Trumpilla ei ole käsitystä kristinuskosta

Anonyymi-ap

Donald Trumpilla on jonkinlainen alkeellinen usko Jumalan olemassaoloon, ja hän kuuluu presbyteeriseen seurakuntaan, mutta kristinuskosta hän ei tiedä mitään. Eräässä haastattelussa häneltä kysyttiin, onko hän pyytänyt Jumalalta syntejään anteeksi. Trump vastasi, ettei ole, koska hän uskoo että voi korjata tekemänsä virheet suorittamalla seuraavalla kerralla asiat paremmin.

Hän myös kutsui ehtoollisleipää "crackeriksi", siis eräänlaiseksi välipalaksi, ja kerran kirkkovierailullaan asetti ehtoollisleipälautaselle nipun seteleitä kun luuli sitä kolehdiksi.

Lisäksi hän on antanut teettää oman "Trumpin Raamattunsa", jossa on kuningas Jaakon käännökseen liitetty tekstejä USA:n poliittisesta historiasta kuten itsenäisyysjulistus ja osa perustuslaista, isänmaallisia laulujen sanoituksia ym. Kirja on koristettu Yhdysvaltain kansallisilla symboleilla. Hän ei myöskään tunne yhtäkään Raamatun jaetta.

https://www.theguardian.com/us-news/article/2024/may/06/trump-bible-review

138

649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mieki oon rikollinen pukki ja olen lestadiolainen ja syvästi uskova .

• Anonyymi

Ei kait Trumpilla ole oikein syvällistä käsitystä mistään muustakaan.

• Anonyymi

Se on kyllä totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on kyllä totta.

Sanovat ne, joilla ei itsellään ole minkäänlaista käsitystä mistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanovat ne, joilla ei itsellään ole minkäänlaista käsitystä mistään.

Trump on saatana ihmisen valepuvussa.

• Anonyymi

Ei tunne Raamattua?! Trumpin raamattuhan on syntynyt samanlaisena virkamiestyönä, kuin teologit kertovat syntyneen kristinuskon jumalankin, muutama vuosisata ennen ajanlaskun alkua.

Kaikki Trump teothan osoittavat mitä parhainta kristinuskon tuntemista!

Etenkin setelit ehtoollisleipälautasella - ehtoollisleipähän Jeesuksen syöntiriitistä on lasten uhriaterialta, ellei oltu lapsen hengen säästämisestä maksettu papeille, ja syntiopista hän vastaa Jeesuksen opetuksen sanoin - käytöstä korjataa.

Siinä tulee juuri kolme kaikista tärkeintä kohtaa esille.

• Anonyymi

Ja syntikiristykset uhrauksena ja rahakorvauksin papeille on juutalaisessa uhrikultissa edelleenkin Saatanan tontilla, koska se omistaa helvetin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja syntikiristykset uhrauksena ja rahakorvauksin papeille on juutalaisessa uhrikultissa edelleenkin Saatanan tontilla, koska se omistaa helvetin.

Syntejä ei siis pyydetä Jumalalta anteeksi, vaan Jumala nimiseltä Saatanalta.

• Anonyymi

Järkyttävän saatanallista jumalanpilkkaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Järkyttävän saatanallista jumalanpilkkaa!

Niin on - mutta kristinusko katsoo uskovaisen silmin hyödyllisemmäksi lahjoa Saatanaa Jeesus-nimisellä tosi Jumalan kiroukseksi kitotulla uhrilla (Gal.3:13), koska tosi Jumala itse ei ole lahjottavissa - on vain Jeesuksen opetuksen mukaan 'tehtävä niitä taivasten valtakunnan isä Jumalan tahtomia tekoja'. Löytyy Matt.7 luku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on - mutta kristinusko katsoo uskovaisen silmin hyödyllisemmäksi lahjoa Saatanaa Jeesus-nimisellä tosi Jumalan kiroukseksi kitotulla uhrilla (Gal.3:13), koska tosi Jumala itse ei ole lahjottavissa - on vain Jeesuksen opetuksen mukaan 'tehtävä niitä taivasten valtakunnan isä Jumalan tahtomia tekoja'. Löytyy Matt.7 luku.

Tästähän maailmaan on juuri syntynyt uskonnolla ja pahuudella se kaiken kauttava epäoikeudenmukaisuus ja vahvimman - sekä rahan - valta Raamatun mukaan (ilmestyskirja 13 luku).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myönnät siis itsekin, että sinun kirjoituksesi ovat saatanallista jumalanpilkkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myönnät siis itsekin, että sinun kirjoituksesi ovat saatanallista jumalanpilkkaa.

Ei minun kirjoitus, vaan kristityt, jotka kutsuvat Saatanaa Jumalaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minun kirjoitus, vaan kristityt, jotka kutsuvat Saatanaa Jumalaksi.

Sinä kutsut Jumalaa saatanaksi

• Anonyymi

Luterilaisuus ei ole myöskään kristinuskoa, koska se on hylännyt Jumalan käskyt.

• Anonyymi

Ja sitten se jumalakin oli todellisuudessa Saatana. Voi, voi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten se jumalakin oli todellisuudessa Saatana. Voi, voi.

Kävikö tässä nyt kuitenkin niin, että tuli rakennettua se talo hiekalle?!

• Anonyymi

Kaiken aikaa manipuloit mielikuvia käyttämällä sanaa "luterilaisuus" ja selität valheesi viittaamalla yksistään Suomen ev.lut.kirkon tekemisiin.

Suomessa on kuitenkin ainakin kaksi muutakin luterilaista kirkkoa ja jotka eivät toimi kuin tuo suurin kirkkokunta. Itseasiassa, toisin kuin manipuloit luulemaan, tuo Suomen ev.l.kirkko ei kirkkokuntana enää ole lainkaan luterilainen kirkko vaan enemmänkin satanistinen. Syytät siis krristittyjä luterilaisia ateistien ja satanistien teoista, tuon, vielä virallisesti muka "kirkkokunnan" sisällä.

Manipuloit ihmisiä luulemaan, että kaikki luterilaisuus olisi kuin tuo yksi kirkko,

Euroopassa ja maailmalla on myös lukuisia muita luterilaisia kirkkoja ja jotka eivät toimi kuin "Suomen ev.lut.kirkko".

Mitä S:tana on luvannut sinulle maksuksi valheistasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaiken aikaa manipuloit mielikuvia käyttämällä sanaa "luterilaisuus" ja selität valheesi viittaamalla yksistään Suomen ev.lut.kirkon tekemisiin.

Suomessa on kuitenkin ainakin kaksi muutakin luterilaista kirkkoa ja jotka eivät toimi kuin tuo suurin kirkkokunta. Itseasiassa, toisin kuin manipuloit luulemaan, tuo Suomen ev.l.kirkko ei kirkkokuntana enää ole lainkaan luterilainen kirkko vaan enemmänkin satanistinen. Syytät siis krristittyjä luterilaisia ateistien ja satanistien teoista, tuon, vielä virallisesti muka "kirkkokunnan" sisällä.

Manipuloit ihmisiä luulemaan, että kaikki luterilaisuus olisi kuin tuo yksi kirkko,

Euroopassa ja maailmalla on myös lukuisia muita luterilaisia kirkkoja ja jotka eivät toimi kuin "Suomen ev.lut.kirkko".

Mitä S:tana on luvannut sinulle maksuksi valheistasi?

