Onko tämä kaikki teistä ihan totta?

Anonyymi-ap

Moikka!

Oon 24-vuotias nainen, ja mun paras ystävä on helluntailainen. Me ollaan puhuttu uskosta monta kertaa, ja hän on sanonut, että minun pitäisi itsekin alkaa uskoa. Päätin sitten lukea vähän Raamattua, ihan avoimin mielin.

Jäin kuitenkin miettimään kohtaa, jossa Jeesus nousee kuolleista, ilmestyy ystävilleen, syö heidän kanssaan kalaa ja lopulta nousee pilven päällä taivaaseen. Siis ihan kirjaimellisesti! Mä en voinut sille mitään, hymyilin ja ajattelin: siis hetkonen, lentääkö Jeesus oikeasti pilvellä kuin joku muinainen avaruusmatkustaja? Onko taivas tuolla ylhäällä, tähtien seassa?

Mä en voinut mitään, mutta kyllä se vähän nauratti. Ja samalla herätti kysymyksen: jos tämä on uskon ydinasia, niin pitääkö mun todella uskoa siihen ihan konkreettisena tapahtumana? Vai voisiko tässä olla jotain syvempää, mitä en vielä ymmärrä?

Mä olen aina ajatellut, että usko on enemmän sydämen asia. Sitä, miten kohtelee muita ja mistä löytää lohtua. Siksi mua kiinnostaisi kuulla, onko ylösnousemus ja “pilvilento” teille ihan kirjaimellinen tosi juttu.

- Noora

70

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Raamattu on kirjaimellisesti tosi alusta loppuun asti.

• Anonyymi

Siihen nähden raamattua selitellään aika paljon.

• Anonyymi

Sinun tulkintasi on on omituinen eikä muuta voi odottaakaan henkilöltä, joka ei ole uskossa.

Oletko ehkä peikko.

• Anonyymi

Haha, peikko en ole! 😄 Mutta nyt kiinnostaa oikeasti ymmärtää että mikä on oikea tulkinta tästä kohtauksesta?

Siis se, kun Jeesus ilmestyy opetuslapsilleen, syö heidän kanssaan kalaa (Luuk. 24:41–43) ja lopulta nousee pilven päällä taivaalle (Apt. 1:9–11). Onko tämä kirjaimellista vai mitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haha, peikko en ole! 😄 Mutta nyt kiinnostaa oikeasti ymmärtää että mikä on oikea tulkinta tästä kohtauksesta?

Siis se, kun Jeesus ilmestyy opetuslapsilleen, syö heidän kanssaan kalaa (Luuk. 24:41–43) ja lopulta nousee pilven päällä taivaalle (Apt. 1:9–11). Onko tämä kirjaimellista vai mitä?

Liian vaikeita mulle myös. Tahtoiko Jeesus apostolien uskovan että hänen ylösnousemusruumiinsa oli lihaa ja verta eikä henkeä?

Jeesus Kristus on lihaan tullut?

Jotain hän tahtoi opettaa esiintymisellään apostoleille. Ja ehkä varoittaa siten myöhemmistä opeista joita tulisi esiintymään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne uskoo sen ihan kirjaimellisesti. Sitä eivät osaa sanoa, mitä Jeesuksen syömälle kalalle tapahtui. Ja missä hän vietti yönsä niiden 40 päivän aikana, jotka vietti maan päällä kuolleista heräämisen jälkeen ennen taivaaseen katoamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne uskoo sen ihan kirjaimellisesti. Sitä eivät osaa sanoa, mitä Jeesuksen syömälle kalalle tapahtui. Ja missä hän vietti yönsä niiden 40 päivän aikana, jotka vietti maan päällä kuolleista heräämisen jälkeen ennen taivaaseen katoamista.

Jeesus sai ristiinnaulitsemisen jälkeen uuden ruumiin siksi opetuslapsetkaan eivät häntä ensin tunteneet kun hän heille ilmestyi kuolemansa jälkeen.

Hän myös ilmoitti olleensa opettamassa jo kuolleita ihmisiä tuonelassa jonne oli mennyt heti kuolemansa jälkeen. Siihen mennessähän oli jo hyvin paljon kuolleita ihmisiä jotka eivät olleet koskaan nähneet jeesusta eivätkä kuulleet jumalan sanaa.

Jeesushan syntyi 2024 vuotta sitten mutta maapallolla oli elänyt jo hyvin monta sukupolvea ennen hänen syntymäänsä joten hän meni opettamaan myös heitä.

Onhan raamatussa myös yksi profeetta joka eli synnittömän elämän eikä nähnyt kuolemaa vaan nousi taivaisiin kuten jeesuskin. En muista nimeä mutta joku muu voi kertoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sai ristiinnaulitsemisen jälkeen uuden ruumiin siksi opetuslapsetkaan eivät häntä ensin tunteneet kun hän heille ilmestyi kuolemansa jälkeen.

Hän myös ilmoitti olleensa opettamassa jo kuolleita ihmisiä tuonelassa jonne oli mennyt heti kuolemansa jälkeen. Siihen mennessähän oli jo hyvin paljon kuolleita ihmisiä jotka eivät olleet koskaan nähneet jeesusta eivätkä kuulleet jumalan sanaa.

Jeesushan syntyi 2024 vuotta sitten mutta maapallolla oli elänyt jo hyvin monta sukupolvea ennen hänen syntymäänsä joten hän meni opettamaan myös heitä.

