Mielestäni olkeasta työstä tulee kädet likaiseksi ja selkä kipeeksi . Olenko oikeassa?
Mitä on oikea työ
132
813
Vastaukset
- Anonyymi
Olet oikeassa. Esim. siivoojan (siistijän) työ on oikeaa työtä. Samoin kotiavustajan ja kodinhoitajan työ.
- Anonyymi
Justjust, ja lääkärin, insinöörin, opettajan, arkkitehdin ym.ym. työkö ei sitten ole?
Taidettaisiin vieläkin asua luolissa ilman sähköä tai lääkkeitä tai ylipäätään mitään vempaimia jos ei olisi joku niitä tutkinut ja suunnitellut.
Mutta joo, ihan miten vain minusta siivoojan työ ei ole sen kummenpaa kuin vaikka opettajan työ. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Justjust, ja lääkärin, insinöörin, opettajan, arkkitehdin ym.ym. työkö ei sitten ole?
Taidettaisiin vieläkin asua luolissa ilman sähköä tai lääkkeitä tai ylipäätään mitään vempaimia jos ei olisi joku niitä tutkinut ja suunnitellut.
Mutta joo, ihan miten vain minusta siivoojan työ ei ole sen kummenpaa kuin vaikka opettajan työ.Miksi vedit herneen nenään kuin mainitsin pari esimerkkiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta joo, ihan miten vain minusta siivoojan työ ei ole sen kummenpaa kuin vaikka opettajan työ.Ihan niin työ kun työ, Mutt äa siitäkin voi päätellä aika paljon millainen ihminen on.
Moniin töihin on korkea koulutus , se kertoo taas siitä että ihminen haluaa tehdä jotain tiettyä työtä ja kouluttaa siihen itsensä .
Lääkärit, sairaan hoitajat ensihoitajat esim ambulanssissa , esikoulunopettajat ,lastenhoitajat , sosiaalisihteeri jne niihin tarvitaan koulutus . Myös kun lukee asianajajaksi jne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta joo, ihan miten vain minusta siivoojan työ ei ole sen kummenpaa kuin vaikka opettajan työ.Lääkärin työ on varmasti raskasta, mutta opettajan työ ei. Siivoojan työ on raskasta, siistijän työ ei (huom. siivoojaa ja siistijä, kaksi eri asiaa).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkärin työ on varmasti raskasta, mutta opettajan työ ei. Siivoojan työ on raskasta, siistijän työ ei (huom. siivoojaa ja siistijä, kaksi eri asiaa).
Tutki ja tarkastele tarkemmin noita open hommia, sillä olet väärässä niitten suhteen.
- Anonyymi
Työ on oikea, kun sen tekijä kokee tehneensä jotain hyödyllistä vapaaehtoisesti ja kohtuullisella korvauksella, palkalla jolla voi elättää perheensä helposti koko ajan pälkäämättä rahojensa riittävyyttä.
Silloin työ on oikea kun sillä elää ja voi käyttää palveluita: parturia, kampaajaa, hierojaa, käydä ulkona syömässä, ynm. ynm. siis työllistää muitakin kohtuulisella ansiollaan ilman mitään ahneutta. Silloin työ on oikea ja perhe-elämä sopusointuista.
Koko yhteiskunta voi paremmin ja markkinat pyörii oikeaan suuntaan ilman luonnon ryöstämistä, mikäli joku taho ei halua suhteettomia tuloja, aivan kuin kansanedustajillamme.
Silloin menee kirjaimellisesti vituiksi koko maan talous, kun päättämässä on hölpötin pölpötin, jossun kunsun sukupuoleton kauhisteleva, kaunisteleva ahne joukko joka miellellään lakkailee vaan kynsiään ja anttaa ulkopuolisen konsultijoukon hoitaa koko hömman. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työ on oikea, kun sen tekijä kokee tehneensä jotain hyödyllistä vapaaehtoisesti ja kohtuullisella korvauksella, palkalla jolla voi elättää perheensä helposti koko ajan pälkäämättä rahojensa riittävyyttä.
Silloin työ on oikea kun sillä elää ja voi käyttää palveluita: parturia, kampaajaa, hierojaa, käydä ulkona syömässä, ynm. ynm. siis työllistää muitakin kohtuulisella ansiollaan ilman mitään ahneutta. Silloin työ on oikea ja perhe-elämä sopusointuista.
Koko yhteiskunta voi paremmin ja markkinat pyörii oikeaan suuntaan ilman luonnon ryöstämistä, mikäli joku taho ei halua suhteettomia tuloja, aivan kuin kansanedustajillamme.
Silloin menee kirjaimellisesti vituiksi koko maan talous, kun päättämässä on hölpötin pölpötin, jossun kunsun sukupuoleton kauhisteleva, kaunisteleva ahne joukko joka miellellään lakkailee vaan kynsiään ja anttaa ulkopuolisen konsultijoukon hoitaa koko hömman.Työ on oikea ja suorastaan ihana kun on saanut siihen koulutuksen joka ottaa huomioon koko väestön lisäksi yksilön suuntautumisen ammattiin ilman jotain kummallista järjenvastaista pakkokieltä jota ei pysty omaksumaan sen älyttömyyden, vahingollisuuden takia. Suomessa pakko- ja virkamiesruotsi jolla on tuhottu nyt jo koko Suomen hyvinvointi ja joka pakko vaan lisääntyy näiden korruptuneiden kansanedustajimme myötävaikutuksella.
Oikeastaan en tiedä yhtään muuta valtiota jossa reilua enemmistö rangaistaa jonkun pikkuvähemmistön kielipakolla.
Suomessa ruotsinkielinen saa piste-etuja pyrinnöissään ja ulkomaalainen pääsee ihan mihin vaan, vaikka yliopistoissa, pelkästään englannin kielellä. Suomenkielisen täytyy samaa paikkaa hakiessaan Suomessa saada enemmän pisteitä, kuin ruotsinkielinen ja osata suomi, pakko- ja virkamiesruotsi, sekä englanti. Tämä ei sitten olekkaan rasismia suomenkieliasiä kohtaan omassa maassaan. Se on mielestäni rikollista koko suomenkielistä kansakuntaa vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työ on oikea ja suorastaan ihana kun on saanut siihen koulutuksen joka ottaa huomioon koko väestön lisäksi yksilön suuntautumisen ammattiin ilman jotain kummallista järjenvastaista pakkokieltä jota ei pysty omaksumaan sen älyttömyyden, vahingollisuuden takia. Suomessa pakko- ja virkamiesruotsi jolla on tuhottu nyt jo koko Suomen hyvinvointi ja joka pakko vaan lisääntyy näiden korruptuneiden kansanedustajimme myötävaikutuksella.
Oikeastaan en tiedä yhtään muuta valtiota jossa reilua enemmistö rangaistaa jonkun pikkuvähemmistön kielipakolla.
Suomessa ruotsinkielinen saa piste-etuja pyrinnöissään ja ulkomaalainen pääsee ihan mihin vaan, vaikka yliopistoissa, pelkästään englannin kielellä. Suomenkielisen täytyy samaa paikkaa hakiessaan Suomessa saada enemmän pisteitä, kuin ruotsinkielinen ja osata suomi, pakko- ja virkamiesruotsi, sekä englanti. Tämä ei sitten olekkaan rasismia suomenkieliasiä kohtaan omassa maassaan. Se on mielestäni rikollista koko suomenkielistä kansakuntaa vastaan.Olen tehnyt fyysisesti kovaa ja puuduttavaa urakkatyötä koko aktiivisen töyhistoriani. En voi syyttää kuin itseäni, sillä kaiken aikaa mietin, että ei ole ihmiselämän tarkoitus raataa itseään sairauseläkkeelle jonkun toisen ahneen hyväksi älyttömällä työtahdilla, mutta siitä huolimatta, näköalattomuus tai ympäristön odotukset aiheuttivat sen, että en älynnyt lähteä, ennen kuin yritys lakkasi paikkakunnalta.
Sen verran olin valveutunut, että koulutin itseäni työn ohella ja hyvin tuloksin, mutta kun sitten hain ja pääsin ammatilliseen koulutukseen ja taas huipputuloksin, niin olinkin sitten jo liian vanha, että silleen.
Tämä eläkeaika on ihmisen parasta aikaa, en takuulla halua olla päivääkään nuorempi. Olen saavuttanut jo Raamatullisen iän ja saan tehdä omaan tahtiin mitä haluan, vaikka toisten auttamiseksi on vain Jumalan kädessä kuinka kauan.
En ole ylpeä siitä, että olen tehnyt työtä kehostani ja mielestäni välittämättä. Kaikkiaan liian pahoin olen runnellut tätä Jumalan temppeliä ja maksan siitä nyt eläissäni kaikenmaailman vaivoilla.
Suomi saadaan kansakuntana nousuun ja terveyteen kun suomenkieliset ottavat vallan itselleen ruotsinkieliseltä vähemmistöltä ja korruptuneilta kansanedustajilta.
Loppuu Suomen ryöstö ja alennustila. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkärin työ on varmasti raskasta, mutta opettajan työ ei. Siivoojan työ on raskasta, siistijän työ ei (huom. siivoojaa ja siistijä, kaksi eri asiaa).