Kyse on KOKO KRISTINUSKOSTA, joka ainoa sen haaroistakin oerustuu Jeesuksen kiroamiseen tosi Jumalana (kolminaisuusoppi).

• Anonyymi

Mutta Trump tukee suvaitsmattomuutta ja muuta konservatiivikristittyjen politiikkaa, mikä nosti hänet toiselle kaudelle.

• Anonyymi

Jos maailma olisi näin yksinkertainen, niin minäkin puhaltelisin vain päivät pitkät ilmapalloja, ja päästäisin ne taivaalle karkuun.

• Kenelle tuo oli uutinen? :D

Todellakaan Trump ei ymmärrä mitään sen enempää kristinuskosta kuin Raamatustakaan.

• Anonyymi

Etkö sinäkään ymmärrä? Juurihan selitin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö sinäkään ymmärrä? Juurihan selitin.

Etkö edelleenkään ole osannut Raamatusta lukea, että mihin liittyy hapan leipä ja happamaton leipä? Ja miksi on ehtoollisella happamaton leipä?

• Anonyymi

Sinulle se oli uutinen. Koska sinä et tiennyt noita asioita Trumpista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ollut mummolle uutinen, vaan esitti kysyksen "Kenelle tuo oli uutinen? "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ollut mummolle uutinen, vaan esitti kysyksen "Kenelle tuo oli uutinen? "

Kyllä se vain oli.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se vain oli.

:D Ei, useimmille tuo ei ollut mikään uutinen. Vanha ja todennettu juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trump on maailman suurin narsisti. Itseriittoinen surkimus. Uskovaista hänessä ei ole pätkääkään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trump on maailman suurin narsisti. Itseriittoinen surkimus. Uskovaista hänessä ei ole pätkääkään

Olipa lapsellinen väite, ”suurin” koko maailmassa..

• Anonyymi

Oli ruokalista jäänyt Alaskalaisen hotellin tulostimeen - lounaalla olisi ollut hapanjuurileipää, mutta joku perkasikin pois vanhan hapatuksen (1.Kor.5:7, vertaa Matt13:33). eikä lounasta syötykään.

• Anonyymi

Löytyy uutinen tänään Iltalehti, 'Hämmentävä löytö hotellin tulostimesta'.

• Anonyymi

Trumpilla on henkilökohtainen usko Jeesukseen ja tässä uskossa hän elää ja toimii!

• Anonyymi

Miten voi uudestisyntymättömällä olla henkilökohtainen usko, kun hän ei tiedä edes kristinuskon perusteita? Taidat olla itse samanlainen nimikristitty.

• Anonyymi

Mitä tämä täällainen usko ON JEESUKSEEN?

ENTÄ USKOA NAAPURIIN, USKOA PRESIDENTTIIN, USKOA PUOLISOONSA, USKOA OPETTAJAAN?!

Eikö kuulu uskoa puolisoa, naapuria, presidenttiä tai opettajaa - eikä uskoa OPETTAJAAN.

Mihin tällainen usko viittaa?

• Anonyymi

Älä valehtele trumpilla ei ole hajuakaan uskosta

• Anonyymi

Trump on täysin sivistymytän jenkki, moukka.

Näin sen heti ensisilmäyksellä, kun muinoin näin hänen kuvansa jonkun median etusivulla paasaamassa.

Mesosi suu auki, erisuuntiin huutaen, kuin helluntaisaarnaaja, heilutellen käsiään. Muistan kuin ajattelin: "Ihan ku K. Erkinkorpi! Ei kai tuosta tule Yhdysvaltain presidenttiä...?!" Tulihan tuosta.

Tuollainen vetoaa lähinnä kouluja käymättömiin helluntailaisiin, jotka mielellään kaikkeen erikoiseen ja valheisiin eksyvät.

• Anonyymi

Minä olen nyt sitä mieltä, että idiootit saisivat lopettaa kirjoittamisen - ainakin siihen asti, kun oppisivat lukemaan.

Sen jälkeen voidaan sitten keskustella sellaisesta käsitteestä - jos on tuttu? - kuin ymmärryskyky.

Kukaan ei koko ajan ole keneltäkään kyselemässä "Mitä mieltä juuri SINÄ olet Donald Trumpista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen nyt sitä mieltä, että idiootit saisivat lopettaa kirjoittamisen - ainakin siihen asti, kun oppisivat lukemaan.

Sen jälkeen voidaan sitten keskustella sellaisesta käsitteestä - jos on tuttu? - kuin ymmärryskyky.

Kukaan ei koko ajan ole keneltäkään kyselemässä "Mitä mieltä juuri SINÄ olet Donald Trumpista.

Eikö vapaata mielipidettään saisi ilmaista, ilman, että vain joku "auktoriteetiksi" itse itsensä korottanut sitä kysyy?

Et sinä ole minun Herrani. Sanon sen mitä itse ajattelen, kysyttiin sitä tai ei.

Tässä edellä on nyt lahkolaisuutta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten maailma on tipahtanut TÄHÄN JAMAAN, jossa älykkyysosamäärä kertoo tyhmille, että maailman johtajaksi - juuri NYT - pääsee vain hullut ja mielipuolet, jotka kantavat kainalossaan YDINASESALKKUA.

Sitä suuremmalla syyllä pitäisi lopettaa sitten typerät mielipiteet ja hien kohota otsalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten maailma on tipahtanut TÄHÄN JAMAAN, jossa älykkyysosamäärä kertoo tyhmille, että maailman johtajaksi - juuri NYT - pääsee vain hullut ja mielipuolet, jotka kantavat kainalossaan YDINASESALKKUA.

Sitä suuremmalla syyllä pitäisi lopettaa sitten typerät mielipiteet ja hien kohota otsalle.

Ymmärrättekö, teidän ajattelunne on - jälleen kerran - oikein järjen riemuvoitto!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrättekö, teidän ajattelunne on - jälleen kerran - oikein järjen riemuvoitto!

Teidän kuuluu pelätä, kun MIELIPUOLILLA, HULLUILLA DIKTAATTOREILLA ja mielestänne VÄHÄ-ÄLYISILLÄ
        on ydinaseet hallussaan, eikä vähätellä tilannetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teidän kuuluu pelätä, kun MIELIPUOLILLA, HULLUILLA DIKTAATTOREILLA ja mielestänne VÄHÄ-ÄLYISILLÄ
        on ydinaseet hallussaan, eikä vähätellä tilannetta.

Lisäystä - voihyvähelvettiettämäväsynihmistentyhmyyteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäystä - voihyvähelvettiettämäväsynihmistentyhmyyteen.

Eikä yhtään ota korvaan sekään näiden mielipiteiden jaossa, kun oman maan presidenttimme on sitten ylennetty Trump-kuiskaajaksi, kun edellinen olikin Putin-kuiskaaja?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö vapaata mielipidettään saisi ilmaista, ilman, että vain joku "auktoriteetiksi" itse itsensä korottanut sitä kysyy?

Et sinä ole minun Herrani. Sanon sen mitä itse ajattelen, kysyttiin sitä tai ei.

No, mitä tykkäät, kun se kantaa sitä ydinasesalkkua? Mihin ajattelit mielipiteesi vaikuttavan? Ketä ajattelit sen kiinnostavan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, mitä tykkäät, kun se kantaa sitä ydinasesalkkua? Mihin ajattelit mielipiteesi vaikuttavan? Ketä ajattelit sen kiinnostavan?

