Pääkaupunkiseudulla on alueita missä örvelletään niin, että ihmisiä pelottaa. Niitä on kaikissa kaupungeissa, omat "slumminsa".
Pelkäätkö kulkea kotikulmillasi yssikseen iltaisin?
"Tutkijan mukaan omalla asuinalueella nähty väkivalta ja huumehavainnot ovat voimakkaasti yhteydessä koettuun turvattomuuteen viikonloppuiltoina."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011458044.html
Jasu
Pelottaako liikkua yksin
55
417
Vastaukset
En pelkää. Se on tällaisen valkoisen lihaa syövän ja hyväkuntoisen miehen etuoikeus kulkea pelkäämättä missä haluaa. Toisaalta en koe suurta tarvetta mennä kulkemaan sinne, missä ja silloin, milloin peukkuenergiaa tai muuta vastaavaa on liikkeellä.
nimimerkillä " Ei paljon hesalaisten jutut kiinnosta."- Anonyymi
Juntti kainuun korvesta pullistelee, vaan etpä uskaltaisi kävellä jossakin suuressa kaupungissa sekopäisen mamulauman läpi yöaikaan.
Anonyymi kirjoitti:
Juntti kainuun korvesta pullistelee, vaan etpä uskaltaisi kävellä jossakin suuressa kaupungissa sekopäisen mamulauman läpi yöaikaan.
En nyt uskalla mennä arvostelemaan mamulauman laadullisia ominaisuuksia. Sekopäisiä tai ei, niin kaikki kuitenkin yhtä arvokkaita. Ihmisyys velvoittaa. :D
Sen verran olen toki suurkaupungeissa vieraillut, että tunnistan korrelaation ihmisten juurettomuuden ja levottomuuksien välillä. Sekopäilläkin tuntuu kuitenkin olevan vähän semmoinen petolauman piirre, että käyvät ensin heikoimman tai haavoittuneen kimppuun. Joten aika pitkälle riittää, että ei ole se heikoin.
Jos Suomen historiallisista maakunnista pitää valita, niin olen uusmaalainen. Ja sitä myöten vähän surullisena sivusta seuraan, miten myöhäiset junan- ja lentokoneen tuomat ovat pilanneet "kotimaan". Eikä minulla mitään Kainuuta vastaan ole, mutta se nyt vaan ei ole kovin läheinen. Tallinnassa olen viimeksi liikkunut yöaikaan. Ei ollut kovin levotonta.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
En nyt uskalla mennä arvostelemaan mamulauman laadullisia ominaisuuksia. Sekopäisiä tai ei, niin kaikki kuitenkin yhtä arvokkaita. Ihmisyys velvoittaa. :D
Sen verran olen toki suurkaupungeissa vieraillut, että tunnistan korrelaation ihmisten juurettomuuden ja levottomuuksien välillä. Sekopäilläkin tuntuu kuitenkin olevan vähän semmoinen petolauman piirre, että käyvät ensin heikoimman tai haavoittuneen kimppuun. Joten aika pitkälle riittää, että ei ole se heikoin.
Jos Suomen historiallisista maakunnista pitää valita, niin olen uusmaalainen. Ja sitä myöten vähän surullisena sivusta seuraan, miten myöhäiset junan- ja lentokoneen tuomat ovat pilanneet "kotimaan". Eikä minulla mitään Kainuuta vastaan ole, mutta se nyt vaan ei ole kovin läheinen. Tallinnassa olen viimeksi liikkunut yöaikaan. Ei ollut kovin levotonta.Kainuussahan on järkevämpää porukkaa mitä yleisesti Etelä-Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kainuussahan on järkevämpää porukkaa mitä yleisesti Etelä-Suomessa.
Ei siltä vaikuta, salametsästäjistä ja ansaraudat jaloissa kulkevista karhuista tuo seutu ja ihmiset tunnetaan.
