Vasemmistolla on ruuvit löysällä

Olen poliittisesti sitoutumaton. Jotkut mielipiteeni joku voisi tulkita vasemmistolaiseksi ajatteluksi tai jotkut sitten vastaavasti oikeistolaiseksi.

Keskustellessani politiikasta oikeistoajattelijoiden kanssa, kukaan ei ole koskaan häpäissyt mielipiteitäni, vaikka esitän eriäviä ajatuksia. Mutta jos erehdyn keskustelemaan vasemmistolaisten kanssa, alkaa hirveä itku ja ulina ja haukutaan äärioikeistolaisiin viittaavilla kirosanoilla.

Mistä moinen ero?

103

826

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Keksit koko jutun persu-symppaajana.

• Anonyymi

Tässä oikea vastaus.

• Anonyymi

kummituspeli-jurru Peeveli-Pwli nuor4ison kanssa noniiin

Peevelin Peli hoh jooh

• Kyllä ne on molemmilla mainitsemillasi ihan yhtä kateissa ne pultit ja mutterit. Mutta sellaista se politiikka on, se on puhdasta fundamentalismia, vaikkakaan ei minkään tunnustetun uskonnon puolesta. Minkä tahansa ideologian sokea kannattaminen tekee ihmisistä idiootteja ja samalla fundamentalisteja, tämä näkyy usein poliittikkojen ulostuloissa todella hyvin, etenkin vaalien lähestyessä. Joutaisivat kaikki saunan taakse.

• Anonyymi

Näin on, ideologiat ismeineen tekee ihmisistä putkinäköisiä idiootteja

• Anonyymi

Taitaa olla Lapin lisää tuossa tarinassa. Kenties kerran on tuollaista tapahtunut mutta ei varmasti monikossa.

• Anonyymi

Sitä mä ihmettelen että aina kun on eduskunnan täysistunto ja hallitus vs. oppositio, niin kaikki yrittää vain päteä. Kukaan ei kuuntele toisia jos niiden muiden ajatukset eriävät omista aivoituksista. Yhtä tyhjän kanssa. Ajan ja rahan haaskausta.

• Anonyymi

Älä ihmettele, koska juuri se on sen tilaisuuden tarkoitus.

• Anonyymi

mutterit hillittömällä hallituksellakan olew täysin kieiarwrryjä

mutta jos niin.. paljain jaloin vaikka jos suohusta tai jotain... niin liukasyuu jotain ja sitten hoh

• Mistä ero?

No pohjavireeltään ero lähtee siitä miten suhtaudutaan yksilönvapauksiin. Ja kilpailuun. Ajatukset ja mielipiteet kilpailevat perusteluillaan ja sillä miten hyvin ne täsmäävät tunnetun todellisuuden kanssa.

Mutta jos halutaan ajatella asia positiivisesti vasemmistolaisen kannalta, niin sanojen ja ajatusten tukahduttaminen on yksinkertaisesti ja rationaalisesti vain tapa käyttää valtaa. "Älä esitä poikkeavia mielipiteitä silloin, jos vallitseva tilanne on juuri minulle henkilökohtaisesti hyödyllinen." Tuo aika usein selittää miksi joku on jotain mieltä ja silloin on aika turhaa käydä mitään argumentteihin perustuvaa keskustelua.

• Anonyymi

Persut ovat äärioikeistoa. Älä nyt viitsi... 😂

xLiner

• Anonyymi

Aa, olet siis öyhöttänyt niitä samoja... Pensan hinta alas ja eriväriset vie naiset.

xLiner

• Anonyymi

Ainakin täällä palstalla olet esimerkiksi tainnut esittää hyvinkin rumalla kielenkäytöllä ja melkoisella aggressiolla kielteisiä mielipiteitä liittyen maahanmuuttoon (maahanmuuttajiin, korjaa toki mikäli muistan väärin).

Jos tällaiset ulostulot yhdistää ulkoiseen habitukseesi (kalju kalmankalpea sikaniska), voi tämä kombinaationa edellisen kanssa tuolla tosielämässä herättää tietynlaisia konnotaatioita, joihin oikeammalle kallellaan olevat suhtautuvat positiivisemmin kuin vastaavasti vasemmalle.

• Hups tykkäsin kommentistasi. Freudilainen lipsahdus?

En ole maahanmuuttovastainen. Minulla ei ole mitään ketään vastaan rasismin perinteisessä mielessä. Olen vain vankasti tilastoihin uskova kulttuurirasisti. Eli jos joku tekee pahoja asioita ja vetoaa, että tämä kuuluu minun kulttuuriini, niin niitä pahoja asioita voi mennä tekemään sinne mistä on tullutkin. Ja jos yksi ryhmittymä johtaa rikostilastoja, on siinä kulttuurissa jotain todella pahasti pielessä. Toisin sanoen en usko "yksittäistapauksiin".

Mitä ulkoiseen habitukseen tulee, minulta kysyttiin (taas kerran) viimeksi tänään, että mistä maasta olen lähtöisin. En siis näytä suomalaiselta. Minulla on vahvat piirteet, olen aika tumma ihoinen suomalaiseksi ja minulla on tumma parta ja mustat silmät.

Olen hyvä hyville ja paha pahoille. Jos tänne tullaan rikoksia tekemään, niin ei kun reppu selkään ja takaisin kameleita paimentamaan. Muutenkaan en ymmärrä, että nämä nuoret parhaassa iässä olevat miehet tulevat tänne "sotaa" pakoon ja jättävät äitinsä ja siskonsa sodan jalkoihin. Mutta sitten kuitenkin pitää päästä lomailemaan siellä omassa maassa äidin soppakattilan ääreen. Häpeän suomalaisten tyhmyyttä, että menemme tuohon lankaan ja häpeän noita keppostelevia luusereita. Jos oma maa on sodassa, nuoret parhaassa iässä olevat miehet menevät rintamalle puolustamaan äitejään ja siskojaan.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Hups tykkäsin kommentistasi. Freudilainen lipsahdus?