Ja ylipäätään mistä mielipiteesi edes kertoo? - Vain siitä, että mitä SINÄ näet ja ymmärrät. Se kertoo vain sinusta itsestäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule, ihan sama Saatana on jumalana kautta koko juutalaisuuteen perustuvan uskonnon, siitä mitenkään lahkoja erottamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole sinun Herrasi, en todellakaan, mutta sinun Herrasi on Raamatusta todistettavissa - myös arkeologisin todistein ja teologien kirjalla - juutalaisuuteen perustuen Baal-jumalaksi kristinuskolla, joka on tarinan saatana ja varastaa uskovaisen sielun!

Tuolla ymmärryskyvyttä on turha tulla huutelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä yhtään ota korvaan sekään näiden mielipiteiden jaossa, kun oman maan presidenttimme on sitten ylennetty Trump-kuiskaajaksi, kun edellinen olikin Putin-kuiskaaja?!

On kyllä outoa tuo Stubbin oleminen ja touhu Trumpin takapiruna. On todella outoa, eikä uskottavaa. Eihän USA:n asiat pitäisi Stubbille kuulua?

Ehkä ei kuitenkaan ole mikään ihme, että Trump itse ei havaitse tilanteessa mitään outoa... Tai?

Ainoa järkevä selitys on, että Stubb, Valtonen ja Häkkänen omilla allekirjoituksillaan, salassa suomalaisilta ja mielipidettämme kysymättä, ovat niin tiukasti liittäneet Suomen USA:han, että olemme jo yksi USA:n osavaltioista.

Vain tästä näkökulmasta kstsoen voi Stubbin roolin, mukana USA:n politiikassa, ymmärtää. Koska Stubb on ruotsalainen jenkki. Suomalainen hän ei ole koskaan ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kyllä outoa tuo Stubbin oleminen ja touhu Trumpin takapiruna. On todella outoa, eikä uskottavaa. Eihän USA:n asiat pitäisi Stubbille kuulua?

Ehkä ei kuitenkaan ole mikään ihme, että Trump itse ei havaitse tilanteessa mitään outoa... Tai?

Ainoa järkevä selitys on, että Stubb, Valtonen ja Häkkänen omilla allekirjoituksillaan, salassa suomalaisilta ja mielipidettämme kysymättä, ovat niin tiukasti liittäneet Suomen USA:han, että olemme jo yksi USA:n osavaltioista.

Vain tästä näkökulmasta kstsoen voi Stubbin roolin, mukana USA:n politiikassa, ymmärtää. Koska Stubb on ruotsalainen jenkki. Suomalainen hän ei ole koskaan ollut.

#Koska Stubb on ruotsalainen jenkki.
        Ei ole
        #Suomalainen hän ei ole koskaan ollut.
        Kyllä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

#Koska Stubb on ruotsalainen jenkki.
        Ei ole
        #Suomalainen hän ei ole koskaan ollut.
        Kyllä on.

Hän on brittimediassa itse kertonut olevansa ruotsalainen, ei suomalainen ja halveksivansa suomalaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on brittimediassa itse kertonut olevansa ruotsalainen, ei suomalainen ja halveksivansa suomalaisuutta.

Laita linkki brittimedian lähteeseen?
        Sitäpaitsi, hänen edesmennyt äiti oli kantasuomalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, et tiedä Stubbin asemaa EU:ssa komissijohtaja Romano Prodin poliittisena neuvonantajana, joka oli KGB:n mies. Ettekä tiedä mitään muutakaan mistään.

• Anonyymi

OSAAKO NYT YKSIKÄÄN USKOVAINEN KRISTITTY EDES KERTOA, ETTÄ MIKSI EHTOOLLISELLA ON HAPPAMATON LEIPÄ?

• Anonyymi

On nyt viimmeinen uutisoinnin viittaus, vihje, Alaskan kokouksesta.

• Anonyymi

Happamaton leipä kuvaa SYNNITTÖMYYTTÄ. Hapatus taas on synnin merkki.
        Kun israelilaiset lähtivät Egyptistä heidän käskettiin HÄVITTÄÄ KAIKKI HAPAN!
        2. Moos 12
        "Ensimmäisessä kuussa, kuukauden neljäntenätoista päivänä, ehtoolla, syökää happamatonta leipää, ja niin tehkää aina saman kuun yhdennenkolmatta päivän ehtooseen asti. Seitsemään päivään älköön hapanta taikinaa olko teidän taloissanne; sillä jokainen, joka hapanta leipää syö, hävitettäköön Israelin kansasta, olipa hän muukalainen tai maassasyntynyt. Älkää syökö mitään hapanta, vaan syökää happamatonta leipää, missä asuttekin."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Moos 12
        "Ensimmäisessä kuussa, kuukauden neljäntenätoista päivänä, ehtoolla, syökää happamatonta leipää, ja niin tehkää aina saman kuun yhdennenkolmatta päivän ehtooseen asti. Seitsemään päivään älköön hapanta taikinaa olko teidän taloissanne; sillä jokainen, joka hapanta leipää syö, hävitettäköön Israelin kansasta, olipa hän muukalainen tai maassasyntynyt. Älkää syökö mitään hapanta, vaan syökää happamatonta leipää, missä asuttekin."

Ja fariseusten hapatus on edelleen Israelin ideologia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Moos 12

Miksi et ottanut 13 lukua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et ottanut 13 lukua?

Että sinä sika kehtaat vielä valehdellakin!

• Anonyymi

Ennen Jeesuksen paluuta saattaa ilmestyä kristittyä esittävä johtaja. Eihän kristityt lankeaisi jonkun täysin maailmallisen johtajan pauloihin.

• Anonyymi

Ennen Jeesuksen paluuta kuninkaana ahdistuksen ajan lopussa, mutta uskovien kristittyjen ylöstempauksen jälkeen, tosiaan astuu esille mies, antikristus. Esittääkö hän aluksi Jeesusta, en ole varma, mutta tuon seitsenvuotisjakson puolivälissä hän astuu juutalaisten temppeliin ja ilmoittaa olevansa jumala. Älkää ottako hänen merkkiään. Olkaa viisaita ja uskokaa Jeesukseen tänään. Kenellekään ei ole taattu huomista päivää.

Trump on aloituksessa mainittujen erehdystensä lisäksi sanonut, että hänen pitäisi mielestään päästä taivaaseen, koska on tuonut maailmaan niin paljon rauhaa. Jos hän tosiaan noin ajattelee, hän ei ole ymmärtänyt, mitä uskoontulo merkitsee. Pelastumme yksin Jumalan armosta yksin uskon kautta Jeesukseen ja hänen verensä sovituksen vastaanottamista omalle kohdallemme. Kukaan ei pelastu omilla teoillaan. Jos on tehnyt yhdenkin synnin, on syyllinen koko lain rikkomiseen.

Muistelen kuulleeni, että Trump kävi jesuiittojen koulua. Kyllä hän mielestäni vaikuttaa enemmän katoliseen pakanakirkkoon kuuluvalta kuin protestantilta. Baptisti hän ei ainakaan ole. Hänenkin syntinsä Jeesus kuitenkin jo sovitti verellään. Trumpin pelastuisi, jos nöyrtyisi ottamaan pelastuksen vastaan.

Minusta vaikuttaa, että Trump yrittää esittää tulevan antikristuksen roolia. Eiköhän se kuitenkin ole se eräs aikaisempi USA:n presidentti, joka on todennäköisin ehdokas, ellei sitten Ranskan presidentti.

