Eräs Englantilainen lääkäri snoi minulle, että neuroleptejä ei pitäisi pakottaa syömään jatkuvasti.
Neuroleptien pakkosyötöstä
17
110
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Otit varmaan vinkistä vaarin, ja muutit englantiin?
- AnonyymiUUSI
Kyllähän ne lääkkeitä tuputtaa, mutta pakko niitä ei ole käyttää avohoidossa ainakaan.
Jos ihminen ei suostu lääkkeitä käyttämään, vaikka hoitava taho niin käskisi, niin sitten ihminen on otettava pakkohoitoon, siellä voidaan lääkitä pakolla. - AnonyymiUUSI
Vaihtoehtojen puute rajoittaa
- AnonyymiUUSI
Mikä vaihtoehtojen puute ? Mitä ovat ne vaihtoehdot ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikä vaihtoehtojen puute ? Mitä ovat ne vaihtoehdot ?
No noiden tilalla ei oo vaihtoehtoja. Ei yhyään mitään
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No noiden tilalla ei oo vaihtoehtoja. Ei yhyään mitään
Siis lääkkeiden ?
Muitakin hoitomuotoja on. Mutta riittääkö kenellä motivaatio hakeutua niihin ? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis lääkkeiden ?
Muitakin hoitomuotoja on. Mutta riittääkö kenellä motivaatio hakeutua niihin ?Lääkkeiden tilalla ei usein ole vaihtoehtoa. Toki lääketiede ei oo onnistunu kehittämään niitä.
Ja joo, terapian saanti tehty vaikeeks - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lääkkeiden tilalla ei usein ole vaihtoehtoa. Toki lääketiede ei oo onnistunu kehittämään niitä.
Ja joo, terapian saanti tehty vaikeeksOn olemassa myös vertaistukea, vertaistoimintaa, erilaisia vaihtoehtoja.
Toki on siitäkin kiinni, missä asuu, millaiset ovat mahdollisuudet mihinkin osallistua.
Isommilla paikkakunnilla löytyy vielä vaihtoehtoja.
Ja usein psykiatrian poliklinikoillakin on erilaisia ryhmiä, yhteistä toimintaa, tms. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa myös vertaistukea, vertaistoimintaa, erilaisia vaihtoehtoja.
Toki on siitäkin kiinni, missä asuu, millaiset ovat mahdollisuudet mihinkin osallistua.
Ja usein psykiatrian poliklinikoillakin on erilaisia ryhmiä, yhteistä toimintaa, tms.Joo. Olin tällasessa nuorempana. Maalattiin kiviä ja juteltiin mikä paras tee. Hyödytti tosi paljo
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Olin tällasessa nuorempana. Maalattiin kiviä ja juteltiin mikä paras tee. Hyödytti tosi paljo
Olit nuorempana, mutta oletko kokeillut vanhempana ?
Ei joka paikassa puhuta tee-laaduista tai maalata kiviä.
Vaikka itsestähän se on kiinni, haluaako johonkin osallistua vai ei. Mutta sitten on turhaa sanoa, ettei ole mitään, jos itseä ei vaan huvita. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olit nuorempana, mutta oletko kokeillut vanhempana ?
Ei joka paikassa puhuta tee-laaduista tai maalata kiviä.
Vaikka itsestähän se on kiinni, haluaako johonkin osallistua vai ei. Mutta sitten on turhaa sanoa, ettei ole mitään, jos itseä ei vaan huvita.Paljon riippuu myös muista osallistujista. Ikähaarukkaan 15-29 mahtuu aika isoa heitäntä. Ei vaan ollut paljoa yhteistä psykoosipotilailla ja ahdistus/trauma/anoreksia. Toki tästä on 10v ja en onneksi enään ite tartte. Säästöjen takia en usko asioiden muuttuneen.
Niin ja Tampere kyseessä - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa myös vertaistukea, vertaistoimintaa, erilaisia vaihtoehtoja.
Ja usein psykiatrian poliklinikoillakin on erilaisia ryhmiä, yhteistä toimintaa, tms.Toki tää on mun kokemus. Ajankohta voi vaikuttaa ja henkilökunta ja ikä. Olin luonnollisesti nuorena aika lailla sen polin vastuulla ja riippuvainen siitä mitä ne kertoo. En osannut itse oikein ettiä mikä toki ongelma. Siellä valitettavasti oli sellasta henkilökuntaa jota ei kiinnostanut tai sitten.. Tuo kivi/tee juttelu homma oli niiden ohjaamaa missä hoitaja. En oo ihan varma mikä virallinen nimi, toteutus kuitenkin oli noh.. Ei oikeastaan kuin aikuisille päiväkerho toimintaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paljon riippuu myös muista osallistujista. Ikähaarukkaan 15-29 mahtuu aika isoa heitäntä. Ei vaan ollut paljoa yhteistä psykoosipotilailla ja ahdistus/trauma/anoreksia. Toki tästä on 10v ja en onneksi enään ite tartte. Säästöjen takia en usko asioiden muuttuneen.
Niin ja Tampere kyseessäOnko sulla millainen tilanne ?
On olemassa myös vapaaehtoistyön mahdollisuuksia, jos kiinnostaa osallistua johonkin.
Tamperekin on sen verran iso paikka, että siellä on varmaan myös jotain yhdistyksiä, järjestöjä. Vaikkakin paljon taitaa olla hallituksen leikkurin alla.
