Minäpäs näin merikotkan

Anonyymi-ap

Tai en ihan varma ole mutta hirmu iso se oli.

>simiti<

34

467

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No millainen se oli muuten ja, missä näit tuon hienon linnun?

• Anonyymi

Ihan kokkolan rannikolla

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan kokkolan rannikolla

>simiti<

Ettei ollut vaan joutsen, sekin on iso lintu? Kaukaa nähtynä ovat aika samanlaisia lintuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettei ollut vaan joutsen, sekin on iso lintu? Kaukaa nähtynä ovat aika samanlaisia lintuja.

Ei. Ei ollut joutsen. Kerran olin onkimassa, niin joutsen käveli viereen. Vähän hölmistyin, mutta sitten annoin ahvenen ja höpötteliñ sille.
        >simiti<

• Hieno juttu teillä rannikolla. Eipä meillä päin merikotkat liiku. En oo varmaan ikinä nähny. Eli en nähny kotkan, mutta sotkan olen, tukkasotkan.

• Anonyymi

Perämerellä on meneillään jotain muuta kuin lintujen lentoa.

Se oli drooni.

(hihitystä)

• Anonyymi

Merikotka

Koska itse olen kotoisin Kotkasta, niin veden läheisyys on avannut väylät kaikkialle jo lapsuudestani asti.

Tunnen meren ja sen linnut.

(hirn)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Merikotka

Koska itse olen kotoisin Kotkasta, niin veden läheisyys on avannut väylät kaikkialle jo lapsuudestani asti.

(hirn)

Meri

Jos ei tunne mertaan, niin on rapu.

(hirn)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meri

Jos ei tunne mertaan, niin on rapu.

(hirn)

Tarkoitatko maarapua?

• Anonyymi

Naamioitu drooni?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Merikotka

(hirn)

Nyt juksaat sillä ei meressä ole lintuja vaan: kaloja, haita, merenneitoja sekä myös muoviroskaa. Ainoat linnut mitä meressä on ovat pikviinit eikä niitä Itämeren valuma-alueella esiinny.

• Anonyymi

Hieno havainto. Onnea!

• Anonyymi

juuh, naapurin setä joka oli metsämies, kanssa yksisilmäinen jonka syvyysnäkö petti pahan kerran metsäreissulla...säikäytti toverinsa räiskäisemällä haulikolla sääskeä ihan arvaamatta luullessaan näköongelmiensa takia otusta teereksi. Mittakaavan hahmotus ei ollut ihan kohdallaan ja vahingoitta selvittiin paitsi metsästystoverin kalsarit ehkä muuttivat väriään 😂

• Noita näkyy mökillä jatkuvasti, etenkin kesäaikaan. On maa- ja merikotkaa. Edellisellä on pesintäalue jossain todella lähellä, jälkimmäiset tulee Vanajavedeltä. Tällasta se on keski-Suomen rannikkoalueella.

• Vanajavedeltä? No ei kai ainakaan tältä Vanajalta? Ei täällä oo muuta kun Sotkia. Pikkusen on erilainen sotka kuin kotka.

• JeroP kirjoitti:

Vanajavedeltä? No ei kai ainakaan tältä Vanajalta? Ei täällä oo muuta kun Sotkia. Pikkusen on erilainen sotka kuin kotka.

No se Vanajavesi, joka on osimoilleen Hämeenlinnan ja Valkeakosken välissä. Tunnettua merikotkaseutua, valtasivat alueet maakotkilta, siitä paljonkin juttua joku vuosi takaperin paikallislehdistössä. Ja samalla selitti sen, miksi näin mökillä usein merikotkia ja vain harvakseltaan maakotkia.

• randombypasser kirjoitti:

No se Vanajavesi, joka on osimoilleen Hämeenlinnan ja Valkeakosken välissä. Tunnettua merikotkaseutua, valtasivat alueet maakotkilta, siitä paljonkin juttua joku vuosi takaperin paikallislehdistössä. Ja samalla selitti sen, miksi näin mökillä usein merikotkia ja vain harvakseltaan maakotkia.

