Ylöjärvelle avautuu Suomen ensimmäinen sähkö-Shell, kun aseman polttoainemyynti loppuu ja tilalle tuli sähköautojen latureita.
https://www.hs.fi/talous/art-2000011419947.html
Huoltoasemat alkavat myydä vain sähköä.
91
473
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikea on mitään muuta myydä kun ympäristölupaa bensan myyntiin ei saatu. Se oli ainoa syy miksi paikkaan tulee vain laturit. Todennäköistä on, että paikka lopettaa parin vuoden sisällä.
- Anonyymi
Paikalla on toivoa nyt, kun tappiollisesta polttonesteiden myynnistä on päästy eroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paikalla on toivoa nyt, kun tappiollisesta polttonesteiden myynnistä on päästy eroon.
Sähköautoilijat tuovat rahaakin asemalle, toisin kuin persaukiset polttosuristelijat.
- Anonyymi
Ympäristöluvat jää saamatta yhä useammin tulevaisuudessa. Sillä ei ole niin väliä, koska polttonesteiden myynnillä ei juurikaan voittoa tehdä. Vetovoimatekijänä muihin palveluihin tulee olemaan lataaminen, koska autokanta nopeasti sähköistyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympäristöluvat jää saamatta yhä useammin tulevaisuudessa. Sillä ei ole niin väliä, koska polttonesteiden myynnillä ei juurikaan voittoa tehdä. Vetovoimatekijänä muihin palveluihin tulee olemaan lataaminen, koska autokanta nopeasti sähköistyy.
Autokannan sähköistymiseen menee yli 30 vuotta. Enemmistö ajaa polttiksilla vielä kymmeniä vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilijat tuovat rahaakin asemalle, toisin kuin persaukiset polttosuristelijat.
Ei sähköautoilijat mitään rahaa tuo ja asema lopettaa pian toimintansa kokonaan. Ympäristöluvan hylkääminen oli aseman kuolinisku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autokannan sähköistymiseen menee yli 30 vuotta. Enemmistö ajaa polttiksilla vielä kymmeniä vuosia.
Idioottijankuttaja jatkaa idioottijankutustaan. Autokannan sähköistyminen alkoi jo 15 vuotta siten...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköautoilijat mitään rahaa tuo ja asema lopettaa pian toimintansa kokonaan. Ympäristöluvan hylkääminen oli aseman kuolinisku.
Polttonesteistä ei katetta tule, asia jonka lukutaitoiset ymmärtävät. Aseman kuolinisku olisi polttonesteiden myynnin jatkaminen, sillä se on kuoleva ala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Idioottijankuttaja jatkaa idioottijankutustaan. Autokannan sähköistyminen alkoi jo 15 vuotta siten...
Ja sähköistyminen on niin hidasta, että siihen menee vielä vähintään 30 vuotta. Tosin 40 vuotta on realistisempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttonesteistä ei katetta tule, asia jonka lukutaitoiset ymmärtävät. Aseman kuolinisku olisi polttonesteiden myynnin jatkaminen, sillä se on kuoleva ala.
Jotta itse asema kannattaa niin kahvilan ja kaupan pitää tehdä voittoa. Aivoton sähköautofanaatikko ei tajua, että asemat ei ole ikinä pysynyt pystyssä pelkällä polttoaineiden myynnillä, ei edes 50 vuotta sitten.
Jos laturit tekevät voittoa mutta kahvila ja kauppa ei niin paikalle jätetään pelkät laturit ja asema lopetetaan. Paikalle jätetään korkeintaan vessa tosin useimpiin tuskin sitäkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sähköistyminen on niin hidasta, että siihen menee vielä vähintään 30 vuotta. Tosin 40 vuotta on realistisempaa.
Idioottijankutuksellasi ei ole näihin asioihin vaikutusta. Vain täydellinen idiootti kuvittelee että polttomoottoreilla ajellaan vielä 40 vuoden kuluttua. Jo nyt polttonesteiden myynti alkaa käydä kannattamattomaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Idioottijankutuksellasi ei ole näihin asioihin vaikutusta. Vain täydellinen idiootti kuvittelee että polttomoottoreilla ajellaan vielä 40 vuoden kuluttua. Jo nyt polttonesteiden myynti alkaa käydä kannattamattomaksi.
Tuo on ihan helppoa nähdä tilastoista. Sähköautojen myynnin kasvu on päättynyt jo 2 vuotta sitten ja uusia polttomoottoriautojakin myydään edelleen paljon Suomessakin. Ja kun laskee että autojen käyttöikä on usein yli 30 vuotta niin polttiksilla ajellaan taatusti vielä kymmeniä vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotta itse asema kannattaa niin kahvilan ja kaupan pitää tehdä voittoa. Aivoton sähköautofanaatikko ei tajua, että asemat ei ole ikinä pysynyt pystyssä pelkällä polttoaineiden myynnillä, ei edes 50 vuotta sitten.
