Ylöjärvelle avautuu Suomen ensimmäinen sähkö-Shell, kun aseman polttoainemyynti loppuu ja tilalle tuli sähköautojen latureita.
https://www.hs.fi/talous/art-2000011419947.html
Huoltoasemat alkavat myydä vain sähköä.
56
224
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Vaikea on mitään muuta myydä kun ympäristölupaa bensan myyntiin ei saatu. Se oli ainoa syy miksi paikkaan tulee vain laturit. Todennäköistä on, että paikka lopettaa parin vuoden sisällä.
- AnonyymiUUSI
Paikalla on toivoa nyt, kun tappiollisesta polttonesteiden myynnistä on päästy eroon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paikalla on toivoa nyt, kun tappiollisesta polttonesteiden myynnistä on päästy eroon.
Sähköautoilijat tuovat rahaakin asemalle, toisin kuin persaukiset polttosuristelijat.
- AnonyymiUUSI
Ympäristöluvat jää saamatta yhä useammin tulevaisuudessa. Sillä ei ole niin väliä, koska polttonesteiden myynnillä ei juurikaan voittoa tehdä. Vetovoimatekijänä muihin palveluihin tulee olemaan lataaminen, koska autokanta nopeasti sähköistyy.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ympäristöluvat jää saamatta yhä useammin tulevaisuudessa. Sillä ei ole niin väliä, koska polttonesteiden myynnillä ei juurikaan voittoa tehdä. Vetovoimatekijänä muihin palveluihin tulee olemaan lataaminen, koska autokanta nopeasti sähköistyy.
Autokannan sähköistymiseen menee yli 30 vuotta. Enemmistö ajaa polttiksilla vielä kymmeniä vuosia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilijat tuovat rahaakin asemalle, toisin kuin persaukiset polttosuristelijat.
Ei sähköautoilijat mitään rahaa tuo ja asema lopettaa pian toimintansa kokonaan. Ympäristöluvan hylkääminen oli aseman kuolinisku.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Autokannan sähköistymiseen menee yli 30 vuotta. Enemmistö ajaa polttiksilla vielä kymmeniä vuosia.
Idioottijankuttaja jatkaa idioottijankutustaan. Autokannan sähköistyminen alkoi jo 15 vuotta siten...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköautoilijat mitään rahaa tuo ja asema lopettaa pian toimintansa kokonaan. Ympäristöluvan hylkääminen oli aseman kuolinisku.
Polttonesteistä ei katetta tule, asia jonka lukutaitoiset ymmärtävät. Aseman kuolinisku olisi polttonesteiden myynnin jatkaminen, sillä se on kuoleva ala.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Idioottijankuttaja jatkaa idioottijankutustaan. Autokannan sähköistyminen alkoi jo 15 vuotta siten...
Ja sähköistyminen on niin hidasta, että siihen menee vielä vähintään 30 vuotta. Tosin 40 vuotta on realistisempaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Polttonesteistä ei katetta tule, asia jonka lukutaitoiset ymmärtävät. Aseman kuolinisku olisi polttonesteiden myynnin jatkaminen, sillä se on kuoleva ala.
Jotta itse asema kannattaa niin kahvilan ja kaupan pitää tehdä voittoa. Aivoton sähköautofanaatikko ei tajua, että asemat ei ole ikinä pysynyt pystyssä pelkällä polttoaineiden myynnillä, ei edes 50 vuotta sitten.
Jos laturit tekevät voittoa mutta kahvila ja kauppa ei niin paikalle jätetään pelkät laturit ja asema lopetetaan. Paikalle jätetään korkeintaan vessa tosin useimpiin tuskin sitäkään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja sähköistyminen on niin hidasta, että siihen menee vielä vähintään 30 vuotta. Tosin 40 vuotta on realistisempaa.
Idioottijankutuksellasi ei ole näihin asioihin vaikutusta. Vain täydellinen idiootti kuvittelee että polttomoottoreilla ajellaan vielä 40 vuoden kuluttua. Jo nyt polttonesteiden myynti alkaa käydä kannattamattomaksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Idioottijankutuksellasi ei ole näihin asioihin vaikutusta. Vain täydellinen idiootti kuvittelee että polttomoottoreilla ajellaan vielä 40 vuoden kuluttua. Jo nyt polttonesteiden myynti alkaa käydä kannattamattomaksi.
