Kohta takana 1100/500 työttömyyspäivää ja kyseinen aika on mennyt paremmin kuin hyvin.
Olen nauttinut lähes alusta alkaen vapaastani eli siitä alkaen kun sain alun epäselvyydet selvitettyä ja tehnyt silloisen te-toimiston kanssa työnhakusuunitelman ja työnhakukoulutuksessa CV:n joka ei ole suomea vaan latinaa, vaikka suomessa asumme?..
Työnhakukoulutus oli ihan ok mukavaa aikaa, koska se oli privat kurssi eli vain minä ja jokatoinen viikko max. 1 tunti rupattelua työn hakemisesta erilaisin tavoin ja perustein kun itse olen aikoinani työtä hakenut.
Rupattelutuokiot varmistivat että saan reilusti toista tonnia nettona joka 4 viikko eli ei huono tili 2 tunnin jutteluista!
Kyllä työttömyys on parasta aikaa ennen eläkeikää, se on sellainen pehmeä laskeutuminen pois työelämästä ja sen ikeestä eroon!
Suosittelen kaikkia ottamaan lopputili ennen eläkeikää niin saatte ikäänkuin lisäaikaa elämälle ennakkoon eikä vain sinne vaippaikään johon työnikessä satsaaminen ei ole järkevää...
Hallitus nostaa eläkeikää joten vastatkaa tuleen tulella ja ottakaa lopputili ajoissa jos haluatte elää vielä terveenä ettekä työnalttarille raajarikkoon saakka!
Hallituksen oli enemmän panostettava siihen nuorempaan työnaloittelevaan kansanosaan eikä sen osion ehtoopuoleen jota kidutetaan hirressä loppuun saakka ja toivotaan että kuolisi pois!
Aatteleppa ite!
Työttömyys on iloinen asia ja mahdollisuus ennen eläkeikää!
22
440
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan hyvät eläkkeet kertyneet :D :D :D
- Anonyymi
Joo minäkin irtisanoin itseni ja vielä olisi joku 8v työeläkkeeseen mikäli eivät korota...eläke olisi noin 1400e/kk tällä hetkellä ja kolmisen vuotta olen jo ollut vapailla :)
- Anonyymi
Trollikirjoitus. Monta kohtaa jotka ei täsmää. Ensinnäkin työnhakukoulutus ja oma valmentaja menee käsitteenä sekasin.
- Anonyymi
Eli en olekkaan mielestäsi ollut 5v työttömänä vaan keksin asian??? Aika erikoinen näkemys täysin tuntemattomalta tiedosta jonka olen kokenut? Ehdotan että et ala selvännäkijäksi kun 100% menee arviosi pieleen!
Kokonasta alkoi lomautukset jotka lopulta muuttuivat yhtäjakoiseksi lomautukseksi ja kun sitä kesti vuoden niin itse irtisanaouduin ja minulle maksettiin 6kk:n palkka kotiin ilman työvelvoitetta. 500 pv riitti silloiseen putkeen eli ei porrastuksia jos en ole työssä 12kk:ta jolloin ansiosidonnainen lasketaan uudelleen. Olen pitänyt huolen että en koskekkaan enää palkkatyöhön kun irtisanouduin!
Joku siellä virnuili jotain eläkeestä kun ollut pitkään pois työstä niin voin kertoa että ei ne muutama vuosi työelämän lopussa vaikuta asiaan mitenkään kun takana on yhtäjaksoisesti 40v sitä työherkkua tehnyt! On sitä tilille kertynyt lopulle elämiseen ihan mukavasi joten, olen voittaja tässä tilanteessa kun vapauduin työikeestä hyvissä ajoin ennen eläkettä joka alkaa vuoden alussa! Säästöihinkään ei ole tarvinnut koskea kun ansiosidonnainen on hyvää tasoa eikä velkaa ollut 15 vuoteen. En oikein näe että eläkeellä ollessani tilanne mitenkään heikkenee taloudellisesti, uskon että siitäkin jää säästöön kuten nykyisestä tuestakin!
Terveenä on mukava aloittaa se kauan odotettu eläke ja sain kuin lahjana tämän aikaistettuna. :D
Kiitos korona ja hallitus kun pysäyttivät päivälaskurin 6kk:n ajaksi niin riittivät päivät putkeen saakka!
Että sellainen tilanne täällä! :D
- Anonyymi
Vai että kaikki eläkkeelle, onko sulla mitään käsitystä jos kaikki ois kotona nii mistä sinäki saisit ruuan ja leivän pöytää, jos niitä ei kukaan tee.
- Anonyymi
..." jos kaikki ois kotona nii"... No parikin vuotta ennen kuin se nostettu eläkeikä eläkeelle alkaa niin se hyvä alku hallitiuksen vaatimuksille eläkeiän nostoon! Kyseiset duunarit ovat jo vedetty yli-ikään työn vaatimiselle!
Onko sinulla mitään käsitystä mistä aloitus tehty ja mitä se sisältää?...jos kaikki kotona siellä tapulissa missä lepakot lentelee nii ymmärtäisitkö asiaa olennkaan, vaikutelmana että ei ole kaikki kotoasi ihan sata?
