Ja vielä kuntoakin varallisuuden lisäksi, on ihan mukava kokeilla eri pyörätyyppejä. Sähköpyörä on ihan mahtava kokemus, on niitäkin kahta eri tyyppiä, yksi 25Km/h ja yksi yli sen. Vanhoja fillareita on hyvin pidettynä vaikka mihin lähtöön, nastarenkaillakin yksi vaihteeton ja muunlaisia vaihdepyöriä huru mycket.
Ja talveksi Fuengirolaan, vaikka ei se mikään paratiisi ole, mutta siellä on asunto, joka on perintönä omistukseeni siirtynyt.
Kun on varaa
55
573
Vastaukset
- Anonyymi
Ihanaa että valistat meitä kaikkia varallisuuden auvoisuudesta. En ole yhtään kateellinen. (Tietenkin olen.) Kuitenkin lopetin lottoamisen kymmeniä vuosia sitten äkkirikastumisen pelossa. Nykyään olen työtön ja toivonkin että olet ostanut polkupyöräsi Suomesta jotta olet saanut maksaa arvonlisäveron ja rikastuttanut jälleenmyyjää joka myös maksaa veroja jne. Näin toimien ja Suomessa tuhlaten saat osallistua minunkin elättämiseeni. Tästä kaikesta suurta kiitollisuutta tuntien vähäinen veljesi Herrassa.
- Anonyymi
Kateus onkin paha sairaus, siitä kärsii ainoastaan sen kantajansa. Onnittelen sinua siitä, ettet sitä sairautta kanna ja omalta osaltani olen hyvin onnellinen, etten osaa kateutta tuntea ketään kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateus onkin paha sairaus, siitä kärsii ainoastaan sen kantajansa. Onnittelen sinua siitä, ettet sitä sairautta kanna ja omalta osaltani olen hyvin onnellinen, etten osaa kateutta tuntea ketään kohtaan.
Niin on. Jatkuvasta kateellisuudesta on jatkuvaa haittaa koska ei voi poiskaan laittaa. Nimittäin aina löytyy kadehdittavaa, sillä toisilla kulkee ja menee (mukamas) aina paremmin kuin itsellä.
- Anonyymi
Itse olen täysin terve ja hyvässä kunnossa enkä sähköpyörää koe vielä tarvitsevani ollenkaan. Toivottavasti ei pitkään aikaan. En tiedä haluaisinko edes sellaista enää sitten muistuttamaan että ei voi pyöräillä enää normaalisti. Ehkä hankin mopon tai skootterin. Nekin ovat fiilisajokkeja eikä niillä tarvi olla polkevinaan.
- Anonyymi
Kukin tehköön tahtonsa mukaan.
Nyt täytyy kuitenkin mennä hakemaan moottoripyörä huollosta trailerilla pois. Joutaa talviteloille. Autoja perheessämme on vain yksi. Hybridimaasturi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukin tehköön tahtonsa mukaan.
Nyt täytyy kuitenkin mennä hakemaan moottoripyörä huollosta trailerilla pois. Joutaa talviteloille. Autoja perheessämme on vain yksi. Hybridimaasturi.Turha antaa pessimismille valtaa. Kesä ja pyöräilykelit jatkuu vielä ainakin kuukauden.
- Anonyymi
Ei noilla 45 km/h mallin sähköpyörilläkään tarvitse polkea, jos ei halua. Kääntää vaan kahvasta, sähkömoottori kuljettaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei noilla 45 km/h mallin sähköpyörilläkään tarvitse polkea, jos ei halua. Kääntää vaan kahvasta, sähkömoottori kuljettaa.
Laittomia vehkeitä. Rekisteröimättömien sähköisten liikkumisvälineiden maksiminopeus tieliikenteessä on 25 km/h.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laittomia vehkeitä. Rekisteröimättömien sähköisten liikkumisvälineiden maksiminopeus tieliikenteessä on 25 km/h.
On rekisterissä; mitäs siihen sanot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laittomia vehkeitä. Rekisteröimättömien sähköisten liikkumisvälineiden maksiminopeus tieliikenteessä on 25 km/h.