Tuo on ihan helppoa nähdä tilastoista. Sähköautojen myynnin kasvu on päättynyt jo 2 vuotta sitten ja uusia polttomoottoriautojakin myydään edelleen paljon Suomessakin. Ja kun laskee että autojen käyttöikä on usein yli 30 vuotta niin polttiksilla ajellaan taatusti vielä kymmeniä vuosia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jotta itse asema kannattaa niin kahvilan ja kaupan pitää tehdä voittoa. Aivoton sähköautofanaatikko ei tajua, että asemat ei ole ikinä pysynyt pystyssä pelkällä polttoaineiden myynnillä, ei edes 50 vuotta sitten.
Jos laturit tekevät voittoa mutta kahvila ja kauppa ei niin paikalle jätetään pelkät laturit ja asema lopetetaan. Paikalle jätetään korkeintaan vessa tosin useimpiin tuskin sitäkään.Mielisairas idiootti ei tajua kuinka typerää on luulla, että asema pysyisi pystyssä kymmeniä vuosia jo nyt lähes kannattamaytoman polttonestemyynnin avulla, mutta ei mitenkään muuten. Polttonesteiden myynti vähenee ja loppuu pian kokonaan, mutta riemuidiootti kuvittelee että voidaan jatkaa samaa rataa ikuisesti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on ihan helppoa nähdä tilastoista. Sähköautojen myynnin kasvu on päättynyt jo 2 vuotta sitten ja uusia polttomoottoriautojakin myydään edelleen paljon Suomessakin. Ja kun laskee että autojen käyttöikä on usein yli 30 vuotta niin polttiksilla ajellaan taatusti vielä kymmeniä vuosia.
Ihan turhaan jauhat samaa jo moneen kertaan debunkattua hevonkukkua. Sähköautojen määrä jatkaa rakettimaista kasvuaan idioottijankkaamisestasi ja mielisairautesi syvenemisestä huolimatta...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan turhaan jauhat samaa jo moneen kertaan debunkattua hevonkukkua. Sähköautojen määrä jatkaa rakettimaista kasvuaan idioottijankkaamisestasi ja mielisairautesi syvenemisestä huolimatta...
Et sinä ole koskaan debunkannut lukuja. Ensirekisteröinneissä huippu saavutettiin vuonna 2023 ja nyt ollaan edelleen sen alle. Jopa täyssähköautojen osuus ensirekisteröinneistä on pysynyt samana vuodesta 2023.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä ole koskaan debunkannut lukuja. Ensirekisteröinneissä huippu saavutettiin vuonna 2023 ja nyt ollaan edelleen sen alle. Jopa täyssähköautojen osuus ensirekisteröinneistä on pysynyt samana vuodesta 2023.
Ihan helppoahan nuo sinun typerät ja harhaanjohtavat jorinasi on ollut debunkata.
Sähköautojen määrän räjähdysmäinen kasvu jatkuu tänäkin vuonna, eikä naurettavat märinäsi muuta mitään. Mahtaa se harmittaa pikku pelleä! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan helppoahan nuo sinun typerät ja harhaanjohtavat jorinasi on ollut debunkata.
Sähköautojen määrän räjähdysmäinen kasvu jatkuu tänäkin vuonna, eikä naurettavat märinäsi muuta mitään. Mahtaa se harmittaa pikku pelleä!Etkä sitä silti ole koskaan tehnyt koska tiedät valehtelevasi. Ensirekisteröinneissä ei ole ollut kasvua sähköautojen kohdalla pariin vuoteen ja tämä on fakta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan helppoahan nuo sinun typerät ja harhaanjohtavat jorinasi on ollut debunkata.
Sähköautojen määrän räjähdysmäinen kasvu jatkuu tänäkin vuonna, eikä naurettavat märinäsi muuta mitään. Mahtaa se harmittaa pikku pelleä!Mitään räjähdysmäistä kasvua ei ole ollut sähköautoissa enää moneen vuoteen. Kasvu on jo päättynyt.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Etkä sitä silti ole koskaan tehnyt koska tiedät valehtelevasi. Ensirekisteröinneissä ei ole ollut kasvua sähköautojen kohdalla pariin vuoteen ja tämä on fakta.
Ihan tyhjänpäiväistä on idioottijankutuksesi; sähköautojen määrä kasvaa mölyämisestäsi ja itkeskelystäsi huolimatta räjähdysmäisesti tänäkin vuonna...