• Anonyymi

2.Mooseksen kirja:

13:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: "Pyhitä minulle jokainen esikoinen, jokainen, joka israelilaisten seassa, sekä ihmisistä että karjasta, avaa äidinkohdun; se on minun".

Ja Mooses sanoi kansalle: "Muistakaa tämä päivä, jona te lähditte Egyptistä, orjuuden pesästä; sillä Herra vei teidät sieltä pois väkevällä kädellä. Sentähden älköön mitään hapanta syötäkö.

Happamatonta leipää syötäköön näinä seitsemänä päivänä; älköön mitään hapanta olko, älköön olko hapanta taikinaa koko sinun maassasi. Ja kerro pojallesi sinä päivänä ja sano: 'Näin tehdään sen johdosta, mitä Herra minulle teki, kun minä lähdin Egyptistä'. Ja se olkoon MERKKINÄ SINUN KÄDESSÄSI JA MUISTUTUKSENA OTSALLASI, että Herran laki olisi sinun suussasi; sillä Herra vei sinut väkevällä kädellä pois Egyptistä.

13:10 Sentähden noudata tätä säädöstä MÄÄRÄAIKANSA vuodesta vuoteen. Ja kun Herra on vienyt sinut kanaanilaisten maahan, niinkuin hän on sinulle ja sinun isillesi vannonut, ja kun hän on sen sinulle antanut, niin luovuta Herralle kaikki, mikä avaa äidinkohdun; ja kaikki ensiksisyntyneet karjastasi, urospuolet, olkoot Herran.

Mutta jokainen aasin ensiksisynnyttämä lunasta lampaalla; mutta jos et sitä lunasta, niin TAITA SILTÄ NISKAT. Ja lunasta jokainen ihmisen esikoinen poikiesi seassa.

Ja kun sinun poikasi vastaisuudessa kysyy sinulta ja sanoo: 'Mitä tämä merkitsee?' niin vastaa hänelle: 'Herra vei meidät väkevällä kädellä pois Egyptistä, orjuuden pesästä.

Sillä kun farao paatui ja kieltäytyi päästämästä meitä, SURMASI HERRA KAIKKI ESIKOISET Egyptin maassa, ihmisten esikoisista karjan esikoisiin asti. Sentähden MINÄ UHRAAN HERRALLE JOKOAISEN UROSPUOLEN, joka avaa äidinkohdun, ja jokaisen esikoisen pojistani minä lunastan.'"

Kuningas Salomo keräsi kansalta 666 talenttia kultaan, hengen säästämisestä tällä määräyksellä, jonka Jumala juutalaisten Baal-jumala oli, ja tämä teurastusrituaali oli happamattoman leivän juhla, pääsiäinen, jolloin myös teurastettavat lapset syötiin, ellei ollut maksanut lunastusmaksua hengen säästämisestä. Happamaton leipä sen vuoksi, koska myös veri juotiin ja hapan olisi juoksuttanut veren.

Kristitty ehtoollinen mukailee Jumalan esikoispojan teurastamista uhrilampaana (1.Kor.5:7) tätä riittiä ja sen vuoksi myös ehtoollisella, kun Jeesuksen veri juodaan on happamaton leipä.

Tässä ei puhu Israelin Jumala, vaan Baal-jumala - löytyy Jeremia 7 Israelin Jumalan sanat, kun tämä sanoo, etteivät nämä vaeltajat edes kuulleet hänen ääntään ja sanoo tätä Baalin-uhrikulttia riitteineen iljetykseksi, jonka juutalaiset veivät hänen nimiinsä laitettuun temppeliin.

• Anonyymi

Jumalan pojan teurastus - siis ISRAELIN JUMALAN, ei Baal-jumalan, koska kolminaisuusopilla Jeesus onkin sitten opettamansa Israelin Jumala, ja katoaa pelikentältä niin, että juutalaiset voivat huijata tuon paholaisjumalansa olleenkin muinainen Isrselin Jumala ja samalla varastavat israelilaisten identiteetin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan pojan teurastus - siis ISRAELIN JUMALAN, ei Baal-jumalan, koska kolminaisuusopilla Jeesus onkin sitten opettamansa Israelin Jumala, ja katoaa pelikentältä niin, että juutalaiset voivat huijata tuon paholaisjumalansa olleenkin muinainen Isrselin Jumala ja samalla varastavat israelilaisten identiteetin.

Ehtoollisriitti happamattomalla leivällä kristinuskolla - ja merkillä otsaan ja käteen - juuri todistaa, että kyseessä on ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva, Baal-jumala ja totuus sitten tästä juutalaisten jumalahuijauksesta löytyy Jeremia 7. luku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehtoollisriitti happamattomalla leivällä kristinuskolla - ja merkillä otsaan ja käteen - juuri todistaa, että kyseessä on ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva, Baal-jumala ja totuus sitten tästä juutalaisten jumalahuijauksesta löytyy Jeremia 7. luku.

Ja vakavissanne väitätte, että vain minä tiedän tämän kristinuskosta ja juutalaisista, mutta Yhdysvaltain presedentti Trump ei tiedä, niinkö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vakavissanne väitätte, että vain minä tiedän tämän kristinuskosta ja juutalaisista, mutta Yhdysvaltain presedentti Trump ei tiedä, niinkö?

Nyt kun Jeffrey Epsteinin Baalin uhrikulttiorgioita on vietetty sadoille ja sadoille maailman johtajille, joissa erään uhrin mukaan nämä johtajat itkivät, kun heidät pakotettiin tekemään lapsille äärimmäisiä kauheuksia, kiristysaineiston saamiseksi. Tuo kiristysaineisto toimitettiin CIA:lle ja Mossadille. Näin luotiin globaali maailma. Voin vakuutta, että myös siihen perustuvan kristinuskon päivät ovat nyt luetut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kun Jeffrey Epsteinin Baalin uhrikulttiorgioita on vietetty sadoille ja sadoille maailman johtajille, joissa erään uhrin mukaan nämä johtajat itkivät, kun heidät pakotettiin tekemään lapsille äärimmäisiä kauheuksia, kiristysaineiston saamiseksi. Tuo kiristysaineisto toimitettiin CIA:lle ja Mossadille. Näin luotiin globaali maailma. Voin vakuutta, että myös siihen perustuvan kristinuskon päivät ovat nyt luetut.

Näin myös syntyi Euroopan Unioni - mitä ilmeisemmin senkin päivät ovat Israelin rahoittajana puoliksi Yhdysvaltain kanssa ovat luetut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin myös syntyi Euroopan Unioni - mitä ilmeisemmin senkin päivät ovat Israelin rahoittajana puoliksi Yhdysvaltain kanssa ovat luetut.

Mitä ne todellisuudessa aikovat tehdä - en tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ne todellisuudessa aikovat tehdä - en tiedä.

Mitkä voivat edes olla ne toimenpiteet, että toisesta maailman sodasta lähtien pahuudella luotu näin järkyttävän iso kokonaisuus pystytään hävittämään?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitkä voivat edes olla ne toimenpiteet, että toisesta maailman sodasta lähtien pahuudella luotu näin järkyttävän iso kokonaisuus pystytään hävittämään?!

Alaskan kokouksesta päätellen heillä on suunnitelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kohta on kolmannen maailman sota, kun kehitysmaat hyökkäävät Israeliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin se tarkoittaisi Suomea. Täällä ei asuttu edes savimajoissa, kun Arabiasta tuli jo laskuoppi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin se tarkoittaisi Suomea. Täällä ei asuttu edes savimajoissa, kun Arabiasta tuli jo laskuoppi.