Onhan raamatussa myös yksi profeetta joka eli synnittömän elämän eikä nähnyt kuolemaa vaan nousi taivaisiin kuten jeesuskin. En muista nimeä mutta joku muu voi kertoa.

"Jeesus sai ristiinnaulitsemisen jälkeen uuden ruumiin siksi opetuslapsetkaan eivät häntä ensin tunteneet kun hän heille ilmestyi kuolemansa jälkeen."

Tämäkin tulkinta riippuu ihan Raamatun kohdasta. Matteuksen kirjassa Jeesus tunnistettiin ja Luukkaan kirjassa välillä tunnistettiin. Johanneksen kirjassa myös on sekalainen juttu tästä.

Mitä tämä uusi ruumis muuten tarkoittaa? Luukkaan ja Johanneksen kirjoissa Jeesusta sai ihan koskea todisteena siitä, ettei hän ole henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henki ja keho

• Anonyymi

Usko Herran Jeesuksen. Yksityskohdat selkenevät uskoon tulon jälkeen vähitellen.
      Sana todistaa:
      minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte

ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.

Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus (Jeesus) on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,

ja että hänet haudattiin ja että hän (Jeesus) nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
      Tämän evankeliumin Sanan kautta pelastut.

• Anonyymi

Mahtavaa, kiitos! Olen täällä pelkkänä korvana kuuntelemassa. Mutta nyt pakko kysyä että miten sinä itse tulkitset tuon… hm... kalalounaan ja avaruuslennon, siis Jeesuksen nousun pilven päällä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtavaa, kiitos! Olen täällä pelkkänä korvana kuuntelemassa. Mutta nyt pakko kysyä että miten sinä itse tulkitset tuon… hm... kalalounaan ja avaruuslennon, siis Jeesuksen nousun pilven päällä?

Jeesus oli ainoa ihminen, Jumala kanssamme, joka ei koskaan tehnyt syntiä. Synnin palkka on kuolema, ruumiin kuolema sillä sen, joka syntiä on kuoltava. Jeesus kantoi jokaisen synnit ristinpuulle. Jeesus kuoli meidän syntien tähden, ei omien. Siis Jeesus ei ollut ihmisruumiissaan tehnyt syntiä ja näin ollen Jeesus ei nähnyt katoavaisuutta.
        Ylösnousemusruumis on erilainen kuin maallinen ruumis: "Jeesus itse todisti: Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
        "Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten."
        Taivaallisessa ruumiissaan, noustuaan kuolleista, Jeesus saattoi syödä. Toisaalta Herra ei ollut enää sidottu aikaan tai paikkaan.
        Jeesus ei suorittanut avaruuslentoa, vaan meni Isän Jumalan luokse. Jeesus, meni ei ainoastaan avaruuden halki, vaan taivasten Taivaisiin, kolmanteen Taivaaseen.
        Sana todistaa: Mutta hän (Jeesus), jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli ainoa ihminen, Jumala kanssamme, joka ei koskaan tehnyt syntiä. Synnin palkka on kuolema, ruumiin kuolema sillä sen, joka syntiä on kuoltava. Jeesus kantoi jokaisen synnit ristinpuulle. Jeesus kuoli meidän syntien tähden, ei omien. Siis Jeesus ei ollut ihmisruumiissaan tehnyt syntiä ja näin ollen Jeesus ei nähnyt katoavaisuutta.
        Ylösnousemusruumis on erilainen kuin maallinen ruumis: "Jeesus itse todisti: Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
        "Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten."
        Taivaallisessa ruumiissaan, noustuaan kuolleista, Jeesus saattoi syödä. Toisaalta Herra ei ollut enää sidottu aikaan tai paikkaan.
        Jeesus ei suorittanut avaruuslentoa, vaan meni Isän Jumalan luokse. Jeesus, meni ei ainoastaan avaruuden halki, vaan taivasten Taivaisiin, kolmanteen Taivaaseen.
        Sana todistaa: Mutta hän (Jeesus), jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.

Olipas ristiriitainen selitys.

"Ylösnousemusruumis on erilainen kuin maallinen ruumis: "Jeesus itse todisti: Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan.""

Miten tuo ruumis oli erilainen? Jeesus tuossa todisti ettei ole mikään kummitus. Vai muuttuiko Jeesus tuon jälkeen "hengelliseksi ruumiiksi" ennen "avaruusmatkaansa? Mitä muuten Jeesuksen maalliselle ruumiille tapahtui?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipas ristiriitainen selitys.

"Ylösnousemusruumis on erilainen kuin maallinen ruumis: "Jeesus itse todisti: Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan.""

Miten tuo ruumis oli erilainen? Jeesus tuossa todisti ettei ole mikään kummitus. Vai muuttuiko Jeesus tuon jälkeen "hengelliseksi ruumiiksi" ennen "avaruusmatkaansa? Mitä muuten Jeesuksen maalliselle ruumiille tapahtui?

