En tiedä mitä muut ovat mieltä mutta mielestäni Matti pilaa pyöräily lähetykset ns.selostuksillaan.Selinit sentään selostavat pyöräilyä ja tämä jotain ihan muuta.
Kaikilla ei ole Maxia josta saa Matin äänen muuttumaan englanniksi.
Monta vuotta jo yrittänyt hän näitä selostuksia tehdä ,sekä naisten että miesten mutta kun eivät ne onnistu millään.Kaikkea muuta paitsi pyörälilyä tulee höpötettyä ja tilastoja tilastojen perään lueteltua,ei tunnista kuskeja kuin ehkä 3 +sitten erikoispaidan haltijat.Kummasti nuo englannikieliset selostajat asiantuntijoineen tunnistavat nuo kuskit hyvin,kuuleehan Matti englanninkielisen selostuksen luureisaan joten sitä kauttakin hän osaa jopa kertoa kuskin nimen.Massa loppukireissä yleensä ihan ns.pihalla.Eli kaiken kaikkiaan hyvin ammattitaidotonta ja ala-arvoista selostusta,tai ei sitä voi ylipäänsä selostukseksi kutsua...
EUROSPORTIN SELOSTAJA MATTI HEIKKINEN
60
993
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan hyvin Matti selostaa kilpailuja
- Anonyymi
Ha hah, siis kenelle?Joko et tiedä ammattipyöräilystä tai sitten kirjoitit tuon vitsillä,toivon jälkimmmäistä vaihtoehtoa.Oletko koskaan katsonut näitä isoja kisoja englannikielisellä selostuksella?Siellä jos jossain on asiantuntemusta ja asiantuntijoita lähetyksissä pilvin pimein,toisin kuin Matilla,ei ainuttakaan yleensä, ja laatu on sen mukaista sitten eli ihan puita heiniä,tilastojen/vanhojen kisojen tuloksia,korkeusprosentteja,Selinin matkimista ja aloitetaan taas saman toisto uudelleen.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Häntä on miellyttävää kuunnella: artikuloi selvästi eikä huuda. Ääni on sopivan matala. On selostanut useita eri lajeja ja pyöräilyäkin monta vuotta. Kehittynyt vuosien saatossa selvästi maantiepyöräilyn osalta, joka lajina on yksi vaikeimmista selostaa.
- Anonyymi
Ei ole kaikilla maxia valitettavasti.Ihmettelen eikö esport/discovery voi laittaa televison puolella selostukset englanniksi ja jotka haluavat suomeksi niin katsovat sitä juuri vaikka maxin kautta.Olen lähettänyt tämän kaltaista s-postia esportille mutta ei heitä ilmeisesti kiinnosta katsojien mielipiteet...Ilmeisesti kun rahaa on yhtiöllä niin maksetaan turhasta Heikkisen selostusyrityksille jotka ovat aivan kaameita verattuna vaikka Selinien selostukseen.
- Anonyymi
Joo,ne jotka ovat katsoneet Eurosportia pidempään muistavat varmaan Jorma Pulkkisen amerikanformula selostukset.Nämä Matti Heikkisen jorinat ovat ihan yhtä kaameita ammmattitaidottomuudellaan.
- Anonyymi
Niinpä.Kun katsoo jotain ohjelmatietoja niin vueltassa olisi asiantuntijana Kimmo Kananen,ainakin jonain päivänä. Se ei kauheasti auta jos hän yhtenä tai kahtena päivänä toimii asiantuntijana,pitäisi olla koko kolme viikkoa.Kun sen tietää mitä Matille tapahtuu ilman asiantuntijaa eli alkaa se turhanpäivänen löpinä ja höpinä...
- Anonyymi
No siellä sitten taas varmaan Garffiat ja Lopeffit ajavat Andluuffiassa ....
Ei noita nimiä kukaan Suomessa noin lausu ellei ole jotain vikaa jossain.- Anonyymi
Voi hellanlettas sentään... Vieraskieliset nimet kuuluu lausua ko. kielellä. Se on selostajan ammattitaitoa. Kommenttisi osoittaa täydellistä yleissivistyksen puutetta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hellanlettas sentään... Vieraskieliset nimet kuuluu lausua ko. kielellä. Se on selostajan ammattitaitoa. Kommenttisi osoittaa täydellistä yleissivistyksen puutetta!
