Joku viisas on joskus sanonut, että jokaisella ihmisellä on vain rajallinen määrä sanoja elämässään. Mietinkin, että mitkä niistä sanoista säästäisi viimeisiksi? Mitkä neljä sanaa haluaisit sanoa, jos ne olisivat viimeiset sanasi elämässäsi?
Mitkä olisivat viimeiset sanasi?
72
596
Vastaukset
- Anonyymi
Ole vapautuneesti oma itsesi. Ne olisivat minun sanani. Kenenkään muun mielipiteillä ei pitäisi olla mitään merkitystä jos siis olet harmiton ihminen. Itsensä kanssa täällä loppujen lopuksi eletään vaikka muita ihmisiä olisikin ympärillä. Teeskentely kuluttaa ihmistä, tuo stressiä mukanaan, henkistä pahoinvointia. Intuitiolla vedetään ja surffaillaan läpi elämän. Niin mä toimin.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Aika hyvä. Tai siis ei ollenkaan paha. Tykkään asenteestasi.
Kiitos 🙂. Onneksi ihmisellä on tapana alkaa välittää vähemmän siitä mitä muut hänestä ajattelevat, kun elämää tulee elettyä. Avoimet, semisekopäisiltä vaikuttavat värikkäät persoonat ovat oikeasti niitä vähiten hulluja.
- Anonyymi
Kummitellaan.
- Anonyymi
No se siitä sitten! Olisivat minun neljä viimeistä sanaani
- Anonyymi
Onnea teille jälkeen jääville.
- Anonyymi
Ei tule mieleen. Riippuu olosuhteista, olisiko ja ketä ympärillä. Sanaton tällä tietoa. Todennäköisesti sanaton silloinkin sitten aikanaan. - cu-
- Anonyymi
Olen jo kertonutkin, että "Paskareissu mutta tulipahan tehtyä" voisi olla hyvä. En halveksi mitään niin paljoa kuin sellaista heikkoutta, että kuolin vuoteella aletaan katumaan asioita. Mutta se on toki tarkoituksella tuotu kulttuuriin, että kaikki olisivat hengeltään heikkoja ja miellyttämisen haluisia, että sanotaan ja tehdään, mitä vallanpitäjät toivovatkin ja helposti hallittavia.
Kerran näin unta, että olin kuolemassa, ja minulla oli pakottava tarve katsoa vielä kelloa ennen kuolemaa, ja viimeiseksi ajatuksesi jäi jotain: "Kuolin siis kello 6.30". Siinä maahan lyyhistyessäni se tuntui elämää suuremmalta oivallukselta ja ainoalta asialta millä oli merkitystä kuin elokuvan loppuratkaisulta.- Anonyymi
Tehtyjen ja tekemättömien asioiden, kuolinvuoteella katuminen on hölmöyttä ja lehtien hömpötyksiä.
Jos pystyy myöntämään itselleen, että on saamaton, ei kuvittele edes kuollessaan, että olisi jotakin ihmeitä tehnyt, matkustellut ja seurustellut villisti, ellei saa sellaista itseään tekemään. Riittää kun tekee mielikuvitusharjoituksen ja kuulostelee itseään mikä valitus vaivannäöstä siellä seuraisi. - Anonyymi
Pelko. Sen avulla ihmisiä hallitaan. On helppoa katua mutta samalla se on jälkiviisastelua. Virheistään on elämässään opittava ja välillä ne täytyy oppia kantapään kautta. Se vtuttaa, mutta on myös tehokkain keino oppia. Jälkikäteen on mahdotonta sanoa olisiko elämän merkittäviä tapahtumia voinut hoitaa toisin sillä silloin omat elämänkokemukset ja tilanteet ovat olleet toisin.
- Anonyymi
Ihme jossitteluu.
- Anonyymi
Eläkää niiku viimistä päivää🤘🤣
- Anonyymi
Yippee-ki-yay
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yippee-ki-yay
Kukas se noin aina sanoi? Joku elokuva se taisi olla🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukas se noin aina sanoi? Joku elokuva se taisi olla🤔
"Yippee-ki-yay, motherf*cker." - John McClane (Bruce Willis), Die Hard.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Yippee-ki-yay, motherf*cker." - John McClane (Bruce Willis), Die Hard.
Niin olikin😄vieläköhän se elää. Vai joko meni alzhaimeriin?
- Anonyymi
Just noin. Älä lopeta.
- Anonyymi
No vi**u hip hei
- Anonyymi
Nämä lopoulauseet kovin huvittivat minua 😂 Ne ovat niin monivivahteiset kaikessa yksinkertaisuudessaan 😅 Annan tälle täydet 10 pistettä 😀👍
Itse en keksinyt omia, mutta nämä leikkivät siellä kaiken surun, luopumiseb ja hilpeyden välimaastossa minut tavoittavalla tavalla.