Anonyymi kirjoitti:
Kainuussahan on järkevämpää porukkaa mitä yleisesti Etelä-Suomessa.
"Kainuussahan on järkevämpää porukkaa mitä yleisesti Etelä-Suomessa."
Nyt mennään stereotyyppisten mielikuvien maailmaan. Voivat olla oikeita tai vääriä. Minulle eteläsuomalaisena Kainuu erotuksena muista pohjoisen maakunnista erottuu sillä, että ahdas uskonnollisuus ei ole samalla tavalla sotkemassa ihmisten päitä. Ellei sitten pesäpalloa lasketa uskonnoksi. Sotkamon Jymy, jossa pelaa aina vähintään puoli tusinaa Korhosta, voittaa aina joka vuosi.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
"Kainuussahan on järkevämpää porukkaa mitä yleisesti Etelä-Suomessa."
Nyt mennään stereotyyppisten mielikuvien maailmaan. Voivat olla oikeita tai vääriä. Minulle eteläsuomalaisena Kainuu erotuksena muista pohjoisen maakunnista erottuu sillä, että ahdas uskonnollisuus ei ole samalla tavalla sotkemassa ihmisten päitä. Ellei sitten pesäpalloa lasketa uskonnoksi. Sotkamon Jymy, jossa pelaa aina vähintään puoli tusinaa Korhosta, voittaa aina joka vuosi.Suomessa on ollut tapana tutkia kansalaisiin kohdistuvaa häiriöindeksiä.
Kärkipaikat Suomessa ja paljonnon siinä tilastossa voittavat seuraavat kandidaatit:
1. Vantaa
2. Turku
3.Helsinki
Tilastollisen ja analyyttisen tutkimuksen mukaan, Kainuu on pyhistä pyhintä rauhallista seutua. Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on ollut tapana tutkia kansalaisiin kohdistuvaa häiriöindeksiä.
Kärkipaikat Suomessa ja paljonnon siinä tilastossa voittavat seuraavat kandidaatit:
1. Vantaa
2. Turku
3.Helsinki
Tilastollisen ja analyyttisen tutkimuksen mukaan, Kainuu on pyhistä pyhintä rauhallista seutua."Kainuu on pyhistä pyhintä rauhallista seutua "
Sen uskon. Ollut sitä varmaan iät ja ajat. Vuoden 1918 sodasta puhuttaessa on väitetty, että Kainuussakin oli kyliä, joissa koko sodasta kuultiin ensimmäisen kerran kun se oli jo päättynyt. Toisaalta sitten Kajaanin rykmentti oli osallisena Viipurin puhdistuksiin. Ehkä taustalla sitten se, että kun valkoisen armeijan osana oltiin ajamassa "r*ssiä" pois Suomesta, niin lopulta vallattu Viipuri kaikkine ulkomaan kieltä puhuvineen oli hämmentävä ympäristö kainuulaisille. Pohjalaisten uho ja räyhääminen ei yllätä.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
"Kainuu on pyhistä pyhintä rauhallista seutua "
Sen uskon. Ollut sitä varmaan iät ja ajat. Vuoden 1918 sodasta puhuttaessa on väitetty, että Kainuussakin oli kyliä, joissa koko sodasta kuultiin ensimmäisen kerran kun se oli jo päättynyt. Toisaalta sitten Kajaanin rykmentti oli osallisena Viipurin puhdistuksiin. Ehkä taustalla sitten se, että kun valkoisen armeijan osana oltiin ajamassa "r*ssiä" pois Suomesta, niin lopulta vallattu Viipuri kaikkine ulkomaan kieltä puhuvineen oli hämmentävä ympäristö kainuulaisille. Pohjalaisten uho ja räyhääminen ei yllätä.Kyllä, mutta jo se että mainitset edes(ehkä syntyjuuresi?) tässä yhteydessä tarvitsee oikausua.
Helsingissä ulkomaan kansalaisten osuus oli 12 % ja Vantaalla ulkomaalaistaustaisia oli 29,2 %.