Jos laturit tekevät voittoa mutta kahvila ja kauppa ei niin paikalle jätetään pelkät laturit ja asema lopetetaan. Paikalle jätetään korkeintaan vessa tosin useimpiin tuskin sitäkään.Mielisairas idiootti ei tajua kuinka typerää on luulla, että asema pysyisi pystyssä kymmeniä vuosia jo nyt lähes kannattamaytoman polttonestemyynnin avulla, mutta ei mitenkään muuten. Polttonesteiden myynti vähenee ja loppuu pian kokonaan, mutta riemuidiootti kuvittelee että voidaan jatkaa samaa rataa ikuisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on ihan helppoa nähdä tilastoista. Sähköautojen myynnin kasvu on päättynyt jo 2 vuotta sitten ja uusia polttomoottoriautojakin myydään edelleen paljon Suomessakin. Ja kun laskee että autojen käyttöikä on usein yli 30 vuotta niin polttiksilla ajellaan taatusti vielä kymmeniä vuosia.
Ihan turhaan jauhat samaa jo moneen kertaan debunkattua hevonkukkua. Sähköautojen määrä jatkaa rakettimaista kasvuaan idioottijankkaamisestasi ja mielisairautesi syvenemisestä huolimatta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan turhaan jauhat samaa jo moneen kertaan debunkattua hevonkukkua. Sähköautojen määrä jatkaa rakettimaista kasvuaan idioottijankkaamisestasi ja mielisairautesi syvenemisestä huolimatta...
Et sinä ole koskaan debunkannut lukuja. Ensirekisteröinneissä huippu saavutettiin vuonna 2023 ja nyt ollaan edelleen sen alle. Jopa täyssähköautojen osuus ensirekisteröinneistä on pysynyt samana vuodesta 2023.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä ole koskaan debunkannut lukuja. Ensirekisteröinneissä huippu saavutettiin vuonna 2023 ja nyt ollaan edelleen sen alle. Jopa täyssähköautojen osuus ensirekisteröinneistä on pysynyt samana vuodesta 2023.
Ihan helppoahan nuo sinun typerät ja harhaanjohtavat jorinasi on ollut debunkata.
Sähköautojen määrän räjähdysmäinen kasvu jatkuu tänäkin vuonna, eikä naurettavat märinäsi muuta mitään. Mahtaa se harmittaa pikku pelleä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan helppoahan nuo sinun typerät ja harhaanjohtavat jorinasi on ollut debunkata.
Sähköautojen määrän räjähdysmäinen kasvu jatkuu tänäkin vuonna, eikä naurettavat märinäsi muuta mitään. Mahtaa se harmittaa pikku pelleä!Etkä sitä silti ole koskaan tehnyt koska tiedät valehtelevasi. Ensirekisteröinneissä ei ole ollut kasvua sähköautojen kohdalla pariin vuoteen ja tämä on fakta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan helppoahan nuo sinun typerät ja harhaanjohtavat jorinasi on ollut debunkata.
Sähköautojen määrän räjähdysmäinen kasvu jatkuu tänäkin vuonna, eikä naurettavat märinäsi muuta mitään. Mahtaa se harmittaa pikku pelleä!Mitään räjähdysmäistä kasvua ei ole ollut sähköautoissa enää moneen vuoteen. Kasvu on jo päättynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkä sitä silti ole koskaan tehnyt koska tiedät valehtelevasi. Ensirekisteröinneissä ei ole ollut kasvua sähköautojen kohdalla pariin vuoteen ja tämä on fakta.
Ihan tyhjänpäiväistä on idioottijankutuksesi; sähköautojen määrä kasvaa mölyämisestäsi ja itkeskelystäsi huolimatta räjähdysmäisesti tänäkin vuonna...
Kuka tahansa voi tarkistaa sähköautojen määrän vuoden alussa vs. vuoden lopussa, siihen ei idioottijankuttajan jankutus vaikuta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tyhjänpäiväistä on idioottijankutuksesi; sähköautojen määrä kasvaa mölyämisestäsi ja itkeskelystäsi huolimatta räjähdysmäisesti tänäkin vuonna...
Kuka tahansa voi tarkistaa sähköautojen määrän vuoden alussa vs. vuoden lopussa, siihen ei idioottijankuttajan jankutus vaikuta!Ja jopa tuo valitsemasi tilasto osoittaa kasvun hidastumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sähköistyminen on niin hidasta, että siihen menee vielä vähintään 30 vuotta. Tosin 40 vuotta on realistisempaa.