Ihan laillisia ne on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan laillisia ne on.
Rekisteröimättömien sähköisten liikkumisvälineiden maksiminopeus tieliikenteessä on 25 km/h.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On rekisterissä; mitäs siihen sanot?
Jaa, vai että on. Minkälainen ajoneuvotyyppi mahtaa sitten olla kyseessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rekisteröimättömien sähköisten liikkumisvälineiden maksiminopeus tieliikenteessä on 25 km/h.
Mistä lienet päähäsi saanut, että ko. kulkuväline on rekisteröimätön?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rekisteröimättömien sähköisten liikkumisvälineiden maksiminopeus tieliikenteessä on 25 km/h.
"Rekisteröimättömien sähköisten liikkumisvälineiden maksiminopeus tieliikenteessä on 25 km/h."
Ai jaa. Eikö sähköavusteista polkupyörää saa ajaa nopeampaa kuin 25km/h?
Mutta sellaista polkupyörää, jossa ei ole sähköavustusta saa ajaa niin nopeaa kuin jaksaa polkea, nopeusrajoitukset tietenkin huomioiden? Taidat olla tyhmä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, vai että on. Minkälainen ajoneuvotyyppi mahtaa sitten olla kyseessä?
"Minkälainen ajoneuvotyyppi mahtaa sitten olla kyseessä?"
Varmaan juuri sellainen, että sen avustusnopeutta sähköisesti ei ole rajoitettu 25 kilometriin tunnissa, jolloin se vaatii liikennevakuutuksen. Ei ne laittomia ole.
Omat laittomat viritykset on tietty eri asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä lienet päähäsi saanut, että ko. kulkuväline on rekisteröimätön?
Ei tuossa mitään väitetä suuntaan eikä toiseen. Siinä vaan todetaan yksinkertainen fakta melko selkeällä tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa mitään väitetä suuntaan eikä toiseen. Siinä vaan todetaan yksinkertainen fakta melko selkeällä tavalla.
Tunge ne faktasi sellaisiin ketjuihin, joissa niistä kysellään. Tässä ketjussa ei kyselty faktojesi perään. Mene tekemään vaikka pyörääsi räpättiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minkälainen ajoneuvotyyppi mahtaa sitten olla kyseessä?"
Varmaan juuri sellainen, että sen avustusnopeutta sähköisesti ei ole rajoitettu 25 kilometriin tunnissa, jolloin se vaatii liikennevakuutuksen. Ei ne laittomia ole.
Omat laittomat viritykset on tietty eri asia.Vakuutus ei riitä, vaan vaatii myös se, että on oltava rekisteröity johonkin ajoneuvoluokkaan. Rekisteröimättömien sähköisten liikkumisvälineiden maksiminopeus tieliikenteessä on 25 km/h.
Tuosta johtuen aiemmin kysyttiin ajoneuvoluokkaa. Ei ole annettu vastausta siihen kysymykseen.
"Erityistä huomioitavaa sähköisiin liikkumisvälineisiin liittyen
Jos sähköisen liikkumisvälineen maksiminopeus on yli 25 km/h tai maksimiteho yli 1kW, ei laite voi olla jalankulkua avustava liikkumisväline tai kevyt sähköajoneuvo. Jos tällaista laitetta käytettäisiin liikenteessä, tulisi sen olla hyväksytty sopivaan luokkaan, esimerkiksi mopoksi. Tällaisella ajoneuvolla on tyyppihyväksyntä-, vakuuttamis- ja rekisteröintivaatimuksia ja kuljettajaa koskevat myös ajokorttisäännökset.
Ajoneuvo ei ole kevyt sähköajoneuvo, mikäli se on tyyppihyväksytty L-luokan ajoneuvoksi (mopot, moottoripyörät, kevyet nelipyörät).
Ajoneuvo ei ole tieliikennekelpoinen, jos se ei kuulu mihinkään ajoneuvolain tai EU-asetuksen 168/2013 määrittelemään ajoneuvoluokkaan."