- Anonyymi
Nämä suoli24 mielikuvitustarinat on joskus hauskoja lukea, aloittaja keksii vaan lisää juttuja. Oikeasti ketään ei kiinnosta sinun "memestystarinasi", vain typerät ja tylsämieliset yksilöt kokevat omituista tarvetta tulla tälle forumille pätemään ja leveilemään olemattomuuksillaan. Onko elämä vähän tylsää ja sisällyksetöntä kun ei sinullakaan raukkaparalla näytä mitään muuta tekemistä olevan :D
- Anonyymi
Pian loppuu tuo työttömän ilakointi. Orpo otti käyttöön järeät työllisyystoimet: hän vetosi yrityksiin, jotta ne alkaisivat investoida. Ja tottahan viesti on kuultu, Häkämies vahvisti että hän ymmärtää Orpon viestin. Valmistautukaapa työttömät töihin menoon!
- Anonyymi
NO mutta sehään on hienoa että viimeinniitä töitä alkaa löytyä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Töitä on, mutta kun siitä ei makseta ja suuntana 9€/ työpäivä joka ei ole osa-aikainen vaan täyspäiväistä duunia firmoissa jotka toimivat yrittäjinä?... Aatteleppa ite!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimein niittää niitä töitä
- Anonyymi
Onhan tässä kärvistelemistä.
- Anonyymi
Laske ihan huviksesi aloittaja paljonko on 1000 työttämyyspäivää jos 20 per kk. Ei todellakaan alkanut koronavuonna 2020...
- Anonyymi
Lomautukset alkoivat aluksi osa-aikaisesti ja kuten kirjoitin niin hallitus keskeytti laskurin loppuvuodeksi keväällä/kesällä loppuvuodeksi n. 6kk ajaksi, kassan maksut ei keskeytynyt samalla!
Irtisanomisajan palkkaus 6kk n. +1v yhtenäisen lomautuksen alusta (200pv) jolloin ei laskuri myöskään toiminut vaan elin sen ajan irtisanomisajan palkalla joka lopulta 7kk. ennenkuin sain kassalta suorituksen.
Tosiasiana se, että yli 1000 kassapäivää on takana ja en ole pahoillani asiasta kun askeleet osuivat oikein ja sain ennakkoon mukavan laskeutumisen eläkkeen olotilaan ja terveenä kun työssä ei loppuun poltettu! Sehän näitä arvostelijoita tuntuu kiukuttavan kuin kakaroita! :D
Laskekaa niillä sormillanne miten haluatte omassa päässänne, se ei ole minun ongelma vaan teidän ikiomaomamoka olemalla itetosimoka. :D
Suosittelen kaikille eläkeikää lähestyville irtiottoa työnikeestä ja jo parikin vuotta aiemmin on merkittävä etuus kun työstä pääsee eroon pysyvästi!
Kyllä ne työttömyyspäivät lopulta alkoivat korona aikoina eli saippuaa silmiisi ja suuhun, sekä suolaa haavoihin kun vaahtoat pelkkää valhetta väärin todistein!
- Anonyymi
Typerä provomielessä tehty keskustelu, ei jatkoon
- Anonyymi
Missä kohtaa se provo on?
- Anonyymi
Hieman suunnittelua ja valmistelua.
52v ikäisenä irti vakituisesta työstä.
Sitten jaksottelu työpätkä / työttömyysjakso.
Silloin oli 500pv;n yläraja ansiosidonnaisessa. Sovitin pätkät siten, että pääsin 57 vuotisena työtömyyseläkkeelle ja siitä oikealle eläkkeelle.
Nyt 81v.- Anonyymi
Selitystä. Työkkäri oli ystävällinen. Sain kaikki pätkät, 2pv > 7kk itse ilman työkkäriä.
Kun pätkän päättymisajankohta oli tiedossani niin tietenkin ilmoitin työkkäriin. Silloin mollissa (?) oli vain tiedot avoimista työpaikoista ja työttömän oli aina ilmoittauduttava toimistossa.
Muutaman kerran jälkeen työkkärin nainen sanoi, että etköhän vain soita!
Ilmoitin myös omat estymiseni ( ulkkarimatkat, pisin 3kk Espanjassa ) työkkäriin.
Sinne sentään nostin päivärahat mutta varsinaiset lomareisut ilmoitin estyneiksi eli en ollut työnhakijana enkä saanut päivärahoja liiton kassasta.
Vaimoni oli marketin osa-aikaisena kasöörinä joten hänen poissaolonsa ei tehnyt pahaa lovea perhebudjettiin. Hänen työkaverinsa olivat vain hyvillään.
- Anonyymi
Ok. Olit "putkessa", joka nyt poistettu. Ja lomautettuna. Lisäksi sait yksityistä työnhakukoulutusta, joka yleensä on ryhmässä.
Hyviä eläkepäiviä. Yhdellä tutulla sama juttu. Tyytyväinen kun pääsi sinne. - Anonyymi
Aloitin "pehmeän laskun" 52v ikäisenä ja pätkimällä tulivat 500 päivää täyteen 57 vuotisena jolloin pääsin työttömyyseläkkeelle.
Ei mitään kertarysäystä eikä yllätystä vaan suunnitelmallista oman elämän ohjausta.
Toteutimme täyden "laiskistumisen" vaimoni kanssa muutaman kuukauden tarkkuudella samaan aikaan 57v / 52v ikäisinä.
Viimeiset 24 vuotta ovat vahvistaneet tehneemme meille sopivan ratkaisun.
Jokaisen työpaikan vaihdon yhteydessä otin siihen asti kertyneen työeläkelaskelman jatkon päätöksenteon perustaksi. - Anonyymi
Ulkomaalaiset hoitavat Teitä
- Anonyymi
Mamut hoitavat teidät monttuun ajoissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4422936Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys202546Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1372225- 1251991
Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2491639Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2081284Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1861240Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä71235Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1511223Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel281198