Huoltoasemat alkavat myydä vain sähköä.

Anonyymi-ap

91

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikea on mitään muuta myydä kun ympäristölupaa bensan myyntiin ei saatu. Se oli ainoa syy miksi paikkaan tulee vain laturit. Todennäköistä on, että paikka lopettaa parin vuoden sisällä.

      • Anonyymi

        Paikalla on toivoa nyt, kun tappiollisesta polttonesteiden myynnistä on päästy eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikalla on toivoa nyt, kun tappiollisesta polttonesteiden myynnistä on päästy eroon.

        Sähköautoilijat tuovat rahaakin asemalle, toisin kuin persaukiset polttosuristelijat.


      • Anonyymi

        Ympäristöluvat jää saamatta yhä useammin tulevaisuudessa. Sillä ei ole niin väliä, koska polttonesteiden myynnillä ei juurikaan voittoa tehdä. Vetovoimatekijänä muihin palveluihin tulee olemaan lataaminen, koska autokanta nopeasti sähköistyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympäristöluvat jää saamatta yhä useammin tulevaisuudessa. Sillä ei ole niin väliä, koska polttonesteiden myynnillä ei juurikaan voittoa tehdä. Vetovoimatekijänä muihin palveluihin tulee olemaan lataaminen, koska autokanta nopeasti sähköistyy.

        Autokannan sähköistymiseen menee yli 30 vuotta. Enemmistö ajaa polttiksilla vielä kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijat tuovat rahaakin asemalle, toisin kuin persaukiset polttosuristelijat.

        Ei sähköautoilijat mitään rahaa tuo ja asema lopettaa pian toimintansa kokonaan. Ympäristöluvan hylkääminen oli aseman kuolinisku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autokannan sähköistymiseen menee yli 30 vuotta. Enemmistö ajaa polttiksilla vielä kymmeniä vuosia.

        Idioottijankuttaja jatkaa idioottijankutustaan. Autokannan sähköistyminen alkoi jo 15 vuotta siten...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sähköautoilijat mitään rahaa tuo ja asema lopettaa pian toimintansa kokonaan. Ympäristöluvan hylkääminen oli aseman kuolinisku.

        Polttonesteistä ei katetta tule, asia jonka lukutaitoiset ymmärtävät. Aseman kuolinisku olisi polttonesteiden myynnin jatkaminen, sillä se on kuoleva ala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idioottijankuttaja jatkaa idioottijankutustaan. Autokannan sähköistyminen alkoi jo 15 vuotta siten...

        Ja sähköistyminen on niin hidasta, että siihen menee vielä vähintään 30 vuotta. Tosin 40 vuotta on realistisempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttonesteistä ei katetta tule, asia jonka lukutaitoiset ymmärtävät. Aseman kuolinisku olisi polttonesteiden myynnin jatkaminen, sillä se on kuoleva ala.

        Jotta itse asema kannattaa niin kahvilan ja kaupan pitää tehdä voittoa. Aivoton sähköautofanaatikko ei tajua, että asemat ei ole ikinä pysynyt pystyssä pelkällä polttoaineiden myynnillä, ei edes 50 vuotta sitten.

        Jos laturit tekevät voittoa mutta kahvila ja kauppa ei niin paikalle jätetään pelkät laturit ja asema lopetetaan. Paikalle jätetään korkeintaan vessa tosin useimpiin tuskin sitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sähköistyminen on niin hidasta, että siihen menee vielä vähintään 30 vuotta. Tosin 40 vuotta on realistisempaa.

        Idioottijankutuksellasi ei ole näihin asioihin vaikutusta. Vain täydellinen idiootti kuvittelee että polttomoottoreilla ajellaan vielä 40 vuoden kuluttua. Jo nyt polttonesteiden myynti alkaa käydä kannattamattomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idioottijankutuksellasi ei ole näihin asioihin vaikutusta. Vain täydellinen idiootti kuvittelee että polttomoottoreilla ajellaan vielä 40 vuoden kuluttua. Jo nyt polttonesteiden myynti alkaa käydä kannattamattomaksi.

        Tuo on ihan helppoa nähdä tilastoista. Sähköautojen myynnin kasvu on päättynyt jo 2 vuotta sitten ja uusia polttomoottoriautojakin myydään edelleen paljon Suomessakin. Ja kun laskee että autojen käyttöikä on usein yli 30 vuotta niin polttiksilla ajellaan taatusti vielä kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotta itse asema kannattaa niin kahvilan ja kaupan pitää tehdä voittoa. Aivoton sähköautofanaatikko ei tajua, että asemat ei ole ikinä pysynyt pystyssä pelkällä polttoaineiden myynnillä, ei edes 50 vuotta sitten.