Se on varmaan siellä päin missä on ne suuret selät.
        Meillä päin kun se vanaja on sellanen kapea liru enää.

• JeroP kirjoitti:

Se on varmaan siellä päin missä on ne suuret selät.
        Meillä päin kun se vanaja on sellanen kapea liru enää.

No noi kotkien reviirialueet on aika massiivia, niin Vanajan alue on pikkujuttu niille ja siksi niitä liihottelee Tampereella asti. Toi yksi paikallinen maakotkakin on nyttemmin kadonnut ja ihmekös tuo, kun ajelivat liki neliökilometrin mettää alas siltä suunnalta missä sen pesintäalue oli. Siinä taisi mennä pesintäalueen suojamettä tai jotain nurin, niin sitten osoite vaihtui.

• Anonyymi

Taisi olla kiljusieppo.

• Uljas ja upea lintu.

Kun asuu vesistön lähellä tai pääsee mökkeilemään sinne aika ajoin, niin kaikki on mahdollista. Pitää toki olla vähän kiinnostunut luonnosta bongailun muododssa.

Jostain syystä (ihan vaan kotkasta johtuen) mulle tulee aina mieleen vanha Light Beer -mainos, tämmönen kävelevä jukeboksi kun olen.

https://youtu.be/LdZ80syLF3E?si=MuuzyvJsjBz4gRSl

• Anonyymi

🤣 nyt muistin tuon. Silti lestahuora kiljunhokija voisi tappaa itsensä löysäpilluisena junttihuoraperseenä.

• Anonyymi

Mahtavaa. 😊
        >simiti<

• Anonyymi

Itse olen nähnyt Suomessa partakorppikotkan. et mitäs siihen sanot?

• Anonyymi

Minäpäs olen ollut jo 2 viikkoa ajamatta partaa.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäpäs olen ollut jo 2 viikkoa ajamatta partaa.

>simiti<

Mut sul ei ole siipiä, joilla lentää. Tämäkin seisoi toki vain oksalla. Mut oli kiva näky. Ja kahdessa viikossa ei synny partaa, on toki pitkä sänki.

• Anonyymi

Mä oon nähnyt Suomessa undulaatteja karalintuja ynnä myös riikinkukkoja. Broileria en ole nähnyt.

• Anonyymi

Mä olen nähnyt auton ikkunasta välillä Hämeenlinna-Forssa maassa kotkan.
      Se oli aikahyvin suojavärinen maaston kanssa.
      Joitakin vuosia sitten.
      Komia.
      Vilma

• Jos se oli lokki, mutta läheltä nähtynä.

• Anonyymi

Älä naurata.
        Mä olen tosissani.
        Ei voi sanoa kuljettajalle, pysähdyt n y t tai peruuta n y t.
        Tosin olen nähnyt Tarvoontien vieressä kosteikossa lähellä Jorvia haikaran.
        Silloin bussissa. Eikä taaskaan voinut pysähdyttää.
        Lokit erotan. Nauru, selkä, harmaa ja tiira. Meriharakkapa on eri ja kiva lintu.
        Vilma

• Anonyymi

Minäpä näinkin ihan kovin pienen pupujussin, hirveän pieni se oli 🐰

- Sheena

• Anonyymi

Jussit on kivoja? Oli varmaan niin pieni vielä, ettei sillä ollut siipiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jussit on kivoja? Oli varmaan niin pieni vielä, ettei sillä ollut siipiä?

Kivoja on, mutta saa pelätä niiden joutuvan auton alle...

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kivoja on, mutta saa pelätä niiden joutuvan auton alle...

- Sheena

Kantsii ajaa niin lujaa, ettei kukaan kerkeä jäädä alle. Oikeasti kerran tuli paha mieli, kun törmäsin siileen. Kyllä harmitti, muttei jäänyt kitumaan. Kävin tarkastamassa.

>simiti<

• Anonyymi

Se oli lokki.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      177
      14545
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      117
      10390
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      105
      9257
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      25
      8710
    5. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      50
      8360
    6. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      49
      6857
    7. 179
      6445
    8. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      143
      5288
    9. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      29
      5262
    10. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      422
      1444
    Aihe