Olen samaa mieltä. Toisaalta: minkälaista yleissivistystä voi odottaa olennolta, joka ei osaa edes kirjoittaa suomea oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Toisaalta: minkälaista yleissivistystä voi odottaa olennolta, joka ei osaa edes kirjoittaa suomea oikein.
No älä Masa nyt hermostu....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei toi ole ammatitaitoa jos ne lausutaan väärin.kyl ne pitäs suomalaisittai lausua eikä mitää föfföfföföfföä sinne loppuu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No älä Masa nyt hermostu....
Kuka "Masa"..? Minä olen Kimmo, vaikka asia ei sinulle kuulukaan. Joku ilmeisen katkera ihminen täällä näköjään kirjoittelee vainoharhoissaan ihan mitä sattuu. Suosittelen hankkimaan apua, jos noin ahdistaa.
- Anonyymi
Ei nuo asiantuntijat juurikaan pelasta. Matin lähtötaso niin alhainen että siinä ei minkälainen expertti vieressä auta. Matti ulos, se olkoon lopputulos.
- Anonyymi
Joku voisi aikansa kuluksi selvittää miten Matti on tämän suojatyöpaikkansa aikanaan saanut? Ja miten ei ole vielä saanut potkuja.
- Anonyymi
Se mikä on jäänyt mieleen eikä lähde pois sieltä on ainakin se kerta kun Matti lähetti omalle äidille syntymäpäivä toivotuksia suorassa lähetyksessä.En ole kenenkään ns.selostajan edes kuullut koskaan tehneen niin.Johan tuollaisesta olisi voinut siirtää hänet toisiin tehtäviin...
- Anonyymi
Jos tämä pitää paikkaansa niin Matti on vielä suurempi uuvatti mitä olen kuvitellut. Toki äitinsä lienee ainoa joka Matin selostuksia jaksaa kuunnella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tämä pitää paikkaansa niin Matti on vielä suurempi uuvatti mitä olen kuvitellut. Toki äitinsä lienee ainoa joka Matin selostuksia jaksaa kuunnella.
Pelkurimaista esittää moisia väitteitä. Viesti sisältää asiatonta kielenkäyttöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkurimaista esittää moisia väitteitä. Viesti sisältää asiatonta kielenkäyttöä.
Kyllä mä ihan itse sen kuulin kun matti sanoi näin, ja käytänkin tässä välissä tilaisuuden hyväksi jä lähetän myös omalle äidilleni syntymäpäivä onnittelut. Mä voin kaivaa spostani tarkan päivän koska lähetin siitä katsojapalautetta esportille.
- Anonyymi
Ja jos joku ihmetelee mikä ihmeen tapahtuma Matilla aatonaattona oli kysessä niin vastaus cyclo-cross.
- Anonyymi
Enpä tosiaan usko moista tapahtuneen. Mutta mitä sitten, jos olisikin niin tehnyt. Miten se sinulta olisi pois? Tai mitä se sinulle kuuluu?! Olen itse kuullut monenkin selostajan onnittelevan tai lähettävän leikkimielisesti terveisiä jollekin lähetyksen aikana. Sen voi ottaa huumorilla. Ei kaiken tarvitse olla haudanvakavaa. Sitä paitsi tuo lähettämäsi palaute on ollut asiaton ja loukkaava. Mitä luulit tuollaisella saavuttavasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä tosiaan usko moista tapahtuneen. Mutta mitä sitten, jos olisikin niin tehnyt. Miten se sinulta olisi pois? Tai mitä se sinulle kuuluu?! Olen itse kuullut monenkin selostajan onnittelevan tai lähettävän leikkimielisesti terveisiä jollekin lähetyksen aikana. Sen voi ottaa huumorilla. Ei kaiken tarvitse olla haudanvakavaa. Sitä paitsi tuo lähettämäsi palaute on ollut asiaton ja loukkaava. Mitä luulit tuollaisella saavuttavasi?
sori kun kysyn mutta oletko sinä matti?
vai oletko jotain sukua hänelle?
vai miksi puolustat häntä noin kiihkeästi?
kaikki me tiedämme matin kyvyt.
ne eivät pitkälle riitä tuossa lajissa.
etenkään yksinään hänen äänessä ollessaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vaan tapahtui ja ihan tohkeissaan ja tosissaan lähetteli toivotuksia äidille.