Lähde:
https://www.traficom.fi/fi/sahkoiset-liikkumisvalineet - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunge ne faktasi sellaisiin ketjuihin, joissa niistä kysellään. Tässä ketjussa ei kyselty faktojesi perään. Mene tekemään vaikka pyörääsi räpättiä.
Jos tosiasiat ottavat noin koville, niin se taitaa sitten kertoa sitä omaa tarinaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Rekisteröimättömien sähköisten liikkumisvälineiden maksiminopeus tieliikenteessä on 25 km/h."
Ai jaa. Eikö sähköavusteista polkupyörää saa ajaa nopeampaa kuin 25km/h?
Mutta sellaista polkupyörää, jossa ei ole sähköavustusta saa ajaa niin nopeaa kuin jaksaa polkea, nopeusrajoitukset tietenkin huomioiden? Taidat olla tyhmä?Saa ajaa lihasvoimin. Kyse siitä sähkömoottorista, sen tehosta ja nopeudesta. Sähköavusteisen polkupyörän suurin teho saa olla enintään 250 W, avustuksen on kytkeydyttävä pois päältä, kun nopeus saavuttaa 25 km/h ja avustus saa toimia vain poljettaessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vakuutus ei riitä, vaan vaatii myös se, että on oltava rekisteröity johonkin ajoneuvoluokkaan. Rekisteröimättömien sähköisten liikkumisvälineiden maksiminopeus tieliikenteessä on 25 km/h.
Tuosta johtuen aiemmin kysyttiin ajoneuvoluokkaa. Ei ole annettu vastausta siihen kysymykseen.
"Erityistä huomioitavaa sähköisiin liikkumisvälineisiin liittyen
Jos sähköisen liikkumisvälineen maksiminopeus on yli 25 km/h tai maksimiteho yli 1kW, ei laite voi olla jalankulkua avustava liikkumisväline tai kevyt sähköajoneuvo. Jos tällaista laitetta käytettäisiin liikenteessä, tulisi sen olla hyväksytty sopivaan luokkaan, esimerkiksi mopoksi. Tällaisella ajoneuvolla on tyyppihyväksyntä-, vakuuttamis- ja rekisteröintivaatimuksia ja kuljettajaa koskevat myös ajokorttisäännökset.
Ajoneuvo ei ole kevyt sähköajoneuvo, mikäli se on tyyppihyväksytty L-luokan ajoneuvoksi (mopot, moottoripyörät, kevyet nelipyörät).
Ajoneuvo ei ole tieliikennekelpoinen, jos se ei kuulu mihinkään ajoneuvolain tai EU-asetuksen 168/2013 määrittelemään ajoneuvoluokkaan."
Lähde:
https://www.traficom.fi/fi/sahkoiset-liikkumisvalineetLuuletko sinä tollo saavasi liikennevakuutuksen rekisteröimättömään ajoneuvoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko sinä tollo saavasi liikennevakuutuksen rekisteröimättömään ajoneuvoon?
En luule enkä kuvittele. Peltoautokin on vakuutettava, joten vastaus on, että saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko sinä tollo saavasi liikennevakuutuksen rekisteröimättömään ajoneuvoon?
Vakuuttaminen ei toki tee laitteesta tieliikennekelpoista. Vakuutus on kuitenkin otettava, jos liikkumisväline on sellainen, että sille pitää ottaa vakuutus.
Jos liikkumisväline kuuluu vakuuttaa, tulee vakuutus ottaa, vaikka sillä ei edes ajeta yleisillä teillä. Vakuutus tulee esim. olla myös maastossa ajettaessa sellaisella liikkumisvälineellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En luule enkä kuvittele. Peltoautokin on vakuutettava, joten vastaus on, että saa.
Silloin se peltoauto on oltava rekisterissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En luule enkä kuvittele. Peltoautokin on vakuutettava, joten vastaus on, että saa.
Rekisteristä poistettuun ajoneuvoonko saa noin vaan liikennevakuutuksen? Mielenkiintoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin se peltoauto on oltava rekisterissä.