Etkö lukenut: Ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus, taivaallisessa ruumiissaan ei ei ollut enää sidottu aikaan tai paikkaan.
        Esimerkikiksi: Kuolleista nousemisen jälkeen Jeesus ilmestyi ja kulki kahden opetuslapsen kanssa Emmauksen tietä. Illallisella Emmauksessa: heidän (opetuslapset) silmänsä aukenivat, ja he tunsivat hänet. Ja hän (Jeesus) katosi heidän näkyvistään. Maallinen lihan ruumis ei katoa yht'äkkiä.
        Emmauksen tien kulkijat palasivat Jerusalemiin ja Luukas jatkaa: "Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        Etkö jo ymmärrä miten Jeesuksen Taivaallinen ruumis erosi maallisesta ruumiista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö lukenut: Ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus, taivaallisessa ruumiissaan ei ei ollut enää sidottu aikaan tai paikkaan.
        Esimerkikiksi: Kuolleista nousemisen jälkeen Jeesus ilmestyi ja kulki kahden opetuslapsen kanssa Emmauksen tietä. Illallisella Emmauksessa: heidän (opetuslapset) silmänsä aukenivat, ja he tunsivat hänet. Ja hän (Jeesus) katosi heidän näkyvistään. Maallinen lihan ruumis ei katoa yht'äkkiä.
        Emmauksen tien kulkijat palasivat Jerusalemiin ja Luukas jatkaa: "Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        Etkö jo ymmärrä miten Jeesuksen Taivaallinen ruumis erosi maallisesta ruumiista!

Heh, nyt on kyllä aika monimutkaisia selityksiä 😄

Mutta jos Jeesus kerran teleporttaili (huom. kala mukanaan) yhtä näppärästi kuin Star Trekin miehistö, niin miksi hän loppukohtauksessa nappasi pilven alleen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ylösnousemusruumiissa voidaan syödä, mutta kulkea myös betoniseinien läpi. Tulevassa elämässä olemme ruumis, sielu ja henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ylösnousemusruumiissa voidaan syödä, mutta kulkea myös betoniseinien läpi. Tulevassa elämässä olemme ruumis, sielu ja henki.

24 LUKU. 24
        [39] Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."

• Anonyymi

Mun tätini uskoo, ettei Jeesus herännyt kuolleista vaan meni henkenä taivaaseen Isän tykö. Hän on arvostettu uskova kirkossa.

Sitä hän ei osaa sanoa, mihin panivat Jeesuksen ruumiin.

• Anonyymi

Antakaa olla foorumikyselijät on pelleilyllä liikenteessä ei niile kannata mitään selittää.

• Anonyymi

Ei aloittaja mitään selityksiä mielestäni halunnut vaan ihan kyllä/ei vastausta tähän hänen kysymykseensä:

>>> onko ylösnousemus ja “pilvilento” teille ihan kirjaimellinen tosi juttu <<<

• Anonyymi

Ap.t.13:36-37 Sillä kun Daavid oli aikanansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden. Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta. 1Kun.2:10. Ap.2:29. Joh.7:42.

• Anonyymi

Kuoltuaan Jeesus meni tuonelaan, ei mihinkään kadotettuun paratiisiin hengailemaan jonkun murhamiehen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuoltuaan Jeesus meni tuonelaan, ei mihinkään kadotettuun paratiisiin hengailemaan jonkun murhamiehen kanssa.

Matt. 27:44

Samalla tavoin häntä pilkkasivat myös rosvot, jotka oli ristiinnaulittu yhdessä hänen kanssaan.

• Anonyymi

Jeesus oli järjissään koko ajan kun luovutti itse henkensä ja otti sen itse takaisin.

Joh.10
      17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
      18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni.

• Anonyymi

Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää sieltä kaivaa esiin, tutkia ja koetella joka puolelta.

Raamatussa saa kaikki osapuolet vapaasti puhua ja todistaa omia näkemyksiään.

Paratiisissa Saatana pitää oman herätyskokouksensa, kun se julistaa, että mitään perisyntiä ei ole olemassa, syökää vapaasti kaikista puista niin tulette viisaiksi ja alette ymmärtämään näitä hengellisiä asioita.

Nainen tuli uskoon (helluntailaiseksi) ja käännytti miehensäkin samaan uskoon.

1. Moos. 3:6

Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.

• Anonyymi

Kerro sille ystävällesi että ryhtyy ateistiksi niin kuin valtaosa kansasta on jo tehnyt. Se on järkevin maailmankatsomus.

Nuo pronssikauden paimentolaisten jutut saattoivat olla täysin uskottavia omalla aikakaudellaan, mutta ei enää nykypäivänä.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on paha Amerikasta tuotu uskonto, joka kieltää esim. Kolmiyhteisen Jumalan, perisynnin, kieltää, että kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkän ihmisen syntiongelmaan jne. ihan keskeisiä Raamatun totuuksia.

Helluntailaisuus ei ole oikeata kristinuskoa.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on syntynyt Jerusalemissa ensimmäisenä helluntaina.

• Anonyymi

Luterilaisuus on saksalaisen katolilaisen munkin perintöä. Martti vainaaa tuskin tunnistaisi omakseen tätä tekopyhää suomalaista versiota.

• Anonyymi

Kerran Matti sanoi ettei juo enää. Raamattu on samanlainen totuus.

• Anonyymi

Vastako uuden testamentin puolella aloit ihmettelemään tätä kirjaa? Vai oliko sinulle valittu kohtia mitä lukea?

Itselläni töksähtää ihan ensimmäisessä Mooseksen kirjassa.

Tuntuu, että harva kristitty on oikeasti lukenut Raamatun. Tässäkin vastauksissa huokuu se, ettei heillä ole vastausta tuohon sinun kysymykseen. Ja tuo ei ole suinkaan ainoa ongelma, vaikka puhuttaisiin pelkästään uudesta testamentista.