Ei ollut huumorista kyse.Nimenomaan kuului se minullekin kerran hän kesken lähetyksen alkaa tollaisia tehdä.Ei ole ns.selostajien työnkuva tuo.Sen takia lähetin s-postilla palautteta esportt/discoverylle ja se on vieläkin tallessa, mutta miten voin sen julkaista tässä jos heti palaute on mielestä asiaton tai loukkaava, muttei tuolla s-postin vastaaottajan päässä ole niin?
- Anonyymi
Mitä sinulla on tätä kyseistä selostajaa vastaan? Kirjoitustyylin perusteella tällä keskustelupalstalla on yksi ja sama harmistunut ihminen, joka ei pidä tuosta selostajasta. Se on surullista, sillä nämähän ovat makuasioita.
- Anonyymi
Siis minulla ei ole itse henkilö Mattia mitään vastaan mutta hänen ammattitaidottomuutensa ko.lajiin on aika olematonta.Jos hän osaisikin kuten esim.vaikka Selinit tai englannikieliset selostajat niin tuskin kellään ongelmia olisikaan,
Nythän on niin en millään jaksa uskoa että 1 sama ja henkilö näitä viestejä tänne kirjoittaa.Ja minun viestini on myös tuo eurosportille lähetetty s-posti jonka julkaisin.
Kyllä minä uskallan ihan omalla nimellä lähettää sinne katsojapalautetta enkä täällä koko ajan nimettömänä valittaa,samoin myös puolisoni, joka hänkään ei pidä ammattitaidottomista selostajista, on lähettänyt ihan itse omalla nimellään katsojapalautetta esport/discoverylle.- Anonyymi
Se unohtui kertoa että olen myös lähettänyt postiivista palautetta Heikkisestä,mutta ne ovat olleet juuri sellaisia kertoja kun hänelle on ollut asiantuntija siellä mukana.Mutta enemmän negatiivista palautetta hän on saanut meiltä kuin positiivista.Mutta kuitenkin on saanut sentään postiivistakin palautetta jokusen kerran kun on ollut asiantuntijaa mukana.
Kun yksinään hän yrittää niin ns.tahallaan eksyy aiheesta ja alkaa joka kuskin tilastojen luettelut ja vuorten jyrkkyydet prosentteina ja muut turhanpäiväiset höpinät ja sitten toistetaan ne useasti...PS.olen yhä tuo europortin sähköpstin julkaisja niin ei tule epäselvyyttä.
- Anonyymi
En jaksa olla ihmettelemättä miten Matti viitsii tulla tänne päivästä toiseen itseään puolustamaan? Onko itsetuntosi noin heikko? Kirjoitustyylistä näkee selvästi että Matti itse on kyseessä.
- Anonyymi
Ei tässä tosiaan mitään Mattia vastaan ole ihmisenä. Tuskin meistä kukaan häntä tuntee mutta selostaminen, joksi Matin pupeltamista ei voi edes kutsua, on ala-arvoista lähetyksestä toiseen. Hän tunnistaa ehkä 10 pyöräilijää 150:sta reitillä olevasta. Ei tuollainen voi jatkua.
- Anonyymi
Siis jopa viaplayn ilmainen urheilukanava tarjoaa juuri tällä hetkelläkin mahdolisuuden vaihtaa ääniraidan englaninkieliseksi eli selostus tulee englanniksi jalkapallo-ottelussa.
Eurosportti kun saisi saman aikaan kanavilleen niin tuskinpa kellään valittamista olisi.
Joskua aikoinaanhan siellä oli suomi ruotsi norja ja tanska ääniraitoina.Tuskinpa tuo nyt vaikea olisi toteuttaa,vaihtaa vaikka sen ruotsin englannikieliseksi jos ei muuten onnistu. - Anonyymi
Jos olisi joku Suomen huonoin selostaja äänestys, niin ei varmaankaan olisi epäselvyyttä voittajasta.
- Anonyymi
Selvää on ettei tuosta tulisi edes kisaa. Matti olisi ylivoimainen. Ylivoimaisen huono siis.
- Anonyymi
Miten tätä tietoa saisi vietyä eteenpäin ns. päättäville tahoille Matin osaamattomuudesta? Selvää on, ettei hänen ole soveliasta enää jatkaa selostustöitä. Riittävän pitkään on saanut harjoitella, eikä kehittymistä ole havaittavissa. Lähtötaso oli jo huono, mutta silti ei ole päästy puusta pitkälle.