Kainuuaisten osuus häiriöindeksissä lienee Vantaan osalta jo olematon? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, mutta jo se että mainitset edes(ehkä syntyjuuresi?) tässä yhteydessä tarvitsee oikausua.
Helsingissä ulkomaan kansalaisten osuus oli 12 % ja Vantaalla ulkomaalaistaustaisia oli 29,2 %.
Kainuuaisten osuus häiriöindeksissä lienee Vantaan osalta jo olematon?30 % mamuja, se on jo kova luku se?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
30 % mamuja, se on jo kova luku se?
Viiden vuoden kuluttua Vantaan kaupunginhallituksessa olisi jo mamu enemmistö?
Näin sitä suomipoikaa köijätään. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, mutta jo se että mainitset edes(ehkä syntyjuuresi?) tässä yhteydessä tarvitsee oikausua.
Kainuuaisten osuus häiriöindeksissä lienee Vantaan osalta jo olematon?Helsinki ja Vantaa ovat kuitenkin samaa talousaluetta ja Vantaan ja Helsingin mamu-ero vain alleviivaa sitä, että tulijat eivät ole tulleet hyväpalkkaisiin töihin vaan joutuvat taloudellisista syistä asumaan loitommalla keskustasta.
En tiedä, mutta epäilen että pääkaupunkiseudun nykyväestöstä kainuulaisia olisi kovinkaan paljon. Maakunta on vaan väestöltään ollut niin pieni ja lähtijöitä lienee ollut myös esim. Ruotsiin.Anonyymi kirjoitti:
Viiden vuoden kuluttua Vantaan kaupunginhallituksessa olisi jo mamu enemmistö?
Näin sitä suomipoikaa köijätään.Googlatkaa huviksenne Brysselin kaupunginvaltuusto. (brussels council)
Ainoa ei-vasemmistolainen ryhmä on se, jossa semmoiset flaamin tai ranskan nimet ovat enemmistönä. Nykyinen 30% on pienempi luku kuin se tulee koskaan enää olemaan.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Googlatkaa huviksenne Brysselin kaupunginvaltuusto. (brussels council)
Ainoa ei-vasemmistolainen ryhmä on se, jossa semmoiset flaamin tai ranskan nimet ovat enemmistönä. Nykyinen 30% on pienempi luku kuin se tulee koskaan enää olemaan.Sekä olisi sitten tavoitteesi,mamut sanoisivat miten usein vaippasi vaihdettaisiin?
Anonyymi kirjoitti:
Sekä olisi sitten tavoitteesi,mamut sanoisivat miten usein vaippasi vaihdettaisiin?
Ei minulla ole tavoitetta vaippoihin. Enkä ole menossa Vantaalle tai Brysseliin.
Tosi vähän on moisia huolia seudulla, jossa voi liikkua talvisaikaan vain neliveoautolla tai suksin. Voi sitten toki olla muita huolia, mutta elämä on valintoja.
- Anonyymi
onhan sitä kaikkialla, huumeet sen tekevät.. täällä ei nyt ole kun ei HuumeHeikit täällä pyöri, riippuu asuinlueesta paljon... täällä on paljon ulkoilijoita ja urheilijoita hah.
Sellaiset paikat missä asuu paljon ihmisiä betonikuutoissa esiintyy eniten. - Anonyymi
Mutta niin, mitä järkeä oliai elää joa olisi aina samaa harmaata massaa ajatukset ja koko elämäkin ..suoraa viivaa ja harmaita aivosoluja.
Joku innosti kertomaan, tai itse kai sitten innostuin kertomaan jotain kokemuksiani Ku Klux Klanista, mulla on kyllä heidän jotain käyntikorttejaan tallella lähettivät amerikasta, ainakin Ron Edwardsin kortti on ja jonkin Ohiosta on, tämä Ohion tyyppi sanoi että hän on "Second in command".
