Vielä on pitkä matka tuotantoon mutta tämä on iso käytännön mahdollisuus.
Mielenkiintoinen on tuo kvanttisimulaatiolla tehty todennus siitä että löydetyt ratkaisut on todellisuudessa mahdollisia materiaaleja.
https://etn.fi/index.php/13-news/17745-tekoaely-loeysi-litiumille-korvaajia
Näyttää yhä enemmän siltä että tulevaisuus kaikessa energiatekniikassa on sähkö ja akut. Tekoälyn avulla köydetään uusia ratkaisuja 100 kertaa nopeammin kuin aiemmin.
Uusi akkuinnovaatio syrjäyttää Litiumin
8
83
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki tuo kertoo, miten alkeellisella tasolla nykyiset sähköautot vaeltavat. Näyttää vahvasti siltä, että polttarit ovat kehityksessä korkeammalla tasolla.
- Anonyymi
Eikö nykyiset akut toimi, vai miten ne ovat alkeellisella tasolla?
- Anonyymi
Tarkoituksesi on vain parhaasi mukaan kylvää epäilyksen siementä ja tämä sopii hyvin Venäjän ja öljy-yhtiöiden hallituksille.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17471380/kannattamalla-vetyautoja-kannatat-myos-venajan-taloutta-ja-sotakassaa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19032132/vetyautojen-kannattajat-ovat-venajan-hallinnon-tukijoita
Kuitenkin akkutekniikka kehittyy jatkuvasti koska paremmille akuille on selvästi kysyntää jopa puolustusvoimilla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17091514/vetytankkausverkoston-tappaa-lopulta-isot-ajoakut-ja-akkutekniikka- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoituksesi on vain parhaasi mukaan kylvää epäilyksen siementä ja tämä sopii hyvin Venäjän ja öljy-yhtiöiden hallituksille.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17471380/kannattamalla-vetyautoja-kannatat-myos-venajan-taloutta-ja-sotakassaa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19032132/vetyautojen-kannattajat-ovat-venajan-hallinnon-tukijoita
Kuitenkin akkutekniikka kehittyy jatkuvasti koska paremmille akuille on selvästi kysyntää jopa puolustusvoimilla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17091514/vetytankkausverkoston-tappaa-lopulta-isot-ajoakut-ja-akkutekniikka-Olen 80 v. Minulla ei ole aikaa odotella akkujen kehittymistä. Ajelen dieselillä. Range on 1300 -1400 km. Elän reaalimaailmassa. Tulevaisuuden haaveet ovat muita varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen 80 v. Minulla ei ole aikaa odotella akkujen kehittymistä. Ajelen dieselillä. Range on 1300 -1400 km. Elän reaalimaailmassa. Tulevaisuuden haaveet ovat muita varten.
Ja kun eläkkeellä ajelet usein 1300km matkoja niin onko haaveesi myös kuolla autoon?
https://ts2-tech.translate.goog/en/ev-battery-revolution-2025s-latest-breakthroughs-future-technologies-driving-electric-cars-further/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun eläkkeellä ajelet usein 1300km matkoja niin onko haaveesi myös kuolla autoon?
https://ts2-tech.translate.goog/en/ev-battery-revolution-2025s-latest-breakthroughs-future-technologies-driving-electric-cars-further/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wappSähköautoilija toivoo, että dieselautoilija kuolisi autoonsa! Tällaiseksi se on mennyt!
- Anonyymi
Teknologia kehittyy kovaa vauhtia askel askeleelta, mutta kestää aikaa ennen kuin kehitys on saavuttanut kriittisen kuluttajapisteen, jossa myynti taittuu voimakkaasti ylöspäin. Tuhansia yrityksiä maailmanlaajuisesti hakee nykyisen akkuteknologiaan ja sen komponenttihallintaan muutosta, koska nyt yleisesti käytössä oleva akkuteknologia on haavoittuvaa, painavaa, kallista valmistaa ja korjata sekä komponenttien hallinta vaatii huomatavan määrän elektroniikkaa tueksi. Sähkön varastoinnin ja jakelun rakenne on sinänsä hyvin yksinkertainen, mutta fysiikan lakien vuoksi vaatii nykyteknologialla liian monimutkaista säätelyä ja ohjausta akuston keston saamiseksi siedettävälle tasolle.
Näillä näkymin sähkö on autoilun tulevaisuutta, mutta tällä hetkellä se on vasta lähtökuopissaan, eikä suoranaisesti ole kehittynyt jokuseen vuoteen mihinkään suuntaan. Lähinnä virtaa saadaan nyt hallitusti nopeammin akusta ulos kuin jokunen vuosi sitten. Kiihtyvyys ja teho on siis kasvanut, mutta energiankulutus kasvaa luonnollisesti tehon kanssa. Käytännön hyöty tästä on lähinnä markkinoinnille ja karvanoppakiihdyttelijöille jotka jutustelevat kiihtyvyyksistä esson baarissa.
Veikkaan että "tie avautuu" noin 5 vuoden kuluessa. Toivottavasti akkuteknologiaan liittyvät patentit on jo vapautuneet tai saatu ostettua öljyntuottajilta, jotka ovat niitä haalineet omistuksiinsa hyvin kiivaasti viimeiset 30 vuotta. Öljyntuottajilla ei ole intresseissä kehittää sähköteknologiaa vielä jokuseen aikaan. Kun akut oikeasti saadaan kehitettyä pois nykyisen kaltaisesta kennorakenteesta homogeeniseksi massaksi, poistuu sähköautoista tuhansia ongelmia vrt. kennot.
Omistan itse sähköauton ja perinteisen vanhan liiton kiesin. Molemmissa puolensa.- Anonyymi
Sähköautot ovat myyntimäärien valossa valtavirtaa jo nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232346- 1121967
- 1131617
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421483Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91407Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901045Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016118932Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15919Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35917Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt81865