        Jos laturit tekevät voittoa mutta kahvila ja kauppa ei niin paikalle jätetään pelkät laturit ja asema lopetetaan. Paikalle jätetään korkeintaan vessa tosin useimpiin tuskin sitäkään.

        Mielisairas idiootti ei tajua kuinka typerää on luulla, että asema pysyisi pystyssä kymmeniä vuosia jo nyt lähes kannattamaytoman polttonestemyynnin avulla, mutta ei mitenkään muuten. Polttonesteiden myynti vähenee ja loppuu pian kokonaan, mutta riemuidiootti kuvittelee että voidaan jatkaa samaa rataa ikuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ihan helppoa nähdä tilastoista. Sähköautojen myynnin kasvu on päättynyt jo 2 vuotta sitten ja uusia polttomoottoriautojakin myydään edelleen paljon Suomessakin. Ja kun laskee että autojen käyttöikä on usein yli 30 vuotta niin polttiksilla ajellaan taatusti vielä kymmeniä vuosia.

        Ihan turhaan jauhat samaa jo moneen kertaan debunkattua hevonkukkua. Sähköautojen määrä jatkaa rakettimaista kasvuaan idioottijankkaamisestasi ja mielisairautesi syvenemisestä huolimatta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turhaan jauhat samaa jo moneen kertaan debunkattua hevonkukkua. Sähköautojen määrä jatkaa rakettimaista kasvuaan idioottijankkaamisestasi ja mielisairautesi syvenemisestä huolimatta...

        Et sinä ole koskaan debunkannut lukuja. Ensirekisteröinneissä huippu saavutettiin vuonna 2023 ja nyt ollaan edelleen sen alle. Jopa täyssähköautojen osuus ensirekisteröinneistä on pysynyt samana vuodesta 2023.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä ole koskaan debunkannut lukuja. Ensirekisteröinneissä huippu saavutettiin vuonna 2023 ja nyt ollaan edelleen sen alle. Jopa täyssähköautojen osuus ensirekisteröinneistä on pysynyt samana vuodesta 2023.

        Ihan helppoahan nuo sinun typerät ja harhaanjohtavat jorinasi on ollut debunkata.

        Sähköautojen määrän räjähdysmäinen kasvu jatkuu tänäkin vuonna, eikä naurettavat märinäsi muuta mitään. Mahtaa se harmittaa pikku pelleä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan helppoahan nuo sinun typerät ja harhaanjohtavat jorinasi on ollut debunkata.

        Sähköautojen määrän räjähdysmäinen kasvu jatkuu tänäkin vuonna, eikä naurettavat märinäsi muuta mitään. Mahtaa se harmittaa pikku pelleä!

        Etkä sitä silti ole koskaan tehnyt koska tiedät valehtelevasi. Ensirekisteröinneissä ei ole ollut kasvua sähköautojen kohdalla pariin vuoteen ja tämä on fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan helppoahan nuo sinun typerät ja harhaanjohtavat jorinasi on ollut debunkata.

        Sähköautojen määrän räjähdysmäinen kasvu jatkuu tänäkin vuonna, eikä naurettavat märinäsi muuta mitään. Mahtaa se harmittaa pikku pelleä!

        Mitään räjähdysmäistä kasvua ei ole ollut sähköautoissa enää moneen vuoteen. Kasvu on jo päättynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä sitä silti ole koskaan tehnyt koska tiedät valehtelevasi. Ensirekisteröinneissä ei ole ollut kasvua sähköautojen kohdalla pariin vuoteen ja tämä on fakta.

        Ihan tyhjänpäiväistä on idioottijankutuksesi; sähköautojen määrä kasvaa mölyämisestäsi ja itkeskelystäsi huolimatta räjähdysmäisesti tänäkin vuonna...

        Kuka tahansa voi tarkistaa sähköautojen määrän vuoden alussa vs. vuoden lopussa, siihen ei idioottijankuttajan jankutus vaikuta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tyhjänpäiväistä on idioottijankutuksesi; sähköautojen määrä kasvaa mölyämisestäsi ja itkeskelystäsi huolimatta räjähdysmäisesti tänäkin vuonna...

        Kuka tahansa voi tarkistaa sähköautojen määrän vuoden alussa vs. vuoden lopussa, siihen ei idioottijankuttajan jankutus vaikuta!

        Ja jopa tuo valitsemasi tilasto osoittaa kasvun hidastumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sähköistyminen on niin hidasta, että siihen menee vielä vähintään 30 vuotta. Tosin 40 vuotta on realistisempaa.