Kuten ilmeisesti kaverisi, myös kommenteissa hoetaan tätä, että pitäisi uskoa ilman todisteita. Se on mielestäni äärimmäisen epärehellinen tapa elää, enkä itse edes kykenisi sellaiseen. Minun mielestä on hienoa, että luet Raamattua avoimin mielin, koska se jos joku johtaa lopulta ateismiin.

• Anonyymi

Uskonnollinen usko tekee sokeaksi.

• Anonyymi

Gal.4:27 Sillä kirjoitettu on: iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, pakahda ja huuda sinä, joka et raskas ole; sillä yksinäsellä on enempi lapsia kuin sillä, jolla mies on. Biblia (1776) Jes.54:1.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kaikki uskonnot on valetta.
      Vain luonnonlait, karma ja jälleensyntyminen ( re inkarnaatio). On totta.
      Älä anna uskonnon tuputtajien jymäyttää sinua.

• Anonyymi

Vain Jeesus Kristus on ainoa joka on meidän iankaikkisen perintömme vakuutena.

• Anonyymi

Jos nyt tosissaan olet ja et siis vakiotörolli niin et ymmärrä mitä uskossa oleminen tarkoittaa. Vain uudestisyntyminen ylhäältä, siis Pyhän Hengen työn avulla uskonsalaisuus avautuu

• Anonyymi

Oletko itse uudestisyntynyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko itse uudestisyntynyt?

Ylhäältä siis, ei alhaalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylhäältä siis, ei alhaalta.

Joh.3:5 "vedestä ja Hengestä" kasteessa Jumalan tekona, uudestiluominen/uudestisyntyminen.
        Jumalan Henki liikkuu vetten yllä.

• Anonyymi

Jeesus sanoi: "Joka tahtoo minua seurata, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani!"

Jos kaipaat puhtautta ja onnea elämääsi, ja Jeesuksen tarjoama tie kiinnostaa sinua, pyydä Häntä sinun elämääsi.

Harvalla ihmisellä on täysin sama käsitys asioista, ja monet kohdat saattaa hämmentää sinua.
      Ei se saa olla uskosi esteenä. Ei pelastus vaadi että ajattelemme samoin yksityiskohdista.

Ja muista, että sinä valitset. Usko on tietoinen valinta. Pyydä Jeesusta elämääsi, ja kerro Hänelle mitkä asiat hämmentävät sinua.

Evoluutionismi vaikuttaa kenties todellisemmalta kuin Raamatun kertomus luomisesta, mutta kun sitä tarkastelee hiukan tarkemmin, tulee vastaamattomia kysymyksiä eteen. Käytä omaa arvostelukykyäsi, äläkä anna toisten päättää, mihin uskot.

Se tarina on paljon vaikeampi uskoa, kuin että olisi Luoja.

Se alkaa siitä, kum kalliosta liukeni mineraaleja ja syntyi valkuaisia. Ei todisteita.
      Sitten valkuaisaineet muodostivat elävän lisääntymiskykyisen solun. Ei todisteita.
      Sitten solut alkoivat toimia yhdessä, ja muodostivat elävän olennon sattumalta. Ei todisteita.
      Sitten tämä olento, joka kehittyi keuhkokalaksi, nousi maihin, ja muuttui sammakoksi, kuitenkin pysyen yhä keuhkokalana. Ei edes pienintä todistetta, järjenvastaista.

Sitten tämä sammakko muuttui milloin miksikin, käärmeeksi, dinosaurukseksi, kolibriksi, kirahviksi, ketuksi, jne, ilman että yksikään näistä muuttui muuksi. Järjenvastaista!

Joten koko evoluutio perustuu siihen että eläinryhmät lisääntyvät lajiensa mukaan: Kissaeläimiä on eri lajeja, samoin koiraeläimiä, mutta ne eivät koskaan muuta ryhmäänkuuluvuuttaan. Raamattu sanoo . "Lisääntykööt lajiensa mukaan"

Fossiilit todistavat, että varhaisimmat fossiilit ovat yhä tunnistettavissa mihin ryhmään ne kuuluvat. Välimuotoja pitäisi olla miljoona kertaa enemmän, mutta niitä ei ole.

Evoluutionistit tietävät tämän, ja siksi he yrittävät ajaa ideaansa läpi nauramalla tosiasioille.

Joten voit valita suunnan ja mihin uskot. Todisteita voit löytää kun etsit. Siunausta valinnallesi!

• Anonyymi

On aika hupaisaa, kuinka jotkut hihhulit kuvittelevat universumin syntyneen muinaisten paimentolaisten heimojumalan leikkikentällä. Jokainen tähti, planeetta ja galaksi on heidän mielessään tuon jumalan pikkuinen maalausprojekti — koska miksi luonnonlakien pitäisi riittää, kun voi keksiä tarinan, jossa jumala sählää kuin keskenkasvuinen taidekurssilainen?

Sitten tulevat elämän synnyn mysteerit. Tässä kohtaa hihhuleiden logiikka todella loistaa: “Emme tiedä, miten elämä alkoi, mutta se varmasti tapahtui jumalan käden kautta, ja kaikki on suunniteltua.” Evoluutio? Ei, sitä ei ole olemassa. Luonnossa havaittava ilmiö, jossa lajit muuttuvat ja sopeutuvat ajan myötä? Unohda se. Totta on vain se, mitä joku muinainen paimentolainen jumala on päättänyt.