Joku (lue juutalaiset) keksi vain kääntää pelikentän väärin päin, kun sivistyneisyys perustuukin viattomien kuoliaaksi kiduttamiseen, ja arvomaailma rahaan.

Ja nyt surkean tyhmä länsimainen ihminen kuvittelee olevansa kovastikin fiksu, vain omaa tietämättömyyttään.

• Sinulla on kova hinku tuoda tuota uskontoasi ketjuihin, missä ei edes käsitellä mitään tuollaista.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Sinulla on kova hinku tuoda tuota uskontoasi ketjuihin, missä ei edes käsitellä mitään tuollaista.

Kenellä sinulla?

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Sinulla on kova hinku tuoda tuota uskontoasi ketjuihin, missä ei edes käsitellä mitään tuollaista.

Eikö kristinusko perustukaan Jeesuksen viattomana teurastukseen uhrilampaana (1.Kor.5:7), eikä siitä olekaan kirkon tunnuksena krusifiksia, eikä kristonuskon luoneen Paavalin Roomalaiskirje 7 luku lue, että näin pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö kristinusko perustukaan Jeesuksen viattomana teurastukseen uhrilampaana (1.Kor.5:7), eikä siitä olekaan kirkon tunnuksena krusifiksia, eikä kristonuskon luoneen Paavalin Roomalaiskirje 7 luku lue, että näin pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia?

Lisäystä - on siinä meillä kristinusko, kun kristityt uskovaiset itse kiistävät sen?! Miksi, helvetissä, te sitten olette kristittyjä uskovaisia?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö myöskään muka kirkoissa enää syödäkään Jeesusta Jahve-Baal-jumalan ylipapin pääsiäisuhriateriana Paavalin 1.Kor.11:23 sanoin, kuten teologian dosentti Eskola sivustollaan kuvailee pääsiäisen happamattoman leivän ateriaa, joka Paavalin sanoin Raamatussa tarkoittaa Herran kuoleman julistamista! En minä näitä päästäni keksi - ne lukee Raamatussa ja on kristinuskon teologiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö myöskään muka kirkoissa enää syödäkään Jeesusta Jahve-Baal-jumalan ylipapin pääsiäisuhriateriana Paavalin 1.Kor.11:23 sanoin, kuten teologian dosentti Eskola sivustollaan kuvailee pääsiäisen happamattoman leivän ateriaa, joka Paavalin sanoin Raamatussa tarkoittaa Herran kuoleman julistamista! En minä näitä päästäni keksi - ne lukee Raamatussa ja on kristinuskon teologiaa.

Ja edellä todistan, että miten Trumpkin tietää teitä paremmin mitä on kristinusko! Ja sitten väitetään, etten edes puhu ketjun asiaa?! On tuo mummomuori oikein järjen riemuvoitto

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla. Ja saattaa olla, että silloin toteutuu psalmin 83 profetia. Jumalan omaa kansaa ei koskaan tuhota kokonaan.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Hölmöä peukuttaa omia pöljiä nälväisyjään. Tee parannus. Ota vastaan Jeesuksen veren sovitus. Sinullekaan ei ole taattu seuraavaa hetkeä.

• Anonyymi

Trumpin suorastaan valtava panostus rauhaan todistaa että hän on elävä kristitty.

• Anonyymi

Tässä on nyt erittäin kiistanalaista mikä on elävä kristitty, kun heidän idolinsakin Kristus on balsamoitu muumio (sanan etymologia).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on nyt erittäin kiistanalaista mikä on elävä kristitty, kun heidän idolinsakin Kristus on balsamoitu muumio (sanan etymologia).

Ja sieltä Egyptistähän löytyy se tunnettu, kirottu muumio.

• Anonyymi

Niin Trump sanoo luulevansa. Ei ole vielä oivaltanut olevansa kurja syntinen, kuten me kaikki. Aatamin langetessa syntiin henkemme kuoli. Vasta uskoon tullessamme uudestisynnymme, eli saamme Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle. Ilman uudestisyntymistä emme voi astua pyhän Jumalan eteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin Trump sanoo luulevansa. Ei ole vielä oivaltanut olevansa kurja syntinen, kuten me kaikki. Aatamin langetessa syntiin henkemme kuoli. Vasta uskoon tullessamme uudestisynnymme, eli saamme Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle. Ilman uudestisyntymistä emme voi astua pyhän Jumalan eteen.

Todella totta, näin se on!

• Trumpin ainoa jumala on raha.

• Anonyymi

Syvällisin käsitys kristinuskosta lienee, että synnit on anteeksi annettu etukäteen. Siksipä mitä tahansa kauheaksia voi tehdä kunhan uskoo Jeesukseen ja anteeksi antoon.

• Anonyymi

Syvällinen käsitys kristinuskosta on sen teologia, joka perustuu Raamattuun, eikä sen mukaan saada mitään syntejä anteeksi, vaan ryhdytään hokemaan itseä (ja myös muita) läpikotaisin syntisiksi.

Mutta tulkintasi mitään tietämättömästä uskovaisesta pitää paikkansa kuvitellulla sijaiskärsimysopilla, mutta teologia ja Raamattu ei kerro siitä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syvällinen käsitys kristinuskosta on sen teologia, joka perustuu Raamattuun, eikä sen mukaan saada mitään syntejä anteeksi, vaan ryhdytään hokemaan itseä (ja myös muita) läpikotaisin syntisiksi.

Mutta tulkintasi mitään tietämättömästä uskovaisesta pitää paikkansa kuvitellulla sijaiskärsimysopilla, mutta teologia ja Raamattu ei kerro siitä mitään.

Raamattu ja teologia kertovat siitä, että Jeesus on uhripalvonnalla tosi Jumalana, uskovaisten sielujen lunnaina helvetissä, kirottuna kiroukseksi (Gal.3:13).

Jos kyse olisisi sijaiskärsimysopista, ei siihen tarvittaisi lukea sitä kirousten litaniaa Paavalin sanoin taivaan enkelin päälle, Jeesuksen julistamanksi käskemän evankeliumin päälle sekä sen lukijoiden päälle, kuten nyt Raamatussa lukee.

Kyse on KIROUKSESTA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ja teologia kertovat siitä, että Jeesus on uhripalvonnalla tosi Jumalana, uskovaisten sielujen lunnaina helvetissä, kirottuna kiroukseksi (Gal.3:13).

Jos kyse olisisi sijaiskärsimysopista, ei siihen tarvittaisi lukea sitä kirousten litaniaa Paavalin sanoin taivaan enkelin päälle, Jeesuksen julistamanksi käskemän evankeliumin päälle sekä sen lukijoiden päälle, kuten nyt Raamatussa lukee.

Kyse on KIROUKSESTA.

Tämän vahvistaa myös Ilmestyskirjan jae 22:3 - eikä mitään KIROUSTA ole enää oleva, mihin ilmestyskirja päättyykin.

Raamattuhan varsinaisesti alkaa 1.Mooseksen kirjan jakeella 3:22, jonka jälkeen koko pelikenttä kääntyykin väärinpäin, kun pahuudesta tulee jopa pyhyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän vahvistaa myös Ilmestyskirjan jae 22:3 - eikä mitään KIROUSTA ole enää oleva, mihin ilmestyskirja päättyykin.

Raamattuhan varsinaisesti alkaa 1.Mooseksen kirjan jakeella 3:22, jonka jälkeen koko pelikenttä kääntyykin väärinpäin, kun pahuudesta tulee jopa pyhyyttä.