        Taitaa olla niin, että 20 vuoden päästä ovat polttikset melko harvinaisia liikenteessä. Nyt ollaan jo pisteessä, että sähkiksiä tulee jatkuvasti vastaan, kun 5 vuotta sitten ne olivat vielä harvinaisia. Muutos on nopea, kun se on päässyt jo tähän pisteeseen. Kauppojen latauspisteillä alkaa olla jo ahdasta, vaikka monella onkin oma laturi kotona.
        Enkä Helsingissä tilanne muuttuu hitaammin, mutta näin kehyskunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla niin, että 20 vuoden päästä ovat polttikset melko harvinaisia liikenteessä. Nyt ollaan jo pisteessä, että sähkiksiä tulee jatkuvasti vastaan, kun 5 vuotta sitten ne olivat vielä harvinaisia. Muutos on nopea, kun se on päässyt jo tähän pisteeseen. Kauppojen latauspisteillä alkaa olla jo ahdasta, vaikka monella onkin oma laturi kotona.
        Enkä Helsingissä tilanne muuttuu hitaammin, mutta näin kehyskunnissa.

        Kun vain 5% liikenteessä olevista autoista on täyssähköautoja niin aika vähän sähköautoja on vieläkin. Ladattavat hybridit eivät ole oikeita sähköautoja koska niissä on edelleen polttomoottori ja sitä todellakin käytetään.

        Ja kun sähköautojen myynnin kasvukin on pysähtynyt ja polttomoottoriautoja myydään edelleen melko paljon niin ei polttikset tule olemaan harvinaisia edes 20 vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikalla on toivoa nyt, kun tappiollisesta polttonesteiden myynnistä on päästy eroon.

        "Paikalla on toivoa nyt, kun tappiollisesta polttonesteiden myynnistä on päästy eroon."

        On siinä mulla kans bisnesmies, ja taloustaitaja. No ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä sitä silti ole koskaan tehnyt koska tiedät valehtelevasi. Ensirekisteröinneissä ei ole ollut kasvua sähköautojen kohdalla pariin vuoteen ja tämä on fakta.

        Katso myös käytettyinä tuotujen tilastoa. Siellä näet sähköautojen myynnin todellisen kasvun. Käytetyt sopivat paremmin suomalaisten kukkarolle. Uuteen on harvemmalla varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso myös käytettyinä tuotujen tilastoa. Siellä näet sähköautojen myynnin todellisen kasvun. Käytetyt sopivat paremmin suomalaisten kukkarolle. Uuteen on harvemmalla varaa.

        Vaikka laskettaisiin käytettynä tuodut niin kasvua ei silloinkaan ole tapahtunut pariin vuoteen. Varsinkin kun käytettynä maahantuotujen autojen määrä ei ole kasvanut 6 vuoteen.

        Ylipäätään käytettynä maahantuodut ovat pikkuruista harrastustoimintaa verrattuna kotimaassa myytyihin käytettyihin autoihin. Valtaosa suomalaisista ei ikinä osta ulkomailta tuotua käytettyä autoa ja valtaosa ihmisistä ei edes tunne ketään joka olisi ostanut käytettynä maahantuodun auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka laskettaisiin käytettynä tuodut niin kasvua ei silloinkaan ole tapahtunut pariin vuoteen. Varsinkin kun käytettynä maahantuotujen autojen määrä ei ole kasvanut 6 vuoteen.

        Ylipäätään käytettynä maahantuodut ovat pikkuruista harrastustoimintaa verrattuna kotimaassa myytyihin käytettyihin autoihin. Valtaosa suomalaisista ei ikinä osta ulkomailta tuotua käytettyä autoa ja valtaosa ihmisistä ei edes tunne ketään joka olisi ostanut käytettynä maahantuodun auton.

        Ja edelleen, vaikka laskettaisiin käytettynä myydyt ja ensirekisteröidyt yhteen niin muutokseen menee yli 40 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka laskettaisiin käytettynä tuodut niin kasvua ei silloinkaan ole tapahtunut pariin vuoteen. Varsinkin kun käytettynä maahantuotujen autojen määrä ei ole kasvanut 6 vuoteen.

        Ylipäätään käytettynä maahantuodut ovat pikkuruista harrastustoimintaa verrattuna kotimaassa myytyihin käytettyihin autoihin. Valtaosa suomalaisista ei ikinä osta ulkomailta tuotua käytettyä autoa ja valtaosa ihmisistä ei edes tunne ketään joka olisi ostanut käytettynä maahantuodun auton.

        Lisään... Itse asiassa useimmilla suomalaisilla ei ole varaa edes käytettynä maahantuotuun sähköautoon ja siksi vain harva ostaa niitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympäristöluvat jää saamatta yhä useammin tulevaisuudessa. Sillä ei ole niin väliä, koska polttonesteiden myynnillä ei juurikaan voittoa tehdä. Vetovoimatekijänä muihin palveluihin tulee olemaan lataaminen, koska autokanta nopeasti sähköistyy.

        "Sillä ei ole niin väliä, koska polttonesteiden myynnillä ei juurikaan voittoa tehdä."

