Kyseinen kaveri tekee ainakin kaksi treeniä päivässä. Juoksu näyttää rauhalliselta, mutta heti pistää silmään, että maisema hänellä vaihtuu huimalla nopeudella. Sellaiset 20 - 25 km/h vauhtia pitää yllä ja vedoissa mennään päälle 35 km/h.
Perusharrastelijoista poiketen hän ei hae ja kerää harjoituskilometrejä vaan kilpamaratoonarina harjoittelu on vauhtihakuista. Ruumiinrakenteeltaan hän on niin hoikka ja siro, että sellaiset ovat todella todella harvassa.
Nyt näyttäisi siltä, että hänen ennätys jää tuohon 2.21-tasolle.
Tunnen erään toisen jo uransa lopettaneen harrastajan, joka juoksi maratonin ajassa 2.45. Hän treenasi vain kerran päivässä kuutena päivänä viikossa. Näin valtava pudotus on 2.45 vs 2.21.
Mutta pistää miettimään miten sitten nuo maailmanluokan 2.00-menijät treenaavat? Pakko olla todella poikkeava geneettinen lahjakkuus.
Olen yli 10 vuotta saanut seurata 2.21-maratoonarin harjoittelun määrää. Järkyttävä määrä treenejä!
12
255
Vastaukset
- Anonyymi
Kiptum reenasi yli 300 km viikossa.
Kovilla vauheilla- Anonyymi
Douppasi melko varmasti,mutta koska edesmennyt niin rauha hänelle.
- Anonyymi
Ei ne kilometrit. Kilometrejähän on helppo kerätä, mutta maailmanluokan maratoonarit tietävät, että kisoissa mitataan aikaa ja aika pienenee vain nostamalla vauhtia.
Varmasti nuo huiput tekevät paljon vauhtivetotreenejä ja ennen kaikkea todella monipuolista harjoittelua. Kilometrejä keräämällä saa vain väsytettyä itsensä ja kisavauhti asettuu aktiiviharrastelijoille tyypilliselle 2.30-3.00-tasolle.
- Anonyymi
2.21 mänijä ahnehtii liian kovia vauhteja. Hänellä maisemat vaihtuu, niin treenitunteja ei tule kovin paljoa. Ja kaikki never easyä.
- Anonyymi
Tolla vetonopeudella kannattaisi siirtyä satasen juosijaksi. Olisi suomen paras heittämällä.
- Anonyymi
Kyllähän se maisema vaihtuu polkupyörän selässä tuota vauhtia. Ooaaee.
- Anonyymi
Onko tämä maratoonari se Batin kolleega, jota Bati aina kannustaa Helsingin tapahtumissa?
- Anonyymi
Oscarko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oscarko?
Batin bestis. Ooaaee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oscarko?
Juu. Alkanut hänkin pyöräilemään kuten Henri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Alkanut hänkin pyöräilemään kuten Henri.
Ukko voisi lähteä batin kanssa 20km/h fillari kimppalenkille, kun hyvää pataa keskenään ovat. Best friends forever. Ooaaee.
- Anonyymi
20 km/h liian kova vauhti Baltsulle. 15 sopiva
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512