Mitä Raamattu sanoo ja opettaa nauramisesta? 1.0.

Anonyymi-ap

Tästä halutaan nyt innokkaina keskustella täällä.

Saarnaaja:
2:2 Naurusta minä sanoin: "Mieletöntä!" ja ilosta: "Mitä se toimittaa?"
7:4 Suru on parempi kuin nauru, sillä sydämelle on hyväksi, että kasvot ovat murheelliset.
7:7 sillä niinkuin orjantappurain rätinä padan alla, on tyhmän nauru. Ja sekin on turhuutta.

Luukkaan evankeliumi:
6:25 Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä! 

Jaakobin kirje:
4:9 Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.

10

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itku pitkästä ilosta, pieru kauan nauramisesta.

• Anonyymi

kuka niin sanoo että kaikki haluavat siitä keskustella?

MINÄ SANON!!!
      ALAPAS KESKUSTELEMAAN!!!

• Anonyymi

JA KESKUSTELEKIN INNOKKAANA!!!

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

JA KAIKKI NÄKYY TYKKÄÄVÄN

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JA KESKUSTELEKIN INNOKKAANA!!!

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

JA KAIKKI NÄKYY TYKKÄÄVÄN

minä en tykkää 👎

TYKKÄÄTPÄS!!!
        JOS ET TYKKÄÄ NIIN JOHAN OUTO 😈 OOT!!!

joo tykkään 👍

• Anonyymi

chatGPT:

Raamatussa on useita kohtia, jotka kehoittavat olemaan iloinen. Tässä on muutamia esimerkkejä:

Psalmi 118:24: "Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; iloitkaamme ja riemuitkaamme siitä."

Filippiläisille 4:4: "Iloitkaa aina Herrassa! Vielä kerran sanon: iloitkaa!"

Nehemia 8:10: "Älkää murehtiko, sillä Herran ilo on teidän turvanne."

Nämä jakeet korostavat ilon merkitystä uskovan elämässä ja muistuttavat, että ilo voi löytyä Jumalan läsnäolosta ja hänen lahjoistaan.

• Anonyymi

Tai tarkoitat siis pitäisi löytyä muille asioille nauraminen on joutavaa.

• Anonyymi

CyatGPT:

Jeesus puhuu iloitsemisesta useissa kohdissa Uudessa testamentissa. Tässä on muutamia esimerkkejä:

Matteus 5:12: "Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa." Tämä on osa Vuorisaarnaa, jossa Jeesus kehottaa seuraajiaan iloitsemaan, vaikka heitä vainottaisiin.

Luukas 10:20: "Älkää kuitenkaan iloitko siitä, että henget teistä pakenevat, vaan iloitkaa siitä, että nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa." Tässä Jeesus korostaa, että todellinen ilo tulee siitä, että on osa Jumalan valtakuntaa.

Johannes 15:11: "Tämän olen teille puhunut, jotta minun iloni olisi teissä ja jotta teidän ilonne olisi täydellinen." Jeesus haluaa, että hänen seuraajansa kokevat syvää iloa, joka tulee hänen suhteestaan heihin.

Nämä jakeet osoittavat, että Jeesus näkee ilon tärkeänä osana uskovan elämää ja haluaa, että hänen seuraajansa elävät iloisina Jumalan rakkauden ja armon vuoksi.

• Anonyymi

Kaikki aidot tunteet ovat hyväksyttäviä, olipa ne sitten hyviä tai pahoja, mutta tunteiden teeskentely ei ole hyvä asia.

Televisio näyttää koko ajan teeskenneltyjä tunteita.

• Anonyymi

Oossomi vai hullu?

• UUSI

” Anonyymi” 2025-08-12 15:29:55 tuumaa:
      ”Kaikki aidot tunteet ovat hyväksyttäviä, olipa ne sitten hyviä tai pahoja, mutta tunteiden teeskentely ei ole hyvä asia.”

Tunteet ovat hyvä asia, muistaen toki sen, miten niitä ulospäin näyttää. Aina ei kannata toimia tunteen perusteella.

Naurulla (kuten itkullakin) on todettu olevan hyvää tekevä vaikutus ihmiseen. Se vähentää stressiä ja jännitystä ja parhaimmillaan luon yhteisyyttä ihmisten välille.

Nuo Raamatussa olevat kohdat eivät tarkoita, etteikö saisi nauraa. Mutta se, mille me nauramme, on toinen juttu. Nauru voi olla myös ilkeyden ja pilkan väline.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3839
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3215
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2827
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2510
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2460
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2398
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2387
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2334
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2326
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2090
    Aihe