Kuka tahansa voi tarkistaa sähköautojen määrän vuoden alussa vs. vuoden lopussa, siihen ei idioottijankuttajan jankutus vaikuta! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tyhjänpäiväistä on idioottijankutuksesi; sähköautojen määrä kasvaa mölyämisestäsi ja itkeskelystäsi huolimatta räjähdysmäisesti tänäkin vuonna...
Kuka tahansa voi tarkistaa sähköautojen määrän vuoden alussa vs. vuoden lopussa, siihen ei idioottijankuttajan jankutus vaikuta!Ja jopa tuo valitsemasi tilasto osoittaa kasvun hidastumista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja sähköistyminen on niin hidasta, että siihen menee vielä vähintään 30 vuotta. Tosin 40 vuotta on realistisempaa.
Taitaa olla niin, että 20 vuoden päästä ovat polttikset melko harvinaisia liikenteessä. Nyt ollaan jo pisteessä, että sähkiksiä tulee jatkuvasti vastaan, kun 5 vuotta sitten ne olivat vielä harvinaisia. Muutos on nopea, kun se on päässyt jo tähän pisteeseen. Kauppojen latauspisteillä alkaa olla jo ahdasta, vaikka monella onkin oma laturi kotona.
Enkä Helsingissä tilanne muuttuu hitaammin, mutta näin kehyskunnissa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla niin, että 20 vuoden päästä ovat polttikset melko harvinaisia liikenteessä. Nyt ollaan jo pisteessä, että sähkiksiä tulee jatkuvasti vastaan, kun 5 vuotta sitten ne olivat vielä harvinaisia. Muutos on nopea, kun se on päässyt jo tähän pisteeseen. Kauppojen latauspisteillä alkaa olla jo ahdasta, vaikka monella onkin oma laturi kotona.
Enkä Helsingissä tilanne muuttuu hitaammin, mutta näin kehyskunnissa.Kun vain 5% liikenteessä olevista autoista on täyssähköautoja niin aika vähän sähköautoja on vieläkin. Ladattavat hybridit eivät ole oikeita sähköautoja koska niissä on edelleen polttomoottori ja sitä todellakin käytetään.
Ja kun sähköautojen myynnin kasvukin on pysähtynyt ja polttomoottoriautoja myydään edelleen melko paljon niin ei polttikset tule olemaan harvinaisia edes 20 vuoden päästä.
- AnonyymiUUSI
Tuo on lopun alku sille huoltikalle. Muutamana ruuhkaisena viikonloppuna vuodessa latailu ei kuoleta investointeja.
- AnonyymiUUSI
Bensan ja dieselin myynti nyt joka tapauksessa on käymässä kannattamattomaksi, ja loppuu kokonaan 20 vuoden sisään. Ympäristölupiakaan tuskin enää pitkään myrkkysäiliöille heltiää.
"Huoltoasemien määrä jatkaa laskuaan
Katetta pelkästä polttoaineiden myynnistä on tänä päivänä Yli-Kesäniemen mukaan hankalaa saada.
– Fossiilisia polttoaineita karsitaan ja kysyntä tulee jatkossa laskemaan. Kannattavuus on ollut polttoaineissa huono jo pitkään."
yle.fi/a/3-12537620 - AnonyymiUUSI
Polttonesteitä myymällä ei sitä katetta ainakaan tehdä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Bensan ja dieselin myynti nyt joka tapauksessa on käymässä kannattamattomaksi, ja loppuu kokonaan 20 vuoden sisään. Ympäristölupiakaan tuskin enää pitkään myrkkysäiliöille heltiää.
"Huoltoasemien määrä jatkaa laskuaan
Katetta pelkästä polttoaineiden myynnistä on tänä päivänä Yli-Kesäniemen mukaan hankalaa saada.
– Fossiilisia polttoaineita karsitaan ja kysyntä tulee jatkossa laskemaan. Kannattavuus on ollut polttoaineissa huono jo pitkään."
yle.fi/a/3-12537620Polttoaineita myydään vielä ainakin 40 vuotta vaikka mielisairaat ja harhaiset sähköautofanaatikot kuinka itkevät.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Polttoaineita myydään vielä ainakin 40 vuotta vaikka mielisairaat ja harhaiset sähköautofanaatikot kuinka itkevät.
Mahtaa ottaa idioottitrollilla koville, kun polttoromusi on kohta arvoton.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Polttonesteitä myymällä ei sitä katetta ainakaan tehdä.
"Polttonesteitä myymällä ei sitä katetta ainakaan tehdä."