En ole maahanmuuttovastainen. Minulla ei ole mitään ketään vastaan rasismin perinteisessä mielessä. Olen vain vankasti tilastoihin uskova kulttuurirasisti. Eli jos joku tekee pahoja asioita ja vetoaa, että tämä kuuluu minun kulttuuriini, niin niitä pahoja asioita voi mennä tekemään sinne mistä on tullutkin. Ja jos yksi ryhmittymä johtaa rikostilastoja, on siinä kulttuurissa jotain todella pahasti pielessä. Toisin sanoen en usko "yksittäistapauksiin".

Mitä ulkoiseen habitukseen tulee, minulta kysyttiin (taas kerran) viimeksi tänään, että mistä maasta olen lähtöisin. En siis näytä suomalaiselta. Minulla on vahvat piirteet, olen aika tumma ihoinen suomalaiseksi ja minulla on tumma parta ja mustat silmät.

Olen hyvä hyville ja paha pahoille. Jos tänne tullaan rikoksia tekemään, niin ei kun reppu selkään ja takaisin kameleita paimentamaan. Muutenkaan en ymmärrä, että nämä nuoret parhaassa iässä olevat miehet tulevat tänne "sotaa" pakoon ja jättävät äitinsä ja siskonsa sodan jalkoihin. Mutta sitten kuitenkin pitää päästä lomailemaan siellä omassa maassa äidin soppakattilan ääreen. Häpeän suomalaisten tyhmyyttä, että menemme tuohon lankaan ja häpeän noita keppostelevia luusereita. Jos oma maa on sodassa, nuoret parhaassa iässä olevat miehet menevät rintamalle puolustamaan äitejään ja siskojaan.

Oletko kuitenkin käynyt armeijan, vai saitko vapautuksen mielenterveydellisistä syistä?

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko kuitenkin käynyt armeijan, vai saitko vapautuksen mielenterveydellisistä syistä?

Olen käynyt. En tiennyt tuohon aikaan mielisairaudestani. Minulta puuttui sairaudentunto. Toki huomasin ettei kaikki ole hyvin, mutta en tiennyt että mistä se johtuu. Monesti psykoosisairauksissa puuttuu sairaudentunto.

• Anonyymi

Rajoittuneisuus on tässä maassa kehittymisen jarru.
      Vilma

• Anonyymi

Olet jostain syystä törmännyt vain vasemmistolaisiin ääriajattelijoihin. Oikeiston ääriporukka on ihan yhtä sekaisin. Ei noista kumpaakaan porukkaa maltillinen keskivälin kulkija tajua, eikä jaksa kauaa kuunnella.

• Anonyymi

Jaa-a, minä en koskaan mieti ketään enkä kenenkään ajatuksia puolueen tai ylipäänsä politiikan kautta. Mulle koko tapa on varsin outo. En tiedä miksi omat ajatukset pitäisi lokerouda mitenkään poliittisiksi tai mihkään muuhun, kuin omiin arvoihin liittyviksi.

Niinpä en osaa sanoa kuin etten ymmärrä koko outoa tyyliä mitä jotkut täälläkin harrastaa. Lokeroi poliittisesti jonkun henkilökohtaiset ajatukset, minusta se on melko typerää ja turhaa.
      Olkoon vaikka vitun vänkääjien puolue tms. Mitä helvetin väliä.
      Jasu

• Anonyymi

Taino se taitaa tulla siitä, että nuo luulee että kaikkia kiinnostaa politiikka ja jonkun puolen valitseminen. Minua vitut kiinnosta muu kuin, että asiat toimii.

Jasu

• Anonyymi

Niiden V*tun vänkääjien ja V*tun vonkaajien suurimpana ero poliittisessa mielessä olisi aika suuri. Jälkimmäinen keskittyy pääosin itsekkääseen kitkan hakuun kun ensin mainittu toimii enemmänkin universaaliin tapaan kitkan aiheuttajana.

Pitäisikö puoluerajat mahdollisesti unohtaa ja yhdistää ideologiat yhteisen edun nimissä...tässäkin 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niiden V*tun vänkääjien ja V*tun vonkaajien suurimpana ero poliittisessa mielessä olisi aika suuri. Jälkimmäinen keskittyy pääosin itsekkääseen kitkan hakuun kun ensin mainittu toimii enemmänkin universaaliin tapaan kitkan aiheuttajana.

Pitäisikö puoluerajat mahdollisesti unohtaa ja yhdistää ideologiat yhteisen edun nimissä...tässäkin 😁

Yym, minä en ole nähny vielä yhtäkään puoluetta joka edustaisi asioita joita minä kaipaisin. Siksi en äänestäkkäön, kun ei kelpaa mikään yhden hyvän asian puolue, jos ei kaikki asiat puolueessa mielyttä, ei kelpaa. Yhdistellen saisi ehkä jotain..

Jasu

• Minulle ei puolueet merkitse mitään. Kaikki ovat vain oman edun tavoittelijoita.

Sen sijaan uskon lähimmäisen rakkauteen. Että ihmiset kohtelisivat toisiaan niin, niin kuin itse haluaisi itseään kohdeltavan.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Minulle ei puolueet merkitse mitään. Kaikki ovat vain oman edun tavoittelijoita.

Sen sijaan uskon lähimmäisen rakkauteen. Että ihmiset kohtelisivat toisiaan niin, niin kuin itse haluaisi itseään kohdeltavan.

Jos kaverisi järjestelisi sinulle hyvän lakimuutoksen, esim. verovaroja yrityksesi tukemiseem heikkoina aikoina ja olisit yrittäjä, niin kyllä sitä rakkautena pitäisi. On niin suhteellista, kenen näkökulmasta katsoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yym, minä en ole nähny vielä yhtäkään puoluetta joka edustaisi asioita joita minä kaipaisin. Siksi en äänestäkkäön, kun ei kelpaa mikään yhden hyvän asian puolue, jos ei kaikki asiat puolueessa mielyttä, ei kelpaa. Yhdistellen saisi ehkä jotain..