Olen säilyttänyt muistonakin noitra, kortteja. - Anonyymi
Sen oon huomannut että hörhöläiset yrittää änkeä samaan seuraan viikonloppuisin. On aina syytä miettiä taustasyitä sille miksi se lyöttäytyy samaan seuraan. Mitä se haluaa susta? Miks se on kiinnostunut susta?
Vibat on tärkeä juttu. Jos sen olemus ja käytös tuntuu siltä että se on laitapuolen kulkija, niin silloin se myös on. Eli silloin siitä on pysyttävä erossa. Katse paljastaa hyvin paljon ihmisestä niin se on syytä huomioida. Lähtökohtaisesti ulkkareita kantsii välttää, hyvä että sen seikan näkee kaukaa jo pigmentistä. - Anonyymi
..hmh joakua oli vankilassa tuo Ron Edwards joku Klanilta sanoi toimitetaan viesti hänelle sinne vankilaan, nyt kai joku Southern Poverty Law Center, en pääse sivulle :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_Klans_of_America - Anonyymi
Voin vielä illalla yhdeksältä liikkua, muttei ole kuin harvoin tuota myöhemmin asiaa.
Toissapäivänä näin bussin ikkunasta peukkutyypin. Siisti huppari, siistit pitkikset, kävely huojuvaa, tasapainotonta, ei sellaista horjahtelua kuin juopuneen, pää retkotti vaa'assa, niskasta taittuneena.
Eikö näille voisi rajata jonkin käyttäjä alueen, kuten Köpiksessä kirkon ympäristö.
Jos haluaa ihanaa oloa, niin sinne sitten.
Sieltähän vanhemmat helposti löytäisivät murusensa.
Muutoin turha hyysääminen ärsyttää.
Täytyy tajuta seuraukset.
Terveydenhoito jos joutuu panostamaan puuteripyllyjen lasten irrottelua, on rahojen väärinkäyttöä.
Vilma Ei se näin miehenä oo mitenkään pelottavaa. Ihan mä madridissakin kävin esikaupunkialueita läpi ja alkohan se iltakin monta kertaa pimenee. No sillonhan ei mitään peukkuongelmia ollut. Pääasia kai se ettei millään turisti lookilla sinne mee. Ja oon tosiaan vaan se 60 kg.
Ja tähän varmaan tulee konmenttia, että onhan teillä miehillä helpompaa. Mutta ihan ystävällisesti neuvona, niin voisitte pitää tätä asiaa vähän enempi esillä. Niin voitas kyllä turvata vähän tätä maailmaa.- Anonyymi
Jännää olisi tietää, millaiset ihmiset vaurastuvat huumeita järkkäämällä.
Suomesta kerrottiin löydetyn 8 kiloa peukkuhuumetta ja Ruotsissa joitakin grammoja.
Eikö tämä jo osoita yhteiskuntien laadullisen tasoeron?
Vilma - Anonyymi
noista opiskelijoiden betonikuutioasunnoista... melkoisia kuutioita kyllä, koko talokin kuin joku rubikin-kuution.... rubikin kuutio niin hyvä vertauskuva vilahti mieleen
betoninen rubiikin kuutio
osta tuolta kuutiollinen kuutiotaloja
https://mastercubestore.fi/46-kuutio - Anonyymi
En pelkää kulkea kotikulmillani. Käyn jatkuvasti lenkillä iltaisin yksin. Tämä on tällaista maaseutumaista lähiötä, jossa ei tapahdu koskaan mitään. Tämä on lapsiperheiden suosimaa omakoti- ja rivitaloaluetta peltoineen, metsineen ja rantoineen ja hurjinta mitä täällä tapahtuu, on naapurin ärsyttävän pitkä trimmerin käyttö. Täällä on iltaisin sähköautot latauksessa ja robottileikkurit hurisee hiljaa pihoilla. Joku lapsi harjoittelee laukauksia verkkkomaaliin ja jollain toisella pihalla istutetaan kukkia. Joskus saattaa nähdä ketun tai kauriin. Joten ei, omalla asuinalueellani en ole koskaan pelännyt.