- Anonyymi
Siunausta jokaiselle ihmiselle toivon.
Viimeiset sanani olisivat varmaankin "Tässäkö tämä nyt oli?"
Tai tuo oli minulla päälimmäisenä mielessäni silloin kun luulin oikeasti kuolevani ..
Ja jos olen hyvin tyytyväinen elämääni elämään, saattaisin vain todeta, että "Tässä tämä nyt oli."- Anonyymi
Läheisilleni osoitettuna: Rakastan teitä. Olette tärkeitä.
- Anonyymi
Että varmasti jää kaipaamaan? Jos sanoisi että en ikinä pitänyt teistä, niin muille ei jää ikävä. Ei siinä tarvitse totta puhua.
Joo, olen ihan vakavasti miettinyt tätä.
Viimeiset sanani miltei neljään sanaan typistettynä:
"Muut jatkavat tutkimus- ja kehitystyötä"
Sitten voin kuolla hyvin mielin, kun tiedän että ihmiskunnan älyllinen elämä jatkuu. Muut hoitavat sen loppuun, mitä itse en ehtinyt.
Hupaisaa on se, että omat saavutukseni ovat mitättömiä, mutta parhaani yritin.- Anonyymi
Voi sanainen arkkuni on rajaton sanansa pitää vain osata valita oikein ettei toista loukkaa sanomisillaan sanottua kun ei takaisin enää saa niin pystyy satuttamaan/ loukkaamaan ihmistä jopa pahemmin kuin lyömällä
- Anonyymi
Kukkapenkissä on satatuhatta
- Anonyymi
Puutarhan hoito on tärkeintä elämässä
- Anonyymi
Viimeisillä voimilla kirjoitetaan tietysti työnantajalle muistio, mitä on tehty ja mitä pitää tehdä seuraavaksi, ja mistä mikin työtehtävä löytyy tallennettuna.
- Anonyymi
Huomenna ei sitte nähdä :)
- Anonyymi
Ja taas joku poisti.
Vilma- Anonyymi
Mutta voihan viimeiset sanat olla: Ja taas joku poisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta voihan viimeiset sanat olla: Ja taas joku poisti.
Taivaallinen mode teki poiston.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivaallinen mode teki poiston.
Hahhah. Mielestäni lainaamani mainossitaatit olivat herkullisia tähän kohtaan.
Tuutko hakee pääluutunsoittajalle, olisi hyvä, kun morfiini ei enää auta.
Vilma
Neljä sanaa?
Koulutus, työ, Suomi nousuun.
Ja poliitikot kuulee tän, eikä oo sitten mitään ongelmaa enää.- Anonyymi
Voi miten mahtava elämä!
- Sheena - Anonyymi
Paska reissu, tulipa tehtyä.
Jasu- Anonyymi
Ai, se olikin näköjään jo varattu. No, ehkä mä sitten sanoisin läheisilleni, että "elä elämäsi onnellisuuttasi vaalien".
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, se olikin näköjään jo varattu. No, ehkä mä sitten sanoisin läheisilleni, että "elä elämäsi onnellisuuttasi vaalien".
JasuMä tiedän miettiväni rakkaitani viimeisenä mietteenäni ja toivovan heidän pääsevän surusta aika pian ohi. Olihan meillä toisemme. Mutta toivon varmasti, että elämä olisi heille riittävän lempeä ja he itselleen.
Tekisivät kaiken sen mikä tuntuu oikealta tehdä. Toivon vain pelkkää hyvää ja viisautta valita se oikea polku sille hyvälle tielle.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jasujuuh, joku ehti ensin...muuten noita olisi vielä useampi 😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juuh, joku ehti ensin...muuten noita olisi vielä useampi 😄
Oli mokoma nopeempi, eikä tule luettua monestikkaan mitä muut on vastanneet, ennen kun mölisen oman kommenttini. Mutta varmasti olisi paaaaljon enemmän ja useampia. 😅
Jasu
- Anonyymi
Koittakaa pärjäillä, nähdään!
- Anonyymi
Taivaan Isä, pääsisinpä taivaaseen.
Sanon usein "Fuck you!" tietynlaisella äänenpainolla. Joten varmaan se. Mutta miksi juuri 4?
- Anonyymi
Sano se fuck you four times. Tulee neljä sanaa. 😉
Jasu
Aarteeni on haudattu ihan sen suuren....
- Anonyymi
Olen saanut rakastaa ihmisiä.
- Anonyymi
Rest In Pieces Kekkonen.
- Anonyymi
Vähän riippuu siitä kelle ne sanoisin?