Taitaa olla niin, että 20 vuoden päästä ovat polttikset melko harvinaisia liikenteessä. Nyt ollaan jo pisteessä, että sähkiksiä tulee jatkuvasti vastaan, kun 5 vuotta sitten ne olivat vielä harvinaisia. Muutos on nopea, kun se on päässyt jo tähän pisteeseen. Kauppojen latauspisteillä alkaa olla jo ahdasta, vaikka monella onkin oma laturi kotona.
Enkä Helsingissä tilanne muuttuu hitaammin, mutta näin kehyskunnissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla niin, että 20 vuoden päästä ovat polttikset melko harvinaisia liikenteessä. Nyt ollaan jo pisteessä, että sähkiksiä tulee jatkuvasti vastaan, kun 5 vuotta sitten ne olivat vielä harvinaisia. Muutos on nopea, kun se on päässyt jo tähän pisteeseen. Kauppojen latauspisteillä alkaa olla jo ahdasta, vaikka monella onkin oma laturi kotona.
Enkä Helsingissä tilanne muuttuu hitaammin, mutta näin kehyskunnissa.Kun vain 5% liikenteessä olevista autoista on täyssähköautoja niin aika vähän sähköautoja on vieläkin. Ladattavat hybridit eivät ole oikeita sähköautoja koska niissä on edelleen polttomoottori ja sitä todellakin käytetään.
Ja kun sähköautojen myynnin kasvukin on pysähtynyt ja polttomoottoriautoja myydään edelleen melko paljon niin ei polttikset tule olemaan harvinaisia edes 20 vuoden päästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paikalla on toivoa nyt, kun tappiollisesta polttonesteiden myynnistä on päästy eroon.
"Paikalla on toivoa nyt, kun tappiollisesta polttonesteiden myynnistä on päästy eroon."
On siinä mulla kans bisnesmies, ja taloustaitaja. No ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkä sitä silti ole koskaan tehnyt koska tiedät valehtelevasi. Ensirekisteröinneissä ei ole ollut kasvua sähköautojen kohdalla pariin vuoteen ja tämä on fakta.
Katso myös käytettyinä tuotujen tilastoa. Siellä näet sähköautojen myynnin todellisen kasvun. Käytetyt sopivat paremmin suomalaisten kukkarolle. Uuteen on harvemmalla varaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso myös käytettyinä tuotujen tilastoa. Siellä näet sähköautojen myynnin todellisen kasvun. Käytetyt sopivat paremmin suomalaisten kukkarolle. Uuteen on harvemmalla varaa.
Vaikka laskettaisiin käytettynä tuodut niin kasvua ei silloinkaan ole tapahtunut pariin vuoteen. Varsinkin kun käytettynä maahantuotujen autojen määrä ei ole kasvanut 6 vuoteen.
Ylipäätään käytettynä maahantuodut ovat pikkuruista harrastustoimintaa verrattuna kotimaassa myytyihin käytettyihin autoihin. Valtaosa suomalaisista ei ikinä osta ulkomailta tuotua käytettyä autoa ja valtaosa ihmisistä ei edes tunne ketään joka olisi ostanut käytettynä maahantuodun auton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka laskettaisiin käytettynä tuodut niin kasvua ei silloinkaan ole tapahtunut pariin vuoteen. Varsinkin kun käytettynä maahantuotujen autojen määrä ei ole kasvanut 6 vuoteen.
Ylipäätään käytettynä maahantuodut ovat pikkuruista harrastustoimintaa verrattuna kotimaassa myytyihin käytettyihin autoihin. Valtaosa suomalaisista ei ikinä osta ulkomailta tuotua käytettyä autoa ja valtaosa ihmisistä ei edes tunne ketään joka olisi ostanut käytettynä maahantuodun auton.Ja edelleen, vaikka laskettaisiin käytettynä myydyt ja ensirekisteröidyt yhteen niin muutokseen menee yli 40 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka laskettaisiin käytettynä tuodut niin kasvua ei silloinkaan ole tapahtunut pariin vuoteen. Varsinkin kun käytettynä maahantuotujen autojen määrä ei ole kasvanut 6 vuoteen.
Ylipäätään käytettynä maahantuodut ovat pikkuruista harrastustoimintaa verrattuna kotimaassa myytyihin käytettyihin autoihin. Valtaosa suomalaisista ei ikinä osta ulkomailta tuotua käytettyä autoa ja valtaosa ihmisistä ei edes tunne ketään joka olisi ostanut käytettynä maahantuodun auton.Lisään... Itse asiassa useimmilla suomalaisilla ei ole varaa edes käytettynä maahantuotuun sähköautoon ja siksi vain harva ostaa niitäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympäristöluvat jää saamatta yhä useammin tulevaisuudessa. Sillä ei ole niin väliä, koska polttonesteiden myynnillä ei juurikaan voittoa tehdä. Vetovoimatekijänä muihin palveluihin tulee olemaan lataaminen, koska autokanta nopeasti sähköistyy.