En suostu kyllä pelkäämään kaupunkien keskustoissakaan. Välttelen toki alueita, jotka tiedän hieman levottomammaksi, mutta en pelkää yksin kävellessäni. Riski sille, että jotain tapahtuu on kuitenkin todella pieni, etten halua käyttää aikaani pelkäämiseen. Joskus nuorempana kun pyörin yöelämässä enemmän, kävelin silloinkin aina yksin kotiin ja joskus vastaan tuli itsensäpaljastajia. Ne vähän hetkautti, mutta kun tajusin miten reppanoita he ovat niin seuraavilla kerroilla pääsin heistä eroon napakalla huutamisella/karjumisella.
Pääkaupunkiseudulla asuessa voisin ajatella toisin, mutta en pelkää sielläkään käydessäni sen erityisemmin.
Aletheias - Anonyymi
kerron vielä erään jutun kun jotkut tutut, Houston, TX, varoittivat minua ennalta että niin Ku Klux Klan -porukasta että, jotenkin are dangerous, dangerous, more than dagerous and deadly if you mess..
No mätein seikkailuni heidän kanssan ja selviinas hngissä ulos järjestöstä :) - Anonyymi
Ja kunniallakin KKK:n puoldesta lähdin pois
- Anonyymi
katsoin jotain tarjouksia tor-jutusta mitä tarjouksias... riikkapurra 250, petteri orpo 350 jos murhaat salamurhaat, sittern erilaisias tajouksia kätristä mitä sa jod tappaa.
MUTTA niin ei liity Ku Klux Klan mitenkään noiden jotain omia, koska niin...
Nyt on jo käynnissä sisällisota; Hallituksen Hylkkäykkäyssota Suomen kansaa vastaan, kumpiko voittaa? - Anonyymi
Periaatteessa pelottaa, käytännössä ei pelota.
Tulin reilu viikko sitten Euroopan tourilta ja voin kertoa Euroopan muuttuneen paljon. Sosiaalinen tilanne on huonontunut huomattavasti.
Lieveilmiöt eivät ole enää peiteltävissä, normaaleissa paikoissa näkee avoimesti elämän kontrollinsa menettäneitä kansalaisia. Eurooppa on jo periaatteessa alamäessä, kohti jotain mitä ei pitkään aikaan ole koettu.
Itse asiaan.
Eilen kävin salilla ja puskin 5 x 100 kg pystypunnerrusta, istuen.
Voimaa kyllä riittää pitämään itsestäni "huolta" mutta voima ei estä muiden halumia ylimääräisiä, tarpeettomia, jopa haitallisia reikiä kehossa. Joten tietenkin ympäristön muutos koko Euroopassa arvelluttaa.
Lähialueilla ei ole ongelmia, ei ainakaan vielä.
AV - Anonyymi
On alueita pks:lla, jossa joutuu miettimään koko ajan jopa päiväaikaan omaa liikkumistaan, rahan nostamista jne. Yöaikaan en todellakaan noilla alueilla liikkuisi.
- Anonyymi
Kotikaupungissani voin liikkua ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa. Ei pelota. Helsinkiin en halua mennä edes päivällä. Ei pelota, mutta inhottaa.
- Anonyymi
Ei pelota, nähnyt pahempaakin. Lähinnä vituttaa se peukkujengi. Jos niistä ei sais samaa kuin ihmisestä...
- Anonyymi
Yhteiskunta antaa peukun tula ja hallita, ei muusta ole kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskunta antaa peukun tula ja hallita, ei muusta ole kysymys.
Joo. Ja tuonkin ongelman taakse mennään.
Hoitohenkilökunta tietää peukun kääntöpuolen.
Vilma
Silti hyysääminen ja paijaaminen ei käy. Pitäisi jotenkin saada ne kustannukset kuitattua näiltä yli-ihanaa olotilaa tavoitteleviltä.