        Kyllä polttoaineen myynillä tehdään voittoa.
        se on samanlaista valitusta kun maataloudessakin. Ei tuu voittoa, mutta kaupunkiasuntoja ostelevat, mahtavia osakesalkkuja on ja kaikki lalustot.

        Tosin maatalouskin on ammatti jossa pitää osata tehdä hommii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idioottijankuttaja jatkaa idioottijankutustaan. Autokannan sähköistyminen alkoi jo 15 vuotta siten...

        Niin alkoi ja kestää nykyvauhdilla vielä 30 vuotta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijat tuovat rahaakin asemalle, toisin kuin persaukiset polttosuristelijat.

        Joutuuko jokainen lataaja aina myös syömään "huoltoasemalla " ? Käy matkan teko vähän hitaaksi tuolla systeemillä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turhaan jauhat samaa jo moneen kertaan debunkattua hevonkukkua. Sähköautojen määrä jatkaa rakettimaista kasvuaan idioottijankkaamisestasi ja mielisairautesi syvenemisestä huolimatta...

        Uusien sähköautojen myynnin kasvu Suomessa pysähtyi 2 vuotta sitten . Tämä on tilastoa ei jankutusta . Vain sinä jankutat jaskaa täällä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idioottijankuttaja jatkaa idioottijankutustaan. Autokannan sähköistyminen alkoi jo 15 vuotta siten...

        Juu ja siinä 15 vuodessa sähköautojen osuus on noussut 11,2 prosenttiin Suomen koko autokannasta. Eli ei se sähköistyminen niin hirveän nopeasti tapahdu, vaikka niin olette vuosikaudet väittäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turhaan jauhat samaa jo moneen kertaan debunkattua hevonkukkua. Sähköautojen määrä jatkaa rakettimaista kasvuaan idioottijankkaamisestasi ja mielisairautesi syvenemisestä huolimatta...

        Sähköautokanta lisääntyy rakettimaisesti joo. Itse taisit sanoa että sähköistyminen alkoi 15 vuotta sitten, ja nyt on päästy jo 11,2 prosenttiin koko autokannasta. Jos sama rakettimainen vauhti jatkuu, seuraavan 15 vuoden päästä sähköautoja voi olla jo neljännes autokannasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan helppoahan nuo sinun typerät ja harhaanjohtavat jorinasi on ollut debunkata.

        Sähköautojen määrän räjähdysmäinen kasvu jatkuu tänäkin vuonna, eikä naurettavat märinäsi muuta mitään. Mahtaa se harmittaa pikku pelleä!

        Miksi harmittaisi? Mikä saa sinut kuvittelemaan, että sähköautot jotenkin harmittaisi polttomoottoriautoilijoita? Jokainen ajaa sillä käyttövoimalla jonka eri syistä katsoo itselleen sopivimmaksi. Siihen on sentään vielä Suomessa oikeus. Vaikka sähköautofanaatikot yrittävät muuta mielikuvaa antaa.
        Kaikille sähköauto ei ole paras tai edes mahdollinen ratkaisu, mutta polttomoottoriautojen vastustajat eivät sitä halua millään käsittää.


    • Anonyymi

      Tuo on lopun alku sille huoltikalle. Muutamana ruuhkaisena viikonloppuna vuodessa latailu ei kuoleta investointeja.

      • Anonyymi

        Bensan ja dieselin myynti nyt joka tapauksessa on käymässä kannattamattomaksi, ja loppuu kokonaan 20 vuoden sisään. Ympäristölupiakaan tuskin enää pitkään myrkkysäiliöille heltiää.

        "Huoltoasemien määrä jatkaa laskuaan

        Katetta pelkästä polttoaineiden myynnistä on tänä päivänä Yli-Kesäniemen mukaan hankalaa saada.

        – Fossiilisia polttoaineita karsitaan ja kysyntä tulee jatkossa laskemaan. Kannattavuus on ollut polttoaineissa huono jo pitkään."

        yle.fi/a/3-12537620


      • Anonyymi

        Polttonesteitä myymällä ei sitä katetta ainakaan tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensan ja dieselin myynti nyt joka tapauksessa on käymässä kannattamattomaksi, ja loppuu kokonaan 20 vuoden sisään. Ympäristölupiakaan tuskin enää pitkään myrkkysäiliöille heltiää.

        "Huoltoasemien määrä jatkaa laskuaan

        Katetta pelkästä polttoaineiden myynnistä on tänä päivänä Yli-Kesäniemen mukaan hankalaa saada.

        – Fossiilisia polttoaineita karsitaan ja kysyntä tulee jatkossa laskemaan. Kannattavuus on ollut polttoaineissa huono jo pitkään."

        yle.fi/a/3-12537620

        Polttoaineita myydään vielä ainakin 40 vuotta vaikka mielisairaat ja harhaiset sähköautofanaatikot kuinka itkevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoaineita myydään vielä ainakin 40 vuotta vaikka mielisairaat ja harhaiset sähköautofanaatikot kuinka itkevät.