Jaa etteimopettajan työ olisi raskasta , se on henkisesti raskasta nykyään koska koulut ei enää toimi kuten ennen . Oppilaat ovat aina äänessä tunnilla ja vaikka miten sanoo niin ei kuunnlella
Ennen jo kotona opetettiin miten siellä koulussa tulee olla aiis ei olla äänessä tunnilla vaan annetaan toisillekin. Työrauha .tänään. Ei sellaisia vanhempia olekkaan jotka selittäisivät lapsilleen. Tapoja miten toimitaan ryhmässä jossa otetaan huomioon toisetkin.
Siivoojilla on myös tänään kaikki mahdolliset apuvälineet . Työn helpottamiseksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työ on oikea ja suorastaan ihana kun on saanut siihen koulutuksen joka ottaa huomioon koko väestön lisäksi yksilön suuntautumisen ammattiin ilman jotain kummallista järjenvastaista pakkokieltä jota ei pysty omaksumaan sen älyttömyyden, vahingollisuuden takia. Suomessa pakko- ja virkamiesruotsi jolla on tuhottu nyt jo koko Suomen hyvinvointi ja joka pakko vaan lisääntyy näiden korruptuneiden kansanedustajimme myötävaikutuksella.
Suomessa ruotsinkielinen saa piste-etuja pyrinnöissään ja ulkomaalainen pääsee ihan mihin vaan, vaikka yliopistoissa, pelkästään englannin kielellä. Suomenkielisen täytyy samaa paikkaa hakiessaan Suomessa saada enemmän pisteitä, kuin ruotsinkielinen ja osata suomi, pakko- ja virkamiesruotsi, sekä englanti. Tämä ei sitten olekkaan rasismia suomenkieliasiä kohtaan omassa maassaan. Se on mielestäni rikollista koko suomenkielistä kansakuntaa vastaan.Ei kai se ketään vahingoita jos osaa muitakin kieliä kun suomen kielen .esim lapset oppivat hyvin helposti kieliä. Kun vaan saavat siihen mahdollisuuden . Ihmeellistä jorinaa että,joka kieli olisi syypää ongelmiin .minun nuoruudessani ei liioin saanut opiskella kieliä , mutta meillä oli mukava opettaja joka piti iltakursseja ilmaiseksi . Johon kyläläiset reakoivat ihmeellisesti, sanoivat ettei heidän lapset koskaan tule tarvitsemaan. Muuta kun suomen kielen. Mutta niin moni tuli sitä tarvitsemaan kun oltiin parikymppisiä jo suomen työttömyys ajoi ihmisiä Ruotsiin töihin . Joten kieltä tarvittiin . Minulle ei ainakaan ole tuottanut koskaan haittaa se että olen kaksikielinen, ainoastaan etuja.
Huvittavaa sinänsä toimia tulkkina ihmisille joilla on kaikki mahdollisuudet oppia kieli itse .
Enkä liioin mene tulkiksi änkyröille jotka ovat niin kovasti vastaan että heidän lapsensa eivät tarvitse osata ruotsia edes. Hoidelkoot ihan vaan itse asiansa ilman tulkkia oma päätös olla osaamatta.
- Anonyymi
Jokainenpa voi tämäkin asian ihan itse päättää, mikä on mielestään sitä oikeaa työtä ja mikä ei.
Itse en ole koskaan tehnyt fyysistä työtä tai liannut käsiäni, enkä tule tietenkään tekemäänkään. Opiskelin pitkään ja halusin tehdä ns. ajatustyötä ja siinä viihdyinkin vuosikymmeniä; työ oli mielenkiintoista ja hyvin palkattua- Anonyymi
Itse aikoinaan olin valinnan edessä, otanko kauniin, hoikan laitossiivoojan vai vähemmän kauniin lääkärin. Avioiduin lääkärin kanssa 1985, mutta olen vuosien varrella tutustunut useaan laitossiivoojan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse aikoinaan olin valinnan edessä, otanko kauniin, hoikan laitossiivoojan vai vähemmän kauniin lääkärin. Avioiduin lääkärin kanssa 1985, mutta olen vuosien varrella tutustunut useaan laitossiivoojan.
Itse olisin ottanut mielummin siivoojan kuin lääkärin. Lääkärit ovat usein jonkin tason psykoja ja tunnekylmiä, koska kykenevät leikkelemään ihmisiä tuosta noin vaan. Siivoijilla on enemmän empatiaa ja lämpöä. Lääkärit tekevät myös pitkää päivää joten lääkäri on usein kotoa pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olisin ottanut mielummin siivoojan kuin lääkärin. Lääkärit ovat usein jonkin tason psykoja ja tunnekylmiä, koska kykenevät leikkelemään ihmisiä tuosta noin vaan. Siivoijilla on enemmän empatiaa ja lämpöä. Lääkärit tekevät myös pitkää päivää joten lääkäri on usein kotoa pois.
Noo, tuolla osoittamallasi päättelykyvyllä onkin todella hyvä, että tykkäät enemmän siivoojista ja jätät lääkärit meille muille.
Meillä kun on halu ja kyky rakentaa elämä kouluttautuneen naisen kanssa.
- Anonyymi
Aloittajan pitää kysyä asiaa kansanedustaja Keskisarjalta, hän on parasta A- sarjaa ja on paljon tehnyt oikeita töitä.
- Anonyymi
Lapanen Turusta laittaa miehen ojennukseen. "Teemu älä viitsi puhuu telkkaris tollasii, anteeks ei ollu tarkotus loukata"
- Anonyymi
Oikea työ on se, mistä saa oikeasti palkkaa.
Jos sotkee kätensä ja kipeyttää selkänsä ilman, että kukaan korvaa, on kyse vain tyhmyydestä.- Anonyymi
Tekee itselleen halkoja?
- Anonyymi
Työ kun työ, sitä tekee mitä osaa tai opiskelee vuosia tiettyyn ammattiin. Nykyään on kova kilpailu yleensäkin työpaikoista,työttömyys on sitä luokkaa ettei naurata yhtään. Kädet on likaantuneet ja selkä kipeytynyt vaan en vertaile mitä kukakin tekee. Kaikki työ on omalla tavallaan arvokasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työ kun työ, sitä tekee mitä osaa tai opiskelee vuosia tiettyyn ammattiin. Nykyään on kova kilpailu yleensäkin työpaikoista,työttömyys on sitä luokkaa ettei naurata yhtään. Kädet on likaantuneet ja selkä kipeytynyt vaan en vertaile mitä kukakin tekee. Kaikki työ on omalla tavallaan arvokasta.
Siivoojilla likaantuu käsi pesuvedessä, lääkärillä likaantuu kädet verestä. Kumpi on parempi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siivoojilla likaantuu käsi pesuvedessä, lääkärillä likaantuu kädet verestä. Kumpi on parempi?
Lääkäri ei käsiään vereen tahraa. Verityöt tehrään suojahanskat käsissä. Antiseptiset sellaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siivojilla ei,; likaannu kädet mistään pesuvedestä . Heillä on hanskat aina päällä kun tekevät töitä kukaan tietoinen ihminen ei uittaisi paljaita käsiään. Joka päivä vedessä koska tietää että ihan kautta menee veteen myrkyt. Lääkäri myös käyttää hanskoja kosåka se on toisen omaisen verta jos saa käsiinsä . Joten turvallisuus työssä on huolehdittu
- Anonyymi
Ilotyttö on palkkansa ansainnu.
- Anonyymi
TP hahhaa
- Anonyymi
Et.
=DW= - Anonyymi
Taide(kin) on työtä, vaikka siinä ei välttis kädet likaannu. Eikä ne likaannu esim. toimistohommissakaan eikä monessa muussakaan, jota työksi kutsutaan. Jotkut tekevät työtä myös vaikkapa äänellään.
- Anonyymi
Näin on, työksi kutsutaan yleensä sellaista toimintaa, josta saa vastineeksi palkkaa. Ja olipa ammatti sitten mikä tahansa, niin se on oikeaa työtä.
- Anonyymi
Oikea työ tuottaa jossakin muodossa lisäarvoa. Yleensä joku on valmis maksamaan siitä.
- Anonyymi
Työ on sitä, että myydään omaa osaamista ja työpanosta yritykselle/työtä tarjoavalle. Työstä ja menetetystä vapaa-ajasta maksetaan sitten korvausta nimeltä palkka.
- Anonyymi
...siis työpanoksesta ja menetetystä vapaa-ajasta maksetaan sitten korvausta nimeltä palkka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...siis työpanoksesta ja menetetystä vapaa-ajasta maksetaan sitten korvausta nimeltä palkka.
Ajan rekkaa, kerralla 8 PV pois kotoa, sitten muutama vapaapäivä. Voin sanoa, että suhteellisen rankkaa hommaa, en suosittele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajan rekkaa, kerralla 8 PV pois kotoa, sitten muutama vapaapäivä. Voin sanoa, että suhteellisen rankkaa hommaa, en suosittele.
Sehän on työntekijä, joka puntaroi mihin työhön suostuu mistäkin hinnasta (palkasta). Yritykset toki pyrkivät maksamaan niin pientä palkkaa, jolla joku vielä suostuu hommiin tulemaan. Yrityksen isot palkkakulut ovat voitoista pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko että monista olisikaan rekkaa ajamaan . Kun katsoo laiva satamassa kun peruuttamalla ajavat rekan sisälle ja paikassa on sentin tarkkuudella kaikki. Ei voi kun ihailla ovat taitavia työssään . Meikä ei tahdo aina saada omaa pientä autoaankaan mihin ohjaavat laivassa
Tyttäreni opetti aikoinaan minua rekkojen ammatista. Kun ajoin mäkeä ylöspäin hiljaista vauhtia keskitiellä , niin hön käski antamaan tietä rekalle ja selitti että heidän on saatava kunnon vauhtia vastamäessä etekin talvella , joten silloin on pikku autojen ajajien katsottava peruutus peiliin ja päästää ohi jos jarruttaa liikennettä keskitiellä vaan siksi että se muka on hänen oikeutensa . Paljon opin asioita mistä ei tiennyt. Siksi olen aina ihaillut rekkakuskien ammattia , ja tämä tyttö antaa tietä heille kiperissä nousumäissä . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko että monista olisikaan rekkaa ajamaan . Kun katsoo laiva satamassa kun peruuttamalla ajavat rekan sisälle ja paikassa on sentin tarkkuudella kaikki. Ei voi kun ihailla ovat taitavia työssään . Meikä ei tahdo aina saada omaa pientä autoaankaan mihin ohjaavat laivassa
Tyttäreni opetti aikoinaan minua rekkojen ammatista. Kun ajoin mäkeä ylöspäin hiljaista vauhtia keskitiellä , niin hön käski antamaan tietä rekalle ja selitti että heidän on saatava kunnon vauhtia vastamäessä etekin talvella , joten silloin on pikku autojen ajajien katsottava peruutus peiliin ja päästää ohi jos jarruttaa liikennettä keskitiellä vaan siksi että se muka on hänen oikeutensa . Paljon opin asioita mistä ei tiennyt. Siksi olen aina ihaillut rekkakuskien ammattia , ja tämä tyttö antaa tietä heille kiperissä nousumäissä .Jos "omaa pientä" ei saa sinne, minne ohjataan, kannattaa lopettaa auton ajaminen ja jättää se muitten tehtäväksi ja huoleksi.
- Anonyymi
Alottaja on oikeass,
oikea työ on tekemistä
ja tekemisen jäljet näkyy valmiina työnä ym.- Anonyymi
Sillä "valmiilla" työllä on oltava merkitys ja tulos jota partakalle kutsui lisäarvoksi.
Muu on sisäsiittoista harrastelua. - Anonyymi
Toimin hierojana, neljä asiakasta päivässä, sillä elätän itseni. Työpäivän jälkeen aika tölttööt.
- Anonyymi
Aloittaja on oikeassa, että hän on sitä mieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on oikeassa, että hän on sitä mieltä.
Juu, noinhan se on. Asioista voi olla kaikenlaista mieltä. Onko mielipide sitten aina oikein, niin se on sitten eri asia ja siitäkin voi varmasti olla eri mieltä.
- Anonyymi
No ei tule Sillä jos on halu tehdä työtä niin ei sellaisia edes ajattele .oikeaa työtä on se missä viihtyy silloin ei tule kipujakaan
- Anonyymi
Selän kipeytyminen on merkki siitä, ettei ko. henkilö ole ennen ainakaan sitä työtä tehnyt.
Käsien likaantuminen on osoitus puutteellisesta varautumisesta. On rukkasia ja runsas valikoima erilaisia hansikkaita.- Anonyymi
Betoniraudoittajana en usko höpinöitäsi, muuta kuin käsien likaantumisen osalta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Betoniraudoittajana en usko höpinöitäsi, muuta kuin käsien likaantumisen osalta .
Olen päissäni kuvitellut raudoituselementtien vallanneen alaa.
Yhtä äärilaitaa edustaa muinoin eräällä olutpanimolla näkemäni täyttöön menevien pullojen tarkastus. Tarkastaja istui ja seurasi edessa poikkisuuntaan menevien pullojen puhtautta ja virheettömyyttä.
Panimon jengi sanoi työrupeaman olevan 15 minuutin pituinen. Pitempään ei keskittyminen eikä näkö pysy luotettavina.
- Anonyymi
Olen seudulta jossa todellakin työllä tarkoitettiin kropan käyttämistä. Mitä enemmän rehki sitä arvostetumpi kylillä oli. On jäänyt juttuja erityisesti riuskoista työn puurtajista, joista isä oli esimerkillinen. Hän ripusti öljylampun männyn oksaan auringon laskettua ja jatkoi puriloiden parkkaamista siinä kun jo muut isännät lähtivät päivän päätteeksi kotiin iltaa viettämään. Tai sitoi patterilampun otsaansa ja jatkoi ojankaivua.
"Herrojen hommia" ei työksi mielletty mikä ei lainkaan tarkoita sitä etteikö pappia, lääkäriä ja opettajaa lujasti arvostettu. Emännät, äiti ainakin, oikein ylpeilivät kun opettaja poikkesi aamupalamme aikaan ja sai tulla pitkään pöytäämme syömään ohrapuuroa, puhumattakaan kun pappi metsästysretkellä poikkesi kahville, tervehtimään äitiä, yhtä pyhäkoulunopettajaansa. Äiti oikein röyhisti runsaita rintaliivittömiä rintojaan. Ja nyt tulikin sitten kyyneleet silmiin. kiva aloitus. - Anonyymi
työ on sitä mistä saa rahaa ja sillä saa makkaraa ja pizzaa ja kaljaa
- Anonyymi
Jotkut nostavat iloisesti veronmaksajien maksamia rahoja tukien muodossa. Saavat myös makkaraa, pizzaa ja kaljaa, vaikka eivät töitä edes tee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut nostavat iloisesti veronmaksajien maksamia rahoja tukien muodossa. Saavat myös makkaraa, pizzaa ja kaljaa, vaikka eivät töitä edes tee.
Noniin, tulihan se sieltä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noniin, tulihan se sieltä!
Mitä tuosta nyt? Pitäähän tuo paikkansa.
- Anonyymi
Olet oikeassa, että sinun mielestäsi asia on noin. Jonkun muun mielestä asia voi olla eri tavalla.
- Anonyymi
Välillä mielipide ja kuvitelma ei kuitenkaan kohtaa todellisuuden kanssa.
- Anonyymi
Mielestäni kaikki työ on tärkeää ja siis myös oikeaa työtä.
Esimerkiksi:
Ison firman johtaja voi olla pois viikon, parikin, ilman että hänen
poissaoloaan kukaan huomaa. Mutta jos joku konttorityöntekijä
on poissa muutaman päivän, niin se huomataan heti. Tai jos siivooja
on poissa viikkokaupalla, niin se näkyy ja varmasti huomataan.
Alemman henkilökunnan työ on tärkeää ja siis oikeaa työtä.- Anonyymi
Totta. Minulle aikoinaan erään ison firman johtaja sanoi että yrityksen tärkein henkilö on siivooja, hänen poissaolonsa huomataan heti ja jos siivoojia ja jätteenkuljettajia ei olisi kansakunta hukkuisi pas***n.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Minulle aikoinaan erään ison firman johtaja sanoi että yrityksen tärkein henkilö on siivooja, hänen poissaolonsa huomataan heti ja jos siivoojia ja jätteenkuljettajia ei olisi kansakunta hukkuisi pas***n.
No siitäkin törkeydestä voi olla eri mieltä
- Anonyymi
Sanon aina, jos joku kysyy jotain työnteosta, etten ole koskaan mitään työtä tehnytkään.
- Anonyymi
Mitäs työ siellä seisotte? ...kysyi Savolainen.
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs työ siellä seisotte? ...kysyi Savolainen.
Terve ruumis ee työtä kaepoo.
- Anonyymi
mdk.mdk kirjoitti:
Terve ruumis ee työtä kaepoo.
Saat pitää mielipiteesi, mutta itse olen kyllä eeerittäin eri mieltä.
- Anonyymi
Äläkää nyt ainakaan työllä ittiänne loukatko.
Mitä useampi kokki sen sekavampi soppa.
- Anonyymi
Ja pienillä padoilla on isot korvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pienillä padoilla on isot korvat.
"vaihtelu virkistää" sanoi kissa kun mummolla pöytää pyyhki.
Anonyymi kirjoitti:
"vaihtelu virkistää" sanoi kissa kun mummolla pöytää pyyhki.
Ei niin pientä ojaa, ettei sinne oma lehmä mahtuisi.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Poliitikot eivät tee itselleen epäedullisia päätöksiä. Heillä on aina oma lehmä ojassa. Presidentti Niinistö sentään laski omaa palkkiotaan presidenttinä ollessa.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Paras. Nauroin rouvan kanssa ruotsiksi.
- Anonyymi
Oikea työ on sellaista, joka jonkun on pakko tehdä. Muut työt ovat jotain puuhastalua, jos niistä ei ole mitään näkyvää hyötyä.
- Anonyymi
Mielestäni tein oikeaa työtä vaikkei sitä olisi ollut pakko tehdä. Mutta halusin tehdä juuri tiettyä työtä ja opiskelin monta vuotta jotta olisin pätevä.
Sano nyt ihmeessä esimerkki, mikä ei mielestäsi ole oikeaa työtä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni tein oikeaa työtä vaikkei sitä olisi ollut pakko tehdä. Mutta halusin tehdä juuri tiettyä työtä ja opiskelin monta vuotta jotta olisin pätevä.
Sano nyt ihmeessä esimerkki, mikä ei mielestäsi ole oikeaa työtäAjan taksia, vai päivävuoroa. Hyvä auto, lukuisia kela- keikkoja Meilahteen, noin kymmenen viikossa. Autossa odottelen asiakasta, usein 2-3 tuntia, syön eväitä, kuuntelen musiikkia ja nautin. Helppoa työtä, kohtalaisella palkalla, niin huippuhyvällä autolla, oman isän omistamalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sano nyt ihmeessä esimerkki, mikä ei mielestäsi ole oikeaa työtäVoihan joku tuntea työnsä tärkeäksi ainakin itselleen, vaikka jotkin eivät pidä sitä tärkeänä. Esim. taiteilijat, ovat itse tehneet työnsä tärkeäksi.
- Anonyymi
Paperikoneen prosessin valvonta ja muut vastaavat työt eivät siis olekaan töitä?
- Anonyymi
Paperitehtaan palkat on huiput kyllä niissä kelpaa töitä tehdä.Välillä taas lakkoillaan lisää palkkaa, no kohta paperit valmistetaan Ei Suomessa.)
- Anonyymi
Eihän tällä iällä enää töihin mennä. Joutenolo on nyt se mikä kiinnostaa. Mietinkin syksyn espanjan matkaa juuri nyt. Las Palmas vai teneriffa?
- Anonyymi
Kyllä voisin hyvinkin "mennä" ...
- Anonyymi
Aloin harjoittelemaan työttömyyttä 52v ikäisestä alkaen. Osa harjoittelusta tapahtui työnhakijana Espanjassa 3kk:n jaksoissa ansiosidonnaista sinne nostaen. Helppoa, rentoa, halpaa ja ajoittain lievästi huumaavaa.
3 kuukautta täysin turvassa kaikilta hassuilta ehdotuksilta! - Anonyymi
Hyi, ei kumpikaan! Likaisia turistirysiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloin harjoittelemaan työttömyyttä 52v ikäisestä alkaen. Osa harjoittelusta tapahtui työnhakijana Espanjassa 3kk:n jaksoissa ansiosidonnaista sinne nostaen. Helppoa, rentoa, halpaa ja ajoittain lievästi huumaavaa.
3 kuukautta täysin turvassa kaikilta hassuilta ehdotuksilta!Onneksi kaikki eivät tehneet noin. Ja toivottavasti et opettanut lapsellesi tuollaista "työntekoa"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi kaikki eivät tehneet noin. Ja toivottavasti et opettanut lapsellesi tuollaista "työntekoa"
Aloitin työurani 13 vuotisena propsin kuorintana saaressa, 3km:n soutuvenematkan päässä. Arkipäivät kuorien ja havumajassa yöpyen. Yksin. Lauantaisin soutaen kotiin saunomaan ja uusimaan eväät.
14v ikäisenä olin koko kesäloman 3kk EG:n kartonkitehtaan edessä järvellä nipputöissä tehden täyttä työaikaa. Ei ollut lakia nuoren työvoiman suojelusta. Tuohon 3:een kuukauteen sisältyi viikko yövuoroa. Iltapäivällä klo 17 > seuraava aamu klo 7:ään.
15v ikäisenä olin saman firman verstaalla oppien polttolaitteiden käytön. Puikkohitsauksen tavistasoon. Oli uudet "pyörivät koneet ja 48 puikot.
jne. jne. Ensimmäisen oikean kesälomani, 2 viikkoa, vietin 27 vuotisena.
Myöhemmin tein yhden 3 vuoden jakson putkeen ilman lomaa. Kaikki siis vieraan palveluksessa tes:n palkoilla.
Perheellisenä olin 12 vuoden jakson viikonloppuisä.
Jne. Jne.
Penskani tekivät ensimmäiset työt vieaille hieman ylo 10v iässä.
Kumpikin rahoitti korkeakouluopintonsa oheistöillä.
Ennen valmistumistaan teknisen fysiikan dippeliksi oli poitsu mm. vaastotöissä, vartijana, satamajätkänä ja jotain muutakin.
Tyttö aloitti pikkuverstaan siivojan lomittajana 15 v iässä. Ennen opiskelun aloittamista ehti PK-seudulla olla yksityisessä hoivakodissa avustajana. Jne.
Ei lapsia tarvinnut opettaa vaan edellytimme pienestä pitäen heidät hoitamaan oman osuutensa rinnetalon töistä sisällä ja pihalla. Siivoukset, käsitiskit, pihatyöt läpi vuoden. Siinä penskat kävivät keskenään kauppaa. Tyttö vaihtoi omat pihavuoronsa tiskauksiin joka sopi pojalle hyvin. Ei ollut tiskikonetta.
Jne. Jne. Jne.
Tyttö valmistui meteorologiksi. Opiskelun loppuvaiheissa oli TV-metkuna.
Muutaman alkuvaiheen jälkeen poika on ollut saksalaisen konsulttitoimiston palkoilla. Palkan lisukkeena vapaa autoetu jossa henkilökohtaisten, maksuttomien ( sisältää polttoaineen missä tahansa ) 20000km/v.
Näkivät kotona ollessaan todelliset niukkuuden päivät ja se, ettei väljempi raha tarkoita tuhlausta vaan jokaiselle eurolle on saatava omasta mielestää täysi vastike.
Näkyy myös nyt +-50v ikäisten oloissa ja olossa.
Siis en opettanut vaan oppivat.
Ps. Talovelkojen tultua enimmiltään maksetuiksi ( etuajassa ) oli tavoitteemme "eläköityä" 50v / 45v ikäisinä. Kahden työnantajani konkurssin vuoksi aikataulu lipsahti 2 vuotta pitemmäksi. Työttömyysjaksojen väleissä tein minulle tarjottuja pätkiä.
Osa-aikaisen marketin kassan vaimoni osuus perhebudjetissamme ei ollut ratkaiseva.
Pidin tekoani jalona. Viimeiseen vakituiseen työhöni oli työnantajan pakko palkata tilalleni nuorempi inssi kuten myös teki.
Ps. Tuo Espanjassa loisiminen ei ollut ennalta suunniteltua mutta puitteet olivat valmiina joten miksi ei. Oman asunnon rauhalliselta pintaremontilta sain sentään edes harmittavan pientä anssia. 20%: raja oli hävyttömän alhaalla. Pienipalkkaisesta vaimosta oli se hyvä puoli, että ottaessaan "ommaa lommaa" ei tullut paljoa ansion menetystä.
Oikeasti olen ollut työttömänä pisimmillään 13 kalenteripäivää. - Anonyymi
Olen ollut molemmissa ja kummassakin oma viehätyksensä . Teneriffalla ajelin katosomaan Teiden näkyvyyksiä ajelin ihan ylös asti
.LasPalmas on myös noninainen vaan liian paljon turisteja
- Anonyymi
Suomen julkinen sektori on maailman suurin! Vihdoinkin Onko markkinatalous päässyt koskaan näin lähelle sosialismia! https://www.oecd.org/en/publications/2025/06/government-at-a-glance-2025_70e14c6c/full-report/general-government-fiscal-balance_c3e3b84f.html#figure-d1e911-6658036d57
- Anonyymi
Sdp auttaa
- Anonyymi
No et taida olla ihan oikeassa. Kyllä se "oikea työ" voi olla ihan siistiä ja fyysisesti kevyttä sisätyötäkin. Sellaisia töitähän on toki paljon ja varmasti ihan oikeaa ja tärkeää työtä.
Itsellä usein tullut usein mieleen esim. sanoista somevaikuttaja, bloggaaja, tubettaja, sisällöntuottaja ym., että mitä ihmeen työtä se sellainen on. Onko se oikeaa työtä, onko sellaiselle jokin oikea tarve yhteiskunnassa, josta joku on valmis maksamaan. Ehkä onkin, vaikken itse sitä ymmärrä. Tai ehkä se on vain nykyisen turhamaisen elämäntavan mukanaan tuoma joutava ilmiö.- Anonyymi
Sinäkin olet täällä netissä ja joku tätäkin palstaa ylläpitää ja on tämän luonut tietoteknisesti. Ei nämä sivut itsestään synny!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin olet täällä netissä ja joku tätäkin palstaa ylläpitää ja on tämän luonut tietoteknisesti. Ei nämä sivut itsestään synny!
Kyllä tänne kirjoittelu ihan työstä käy.
- Anonyymi
Parempi määritelmä on että osaa tehdä puusta huonekaluja. Puuseppå, kivesmies rakentaa.
