Kohta takana 1100/500 työttömyyspäivää ja kyseinen aika on mennyt paremmin kuin hyvin.
Olen nauttinut lähes alusta alkaen vapaastani eli siitä alkaen kun sain alun epäselvyydet selvitettyä ja tehnyt silloisen te-toimiston kanssa työnhakusuunitelman ja työnhakukoulutuksessa CV:n joka ei ole suomea vaan latinaa, vaikka suomessa asumme?..
Työnhakukoulutus oli ihan ok mukavaa aikaa, koska se oli privat kurssi eli vain minä ja jokatoinen viikko max. 1 tunti rupattelua työn hakemisesta erilaisin tavoin ja perustein kun itse olen aikoinani työtä hakenut.
Rupattelutuokiot varmistivat että saan reilusti toista tonnia nettona joka 4 viikko eli ei huono tili 2 tunnin jutteluista!
Kyllä työttömyys on parasta aikaa ennen eläkeikää, se on sellainen pehmeä laskeutuminen pois työelämästä ja sen ikeestä eroon!
Suosittelen kaikkia ottamaan lopputili ennen eläkeikää niin saatte ikäänkuin lisäaikaa elämälle ennakkoon eikä vain sinne vaippaikään johon työnikessä satsaaminen ei ole järkevää...
Hallitus nostaa eläkeikää joten vastatkaa tuleen tulella ja ottakaa lopputili ajoissa jos haluatte elää vielä terveenä ettekä työnalttarille raajarikkoon saakka!
Hallituksen oli enemmän panostettava siihen nuorempaan työnaloittelevaan kansanosaan eikä sen osion ehtoopuoleen jota kidutetaan hirressä loppuun saakka ja toivotaan että kuolisi pois!
Aatteleppa ite!
Työttömyys on iloinen asia ja mahdollisuus ennen eläkeikää!
9
98
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan hyvät eläkkeet kertyneet :D :D :D
- AnonyymiUUSI
Joo minäkin irtisanoin itseni ja vielä olisi joku 8v työeläkkeeseen mikäli eivät korota...eläke olisi noin 1400e/kk tällä hetkellä ja kolmisen vuotta olen jo ollut vapailla :)
- AnonyymiUUSI
Trollikirjoitus. Monta kohtaa jotka ei täsmää. Ensinnäkin työnhakukoulutus ja oma valmentaja menee käsitteenä sekasin.
- AnonyymiUUSI
Eli en olekkaan mielestäsi ollut 5v työttömänä vaan keksin asian??? Aika erikoinen näkemys täysin tuntemattomalta tiedosta jonka olen kokenut? Ehdotan että et ala selvännäkijäksi kun 100% menee arviosi pieleen!
Kokonasta alkoi lomautukset jotka lopulta muuttuivat yhtäjakoiseksi lomautukseksi ja kun sitä kesti vuoden niin itse irtisanaouduin ja minulle maksettiin 6kk:n palkka kotiin ilman työvelvoitetta. 500 pv riitti silloiseen putkeen eli ei porrastuksia jos en ole työssä 12kk:ta jolloin ansiosidonnainen lasketaan uudelleen. Olen pitänyt huolen että en koskekkaan enää palkkatyöhön kun irtisanouduin!
Joku siellä virnuili jotain eläkeestä kun ollut pitkään pois työstä niin voin kertoa että ei ne muutama vuosi työelämän lopussa vaikuta asiaan mitenkään kun takana on yhtäjaksoisesti 40v sitä työherkkua tehnyt! On sitä tilille kertynyt lopulle elämiseen ihan mukavasi joten, olen voittaja tässä tilanteessa kun vapauduin työikeestä hyvissä ajoin ennen eläkettä joka alkaa vuoden alussa! Säästöihinkään ei ole tarvinnut koskea kun ansiosidonnainen on hyvää tasoa eikä velkaa ollut 15 vuoteen. En oikein näe että eläkeellä ollessani tilanne mitenkään heikkenee taloudellisesti, uskon että siitäkin jää säästöön kuten nykyisestä tuestakin!
Terveenä on mukava aloittaa se kauan odotettu eläke ja sain kuin lahjana tämän aikaistettuna. :D
Kiitos korona ja hallitus kun pysäyttivät päivälaskurin 6kk:n ajaksi niin riittivät päivät putkeen saakka!
Että sellainen tilanne täällä! :D
- AnonyymiUUSI
Vai että kaikki eläkkeelle, onko sulla mitään käsitystä jos kaikki ois kotona nii mistä sinäki saisit ruuan ja leivän pöytää, jos niitä ei kukaan tee.
- AnonyymiUUSI
Nämä suoli24 mielikuvitustarinat on joskus hauskoja lukea, aloittaja keksii vaan lisää juttuja. Oikeasti ketään ei kiinnosta sinun "memestystarinasi", vain typerät ja tylsämieliset yksilöt kokevat omituista tarvetta tulla tälle forumille pätemään ja leveilemään olemattomuuksillaan. Onko elämä vähän tylsää ja sisällyksetöntä kun ei sinullakaan raukkaparalla näytä mitään muuta tekemistä olevan :D
- AnonyymiUUSI
Pian loppuu tuo työttömän ilakointi. Orpo otti käyttöön järeät työllisyystoimet: hän vetosi yrityksiin, jotta ne alkaisivat investoida. Ja tottahan viesti on kuultu, Häkämies vahvisti että hän ymmärtää Orpon viestin. Valmistautukaapa työttömät töihin menoon!
- AnonyymiUUSI
NO mutta sehään on hienoa että viimeinniitä töitä alkaa löytyä
- AnonyymiUUSI
Onhan tässä kärvistelemistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.182592Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162091931Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591649Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021531Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491456Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2021313- 961226
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1521127Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171025Rääkyvä nainen
Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil13907