Jasu

Tälleen sivusta totean, että en ole minäkään sellaista puoluetta löytänyt, mutta ihmisiä kyllä. Tietenkään yksittäinen ihminen ei saa puolueessakaan ylettömästi aikaan, mutta jos niitä yksilöitä äänestettäisiin sinne riittävän monta, niin muutoskin olisi mahdollista. Puolueetkaan eivät ole monoliitteja, vaan ne muuttuvat jatkuvasti.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Minulle ei puolueet merkitse mitään. Kaikki ovat vain oman edun tavoittelijoita.

Niinpä, kun kohteliskin hyvin. Ilmeisesti moni haluaa kuitenkin riidellä, koska kohtelee huonosti. Ja vielä suuttuu, kun saa yhtä huonoa takaisin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tälleen sivusta totean, että en ole minäkään sellaista puoluetta löytänyt, mutta ihmisiä kyllä. Tietenkään yksittäinen ihminen ei saa puolueessakaan ylettömästi aikaan, mutta jos niitä yksilöitä äänestettäisiin sinne riittävän monta, niin muutoskin olisi mahdollista. Puolueetkaan eivät ole monoliitteja, vaan ne muuttuvat jatkuvasti.

Minäkin joskus mietin noin, että yksilöissä on helmiä joita voisi äänestää, kunnes ymmärsin ettei politiikka toimi niin. Sitä valtaa on niillä jotka päättää aina sen kaavan mukaan mikä talloo pienemmät jalkoihinsa. Aina.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin joskus mietin noin, että yksilöissä on helmiä joita voisi äänestää, kunnes ymmärsin ettei politiikka toimi niin. Sitä valtaa on niillä jotka päättää aina sen kaavan mukaan mikä talloo pienemmät jalkoihinsa. Aina.

Jasu

On eliitti ja sitten on ne työmyyrät jotka järkkää asiat eliitin mieleen ja sitten on ne altavastaajat. Näin karkeasti jaettuna.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Vaan kun kyllä se toimii juuri niin, siis politiikka. Oikeastaan jokainen meidänkin puolueista on muuttunut ja muuttuu koko ajan sitä mukaa millaisia henkilöitä niiden toimintaan tulee mukaan. Juuri tässä hetkessä muutos näkyy parhaiten persuissa, joka on ihan eri puolue kuin mikä se joitain vuosia sitten oli. Puolueet ovat jatkuvassa muutoksessa ja se on joidenkin mielestä huonokin juttu. On oikeastaan melko huvittavaa, miten osan mielestä politiikka ei koskaan muuta ja se on aina samaa shaibaa ja toisten mielestä taas politiikka on muuttunut ihan liikaa "vanhoista hyvistä ajoista". Muutostahan tosiaan käytännössä tapahtuu koko ajan, mutta jolleivät ihmiset lähde itse mukaan luomaan niitä muutoksia tai edes äänestä, niin silloin ne muutokset tuskin ovat oman mielen mukaisia. Näin se vain menee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On eliitti ja sitten on ne työmyyrät jotka järkkää asiat eliitin mieleen ja sitten on ne altavastaajat. Näin karkeasti jaettuna.

Jasu

Juuri siksi, koska ihmiset eivät edes äänestä. Muutokset kuitenkin aina lähtevät alatasolta, eivät ylhäältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan kun kyllä se toimii juuri niin, siis politiikka. Oikeastaan jokainen meidänkin puolueista on muuttunut ja muuttuu koko ajan sitä mukaa millaisia henkilöitä niiden toimintaan tulee mukaan. Juuri tässä hetkessä muutos näkyy parhaiten persuissa, joka on ihan eri puolue kuin mikä se joitain vuosia sitten oli. Puolueet ovat jatkuvassa muutoksessa ja se on joidenkin mielestä huonokin juttu. On oikeastaan melko huvittavaa, miten osan mielestä politiikka ei koskaan muuta ja se on aina samaa shaibaa ja toisten mielestä taas politiikka on muuttunut ihan liikaa "vanhoista hyvistä ajoista". Muutostahan tosiaan käytännössä tapahtuu koko ajan, mutta jolleivät ihmiset lähde itse mukaan luomaan niitä muutoksia tai edes äänestä, niin silloin ne muutokset tuskin ovat oman mielen mukaisia. Näin se vain menee.

Edelleen on luokkajako, eli ei ole muuttunut. 😊
        Sen enempää perusteluja en käytä.

Jasu

• Anonyymi

Ruuvit niil on löysäl kaikilla ja puolet niistä ovat jopa hukanneet

• Anonyymi

Aloittajalle.
      Sanopa, miksi en voi ottaa vakavasti maan hallitusta ja osaa edustajista.
      Tuo valehtelijoiden klubi järjesti moninkertaiset edut itselleen.
      Ei ole kyse kateudesta vaan moraalista.
      Naurattaa ihan hirveästi Orpon talouspuheet, kun olemme vyötäröä myöten paskassa.
      Haluaisin tietää, mihin 'varttijuna'on sujautettu.
      Vilma
      Hauku sinä vasemmistolaisia mielin määrin, mutta vasemmistossa on sentään inhimillisyyttä.

• Minä en ota kantaa siihen kuinka oikeassa vasemmisto tai oikeisto on. Ihmettelen vain, että miksi saa vihaa niskaansa, jos ei ole kaikesta samaa mieltä?

• Anonyymi

Olemme paskassa, veroja nostetaan ja vyötä kiristetään.

Avatkaa silmänne, EKP painaa silti koko ajan lisää rahaa markkinoille, TEIDÄT pidetään orjuutettuna verottamalla ja säästämällä.

Oikeasti koko show on eliitin hallussa ja karja pidetään aitauksessa kiristämällä veroja ja säästämällä palveluista.

Juuri kurjuutta julistamalla systeemi toimii, samalla tavalla kuin jatkuva sodan uhalla mesoaminen (vrt. diktatuureissa keinotekoinen ulkovaltojen uhka).