Ei pidä paikkansa. Autot, joita ei ole merkitty ajoneuvorekisteriin, on liikennevakuutettava. Näitä ovat esimerkiksi peltoauto, jäärata-auto, ralliauto, kiihdytysauto, karting-auto ja golfauto.
Lue täältä >> https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/vakuutukset/ajoneuvot/muut-moottoriajoneuvovakuutukset - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Autot, joita ei ole merkitty ajoneuvorekisteriin, on liikennevakuutettava. Näitä ovat esimerkiksi peltoauto, jäärata-auto, ralliauto, kiihdytysauto, karting-auto ja golfauto.
Lue täältä >> https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/vakuutukset/ajoneuvot/muut-moottoriajoneuvovakuutuksetEi kiinnosta. Minä ajan polkupyörällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vakuuttaminen ei toki tee laitteesta tieliikennekelpoista. Vakuutus on kuitenkin otettava, jos liikkumisväline on sellainen, että sille pitää ottaa vakuutus.
Jos liikkumisväline kuuluu vakuuttaa, tulee vakuutus ottaa, vaikka sillä ei edes ajeta yleisillä teillä. Vakuutus tulee esim. olla myös maastossa ajettaessa sellaisella liikkumisvälineellä."
Vakuutus on kuitenkin otettava, jos liikkumisväline on sellainen, että sille pitää ottaa vakuutus.
"
Aika loogista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rekisteristä poistettuun ajoneuvoonko saa noin vaan liikennevakuutuksen? Mielenkiintoista.
Ei pelkästään saa, vaan jos sitä käytetään, niin pitää vakuuttaa, jos ajoneuvo on ominaisuuksiltaan sellainen että vakuutus pitää olla, vaikka ei ajeta metriäkään yleisillä teillä.
- Anonyymi
Mitkä ajoneuvot tarvitsevat liikennevakuutuksen?
https://www.lvk.fi/ajoneuvon-vakuuttaminen/ajoneuvon-vakuuttamisvelvollisuus/
Tuolta lukemalla asia selviää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkästään saa, vaan jos sitä käytetään, niin pitää vakuuttaa, jos ajoneuvo on ominaisuuksiltaan sellainen että vakuutus pitää olla, vaikka ei ajeta metriäkään yleisillä teillä.
"Ei pelkästään saa, vaan jos sitä käytetään, niin pitää vakuuttaa,"
Entäs jos ei käytetä? - Anonyymi
Ja tietenkin sitten vielä sähköisten liikkumisvälineiden vakuuttaminen.
https://www.lvk.fi/ajoneuvon-vakuuttaminen/ajoneuvon-vakuuttamisvelvollisuus/sahkoisten-liikkumisvalineiden-vakuuttaminen/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei pelkästään saa, vaan jos sitä käytetään, niin pitää vakuuttaa,"
Entäs jos ei käytetä?Vastasit melkein itse itsellesi. Jos ei käytetä, niin ei tarvitse vakuuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasit melkein itse itsellesi. Jos ei käytetä, niin ei tarvitse vakuuttaa.
Sitähän minäkin. Ja jos ajokki on ilmoitettu liikennekäytötä poistetuksi, liikennevakuutuksen voi irtisanoa.
Vaikka sitä käytettäisiinkin, joka kuriositeettina mainittakoon, vaikka siinä rikotaan sitten lakia. Kuten usein vaikkapa peltoautojen kohdalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa ajaa lihasvoimin. Kyse siitä sähkömoottorista, sen tehosta ja nopeudesta. Sähköavusteisen polkupyörän suurin teho saa olla enintään 250 W, avustuksen on kytkeydyttävä pois päältä, kun nopeus saavuttaa 25 km/h ja avustus saa toimia vain poljettaessa.
"Saa ajaa lihasvoimin."
No niin. Ei kai se ajatuksen voimalla kulje. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En luule enkä kuvittele. Peltoautokin on vakuutettava, joten vastaus on, että saa.
Vakuutus ei riitä, vaan vaatii myös se, että on oltava rekisteröity johonkin ajoneuvoluokkaan.