Mutta sama toisaalta, olisiko se työhönsä kyllästynyt hoitsu vai oma lapsi....
Ne lisi nämä:
Sinun teoillasi on merkitystä. - Anonyymi
Armahdan Sinut synneistäsi Jeesus.
- Anonyymi
Rakasta muita kuin itseäsi.🤷♀️
- Anonyymi
Jos kaikki ihmissielut noin tekisivät,maailmassa ei olisi sotia eikä epäarvoisuutta. Ei sukupuolieroja, ilkonäköeroja,ei rotuerottelua,ei mitään muutakaan pahaa sallivaa. Vai keksitkö jonkun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kaikki ihmissielut noin tekisivät,maailmassa ei olisi sotia eikä epäarvoisuutta. Ei sukupuolieroja, ilkonäköeroja,ei rotuerottelua,ei mitään muutakaan pahaa sallivaa. Vai keksitkö jonkun?
Meillä on valta luoda. Me luomme oman tulevaisuutemme. Just sinä ja minä. Mitä sinä luot?🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on valta luoda. Me luomme oman tulevaisuutemme. Just sinä ja minä. Mitä sinä luot?🤷♀️
Myös eri uskonsuunnat luo pahaa. Ei he rakasta lähimmäisiään. Omaa oikeassa olemistaan päähän pänttäävät. Kehtaavatkin puhua armosta,rakkaudesta,Jeesuksesta tai Jumalasta.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös eri uskonsuunnat luo pahaa. Ei he rakasta lähimmäisiään. Omaa oikeassa olemistaan päähän pänttäävät. Kehtaavatkin puhua armosta,rakkaudesta,Jeesuksesta tai Jumalasta.🤷♀️
Nämä sodatkin lahkouskovaiset israelin hyväksi oikeuttaa. Peittää silmänsä kaikelta pahalta mitä aikaan saatte. Jokainen kauheuksilta silmät peittävän on vastuu/ syy ja seuraus. Hyvä ei tee pahaa kärpäsellelkkään,mutta tuolta kaikelta te silmänne ummistatte? Ette edes osaa hävetä. Jo on itsekkyys huipussaan.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä sodatkin lahkouskovaiset israelin hyväksi oikeuttaa. Peittää silmänsä kaikelta pahalta mitä aikaan saatte. Jokainen kauheuksilta silmät peittävän on vastuu/ syy ja seuraus. Hyvä ei tee pahaa kärpäsellelkkään,mutta tuolta kaikelta te silmänne ummistatte? Ette edes osaa hävetä. Jo on itsekkyys huipussaan.🤷♀️
Yksikään lahkouskovaisuuteen manipuloitu, ei ole oikeassa. Heidän hedelmät näkyy nytkin. Ne on sotaa,tuhoa ja teurastusta. Jumala katsoo sitä inhoten.🤷♀️
Anonyymi kirjoitti:
Yksikään lahkouskovaisuuteen manipuloitu, ei ole oikeassa. Heidän hedelmät näkyy nytkin. Ne on sotaa,tuhoa ja teurastusta. Jumala katsoo sitä inhoten.🤷♀️
Hei.. ne lääkkeet.. ne lääkkeet. 🤣
Ompas sulla pokkaa sanoa mitä jumala haluaisi.. et eroa lahkolaisista juuri mitenkään, jos tulet sanelemaan mitä ja miten..- Anonyymi
Olen selvästi piikki lihassasi. Miksi jatkuvasti minua mollaat. Keskity itseesi ja omiin ongelmiisi,ja osuuko liian kovaa ja uppoaa?🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen selvästi piikki lihassasi. Miksi jatkuvasti minua mollaat. Keskity itseesi ja omiin ongelmiisi,ja osuuko liian kovaa ja uppoaa?🤷♀️
Kenellä on pokkaa huudella muille lääkkeistä. Voi popsia ihan omat pillerinsä. 🤷♀️
Anonyymi kirjoitti:
Pahoitteluni jos pidät minua mollaajana. Kerron vain mielipiteeni. En sinua halua alentaa millään tavalla, mutta kun juttusi vaikuttavat jopa psykoottisilta.
Varmasti ajattelet vain hyvää, se on tullut jo hyvin selväksi, mutta tuo jeesuskompleksi todellakin antaa sinusta psykoottisen vaikutelman.
Olen varmasti sinusta väärässä, mutta enhän tunne sinua, käyt täällä "paasaamassa" muiden virheellisyydestä ja kritisoimassa muita. Et kuitenkaan kestä itse tippaakaan kritiikkiä.