Te lampaat katsotte jotain Sohvaperunoita ja Selviytyjiä sillä aikaa, kun teitä viedään kuin pässiä narussa.
      Koko systeemi on pienen porukan kusetusta.

Eräs historian henkilö tajusi tämän sata vuotta sitten ja ehti pistääkin asioita toiseen asentoon, kunnes vanha meno palasi.

• Anonyymi

Totta! En ole vielä nähnyt vasemmistolaista, jolla olisi hyvät käytöstavat.

• Anonyymi

Perustelehan nyt hiukan.
        Missä oikein olet pyörinyt?
        Kyllä persuja äänestäneitä hävettää. Ovat petettyjä.
        Vilma
        Vasemmistoahan joidenkin on pakko v a i n haukkua, koska joillakin kannatus on vahvistunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perustelehan nyt hiukan.
        Vilma
        Vasemmistoahan joidenkin on pakko v a i n haukkua, koska joillakin kannatus on vahvistunut.

Vasemmisto ei osaa kuunnella, vasemmisto ei osaa argumentoida, vasemmisto keskeyttää aina kun joku muu on puhumassa, vasemmisto menee henkilöön aina(syyttää natsiksi) kun omat perustelut loppuu. Vasemmiston mielestä kaikki on äärioikeistoa, mikä ei ole sen kanssa samaa mieltä?

Tarviitko lisää perusteluja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perustelehan nyt hiukan.
        Vilma

Niin ja kerro minulle yksikin järkevä tai älykäs asia, mikä on tullut vasemmalta. Edes yksi järkevä asia mikä on vasemmalla? Jokin muukin kuin sydän...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja kerro minulle yksikin järkevä tai älykäs asia, mikä on tullut vasemmalta. Edes yksi järkevä asia mikä on vasemmalla? Jokin muukin kuin sydän...

Mistä luulet loma- ja vapaapäivävapaiden ja korvausten saaneen alkunsa? Jeesukselta ja jumalalta vai?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä luulet loma- ja vapaapäivävapaiden ja korvausten saaneen alkunsa? Jeesukselta ja jumalalta vai?

Henry Fordilta. Ja se syy oli pragmaattinen, ei ideologinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. Vassarit on oikeastikin helvetin tyhmä ihmislaji.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. Vassarit on oikeastikin helvetin tyhmä ihmislaji.

Sähkö tulee töpselistä ja raha seinästä :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sähkö tulee töpselistä ja raha seinästä :D

Ja kaikki järjestyy kun laitetetaan mamut maitojunaan :D 🤞

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kaikki järjestyy kun laitetetaan mamut maitojunaan :D 🤞

Ei, vaan tarvitaan lisää hyvälaatuisia mamuja. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tietysti. Mitäpä noilla väliä, jos ei halua etsiä tai uskoa mikä totta.

• Anonyymi kirjoitti:

Lomaltapaluuraha luotiin silloin, kun merkittävä osa lomallelähtijöistä hakeutui lomallaan töihin Ruotsiin.
        Olin kerran töissä eräässä toimistossa, jossa oli IKL:n muinainen vaalijuliste (toimiston varsinainen virkailija oli historiaharrasta) ja siinä vaadittiin 8 tunnin työpäivää ja sekalaisia muitakin vasemmistolaisiksi nimettyjä asioita (taisi olla 5 päiväinen työviikkokin). Harmillista, etten ottanut siitä kuvaa, sillä en ole nähnyt sitä enää muualla ja sitä olisi usein ollut hyvä käyttää keskustelun tukena.

Henry Ford muuten päätti, että hänen tehtaansa työntekijöiden palkan pitää olla niin korkea, että he kykenevät sen turvin hankkimaan oman tehtaan valmistaman auton.

• Anonyymi

Jos vasemmistot ovat ääritapauksia?

- Sheena

• Anonyymi

Kyllä toisesta löytyy porvarillisuutta.
        Tai oikeammin poliitikot kaikki viettänevät mielellään porvarillista elämää.
        Pöpinät vain eroavat.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä toisesta löytyy porvarillisuutta.
        Tai oikeammin poliitikot kaikki viettänevät mielellään porvarillista elämää.
        Pöpinät vain eroavat.
        Vilma

Miten määrittelet "porvarillisen elämän(tavan)"?

- Sheena

• Anonyymi

Ennemmin ruuvit löysällä kuin kireällä.

• Anonyymi

19:45
        Ja sitten odotamme perusteluja, jos osaat.
        Epäilen.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

19:45
        Ja sitten odotamme perusteluja, jos osaat.
        Epäilen.
        Vilma

Kun on ruuvit löysällä niin ei ota asioita liian tosissaan vaan hyväksyy pienen klapinkin vaan jos ruuvit on kireällä niin pienikin lisärasitus napsauttaa ruuvin poikki. Siinä päätyy piipaa auton kyytiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun on ruuvit löysällä niin ei ota asioita liian tosissaan vaan hyväksyy pienen klapinkin vaan jos ruuvit on kireällä niin pienikin lisärasitus napsauttaa ruuvin poikki. Siinä päätyy piipaa auton kyytiin.

22:05
        Ei pelkoa. Olen realisti. Joskus inho-sellainenkin. Ei tuo 25,8 % kauhean huono ole. Pyrsk.
        Jo löysty.
        Vilma

• Anonyymi

Oikeiston tuhotrolleja ihannoivat kusinaamat yrittävät poistella viestejä.

• Anonyymi

Oikeistojunttien kusipäät luulee olevansa muuta, kuin vaalikarjaa ja idiootteja.

>simiti<

• Anonyymi

pmlp tiööit veronpalautusjuttuja, itswllwni tuli jotain 458 eur

• Anonyymi

ei hyödytä yhtään noin ienet veronpalautuikset.

• Anonyymi

Persuilla on ylikorostununut itku ja ulina mamuista. Ihan hyvä, elleivät olisi kannattajiensa elämän kurjistajina.