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, vai että on. Minkälainen ajoneuvotyyppi mahtaa sitten olla kyseessä?
Tuolta sinun kanssasi keskustelijan puolesta en osaa sanoa, mutta kyseessä on oletuksellisesti s-pedelec/speed padelec/nopea sähköpyörä
https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/speed-pedelecs/
Joka siis on suomessa L1e-B luokan ajoneuvo joka siis pitää rekisteröidä, vakuuttaa ja vaatii minissään AM (mopo) ajokortin tai syntynyt ennen vuotta 1985
Kypärä on pakollinen ja ajetaan "mopon" liikennesäännöillä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko sinä tollo saavasi liikennevakuutuksen rekisteröimättömään ajoneuvoon?
"Luuletko sinä tollo saavasi liikennevakuutuksen rekisteröimättömään ajoneuvoon?"
Ei siihen saa liikennevakuutusta ennen kuin se on rekisteröity. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Luuletko sinä tollo saavasi liikennevakuutuksen rekisteröimättömään ajoneuvoon?"
Ei siihen saa liikennevakuutusta ennen kuin se on rekisteröity.Kannattaisi klikata auki noita muutamia linkkejä, jotka ylempänä löytyy ja lukea mitä tietoa niiden takaa löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän minäkin. Ja jos ajokki on ilmoitettu liikennekäytötä poistetuksi, liikennevakuutuksen voi irtisanoa.
Vaikka sitä käytettäisiinkin, joka kuriositeettina mainittakoon, vaikka siinä rikotaan sitten lakia. Kuten usein vaikkapa peltoautojen kohdalla.Jos rikotaan lakia, niin toimitaan väärin ja lakien vastaisesti. Sellaisella tiedolla ei tee mitään, jossa tietoisesti toimitaan lakien vastaisesti, eikä sellaista väärää informaatiota kannata ehdoin tahdoin levittää. Mainitsemasi peltoauto pitää vakuuttaa.
- Liikennevakuutus tulee olla aina voimassa lähes kaikilla moottoroiduilla ajoneuvoilla, kuten autoilla, traktoreilla, peltoautoilla ja mopoilla. Myös rekisteröidyt perävaunut tarvitsevat vakuutuksen. Voit tarkastaa ajoneuvosi vakuuttamisvelvollisuuden verkkotestillämme ( https://www.lvk.fi/ajoneuvon-vakuuttaminen/ajoneuvon-vakuuttamisvelvollisuus/liikennevakuutustesti/ ). - Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Tuolta sinun kanssasi keskustelijan puolesta en osaa sanoa, mutta kyseessä on oletuksellisesti s-pedelec/speed padelec/nopea sähköpyörä
https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/speed-pedelecs/
Joka siis on suomessa L1e-B luokan ajoneuvo joka siis pitää rekisteröidä, vakuuttaa ja vaatii minissään AM (mopo) ajokortin tai syntynyt ennen vuotta 1985
Kypärä on pakollinen ja ajetaan "mopon" liikennesäännöillä.Kiitos tästä tiedosta.
- Anonyymi
- Sähköavusteinen polkupyörä.
- Moottorilla varustettu polkupyörä (L1e-A)
Lain vaatimukset täyttävä sähköavusteinen polkupyörä ei tarvitse vakuutusta. Sen sijaan liikennevakuutus on otettava moottorilla varustetuille polkupyörille, jotka eivät täytä sähköavusteisen polkupyörän ehtoja ja jotka painavat yli 25 kg.
Alla on sitten vielä muutama muu ajoneuvoluokkia listattu.
- Kaksipyöräinen mopo/Nopea sähköpyörä (L1e-B)
- Kolmipyöräinen mopo (L2e)
- Mopoauto (L6e-B) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Sähköavusteinen polkupyörä.
- Moottorilla varustettu polkupyörä (L1e-A)
Lain vaatimukset täyttävä sähköavusteinen polkupyörä ei tarvitse vakuutusta. Sen sijaan liikennevakuutus on otettava moottorilla varustetuille polkupyörille, jotka eivät täytä sähköavusteisen polkupyörän ehtoja ja jotka painavat yli 25 kg.