"Sillä ei ole niin väliä, koska polttonesteiden myynnillä ei juurikaan voittoa tehdä."
Kyllä polttoaineen myynillä tehdään voittoa.
se on samanlaista valitusta kun maataloudessakin. Ei tuu voittoa, mutta kaupunkiasuntoja ostelevat, mahtavia osakesalkkuja on ja kaikki lalustot.
Tosin maatalouskin on ammatti jossa pitää osata tehdä hommii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Idioottijankuttaja jatkaa idioottijankutustaan. Autokannan sähköistyminen alkoi jo 15 vuotta siten...
Niin alkoi ja kestää nykyvauhdilla vielä 30 vuotta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilijat tuovat rahaakin asemalle, toisin kuin persaukiset polttosuristelijat.
Joutuuko jokainen lataaja aina myös syömään "huoltoasemalla " ? Käy matkan teko vähän hitaaksi tuolla systeemillä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan turhaan jauhat samaa jo moneen kertaan debunkattua hevonkukkua. Sähköautojen määrä jatkaa rakettimaista kasvuaan idioottijankkaamisestasi ja mielisairautesi syvenemisestä huolimatta...
Uusien sähköautojen myynnin kasvu Suomessa pysähtyi 2 vuotta sitten . Tämä on tilastoa ei jankutusta . Vain sinä jankutat jaskaa täällä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Idioottijankuttaja jatkaa idioottijankutustaan. Autokannan sähköistyminen alkoi jo 15 vuotta siten...
Juu ja siinä 15 vuodessa sähköautojen osuus on noussut 11,2 prosenttiin Suomen koko autokannasta. Eli ei se sähköistyminen niin hirveän nopeasti tapahdu, vaikka niin olette vuosikaudet väittäneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan turhaan jauhat samaa jo moneen kertaan debunkattua hevonkukkua. Sähköautojen määrä jatkaa rakettimaista kasvuaan idioottijankkaamisestasi ja mielisairautesi syvenemisestä huolimatta...
Sähköautokanta lisääntyy rakettimaisesti joo. Itse taisit sanoa että sähköistyminen alkoi 15 vuotta sitten, ja nyt on päästy jo 11,2 prosenttiin koko autokannasta. Jos sama rakettimainen vauhti jatkuu, seuraavan 15 vuoden päästä sähköautoja voi olla jo neljännes autokannasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan helppoahan nuo sinun typerät ja harhaanjohtavat jorinasi on ollut debunkata.
Sähköautojen määrän räjähdysmäinen kasvu jatkuu tänäkin vuonna, eikä naurettavat märinäsi muuta mitään. Mahtaa se harmittaa pikku pelleä!Miksi harmittaisi? Mikä saa sinut kuvittelemaan, että sähköautot jotenkin harmittaisi polttomoottoriautoilijoita? Jokainen ajaa sillä käyttövoimalla jonka eri syistä katsoo itselleen sopivimmaksi. Siihen on sentään vielä Suomessa oikeus. Vaikka sähköautofanaatikot yrittävät muuta mielikuvaa antaa.
Kaikille sähköauto ei ole paras tai edes mahdollinen ratkaisu, mutta polttomoottoriautojen vastustajat eivät sitä halua millään käsittää.
- Anonyymi
Tuo on lopun alku sille huoltikalle. Muutamana ruuhkaisena viikonloppuna vuodessa latailu ei kuoleta investointeja.
- Anonyymi
Bensan ja dieselin myynti nyt joka tapauksessa on käymässä kannattamattomaksi, ja loppuu kokonaan 20 vuoden sisään. Ympäristölupiakaan tuskin enää pitkään myrkkysäiliöille heltiää.
"Huoltoasemien määrä jatkaa laskuaan
Katetta pelkästä polttoaineiden myynnistä on tänä päivänä Yli-Kesäniemen mukaan hankalaa saada.
– Fossiilisia polttoaineita karsitaan ja kysyntä tulee jatkossa laskemaan. Kannattavuus on ollut polttoaineissa huono jo pitkään."
yle.fi/a/3-12537620 - Anonyymi
Polttonesteitä myymällä ei sitä katetta ainakaan tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensan ja dieselin myynti nyt joka tapauksessa on käymässä kannattamattomaksi, ja loppuu kokonaan 20 vuoden sisään. Ympäristölupiakaan tuskin enää pitkään myrkkysäiliöille heltiää.
"Huoltoasemien määrä jatkaa laskuaan
Katetta pelkästä polttoaineiden myynnistä on tänä päivänä Yli-Kesäniemen mukaan hankalaa saada.