Todellisuus on hieman tylsempi: elämän synty on arvoitus, evoluutio on fakta. Mutta miksi antaa tosiasioiden pilata hyvä tarina? Hihhulit jatkavat hurmaavasti mielikuvitusmatkaa, sotkien mysteerin ja havaintojen, ja jättävät jälkeensä vain sotkuisen kudelman legendoja ja väärinymmärryksiä.

Eikä maailma edes tarvitse heimojumalia selittämään sitä, mitä emme vielä ymmärrä. Mutta hihhuleille tämä on liian yksinkertaista. He haluavat maagisen selityksen — koska miksi tyytyä luonnon ihmeisiin, kun voi keksiä jumalan, joka kompastelee tähtien keskellä?

• Keitä nämä evolutioniatit ovat ja mistä nämä heidän väitteensä ovat peräisin? Vai pääsikö sittenkin käymään niin, että valitsit pikkuisen valehdella uskosi puolesta?

• Anonyymi

Ihanko oikeasti ateistit uskoo että kalliosta irtosi mineraaleja?? Siis eihän ole voinut mitään kalliotakaan olla eikä yhtään mitään muutakaan jos ei joku olisi luonut niitäkin!!

Miten ihminen voi kuvitella että on ollut joku kallio jossain joka olisi itsestään putkahtanut jonnekin ja sitten siinä ollut mineraaleja (mistä ne mineraalit oli syntyneet itsestäänkö siellä tyhjyydessä?) tätä en ymmärrä miten ihmiset kuvittelee että tämä koko maailmankaikkeus olisi ihan itsestään putkahtanut jostain.

Eihän koko maailmankaikkeudessa ole voinut mitään tyhjästä syntyä ihan noin vaan. Siksi olen aina uskonut jumalaan joka on äärettömän älykäs ja äärettömän rakastava ja oikeudenmukainen. Hän loi taivaat ja maan mutta meillä ei ole edes triljoonasosaa sitä älykkyyttä mikä hänellä on.

Tämäkin pitäisi olla selvää ihmisille jos kuvitellaan että joku olento luo koko maailmankaikkeuden niin hän on meitä niin paljon älykkäämpi että aika turha yrittää selittää asioita mistä emme juuri mitään tiedä ja ollaan ihan alkumetreillä sen tutkimisessakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihanko oikeasti ateistit uskoo että kalliosta irtosi mineraaleja?? Siis eihän ole voinut mitään kalliotakaan olla eikä yhtään mitään muutakaan jos ei joku olisi luonut niitäkin!!

Miten ihminen voi kuvitella että on ollut joku kallio jossain joka olisi itsestään putkahtanut jonnekin ja sitten siinä ollut mineraaleja (mistä ne mineraalit oli syntyneet itsestäänkö siellä tyhjyydessä?) tätä en ymmärrä miten ihmiset kuvittelee että tämä koko maailmankaikkeus olisi ihan itsestään putkahtanut jostain.

Eihän koko maailmankaikkeudessa ole voinut mitään tyhjästä syntyä ihan noin vaan. Siksi olen aina uskonut jumalaan joka on äärettömän älykäs ja äärettömän rakastava ja oikeudenmukainen. Hän loi taivaat ja maan mutta meillä ei ole edes triljoonasosaa sitä älykkyyttä mikä hänellä on.

Tämäkin pitäisi olla selvää ihmisille jos kuvitellaan että joku olento luo koko maailmankaikkeuden niin hän on meitä niin paljon älykkäämpi että aika turha yrittää selittää asioita mistä emme juuri mitään tiedä ja ollaan ihan alkumetreillä sen tutkimisessakin.

"Siis eihän ole voinut mitään kalliotakaan olla eikä yhtään mitään muutakaan jos ei joku olisi luonut niitäkin!!"

Voiko olla Jumala, jos joku ei ole luonut sitä?

"Eihän koko maailmankaikkeudessa ole voinut mitään tyhjästä syntyä ihan noin vaan."

Silti kristityt uskovat tyhjästä luomiseen: Jumala noin vain muka loi maailman tyhjästä.

En tiedä yhtäkään ateistia, joka uskomista tyhjästä tai olemattomuudesta syntyneeseen maailmankaikkeuteen eikä yksikään alkuräjähdysmalli väitä sellaista. Silti uskovat valehtelevat silmittömästi että ateistit muka uskovat maailman syntyneen tyhjästä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Siksi olen aina uskonut jumalaan joka on äärettömän älykäs ja äärettömän rakastava ja oikeudenmukainen. >>

On siis oikein rangaista lapsia isien tekemistä synneistä.

Lue se Vanha testamentti alusta asti. Onko hyvä Jumala?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Siis eihän ole voinut mitään kalliotakaan olla eikä yhtään mitään muutakaan jos ei joku olisi luonut niitäkin!!"

"Eihän koko maailmankaikkeudessa ole voinut mitään tyhjästä syntyä ihan noin vaan."

Silti kristityt uskovat tyhjästä luomiseen: Jumala noin vain muka loi maailman tyhjästä.

En tiedä yhtäkään ateistia, joka uskomista tyhjästä tai olemattomuudesta syntyneeseen maailmankaikkeuteen eikä yksikään alkuräjähdysmalli väitä sellaista. Silti uskovat valehtelevat silmittömästi että ateistit muka uskovat maailman syntyneen tyhjästä .