Korotettu vero jos johonkin työhön.
Alennetut tuet.
Jotkin sanktiot, kun rasittavat yhteiskuntaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Ja tuonkin ongelman taakse mennään.
Hoitohenkilökunta tietää peukun kääntöpuolen.
Vilma
Silti hyysääminen ja paijaaminen ei käy. Pitäisi jotenkin saada ne kustannukset kuitattua näiltä yli-ihanaa olotilaa tavoitteleviltä.
Korotettu vero jos johonkin työhön.
Alennetut tuet.
Jotkin sanktiot, kun rasittavat yhteiskuntaa.Jos joku tosiaan luulee, että tähän ja muihin ongelmiin on jotain pehmeitä keinoja käytettävissä, elää kyllä jossain ihme utopiassa eikä todellisuudessa. Niitä pehmeitä keinoja on yritetty vaikka kuin kauan ja lopputulokset on nähtävissä.
Jos minä saisin päättää, sulkisin ne kaikki jollekin omalle alueelle ja antaisin yhteiskunnan piikkiin kaiken mahdollisen rojun mitä ne nistit haluaa vetää. Sillä ehdolla vaan että pysyvät sillä alueella keskenään eivätkä häiritse muita ihmisiä. Kyllä siinä kohtaa Darwin hoitaa sen ongelman. Ne, jotka haluavat elämältään jotain muuta, tietävät kyllä mitä se vaatii ja tekevätkin ehkä jotain sen eteen. Ne jotka haluavat vetää rojua, hoitavat itse itsensä pois päiviltä valitsemallaan tavalla. Kaikki voittaa. Ne, jotka haluavat irti, pyrkivät irti. Ne, jotka haluavat narkata, saavat kamansa ja päättävät lopulta päivänsä. Eikä tavallisten ihmisten tarvitse katella niitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku tosiaan luulee, että tähän ja muihin ongelmiin on jotain pehmeitä keinoja käytettävissä, elää kyllä jossain ihme utopiassa eikä todellisuudessa. Niitä pehmeitä keinoja on yritetty vaikka kuin kauan ja lopputulokset on nähtävissä.
Jos minä saisin päättää, sulkisin ne kaikki jollekin omalle alueelle ja antaisin yhteiskunnan piikkiin kaiken mahdollisen rojun mitä ne nistit haluaa vetää. Sillä ehdolla vaan että pysyvät sillä alueella keskenään eivätkä häiritse muita ihmisiä. Kyllä siinä kohtaa Darwin hoitaa sen ongelman. Ne, jotka haluavat elämältään jotain muuta, tietävät kyllä mitä se vaatii ja tekevätkin ehkä jotain sen eteen. Ne jotka haluavat vetää rojua, hoitavat itse itsensä pois päiviltä valitsemallaan tavalla. Kaikki voittaa. Ne, jotka haluavat irti, pyrkivät irti. Ne, jotka haluavat narkata, saavat kamansa ja päättävät lopulta päivänsä. Eikä tavallisten ihmisten tarvitse katella niitä.Tuosta peukusta joku kertoi, että se nostaa seksihalut. No. Tuoko voi olla raiskauksiin vievä mömmö.
No. Erityisalue voisi kuvista näiden käyttäjien saannoksia...
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta peukusta joku kertoi, että se nostaa seksihalut. No. Tuoko voi olla raiskauksiin vievä mömmö.
No. Erityisalue voisi kuvista näiden käyttäjien saannoksia...
VilmaKuvista -> kuhista
En pelkää. Joskus narkkarit ovat yrittäneet lähteä seuraamaan, mutta sitten olen vaan pysähtynyt ja kääntynyt tuijottamaan niitä murhaavasti. Ovat sitten lähteneet toiseen suuntaan. Etsivät helppoja uhreja. Jos osoittaa että on valmis taistelemaan, eivät vaivaudu. Kerran olen joutunut taistelemaan vastaan, mutta kun huomasivat että nyrkistä tulee, tulivat katumapäälle. Naiselle tilanne on varmasti toinen ja voi olla ahdistavaa.