– Fossiilisia polttoaineita karsitaan ja kysyntä tulee jatkossa laskemaan. Kannattavuus on ollut polttoaineissa huono jo pitkään."
yle.fi/a/3-12537620Polttoaineita myydään vielä ainakin 40 vuotta vaikka mielisairaat ja harhaiset sähköautofanaatikot kuinka itkevät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttoaineita myydään vielä ainakin 40 vuotta vaikka mielisairaat ja harhaiset sähköautofanaatikot kuinka itkevät.
Mahtaa ottaa idioottitrollilla koville, kun polttoromusi on kohta arvoton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttonesteitä myymällä ei sitä katetta ainakaan tehdä.
"Polttonesteitä myymällä ei sitä katetta ainakaan tehdä."
Montako huoltoasemaa tai pitäisikö sanoa liikenneasemaa olet viime vuosina tai vuosikymmeninä nähnyt teiden varsilla. Nuo kylmäasemathan eivät ole huoltoasemia, mutta todennäköisesti nekin polttonesteiden myynnillä katteensa tekevät, kun eivät muuta myy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttoaineita myydään vielä ainakin 40 vuotta vaikka mielisairaat ja harhaiset sähköautofanaatikot kuinka itkevät.
Polttonesteitä myydään niin kauan, kuin säiliöt eivät mene huonoon kuntoon. Vuotamaan niitä ei auta päästää, siinä tulee miljoonavahinko. Vanhaa säiliökenttää ei kukaan enää ala uusimaan, vaan vanhat vain kaivetaan pois maasta. Uusimiseen ei ole enää mitään syytä supistuvilla markkinoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttonesteitä myydään niin kauan, kuin säiliöt eivät mene huonoon kuntoon. Vuotamaan niitä ei auta päästää, siinä tulee miljoonavahinko. Vanhaa säiliökenttää ei kukaan enää ala uusimaan, vaan vanhat vain kaivetaan pois maasta. Uusimiseen ei ole enää mitään syytä supistuvilla markkinoilla.
Jos tankit vain eivät ole pohjavesialueella tai vastaavalla niin ne tullaan vielä uusimaan. Sähköautot ovat vielä minimaalisen pieni markkina ja kaikki pikalatauspaikat ovat tappiollisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttonesteitä myydään niin kauan, kuin säiliöt eivät mene huonoon kuntoon. Vuotamaan niitä ei auta päästää, siinä tulee miljoonavahinko. Vanhaa säiliökenttää ei kukaan enää ala uusimaan, vaan vanhat vain kaivetaan pois maasta. Uusimiseen ei ole enää mitään syytä supistuvilla markkinoilla.
"Uusimiseen ei ole enää mitään syytä supistuvilla markkinoilla."
Ja vaikka markkina pysyisikin stabiilina niin nykyisillä polttoaineen katetasoilla mittarikentän ja säiliöiden uusimiset maksavat niin paljon ettei hommassa ole mitään järkeä. Käytännössä siis nykyiset tankkauskentät ajetaan käyttöiän loppuun ja sitten poistetaan käytöstä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uusimiseen ei ole enää mitään syytä supistuvilla markkinoilla."
Ja vaikka markkina pysyisikin stabiilina niin nykyisillä polttoaineen katetasoilla mittarikentän ja säiliöiden uusimiset maksavat niin paljon ettei hommassa ole mitään järkeä. Käytännössä siis nykyiset tankkauskentät ajetaan käyttöiän loppuun ja sitten poistetaan käytöstä.Valehteleva ja harhainen sähköautofanaatikko jauhaa taas paskaa. Polttoaineiden jakelu tulee olemaan järkevää ainakin yli 40 vuotta. Ja muuten, viime vuosina on myös tehty useita uusia polttoaineiden jakeluasemia. Ne vain ovat kaikki kylmäasemia. Itse asiassa polttoaineiden jakeluasemien määrä ei ole vähentynyt yhtään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensan ja dieselin myynti nyt joka tapauksessa on käymässä kannattamattomaksi, ja loppuu kokonaan 20 vuoden sisään. Ympäristölupiakaan tuskin enää pitkään myrkkysäiliöille heltiää.
"Huoltoasemien määrä jatkaa laskuaan
Katetta pelkästä polttoaineiden myynnistä on tänä päivänä Yli-Kesäniemen mukaan hankalaa saada.
– Fossiilisia polttoaineita karsitaan ja kysyntä tulee jatkossa laskemaan. Kannattavuus on ollut polttoaineissa huono jo pitkään."
yle.fi/a/3-12537620Sähkön myynnistäkö saa paremman katteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaa ottaa idioottitrollilla koville, kun polttoromusi on kohta arvoton.