        Mahtaa ottaa idioottitrollilla koville, kun polttoromusi on kohta arvoton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttonesteitä myymällä ei sitä katetta ainakaan tehdä.

        "Polttonesteitä myymällä ei sitä katetta ainakaan tehdä."
        Montako huoltoasemaa tai pitäisikö sanoa liikenneasemaa olet viime vuosina tai vuosikymmeninä nähnyt teiden varsilla. Nuo kylmäasemathan eivät ole huoltoasemia, mutta todennäköisesti nekin polttonesteiden myynnillä katteensa tekevät, kun eivät muuta myy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoaineita myydään vielä ainakin 40 vuotta vaikka mielisairaat ja harhaiset sähköautofanaatikot kuinka itkevät.

        Polttonesteitä myydään niin kauan, kuin säiliöt eivät mene huonoon kuntoon. Vuotamaan niitä ei auta päästää, siinä tulee miljoonavahinko. Vanhaa säiliökenttää ei kukaan enää ala uusimaan, vaan vanhat vain kaivetaan pois maasta. Uusimiseen ei ole enää mitään syytä supistuvilla markkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttonesteitä myydään niin kauan, kuin säiliöt eivät mene huonoon kuntoon. Vuotamaan niitä ei auta päästää, siinä tulee miljoonavahinko. Vanhaa säiliökenttää ei kukaan enää ala uusimaan, vaan vanhat vain kaivetaan pois maasta. Uusimiseen ei ole enää mitään syytä supistuvilla markkinoilla.

        Jos tankit vain eivät ole pohjavesialueella tai vastaavalla niin ne tullaan vielä uusimaan. Sähköautot ovat vielä minimaalisen pieni markkina ja kaikki pikalatauspaikat ovat tappiollisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttonesteitä myydään niin kauan, kuin säiliöt eivät mene huonoon kuntoon. Vuotamaan niitä ei auta päästää, siinä tulee miljoonavahinko. Vanhaa säiliökenttää ei kukaan enää ala uusimaan, vaan vanhat vain kaivetaan pois maasta. Uusimiseen ei ole enää mitään syytä supistuvilla markkinoilla.

        "Uusimiseen ei ole enää mitään syytä supistuvilla markkinoilla."

        Ja vaikka markkina pysyisikin stabiilina niin nykyisillä polttoaineen katetasoilla mittarikentän ja säiliöiden uusimiset maksavat niin paljon ettei hommassa ole mitään järkeä. Käytännössä siis nykyiset tankkauskentät ajetaan käyttöiän loppuun ja sitten poistetaan käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uusimiseen ei ole enää mitään syytä supistuvilla markkinoilla."

        Ja vaikka markkina pysyisikin stabiilina niin nykyisillä polttoaineen katetasoilla mittarikentän ja säiliöiden uusimiset maksavat niin paljon ettei hommassa ole mitään järkeä. Käytännössä siis nykyiset tankkauskentät ajetaan käyttöiän loppuun ja sitten poistetaan käytöstä.

        Valehteleva ja harhainen sähköautofanaatikko jauhaa taas paskaa. Polttoaineiden jakelu tulee olemaan järkevää ainakin yli 40 vuotta. Ja muuten, viime vuosina on myös tehty useita uusia polttoaineiden jakeluasemia. Ne vain ovat kaikki kylmäasemia. Itse asiassa polttoaineiden jakeluasemien määrä ei ole vähentynyt yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensan ja dieselin myynti nyt joka tapauksessa on käymässä kannattamattomaksi, ja loppuu kokonaan 20 vuoden sisään. Ympäristölupiakaan tuskin enää pitkään myrkkysäiliöille heltiää.

        "Huoltoasemien määrä jatkaa laskuaan

        Katetta pelkästä polttoaineiden myynnistä on tänä päivänä Yli-Kesäniemen mukaan hankalaa saada.

        – Fossiilisia polttoaineita karsitaan ja kysyntä tulee jatkossa laskemaan. Kannattavuus on ollut polttoaineissa huono jo pitkään."

        yle.fi/a/3-12537620

        Sähkön myynnistäkö saa paremman katteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaa ottaa idioottitrollilla koville, kun polttoromusi on kohta arvoton.

        Mikä ihme tätä ”keskustelua” oikein vaivaa? Lapsellista nälvimistä ja haukkumista puolin ja toisin. Tosin sähköautofanaatikko sen tälläkin kertaa aloitti. Eikö voisi vain hyväksyä sitä, että kukin ajaa sillä käyttövoimalla joka itselle sopii, ja antaa myös toisten tehdä niin? Nimitättekö aina idiooteiksi niitä, jotka missä tahansa asiassa päätyvät eri ratkaisuun kuin te itse?