- Anonyymi
Se on hyvä kysymys.Itse laitonjuuri palautetta europsortille s-postilla tästä asiasta:
KATSOJAPALAUTE
@gmail.com>
16.56 (0 minuuttia sitten)
-> Eurosport
MIKSI HEIKKISELLÄ EI OLE ASIANTUNTIJAA TAI MIHIN SE HÄVISI OIKEIN SIELTÄ?
LUULETTEKO TOSIAAN ETTÄ HÄN YKSIN SELVIÄÄ NS.SELOSTAMISESTA?
TOKI PUHETTA TULEE NYT ILOISENA MUTTA KAIKKEA MUUTA KUIN KÄYNNISSÄ
OLEVAA KILPAILUA KERROTAAN.
TOHON TURHAN JORINOINTIIN PYSTYY KUKA TAHANSA.VOIN TULLA TEKEMÄÄN SITÄ
TEILLE PUOLET HALVEMMALLA.
EIVÄT IHMISET TÄLLÄISESTÄ ROSKAA HALUA JA VIELÄ SIITÄ MAKSAA.
Eipä sieltä kukaan taida taaskaan vastata... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on hyvä kysymys.Itse laitonjuuri palautetta europsortille s-postilla tästä asiasta:
KATSOJAPALAUTE
@gmail.com>
-> Eurosport
Eipä sieltä kukaan taida taaskaan vastata...Ruikuti ruikuti...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruikuti ruikuti...
älä masa hermostu taas....
- Anonyymi
Mitä sinä täällä ruikutat!? Lakkaa itkemästä, leiki hetki miestä ja mene kertomaan suoraan tälle Heikkiselle sanottavasi. Ei ketään kiinnosta sinun valituksesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä täällä ruikutat!? Lakkaa itkemästä, leiki hetki miestä ja mene kertomaan suoraan tälle Heikkiselle sanottavasi. Ei ketään kiinnosta sinun valituksesi.
”Tälle Heikkiselle” eli sinulle. Kukaan muu ei Mattia puolusta. Koska ei ole perusteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KATSOJAPALAUTE
@gmail.com>
-> Eurosport
Eipä sieltä kukaan taida taaskaan vastata...Mutta mitä kautta laitat palautteen? Europorttia ei enää taida yrityksenä olla olemassa joten mikä väylä olisi paras? Ehkä HBO Maxin asiakaspalvelu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minulla itse Mattia ole mitään vastaan.Vaan esityöhenkilöt jotka näistä ns.selostajista päättävät,niille olisi kyllä asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mitä kautta laitat palautteen? Europorttia ei enää taida yrityksenä olla olemassa joten mikä väylä olisi paras? Ehkä HBO Maxin asiakaspalvelu?
[email protected]
Tuonne itsen olen laittanut palutetta.
- Anonyymi
Ilman englannikielistä selostusta Carltonin ja Brianin suusta,mitkä Mattikin kuulee,hän olisi ollut aika pulassa taas kisan lopussa ja massaloppukirissä....
- Anonyymi
KUN VERTAA VAIKKA SELININ SELOSTUSTA JA HEIKKISEN RÄPELLYSTÄ NIIN ON AIKA SUUURI ERO. ENGLANNINKIELINEN SELOSTUS ON PARAS.KYLLÄ SITÄ KAIKKI YMMÄRTÄÄ JA JOS EI YMMÄRRÄ NIIN RUUTUUN TULEE MYÖS TEKSTEJÄKIN MISSÄ OLLAAN JA KUKA AJAA JA JNE. BOOOOORIIING MATTI!
- Anonyymi
Tuo kommentti kiteyttää tämänhetkisen tilanteen hyvin Eurosportin kohdalla ja vielä pitää täysin paikkaansakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kommentti kiteyttää tämänhetkisen tilanteen hyvin Eurosportin kohdalla ja vielä pitää täysin paikkaansakin.
Tämä pitää paikkansa. Uskomatonta ettei parempaa selostajaa pestiin löydy, onkohan edes etsitty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä pitää paikkansa. Uskomatonta ettei parempaa selostajaa pestiin löydy, onkohan edes etsitty?
No ei varmaankaan koska hän vaan jatkaa vuodesta toiseen tuolla.
Herra isoherrat eivät ilmeisti siellä ole tietoisia tästä ongelmasta.
Voisivat johonkin sivuilleen laittaa jonkun päällikön osoitteen selkästi mihin voi palautetta laittaa,hyvää tai huonoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei varmaankaan koska hän vaan jatkaa vuodesta toiseen tuolla.