Mikä ihme tätä ”keskustelua” oikein vaivaa? Lapsellista nälvimistä ja haukkumista puolin ja toisin. Tosin sähköautofanaatikko sen tälläkin kertaa aloitti. Eikö voisi vain hyväksyä sitä, että kukin ajaa sillä käyttövoimalla joka itselle sopii, ja antaa myös toisten tehdä niin? Nimitättekö aina idiooteiksi niitä, jotka missä tahansa asiassa päätyvät eri ratkaisuun kuin te itse?
- Anonyymi
Lopetti yksityisautoilijoiden osalta bensan ja dieselin jakelun jo keväällä, ja raskaan kaluston dieselpiste suljetaan perjantaina 15. elokuuta.
- Anonyymi
Ja koko asema lopettaa toimintansa parin vuoden sisällä, koska sähköautoilijoiden kaltaisen pikkuisen marginaaliryhmän palveleminen ei tule kannattamaan. Ja sähköautoilijat ovat marginaaliryhmä vielä kymmeniä vuosia vaikka harhaiset sähköautofanaatikot muuta kuvittelevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja koko asema lopettaa toimintansa parin vuoden sisällä, koska sähköautoilijoiden kaltaisen pikkuisen marginaaliryhmän palveleminen ei tule kannattamaan. Ja sähköautoilijat ovat marginaaliryhmä vielä kymmeniä vuosia vaikka harhaiset sähköautofanaatikot muuta kuvittelevat.
Heh, kylläpä typeryksellä ottaa koville. Itke lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja koko asema lopettaa toimintansa parin vuoden sisällä, koska sähköautoilijoiden kaltaisen pikkuisen marginaaliryhmän palveleminen ei tule kannattamaan. Ja sähköautoilijat ovat marginaaliryhmä vielä kymmeniä vuosia vaikka harhaiset sähköautofanaatikot muuta kuvittelevat.
Sähköautoissa on kuitenkln jatkuvaa kasvua, polttiksissa ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoissa on kuitenkln jatkuvaa kasvua, polttiksissa ei.
Ei tuolla "jatkuvalla kasvulla" ole merkitystä, jos asema ei voi tehdä voittoa seuraavan parin vuoden aikana. Kun sähköautoilijoita olisi riittävästi niin asema on jo mennyt konkurssiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, kylläpä typeryksellä ottaa koville. Itke lisää.
Sinä itsehän tässä koko ajan itket ja trollaat. Se, että joku lukuisista polttoaineen jakeluasemista lopettaa toimintansa, ei hetkauta polttomoottoriautoilijaa lainkaan, koska polttomoottoriautoissa on niin pitkä toimintamatka tankillisella ettei polttoaineen myyntipaikkoja edes tarvitse olla yhtä tiheässä kuin sähköauton latauspaikkoja.
- Anonyymi
Lopetti koska ei saanut ympäristölupaa. Todennäköisesti mittarien alla olevat polttoainesäiliöt ja niiden suojaukset jo niin vanhat että olis pitäny kaivaa auki koko mittarikenttä ja uusia koko hoito. Latureiden asennus tuli halvemmaksi.
- Anonyymi
Kovat kustannukset jos haluaa myydä polttonesteitä, eikä katetta tule polttonesteiden myynnistä ihmeemmin. Kuoleva ala tuo polttonesteiden kuluttajamyynti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovat kustannukset jos haluaa myydä polttonesteitä, eikä katetta tule polttonesteiden myynnistä ihmeemmin. Kuoleva ala tuo polttonesteiden kuluttajamyynti.
Ja varmaa on, että tämä asema lopettaa toimintansa seuraavan parin vuoden sisällä. Pelkkään latureihin siirtyminen tulee tuhoamaan aseman toiminnan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja varmaa on, että tämä asema lopettaa toimintansa seuraavan parin vuoden sisällä. Pelkkään latureihin siirtyminen tulee tuhoamaan aseman toiminnan.
Kannattamaton polttonesteiden myynti ainakin varmasti lopettaisi aseman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattamaton polttonesteiden myynti ainakin varmasti lopettaisi aseman.
Pelkkien sähköautoilijoiden palveleminen on varmin keino tappaa asema. Ehkä paikalla on tulevaisuudessa laturit mutta muu asema lopettaa toimintansa pian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkien sähköautoilijoiden palveleminen on varmin keino tappaa asema. Ehkä paikalla on tulevaisuudessa laturit mutta muu asema lopettaa toimintansa pian.
Polttonesteiden kannattamaton ja vähenevä myynti on ainoa varma tapa tappaa asema. Muut mahdollisuudet takaavat jatkon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttonesteiden kannattamaton ja vähenevä myynti on ainoa varma tapa tappaa asema. Muut mahdollisuudet takaavat jatkon.
