Olen jo iäkäs mies ja uskon omaavani melkoisesti kokemusta. Olen opiskeluitteni jälkeen ollut yrittäjä ja aikaa myöten myös menestynyt. Silti olen aina ollut "ystävilleni" perheineen ystävällinen ja tarvittaessa kykyjeni mukaan auttanut.
Ovat kyllä mielellään ottaneet avun vastaan , mutta tilanne on vain lisännyt heidän kateuttaan minua kohtaan? luullulle ystävälle kerrotut salaisuudet eivät ole pysyneet salaisuutena vaan viimeistään vaimilleen kertoneet, että älä kerro kellekkään. Heidän minulle kertomansa jutut taas ovat mieleni kassakaapissa. Tämä on johtanut siihen, että ystäviä ei ole. Muutaman olemassaolevan ns. kaverin kanssa olen varovainen. Elämäni ystävää en koskaan löytänyt.
Miksihän suomalaiset eivät osaa olla oikeita luotettavia ystäviä?
12
387
Vastaukset
- Anonyymi
Olen kokenut aivan samaa!
Siitä opin jo kauan sitten etten koskaan kerro kellekään mitään sellaista mikä ei saisi tulla kaikkien tietoon.
Pulinaa voi ihmisten kanssa keksiä vaikka tikusta, usein se onkin luotettavaa "small talk.ia.
Tietenkin kiinnostavimpien ihmisten kanssa voi jutella eri asioista laajalti, heidän tietopankkiaan on aina mukava raottaa. Ja osaavat olla kiinnostuneita minunkin osallistumisesta tarinointiin.
Mutta syvällisimmät asiat ovat just niitä; syvällisiä jotka säästän vain itselleni. - Anonyymi
Tämä kuuluu mielestäsi ikävä-palstalle?
- Anonyymi
Tämähän ei ole ikävä- palsta......tuossa suora kopsaus ja sinäkin sen näet kun katsot tuosta tämän palstan yläreunasta.
"Suhteet / Ystävyys
Miksihän suomalaiset eivät osaa olla oikeita luotettavia ystäviä?"
- Anonyymi
Se johtuu pitkälti siitä, että ihminen joutuu usein pitkälle elämässään stressaamaan jo toimeentulonsa vuoksi, siksipä energia menee ihan perusselviytymiseen. Vanhemmat naiset voivat olla irti taloushuolistaan, mutta voivat olla pettyneitä miehiin elämässään ja ovat mielummin yksin.
- Anonyymi
Näin se menee, kun riittävästi saa pask*** niskaan ja huonoa kohtelua, niin aina vaikeampi on uuteen suhteeseen alkaa. Erosta jo yli 30 vuotta, eikä vastaan tullut sellaista jonka kanssa olisin samaan huusholliin muuttanut. Miehillä niin ihme vaatimuksia että ei pitkälle kantanut.
- Anonyymi
Harmillista, että sinulle on käynyt näin.
Korviini karskahti kuitenkin muutamat kohdat.
Otsikossa yleistät. Itse olen tavannut valtavasti luotettavia suomalaisia.
Kertomuksesta iskee heti alkuunsa korvaan ylimielisyys. Se ominaisuus varmasti karsii potentiaalisia ystäviä.
Seuraavaksi olen kuulevinani, että mahdollisesti "väkisin" autat muita. Ja kuinka he ovat kateellisia sinulle? Narsistin tiedän tekevän tälläistä. Ja se on valtava punainen lippu.
On ihan normaalia, että elämän partnerille kerrotaan asioita. Itse en moista ainakaan ottaisi henkilökohtaisesti.
En tosiaan tunne sinua, mutta tälläisen arvion saan tekstistäsi. Toivottavasti kuitenkin vielä löydät kaverin. Meitä on joka lähtöön ja koskaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.- Anonyymi
Olen harkinnut vastaisinko sinulle, koska uskon että taas tulee jotain henkilön, joka luulee olevansa älykäs kommentteja. En ole koskaan tyrkyttänyt kenellekkään apuani. Olisi ollut helpompaa pysyä erossa. Silloin minulla oli vain paljon suhteita, joiden kautta sain asiat hoidettua. Toriparlamentit jäsenet ihmettelivät, että miten minä olen paljon mukavampi ja vaatimatttomampi, kuin he olivat olettaneet. Vaimoille tai naisystäville ei voi kertoa salaisuuksia. se on varma. Uskon että saat taas tästä kehitettyä jotain ikävää. Siksi en ole kommentoinut tällä palstalla kuin pari kertaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen harkinnut vastaisinko sinulle, koska uskon että taas tulee jotain henkilön, joka luulee olevansa älykäs kommentteja. En ole koskaan tyrkyttänyt kenellekkään apuani. Olisi ollut helpompaa pysyä erossa. Silloin minulla oli vain paljon suhteita, joiden kautta sain asiat hoidettua. Toriparlamentit jäsenet ihmettelivät, että miten minä olen paljon mukavampi ja vaatimatttomampi, kuin he olivat olettaneet. Vaimoille tai naisystäville ei voi kertoa salaisuuksia. se on varma. Uskon että saat taas tästä kehitettyä jotain ikävää. Siksi en ole kommentoinut tällä palstalla kuin pari kertaa.
Kaikki kukkaset ovat narsisteja, anteeksi narsisseja, tämän kommentoijan mielestä
- Anonyymi
En ole yrittjäjä, mutta samaa olen kokenut ns. ystävien taholta että asioita joita olen kertonut heille on levitelty eteenpäin jopa minulle tuntemattomille ihmisille. Olenkin sittemmin tehnyt selvän pesäeron näihin enkä enää puhu heidän kanssaan kun yleisluontoista asiaa enkä mitään henkilökohtaista.
- Anonyymi
Totta, itsellä vähän sama kokema. Lojaaliutta ei tunnu olevan minua kohtaan yhtä lailla, vaimot ja vaimojen tutut on monesti reitti, jolle tietoa jaetaan. Välillä myös muut ystävät, jotka vähemmän tuttuja minulle, hölmöt fiilikset siitä jää, kun luotti liikaa toiseen.
Sinkkuna sitä tuntee ja kokee eri tavalla asioita, samalla tuntee enemmän eriarvoisuutta kuin suhteessa oleva? Paljastanut itsestä liikaa asioita, joita ei olisi kannattanut paljastaa "jälkiviisautta", ovat tietoisia minun olemassa olosta.
Ja minä vähemmän heistä. Tyhmien tuntemusten jälkeen, joutunut ottamaan etäisyyttä muihin. Oma spontaanisuus on näissä tilanteissa kiusallista. Samalla kadottaa sen tärkeimmän eli luottamuksen muihin, jota on vaikea korjata kaiken kokeman jälkeen paremmaksi.
- Anonyymi
Kaksi, kolme ja viisnaamasia riittää.. Olen huomannut.
T. Nainen - Anonyymi
Suomalaiset ovat itsekkäitä, kaikesta kateellisia olevia ja vittumaisia ihmisiä. Enimmäkseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..2276624Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1115003Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1544777"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste613258Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1052883En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.652319Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1371851- 691844
odotatko vielä viestiä minulta...
Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan1391714- 581575