Halla-Aho ei ole mikään tyhmä kaveri. Nyt olisi oikea hetki avata suunsa. Hänellä on nykyisin varmaan paljon terävämpi kuva näiden ilmiöiden taustavoimista. Eivät äänestäjät ole riittävän tyhmiä vielä suomessa. Mamuilla ratsastaminen ei tuo vaalivoittoa.

• Anonyymi

Äänestäjät ovat aivan saatanan tyhmiä käytännössä kaikissa vapaissa demokratioissa.

Siksi sinullakin on järkyttävä asuntovelka, autovelka, luottokorttivelka ja niskassasi saatanalliset verot, koska valtionvelka ja kuntien velkaantuminen.
        Te saatanan typerykset äänestätte vaaleista toiseen keskuudestanne kyvyttömiä idiootteja istumaan hillotolpille.

En väitä, että diktatuureissa menisi paremmin.
        Parhaiten menisi, jos muuuttaisi jonnekin hevonkuuseen asumaan yksin omavaraistaloudessa - salaa, ettei joku runkku tule tarkastamaan kompostia, perimään kiinteistöveroja tai tekemään jätevesikatselmuksia.

Nuo(kin) kaikki ovat tavallisen suomalaisen äänestäjän itse itselleen valitsemien idioottien keksintöä.

Ja velalla teidän turpanne tukitaan. Olet nöyrä työntekijä, koska kuukaudenkin työttömyys romauttaisi velkakulissisi.

Mieti sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äänestäjät ovat aivan saatanan tyhmiä käytännössä kaikissa vapaissa demokratioissa.

Siksi sinullakin on järkyttävä asuntovelka, autovelka, luottokorttivelka ja niskassasi saatanalliset verot, koska valtionvelka ja kuntien velkaantuminen.
        Te saatanan typerykset äänestätte vaaleista toiseen keskuudestanne kyvyttömiä idiootteja istumaan hillotolpille.

Parhaiten menisi, jos muuuttaisi jonnekin hevonkuuseen asumaan yksin omavaraistaloudessa - salaa, ettei joku runkku tule tarkastamaan kompostia, perimään kiinteistöveroja tai tekemään jätevesikatselmuksia.

Nuo(kin) kaikki ovat tavallisen suomalaisen äänestäjän itse itselleen valitsemien idioottien keksintöä.

Ja velalla teidän turpanne tukitaan. Olet nöyrä työntekijä, koska kuukaudenkin työttömyys romauttaisi velkakulissisi.

Mieti sitä.

Velka on jokaisen omassa harkinnassa.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mieti sitä.

Niin mietinkin. Vihainen kirjoitus, tunnistan tunteen.

Olemme vain hamstereina pyörittämässä kuristuvaa kansantaloutta samaan aikaan kun sitä pumpataan ohuina soiroina tai suurempina uomina valtaeliitin taskuun suojaan ulkomaille, ettei sama ahdinko koskisi heitä.

Tämän, jos minkä, haluaisin valitsemiemme näkevän. Yksisilmäinen agenda maahanmuuton menojen leikkauksiin ei riitä. On iskettävä vielä suurempien ja meille piilossa pysyvien verenimiöiden ahneuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mietinkin. Vihainen kirjoitus, tunnistan tunteen.

Olemme vain hamstereina pyörittämässä kuristuvaa kansantaloutta samaan aikaan kun sitä pumpataan ohuina soiroina tai suurempina uomina valtaeliitin taskuun suojaan ulkomaille, ettei sama ahdinko koskisi heitä.

Tämän, jos minkä, haluaisin valitsemiemme näkevän. Yksisilmäinen agenda maahanmuuton menojen leikkauksiin ei riitä. On iskettävä vielä suurempien ja meille piilossa pysyvien verenimiöiden ahneuteen.

"In the land of the blind, the one-eyed man is king." Ihmiset eivät ymmärrä että heillä itsellään on se todellinen valta. Ehkä ihmiskunta ansaitsee orjuutuksensa, vaikka toki vähemmistö toisinajattelijoita kärsii siinä mukana.

Isossa kuvassa nähdäkseni oikeus silti toteutuu. Ei mee kovinkaan kauaa kun ihminen lajina kohtaa ekstinktion. Mutta toisaalta, "mikäs sen pahan tappaisi"?

• Anonyymi

Vasemmisto/vasemmistoliitto on eksynyt juuristaan. Ensin lähdettiin vihreiden perään ja sen jälkeen on antauduttu jopa kokoomukselle.

• Anonyymi

Vasemmiston suurin synti on vapaa-ajattelun vastustaminen. Se on tavallaan ihan looginen toimintatapa. Sillä vasemmisto estää vasta-argumentit eikä sen tarvitse perustella omiaan.

• Anonyymi

Lisäisin vielä sen, että vasemmisto ei ymmärrä mitään numeroiden päälle. Se näyttäisi olevan heille ylivoimaisen vaikea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäisin vielä sen, että vasemmisto ei ymmärrä mitään numeroiden päälle. Se näyttäisi olevan heille ylivoimaisen vaikea.

10:42
        Tuokaan väittämä ei pidä lainkaan paikkaansa.
        Jos nykyhallitus ymmärtäisi, niin talous ei olisi näin pielessä.
        Oma talous on eri kuin kansantalous.
        Toinen on mikroa, toinen makroa.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10:42
        Tuokaan väittämä ei pidä lainkaan paikkaansa.
        Jos nykyhallitus ymmärtäisi, niin talous ei olisi näin pielessä.
        Oma talous on eri kuin kansantalous.
        Toinen on mikroa, toinen makroa.
        Vilma

Tämä pitää erittäin hyvin paikkaansa. Vasemmisto ei erota miljoonaa ja miljardia. Ne kuulostavat samalta ja vasemmiston mielestä ne on samoja asioita. Vasemmisto ja äly ei mahdu samaan lauseeseen.