Pahuus Raamatussa ei ollut asia, mihin olisi kuulunut uskoa, vaan olisi kuulunut uskoa hyvää opettanutta Jeesusta, jonka opettama tie olisi vienyt takaisin paratiisiin.

Raamatun tarina todisti, että miksi luomiskertomuksen mukaan ihminen oli sidottava materian kautta aikaan, etsimään tietä takaisin paratiisiin ja 'ikuista elämää'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahuus Raamatussa ei ollut asia, mihin olisi kuulunut uskoa, vaan olisi kuulunut uskoa hyvää opettanutta Jeesusta, jonka opettama tie olisi vienyt takaisin paratiisiin.

Raamatun tarina todisti, että miksi luomiskertomuksen mukaan ihminen oli sidottava materian kautta aikaan, etsimään tietä takaisin paratiisiin ja 'ikuista elämää'.

Ja Raamatun mainitsema mystinen 'Jeesuksen todistus' tai ne, 'joilla oli Jeesuksen todistus, joka on profeetian henki', on sitten todistus 'ikuisesta elämästä', että mikä se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Raamatun mainitsema mystinen 'Jeesuksen todistus' tai ne, 'joilla oli Jeesuksen todistus, joka on profeetian henki', on sitten todistus 'ikuisesta elämästä', että mikä se on.

Mutta onkohan nyt ketään, joka tietäisi, että mikä se on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta onkohan nyt ketään, joka tietäisi, että mikä se on?

Eikä sitä nyt edes päästä etsimäänkään, kun kristityt vimmatusti pitävät valheineen kiinni kirotusta Jeesus-nimisestä uhristaan, kuvittelemallaan sijaiskärsimysopilla, jota ei edes ole.

• Anonyymi

Kukaan, joka on oikeasti tehnyt parannuksen, eli tajunnut olevansa helvettiin matkalla oleva syntinen, ja ottanut vastaan Jeesuksen valmistaman pelastuksen, jatka kauheuksien tekemistä. Uskonnollisuutta teeskentelevät kyllä tekevät kauheuksia ihan samalla tavalla kuin satanistit ja atet ja muut pakanat.

• Anonyymi

Ei voi elää miten sattuu, pitää olla synnintunto!

• Anonyymi

"Trumpin suorastaan valtava panostus rauhaan todistaa että hän on elävä kristitty."

Matt. 5:9

Autuaita rauhantekijät: he saavat Jumalan lapsen nimen.

• Anonyymi

Kristinuskossa Jeesuksen evankeliumi ja opetukset on kirottu, kuten sinut nyt myös, jos luet niitä ja kirjoitat vielä ylöskin. Löytyy raamattuhaulla 'olkoon kirottu'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinuskossa Jeesuksen evankeliumi ja opetukset on kirottu, kuten sinut nyt myös, jos luet niitä ja kirjoitat vielä ylöskin. Löytyy raamattuhaulla 'olkoon kirottu'.

Kristinusko perustuu vain juutalaiseen syntioppiin, jonka jumaluutta Jeesus sanoo Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi, joten voit sitten arvella minkälainen nimi on Saatanan lapsilla, kristityillä uskovaisilla.

• :D Taitaa vain enemmän sotkea kuin saada aikaan yhtään rauhan sopimusta.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

:D Taitaa vain enemmän sotkea kuin saada aikaan yhtään rauhan sopimusta.

Miten on sotkenut? Mitä Biden sai asiassa aikaan?

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

:D Taitaa vain enemmän sotkea kuin saada aikaan yhtään rauhan sopimusta.

Jos totta puhutaan - tässiä ei voi edes saada rauhaa aikaiseksi, koska on mentävä 'juurisyihin'. Ja niihin 'juurisyihin' rakennettiin globaali maailma, niin miten sitten mennään 'juurisyihin' takaisi, että maailma saadaan takaisin radalleen? Antakaa ehdotuksia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos totta puhutaan - tässiä ei voi edes saada rauhaa aikaiseksi, koska on mentävä 'juurisyihin'. Ja niihin 'juurisyihin' rakennettiin globaali maailma, niin miten sitten mennään 'juurisyihin' takaisi, että maailma saadaan takaisin radalleen? Antakaa ehdotuksia?

Mitä oli ennen globaalia maailmaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekoäly vastasi, että alkuräjähdys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Julian Assange, wikileaks vuodot, joulukuu 2010 - "tämä ei lopu niin kauan kuin maailmassa on vielä yksikin ihminen, joka uskoo poliitikkoihin." Se oli melkoista kolinaa maailmassa - myös Suomeen osui.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Julian Assange, wikileaks vuodot, joulukuu 2010 - "tämä ei lopu niin kauan kuin maailmassa on vielä yksikin ihminen, joka uskoo poliitikkoihin." Se oli melkoista kolinaa maailmassa - myös Suomeen osui.

Eli kyse oli esimerkiksi diplomaattipostin julkaisemisesta maiden väliltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli kyse oli esimerkiksi diplomaattipostin julkaisemisesta maiden väliltä.

Nyt silmiin ottaa ja pahasti tuo Iltalehden Stubb-legendan virheellinen hehkutus ihmisille, jotka eivät edes tiedä hänen taustojaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt silmiin ottaa ja pahasti tuo Iltalehden Stubb-legendan virheellinen hehkutus ihmisille, jotka eivät edes tiedä hänen taustojaan.

Ettekö te nyt huomanneet minkä halveksivan pilkan Trump hänestä teki. Ja nyt taas lehti vie tyhmiä ihmisiä kuin pässejä narussa. Tai sitten kyseessä on tyhmä toimittaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettekö te nyt huomanneet minkä halveksivan pilkan Trump hänestä teki. Ja nyt taas lehti vie tyhmiä ihmisiä kuin pässejä narussa. Tai sitten kyseessä on tyhmä toimittaja.

Mutta syyskuun puolivälin tienoille on rakenneltu nyt jotakin kolminastiopistetyä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta syyskuun puolivälin tienoille on rakenneltu nyt jotakin kolminastiopistetyä

Lähti käsistä kesken kaiken ... kulminaatiopistettä, monien eri tapahtumien yhteisosumaa. Ehkä silloin olemme viisaampia.

• Anonyymi

Matteus kirjoitti juutalaisille kuningaskunnan evankeliumia. Se astuu taas voimaan, kun kirkko temmataan ylös, ehkä jo tänä syksynä, ehkä jo 23.9. Siinä ajassa pelastuminen ei enää ole kertatapahtuma. Ei ole uudestisyntymistä, vaan vaatteensa pitää puhdistaa itse ja pitää ne puhtaana. Monet joutuvat alistumaan kuolemantuomioon pelastuakseen taivaaseen. Älkää ottako sitä pedon merkkiä, onpa se sitten Muskin siru tai muhamettilaisten päänauha tai jotain muuta. Vielä viisaampaa olisi uskoa Jeesukseen nyt. Pienet lapsenne pääsevät mukaan ylöstempaukseen. Ettekö haluaisi olla heidän joukossaan? Ahdistuksen aika on kuvaamattoman hirvittävä ajanjakso, josta harva selviää hengissä, fyysisesti tai hengellisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli itsenäisiä kansallisvaltioita rajoineen, valuuttoineen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähti käsistä kesken kaiken ... kulminaatiopistettä, monien eri tapahtumien yhteisosumaa. Ehkä silloin olemme viisaampia.