Montako huoltoasemaa tai pitäisikö sanoa liikenneasemaa olet viime vuosina tai vuosikymmeninä nähnyt teiden varsilla. Nuo kylmäasemathan eivät ole huoltoasemia, mutta todennäköisesti nekin polttonesteiden myynnillä katteensa tekevät, kun eivät muuta myy.
- AnonyymiUUSI
Lopetti yksityisautoilijoiden osalta bensan ja dieselin jakelun jo keväällä, ja raskaan kaluston dieselpiste suljetaan perjantaina 15. elokuuta.
- AnonyymiUUSI
Ja koko asema lopettaa toimintansa parin vuoden sisällä, koska sähköautoilijoiden kaltaisen pikkuisen marginaaliryhmän palveleminen ei tule kannattamaan. Ja sähköautoilijat ovat marginaaliryhmä vielä kymmeniä vuosia vaikka harhaiset sähköautofanaatikot muuta kuvittelevat.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja koko asema lopettaa toimintansa parin vuoden sisällä, koska sähköautoilijoiden kaltaisen pikkuisen marginaaliryhmän palveleminen ei tule kannattamaan. Ja sähköautoilijat ovat marginaaliryhmä vielä kymmeniä vuosia vaikka harhaiset sähköautofanaatikot muuta kuvittelevat.
Heh, kylläpä typeryksellä ottaa koville. Itke lisää.
- AnonyymiUUSI
Lopetti koska ei saanut ympäristölupaa. Todennäköisesti mittarien alla olevat polttoainesäiliöt ja niiden suojaukset jo niin vanhat että olis pitäny kaivaa auki koko mittarikenttä ja uusia koko hoito. Latureiden asennus tuli halvemmaksi.
- AnonyymiUUSI
Kovat kustannukset jos haluaa myydä polttonesteitä, eikä katetta tule polttonesteiden myynnistä ihmeemmin. Kuoleva ala tuo polttonesteiden kuluttajamyynti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kovat kustannukset jos haluaa myydä polttonesteitä, eikä katetta tule polttonesteiden myynnistä ihmeemmin. Kuoleva ala tuo polttonesteiden kuluttajamyynti.
Ja varmaa on, että tämä asema lopettaa toimintansa seuraavan parin vuoden sisällä. Pelkkään latureihin siirtyminen tulee tuhoamaan aseman toiminnan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja varmaa on, että tämä asema lopettaa toimintansa seuraavan parin vuoden sisällä. Pelkkään latureihin siirtyminen tulee tuhoamaan aseman toiminnan.
Kannattamaton polttonesteiden myynti ainakin varmasti lopettaisi aseman.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kannattamaton polttonesteiden myynti ainakin varmasti lopettaisi aseman.
Pelkkien sähköautoilijoiden palveleminen on varmin keino tappaa asema. Ehkä paikalla on tulevaisuudessa laturit mutta muu asema lopettaa toimintansa pian.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkien sähköautoilijoiden palveleminen on varmin keino tappaa asema. Ehkä paikalla on tulevaisuudessa laturit mutta muu asema lopettaa toimintansa pian.
Polttonesteiden kannattamaton ja vähenevä myynti on ainoa varma tapa tappaa asema. Muut mahdollisuudet takaavat jatkon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Polttonesteiden kannattamaton ja vähenevä myynti on ainoa varma tapa tappaa asema. Muut mahdollisuudet takaavat jatkon.
Tätä asemaa ei ole olemassa parin vuoden päästä, se on käytännössä jo varmaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tätä asemaa ei ole olemassa parin vuoden päästä, se on käytännössä jo varmaa.
Sinun syytämäsi hevonsonta on turhaa, valheellista ja merkityksetöntä. Se on varmaa.
- AnonyymiUUSI
"Ylöjärvelle avautuu Suomen ensimmäinen sähkö-Shell"
Ei avaudu, vaan sähkö-St1.
Shell yrityksenä poistui Suomen markkinoilta jo vuosia sitten, mutta tuossa yhteydessä Shell ja St1 sopivat lisenssisopimuksen, joka merkitsi sitä, että lisenssimaksun maksamalla St1 sai määräaikaisen oikeuden käyttää Shell -brändinimeä liiketoiminnassaan Suomessa. Tuo määräaika päättyy pian (ellei ole jo päättynyt), ja siksi Shell -asemat muutetaan St1 -asemiksi. Ne siis ovat jo ennestään olleet St1:n omistamia, mutta tähän asti ovat käyttäneet Shelliltä lisensioitua nimeä, nyt sitten nimi muutetaan St1:ksi, koska kerran ovat St1:n omistamia. Shell -nimen käytön jatkaminen olisi edellyttänyt uuden lisenssisopimuksen tekemistä, mahdollisesti entistä kalliimmalla hinnalla, jos Shell on niin päättänyt.