    • Anonyymi

      Lopetti yksityisautoilijoiden osalta bensan ja dieselin jakelun jo keväällä, ja raskaan kaluston dieselpiste suljetaan perjantaina 15. elokuuta.

      • Anonyymi

        Ja koko asema lopettaa toimintansa parin vuoden sisällä, koska sähköautoilijoiden kaltaisen pikkuisen marginaaliryhmän palveleminen ei tule kannattamaan. Ja sähköautoilijat ovat marginaaliryhmä vielä kymmeniä vuosia vaikka harhaiset sähköautofanaatikot muuta kuvittelevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koko asema lopettaa toimintansa parin vuoden sisällä, koska sähköautoilijoiden kaltaisen pikkuisen marginaaliryhmän palveleminen ei tule kannattamaan. Ja sähköautoilijat ovat marginaaliryhmä vielä kymmeniä vuosia vaikka harhaiset sähköautofanaatikot muuta kuvittelevat.

        Heh, kylläpä typeryksellä ottaa koville. Itke lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koko asema lopettaa toimintansa parin vuoden sisällä, koska sähköautoilijoiden kaltaisen pikkuisen marginaaliryhmän palveleminen ei tule kannattamaan. Ja sähköautoilijat ovat marginaaliryhmä vielä kymmeniä vuosia vaikka harhaiset sähköautofanaatikot muuta kuvittelevat.

        Sähköautoissa on kuitenkln jatkuvaa kasvua, polttiksissa ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoissa on kuitenkln jatkuvaa kasvua, polttiksissa ei.

        Ei tuolla "jatkuvalla kasvulla" ole merkitystä, jos asema ei voi tehdä voittoa seuraavan parin vuoden aikana. Kun sähköautoilijoita olisi riittävästi niin asema on jo mennyt konkurssiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, kylläpä typeryksellä ottaa koville. Itke lisää.

        Sinä itsehän tässä koko ajan itket ja trollaat. Se, että joku lukuisista polttoaineen jakeluasemista lopettaa toimintansa, ei hetkauta polttomoottoriautoilijaa lainkaan, koska polttomoottoriautoissa on niin pitkä toimintamatka tankillisella ettei polttoaineen myyntipaikkoja edes tarvitse olla yhtä tiheässä kuin sähköauton latauspaikkoja.


    • Anonyymi

      Lopetti koska ei saanut ympäristölupaa. Todennäköisesti mittarien alla olevat polttoainesäiliöt ja niiden suojaukset jo niin vanhat että olis pitäny kaivaa auki koko mittarikenttä ja uusia koko hoito. Latureiden asennus tuli halvemmaksi.

      • Anonyymi

        Kovat kustannukset jos haluaa myydä polttonesteitä, eikä katetta tule polttonesteiden myynnistä ihmeemmin. Kuoleva ala tuo polttonesteiden kuluttajamyynti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovat kustannukset jos haluaa myydä polttonesteitä, eikä katetta tule polttonesteiden myynnistä ihmeemmin. Kuoleva ala tuo polttonesteiden kuluttajamyynti.

        Ja varmaa on, että tämä asema lopettaa toimintansa seuraavan parin vuoden sisällä. Pelkkään latureihin siirtyminen tulee tuhoamaan aseman toiminnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja varmaa on, että tämä asema lopettaa toimintansa seuraavan parin vuoden sisällä. Pelkkään latureihin siirtyminen tulee tuhoamaan aseman toiminnan.

        Kannattamaton polttonesteiden myynti ainakin varmasti lopettaisi aseman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattamaton polttonesteiden myynti ainakin varmasti lopettaisi aseman.

        Pelkkien sähköautoilijoiden palveleminen on varmin keino tappaa asema. Ehkä paikalla on tulevaisuudessa laturit mutta muu asema lopettaa toimintansa pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkien sähköautoilijoiden palveleminen on varmin keino tappaa asema. Ehkä paikalla on tulevaisuudessa laturit mutta muu asema lopettaa toimintansa pian.

        Polttonesteiden kannattamaton ja vähenevä myynti on ainoa varma tapa tappaa asema. Muut mahdollisuudet takaavat jatkon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttonesteiden kannattamaton ja vähenevä myynti on ainoa varma tapa tappaa asema. Muut mahdollisuudet takaavat jatkon.

        Tätä asemaa ei ole olemassa parin vuoden päästä, se on käytännössä jo varmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä asemaa ei ole olemassa parin vuoden päästä, se on käytännössä jo varmaa.

        Sinun syytämäsi hevonsonta on turhaa, valheellista ja merkityksetöntä. Se on varmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovat kustannukset jos haluaa myydä polttonesteitä, eikä katetta tule polttonesteiden myynnistä ihmeemmin. Kuoleva ala tuo polttonesteiden kuluttajamyynti.