Mä voisin sättäillä taloudesta enemmänkin, mutta ei jaksa kännykällä. Mut perehdy vaikka ensalkuun itävaltalais-koulukuntaan ja jatketaan sen jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä pitää erittäin hyvin paikkaansa. Vasemmisto ei erota miljoonaa ja miljardia. Ne kuulostavat samalta ja vasemmiston mielestä ne on samoja asioita. Vasemmisto ja äly ei mahdu samaan lauseeseen.

Mä voisin sättäillä taloudesta enemmänkin, mutta ei jaksa kännykällä. Mut perehdy vaikka ensalkuun itävaltalais-koulukuntaan ja jatketaan sen jälkeen.

Ja vasemmisto ON vapaa-ajattelun suurin vihollinen. On aina ollut. Oikeassa olemisen tarve on aina kävellyt totuuden yli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vasemmisto ON vapaa-ajattelun suurin vihollinen. On aina ollut. Oikeassa olemisen tarve on aina kävellyt totuuden yli.

18:18
        Eihän tuossakaan ole mitään järkeä.
        Aivoistahan tulee virtanaan vapaata ajattelua.
        Mikä on rationaalista, mikä unelmaa.
        Vilma
        Yritä skarpata. Ei kelpaa mulle.

• Summasit ajatukseni täydellisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

18:18
        Eihän tuossakaan ole mitään järkeä.
        Aivoistahan tulee virtanaan vapaata ajattelua.
        Mikä on rationaalista, mikä unelmaa.
        Vilma
        Yritä skarpata. Ei kelpaa mulle.

Joo, mutta vasemmisto vastustaa sitä silti. Kaikki, mistä keksitään loukkaantua ja pöyristyä, on vihapuhetta ja sen perusteella se halutaan kriminalisoida ja kieltää. Vasemmisto on sanan- ja mielipiteenvapauden vastustaja. On aina ollut, koska muuten he eivät saa ihmisille propagandaansa läpi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, mutta vasemmisto vastustaa sitä silti. Kaikki, mistä keksitään loukkaantua ja pöyristyä, on vihapuhetta ja sen perusteella se halutaan kriminalisoida ja kieltää. Vasemmisto on sanan- ja mielipiteenvapauden vastustaja. On aina ollut, koska muuten he eivät saa ihmisille propagandaansa läpi.

5:23
        Sinun jargoniasi on ajalta miekka ja kirves.
        Kukonlaulun aikaan....

• Anonyymi

minä olen ajatellut jotain tyttöä joka aika nuori... jotain juttuja niin hän tekee pieniä ääniä, inäkin teen pieniä ääniä... muttta niin noh

• Anonyymi

teetkö oikein jorain jättisuuria ääniä opiskelukommuunissa

• Anonyymi

joku niin jättisuuri ääni joku 789 desibeliä?

• Anonyymi

kun en tarkoittanut tuolle tytölle että jotenkin hänen häänet häiritsisivät... tarkoiytin kaupungin yleisiä ääniä..

• Jos toisen ryhmän kanssa keskustelee ja vastaavasti toisen ryhmän kanssa " ...erehdyn keskustelemaan ..." niin tietysti voi miettiä onko omat asenteet taapainossa suhteessa ryhmiin. Saattaa vaikuttaa sanavalintoihin, haluun provosoida tai tehdä kärjistäviä tulkintoja.

Vaikea muuten sanoa kun ei tiedä mistä politiikan asioista on keskusteltu. Alue on hyvin laaja ja eri asioilla on eri painoarvo eri ihmisille. Lisäksi onko vain heitelty asioita ilmaan vai onko ollut päämääränä kenties saavuttaa joku kompromissi.

Yksilöiden henkilökohtaiset kokemukset ja temperamentti toki vaikuttavat mutta joskus kyse voi olla myös neuvottelu/keskustelutaktinen rooli. Samoin paljonko näillä politiikan ajattelijoilla on kokemusta käytännön poliittisista päätöksistä. On kyse sitten poliittisen järjestelmän luottamuspaikoista tai järjestötoiminnasta jolla pyritään vaikuttamaan poliittisiin päätöksiin.

Kuitenkin sanoisin että ei kannata erhtyä keskustelemaan vasemmiston kanssa ainakaan politiikasta jos sieltä saa takaisin vain huonoa käytöstä. Huonoa käytöstä ei kannata sietää eikä se yleensä vie asioita eteenpäin.

• Anonyymi

23:26
        Ihme asenne. Yksinajattelija? Peuhaat itsesi kanssa?
        Laitat tulpat korville ja suljet pois.
        Kannatus 25,8 %. Ei huono.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

23:26
        Ihme asenne. Yksinajattelija? Peuhaat itsesi kanssa?
        Laitat tulpat korville ja suljet pois.
        Kannatus 25,8 %. Ei huono.
        Vilma

Sitä kun on ollut demareiden mandaatilla kuntapolitiikasa mukana vajaa kymmenen vuotta niin kyllä aikalailla on karissut yksinajattelu.
        Varsinkin vaalien jälkeen kun neuvoteltiin paikkajaoista sekä puheenjohtajuuksista niin melko palapeliä siinä on rakennettu.

Nyt hetki hieman rauhaisampaa kunnes alkaa syksyn talousarvioesitykset nousta keskusteluun.

• Anonyymi

Mulla tulee korvista Kontula-Kiljusen panot.
      Toinen ip-lehti tyrkyttää tuollaista.
      Ei mitään tyyliä.
      Yök.
      Vilma

• Anonyymi

Ihan itse Kontula on kirjansa kirjoittanut ja omasta seksityöstä alaikäisenä siinä kertonut. Ja saanut promootiota sille iltapäivälehdiltä.

Tässä näkyy taas kerran vasemmiston älyn puute. Syytetään iltapäivälehtiä siitä mitä itse tehdään. Jos tämä ei ole todellisuuden kieltämistä tai vääristämistä, niin mikä sitten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan itse Kontula on kirjansa kirjoittanut ja omasta seksityöstä alaikäisenä siinä kertonut. Ja saanut promootiota sille iltapäivälehdiltä.