Tuo HS:n juttukin kertoo, että kyseinen St1 -asema myy jatkossa sähköä sähköautojen lataukseen.- AnonyymiUUSI
Se on edelleen Shell.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se on edelleen Shell.
Kaikki Shellit muuttuvat St1:ksi, niin myös tämä. Shelliä ei yrityksenä enää ole Suomessa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki Shellit muuttuvat St1:ksi, niin myös tämä. Shelliä ei yrityksenä enää ole Suomessa.
Ja lukeehan tuo jutussakin, syksyn aikana Shellin nimi poistuu asemalta ja jatkossa tuo on St1.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki Shellit muuttuvat St1:ksi, niin myös tämä. Shelliä ei yrityksenä enää ole Suomessa.
Se nyt vaan on edelleen Shell.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt vaan on edelleen Shell.
Enää vain pari kuukautta kun kyltit asemalla vaihdetaan. St1 omistaa jo aseman ja on tänä vuonna muuttamassa kaikki Shellit St1:ksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Enää vain pari kuukautta kun kyltit asemalla vaihdetaan. St1 omistaa jo aseman ja on tänä vuonna muuttamassa kaikki Shellit St1:ksi.
Se nyt on edelleen Shell, ja olet siis kaikessa systemaattisesti väärässä. Säälittävä tapaus olet, ja patologinen valehtelija.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt on edelleen Shell, ja olet siis kaikessa systemaattisesti väärässä. Säälittävä tapaus olet, ja patologinen valehtelija.
Lue edes itse artikkeli, tuon aseman nimi on St1 jo parin kuukauden päästä. Aseman omistaja on St1. Lähes kaikki Shellit Suomessa on jo muuttunut St1:ksi. Ensi vuonna Suomessa ei Shell-nimeä ole missään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lue edes itse artikkeli, tuon aseman nimi on St1 jo parin kuukauden päästä. Aseman omistaja on St1. Lähes kaikki Shellit Suomessa on jo muuttunut St1:ksi. Ensi vuonna Suomessa ei Shell-nimeä ole missään.
Ymmärtäisitpä pelle edes lukemaasi, se on edelleen Shell....
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärtäisitpä pelle edes lukemaasi, se on edelleen Shell....
Omistaja on St1 ja kylttien vaihto on vain kesken. Shell ja St1 on sama yritys Suomessa aivan kuin Sale ja Alepa on käytännössä sama asia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Omistaja on St1 ja kylttien vaihto on vain kesken. Shell ja St1 on sama yritys Suomessa aivan kuin Sale ja Alepa on käytännössä sama asia.
Ja noissa latureissakin tulee olemaan vain St1:n logo.
- AnonyymiUUSI
aivan sama ..sähköautoilu tuhoaa koko talouden suomessa...600.000 on maksuhäiriö merkinnät..
- AnonyymiUUSI
Paljon melua tyhjästä, kuten sanotaan, "Tomma tunnor bullrar mest".
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paljon melua tyhjästä, kuten sanotaan, "Tomma tunnor bullrar mest".
Hyvin sanottu sähköautofanaatikoista.
- AnonyymiUUSI
Sähköautoilijat ovat niitä todellisia sentinvenyttäjiä, kun auton hankintakin on tehty Excel-taukon laskelmien perusteella yli 5 vuotta eteenpäin ja laskelmissa on käytetty nykyisiä pörssisähkon hintoja kotilatauksissa. Ei niitä 35 snt/kWh latauksia tehdä kuin hätätapauksissa ja silloinkin vain mahdollisimman vähän. Että sillai vaan onnea ja menestystä latausasemille.
- AnonyymiUUSI
St1 voi isona ja vakavaraisena halutessaan tappaa monta latausfirmaa hinnoittelullaan, sillä muut tekevät jatkuvasti isoja tappiota.
- AnonyymiUUSI
Liikennevirta Oy liikevaihto 46,6 milj euroa ja tappio 21,1 milj euroa viime vuonna.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 26010977
- 1286952
- 955623
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa344956- 524221
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303769- 613474
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323422Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru222908- 582680