Paras viulisti?

ateisti20

Olisi kiinnostavaa kuulla, ketä nykyisistä viulisteista tämän palstan lukijat pitävät kaikkein parhaana.

Oma vastaukseni: Viktoria Mullova. Hyvänä kakkosena on Ann-Sophie Mutter.

29

3214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomalainen

      Sirkka-Liisa Kaakinen.

      • viulisti

        on Joshua Bell.


    • ....

      Kyung Wha Shung ja Gil Shaham.

    • tyttö tuollainen

      oon kyl aika lailla samoilla linjoilla sun kans. victoria mullova ja ann-sofi mutter on tällä hetkellä ^pinnalla^. Tietty suomalaisista mm. pekka kuusisto on ja reka zilvay on hyviä. K uulin antti tikkasen soittoa talvella mutta olisin toivonut vielä jotain lisää, johtui ehkä teoksesta!kyllähän antillakin taito on hyppysissä!!

      • ateisti20

        Reka ja Pekka ovat minustakin kotimaisista todella nautittavia taiteilijoita. Mullovassa taas minua viehättää ehkä eniten se, että hän on mielestäni ainoa nykyviulisti maailmassa, joka pystyy yhdistämään herkkyyden ja lähes täydellisyyttä hipovan virtuoosimaisuuden todella ehyeksi kokonaisuudeksi.


      • Önki

        Jos jostain löydätte vanhoja savikiekkoja, joissa soittaa Ginette Neveu, niin ällistytte. Valitettavasti hänen uransa katkesi jo nuorella iällä lento-onnettomuuteen.


      • ateisti20
        Önki kirjoitti:

        Jos jostain löydätte vanhoja savikiekkoja, joissa soittaa Ginette Neveu, niin ällistytte. Valitettavasti hänen uransa katkesi jo nuorella iällä lento-onnettomuuteen.

        antaa mitään vihjettä, mistä näitä levyjä olisi mahdollista löytää. Kiitos jo etukäteen!


      • Önki
        ateisti20 kirjoitti:

        antaa mitään vihjettä, mistä näitä levyjä olisi mahdollista löytää. Kiitos jo etukäteen!

        ... voi varmaan auttaa. Näitä savikiekkoja on toki luultavasti saatavilla ihan CD-muodossakin. Ainakin hän on levyttänyt Sibeliuksen konserton.


      • Önki
        ateisti20 kirjoitti:

        antaa mitään vihjettä, mistä näitä levyjä olisi mahdollista löytää. Kiitos jo etukäteen!

        Klikkaapa tästä: http://www3.fnac.com


      • ateisti20
        Önki kirjoitti:

        Klikkaapa tästä: http://www3.fnac.com

        ja kumarrus sinulle. Täytyypä hankkia ja kuunnella! =)


    • Carsten05

      Olen kanssasi samaa mieltä - Mullova se on. Jotkut sanoo että hän soittaa viileästi, mutta se ei ole niin jos kuuntelee tarkemmin.

      Mutta uusista todella suurista lahjakkuuksista paras on mielestäni Nicola Benedetti, joka soittaa kuin nuori Menuhin mutta ehkä vielä paremmin.

      Netistä voi tsekata hänen henkilötietojaan ja debyyttilevy.

      • ateisti20

        Esimerkiksi Bachia Mullova tulkitsee mielestäni todella aistikkaasti. Ehkäpä tämä joidenkuiden aistima "viileys" johtuu osittain siitä, että monet Mullovan tulkinnat ovat aika nopeatempoisia ja virtuoosimaisia.

        Benedettiä olen kuullut hyvin vähän, mutta täytynee tutustua häneen paremmin.

        Viittauksesi nuoreen Menuhiniin antaa ainakin olettaa paljon. Usein olen muuten harmitellut sitä, että Menuhinin kehitys pysähtyi niin pahasti teinivuosiin...


      • Carsten05
        ateisti20 kirjoitti:

        Esimerkiksi Bachia Mullova tulkitsee mielestäni todella aistikkaasti. Ehkäpä tämä joidenkuiden aistima "viileys" johtuu osittain siitä, että monet Mullovan tulkinnat ovat aika nopeatempoisia ja virtuoosimaisia.

        Benedettiä olen kuullut hyvin vähän, mutta täytynee tutustua häneen paremmin.

        Viittauksesi nuoreen Menuhiniin antaa ainakin olettaa paljon. Usein olen muuten harmitellut sitä, että Menuhinin kehitys pysähtyi niin pahasti teinivuosiin...

        Totta, Mullovan Bach on hyvin subliimia ja positiivisessä mielessä funtamentalistista. Samaa voi sanoa hänen Mendelssohn-tulkinnoistaan, vaikkakin tässä on kysymys hyvin erilaisista säveltäjistä ja aikakausista. No, toisaalta sehän oli juuri Mendelssohn joka "keksi" Bachin uudestaan...