Herra isoherrat eivät ilmeisti siellä ole tietoisia tästä ongelmasta.
Voisivat johonkin sivuilleen laittaa jonkun päällikön osoitteen selkästi mihin voi palautetta laittaa,hyvää tai huonoa.Asiakaspalvelu se oikea osoite tällaiselle on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiakaspalvelu se oikea osoite tällaiselle on.
Mikä asiakapalvelu?Anna osoite mihin voi valittaa heikkisen jorinoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä asiakapalvelu?Anna osoite mihin voi valittaa heikkisen jorinoista.
Sä tuskin suoraan olet Eurosportin asiakas? Eli operaattorin asiakaspalvelu se on oltava.
- Anonyymi
Ihan turistibussioppaan toimintaa vähän aikaa siten kun vilkaisin ja Selinin matkimista. Sitten Buitrago ol n. 40 sekkaa edellä ja matti totee että tässä on todella mahdollisuus etappivoittoon....voi voi, kuni vähänkin pyöräilyä tunteva/seuraava tiesi sen että ei tule onnistumaan.5 minsan päästä kun vilkasin niin oli ajettu jo kiiini.
Tekininen ja taktinen tietämättömyys on Heikkisen suurin ongelma tilastoluettoloinnin ja tulevien lähetysten kertomisen lisäksi suurin ongelma.Ei jatkoon.- Anonyymi
Sinä se et näköjään osaa kirjoittaa suomen kieltä oikein, et sitten millään. Kuinka voivat ihan yksinkertaisetkin sanat olla noin ylivoimaisen vaikeita jollekin... Silti jatkuva pätemisen tarve. Miksi?! Katso peiliin ennen kuin arvostelet muita. Ylimielisyytesi on ällöttävää.
Kommenteistasi (sikäli kun niistä kukaan saa selvää) päätellen et selvästikään ymmärrä maantiepyöräilystä yhtään mitään, suomen kielestä ja urheilun selostamisesta vielä vähemmän. Säälittävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se et näköjään osaa kirjoittaa suomen kieltä oikein, et sitten millään. Kuinka voivat ihan yksinkertaisetkin sanat olla noin ylivoimaisen vaikeita jollekin... Silti jatkuva pätemisen tarve. Miksi?! Katso peiliin ennen kuin arvostelet muita. Ylimielisyytesi on ällöttävää.
Kommenteistasi (sikäli kun niistä kukaan saa selvää) päätellen et selvästikään ymmärrä maantiepyöräilystä yhtään mitään, suomen kielestä ja urheilun selostamisesta vielä vähemmän. Säälittävää.Matti, kaikella kunnioituksella, sinä olet viimeinen mies ohjeistamaan ketään urheilun selostamiseen liittyen. Osaamisesi sillä saralla on pyöreä nolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommenteistasi (sikäli kun niistä kukaan saa selvää) päätellen et selvästikään ymmärrä maantiepyöräilystä yhtään mitään, suomen kielestä ja urheilun selostamisesta vielä vähemmän. Säälittävää.EN MÄKÄÄ OSAA KIRJOTTAA MUT EI HEIKKINENKÄÄ OSAA YKSINÄÄ PYÖRÄILYÄ SELOSTAA,SE ON FAKTA. ITTE OON 94-VUODEST ASTI TSIIGAILLUT EUROSPORTTII JA TOTA KUULLU KAIKENLAISII SELOSTAJII SINÄ AIKANA,OLLU HYVII JA HUONOI.
SILLO AIKA ALUS TULI ENGLANNINKIELEL AIKAPALJON OHJELMII,YKS MIKÄ O JÄÄNY TOTA MIELEE O JÄÄKIEKON MM -94 JOTA TULI MYÖS ESPORTILT ENGLANNIKS SELOSTETTUNA OTTELUI,AINAKI LAUTASE KAUTTA,SUOMI-TSEKKI 4-4 SIL SAIN YLI 800MARKKAA KU SUOMI TASOTTI LOPUS ,KU SILLOHA TOI PTV OLI HANKKINU NÄÄ OIKEUDET...MUT JOO, EI HYVÄ HEIKKINE YKSINÄÄ FILLAROINNI SELOSTAMISES OO.
- Anonyymi
Minusta ihan ok mutta jos urheilu menee noin tunteisiin niin oane telkka kiinni ja mene itse fillaroimaan. Aamulla sitten katsot että kuka voitti.