Tai osaa viljellä maata ja kasvattaa karjaa ja ruoka ihmisille.
Osa luoda jotain mitä voi myydä muille ja elättää itsensä.- Anonyymi
En osaa tehdä mitään noista, eikä edes kiinnosta moiset työt
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän kertoo esimerkiksi mainitsemansa, ei siksi, että sun tarttis käydä niitä tekemään. Toivottavasti sulla on kuitenkin jotain omaa, joka kiinnostaa ja saa toimimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluat olla vain rakastava välikäsi jonkun asian takia kuten kiinteistövälittäjä tai mainosmies ja kunnan elättäjä jotka kiskoo toisten rahat ulkomaalaisille.
- Anonyymi
Olen tehnyt oikeaa työtä koko elämänsä, ei ole tullut kädet eikä selkä kipeäksi . Mistä sellainen käsitys oikeastaan
Nykyään on joka työmaalla apuvälineitä jotka helpottavat esim nostelemisiä , joten toista oli ennen kun kaikki tehtii; omilla voimavaroilla . Joten kun on työ missä viihtyy niin ei jomota mistään . Sen tietävät lääkäritkin kun joku tulee saikkua hakemaan väittäen selkä kipuja joten enää ei menee nekään valheet läpi. Liikunta ja raitis ilma on. Hyväksi ihmiselle joka on sisä töissä ,
Siis ihminen tekee usein sairaudestaan identiteettinsä . Muistamatta että ihminen ei ole sairautensa , vaan hänellä on joku sairaus. Ja oikeisiin sairauksiin puree kyllä lääkärin kirjoittamat lääkkeet myös että taas jaksaa . - Anonyymi
Oikea työ on sellainen työ, josta saa palkkaa.
- Anonyymi
Tuosta juolahti: olen joskus tehnyt sellaista duunia, josta ihmettelin alkumetreillä huuli pyöreänä, että maksetaanko tästä vielä palkkaakin. Noin kymmenen vuoden jälkeen ihastus oli laantunut ja ymmärsin, miksi palkkaa maksettiin. Ihanaa, mutta hemmetin raskasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta juolahti: olen joskus tehnyt sellaista duunia, josta ihmettelin alkumetreillä huuli pyöreänä, että maksetaanko tästä vielä palkkaakin. Noin kymmenen vuoden jälkeen ihastus oli laantunut ja ymmärsin, miksi palkkaa maksettiin. Ihanaa, mutta hemmetin raskasta.
Itse tavallinen duunari, lapset poliiseja. Lukiosta suoraan Tampereelle, nyt molempien työura kestänyt jo 9 vuotta. Palkka huono, mutta puheista päätellen viihtyvät hyvin. Kuulemma joskus selkä kipeytyy , mutta kädet ei likaannu koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on sama kokemus eli oli ihanaa tehdä töitä, josta nautti ja siitä vielä maksettiin. Uskalsin vähän päälle 3-kymppisenä jättää hyvin palkatun vakituisen työn ja lähteä opiskelemaan unelma-ammattiani. Suoritin akateemisen tutkinnon ja työllistyin nopeasti. Viimeiset työssäolovuosikymmenet sitten vain nautiskelin ja ilolla heräsin jokaiseen uuteen työpäivään.
Selkä eikä mikään muukaan kehon osa tullut kipeäksi, silti tunsin tekeväni todella tärkeää työtä, jolla oli vaikutusta monen ihmisen elämään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on sama kokemus eli oli ihanaa tehdä töitä, josta nautti ja siitä vielä maksettiin. Uskalsin vähän päälle 3-kymppisenä jättää hyvin palkatun vakituisen työn ja lähteä opiskelemaan unelma-ammattiani. Suoritin akateemisen tutkinnon ja työllistyin nopeasti. Viimeiset työssäolovuosikymmenet sitten vain nautiskelin ja ilolla heräsin jokaiseen uuteen työpäivään.
Selkä eikä mikään muukaan kehon osa tullut kipeäksi, silti tunsin tekeväni todella tärkeää työtä, jolla oli vaikutusta monen ihmisen elämäänOnneksi olkoon sinulle, rohkea ihminen. Työtä ajatellaan jostain syystä enimmäkseen negatiivispainotteisesti, on mukavaa, että muunkinlaisia kokemuksia on olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse tavallinen duunari, lapset poliiseja. Lukiosta suoraan Tampereelle, nyt molempien työura kestänyt jo 9 vuotta. Palkka huono, mutta puheista päätellen viihtyvät hyvin. Kuulemma joskus selkä kipeytyy , mutta kädet ei likaannu koskaan.
Oletan, että myös poliisilla on suojakäsineet, kun hän ottaa kiinni pultsarista tms. törkyisestä = likaisesta, epähygieenisestä tyypistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletan, että myös poliisilla on suojakäsineet, kun hän ottaa kiinni pultsarista tms. törkyisestä = likaisesta, epähygieenisestä tyypistä.
Eikö se tule tuolla selväksi. ' kädet ei likaannu koskaan" vai miten se meni.
- Anonyymi
Kelloseppä pesee kätensä ennen töitä.
- Anonyymi
Työmies pesee kätensä ennen pascgalle menoa, herra taas pascallakäynnin jälkeen .
- Anonyymi
Ketjussa taisi olla aika monta mielipidettä, että oikeasta työstä saadaan palkkaa. Ne ihmiset, jotka tekevät yhteiskunnan tärkeintä työtä, eivät kuitenkaan saa siitä palkakseen kuin hyvän mielen. Ehkä. Ä i d i t !
Tasa-arvon kannattaja olen, mutta kuitenkin nykymaailmaa ja -elämää katsellessa ja kuunnellessä juolahtaa aika usein, olisivatko lapset rauhallisempia ja tasapainoisempia, jos olisi vielä kotiäitejä. Joku voisi ehkä valita sen 'ammatin', jos siitä saisi korvauksen.
Voisi tulla yhteiskunnalle paljon halvemmaksi kuin kaikki hoitomuodot ja -paikat, joita nyt tarvittaisiin huonosti voiville lapsille ja nuorille.- Anonyymi
Ei se kotiäitiys takaa "rahallisempaa tai tasapainoisempaa" lasta. Kasvatusympäristöllä on merkitystä mutta myös lapsen temperamentilla ja tätä tarkoitan sillä synnynnäisellä ominaisuudella, joka määrää esim. sen miten lapsi reagoi asioihin. Ei sen syvempää analyysia tähän mutta maailma on muuttunut todella paljon ja se, mikä saattoi olla hyvä aiemmin, ei välttämättä toimi enää.
En tiedä, mitä tarkoitit tässä yhteydessä "olevasi tasa-arvon kannattaja", miten se liittyy tähän asiaan? Toki samasta työstä pitää lähtökohtaisesti saada sama palkka eikä sukupuoli voi määrätä mitä työtä voi tehdä. Jos siis palataan itse asiaan.
Kotihoidon tukea on saatu jo iät ja ajat, sekä lapsilisiä - Anonyymi
Kahden seurusteluvuoden aikana havaitsimme olevamme samoilla linjoilla suunnilleen kaikista, arkielämän asioista kten esimerkiksi talouden ja raha-aioden hoitamisesta, lastenkasatukse periaatteet, miehen rooli perheen vastuuhenkilönä, yhteiskunnallisista asioista yms.
Sopimattakin oli etukäteen selvää, että ryhtyessämme hankkimaan lapsia jää vaimoni puotipuksun hommasta kotiin vaikka silloin ei saanut muuta korvausta kuin 3kk:n äitiysraha.
Yhtenä merkkinä etukäteiskaavailuista oli vaimon, ja sittemmin lasten muuttaminen mukanani muuttuville työpaikkakunnillemme. Kerran, palattuamme 7kk:n pk-seudulla asutelemisen jälkeen alkuperäisella lätöpaikkakunnalle sanoi vaimoni, että hähestä olisi mukava olla samalla paikalla hieman pitempään. Esikoinen oli vaunuissa ja seuraava mahassa.
Olimme siinä asunnossa pari vuotta kunnes muutimme suurempaan samalla paikkakunnalla.
Palkkani esti yhteiskunnallisen päivähoidon ja jos vaimoni olisi mennyt töihin niin hänen palkkansa olisi mennyt kahden tenavan yksityiseen päivähoitoon.
Yhdessä vaiheessa vaimoni hoiti kaikki perheen asiat lukuun ottamatta tuloja.
12 vuotta meni siten että arkiviikot olin muualla puutteen torjunnassa enkä viikonloppuisin tehnyt kotona mitään.
Vaimoni hoiti kaiken ml. 140m2:n rinnetalon sisä- ja ulkotyöt. Lapsemme oppivat samalla hommat ja niihin liittyvän vastuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kotiäitiys takaa "rahallisempaa tai tasapainoisempaa" lasta. Kasvatusympäristöllä on merkitystä mutta myös lapsen temperamentilla ja tätä tarkoitan sillä synnynnäisellä ominaisuudella, joka määrää esim. sen miten lapsi reagoi asioihin. Ei sen syvempää analyysia tähän mutta maailma on muuttunut todella paljon ja se, mikä saattoi olla hyvä aiemmin, ei välttämättä toimi enää.