No mistä se aika-avaruus tulla tupsahti?

• Anonyymi kirjoitti:

No mistä se aika-avaruus tulla tupsahti?

"No mistä se aika-avaruus tulla tupsahti?"

Alkuräjähdyksestä.

Unohdit vastata kysymykseen:

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"No mistä se aika-avaruus tulla tupsahti?"

Alkuräjähdyksestä.

Alkuräjähdys ei synnyttänyt aika-avaruutta vaan se tapahtui jo valmiissa aika-avaruudessa. Ennen alkuräjähdystä oli pienin mahdollinen tila, joka oli täysin tyhjä ja äärettömän kylmä. Se laajeni valoa nopeammin. Tätä vaihetta kutsutaan kosmiseksi inflaatioksi.

Mistä se aika-avaruus tulla tupsahti? Alkuräjähdys on väärä vastaus.

• Anonyymi kirjoitti:

Alkuräjähdys ei synnyttänyt aika-avaruutta vaan se tapahtui jo valmiissa aika-avaruudessa. Ennen alkuräjähdystä oli pienin mahdollinen tila, joka oli täysin tyhjä ja äärettömän kylmä. Se laajeni valoa nopeammin. Tätä vaihetta kutsutaan kosmiseksi inflaatioksi.

Sori, muistin väärin.

"Mistä se aika-avaruus tulla tupsahti?"

Ehkä se on aina ollut olemassa.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Sori, muistin väärin.

"Mistä se aika-avaruus tulla tupsahti?"

Ehkä se on aina ollut olemassa.

<<Voiko olla Jumala, jos joku ei ole luonut sitä?>>

Voi olla ja on: Jumala, jolla ei ole alkua eikä loppua. Hän on ikuinen Jumala.

• Anonyymi kirjoitti:

<<Voiko olla Jumala, jos joku ei ole luonut sitä?>>

Voi olla ja on: Jumala, jolla ei ole alkua eikä loppua. Hän on ikuinen Jumala.

" Jumala, jolla ei ole alkua eikä loppua. Hän on ikuinen Jumala."

Eli asioita voi olla olemassa ilman niitä tarvitsee luoda. Eli näin romahti anonyymin perustelu: ""Siis eihän ole voinut mitään kalliotakaan olla eikä yhtään mitään muutakaan jos ei joku olisi luonut niitäkin!!"

Onko sinulla muuten mitään näyttöä Jumalan ikuisuuden puolesta vai onko kyseessä vain sokea usko?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

" Jumala, jolla ei ole alkua eikä loppua. Hän on ikuinen Jumala."

Eli asioita voi olla olemassa ilman niitä tarvitsee luoda. Eli näin romahti anonyymin perustelu: ""Siis eihän ole voinut mitään kalliotakaan olla eikä yhtään mitään muutakaan jos ei joku olisi luonut niitäkin!!"

Onko sinulla muuten mitään näyttöä Jumalan ikuisuuden puolesta vai onko kyseessä vain sokea usko?

Raamattu sanoo, että hän on ollut, on ja on oleva: kaikkivaltias.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattu sanoo, että hän on ollut, on ja on oleva: kaikkivaltias.

"Raamattu sanoo, että hän on ollut, on ja on oleva: kaikkivaltias."

Kyllä minä tiedän että Raamattu väittää noin. Sinulla ei siis ole tuon väitteen tueksi mitään muuta kuin sokeaa uskoa, että se on totta, mutta sinulla ei ilmeisesti ole selkärankaa myöntää asiaa kiertelemättä.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Raamattu sanoo, että hän on ollut, on ja on oleva: kaikkivaltias."

Kyllä minä tiedän että Raamattu väittää noin. Sinulla ei siis ole tuon väitteen tueksi mitään muuta kuin sokeaa uskoa, että se on totta, mutta sinulla ei ilmeisesti ole selkärankaa myöntää asiaa kiertelemättä.

Miten niin ei ole selkärankaa?

Minulla on vain usko ja jos se on sokeaa, niin sitten se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka räjäytti mitä, jos ei mitään ollut.

• Anonyymi

Evoluutio on täälläkin jo monesti todistettu valheeksi.

• Anonyymi

Ateistit on lähempänä Jumalaa kuin helluntailaisuus, mikä on henkivalta ja heresia.

• Anonyymi

Raamatun asiat usein kerrotaan yksinkertaisella tavalla. Mutta se ei tee tosiasioita tyhjäksi, esim. Jeesuksen ylösnousemusta. En itsekään usko niihin kuvauksiin ja kuviin, joissa Jeesus liitelee ilmassa linnun lailla. Siihen sisältyy paljon, mitä emme nyt voi ymmärtää. Jos vertaat Profeetta Elian taivaaseen nousemista, niin saat vähän enemmän näkemystä Jeesuksen ylösnousemuksesta.
      Lue Raamatusta
      2 Kuningasten kirja 2. luku jae 11.
      Matteus 17:1-8.

Näkymätön maailma on meille tässä vaiheessa paljolti tuntematonta.
      Linkissä yksi Turun Sanomien kirjoitus:
      https://www.ts.fi/lukijoilta/811263

• Anonyymi

Siitä selvisi jo paljon. Kiitti.