Turhanpäiväinen vihaaminen nostaa verenpainetta, fillarointi laskee. - Anonyymi
Ihan amatöörien puuhastelua Heikkisen ns.selostamiset .Ei muilla kanavilla kovin kauaa pidettäisi kirjoilla ääntä joka suurimman osan lähetyksestä käyttää maisemista kertomiseen sekä pelkkien tilastojen luetteluun,vanhojen kilpailuiden tuloksiin,somejuttuihin sekä tulevien tv-lähetysen kertomiseen...osaaminen aika minimaalista itse pyöräilystä.
- Anonyymi
Pitäiskö sun vähitelleen yrittää löytää joku kanava millä saat tämän sangen pakkomielteisen ja yksipuolisen spämmin suunnattua vaikka niille jota asia koskee.
Olen huono penkkiurheilija ja seuraan pyöräilyä lähinnä yleltä ja vain niin kauan kunnes löydän kaukosäätimen ja vaihdan kanavaa, mutta silti vuodatuksesti tuntuu vähän ylimitoitetulta ja henkilökohtaiselta. Pitäiskö sun iskeä eurosporttia sinne missä tuntuu eli lopetat sen seuraamisen? samalla verenpaine vähän laskee. - Anonyymi
Juuri näin. Voi myös kyseenalaistaa miten paljon Heikkinen seuraa lajia niin sanottujen selostustensa ulkopuolella Parhaat selostajat elävät lajia päivästä toiseen, Matti on leipäpappi.
- Anonyymi
En tiedä niin paljoa pyöräilyn hienouksista, että osaisin kommentoida sisältöa, mutta olen aina ihmetellyt suuresti miten selostajat lausuvat ja kääntävät Jonas Vingegaard’in sukunimeä. Useimmiten lopun rd puuttuu, "hän on niin paljon Vingegoota perässä", "Vingegoon ajotyyli" jne. Onko "Vingegaardia tai Vingegaardin" liikaa vaadittu?
- Anonyymi
Kyseinen nimi lausutaan tanskaksi [Juunas Vingegoo], eli se on oikea lausuntatapa. Lopun "rd:tä" ei kuulu lausua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseinen nimi lausutaan tanskaksi [Juunas Vingegoo], eli se on oikea lausuntatapa. Lopun "rd:tä" ei kuulu lausua.
Matti: hanki elämä. Miksi jaksat kerta toisensa jälkeen tulla tänne puolustelemaan itseäsi? Onko jo selaimen suosikeissa tämä sivu, että varmasti löydät tänne? Säälittävää.
- Anonyymi
NO NII,TASO LASKI NOLLAAN KUN HEIKKINEN YKSINÄÄ ILMAN ASIANTUNTIJAA YRITTÄÄ GALIFFFFIAN TAIVAAN ALLA HUIPUTTAA JA SELOSTAA. EI TU MITN.
ONKS NE KÄYNY JO ANDALUUFFFFFIASSA?GARFFFFIAT JA LOPEFFFFFIT MEINAAN...- Anonyymi
Matti haluaa tuolla ”oikein” ääntämisellä päteä. Osaaminen on tasan nolla mitä lajituntemukseen tulee.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut = far-right Finns Party?
Eikös tuo tarkoita, että persut ovat äärioikeistoa? "In 2023, Petteri Orpo, of the National Coalition Party, unseated M317024Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi
Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja1073775Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v453743KÄVELYTREFFIT ?
Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo2501951Hevosmies kylän kunnioitettu herra
Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka331830Porno-ope?
Kaikenlaisia sitä nykyään Suomessakin on. Tai onhan niitä voinut olla aiemminkin, mutta ehkä paperilehtin aikakaudella e401817Opettaja teki pornoa sivubisneksenä
Jännittävää nähdä, koetaanko tämä ihan normaaliksi ja toivottavaksi kombinaatioksi kasvatusalalla. Voi mennä hyvin kiinn281280- 771243
Opettaja OnlyFansissa - Onko ihan OK?
Onko mielestäsi ihan OK, että peruskoulun luokanopettaja on virka-aikansa ulkopuolella aktiivinen aikuisviihteen tuottaj291161Tsekkoslovakialaiset Skoodat ei kelvanneet hesalaisille
Mutta jotain "polskifiiaatteja" Itä-Blokista kuitenkin hommaavat. No kommunistiakvaarioitahan nuo ovat muutenkin. https61146