Niin ja jos havaitsen huumekauppaa, käännän vain katseeni toisaalle. Suurimmaksi osaksi narkkarit tappelevat vain keskenään huumeveloista. Kun ei puutu alamaailman toimintaan, saa olla suhteellisen rauhassa.
- Anonyymi
Eipä kyllä ihmeemmin pelota. Toki ihan missä tahansa, keskellä korpeakin, kannattaa käyttää järkeään siinä minne menee ja koska.
- Anonyymi
Ja millä menee ja kenen kanssa. Jääkö jumiin tai poletaanko suohon. Ei pelottavaa mutta selkäpiitä karmii hikipisara jos kuokkii metsäpottuja.
- Anonyymi
Purra oli kyllä ihmeen rehellinen sanoessaan natorahojen otettavan sosiaaliturvasta,
Purra yleisesti valittaa maahanmuutosta, vaikka itse on ollut päättämässä asioista juurikin maahanmuuton massavuosina.
Voiko Purraan luottaa, no, tietenkään ei enää voi. - Anonyymi
En todellakaan halua liikkua pääkaupunkiseudulla yksin yöaikaan. Vielä vajaa kymmenen vuotta sitten pidin sitä ihan normaalina.
Nyt näkee jo huumeongelmaisia pikkukaupunkien keskustojen nurkissa päiväsaikaan notkumassa. Ei tunnu mukavalta oikaista reittiään heidän välistä. Poliisi on lisännyt valvontaa, mutta näyttävät löytävän aina paikan jossa parveilla. - Anonyymi
Tarkoituksella en nyt osallistunut keskusteluun. Halusin nyt kuunnella (lukea) teitä olematta itse äänessä. Miten koette, mikä voisi olla ratkaisu ongelmaan, ettei tarvitsisi pelätä enää? Enemmän virkavaltaa katukuvaan vai jtn muuta, mitä?
Jasu- Anonyymi
Vain sellaisiin paikkoihin, missä ihmiset tarvitsevat turvaa normiasiointiin.
Vilma - Anonyymi
Virkavallan näkyvyyden lisääminen katukuvassa on yksi keino lisätä kansalaisten turvallisuudentunnetta, mutta ei poista juuriongelmaa. Jos miettii, mitkä tekijät altistavat ihmisen väkivaltaiselle ja uhkaavalle käytökselle, niin tyypillisesti ne syyt ovat turvattomassa lapsuudessa, rikkinäisestä kodissa, päihdeongelmissa, hoitamattomista mielenterveysongelmissa, syrjäytymisessä.. Kokonaisvaltaisesti hyvinvoiva ihminen kokee äärimmäisen harvoin tarvetta levittää ympärilleen väkivaltaa, pelkoa ja turvattomuutta.
Mikään ei oikeuta ketään käyttäytymään uhkaavasti tai väkivaltaisesti muita kohtaan, mutta kun ymmärretään juurisyitä, voidaan niihin paremmin puuttua. Helpommin tietysti sanottu kuin tehty. Resurssit ovat koko ajan tiukemmassa eikä esim mielenterveystyölle löydy riittävästi varoja.
Aletheias Miksi siihen pitäisi olla jokin ratkaisu? Ongelmaa ei kukaan ole tilannut, vaan se on synnytetty sivutuotteena, kun on pyritty ratkaisemaan muita ongelmia. Jotka nekään eivät välttämättä ole mihinkään poistuneet. Ihmisten kannattaisi lakata ratkomasta kollektiivisia ongelmia, koska tuloksena on vain uusia ongelmia. Joten nauttikaa ongelmasta. Jokaisella on oikeus pelkoonsa.