Tätä asemaa ei ole olemassa parin vuoden päästä, se on käytännössä jo varmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä asemaa ei ole olemassa parin vuoden päästä, se on käytännössä jo varmaa.
Sinun syytämäsi hevonsonta on turhaa, valheellista ja merkityksetöntä. Se on varmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovat kustannukset jos haluaa myydä polttonesteitä, eikä katetta tule polttonesteiden myynnistä ihmeemmin. Kuoleva ala tuo polttonesteiden kuluttajamyynti.
Tuskinpa sähköautojen satunnaiset lataukset myöskään mikään kultakaivos huoltikselle on. Sähköautoahan ladataan hyvin harvoin muualla kuin kotona, ainakin jos asiaa sähköautoilijoilta kysytään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttonesteiden kannattamaton ja vähenevä myynti on ainoa varma tapa tappaa asema. Muut mahdollisuudet takaavat jatkon.
Tuon aseman jatkoa ei takaa mikään.
- Anonyymi
"Ylöjärvelle avautuu Suomen ensimmäinen sähkö-Shell"
Ei avaudu, vaan sähkö-St1.
Shell yrityksenä poistui Suomen markkinoilta jo vuosia sitten, mutta tuossa yhteydessä Shell ja St1 sopivat lisenssisopimuksen, joka merkitsi sitä, että lisenssimaksun maksamalla St1 sai määräaikaisen oikeuden käyttää Shell -brändinimeä liiketoiminnassaan Suomessa. Tuo määräaika päättyy pian (ellei ole jo päättynyt), ja siksi Shell -asemat muutetaan St1 -asemiksi. Ne siis ovat jo ennestään olleet St1:n omistamia, mutta tähän asti ovat käyttäneet Shelliltä lisensioitua nimeä, nyt sitten nimi muutetaan St1:ksi, koska kerran ovat St1:n omistamia. Shell -nimen käytön jatkaminen olisi edellyttänyt uuden lisenssisopimuksen tekemistä, mahdollisesti entistä kalliimmalla hinnalla, jos Shell on niin päättänyt.
Tuo HS:n juttukin kertoo, että kyseinen St1 -asema myy jatkossa sähköä sähköautojen lataukseen.- Anonyymi
Se on edelleen Shell.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on edelleen Shell.
Kaikki Shellit muuttuvat St1:ksi, niin myös tämä. Shelliä ei yrityksenä enää ole Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki Shellit muuttuvat St1:ksi, niin myös tämä. Shelliä ei yrityksenä enää ole Suomessa.
Ja lukeehan tuo jutussakin, syksyn aikana Shellin nimi poistuu asemalta ja jatkossa tuo on St1.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki Shellit muuttuvat St1:ksi, niin myös tämä. Shelliä ei yrityksenä enää ole Suomessa.
Se nyt vaan on edelleen Shell.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt vaan on edelleen Shell.
Enää vain pari kuukautta kun kyltit asemalla vaihdetaan. St1 omistaa jo aseman ja on tänä vuonna muuttamassa kaikki Shellit St1:ksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enää vain pari kuukautta kun kyltit asemalla vaihdetaan. St1 omistaa jo aseman ja on tänä vuonna muuttamassa kaikki Shellit St1:ksi.
Se nyt on edelleen Shell, ja olet siis kaikessa systemaattisesti väärässä. Säälittävä tapaus olet, ja patologinen valehtelija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt on edelleen Shell, ja olet siis kaikessa systemaattisesti väärässä. Säälittävä tapaus olet, ja patologinen valehtelija.
Lue edes itse artikkeli, tuon aseman nimi on St1 jo parin kuukauden päästä. Aseman omistaja on St1. Lähes kaikki Shellit Suomessa on jo muuttunut St1:ksi. Ensi vuonna Suomessa ei Shell-nimeä ole missään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue edes itse artikkeli, tuon aseman nimi on St1 jo parin kuukauden päästä. Aseman omistaja on St1. Lähes kaikki Shellit Suomessa on jo muuttunut St1:ksi. Ensi vuonna Suomessa ei Shell-nimeä ole missään.
Ymmärtäisitpä pelle edes lukemaasi, se on edelleen Shell....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärtäisitpä pelle edes lukemaasi, se on edelleen Shell....
Omistaja on St1 ja kylttien vaihto on vain kesken. Shell ja St1 on sama yritys Suomessa aivan kuin Sale ja Alepa on käytännössä sama asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omistaja on St1 ja kylttien vaihto on vain kesken. Shell ja St1 on sama yritys Suomessa aivan kuin Sale ja Alepa on käytännössä sama asia.
Ja noissa latureissakin tulee olemaan vain St1:n logo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt on edelleen Shell, ja olet siis kaikessa systemaattisesti väärässä. Säälittävä tapaus olet, ja patologinen valehtelija.