En tiedä, mitä tarkoitit tässä yhteydessä "olevasi tasa-arvon kannattaja", miten se liittyy tähän asiaan? Toki samasta työstä pitää lähtökohtaisesti saada sama palkka eikä sukupuoli voi määrätä mitä työtä voi tehdä. Jos siis palataan itse asiaan.
Kotihoidon tukea on saatu jo iät ja ajat, sekä lapsilisiäEikö tasa-arvo tarkoita myös mm. sitä, että molemmilla sukupuolilla on oikeus työhön.
Lapsen temperamentti ja muut synnynnäiset ominaisuudet ovat juuri se asia, jota parhaiten kotona ohjattaisiin / kasvatettaisiin. Toki sitä tehdään päiväkodissakin, mutta asia on aivan eri suurissa ryhmissä, joissa ehkä enemmän tasapäistetään.
Meinaatko oikeasti, että kotihoidon tuki ja lapsilisä ovat äidin palkka työstään. Älä viitsi, withu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahden seurusteluvuoden aikana havaitsimme olevamme samoilla linjoilla suunnilleen kaikista, arkielämän asioista kten esimerkiksi talouden ja raha-aioden hoitamisesta, lastenkasatukse periaatteet, miehen rooli perheen vastuuhenkilönä, yhteiskunnallisista asioista yms.
Sopimattakin oli etukäteen selvää, että ryhtyessämme hankkimaan lapsia jää vaimoni puotipuksun hommasta kotiin vaikka silloin ei saanut muuta korvausta kuin 3kk:n äitiysraha.
Yhtenä merkkinä etukäteiskaavailuista oli vaimon, ja sittemmin lasten muuttaminen mukanani muuttuville työpaikkakunnillemme. Kerran, palattuamme 7kk:n pk-seudulla asutelemisen jälkeen alkuperäisella lätöpaikkakunnalle sanoi vaimoni, että hähestä olisi mukava olla samalla paikalla hieman pitempään. Esikoinen oli vaunuissa ja seuraava mahassa.
Olimme siinä asunnossa pari vuotta kunnes muutimme suurempaan samalla paikkakunnalla.
Palkkani esti yhteiskunnallisen päivähoidon ja jos vaimoni olisi mennyt töihin niin hänen palkkansa olisi mennyt kahden tenavan yksityiseen päivähoitoon.
Yhdessä vaiheessa vaimoni hoiti kaikki perheen asiat lukuun ottamatta tuloja.
12 vuotta meni siten että arkiviikot olin muualla puutteen torjunnassa enkä viikonloppuisin tehnyt kotona mitään.
Vaimoni hoiti kaiken ml. 140m2:n rinnetalon sisä- ja ulkotyöt. Lapsemme oppivat samalla hommat ja niihin liittyvän vastuun.No niiinpä, vaimosi olisi tienannut hyvin, jos hän olisi tehnyt tuon työpanoksen ulkopuolisen työssä. Woih.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tasa-arvo tarkoita myös mm. sitä, että molemmilla sukupuolilla on oikeus työhön.
Lapsen temperamentti ja muut synnynnäiset ominaisuudet ovat juuri se asia, jota parhaiten kotona ohjattaisiin / kasvatettaisiin. Toki sitä tehdään päiväkodissakin, mutta asia on aivan eri suurissa ryhmissä, joissa ehkä enemmän tasapäistetään.
Meinaatko oikeasti, että kotihoidon tuki ja lapsilisä ovat äidin palkka työstään. Älä viitsi, withu."Meinaatko oikeasti, että kotihoidon tuki ja lapsilisä ovat äidin palkka työstään. Älä viitsi, withu."
No sitähän ne nimenomaan ovat!
Jos äidin pitäisi saada palkkaa niin hänen pitäisi olla työsuhteessa, joten ihan samat sanat sinulle , älä viitsi, withu! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Meinaatko oikeasti, että kotihoidon tuki ja lapsilisä ovat äidin palkka työstään. Älä viitsi, withu."
No sitähän ne nimenomaan ovat!
Jos äidin pitäisi saada palkkaa niin hänen pitäisi olla työsuhteessa, joten ihan samat sanat sinulle , älä viitsi, withu!Pitäisi ja pitäisi. En tiedä tarkalleen kotihoidon tuen ja lapsilisien nykyisiä euromääriä, mutta jos ne riittävät mielestäsi äidin palkaksi, niin mitä se kertoo sinusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niiinpä, vaimosi olisi tienannut hyvin, jos hän olisi tehnyt tuon työpanoksen ulkopuolisen työssä. Woih.
Onko sinulla mitään käsitystä vähittäiskaupan naismyyjän palkasta 70-luvun alkuvuosina.
Kuten mainitsin olisi hänen palkkansa mennyt kokonaisuudessaan kahden penskan päivähoitokustannuksiin.
Silloin ei ollut subjektiivista oikeutta yhteiskunnalliseen päivähoitoon vaan siihen pääsyyn oli tulorajat.
Muutaman vuoden ikäisenä vei vaimoni nuoremman penskan kahdesti viikossa puolipäiväkerhhoon.
Tienannut hyvin? 1969 minun ensimmäisen, koulutusta vastaavan työpaikan aloituspalkka oli noin 4 x marketin konttorissa täyttä työaikaa tekevän vaimoni kuukauden palkka!!!!
Vaimoni piti järjestelyämme järkevänä ja lasten kannalta hyvänä.
Lisätaakkana oli se, että ensimmäisten kahden työvuoteni aikana olin yhteenlaskettuna viikon jaksoissa noin 6 kuukautta erilaisilla kursseilla muualla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla mitään käsitystä vähittäiskaupan naismyyjän palkasta 70-luvun alkuvuosina.
Kuten mainitsin olisi hänen palkkansa mennyt kokonaisuudessaan kahden penskan päivähoitokustannuksiin.
Silloin ei ollut subjektiivista oikeutta yhteiskunnalliseen päivähoitoon vaan siihen pääsyyn oli tulorajat.
Muutaman vuoden ikäisenä vei vaimoni nuoremman penskan kahdesti viikossa puolipäiväkerhhoon.
Tienannut hyvin? 1969 minun ensimmäisen, koulutusta vastaavan työpaikan aloituspalkka oli noin 4 x marketin konttorissa täyttä työaikaa tekevän vaimoni kuukauden palkka!!!!
Vaimoni piti järjestelyämme järkevänä ja lasten kannalta hyvänä.
Lisätaakkana oli se, että ensimmäisten kahden työvuoteni aikana olin yhteenlaskettuna viikon jaksoissa noin 6 kuukautta erilaisilla kursseilla muualla.Woih, miten luet ja / tai ymmärrät lukemasi. Enhän tarkoittanut lainkaan enkä ollenkaan vaimosi palkkaa kaupan myyjänä. Tarkoitin palkkaa siitä työstä, josta itse kerroit: "yhdessä vaiheessa vaimoni hoiti kaikki perheen asiat lukuun ottamatta tuloja".
Jos hän olisi saanut palkkaa perheensä pystyssä pysymisestä ja pitämisestä, sen olisi kuulunut olla myös hyvä, jotta siitä näkyisi, että hommaa arvostetaan, koska se on tämän yhteiskunnan tärkein työ. Piste ja pamaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Woih, miten luet ja / tai ymmärrät lukemasi. Enhän tarkoittanut lainkaan enkä ollenkaan vaimosi palkkaa kaupan myyjänä. Tarkoitin palkkaa siitä työstä, josta itse kerroit: "yhdessä vaiheessa vaimoni hoiti kaikki perheen asiat lukuun ottamatta tuloja".
Jos hän olisi saanut palkkaa perheensä pystyssä pysymisestä ja pitämisestä, sen olisi kuulunut olla myös hyvä, jotta siitä näkyisi, että hommaa arvostetaan, koska se on tämän yhteiskunnan tärkein työ. Piste ja pamaus.Woih! Käytännössä vaimoni palkka oli minun tuloni kokonaisuudessaan koska silloin, ennen nettiaikaa, vaimoni hoiti kaiken maksuliikenteen pankkien maksuautomaateilla.
Parempaa palkkaa en olisi pystynyt maksamaan!
Nytkin hänen palkkansa on noin 2,5 x hänen eläkkeensä. Kaikki tilimme ym. on ehdolla rva TAI hra.
Tulihan yhteiseen palkkakassaamme 70 -80 lukujen kahden penskan lapsilisät ja muutaman kuukauden ajan kummankin jälkeen jotain kotirahaa.
Emme ole koskaan suunnitelleet elämäämme minkään avustuksen tai tuen varaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Woih! Käytännössä vaimoni palkka oli minun tuloni kokonaisuudessaan koska silloin, ennen nettiaikaa, vaimoni hoiti kaiken maksuliikenteen pankkien maksuautomaateilla.
Parempaa palkkaa en olisi pystynyt maksamaan!
Nytkin hänen palkkansa on noin 2,5 x hänen eläkkeensä. Kaikki tilimme ym. on ehdolla rva TAI hra.