Tässä näkyy taas kerran vasemmiston älyn puute. Syytetään iltapäivälehtiä siitä mitä itse tehdään. Jos tämä ei ole todellisuuden kieltämistä tai vääristämistä, niin mikä sitten?

5:20
        Kuka mitä syyttää - itse -äly. Totuutesi?
        Huomio.
        Kaksi eri asiaa.
        Paljon on maailmassa kirjoitettu. Paljon on maailmassa touhuttu sängyssä. Puolueesta riippumatta. Viestitelleet ovat jotkut joskus ja fudut tuli UM:stä.
        Ip-lehti suorittaa sales promotionia. Ymmärrätkö?
        Ip-lehti saattoi aikoinaan vaikuttaa fuduihin.
        Ei mitään tyyliä.
        Yök.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

5:20
        Kuka mitä syyttää - itse -äly. Totuutesi?
        Huomio.
        Kaksi eri asiaa.
        Paljon on maailmassa kirjoitettu. Paljon on maailmassa touhuttu sängyssä. Puolueesta riippumatta. Viestitelleet ovat jotkut joskus ja fudut tuli UM:stä.
        Ip-lehti suorittaa sales promotionia. Ymmärrätkö?
        Ip-lehti saattoi aikoinaan vaikuttaa fuduihin.
        Ei mitään tyyliä.
        Yök.
        Vilma

Kontula on myynyt 16-vuotiaana persettä, kirjoittanut kirjankin siitä ja monesta muusta, iltapäivälehdet kirjoittelee siitä ja sinä näet sen iltapäivälehtien viaksi?

Nyt pieni tarkastelu pääkoppas sisältöön, sen toimintoihin ja todellisuudentajuusi. Näyttää siltä, että kaikissa niissä on korjattavaa.

Sitä se vasemmistolaisuus teettää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kontula on myynyt 16-vuotiaana persettä, kirjoittanut kirjankin siitä ja monesta muusta, iltapäivälehdet kirjoittelee siitä ja sinä näet sen iltapäivälehtien viaksi?

Nyt pieni tarkastelu pääkoppas sisältöön, sen toimintoihin ja todellisuudentajuusi. Näyttää siltä, että kaikissa niissä on korjattavaa.

Vähän aiheen vierestä...

EU:ssa ollaan ajamassa CSAM-asetusta https://intermin.fi/poliisiasiat/kyberrikollisuus/csam-asetusehdotus , mitä jopa vihreät ja vasemmistokin vastustaa.

Jos minä käyttäisin samaa strategiaa kuin punavihreät, sanoisin että he ovat pedofiileja ja lapsiin sekaantujia kun vastustavat tätä asetusta.

• Anonyymi

"Tyrkyttää" ja "kertoa" on usein aika samanlaisia asioita.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän aiheen vierestä...

EU:ssa ollaan ajamassa CSAM-asetusta https://intermin.fi/poliisiasiat/kyberrikollisuus/csam-asetusehdotus , mitä jopa vihreät ja vasemmistokin vastustaa.

Jos minä käyttäisin samaa strategiaa kuin punavihreät, sanoisin että he ovat pedofiileja ja lapsiin sekaantujia kun vastustavat tätä asetusta.

17:17
        Nytnyt pientä rajaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

17:14
        Olet melkoinen yksinkertaistaja.
        Yritä nyt nähdä totuus.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

17:14
        Olet melkoinen yksinkertaistaja.
        Yritä nyt nähdä totuus.
        Vilma

Mikä totuus? Se, että Anna Kontula myi persettä 16-vuotiaana, kertoi siitä elämänkerrassa ja iltpäivälehdet kirjoitti siitä?

Aiheesta toiseen. Toimeentulotuen saajista 29,5% on vieraskielisiä, työmarkkinatuen saajista 25,7% on vieraskielisiä, peruspäivärahan saajista 20,3% on vieraskielisiä, yleisen asumistuen saajista 21% on vieraskielisiä. Ja nämä on Kelan ilmoittamia prosentteja. Jos ymmärrät numeroista ja osaat suhteuttaa, ymmärrät myös sen, että se on aika iso siivu. Eikä tässä ole mainintaa summista, tarkoista summista ei ole halukkuutta puhua, koska ne eivät ole mitenkään pieniä. Ja kun Teemu Keskisarja toteaa tosiasian, että suurin osa tulijoista on aika heikkolaatuisia, saa aikaan pöyristymisen vyöryn vasemmistossa ja vihreissä.

Vielä muutama vuosi sitten luulin, että maailman tyhmin ihmislaji on helsinkiläinen city-vihreä, mutta kyllä tähän samaan lajiin voi liittää koko vasemmiston.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä totuus? Se, että Anna Kontula myi persettä 16-vuotiaana, kertoi siitä elämänkerrassa ja iltpäivälehdet kirjoitti siitä?

Aiheesta toiseen. Toimeentulotuen saajista 29,5% on vieraskielisiä, työmarkkinatuen saajista 25,7% on vieraskielisiä, peruspäivärahan saajista 20,3% on vieraskielisiä, yleisen asumistuen saajista 21% on vieraskielisiä. Ja nämä on Kelan ilmoittamia prosentteja. Jos ymmärrät numeroista ja osaat suhteuttaa, ymmärrät myös sen, että se on aika iso siivu. Eikä tässä ole mainintaa summista, tarkoista summista ei ole halukkuutta puhua, koska ne eivät ole mitenkään pieniä. Ja kun Teemu Keskisarja toteaa tosiasian, että suurin osa tulijoista on aika heikkolaatuisia, saa aikaan pöyristymisen vyöryn vasemmistossa ja vihreissä.

Vielä muutama vuosi sitten luulin, että maailman tyhmin ihmislaji on helsinkiläinen city-vihreä, mutta kyllä tähän samaan lajiin voi liittää koko vasemmiston.

"helsinkiläinen city-vihreä" on minunkin valintani ja siihen ei liity mitenkään edes politiikka 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vieraskielisten osuus sosiaaliturvan kustannuksista on yli miljardi vuodessa. Sekin luku tullut nyt ilmi. Se on yli tuhat miljoonaa.