        Tuskinpa sähköautojen satunnaiset lataukset myöskään mikään kultakaivos huoltikselle on. Sähköautoahan ladataan hyvin harvoin muualla kuin kotona, ainakin jos asiaa sähköautoilijoilta kysytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttonesteiden kannattamaton ja vähenevä myynti on ainoa varma tapa tappaa asema. Muut mahdollisuudet takaavat jatkon.

        Tuon aseman jatkoa ei takaa mikään.


    • Anonyymi

      "Ylöjärvelle avautuu Suomen ensimmäinen sähkö-Shell"

      Ei avaudu, vaan sähkö-St1.

      Shell yrityksenä poistui Suomen markkinoilta jo vuosia sitten, mutta tuossa yhteydessä Shell ja St1 sopivat lisenssisopimuksen, joka merkitsi sitä, että lisenssimaksun maksamalla St1 sai määräaikaisen oikeuden käyttää Shell -brändinimeä liiketoiminnassaan Suomessa. Tuo määräaika päättyy pian (ellei ole jo päättynyt), ja siksi Shell -asemat muutetaan St1 -asemiksi. Ne siis ovat jo ennestään olleet St1:n omistamia, mutta tähän asti ovat käyttäneet Shelliltä lisensioitua nimeä, nyt sitten nimi muutetaan St1:ksi, koska kerran ovat St1:n omistamia. Shell -nimen käytön jatkaminen olisi edellyttänyt uuden lisenssisopimuksen tekemistä, mahdollisesti entistä kalliimmalla hinnalla, jos Shell on niin päättänyt.

      Tuo HS:n juttukin kertoo, että kyseinen St1 -asema myy jatkossa sähköä sähköautojen lataukseen.

      • Anonyymi

        Se on edelleen Shell.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on edelleen Shell.

        Kaikki Shellit muuttuvat St1:ksi, niin myös tämä. Shelliä ei yrityksenä enää ole Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki Shellit muuttuvat St1:ksi, niin myös tämä. Shelliä ei yrityksenä enää ole Suomessa.

        Ja lukeehan tuo jutussakin, syksyn aikana Shellin nimi poistuu asemalta ja jatkossa tuo on St1.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki Shellit muuttuvat St1:ksi, niin myös tämä. Shelliä ei yrityksenä enää ole Suomessa.

        Se nyt vaan on edelleen Shell.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt vaan on edelleen Shell.

        Enää vain pari kuukautta kun kyltit asemalla vaihdetaan. St1 omistaa jo aseman ja on tänä vuonna muuttamassa kaikki Shellit St1:ksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enää vain pari kuukautta kun kyltit asemalla vaihdetaan. St1 omistaa jo aseman ja on tänä vuonna muuttamassa kaikki Shellit St1:ksi.

        Se nyt on edelleen Shell, ja olet siis kaikessa systemaattisesti väärässä. Säälittävä tapaus olet, ja patologinen valehtelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt on edelleen Shell, ja olet siis kaikessa systemaattisesti väärässä. Säälittävä tapaus olet, ja patologinen valehtelija.

        Lue edes itse artikkeli, tuon aseman nimi on St1 jo parin kuukauden päästä. Aseman omistaja on St1. Lähes kaikki Shellit Suomessa on jo muuttunut St1:ksi. Ensi vuonna Suomessa ei Shell-nimeä ole missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue edes itse artikkeli, tuon aseman nimi on St1 jo parin kuukauden päästä. Aseman omistaja on St1. Lähes kaikki Shellit Suomessa on jo muuttunut St1:ksi. Ensi vuonna Suomessa ei Shell-nimeä ole missään.

        Ymmärtäisitpä pelle edes lukemaasi, se on edelleen Shell....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtäisitpä pelle edes lukemaasi, se on edelleen Shell....

        Omistaja on St1 ja kylttien vaihto on vain kesken. Shell ja St1 on sama yritys Suomessa aivan kuin Sale ja Alepa on käytännössä sama asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omistaja on St1 ja kylttien vaihto on vain kesken. Shell ja St1 on sama yritys Suomessa aivan kuin Sale ja Alepa on käytännössä sama asia.

        Ja noissa latureissakin tulee olemaan vain St1:n logo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt on edelleen Shell, ja olet siis kaikessa systemaattisesti väärässä. Säälittävä tapaus olet, ja patologinen valehtelija.

        Se on ST1, jonka tontilla on vielä Shellin merkki pystyssä.


    • Anonyymi

      aivan sama ..sähköautoilu tuhoaa koko talouden suomessa...600.000 on maksuhäiriö merkinnät..

      • Anonyymi

        Paljon melua tyhjästä, kuten sanotaan, "Tomma tunnor bullrar mest".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon melua tyhjästä, kuten sanotaan, "Tomma tunnor bullrar mest".

        Hyvin sanottu sähköautofanaatikoista.


