sillä täällä sokerimuurahaiset ovat saaneet siivet..
Pitääkö paikkansa minun uskomukseni siitä, että kaikki lentomurkut lähtevät saman päivän aikana liikenteeseen..
Onko teidän murkuilla siivet jo?
Nyt kiinnostaa murkut
25
181
Vastaukset
Ja toisena huomiona.. pääskyset ovat lähteneet. Kesä on ohi.
- Anonyymi
Meillä lentelivät jo jokunen viikko sitten. Silloin oli vielä niitä helteisiä päiviä.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Eli murkuilla ei ole kollektiivista tajuntaa. :)
Sanoisin, että ne lentelee samalla alueella samaan aikaan, mutta sitä en osaa sanoa miten laaja se alue on. Kyllä ainakin tässä omassa pihassani kaikissa pesissä lennettiin samaan aikaan. Eivätkähän ne ole kaikki edes samaa lajia, vaan niitä lajeja on ihan hitosti. Eihän se oikeastaan olisi edes järkevää, että eri lajit lentäisivät kaikki samaan aikaan.
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisin, että ne lentelee samalla alueella samaan aikaan, mutta sitä en osaa sanoa miten laaja se alue on. Kyllä ainakin tässä omassa pihassani kaikissa pesissä lennettiin samaan aikaan. Eivätkähän ne ole kaikki edes samaa lajia, vaan niitä lajeja on ihan hitosti. Eihän se oikeastaan olisi edes järkevää, että eri lajit lentäisivät kaikki samaan aikaan.
Tässä oli kusiaisiasiakin, mutta sokrumurkut kävivät sotajalalle ja voittivat. Kusiaiset katosivat yhden kesän aikana.
Minulla on piskuinen piha ja voi olla että pesät ovat yhtä yhdyskuntaa.. en tiedä. Enkä tiedä mikä saa murkut koordinoitumaan .. sää, matalapaine vai jokin muu.. mutra aina samana päivänä tyhjenee pesät lentomurkuista. Kuin taikaiskusta.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tässä oli kusiaisiasiakin, mutta sokrumurkut kävivät sotajalalle ja voittivat. Kusiaiset katosivat yhden kesän aikana.
Minulla on piskuinen piha ja voi olla että pesät ovat yhtä yhdyskuntaa.. en tiedä. Enkä tiedä mikä saa murkut koordinoitumaan .. sää, matalapaine vai jokin muu.. mutra aina samana päivänä tyhjenee pesät lentomurkuista. Kuin taikaiskusta.Muistelen lukeneeni, että ne ovat usein laajallakin alueella samaa yhdyskuntaa. Ei sama pesä, mutta yhteydessä toisiinsa. Useita kuningattaria siis kuitenkin ja kuningatterethan kommunikoivat erilaisilla hajuviesteillä, feromoneilla, sen oman pesänsä kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Muistelen lukeneeni, että ne ovat usein laajallakin alueella samaa yhdyskuntaa. Ei sama pesä, mutta yhteydessä toisiinsa. Useita kuningattaria siis kuitenkin ja kuningatterethan kommunikoivat erilaisilla hajuviesteillä, feromoneilla, sen oman pesänsä kanssa.
Juu, muurahaiset ovat hyvinkin likinäköisiä vaikka suuret silmät niillä onkin. Hajuilla kommunikoivat. Siihen hajuun perustuu mun murkkujen torjuntakin.
Kun näen murkun sisällä, liiskaan sen, mutta en kuoliaaksi.. kituva murkku jättää hajuviestin seuraavalle tulijalle.. ja se viesti on " Ei tänne! "
Sillä olen saanut murkut pysymään ulkona.
Ollet varmasti oikeassa, että alueen murkut on samaa yhdyskuntaa. Todennäköistä jopa, sillä alue on verrattain pieni.
Niillä on kattava kirvafarmi mun raparperissä ja mustikoissa, vaikka ovatkin ruukkuissa. Tai astioissa.. enkä aio myrkyttää niitä.
Nyt pihan toisestakin pesästä kohoaa siivekkäitä muurahaisia. Kunnon kuhina käy.
- Anonyymi
Minäkin näin niitä jo pari viikkoa sitten.
Ehkäpä minun pihani muurahaiset ovat myöhäisherännäisiä. Parille lentomurkulle sain tehdä lennä,lennä leppäkertut..
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ehkäpä minun pihani muurahaiset ovat myöhäisherännäisiä. Parille lentomurkulle sain tehdä lennä,lennä leppäkertut..
Älä ainakaan pyydä lentämään talon viereen! Olen asunut vanhassa hiekkakankaalle rakennetussa rivitalossa, jossa muurahaiset olivat muuttaneet talon rakenteiden alle.
Ne tekivät aina keväisin ja leutoina talvina sisätilainvaasion. Ne saattoivat tulla sisään lattialistojen alta, pistorasioiden reunoista, saunan ilmastointiputkesta, katon kautta ja etenkin tiskialtaan alta mustana polkuna jätesankolle.
Vuosienkaan häätöyritykset eivät auttaneet, vaan ehdin itse muuttaa muualle. Anonyymi kirjoitti:
Älä ainakaan pyydä lentämään talon viereen! Olen asunut vanhassa hiekkakankaalle rakennetussa rivitalossa, jossa muurahaiset olivat muuttaneet talon rakenteiden alle.