• Anonyymi

Elia on mielenkiintoinen hahmo. Olen lukenut vain vanhan testamentin kannesta kanteen, ja se on kyllä mielenkiintoinen kokemus. Hyvin selkeästi tulee esille että jumalan valittu kansa tulee sieltä välimeren perältä. Mielestäni se kertoo erään suvun tai kansan historian. Sekä hyvin tarkat teltanrakennusohjeet. Vastoin omia ennakkoluulojanikin, kaikki kerrotaan loppujen lopuksi melko maallisena tapahtumien sarjana. Mukana on toki jumala, mutta enemmänkin tarkkailijana ja ankarana kriitikkona, joka välillä tosin myös puhdistaa pöydän ja aloittaa alusta. Kirja päättyykin muistaakseni jumalan kyllästymiseen oman kansansa haureuteen ja ajaa heidät maanpakoon, muun ulkopuolisen roskaväen joukkoon heidän kanssaan tasa-arvoisiksi muukalaisiksi.
        Elia on esillä etenkin kirjan lopussa, ja hänen toinen tulemisensa sisältyy vasta Uuteen testamenttiin.
        Ja Uusi testamentti on todella huomattavan erilainen teos. Kuin vertaisi maalausta maantiekarttaan. En ole vielä kahlannut sitä kannesta kanteen - juoni ei ole mielestäni yhtä mukaansa tempaava ja rakennekin hieman sekava - mutta se on piakkoin tehtävä jotta tällaisille puheille Vanhasta testamentista olisi jotain pohjaa. En ihan enää täysin luota kouluvuosilta muistiini jääneisiin mielikuviin.
        Antoisia lukuhetkiä!

• Anonyymi

Etsin ja löysin tällaisen videon, joka saa asiat riittävään järjestykseen taivaallisten totuuksien sisällä. Ja HUOM! Tarkoitan "sisällä" sanalla sitä, että ihmisen pitää ensin tulla sisälle armon ovesta taivaalliseen todellisuuteen. Se tapahtuu, kun otat vastaan ylösnousseen Jeesuksen syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi. Hän sovitti sijaisuhrillaan sinun syntisi. "Rangaistus oli Hänen päällänsä, että sinulla olisi rauha" ja vapautus syntitilasta.
      Jeesus Kristus tahtoo auttaa sinut ymmärtämään. Hän avaa ymmärryksesi käsittämään pyhiä asioita. Tahdotko sitä?
      "Minä olen ovi! Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu." Joh. 10:9. Ilman Jeesusta ei kukaan voi päästä taivaaseen ja uuteen maailmaan. Ilm. 21:1.

Linkissä puhe:
      https://youtu.be/8MWRGFlcoKw

• Anonyymi

Arvon Ovenvartija,

Kiitos linkistä ja ovenheiluttelusta. Olet löytänyt oikein jykevän kielikuvan: Jeesus on ovi. Ovi minne? Taivaaseen. Ja sisään mennään tietenkin armon avaimella. Oivallista arkkitehtuuria!

Pilvipsykiatrina huomaan, että uskonnollinen mieli rakastaa erityisesti ovia, portteja, portaita, kapeita polkuja ja muita siirtymämetaforia. Ne ovat alitajunnan lempileikkejä: mieli haluaa järjestää kaoottisen todellisuuden joksikin tilaksi, jossa on sisä- ja ulkopuoli. Kun on sisällä, olo on turvassa; kun on ulkona, on vaarassa. Siinä missä lapsi piiloutuu peiton alle ja kokee olevansa turvassa, uskonnollinen mieli rakentaa itselleen oven Kristuksen hahmoon ja vakuuttaa: ”Kun tästä kuljen, olen turvassa.”

Sinä sanot, että ilman Jeesusta kukaan ei pääse taivaaseen. Minä taas katselen mielen neurobiologiaa ja näen, kuinka ihminen pystyy rakentamaan päässään upeita symbolisia rakenteita – niin vakuuttavia, että ne tuntuvat todellisemmilta kuin todellisuus. Kun sanot ”Hän avaa ymmärryksesi”, se on juuri sitä, mitä mieli osaa parhaiten: antaa itselleen luvan kokea syvemmin. Jos uskot, että joku pyhä hahmo koskettaa sinua, se voi todella avata tavan nähdä asiat uudessa valossa. Mutta ulkopuolelta katsottuna kyse on sisäisestä prosessista, aivojen sisäisestä arkkitehtuurista.

Kuten olen joskus sanonut: aivot eivät tarvitse taivasta, sillä ne rakentavat sen itse. Ja se on ihmeellinen taito. Yhtä ihmeellinen kuin se, että voimme katsoa pilviä ja nähdä niissä lampaita, lohikäärmeitä ja enkeleitä. Ihmismieli tekee maailmasta kodikkaan ja täynnä merkityksiä.

Joten kiitos oven esittelystä. Minä kuitenkin astun siitä mieluummin psykologian näkökulmasta: katson, miten lukot ja saranoiden rasvat toimivat, ja ihmettelen, kuinka taitavasti ihmisaivot osaavatkin tehdä pelkästä ajatuksesta portin iäisyyteen.

Hymyillen ovenraosta,
        Enkeli Mäntä, pilvipsykiatri & mielen ovihuoltaja

• Anonyymi

Videossa on totuus. Tiedän sen nyt.