Se on ST1, jonka tontilla on vielä Shellin merkki pystyssä.
- Anonyymi
aivan sama ..sähköautoilu tuhoaa koko talouden suomessa...600.000 on maksuhäiriö merkinnät..
- Anonyymi
Paljon melua tyhjästä, kuten sanotaan, "Tomma tunnor bullrar mest".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon melua tyhjästä, kuten sanotaan, "Tomma tunnor bullrar mest".
Hyvin sanottu sähköautofanaatikoista.
- Anonyymi
... mutta 600.000 maksuhäiriömerkityllä ei ole sähköautoa. Hyvä jos joku polttisromu.
- Anonyymi
Sähköautoilijat ovat niitä todellisia sentinvenyttäjiä, kun auton hankintakin on tehty Excel-taukon laskelmien perusteella yli 5 vuotta eteenpäin ja laskelmissa on käytetty nykyisiä pörssisähkon hintoja kotilatauksissa. Ei niitä 35 snt/kWh latauksia tehdä kuin hätätapauksissa ja silloinkin vain mahdollisimman vähän. Että sillai vaan onnea ja menestystä latausasemille.
- Anonyymi
"Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot" on hyvä ohje talouden tasapainotukseen.
- Anonyymi
St1 voi isona ja vakavaraisena halutessaan tappaa monta latausfirmaa hinnoittelullaan, sillä muut tekevät jatkuvasti isoja tappiota.
- Anonyymi
Liikennevirta Oy liikevaihto 46,6 milj euroa ja tappio 21,1 milj euroa viime vuonna.
- Anonyymi
Siellä voi sitten jatkossa naureskella kun sähköautoilijat pelaavat kännyköillään autoissaan tetristä odotellessaan akun lautumista. Polttiskaverit, jos nyt kyseiseen paikkaan yleensä viitsivät yli 1000km rangen ollessa käytettävissä mennä, ostavat kahvin ja käynnistävät uudelleen voimalan jatkaakseen matkaa kohti määränpäätä.
Kun polttiskaverin auton range alkaa olla vähissä, tankataan 3min ja rangea on jälleen rajalla asti, suunnasta riippumatta. Ei ole tarvetta suunnitella pysähdyspaikkoja joihin olisi sopiva lataussofta kännyssä tai tilaa ladata, vaan voi keskittyä kuuntelemaan voimalan ärjyntää ja edetä reippaasti energiaa säästelemättä eteenpäin.
Ps. Olen kerran matkannut sähkövatkaimen kyydissä pidemmän matkan ja perässä kulki melko raskaasti kuormattu kärry. Kyyti oli sinänsä hyvää, vaikka auton kojelautanäkymä olikin kuin lasten muovisesta leikkiautosta. Suurin ongelma oli älytön energiankulutus ja latauksiin kului reilun 10h kokonaismatkasta yli 3h. Toki lataustaukojen aikana syötiin, juotiin ja pelattiin kännyillä :)
Vinkki, valitse polttis matkalle ja sähkis kaupunkiajoon. Sähkiksen paras puoli on hyvä kiihtyvyys, eli ehdit seuraaviin punaisiin huomattavasti nopeammin kuin polttiskuski. Ehkä etu sekin.- Anonyymi
Sähköauto on hyvä auto kiilaajille.
- Anonyymi
”Sähkiksen paras puoli on hyvä kiihtyvyys, eli ehdit seuraaviin punaisiin huomattavasti nopeammin kuin polttiskuski.”
Sekin kyllä hiukan riippuu sähkiksestä. Ei ne kaikki mitään monisataaheppaisia tehohirmuja ole, kaupunkiautoluokassa varsinkaan.
- Anonyymi
Esim. St1 Siilinjärvi hinta 0,39 € / kWh. Halpaa ajoa.
- Anonyymi
Siellä on taatusti pitkät jonot.
- Anonyymi
Minä ostan tamppooneja huoltoasemalta vain
- Anonyymi
säästä sähköä
erkkituomioja - Anonyymi
Tuo on jo vanha uutinen. Tuo Ylöjärven Shell ei enää saanut ympäristölupia bensan myyntiä varten, joten ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin koittaa myydä sähköä sen aikaa mitä vielä sinnittelee pystyssä. Hyvin todennäköisesti vuoden parin sisällä menee kiinni koko asema.
Ylöjärvellä on vielä muita tankkauspaikkoja, joten ei tuo polttisautoilijoita mitenkään haittaa. - Anonyymi
Kohta ei bensaa myydä missään. Ensin lähtee syrjäseuduilta tankkausasemat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦595640Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1804574En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v164082Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k523594- 513551
- 813327
- 113231
- 312779
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia342371- 462317