      • Anonyymi

        ... mutta 600.000 maksuhäiriömerkityllä ei ole sähköautoa. Hyvä jos joku polttisromu.


    • Anonyymi

      Sähköautoilijat ovat niitä todellisia sentinvenyttäjiä, kun auton hankintakin on tehty Excel-taukon laskelmien perusteella yli 5 vuotta eteenpäin ja laskelmissa on käytetty nykyisiä pörssisähkon hintoja kotilatauksissa. Ei niitä 35 snt/kWh latauksia tehdä kuin hätätapauksissa ja silloinkin vain mahdollisimman vähän. Että sillai vaan onnea ja menestystä latausasemille.

      • Anonyymi

        "Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot" on hyvä ohje talouden tasapainotukseen.


    • Anonyymi

      St1 voi isona ja vakavaraisena halutessaan tappaa monta latausfirmaa hinnoittelullaan, sillä muut tekevät jatkuvasti isoja tappiota.

      • Anonyymi

        Liikennevirta Oy liikevaihto 46,6 milj euroa ja tappio 21,1 milj euroa viime vuonna.


    • Anonyymi

      Siellä voi sitten jatkossa naureskella kun sähköautoilijat pelaavat kännyköillään autoissaan tetristä odotellessaan akun lautumista. Polttiskaverit, jos nyt kyseiseen paikkaan yleensä viitsivät yli 1000km rangen ollessa käytettävissä mennä, ostavat kahvin ja käynnistävät uudelleen voimalan jatkaakseen matkaa kohti määränpäätä.

      Kun polttiskaverin auton range alkaa olla vähissä, tankataan 3min ja rangea on jälleen rajalla asti, suunnasta riippumatta. Ei ole tarvetta suunnitella pysähdyspaikkoja joihin olisi sopiva lataussofta kännyssä tai tilaa ladata, vaan voi keskittyä kuuntelemaan voimalan ärjyntää ja edetä reippaasti energiaa säästelemättä eteenpäin.

      Ps. Olen kerran matkannut sähkövatkaimen kyydissä pidemmän matkan ja perässä kulki melko raskaasti kuormattu kärry. Kyyti oli sinänsä hyvää, vaikka auton kojelautanäkymä olikin kuin lasten muovisesta leikkiautosta. Suurin ongelma oli älytön energiankulutus ja latauksiin kului reilun 10h kokonaismatkasta yli 3h. Toki lataustaukojen aikana syötiin, juotiin ja pelattiin kännyillä :)

      Vinkki, valitse polttis matkalle ja sähkis kaupunkiajoon. Sähkiksen paras puoli on hyvä kiihtyvyys, eli ehdit seuraaviin punaisiin huomattavasti nopeammin kuin polttiskuski. Ehkä etu sekin.

      • Anonyymi

        Sähköauto on hyvä auto kiilaajille.


      • Anonyymi

        ”Sähkiksen paras puoli on hyvä kiihtyvyys, eli ehdit seuraaviin punaisiin huomattavasti nopeammin kuin polttiskuski.”

        Sekin kyllä hiukan riippuu sähkiksestä. Ei ne kaikki mitään monisataaheppaisia tehohirmuja ole, kaupunkiautoluokassa varsinkaan.


    • Anonyymi

      Esim. St1 Siilinjärvi hinta 0,39 € / kWh. Halpaa ajoa.

      • Anonyymi

        Siellä on taatusti pitkät jonot.


    • Anonyymi

      Minä ostan tamppooneja huoltoasemalta vain

    • Anonyymi

      säästä sähköä
      erkkituomioja

    • Anonyymi

      Tuo on jo vanha uutinen. Tuo Ylöjärven Shell ei enää saanut ympäristölupia bensan myyntiä varten, joten ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin koittaa myydä sähköä sen aikaa mitä vielä sinnittelee pystyssä. Hyvin todennäköisesti vuoden parin sisällä menee kiinni koko asema.
      Ylöjärvellä on vielä muita tankkauspaikkoja, joten ei tuo polttisautoilijoita mitenkään haittaa.

    • Anonyymi

      Kohta ei bensaa myydä missään. Ensin lähtee syrjäseuduilta tankkausasemat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sua j-mies!

      Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      59
      5640
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      180
      4574
    3. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      16
      4082
    4. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      52
      3594
    5. Tykkäys ei tarkoita

      yhtään mitään!
      Ikävä
      51
      3551
    6. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      81
      3327
    7. Mitä on tapahtunut myllymäessä ?

      On poliisit Sepänkadulla myllymäessä
      Kankaanpää
      11
      3231
    8. Puukotus Lidlissä

      Kuka sai puukkoo Lidlin pihas tänään. Ja kuka oli tekijä?
      Kankaanpää
      31
      2779
    9. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      34
      2371
    10. Mulle riittäisi halaukset

      Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      46
      2317
    Aihe