTTAESSA. Minä katselin ikkunasta ulos, koska minä tunsin miten pappaa hävetti ja minä ajattelin samalla pappaa sekä hänen elämää joka pyöri siinä sängyssä ja yks valehtelija juottaa hänelle kahvia sekä sotkee hänen vaatteet samalla. Pappa yritti sanoa jotain, mutta hänen puhuminen oli niin vaikeaa, ettei siitä saa selvää.
      Me mummon luo sieltä ja sedät olivat siellä kuulemma vahtimassa milloin mummo kuolee.
      Minä seisoin siellä valehtelijoiden keskellä sekä katsoin NUKKUVAA MUMMOANI.
      Setä sanoi minulle, että : Sinähän voisit ottaa mummoa kädestä kiinni ja puhua hänelle, koska mummo kyllä kuulee.
      Minä sitten menin ja otin mummoani kädestä kiinni sekä hipustin niin, kuin aina ja ajattelin samalla, että : MITEN TYHMIÄ HE OVAT, KUN LAITTAVAT MINUT VIELÄ VALEHTELEMAAN MUMMOLLENI JOKA NUKKUU, ETTÄ HÄN KUOLEE VAIKKA MUMMONI ITSE OPETTIVAT MINULLE, ETTÄ HEISTÄ TULEE MYÖS ENKELEITÄ NIIN, KUN VAARISTANI,
      OLIN MINÄ JO EHTINYT KÄYDÄ ÄITINI PUOLEN MUMMON HAUTAJAISSA JOISSA MUMMONI HEILLE KUOLLEENA, MUTTA MINULLE UUSI ENKELI!

TOISEN MUMMONI HAUTAJAISSA OLIN PAIKALLA JA ISTUIN PENKILLÄ VAIKKA EN KUULEMMA OLISI SAANUT.
      MUMMONI OLI SENTÄÄN SANONUT MINULLE JO ELOSSA OLLESSA, ETTÄ : ET SINÄ JAKSA KUITENKAAN KIRKOSSA SEISOA!
      EN TIETENKÄÄN JAKSANUT, KOSKA OLI NIIN PITKÄ TAPAHTUMA JOSSA KAIKKI SURIVAT KUOLLUTTA JA MINÄ KATSELIN SIVUSTA TUOTA TOUHUA.
      AVASIVAT ARKUN JA MINÄ NÄIN MUMMONI NUKKUVAN JA TOISET ITKIVÄT SIINÄ NUKKUVAN MUMMONI YMPÄRILLÄ.
      JOSTAIN SYYSTÄ MINULLE TULI NIIN PAHA OLO, ETTÄ MINUN PÄÄNI SANOI VAIN ” NYT ÄKKIÄ ULOS ENNEN, KUIN TAPAHTUU JOTAIN KAUHEAA”
      PAPPI OLI ENSIMMÄISENÄ ONNEKSI SIUNAAMASSA NUKKUVAA MUMMOANI JA MINÄ SAIN MUMMONI SEKÄ MONIEN MUIDEN HÄNTÄ ENNEN TOISTEN MIELESTÄ KUOLLEIDEN IHMISTEN ENKELI SIELUT RIUHTAUSTA ULOS NIIN HE PÄÄSIVÄT VALOON.
      EN EDES ITKENYT, MUTTA VEDET VALUI KIRKON PIHALLA SILMISTÄ JA MINUUN EI SAANUT EDES KOSKEA.
      EN OLE IKINÄ EDES TUNTENUT HÄPEÄÄ VAIKKA ARKKU OLI AUKI JA VAINAJAN ELI KUOLLEEN SIUNAUS OLI KESKEN.
      MINULLA OLI VAALEAN KELTAINEN PITKÄ KESÄ-TAKKI VIELÄ TUOSSA TILAISUUDESSA PÄÄLLÄ JA EI MINULLA OLLUT EDES KYLMÄ.
      MINULLA OLI LÄMMIN JA HYVÄ OLLA, MUTTA MUMMONI HENKI JA SIELU OVAT VARMAAN SAANEET AIKAAN TUON, ETTÄ MINÄ OLEN LÄHTENYT KAIKKIEN SIUNATTUJEN SIELUJEN KANSSA ULOS.
      ISÄNI EROSI TUON JÄLKEEN KIRKOSTA.

• Anonyymi

MUMMONI SIUNAUS OLI VUONNA 1987 JA EN OLE TUON JÄLKEEN KÄYNYT, KUN 2 OMAN LAPSENI KONFIRMAATIO TILAISUUDESSA IVALON KIRKOSSA.
        ENSIMMÄISEN LAPSENI TILAISUUDESSA MINÄ OLIN JO ALOITTANUT ENKELI OPISKELUT JA TOISEN LAPSENI TILAISUUDESSA MINÄ OLIN JO ENKELI, MUTTA ENKELISTÄ OPISKELU JATKUI JA EI JUMALATAR VOI LOPETTAA OPISKELUJA, KOSKA EI JUMALAN LUOMA MAAILMAKAAN OLE VIELÄ VALMIS!

EIKÄ JUMALAN LUOMA MAAILMA LIITY FACEBOOKIIN TAI KIRKKOON JA EI KUNNIALLISETKAAN OLE TÄTÄ MAAILMAA SAATI FACEBOOKKIA LUONEET VAIKKA HE NIIN VÄITTÄVÄT!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MUMMONI SIUNAUS OLI VUONNA 1987 JA EN OLE TUON JÄLKEEN KÄYNYT, KUN 2 OMAN LAPSENI KONFIRMAATIO TILAISUUDESSA IVALON KIRKOSSA.
        ENSIMMÄISEN LAPSENI TILAISUUDESSA MINÄ OLIN JO ALOITTANUT ENKELI OPISKELUT JA TOISEN LAPSENI TILAISUUDESSA MINÄ OLIN JO ENKELI, MUTTA ENKELISTÄ OPISKELU JATKUI JA EI JUMALATAR VOI LOPETTAA OPISKELUJA, KOSKA EI JUMALAN LUOMA MAAILMAKAAN OLE VIELÄ VALMIS!

EIKÄ JUMALAN LUOMA MAAILMA LIITY FACEBOOKIIN TAI KIRKKOON JA EI KUNNIALLISETKAAN OLE TÄTÄ MAAILMAA SAATI FACEBOOKKIA LUONEET VAIKKA HE NIIN VÄITTÄVÄT!

Mummoni siunaus tilaisuudessa on ollut muidenkin MUMMOJA PAIKALLA ja he ovat istuneet toisella puolella penkillä ja seuranneet tietenkin minua.
        Minä olen ollut jo SIUNATTU, koska minä olin ollut VEDEN PYHITYKSESSÄ mukana ja en minä ollut mitään SYNTIÄ TEHNYT vaan minä olin HEIDÄN MIELESTÄ UUDELLEEN SYNTYNYT TSAARITAR, koska minä synnyin samana päivänä, kun Tsaarin perhe murhattiin.
        Tuo oli vielä tapahtunut aamulla noin kello 8 ja minä olen syntynyt myös noin kello 8.
        Tsaari, kun kuoli niin hänen vaimonsa olisi noussut valtaan ja hänestä olisi tullut Tsaaritar ja hänen jälkeen oli vielä perimysjärjestyksessä heidän TYTTÄRET.
        Minkäs teet jos synnyt sukuihin jotka ovat Petsamossa olleet TSAARIN KANSAA ja he menettivät IHMISARVONSA, kun TSAARIN PERHE MURHATTIIN, koska HÄN LOUKKASI KUNNIOITA KIELTÄYTYMÄLLÄ NOUSEMASTA TAKAISIN VALTAAN!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummoni siunaus tilaisuudessa on ollut muidenkin MUMMOJA PAIKALLA ja he ovat istuneet toisella puolella penkillä ja seuranneet tietenkin minua.
        Minä olen ollut jo SIUNATTU, koska minä olin ollut VEDEN PYHITYKSESSÄ mukana ja en minä ollut mitään SYNTIÄ TEHNYT vaan minä olin HEIDÄN MIELESTÄ UUDELLEEN SYNTYNYT TSAARITAR, koska minä synnyin samana päivänä, kun Tsaarin perhe murhattiin.
        Tuo oli vielä tapahtunut aamulla noin kello 8 ja minä olen syntynyt myös noin kello 8.
        Tsaari, kun kuoli niin hänen vaimonsa olisi noussut valtaan ja hänestä olisi tullut Tsaaritar ja hänen jälkeen oli vielä perimysjärjestyksessä heidän TYTTÄRET.
        Minkäs teet jos synnyt sukuihin jotka ovat Petsamossa olleet TSAARIN KANSAA ja he menettivät IHMISARVONSA, kun TSAARIN PERHE MURHATTIIN, koska HÄN LOUKKASI KUNNIOITA KIELTÄYTYMÄLLÄ NOUSEMASTA TAKAISIN VALTAAN!

En minä ole voinut edes loukata japanilaisen kunniaa, kun olen KESKEYTTÄNYT KUNNIA KUMARTELUN OTTAMALLA VANHAA MIESTÄ OLKAPÄÄSTÄ KIINNI JA SANOMALLA HÄNELLE ENGLANNIKSI SEKÄ HYMYILEMÄLLÄ, että : Anteeksi minulla on kiire, koska pitää hakea lapset koulusta sekä hoidosta kotiin ja mennä tekemään heille ruokaa!
        Minä sentään käännyin vielä katsomaan vanhaa miestä ennen, kun katosin nurkan taakse pimeään ja näin hänet seisovan hymyilemässä minulle ja kädet yhdessä rinnalla. Minä käännyin häntä kohden ja hymyilin sekä heilutin kättä merkkinä, että olet ihminen jonka minä muistan ja jäät sydämeeni asumaan.
        Minä jäin ihan varmasti myös hänen ja hän voi olla myös ENKELI jo ja toisille kuollut, koska hän vain OUDOSTI tulee edelleen mieleeni ja minä muistan huoneen jonka ovella hän seisoi. Hänellä oli tumman sininen neulepaita päällä ja sen alla näkyi valkoisen kauluspaidan kaulukset ja jalassa hänellä oli mustat suorat housut ja hänen hiukset olivat mustat, mutta hänen kasvoista näki että hän oli vanha ja minä tunsin tuon myös, kun koskin häntä. Minä aika harvoin koskin asiakkaisiin ja hän oli yksi heistä harvoista.

• Anonyymi

Hyviä höperön juttuja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6504
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4452
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3078
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2967
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1536
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1485
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1320
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1211
    Aihe