Ne tekivät aina keväisin ja leutoina talvina sisätilainvaasion. Ne saattoivat tulla sisään lattialistojen alta, pistorasioiden reunoista, saunan ilmastointiputkesta, katon kautta ja etenkin tiskialtaan alta mustana polkuna jätesankolle.
Vuosienkaan häätöyritykset eivät auttaneet, vaan ehdin itse muuttaa muualle.Oliko sokerimurkkuja?
Yhdellä ulkomaanmatkalla oli 7. kerros ja kattohuoneisto ja lattialla vilisi mustia sokerimurkkuja.
Toisella reissulla Turkissa oli parvekkeelta 5 cm paksuinen vana sokrumurkkuja parvekkeelta tiskialtaaseen mihin oli jäänyt avonainen mehutölkki aamulla kun herättiin. Yön aikana olivat löytäneet.
Minulla murkut ovat kiltisti pysyneet ulkona. Se sopii minulle, että jaetaan piha, sisälle en niitä huoli.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Oliko sokerimurkkuja?
Yhdellä ulkomaanmatkalla oli 7. kerros ja kattohuoneisto ja lattialla vilisi mustia sokerimurkkuja.
Toisella reissulla Turkissa oli parvekkeelta 5 cm paksuinen vana sokrumurkkuja parvekkeelta tiskialtaaseen mihin oli jäänyt avonainen mehutölkki aamulla kun herättiin. Yön aikana olivat löytäneet.
Minulla murkut ovat kiltisti pysyneet ulkona. Se sopii minulle, että jaetaan piha, sisälle en niitä huoli.Niitä ne juurikin olivat. Muut murkut eivät viihdy sisällä, paitsi ehkä ne jättiläiskokoiset muurahaiset, jotka viihtyvät vanhoissa hirsirakennuksissa, jos yhtään lahoa.
- Anonyymi
Mulla ei oo niitä mulk...murkkuja täällä, mut päivän niitä joutuu näkemään jokapuolella, sitten ne katoaa....😃
Munkin murkut katosi, aurinko tekee laskuaan ja ilta hämärtää.
Mul..murkut on kummallisia. :)- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Munkin murkut katosi, aurinko tekee laskuaan ja ilta hämärtää.
Mul..murkut on kummallisia. :)Hyvä huomio kamunen. 😃
- Anonyymi
Täällä Vihdissä en oo huomannut että ne
olisivat saaneet jo siivet tälle vuodelle.
-orig- - Anonyymi
Tänään tulivat täällä pohjoisessa. Niitä on ihan pirusti.
Mun pihan sokerimurkuilla oli kans tänään parveilupäivä,
Mää muistelisin et se vaatii kans tietynlaisen kelin että ne lähtee lennolle🤔 täälä oli pilvinen/puolipilvinen ja lämmin päivä.
Mut en sit tarkemmin tiiä, loppukesällä niillä kuitenki se on.
Ja illalla ku vielä kaupassa kävin, asfaltilla juoksenteli jo siipensä pudottaneita kuningattaria useita, et on tainnu koko kylän sokrumurkut lennellä tänäänJa uskallatko laittaa läänin?
Tälläinen köyhän mieh.. eiku naisen, tieteellinen eiku epätieteellinen tutkimus.Pikku-pirpana kirjoitti:
Ja uskallatko laittaa läänin?
Tälläinen köyhän mieh.. eiku naisen, tieteellinen eiku epätieteellinen tutkimus.Oulun seutua
m.wurst kirjoitti:
Oulun seutua
Eli tämän tutkimuksen ( joka on hyvin pätevä )
perusteella sokrumurkut ovat saaneet tuulta siipiensä alle pohjoisessa .. Oulun seudulla ja Uudellamaalla .. tänään.
Joten mikä estää ajattelemasta että niillä on kollektiivinen ajattelu. Vähän sellaista kuin Avatarissa. Siinä leffassa koko luonto oli yhtä.Pikku-pirpana kirjoitti:
Eli tämän tutkimuksen ( joka on hyvin pätevä )
perusteella sokrumurkut ovat saaneet tuulta siipiensä alle pohjoisessa .. Oulun seudulla ja Uudellamaalla .. tänään.
Joten mikä estää ajattelemasta että niillä on kollektiivinen ajattelu. Vähän sellaista kuin Avatarissa. Siinä leffassa koko luonto oli yhtä.Jaa, mene ja tiedä🤔
Parviäly niillä on niinku mehiläisilläkin, mut kui laajalle se sit ulottuu..m.wurst kirjoitti:
Jaa, mene ja tiedä🤔
Parviäly niillä on niinku mehiläisilläkin, mut kui laajalle se sit ulottuu..Näin kieli poskessa heitettynä, entäpäs jos niillä oikeasti on kollektiivi.
Me ihmiset ollaan niin hiton olevinamme ja tietävinämme, et moni asia jää huomaamatta.
En ny oikeesti usko että joku ylrismaailmallinen kollektiivisuus ohjaisi hyönteisiä, mutta joku juttu siinä on kuitenniin.
Ja onhan hyönteisten biomassa huomattavasti suurempi kuin esim. Ihmisten.
Ne on valtalaji.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131413- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31047Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15951Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9918Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86890- 32820
Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.58814T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37748Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44744