Tulihan yhteiseen palkkakassaamme 70 -80 lukujen kahden penskan lapsilisät ja muutaman kuukauden ajan kummankin jälkeen jotain kotirahaa.
Emme ole koskaan suunnitelleet elämäämme minkään avustuksen tai tuen varaan.Ennen taidettiin pärjätä ilman avustuksia ja tukia - tai sitten ei. Mutta tuollainen yhteinen tili ei taida olla kovin yleinen juttu. Oma siippani ei olisi moiseen suostunut, en sen puoleen itsekään olisi. Pojallani ja tyttiksellään on molemmilla omat tilit ja sitten se yhteinen, johon siirtävät rahaa yhteisiin laina- yms. maksuihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen taidettiin pärjätä ilman avustuksia ja tukia - tai sitten ei. Mutta tuollainen yhteinen tili ei taida olla kovin yleinen juttu. Oma siippani ei olisi moiseen suostunut, en sen puoleen itsekään olisi. Pojallani ja tyttiksellään on molemmilla omat tilit ja sitten se yhteinen, johon siirtävät rahaa yhteisiin laina- yms. maksuihin.
Mitä haittaa molempien käytettävissä olevista tileistä on? Kokemuksemme mukaan helppoa ja kätevää. En keksi yhtään kielteistä puolta!
Ei mitään siirtelyä eikä tarpeellista enempää seuraamista.
Kaikki vakiolaskut menevät suoraveloitukseen.
Rinnakkaiset 5000€:n luottokortitkaan eivät ole yllättäneet kumminkaan puolin. Joskus kaverini ihmettelivät kylmäverisyyttäni. Kyse oli vaimoni tekemistä tyttöjen matkoista Berliinin joulutoreille, viikon > 3:n viikon matkoista Kroatiaan, Gardan alueelle, Sisiliaan ja asunnollemme Espanjaan. Meitä kumpaakaan ei vainoa tauti kuluttaa rahaa jos sitä sattuu olemaan. Tarpeeseen ja kohtuulisesti mielihyvään kylläkin.
On meilläkin yksi poikkeus. Ostimme Espanjan asuntomme 1986. Mennessämme notariattiin hoitamaan muodollisuuksia näki vaimoni kadun varrella iiihania tekstiilejä joita hän jäi hypistelemään. Asunto tuli minun nimiini kuten myös Banco de Madridin tili. Deutsche Bank fuusioi myöhemmin M:n. Tosin tuostakaan ei ole ollut haittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä haittaa molempien käytettävissä olevista tileistä on? Kokemuksemme mukaan helppoa ja kätevää. En keksi yhtään kielteistä puolta!
Ei mitään siirtelyä eikä tarpeellista enempää seuraamista.
Kaikki vakiolaskut menevät suoraveloitukseen.
Rinnakkaiset 5000€:n luottokortitkaan eivät ole yllättäneet kumminkaan puolin. Joskus kaverini ihmettelivät kylmäverisyyttäni. Kyse oli vaimoni tekemistä tyttöjen matkoista Berliinin joulutoreille, viikon > 3:n viikon matkoista Kroatiaan, Gardan alueelle, Sisiliaan ja asunnollemme Espanjaan. Meitä kumpaakaan ei vainoa tauti kuluttaa rahaa jos sitä sattuu olemaan. Tarpeeseen ja kohtuulisesti mielihyvään kylläkin.
On meilläkin yksi poikkeus. Ostimme Espanjan asuntomme 1986. Mennessämme notariattiin hoitamaan muodollisuuksia näki vaimoni kadun varrella iiihania tekstiilejä joita hän jäi hypistelemään. Asunto tuli minun nimiini kuten myös Banco de Madridin tili. Deutsche Bank fuusioi myöhemmin M:n. Tosin tuostakaan ei ole ollut haittaa.Syvästi toisiinsa luottavat ihmiset ovat harvinaisia ja onnekkaita. Oletan, että heitä ei ole paljon. Tarinoita, joissa hussataan toisen rahat pitkin maailmaa riittää paljon enemmän kuin tuollaisia, josta kommentissasi kerrot.
- Anonyymi
Kun teette päivän töitä, niin mikä on lopputulos, sitä on joskus hyvä ajatella.
- Anonyymi
" Hyvin käytetty päivä antaa hyvän yöunen. Hyvin käytetty elämä hyvän kuoleman. "
- Anonyymi
Suomessa ylpeillään onnellisimman maan tittelistä, mutta juuri kukaan ei selvitä, mistä se johtuu.
Suomessa on maapallon kehittyneiden valtioiden suurin julkinen sektori. Se tarkoittaa, että julkisella sektorilla on enemmän työntekijöitä kuin muualla ja heillä on hyvät palkat erilaisine etuineen. Julkisen sektorin työt ovat kevyitä, eivätkä ne rasita työntekijöitä. Silti ne aiheuttavat suuremmat sairaspoissaolot kuin yksityissektorilla. No jokainen sen tietää, mistä on kyse.
Suomessa on asumisperusteinen sosiaaliturva. Sen takia Suomeen on tullut satoja tuhansia onnenonkijoita, jotka täällä saavat kuukaudessa enemmän kela-rahaa kuin kotimaassaan palkkaa vuodessa. On selvää, että tällaiset ihmiset ovat onnellisia.
Kyse ei ole pelkästään kehitysmaalaisista. Kun presidentti Koivisto avasi inkeriläisille avoimet ovet ja sosiaaliturvan, ensimmäisinä lähtivät lusmut ja veijarit, joista suurella osalla oli väärennetyt inkeriläispaperit.
Suomessa on liian hyvä sosiaaliturva, mikä johtaa siihen, että on kivempaa olla työtön kuin rasittaa itseään työllä. Työstä käteen jäävä raha ei juurikaan ole korkeampi kuin kela-raha. Tällaiset ihmiset voivat päivät pitkät puuhastella mitä lystäävät, toisin kuin tämän kaiken rahoittavat yksityissektorin työntekijät.
Aina ei ole ollut näin. Vielä 1980-luvulla suomalaiset olivat onnellisia siitä, että he tekivät työtä ja elättivät perheensä palkkatuloilla.- Anonyymi
Kaikki julkisen puolen turhakkeet ovat demareita.
- Anonyymi
Tässä esimerkki kirjoituksesta, jota ohjaa aate, ei suinkaan tieto!
- Anonyymi
Otantani inkeriläisistä on ohut. Vain yksi kontaki.
2011 leikatun suolistosyövän jälkeen olin sairaalassa vielä 5 vuorokautta.
Hei ensimmäisenä päivänä tuotiin viereiseen vuoteeseenkeskiikäinen mies uusiutuneen haimatulehduksensa vuoksi.
Kun ukko toilui puhekuntoon niin ilmeni, että hän kuului niihin kutsuttuihin inkeriläisiin.
Omanarvontuntoinen heppu.
Pilkkasi minun puhelintani kehuen omaansa. Asui rivitalon kaksiossa. Uskon ukon omistavan kehumansa Toyotan.
Ainoa moittimisen syy oli usuttaminen työhön. Kaupunki oli niin kelju, että ahdisti tämän ukon kaverinsa kanssa puistosiivoukseen.
Kävi kahtena aamuna. Ukko naureskeli, että hän veti kaverinsa kanssa aamulla varhain kännit ja menivät hiprakassa puistoon 8:ksi. Pomo oli paikalla ja, odotusten mukaisesti hääti heidät pois.
Sama toistui seuraavana aamuna ja työkehoitukset loppuivat siihen.
Huollossa oil puutteita. Pystyäkseen päivittäiseen kännäämiseen eivät rahat riittäneet Alkon tuotteisiin vaan he joutuivat niiden lisäksi valmistamaan kotiviiniä.
Jotain toivoakin oli. Haimatulehdus lienee yhteydessä ryyppäämiseen ja sinänsä vaarallinen varsinkin uusiessaan. Työkaverini kuoli ko. tulehduksen uusimiseen metsästysreisun seurauksena.
Hepulle eivät sairaalan olot kelvanneet. Ei yksityishuonetta. Huono ilmastointi, enkä kaikkea muistakaan.
Huoneen tv:n ohjelmat eivät kelvanneet. Vaati Venäjän kanavia mutta siinä vaiheessa alkoivat hoitsujen hermotkin olemaan tiukalla kun kertamaininta kotimaisissa pysymisessä riitti.
Heppu oli Suomessa koulutettu maatalouslomittajaksi mutta ne hommat olivat jääneet kahteen kokeiluun.
Kertoi naureskellen myös neukkulan puolen kuormurikuskin hommistaan.
Itse sairaalan touhuista heppu toimi ja suositteli minullekin kaikkea sellaista josta oli edes pientä kustannusta sairaalalle. Moitti minua liian nopeasta suihkukeikasta. Olin vietävässä kunnossa enkä tuntenut tarvetta eista töröttää suihkussa turhaan.
Yms. Yms.
Oloaikanani tuli toiselle puolelle vanhempi, inkeriläiseksi osoittautunut ukko. Sekoili hälyttimen kanssa niin perusteelliseksi, että hoitsut vaiensivat tekniikan.