        Minun "kaikkien aikojen ja kuolleet mukaan lukien"-listan kärjessä on kylläkin David Oistrach.
        Minulla on mm vanha Melodija LP-levy jossa hän soittaa Tjaijkovskin konserton samalla kertaa niin sydämellisen tulkinnallisesti että melkein kliinisen puhtaasti.

        Niin, olen taas samaa mieltä - Menuhinhän oli "ihmelapsi" ja aivan niin kuin Jevgeni Kissininkin piannonsoiton kohdalla on mielestäni käynyt, ja johon Gavrilov on viitanuut, siihen juttuun tuli jonkinlainen pysähtyminen ja myös liian suuria elämän ja musiikin skaalojen hakeminen - jotenkin.


    • stradi

      Ettehän te tiedä mistään mitään: paras viulisti on tietenkin Maxim Vengerov joka hakkaa virutoosisuudellaan ja hehkuvalla viulun äänellään kaikki mullovat ja muut.

    • lihå0g

      Lisa Batiashvili!!!

    • vitrivius

      David Garrett!

      • strato.

        Kyllä. David Garrett ehdottomasti!


    • kjbvl

      David Garrett

      • lumoutunut

        Jep jep. Oli upea konsertti perjantaina Finlandia-talossa. Mahtavaa


    • kjvbl

      Jos David (toivottavasti) tulee vielä joskus Suomeen, niin on kyllä ihan pakko päästä häntä katsomaan!

      • lbvjk

        Muista pitää ne alushousut ylläsi, pää selvänä ja takapuoli levossa, ettei käy kuten eräälle toiselle:

        Työtön pooppari nukkui puistonpenkillä tuiteriansa pois. Paikalle tuli poliisi, joka vei miehen kamarille. Henkilötiedot ottiin ylös ja ammatin kohdalla pooppari vastasi:

        - Juustonhaistaja.

        - Eihän sellaista ammattia ole olemassakaan.

        Pooppari väitti kivenkovaan olevansa juustonhaistaja. Poliisit päättivät tehdä
        kokeen. Miehen silmät sidottiin liinalla ja eteen tuotiin tarjotin.

        - Juu, tämä on Emmentalia, tämä homejuustoa, tämä kermajuustoa. Ahaa! nyt on
        Aura-juustoa ja tämä...tämähän on... Valion Edamia...

        Poliiseja alkoi kismittää ja he hakivat peräsellistä naisen alushousut:

        - No, mikäs juusto nyt on kysymyksessä?

        - Tavastialla 10 vuotta sitten. Rintava, reitevä ja rehevä. Osoite Kauppakatu 5
        C 7, ikä 47, paino 86, puhelinnumero 222 399 993.


      • ehdottomasti

        Sama täällä. Kävin tosin nytkin mut tajusin liian myöhään että on konsertti ja paikat liian takana. Koti/fanisivuille voisi laittaa toivetta että haluttais tänne konsertoimaan.


      • TiinaLiina

        Laitetaan Facebookiin kampanja pystyyn! David Garrett Suomeen konsertoimaan! ;)


      • Kanan poop-pia

        Tuohon nimenomaan apurahoilla elätetty paskamuusikko pystyy, ei muuhun.


    • xdhtr sdtu6tyu

      e batiashvili.

    • Ihailija♥

      David Garrett ♥ Tulispa Suomeen uudestaan, kun en päässyt katsomaan kummallakaan kerralla. Paras kappale, mitä hän soittaa on minun mielestäni:"He's a pirate"♥ Ihan huippu soittamaan viulua. Mun idoli :) Itse soitan viulua ja koetan samaan, mitä David(:

      • ajiliahi

        Muista pitää ne alushousut ylläsi, pää selvänä ja takapuoli levossa, ettei käy kuten eräälle toiselle:

        Työtön pooppari nukkui puistonpenkillä tuiteriansa pois. Paikalle tuli poliisi, joka vei miehen kamarille. Henkilötiedot ottiin ylös ja ammatin kohdalla pooppari vastasi:

        - Juustonhaistaja.

        - Eihän sellaista ammattia ole olemassakaan.

        Pooppari väitti kivenkovaan olevansa juustonhaistaja. Poliisit päättivät tehdä
        kokeen. Miehen silmät sidottiin liinalla ja eteen tuotiin tarjotin.

        - Juu, tämä on Emmentalia, tämä homejuustoa, tämä kermajuustoa. Ahaa! nyt on
        Aura-juustoa ja tämä...tämähän on... Valion Edamia...

        Poliiseja alkoi kismittää ja he hakivat peräsellistä naisen alushousut:

        - No, mikäs juusto nyt on kysymyksessä?

        - Tavastialla 10 vuotta sitten. Rintava, reitevä ja rehevä. Osoite Kauppakatu 5
        C 7, ikä 47, paino 86, puhelinnumero 222 399 993.


    • Anonyymi

      Missäbon PaulvGranfeld, lauantaiansseissta?

    • Anonyymi

      Lindsey Stirling tai Cailtlin De Ville

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe