Kyseinen kaveri tekee ainakin kaksi treeniä päivässä. Juoksu näyttää rauhalliselta, mutta heti pistää silmään, että maisema hänellä vaihtuu huimalla nopeudella. Sellaiset 20 - 25 km/h vauhtia pitää yllä ja vedoissa mennään päälle 35 km/h.
Perusharrastelijoista poiketen hän ei hae ja kerää harjoituskilometrejä vaan kilpamaratoonarina harjoittelu on vauhtihakuista. Ruumiinrakenteeltaan hän on niin hoikka ja siro, että sellaiset ovat todella todella harvassa.
Nyt näyttäisi siltä, että hänen ennätys jää tuohon 2.21-tasolle.
Tunnen erään toisen jo uransa lopettaneen harrastajan, joka juoksi maratonin ajassa 2.45. Hän treenasi vain kerran päivässä kuutena päivänä viikossa. Näin valtava pudotus on 2.45 vs 2.21.
Mutta pistää miettimään miten sitten nuo maailmanluokan 2.00-menijät treenaavat? Pakko olla todella poikkeava geneettinen lahjakkuus.
Olen yli 10 vuotta saanut seurata 2.21-maratoonarin harjoittelun määrää. Järkyttävä määrä treenejä!
9
146
Vastaukset
- Anonyymi
Kiptum reenasi yli 300 km viikossa.
Kovilla vauheilla- Anonyymi
Douppasi melko varmasti,mutta koska edesmennyt niin rauha hänelle.
- Anonyymi
Ei ne kilometrit. Kilometrejähän on helppo kerätä, mutta maailmanluokan maratoonarit tietävät, että kisoissa mitataan aikaa ja aika pienenee vain nostamalla vauhtia.
Varmasti nuo huiput tekevät paljon vauhtivetotreenejä ja ennen kaikkea todella monipuolista harjoittelua. Kilometrejä keräämällä saa vain väsytettyä itsensä ja kisavauhti asettuu aktiiviharrastelijoille tyypilliselle 2.30-3.00-tasolle.
- Anonyymi
2.21 mänijä ahnehtii liian kovia vauhteja. Hänellä maisemat vaihtuu, niin treenitunteja ei tule kovin paljoa. Ja kaikki never easyä.
- Anonyymi
Tolla vetonopeudella kannattaisi siirtyä satasen juosijaksi. Olisi suomen paras heittämällä.
- Anonyymi
Kyllähän se maisema vaihtuu polkupyörän selässä tuota vauhtia. Ooaaee.
- Anonyymi
Onko tämä maratoonari se Batin kolleega, jota Bati aina kannustaa Helsingin tapahtumissa?
- Anonyymi
Oscarko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oscarko?
Batin bestis. Ooaaee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1285983
- 574336
- 582751
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282588Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161855- 151524
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹341382Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗241341- 271177
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431121