Alla on sitten vielä muutama muu ajoneuvoluokkia listattu.
- Kaksipyöräinen mopo/Nopea sähköpyörä (L1e-B)
- Kolmipyöräinen mopo (L2e)
- Mopoauto (L6e-B)L-luokan ajoneuvoja on monenlaisia. Hakemalla L-luokan ajoneuvot, niin löytyy lisää tietoa.
- Anonyymi
Fuge on surkea paikka pyöräillä, mutta jos vinetot maittaa, niin meno on buenoa. Kaveritkin hablar finlandes.
- Anonyymi
Totta, rapajuoppojen loppusijoituspaikka.
- Anonyymi
Kuka nyt ulkomaille asti lähtee katselemaan muita suomalaisia. Heitä kun näkee täällä ihan joka päivä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka nyt ulkomaille asti lähtee katselemaan muita suomalaisia. Heitä kun näkee täällä ihan joka päivä.
Mutta Fuengirolassa näkee perussuomalaisia vähemmän, vaikka kyllähän ne kotosuomessakin on hupenemaan päin.
- Anonyymi
Miksi on surkea paikka pyöräillä?
- Anonyymi
Usein kalliilla pyörällä pyöräilevä on hyväosainen, jolla on myös melko hyvä autokin.
- Anonyymi
Kun on rahaa, niin on varaa.
- Anonyymi
Tämä olisi kyllä myös mielenkiintoinen, tai joku tämän tyylinen ajokki.
https://www.nettimyynti.fi/vapaa-aika/kruiser-trike-black-1-2kwh-akulla/p/6438431029170/
Toivottavasti akkuteknologia kehittyy entisestäänkin.- Anonyymi
Paino näyttää olevan 82 kg, eli tuo pitää vakuuttaa.
- Anonyymi
"Ajomatka yhdellä latauksella (km) 25-60* "
Saisi kyllä olla pidempikin.
Talvikäyttöönhän tuollaisista ei ole, mutta eipä minulla siihen käyttöön tulisikaan.
Koko härvelin paino on muuten yllättävän pieni, kun kunnon moposkootterikin painaa yli sata kilogrammaa. Kiinalaiset halpahärpäkkeet on toki jotain entisajan pappatunturien ja Super Sportien painoluokkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paino näyttää olevan 82 kg, eli tuo pitää vakuuttaa.
Minulle ei se vakuutusmaksu olisi ollenkaan ongelma. Toisaalta tuossahan kirjoitetaan näin:
"Trike ei vaadi ajokorttia, vakuutusta eikä rekisteröintiä ja sillä voivat ajaa kaikenikäiset ilman ikärajaa. Voit ajaa tehokkaan 1000W moottorin voimalla siellä missä polkupyörätkin. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle ei se vakuutusmaksu olisi ollenkaan ongelma. Toisaalta tuossahan kirjoitetaan näin:
"Trike ei vaadi ajokorttia, vakuutusta eikä rekisteröintiä ja sillä voivat ajaa kaikenikäiset ilman ikärajaa. Voit ajaa tehokkaan 1000W moottorin voimalla siellä missä polkupyörätkin. "Kevyissä sähköajoneuvoissa tehoa saa olla enintään 1 kW ja maksiminopeus saa olla enintään 25 km/h. Kevyttä sähköajoneuvoa kuljettavan on oltava 15 vuotta täyttänyt. Tuo ikärajaa koskeva lakimuutos astui voimaan 13.6.2025. Ikärajaa koskeva asia ei siis päde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem1183390Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo322786HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat842621Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi
Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?1021656Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k741518Valkoinen Golf
Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.191194Martina Aitolehti podcastissa: Ero
Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6962031125Kaikki ovat syntisiä!!!
Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N3761104Moottorisahalla kauppaan
Missäs päin kaupunkia tämä yöllä moottorisahalla kauppaan yrittänyt asiakas askaroi? https://poliisi.fi/-/mies-yritti-s12957- 51892