Jos mulla ei olisi mitään tekemistä, niin menisin vaikka leipäjonoon auttelemaan kassien lajittelussa ja jaossa.
Aina jotakin löytyy, jos haluaa tehdä jotain. Ja osallistuminen, yhdessä tekeminen on yksi parhaista hyvinvoinnin lähteistä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla millainen tilanne ?
On olemassa myös vapaaehtoistyön mahdollisuuksia, jos kiinnostaa osallistua johonkin.
Tamperekin on sen verran iso paikka, että siellä on varmaan myös jotain yhdistyksiä, järjestöjä. Vaikkakin paljon taitaa olla hallituksen leikkurin alla.
Jos mulla ei olisi mitään tekemistä, niin menisin vaikka leipäjonoon auttelemaan kassien lajittelussa ja jaossa.
Aina jotakin löytyy, jos haluaa tehdä jotain. Ja osallistuminen, yhdessä tekeminen on yksi parhaista hyvinvoinnin lähteistä.En joo nuorena osannu ite ettiä. Nykyään oon onneksi työelämässä. (tosin kiitos ei kuulu terveydenhoidolle tästä) ja yhden lapsen äiti. 10v kerkeää tapahtua paljon :) itelle vaan jäi paskat kokemukset mt-puolen hoidosta ja olen onnekas kun kuitenkin "lieviä" ongelmia. Mulle ehkä suurin apu oli seurakunta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toki tää on mun kokemus. Ajankohta voi vaikuttaa ja henkilökunta ja ikä. Olin luonnollisesti nuorena aika lailla sen polin vastuulla ja riippuvainen siitä mitä ne kertoo. En osannut itse oikein ettiä mikä toki ongelma. Siellä valitettavasti oli sellasta henkilökuntaa jota ei kiinnostanut tai sitten.. Tuo kivi/tee juttelu homma oli niiden ohjaamaa missä hoitaja. En oo ihan varma mikä virallinen nimi, toteutus kuitenkin oli noh.. Ei oikeastaan kuin aikuisille päiväkerho toimintaa
Se oli varmaan jotain toimintaterapiaa, niissähän yleensä jotain askarrellaan, tms.
Ja onhan kaikki nuorena aika lailla erilaista, kuin sitten kun tulee ikää lisää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En joo nuorena osannu ite ettiä. Nykyään oon onneksi työelämässä. (tosin kiitos ei kuulu terveydenhoidolle tästä) ja yhden lapsen äiti. 10v kerkeää tapahtua paljon :) itelle vaan jäi paskat kokemukset mt-puolen hoidosta ja olen onnekas kun kuitenkin "lieviä" ongelmia. Mulle ehkä suurin apu oli seurakunta
Hyvä että seurakunnasta oli apua. Meinasinkin sitä jo tuossa aiemmin ehdottaa, mutten vielä ehtinyt.
Onhan se hienoa, että ole työelämässä, ja sinulla on lapsikin.
Lapsi tuo varmaan paljon valoa elämään, niin voisin ajatella. Itselläni ei ole lapsia.
Paskoja kokemuksia voi tulla elämän varrella, mutta toisaalta, niitä on turha jäädä murehtimaan. Etenkään jos tilanne on nykyään jo parempi.
Tiedän itsekin, että mt-puolella voi saada, ja saakin, kokemuksia laidasta laitaan. En ole itse jäänyt harmittelemaan huonoja kokemuksia. Tulipahan nekin koettua.
Jokaisella on elämässään ongelmia, enemmän tai vähemmän. On kyllä pakko todeta, että ollaan me ihmiset kumman vahvoja, kun ongelmista huolimatta menemme eteenpäin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä että seurakunnasta oli apua. Meinasinkin sitä jo tuossa aiemmin ehdottaa, mutten vielä ehtinyt.
Onhan se hienoa, että ole työelämässä, ja sinulla on lapsikin.
Lapsi tuo varmaan paljon valoa elämään, niin voisin ajatella. Itselläni ei ole lapsia.
Paskoja kokemuksia voi tulla elämän varrella, mutta toisaalta, niitä on turha jäädä murehtimaan. Etenkään jos tilanne on nykyään jo parempi.
Tiedän itsekin, että mt-puolella voi saada, ja saakin, kokemuksia laidasta laitaan. En ole itse jäänyt harmittelemaan huonoja kokemuksia. Tulipahan nekin koettua.
Jokaisella on elämässään ongelmia, enemmän tai vähemmän. On kyllä pakko todeta, että ollaan me ihmiset kumman vahvoja, kun ongelmista huolimatta menemme eteenpäin.Mun mielikuva terapiasta on vähän eri kuin niillä :D Muutenkin oli tosi ahdistavaa olla örisevien miesten mukana se ainut nuori mimmi. Osa oli oikeesti tosi pelottavan olosta sakkia.
Valitettavasti terveydenhuollosta jäi paskoja kokemuksia mitkä nuorena jäänyt tietenkin mieleen. Ja lääkkeiden pakkosyöttö ainoana ratkaisuna. Kaikkea muuta saikin sitten puristella ja jos sait jotain niin.. Noh ainakaan mulle niistä ei apua ollut. Pahin oli venäläinen lääkäri joka aina huus kaiken. Joku kulttuurijuttu vissiin
Ja joo,seurakunta auttoi pahimman yli. Sieltä sain parisuhteen mikä ehkä se kaikista tärkein asia ollut mikä auttoi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6753552Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002748Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211741Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771622Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔521593- 801550
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3741529Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101520- 281369
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901273