On korkea aika perustella miksi ette mene töihin vaan heittäydytte pitkäaikastyöttömäksi ja vaaditte itsellenne etuuksia jo annettujen tukien lisäksi?
Vastauksena ei toimi se, että työnantajat eivät hae kotoa töihin ja vaikka laitan s.postilla hakemuksen!
Miksi ette oikeasti hae töitä vaan sohviltanne laittelette jotain "postia" saisinko työtä jne.?
Todellinen työnhakeminen lähtee livenä hakemisena ja sen toistona joka aina asiallinen ja haettavaa työpaikaa kohtaan kunnioittavaa!
Mielestäni Suomessa on asenteena työn välttely kaikin mahdollisin keinoin ja väitteenä sekin, että työtä ei ole Suomessa yhtään vapaata paikkaa olemassakaan...
Olisi aika herätellä nämä työttömät oikeasti henkiin ja vaatia oikeasti tekoja, koska paapomisella ei asiat muuttuneet miksikään ja vain pahenee!
Miksi ette mene töihin, mikä siinä se karmeus lopulta on?
34
190
Vastaukset
- Anonyymi
MIKSI ET LOPETA YHTEISKUNNAN KUSTANTAMIEN YRITYSTUKIEN NOSTAMISEN!!!
- Anonyymi
Hetken ajattelin että tämä on provo. Koko viestin luettuani olen - ainakin osittain - samaa mieltä. Olen samaa mieltä:
- työantajat eivät hae kotoa töihin.. hiiri ei vaan juokse nukkuvan kissan suuhun.
- olen samaa mieltä siitä että 'naaman näyttäminen' ja henkilökohtainen kysyminen on kova juttu. Juuri näin. Katse silmiin ja asenne.
Siinä olikin se samanmielisyys.
Eri mieltä:
- uskon lujasti että jos ihminen on terve, hän haluaa tehdä työtä. Elättää itsensä. Olla arvokas osa yhteisöä. En todellakaan usko, että tavoitteena on kenelläkään 'heittäytyä' pitkäaikaistyöttömäksi, vaatia 'lisäetuuksia' jo annettujen (olen kyllä ymmärtänyt että viimeaikoina annettuja on otettu kyllä kovalla kädellä pois) lisäksi.. En usko, en todellakaan, en aidosti oikeasti ,en aikuisten oikeasti, että KENELLÄKÄÄN on tavoitteena tässä elämässä oikeasti elää 'sossun tuella', tai 'työkkärin tuella'. Jos tällainen olotila jollain onkin, silloin on psykiatrien, psykologien ja sopivan lääkityksen tehtävä hoitaa homma kotiin, ei minkään keppiä suuremma halon. Minä uskon että terve ihminen, se vaan haluaa tehdä työtä. Oikeasti.- Anonyymi
Töihin mennään heti kun on tarjolla toistaiseksi voimassaoleva palkallinen työpaikka sellaisella palkalla & työtunneilla että pärjää ilman yhteiskunnan tukia. Ei pidä myöskään unohtaa että jokaisella Suomen kansalaisella on oikeus valita ammattinsa, elinkeinonsa & työnsä.
Se ei ole työttömän vika jos ei ole tarjolla sopivaa työtä.
Vastatkaa myös siihen kun aina kehoitetaan muuttamaan työn perässä niin miten köyhä työtön tämän tekee kun ei ole rahaa, ei ole säästöjä ja pankista ei saa lainaa. Huomioikaa myös että Kela ei automaattisesti maksa muuttokustannuksia ja toimeentulotuessa nämä menevät harkinnanvaraisen alle eli on hyvin todennäköistä että rahaa muuttoon ei saa. - Anonyymi
Tyhmyys on ehtymätön luonnonvara kun työnantajat voisi ilmoitella niistä avoimista työpaikoista. Ei sitä töihin niin vain heittäydytä siitä kun pitäisi maksaa kohtuullinen korvauskin tekijälle ja nämä maksajat vain tuntuvat puuttuvan. Ihmiset uskovat moniin asioihin mitä kukakin työnä pitää, mutta kaupassa käyminenkään ei onnistu ilman sen eteen tehtyä työtä. Työn mielekkyyden määrittelee taas tarve sille työlle hullu voi kaivaa ojaakin samalla taaksejääneen peittämällä, jos työntekemisestä niin paljon iloitsee sitä tekemistä kukaan ei estä kunhan tekee sen kaivutyön sellaisessa paikassa ettei siitä ole kenellekään haittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Töihin mennään heti kun on tarjolla toistaiseksi voimassaoleva palkallinen työpaikka sellaisella palkalla & työtunneilla että pärjää ilman yhteiskunnan tukia. Ei pidä myöskään unohtaa että jokaisella Suomen kansalaisella on oikeus valita ammattinsa, elinkeinonsa & työnsä.