Jos joku vasemmistolainen ei vieläkään ymmärrä miljoonan ja miljardin eroa, voin selkeyttää. Eli miljoonan ja miljardin ero on sama kuin 1000 ja yhden euron ero. Se on aika paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vieraskielisten osuus sosiaaliturvan kustannuksista on yli miljardi vuodessa. Sekin luku tullut nyt ilmi. Se on yli tuhat miljoonaa.

Jos joku vasemmistolainen ei vieläkään ymmärrä miljoonan ja miljardin eroa, voin selkeyttää. Eli miljoonan ja miljardin ero on sama kuin 1000 ja yhden euron ero. Se on aika paljon.

Mutta eivät he kaikki mitään vapaamatkustajia ole.
        Osa tulee alvina ja osan työtuloveroina takaisin. Mikähän se netto sitten on?
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pettynyt, että Maria Petterson on tehnyt tuon omaelämäkerran.
        Pari aiempaa kirjaa, mitkä olen lukenut, olivat todella mielenkiintoisia.
        Tosin yliopiston väki riehaantui, kun muodollisuutta penäävät viitemerkintöjä vaativat
        tutkijat kävivät kimppuun.
        Hän kyllä viittasi lähdekirjaluetteloon. Minusta se oli riittävä. Ts. lukekaa lisää, jos kiinnostaa.
        Vilma
        Jotenkin mietin kirjan tarkoitusta. Kyllähän tälläkin palstalla miehet itkevät pillua ja kait se on muillakin kuin vihervassareilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta eivät he kaikki mitään vapaamatkustajia ole.
        Osa tulee alvina ja osan työtuloveroina takaisin. Mikähän se netto sitten on?
        Vilma

Miljardin kustannus on nettona miljardin kustannus. Ei kustannusta on 0 euroa.

Ulkomaalaisista aiheutuu myös paljon muita haittakustannuksia kuin tuet. Poliisi, oikeusjärjestelmä, sote järjestelmä, koulujärjestelmä. Muutamia mainitakseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miljardin kustannus on nettona miljardin kustannus. Ei kustannusta on 0 euroa.

Ulkomaalaisista aiheutuu myös paljon muita haittakustannuksia kuin tuet. Poliisi, oikeusjärjestelmä, sote järjestelmä, koulujärjestelmä. Muutamia mainitakseni.

Esimerkiksi 20% vankilassa istuvista on ulkomaalaisia. Yksi vanki maksaa valtiolle yli 80000 euroa vuodessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esimerkiksi 20% vankilassa istuvista on ulkomaalaisia. Yksi vanki maksaa valtiolle yli 80000 euroa vuodessa.

"Jo yli kolmannes korkeimman KHO:n jutuista ulkomaalaisasioita – juttujen määrä kasvoi" Yhteen juttuun menee tuhansia euroja veronmaksajien rahaa.

• Kaikenlaisia tyyppejä ja mielipiteitä löytyy niin oikealta kuin vasemmalta.

• Itse olen aika maltillinen. En kannata ääriajattelua, en suuntaan enkä toiseen.

• En myöskään kannata sellaista, että sanotaan tai tehdään jotain ilman, että mietitään asioiden taustoja ja pitkäaikaisvaikutuksia. Esimerkiksi nyt, kun hallitus on leikannut pienituloisilta. Tai siinä, kun yleistäen leimataan kaikki Lähi-idästä tulevat terroristeiksi tai Ukrainan sodan yhteydessä kaikki venäläiset syylliseksi sotaan tai Palestiinan ja Israelin tilanteessa juutalaiset syylliseksi (juutalaisia on kaiken maalaisia, eivät kaikki ole israelilaisia eivätkä aivan kaikki Israelissa asuvatkaan ole juutalaisia) eikä sanota, että Israel tai Israelin johto.

• Anonyymi

Mä olen tehnyt kompromissin ajattelun ja politiikan välillä tyyliin minkä politiikka ansaitsee...en ajattele ollenkaan

• Anonyymi

Asioita ei voi olla olemassa jollei niillä ole vastinkappaletta. Esim. hyvä vs. paha (kuten tavallinen kansa vs. päättäjät, tiedätte kyllä kumpi niistä on hyvä ja kumpi paha, järjestyskin sen jo kertoo kun peilataan tekstiin ennen näitä sulkuja). Eli kun meillä on tämmöinen täysin hihasta heitetty käsite kuin "äärioikeisto", niin missä on sen vastinkappale, äärivasemmisto? Minäpä kerron miksi jälkimmäistä ei ole olevinaan olemassa.

Syy siihen on yhteiskuntajärjestelmän mädätys. Pyramidia muistuttavan hierarkisen järjestelmän ylimmillä portailla toilailevat rikkaat ovat luoneet kyseisen illuusion, vaikka se jakaakin eri väestönosia irralleen toisistaan. Se on silti täysin suunnitelmallinen juttu, sillä järjestelmä haluaa että ihmiset isoloidaan toisistaan. Kontrolli on tällöin helpompaa, ei kapinaa, ei interventiota kansalaisten suunnalta elitistejä vastaan. Dystopia etenee siis kuten weffi ja kumppanit ovat suunnitelleetkin. Psyoppeja psyoppien perrään. Olenko hullu? Miten voisin olla, kun kerran kritisoin järjestelmää mikä tässä se todellinen hullunmylly onkin?

• Anonyymi

Naulat säntyssä kuin piikki-patja , mutterityit piikkien päällä ja pyörivät ne

Naula-sänky, varmaan kivaa nukkus joku piikkisänky tai... mutterisänky jossa paljon piileskeleviä kutittavia muttereita, ehkäå pultejakin piilossa.

Aina kun kääntäisit kylkeä niin joku selkään painava mutteri tai pultti tulee peiton alta.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7111
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7063
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      110
      6180
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5414
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5238
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5215
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5108
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4595
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      17
      3477
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3400
    Aihe