Niin. YK päättää Luvatun Maan jakamisesta, mikä on asia, josta Jumala tulee rankaisemaan. Ai Atlas, vai mikä se nyt oli, lähestyy maata. Trump saa viestejä 'maailmankaikkeuden hallinnolta'. Uskovien kristittyjen (ja kaikkien pikkulasten) ylöstempaus ja sitä seuraava kaaos, johon hallinnot jo valmistautuvat. USA voi haljeta kahtia, jos Mississippin tienoilla maas järisee. Yellowstone voi purkautua. Kaliforniassakin voi järistä, tai tulla tsunami, kun 'tuliringin' tulivuoret purkautuvat. Mitä muuta? Listataan kaikki asiat, jotka tuntuvat kulminoituvan syyskuun loppupuolelle, 23.-24. päivien seudulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Oli itsenäisiä kansallisvaltioita rajoineen, valuuttoineen.

:D Tuo ideologia oli voimissaan 1800 luvun jälkipuolella. Mutta kävivät ne jo tuolloin kauppaa .

Sanotaan että ensimmäistä maailmansotaa edelsi ensimmäisen globalisaation aika (1870–1913). tuolloin suomi oli vientivetoinen ja joutui usein soputumaan maailmantalouden muutoksiin. Samoin pääoman ja ihmisten liike oli suhteellisen vapaata.

• Anonyymi
      2025-08-23 12:00:45
      ”Jos totta puhutaan - tässiä ei voi edes saada rauhaa aikaiseksi, koska on mentävä 'juurisyihin'.”

Niin, taitaa ne pohjimmaiset syyt olla sellaisia, että riippuu siitä, mistä kohti historiaa asioita millionkin tarkastellaan ja kenen näkökulmasta. Mitään yhtä syytä kun ei ole olemassa.

”Ja niihin 'juurisyihin' rakennettiin globaali maailma, niin miten sitten mennään 'juurisyihin' takaisi, että maailma saadaan takaisin radalleen? Antakaa ehdotuksia?”

Niin, globaali näytetään ymmärrettävän joskus täysin väärin.

Milloin kansainvälistymien oikeastaan alkoi?
      Kun globaali tarkoittaa valtioiden välisiä suhteita mm. markkinoiden, pääoman (omistamisen) ja eri päätöksentekojärjestelmien välistä muuttumista koko maailmaan käsittäväksi.

Sanotaan että globalistit näkevät yhdentyvän maailman mahdollisuutena, mutta lokalistit pyrkivät suojaamaan itsensä kansainvälistymiseltä kääntymällä sisäänpäin.

Kun miettii, miten nykyinen tavaroiden vapaampi liikkuminen, pääoman lisääntymien ulkomaisina sijoituksina, rahamarkkinoiden kehitys tai ihmisten liikkuminen sekä teknologian aikaan saamaa tiedonkulku reaaliaikaiseksi on tapahtunut, niin oikeastaan voisi sanoa, että kapitalismi eli markkinatalous on se ”perussyy”.

Onkin melkoisen epäselvää, että mihin meidän pitäisi ”palata”? Mikä aikakausi olisi sellainen, missä ei enää oltaisi juuri yhteydessä muihin maihin sen enempää taloudellisesti kuin kulttuurillisesti?

Tarvitaanko massiivinen talousromahdus, jolloin niin IT teknologia kuin logistiikka romahtavat täysin?

• Anonyymi

"Niin, taitaa ne pohjimmaiset syyt olla sellaisia, että riippuu siitä, mistä kohti historiaa asioita millionkin tarkastellaan ja kenen näkökulmasta. Mitään yhtä syytä kun ei ole olemassa."???

Eivätköhän USEIMMAT nykyajan konfliktit johdu juuri siitä, että autoritaariset johtajat yrittävät palata "juurisyihin"!!!
        Aina löytyy syy sodille, jos mennään tarpeeksi kauas.
        Kun ei hyväksytä realitettiä ja tämän päivän tilannetta, pyritään muuttamaan väkivallalla oman maan rajoja eikä hyväksytä rauhanneuvottelujen tuloksia, vaan ne koetan vääryytenä.

Tyypillisiä esimerkkejä ovat Venäjän toiminta, Hamasin toiminta , Syyrian tilanne jne.

Kysymyshän ON AINA VALLANHIMOSTA!
        Putin haluaa olla suuri tsaari, Hamasin porukka haluaa hallita koko entistä Palestiinan aluetta, al Julani haluaa hallita koko Syyriaa, vaikka siellä olisi tilaa useammalle valtiolle, kuten kurdeille, druuseille, alaviiteille.
        Usein nämä pyrkimykset puetaan uskonnon kapuun.

Valitettavasti tänäkin päivänä vain valtapolitiikka on se, joka tehoaa ja heikommat ja pienemmät kansat joutuvat alistumaan. Niin tulee käymään Ukrainassakin.

• Anonyymi kirjoitti:

"Niin, taitaa ne pohjimmaiset syyt olla sellaisia, että riippuu siitä, mistä kohti historiaa asioita millionkin tarkastellaan ja kenen näkökulmasta. Mitään yhtä syytä kun ei ole olemassa."???

Eivätköhän USEIMMAT nykyajan konfliktit johdu juuri siitä, että autoritaariset johtajat yrittävät palata "juurisyihin"!!!
        Aina löytyy syy sodille, jos mennään tarpeeksi kauas.
        Kun ei hyväksytä realitettiä ja tämän päivän tilannetta, pyritään muuttamaan väkivallalla oman maan rajoja eikä hyväksytä rauhanneuvottelujen tuloksia, vaan ne koetan vääryytenä.

Tyypillisiä esimerkkejä ovat Venäjän toiminta, Hamasin toiminta , Syyrian tilanne jne.

Kysymyshän ON AINA VALLANHIMOSTA!
        Putin haluaa olla suuri tsaari, Hamasin porukka haluaa hallita koko entistä Palestiinan aluetta, al Julani haluaa hallita koko Syyriaa, vaikka siellä olisi tilaa useammalle valtiolle, kuten kurdeille, druuseille, alaviiteille.
        Usein nämä pyrkimykset puetaan uskonnon kapuun.

Valitettavasti tänäkin päivänä vain valtapolitiikka on se, joka tehoaa ja heikommat ja pienemmät kansat joutuvat alistumaan. Niin tulee käymään Ukrainassakin.

Eivät noiden perustelu ole mitään "juurisyitä" vaan ihan kuvitteellisia juttuja.
        Perussyy taitaa olla enemmän tuo vallanhimo, joka sairastuttaa ihmisen.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Eivät noiden perustelu ole mitään "juurisyitä" vaan ihan kuvitteellisia juttuja.
        Perussyy taitaa olla enemmän tuo vallanhimo, joka sairastuttaa ihmisen.

Totta.
        Vallanhimoinen voi aina vedota historialliseen vääryyteen, , uskontoon, kansallisiin etuihin,
        väestörakenteeseen jne, ja AINA hänelle löytyy kannattajia.
        Ilman noita kannattajia ja seuraajia ei yksikään diktaattori pääsisi valtaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta.
        Vallanhimoinen voi aina vedota historialliseen vääryyteen, , uskontoon, kansallisiin etuihin,
        väestörakenteeseen jne, ja AINA hänelle löytyy kannattajia.
        Ilman noita kannattajia ja seuraajia ei yksikään diktaattori pääsisi valtaan.