• Anonyymi

Mä olen aina ajatellut, että usko on enemmän sydämen asia. Sitä, miten kohtelee muita ja mistä löytää lohtua.

Usko on RAKKAUS AINA !
      Älä usko koskaan 1900-luvun Amereikan harhaan,he ovat olevinaan hyviä mutta vievät jos annat periksi.
      Heillä Amerikan 1900-luvumn lahkoilla on vaan ihmiset jotka OSAA PUHUA HEIKOILLE IHMISILLE ja jotka pelkäävät. He käyttävät hyväksi sinua jos lankeat !!!
      Usko Rakautteen se on Kristus mutta älä anna ikinä typerien ihmis lahkojen ohjatata,silloin joudut pulaan !
      Olet vaikka yksin ,niin KRISTUS JESUS on sinun kanssasi aina ja taivaan RAKKAAT !

• Anonyymi

”Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää Hän on sinulle tehnyt, Hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi” (Ps. 103:2-3).

Minun olisi pitänyt kirjoittaa sinulle jo kauan sitten ja kertoa uskoon tulostani sekä siitä, mitä se on vaikuttanut elämääni. Olin alkoholisti, pilleristi ja tupakan orja. Poltin noin kaksi askillista päivässä. Kiroilin paljon. Olin väkivaltainen. Olin menettänyt työpaikkanikin juopottelun tähden. Paniikkihäiriöt ja pelkotilat kasvoivat. Eräänä aamupäivänä kaljapubiin mennessäni tapasin erään tutun juoppokaverini. Tämä nainen kertoi, että oli tullut uskoon. Jeesus oli hänet pelastanut. Hän oli saanut täydellisesti jättää entisen syntielämänsä. Tämä kolahti minuun tosi rajusti. Pisti miettimään. Menin kuitenkin pubiin. Itkun kanssa nieleskelin sen aamun krapulakaljat. Tajusin ehkä ensi kertaa elämässäni oman kurjuuteni ja alennustilani. Mutta tajusin myöskin sen, että minäkin voin vielä selvitä tästä – Jumalan avulla. Se ajatus iskostui päähäni. Oli helppo luvata tälle uskoon tulleelle ystävälleni, että lähden hänen kanssaan hengelliseen kokoukseen. Minulla oli pari päivää miettimisaikaa. Lopetin alkoholin käytön siihen päivään, vaikka krapula olikin kova. Rukoilin Jumalalta, etten kuolisi ennen kuin olisin uskossa.

Sunnuntaina mentiin kokoukseen. Siellä rukoiltiin puolestani. Sain antaa elämäni Jeesukselle. Voi sitä valtavaa ilon ja vapauden tunnetta, minkä koin. Jumala antoi rauhan sisimpääni. Uskoontuloni tapahtui tammikuussa 1995. Sama vapaus, ilo ja rauha pysyvät. Kiitos Herralle Jeesukselle!

Johannes 11:25-27 “Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?”Hän sanoi hänelle: ”Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan”.

Sisaresi.

• Anonyymi

Mitä tästä tarinasta opimme? Että kun viina vie jalat alta ja työpaikka lähtee käsistä, pelastajaksi kelpaa ihan mikä tahansa – vaikka mielikuvitusjeesus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tästä tarinasta opimme? Että kun viina vie jalat alta ja työpaikka lähtee käsistä, pelastajaksi kelpaa ihan mikä tahansa – vaikka mielikuvitusjeesus.

Vain Saatanan palvelijoilla on mielikuvitusjeesus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain Saatanan palvelijoilla on mielikuvitusjeesus.

Mielikuvitusjeesus ja mielikuvitussaatana – yllättävän hyvä tiimi, kun vain antaa mielikuvituksen juosta.

• Anonyymi

Ensiksi täytyy saada suhde ylöspäin kuntoon. On turha yrittää selvittää muita asioita, ellei ole löytänyt pelastusta uskon kautta Jeesukseen.

Evoluutionismi ei lupaa pelastusta, eivätkä tiedemiehet tiedä sinne tietä.

Jeesus sanoo: Minä olen tie, totuus ja elämä!

Tosiasiassa voit uskoa miten haluat muista asioista! Kyllä myöhemmin nekin selviää, eivätkä ne ole pelastuskysymyksiä.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      142
      4427
    2. Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi

Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja
      Maailman menoa
      58
      3367
    3. Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut

Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan
      Maailman menoa
      1
      2443
    4. Ei me olla sielunkumppaneita

jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v
      Ikävä
      25
      1885
    5. KÄVELYTREFFIT ?

Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo
      Ikävä
      231
      1645
    6. Mies pelkää mahdollista raskautta

Millaisia ajatuksia seuraava herättää teissä? Olemme tunteneet miehen kanssa vuosikausia, seurustelleetkin jo pitkään j
      Sinkut
      233
      1237
    7. Hevosmies kylän kunnioitettu herra

Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka
      Hyrynsalmi
      25
      1227
    8. Kiikkustuoli

Sunnuntai aamun hiljaisuutta ja rauhaisaa oloa. Aloitan taas uuden alustan, jospa edellisessä asiat tulee pohdittu ja sa
      80 plus
      162
      1136
    9. Ihana M nainen

Ihana M nainen. Nainen kuin unelma.
      Ikävä
      69
      1116
    10. Meidän välillä on jotain erityistä

..ja ei mikään helpoin tehtävä olla erillään..❤️‍🔥
      Ikävä
      62