Se ei ole työttömän vika jos ei ole tarjolla sopivaa työtä.
Vastatkaa myös siihen kun aina kehoitetaan muuttamaan työn perässä niin miten köyhä työtön tämän tekee kun ei ole rahaa, ei ole säästöjä ja pankista ei saa lainaa. Huomioikaa myös että Kela ei automaattisesti maksa muuttokustannuksia ja toimeentulotuessa nämä menevät harkinnanvaraisen alle eli on hyvin todennäköistä että rahaa muuttoon ei saa.Eli kun olen jo etukäteen päättänyt että minusta tulee astronautti eikä mikään muu työ kelpaa ja se työpaikka pitää olla minun kotipaikkakunnalla niin silloin olen oikeutettu yhteiskunnan kustantamaan elämään.
Näinkö ajattelet?
Kyllähän se näin on että jos yhteikunta järjestää sinulle paskan lappajan paikan ja kieltäysyt siitä sillä verukkeella että se on paskahomma niin silloin kuuluisit olla omillaan.
Ei yhteikunnalle kuulu se sinun unelmien toteutus.
Se että vetoat ammatinvalintavapauteen ja asuinpaikan valinnan vapauteen ja vaikka mihin vapauteen, ei meinaa sitä että yhteikunta pitää toteuttaa nuo vapaudet.
Jokainen voi asua missä haluaa mihin rahkeet riittää ja voi rehdä sitä työtä mihin rahkeet riittää mutta omilla avuilla.
Yhteikunta ei kiellä sinua tekemeästä sitä työtä mitä haluat mutta kuten tostesin, yhteikunta ei ole velvollinen toteuttamaan sinun haluja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli kun olen jo etukäteen päättänyt että minusta tulee astronautti eikä mikään muu työ kelpaa ja se työpaikka pitää olla minun kotipaikkakunnalla niin silloin olen oikeutettu yhteiskunnan kustantamaan elämään.
Näinkö ajattelet?
Kyllähän se näin on että jos yhteikunta järjestää sinulle paskan lappajan paikan ja kieltäysyt siitä sillä verukkeella että se on paskahomma niin silloin kuuluisit olla omillaan.
Ei yhteikunnalle kuulu se sinun unelmien toteutus.
Se että vetoat ammatinvalintavapauteen ja asuinpaikan valinnan vapauteen ja vaikka mihin vapauteen, ei meinaa sitä että yhteikunta pitää toteuttaa nuo vapaudet.
Jokainen voi asua missä haluaa mihin rahkeet riittää ja voi rehdä sitä työtä mihin rahkeet riittää mutta omilla avuilla.
Yhteikunta ei kiellä sinua tekemeästä sitä työtä mitä haluat mutta kuten tostesin, yhteikunta ei ole velvollinen toteuttamaan sinun haluja.Kokoomuslaista harmittaa kun ihmiset tietävät oikeutensa ja pitävät niistä kiinni.
- Anonyymi
Myös tuo että menkää työpaikalla käymään ei toimi 2025, jos menee firmaan hakemaan töitä niin käskevät netissä täyttää hakemuksen kyseiseen tehtävään tai sitten avoimen hakemuksen.
Kävelemällä yritykseen ja kysymällä töitäö työnjohdolta toimi 80-luvulla, jolloin työttömiä oli hyvin vähän ja työpaikkoja paljon enemmän tarjolla. - Anonyymi
Työttömiä tai vajaatyöllistettyjä on melkein neljäsataatuhatta ja avoimia työpaikkoja kuusikymmentätuhatta.
Jokin ei täsmää!- Anonyymi
E täsmää, työttömiksi luetaan 15-74 vuotiaat.....
- Anonyymi
Kokoomuslainen ketjun aloittaja taas provoaa
- Anonyymi
Ja vassarin ikuinen ja taukoamaton jankutus jatkuu ja jatkuu... Isin firma , kokoomuslainen, yritystuki, te-tantta, palvelija. Tässä sinun kommentit ja teemat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vassarin ikuinen ja taukoamaton jankutus jatkuu ja jatkuu... Isin firma , kokoomuslainen, yritystuki, te-tantta, palvelija. Tässä sinun kommentit ja teemat.
Yhyyyy ahne oikeistolainen uhriutuu. Stubb menetelmällä työnhakuun eli suhmuroiden suhteilla ja hyvä veli verkoston kautta pääsi. Pätevyydellä ei ole mitään väliä. Näin toimitaan Kokoomuksessa!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti nepotismi, oikeistolaisuus, ja yritystuet ovat ihan oikeita ilmiöitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti nepotismi, oikeistolaisuus, ja yritystuet ovat ihan oikeita ilmiöitä.