Henkilökohtaisella tasolla jokainen varmaan löytää itselleen hyvän ratkaisun ongelmaan jonka liian suureksi kokee.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Miksi siihen pitäisi olla jokin ratkaisu? Ongelmaa ei kukaan ole tilannut, vaan se on synnytetty sivutuotteena, kun on pyritty ratkaisemaan muita ongelmia. Jotka nekään eivät välttämättä ole mihinkään poistuneet. Ihmisten kannattaisi lakata ratkomasta kollektiivisia ongelmia, koska tuloksena on vain uusia ongelmia. Joten nauttikaa ongelmasta. Jokaisella on oikeus pelkoonsa.
Henkilökohtaisella tasolla jokainen varmaan löytää itselleen hyvän ratkaisun ongelmaan jonka liian suureksi kokee.Scrg
Eihän ongelma passiivisuudella katoa.
Kun laittaa silmät kiinni ei näe mitään.
Nimenomaan yhdessä pitää miettiä yleistä hyvää.
Tuo asenteesi kuvastaa muutosvastarintaa. Se ok. silloin, jos suunnitelmat eivät ole eettisesti hyviä.
Vilma Anonyymi kirjoitti:
Scrg
Eihän ongelma passiivisuudella katoa.
Kun laittaa silmät kiinni ei näe mitään.
Nimenomaan yhdessä pitää miettiä yleistä hyvää.
Tuo asenteesi kuvastaa muutosvastarintaa. Se ok. silloin, jos suunnitelmat eivät ole eettisesti hyviä.
VilmaEnemmän toivon että saan vaan olla rauhassa kaikilta yleistä hyvää tarkoittavilta ihmisiltä. Kun ei siitä seuraa kuin uusia ongelmia. Jos joku asia joskus on hyvin, niin eikö eettisellä hyväätarkoittavuudela heti pidä sekin rikkoa.
- Anonyymi
Malmilainen ei pelkää mitään vaan meitä malmilaisia peltään. 1960-luvulla meille malmilaisille lapsille opetettiin puukkotappelut josta saimme hurjan maineen muiden helsinkiläisten keskuudessa.
- Anonyymi
Mannet olivat fyysisesti heikkoja ja kun heiltä otti geglun pois niin alkoivat itkuparkumaan. Sääliksi kävi mammanmussukoita jotka yrittivät päteä geglun kanssa. Vanhempien manneukkojen kanssa ei ollut mitään vaikeuksia sillä he kykenivät pitämään jöötiä persumanneiden öyhöttämistä vastaan. Kysy vaikka Remulta.
- Anonyymi
… Onhan se totta että toiset on katu-uskottavampia kuin toiset. Nuorena jo opettelin suoran pelkäämättömän katsekontaktin. Katson aina kohti, ja rentoutan olemuksen. Pelkoa ei saa näyttää ja pitää olla aistit valppaana….
- Anonyymi
Eipä pelota. Minilla on sellainen katse ja ääni että se saa maankamaran järähtelemään. Sama on tyttärelläni. Olen joutunut moniin kiperiin tilanteisiin mutta joku ihmeellinen suojelus enkeli minulla on että tänäänki vielä henki pihisee😁👍🤷♀️
- Anonyymi
Joo,
Tievalojen loisteessa voi välähtää pirunsilmä, sitten kuuluu vaan mää-ä-ä-äh.
Tiedä mitä perkeleitä tuolla pimeässä on.
-keinovaginamies- - Anonyymi
elämä ei ole aina helppoa kuin nuorallakävely, se on helppoa jos on rima apuna..
jotain on sattunut, mutta niin eivät kerro mitä, kun lähettäisin jotain Angelsia tai Klanin porukkaa kostamaan kuolemalla... haluavat käsitellä itse ongelmansajoka onkin ok. - Anonyymi
Käyttöhuoneet voisi olla tarvittavia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen1615610Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas904636Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht2014594Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1784518Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin64499Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa634376Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä153969Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast393874Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL993806Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik1123728