Olet ihan hyvä ihminen, varmasti. Et tahdo pahaa. En minäkään sinulle tahdo mitään pahaa.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Pahoitteluni jos pidät minua mollaajana. Kerron vain mielipiteeni. En sinua halua alentaa millään tavalla, mutta kun juttusi vaikuttavat jopa psykoottisilta.
Varmasti ajattelet vain hyvää, se on tullut jo hyvin selväksi, mutta tuo jeesuskompleksi todellakin antaa sinusta psykoottisen vaikutelman.
Olen varmasti sinusta väärässä, mutta enhän tunne sinua, käyt täällä "paasaamassa" muiden virheellisyydestä ja kritisoimassa muita. Et kuitenkaan kestä itse tippaakaan kritiikkiä.
Olet ihan hyvä ihminen, varmasti. Et tahdo pahaa. En minäkään sinulle tahdo mitään pahaa.Olen niin kiltti ihminen että annan anteeksi viestisi. Ei ole tarkoitus paasata. En silti ala häpeemään mieliksesi olemassaoloani. Minulla on sanottavaa ja jos jättäisin sanomatta,se olisi yhtäkuin olla omien milipiteitteni nielevä luuseri. Anna minunkin sanoa sanottavani. En ole sinun sanomisiasi kritisoinut enkä omista lähtököhdistani sinua psykoottisesksi haukkunut🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen niin kiltti ihminen että annan anteeksi viestisi. Ei ole tarkoitus paasata. En silti ala häpeemään mieliksesi olemassaoloani. Minulla on sanottavaa ja jos jättäisin sanomatta,se olisi yhtäkuin olla omien milipiteitteni nielevä luuseri. Anna minunkin sanoa sanottavani. En ole sinun sanomisiasi kritisoinut enkä omista lähtököhdistani sinua psykoottisesksi haukkunut🤷♀️
Mutta joo. Rauhaa ja rakkautta. Mä menen nyt 🤗🤷♀️
Anonyymi kirjoitti:
Olen niin kiltti ihminen että annan anteeksi viestisi. Ei ole tarkoitus paasata. En silti ala häpeemään mieliksesi olemassaoloani. Minulla on sanottavaa ja jos jättäisin sanomatta,se olisi yhtäkuin olla omien milipiteitteni nielevä luuseri. Anna minunkin sanoa sanottavani. En ole sinun sanomisiasi kritisoinut enkä omista lähtököhdistani sinua psykoottisesksi haukkunut🤷♀️
Et ole mielestäni ollenkaan paha ihminen, enkä halua mollata sinua. Sinulla on täysi oikeus mielipiteisiisi, kuten kaikilla.
Ja tarkennuksena, todellakin olen saanut vaikutelman sinun paasaamisestasi psykoottisena.. minulla ei ole mitään oikeutta sanoa tai haukkua sinua psykoottiseksi, sillä en tunne sinua irl tai edes palstalla. Huomio tässäkin asiassa on siinä sanassa vaikutelma.
Se ei tarkoita muuta kuin minun mielipidettäni uskonnollisesta ja hyvää tarkoittavasta, hieman kiihkoiluun taipuvaisesta ulosannistasi.
Tiedän sinusta vain, että sinulla on uskonnollista taustaa, en muuta. Ja sen pohjalta en voi sanoa sinusta yhtikäs mitään todellisuuteen pohjautuvaa.
Minä en jakele täällä diagnooseja ja pahoitteluni että mielipiteeni loukkasi sinua. Se ei ollut perimmäinen tarkoitukseni.
- Anonyymi
Geronimoooo x4
- Anonyymi
Sitte, kun mut saadaan lopullisesti murrettua ja ihmisyys tuhottua niin täysin, että vedän jonkin muita vahingoittamattoman tyylin överit, niin jätän kiitos-kirjeet kaikille ihmisyyteni tappaneille tahoille (tai ainakin niille, joiden oletan olevan kaiken takana). Sisältöä en tähän sen kummemmin avaa, koska se ei ole mun asian pointti. Lapsia muistan tietysti myös, koska niiden takia olen ollut vuoden vielä elämässä kiinni. ❤️
- Anonyymi
Digitalia vei kaiken.
Älkää jättäkö minua kitumaan
- Anonyymi
Entä laittoiko kukaan, että "pitikö täs viel sanoo jotain..."
Vilma - Anonyymi
Entä tämä "Tää hyvältä näyttää, mä tiedän sen itsekin...."
Vilma
Anteeksi. Nämä eivät johdu aivopieruista vaan vatsanväänteistä. - Anonyymi
"Toivon, että tuonpuoleisessa on Suomi 24 palsta, jotta voisin jatkaa tätä, niin rakasta yhteydenpitoa".
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä6610782Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on13410221- 227967
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776404Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.395247- 704914
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1344221Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1303510- 643209
Adonikselle
Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin2313160