Väriä huoneeseen toivat ukon sankat tuttavajoukot. Tämä haimatulehdusheppu vaihtoi vain muutaman sana ukon kassa alkuun.
Siitä ilmastoinnin purnaamisestaehdotin hoitsuille, että siirtävät hepun sairaalan aulaan kehoituksella hankkia itselleen mieleisensä sairaala huoneineen. Ei toteutunut.
Tietenkään tuota hepun tapausta ei voi yleistää mutta kuvaa hyin meidän hyysäysmentaliteettiamme.
Pitäisi muistaa vanha viisaus. Ilmaista tavaraa tai palvelua ei arvosta kukaan!
- Anonyymi
Olet oikeassa myönnetään selkä kestää kyllä.
- Anonyymi
Suomalaisten elinikä nousee ja 20 vuoden päästä meillä on niin paljon hoitoa tarvitsevia että hoitoala tarvitsee vähintäin 25 pros enemmän henkilökuntaa. Mutta kun suomalaiset eivät enää arvosta hoivatyötä tai laitoshuoltajan työtä. Paikkakunnallani on jo ehkä satoja perushoitajia ja laitoshuoltajia esim thaimaasta. Nämä työpaikat ovat viime vuosina menneet yksityiselle puolelle tai kaupunkien perustamille yhdistys ja säätiöpohjaisille laitoksille. Ei kunnalliseen hoitoon. Syynä hieman huonompi palkka ja muut edut. Itse tein 42 vuotta sairaalatyötä. Väitän tuntevani asiat kohtuullisen hyvin.
- Anonyymi
Miten voit sanoa, etteivät suomalaiset enää arvosta hoivatyötä tai laitoshuoltajan työtä? Puhu vain omasta puolestasi!
Minä veikkaan, että hoitotyötä ja vastaavaan nimenomaan arvostetaan mutta se ei työnä kiinnosta esim. nuoria niin kuin ennen. Tuo ei silti poista sitä, etteikö alaa arvostettaisi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voit sanoa, etteivät suomalaiset enää arvosta hoivatyötä tai laitoshuoltajan työtä? Puhu vain omasta puolestasi!
Minä veikkaan, että hoitotyötä ja vastaavaan nimenomaan arvostetaan mutta se ei työnä kiinnosta esim. nuoria niin kuin ennen. Tuo ei silti poista sitä, etteikö alaa arvostettaisi!Työn arvostus mitataan aina viime kädessä rahassa, niin myös hoivatyön. Minä arvostan erityisesti raskaimman hoivatyön tekijöitä ja haluaisin että heille maksettaisiin huomattavasti parempaa palkkaa mutta kukapa minun toiveistani välittäisi. Minun vaikutusmahdollisuuteni rajoittuvat vaaleihin ja äänestinpä ketä tahansa, minun arvostukseni ei toteudu ko. alan palkkauksessa.
Onneksi kansanedustajat saivat taas itse nimittämältään palkkiotoimikunnalta tilaamansa hulppean palkkioiden korotusesityksen... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä veikkaan, että hoitotyötä ja vastaavaan nimenomaan arvostetaan mutta se ei työnä kiinnosta esim. nuoria niin kuin ennen. Tuo ei silti poista sitä, etteikö alaa arvostettaisi!Mistä / miten sinä näet ja koet sen arvostuksen? Työ on raskasta, palkka pienehkö ja ihmisten suhtautuminen ala-arvoista. Mikään ei kerro, mistään ei näy, että ko. työtä arvostetaan. Oikea sana on: a r v o s t e l l a a n .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä / miten sinä näet ja koet sen arvostuksen? Työ on raskasta, palkka pienehkö ja ihmisten suhtautuminen ala-arvoista. Mikään ei kerro, mistään ei näy, että ko. työtä arvostetaan. Oikea sana on: a r v o s t e l l a a n .
Olin itse hoitoalalla ja kyllä koen, että sitä arvostetaan. Työ tosin ei ole enää yhtä mielekästä kuin ennen kun hoitajamäärä on minimissä ja tosiaan, nuoria ei ala kiinnosta.
Palkkataso on ihan hyvä , tein paljon yötöitä ja palkkani oli keskituloa parempi.
Se, arvostellaanko hoitotyötä näkyy esim. sinun kirjoituksessasi. Jos työn tekee huonosti, sitä saakin arvostella
Mutta yhä edelleen totean, että puhu vain omasta puolestasi, se on parasta argumentointia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työn arvostus mitataan aina viime kädessä rahassa, niin myös hoivatyön. Minä arvostan erityisesti raskaimman hoivatyön tekijöitä ja haluaisin että heille maksettaisiin huomattavasti parempaa palkkaa mutta kukapa minun toiveistani välittäisi. Minun vaikutusmahdollisuuteni rajoittuvat vaaleihin ja äänestinpä ketä tahansa, minun arvostukseni ei toteudu ko. alan palkkauksessa.
Onneksi kansanedustajat saivat taas itse nimittämältään palkkiotoimikunnalta tilaamansa hulppean palkkioiden korotusesityksen...Vai niin, no silloinhan me arvostamme kansanedustajan työtä todella paljon. Tai niiden Hyväveli toimarien, jotka vetävät kohtuuttoman suurta palkkaa eli sinun logiikallasi arvostamme nimenomaan näitä venkuloita!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai niin, no silloinhan me arvostamme kansanedustajan työtä todella paljon. Tai niiden Hyväveli toimarien, jotka vetävät kohtuuttoman suurta palkkaa eli sinun logiikallasi arvostamme nimenomaan näitä venkuloita!
Tuossa juttu menee jotenkin ristiin ja / tai päin hevon peetä. Itse en ainakaan arvosta yhtäkään politikoivaa pelleporukkaan kuuluvaa, vaikka niillä olisi vielä isompi korvaus lässytyksestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa juttu menee jotenkin ristiin ja / tai päin hevon peetä. Itse en ainakaan arvosta yhtäkään politikoivaa pelleporukkaan kuuluvaa, vaikka niillä olisi vielä isompi korvaus lässytyksestä.
Ahaa, eli siis palkan suuruus ei kerrokaan arvostuksesta.
Joko olisi aika myöntää?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, eli siis palkan suuruus ei kerrokaan arvostuksesta.
Joko olisi aika myöntää?!Mitä horiset? Kansanedustaja saa liikaa liksaa, hän ei ole niiin arvokas. Esim. kotiäiti ei saa mitään liksaa - eikä edes eläke kerry - vaikka tekee paaaljon arvokkaampaa duunia kuin tyhjän lässyttäjät = pelleporukka puoliksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä horiset? Kansanedustaja saa liikaa liksaa, hän ei ole niiin arvokas. Esim. kotiäiti ei saa mitään liksaa - eikä edes eläke kerry - vaikka tekee paaaljon arvokkaampaa duunia kuin tyhjän lässyttäjät = pelleporukka puoliksi.
En horise mitään, kommentoin vain aiempaan kommenttiin, jossa todettiin , että viime kädessä se on palkan suuruus, jolla osoitetaan arvostus.
Mutta tuo väitehän on jo kumottu monta kertaa kuten sinä vaahdotessasi... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En horise mitään, kommentoin vain aiempaan kommenttiin, jossa todettiin , että viime kädessä se on palkan suuruus, jolla osoitetaan arvostus.
Mutta tuo väitehän on jo kumottu monta kertaa kuten sinä vaahdotessasi...Niin-niiin, niinhän tämä yhteiskunta ja sen instanssit yms. himmelit yrittävät kertoa ja toitottaa, että arvokasta on se, mikä maksaa paljon / mille maksetaan paljon.
Itse arvostan vain suoruutta, rehellisyyttä, oikeudenmukaista toimintaa ... Kalliisti palkattuja pashkan puhujia en lainkaan enkä ollenkaan.
- Anonyymi
Koulutuksia on vaikea saada täysimääräisiksi. Kolmasosa saattaa lopettaa ensimmäisen vuoden jäkeen. Sitten ehkä pääsivät enemmän kiinnostavaan koulutukseen. Aika muuttuu ja ikäluokat pienenee niin valinnanvapaus laajenee. Nuorena kun hain hoitokouluun hakijoita oli 160 ja 18 pääsi. Olin silloin onnekas. Nyt pääsee kaikki halukkaat. Vaikka ei olisi soveltuvuuttakaan.
- Anonyymi
on se jossa kokee olevansa hyvä, yhteisölle hyöhyllinen ja tuntee itsensä tapelliseksi.
Joku vielä maksaa palkkaakin.
Pöllin kuornnasta työterveyden henkilöstölle luennointiin Finlandiatalon suuressa salissa. - Anonyymi
Kukapa nykynuori haluaa työntää kättänsä kakkapyllyyn jos toimistotyöstä saa saman rahan. Ja ilman vuorotöitä.
- Anonyymi
Toimistotöitä ei juurikaan ole tarjolla ja siitä ei todellakaan saa samaa palkkaa kuin hoitotyöstä vaan paljon huonompaa
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot18617557Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss4810071Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?1526144Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman463240Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.222929Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.342891"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita592731Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling872675- 1401932
Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen491921