Eihän oikeistolainen halua näitä tunnustaa todeksi vaan kaikki on työttömän vika automaattisesti ja tätä ei saa kyseenalaistaa mitenkään.
- Anonyymi
En todellakaan halua että minun yrityksessäni alkaa ravaamaan työttömät kysymässä töitä livenä! Pitäis palkata vartija johon ei ole varaa ja koko yritys menee konkurssiin, helvetti teidän idioottien kanssa kun haluaette ajaa yritykset konkkaan!!!
- Anonyymi
No laita hallitukselle viestiä että lopettavat pakkohaun karenssin uhalla niin saat olla rauhassa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No laita hallitukselle viestiä että lopettavat pakkohaun karenssin uhalla niin saat olla rauhassa.
Toimeksiantosopimus vain ei sama työsopimus
- Anonyymi
Eläkeläinen siellä kirjoittelee. Onko samanlainen kun M.Sorvali, että ei osaa käyttää tietokonetta? Vai kirjolla oleva?
- Anonyymi
Työnvastaanottaminen on ainoa oikea tapa saada töitä.
Terveisin poliitikko (KOK), ÄO 45 - AnonyymiUUSI
Tytöt pyyhkii pois omia merimuistoja pyllytystä yllyttää
- AnonyymiUUSI
Yhteen avoimeen työpaikkaan on ainakin kahdeksan ihmistä tarjolla.
Seitsemän tulee aina pettymään!
- AnonyymiUUSI
Ei pääse töihin tai ei saa työtä. Ne työt joita saa on jotain hasista p sopumuksia. Ei tarjota täysiä tunteja tai tevetuloa töihin vain muutamaksi kuukaudeksi ja senjälkeen out!
- AnonyymiUUSI
Yrittäjät ovat rahan ahneita.
- AnonyymiUUSI
Paikallisesti sopien (Työnantajan sanelema) 15h viikossa työtä niin yritä elää tuolla palkalla Suomessa, jossa elinkustannukset ovat korkeat ja suojaosakin on poistettu.
- AnonyymiUUSI
Äskettäin oli Duunitorilla kaupan työpaikka 5h viikko tarjolla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Äskettäin oli Duunitorilla kaupan työpaikka 5h viikko tarjolla.
Tämä sopisi nuorelle joka asuu kotona vanhempien luona.
- AnonyymiUUSI
2025 luvulla ei voi vaan mennä töihin! En mä voi vaan mennä töihin ja alkaa paiskoo töitö ilman työsopimusta, ja palkkaa. Halukkuutta kyllä olisi. Olen jo osa-aikatyössä, ja kokoaikatyöhön olisin mennyt jos olisin päässyt. On 3 koulutustakin ja monipuoliuen työkokemus. Tämän vuonna olen hakenut jo yli 60 työpaikkaa, mutta työnhakijoita on liikaa jokaista hakemusta kohden pahimmilaan 260 mutta hakijaa...Ilmoita mihin voi vaan mennä!:)
- AnonyymiUUSI
Vanhemmat ihmiset on aivan pihalla nykyajan työnhakemisesta ja saamisesta. Ehkä jotkut yt:n saaneet ovat tajunneet ja nekin sitten vasta kun työttömyys on osunut omalle kohdalle!
- AnonyymiUUSI
Hallituksen mielestä se on täysin omasta itsestä kiinni että pääsee töihin, mikään muu asia ei tähän voi vaikuttaa ja kaikki muut asiaan vaikuttavat asiat ovat selittelyä / töiden välttelyä!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hallituksen mielestä se on täysin omasta itsestä kiinni että pääsee töihin, mikään muu asia ei tähän voi vaikuttaa ja kaikki muut asiaan vaikuttavat asiat ovat selittelyä / töiden välttelyä!
Siksi työttömille annetaan jatkuvasti lisää ruoskaa jotta he menisivät töihin.
- AnonyymiUUSI
Ei normi liksaa, niin ei myöskään kukaan tee töitä.
Jos kuvittelette että paskaliksa plus sossu niin haistakaa jo vittu.- AnonyymiUUSI
Mikä on mielestäsi normaali liksa?
Laita summia peliin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on mielestäsi normaali liksa?
Laita summia peliin.Tes palkka, Täydet tunnint. Vakituinen työsopimus.
Näiden tarjoamista yrittäjät välttelevät! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tes palkka, Täydet tunnint. Vakituinen työsopimus.
Näiden tarjoamista yrittäjät välttelevät!Juuri näin. Työantajat käyttävät vuokrafirmoja valitettavasti tai tarjoavat nollatuntisopimuksia, osa-aikaisia tai toimeksiantosopimusta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j582493Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all472281Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔611964Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?3101429- 791319
- 641256
- 651092
- 631022
- 25962
- 78939