Jotakuinkin näin. Historiaa väärennetään, vedotaan tunteisiin eikä niinkään järkeen, nostatetaan eli kiihotetaan ihmisiä puheilla, jotka verhotaan johonkin olevinaan ylevämpään tai vastaavaan.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Jotakuinkin näin. Historiaa väärennetään, vedotaan tunteisiin eikä niinkään järkeen, nostatetaan eli kiihotetaan ihmisiä puheilla, jotka verhotaan johonkin olevinaan ylevämpään tai vastaavaan.

Raamatun Jumala on diktaattori jos kuka, mutta niin vain uskovaiset vannovat hänen nimeensä.
        Onko tullut näin tehtyä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun Jumala on diktaattori jos kuka, mutta niin vain uskovaiset vannovat hänen nimeensä.
        Onko tullut näin tehtyä?

No kun se ei edes ole Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kun se ei edes ole Jumala.

Se on jo sen ikivanhan tarinan Saatana, joka huijaa ihmisiä ja varastaa niiden sielun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on jo sen ikivanhan tarinan Saatana, joka huijaa ihmisiä ja varastaa niiden sielun.

Kun tässä on hulluus hulluuden päällä - ei oikein tiedä, että missä, helvetin, todellisuudessa ihmiset elävät.

Raadolliset, muinaiset ihmiskidutus- ja murhasadut saatanalla muuttuvat jumaluskoiksi ateisteillekin.

• Anonyymi kirjoitti:

Onko tullut näin tehtyä?

No, ehkä sinulla on tuollainen kuva Jumalasta?

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Ei se juutalaisten Baal-jumala, joka Raamatusta 5.Mooseksen kirja, luku 4:10 alkaen, ole kenenkään muun kuin juutalaisten keksintö, joka tulivuorijumala puhuu Mooseksen suulla vaatien 2.Mooseksen kirja uhreikseen kaikki esikoiset ihmisistä karjaan, ellei ollut hengen säästämisestä maksanut papeille lunastusmaksua.

Ja kristinusko perustuu Raamatun mukaan juuri uhrikultilla ja Jeesus uhrilla tähän Jumalaan, ja se on teidän Jumalanne, kun ette uskoneet Jeesusta, kun tämä sanoo Raamatussa, että se on Saatana ja kaiken valheen isä.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Minkälaisen kuvan, mummomuori, sinä olet luonut kristinuskon Jumalasta, joka tapattaa muka oman poikansa, kähmii Saatanan kanssa paratiisissa, että saa maailmaan syntymään pahuuden perisyntinä, niin ettei uskovaisten muka tarvitse vastata edes omista pahoista teoistaan, vaan pelastuu jopa lihalla palvelemaan synnin lakia (Room.7)?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkälaisen kuvan, mummomuori, sinä olet luonut kristinuskon Jumalasta, joka tapattaa muka oman poikansa, kähmii Saatanan kanssa paratiisissa, että saa maailmaan syntymään pahuuden perisyntinä, niin ettei uskovaisten muka tarvitse vastata edes omista pahoista teoistaan, vaan pelastuu jopa lihalla palvelemaan synnin lakia (Room.7)?

Odottelen sitten jälleen, mummomuori, vastaustasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Odottelen sitten jälleen, mummomuori, vastaustasi.

Noin typerään kommenttiin ei annattaisi vastata, mutta koska KAIKKI sen väitteet perustuvat valheisiin ja vääriin tulkintoihin, niin sanon vain, että Room 1 antaa hyvän selityksen:
        "Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen TEOISTANSA tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin typerään kommenttiin ei annattaisi vastata, mutta koska KAIKKI sen väitteet perustuvat valheisiin ja vääriin tulkintoihin, niin sanon vain, että Room 1 antaa hyvän selityksen:
        "Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen TEOISTANSA tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. "

No en yhtään ihmettele, jos Paavali teidän niskaan vielä kaikki vihatkin suoltaa, sanoohan jo Luther, että Paavali haluaakin teidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain pelkän vihan eikä mitään armoa (teos Sidottu ratkaisuvalta).

Roomalaiskirje:

7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

Enäänkö Jeesus ei olekaan ristille kuoliaaksi kidutettu uhri, eikä olekaan enää Paavalin perisyntivaletta kristinuskossa, eikä näin ollen ihmistä huijannutta petollista Luojajumalaa, eikä Jeesusta syödäkään kannibalistisella saatananpalvonnan ihmissyöntiriitillä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, todellisen helvetintuomion Paavali todella teille lupaakin - Paavalin opin Lutherin referaatin luonehtimille jo luonnostaan vihattaville. Tekee opin huijatakseen teitä, ja sitten pitää teitä luonnostaan vihattavina, jotka uskovat häntä. Aika kieroa.

• Anonyymi

Trump on itserakas narsisti. Häntä motivoi oma napa ja raha. Uskonnonkin voi tulita omaksi edukseen.

• Anonyymi

Totta kai, kun kirjoitti oman Raamatunkin, eikä kumarrellutkaan juutalaisuuden puhuvaa Pedon kuvaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kai, kun kirjoitti oman Raamatunkin, eikä kumarrellutkaan juutalaisuuden puhuvaa Pedon kuvaa.

Se on vain erilaista itserakkautta, kun uskovaisilla, jotka hekumoivat viattoman Jeesuksen kuoliaaksi kiduttamisella jopa tosi Jumalana itsensä puolesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on vain erilaista itserakkautta, kun uskovaisilla, jotka hekumoivat viattoman Jeesuksen kuoliaaksi kiduttamisella jopa tosi Jumalana itsensä puolesta.

Minusta tämä on kyllä itserakkautena jo kaiken huippu, jos oikeasti uskomme, että Jumala on olemassa, joka hallitseen tätä maailman järjestystä, niin palvotaan sitä sitten Jeesuksen nimeen kuoliaaksi kidutettuna uhrina?! (mulkosilmähymiö)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta tämä on kyllä itserakkautena jo kaiken huippu, jos oikeasti uskomme, että Jumala on olemassa, joka hallitseen tätä maailman järjestystä, niin palvotaan sitä sitten Jeesuksen nimeen kuoliaaksi kidutettuna uhrina?! (mulkosilmähymiö)

Lisäystä - joten ymmärrän kyllä hyvin, jos Trump on päättänyt pelastaa maailman, niin onhan se silloin todella aloitettava Raamatun uudelleen kirjoittamisella.

• Anonyymi kirjoitti:

Lisäystä - joten ymmärrän kyllä hyvin, jos Trump on päättänyt pelastaa maailman, niin onhan se silloin todella aloitettava Raamatun uudelleen kirjoittamisella.

"...niin onhan se silloin todella aloitettava Raamatun uudelleen kirjoittamisella."

:D Sepä... Nythän jo historiaakin tuolla uudelleen kirjoitetaan muutenkin.

• "Lisäksi hän on antanut teettää oman "Trumpin Raamattunsa", jossa on kuningas Jaakon käännökseen liitetty tekstejä USA:n poliittisesta historiasta kuten itsenäisyysjulistus ja osa perustuslaista, isänmaallisia laulujen sanoituksia ym."

Wau! Tuota en tiennytkään. Ihan ikioma Raamattukin hänellä on :D

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sua j-mies!

Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      46
      4089
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      151
      3868
    3. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      79
      3666
    4. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      168
      3193
    5. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      15
      2723
    6. Tykkäys ei tarkoita

yhtään mitään!
      Ikävä
      37
      2504
    7. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      259
      2361
    8. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      129
      2117
    9. Mulle riittäisi halaukset

Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      43