Sähköpyörät omaksi alaryhmäkseen

Anonyymi-ap

Ei siis mitään vastaan sähkäreitä mutta paljon tulee kyselyitä sähköpyöristä innostuneilta. ja merkit ja tekniikat ei välttämättö ole tuttuja meille väkisinpyöräilijöillle. Toisaalta mitään kauheen uutta ja hienoa tekniikkaa noista kyselysitä ei opi kun ne ovat lähinnä "onko ( tarjouksessa oleva hinnat alkaen)-pyörä hyvä. Tai jopa näitä että "miten saan (hinnat alkaen)-pyörän viritettyä.

Vai onko mielestänne palsta vaarassa hiljentyä jos nämä erotetaan toisistaan?

94

680

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköpyöriä ei juurikaan käytetä urheiluun ja kuntoiluun joten sopisivat paremmin jollekin muulla palstalle.
      Tällä palstalla keskustellaan urheilusta ja kuntoilusta polkupyörällä.

      • Anonyymi

        Pyöräilyyn käytetään kuitenkin. Palsta on Pyöräily. Pyöräilyä on muutakin, kuin vain urheilua ja kuntoilua. Se, että pyöräily palsta sattuu olemaan "Urheilu ja kuntoilu" alla, ei merkitse keskustelun aiheiden osalta mitään. Jos on pyöräilyyn liittyvästä kyse, niin saa ja voi keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilyyn käytetään kuitenkin. Palsta on Pyöräily. Pyöräilyä on muutakin, kuin vain urheilua ja kuntoilua. Se, että pyöräily palsta sattuu olemaan "Urheilu ja kuntoilu" alla, ei merkitse keskustelun aiheiden osalta mitään. Jos on pyöräilyyn liittyvästä kyse, niin saa ja voi keskustella.

        Joo, ei tässä olla ketään syrjimässä.
        Vaan mietitään riittäisikö lukijoita ja kirjoittajia jos tämän palstan jakaisi kahtia. Olisi erikseen pyöräily ja sähkö(avusteinen) pyöräily.


    • Anonyymi

      Hyvä aloitus!

    • Anonyymi

      Voi olla vaikeaa saada ylläpito toteuttamaan mitään toiveita.

    • Anonyymi

      Mielestäni hiljaisen palstan jakaminen on turhaa ja jakaminen levittäisi keskustelut tarpeettomasti.
      Sähköpyörässä on samat osat kuin luomupyörässäkin, toki sähköistys lisäksi. Monesti palstalla kysytään apua pyörän korjaukseen. Esimerkiksi nyt kysytään kuminvaihtoon liukkaria, värillisiä kaapeleita ja naparasvaa ja Nakamura-pyörän hyvyyttä. Jos palsta jaettaisiin luomu- ja sähköpyöriin, niin kummalla osiolla nämä aiheet tulisivat?

      • Anonyymi

        Näiden kaltaisia voisi hyvinkin löytyä täältä pyöräosioilta jos hakemaan lähtee. Mutta toisaalta yli puolet uusista kysymyksistä ovat sähköavusteisten pyörien hankkijoiden tai hankkimisesta kiinnostuneiden kysymyksiä joihin sähköpyöräilijät ovat varmaan parempia vastaamaan...kysytään kokemuksia työmatkapyöräilystä, minkälaisia etäisyyksiä sähköavusteisella, onko Fitnord hyvä, jopa taitetaan peistä sähköpyörien virittelystä ja viritettyjen huippunopeuksista. Kaikki nämä ovat ihan hepreaa tavispyöräilijöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näiden kaltaisia voisi hyvinkin löytyä täältä pyöräosioilta jos hakemaan lähtee. Mutta toisaalta yli puolet uusista kysymyksistä ovat sähköavusteisten pyörien hankkijoiden tai hankkimisesta kiinnostuneiden kysymyksiä joihin sähköpyöräilijät ovat varmaan parempia vastaamaan...kysytään kokemuksia työmatkapyöräilystä, minkälaisia etäisyyksiä sähköavusteisella, onko Fitnord hyvä, jopa taitetaan peistä sähköpyörien virittelystä ja viritettyjen huippunopeuksista. Kaikki nämä ovat ihan hepreaa tavispyöräilijöille.

        No, miksi luet ketjua, joita et ymmärrä ja jotka eivät sinua koske?


      • Anonyymi

        Mopoissakin on kuminvaihto hankalaa ja naparasvaa tarvii. Ehkä sähköpyörät voisi yhdistää mopo-palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, miksi luet ketjua, joita et ymmärrä ja jotka eivät sinua koske?

        Just siksi että ne ovat täällä polkupyörien joukossa. Niin ei tarvitsisi olla. Perustakaa oma lihasheikkouspyörien ryhmä 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just siksi että ne ovat täällä polkupyörien joukossa. Niin ei tarvitsisi olla. Perustakaa oma lihasheikkouspyörien ryhmä 😀

        Trollaaja havaittu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Just siksi että ne ovat täällä polkupyörien joukossa. Niin ei tarvitsisi olla. Perustakaa oma lihasheikkouspyörien ryhmä 😀

        Kannattaa varmasti tajuta se että täällä kirjoittavat henkilöt eivät voi mitään "omia ryhmiään", vaan jos palstajakoja halutaan uudistaa, niin vain ylläpito voi asian tehdä, eli sinne viestä josko näin haluaisivat tehdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mopoissakin on kuminvaihto hankalaa ja naparasvaa tarvii. Ehkä sähköpyörät voisi yhdistää mopo-palstalle.

        Kun laki määrittelee nuo sähköavusteiset pyörät täysin polkupyöriksi ja niiden osat sähkö-osia lukuunottamatta ovat hyvin pitkälti yhteneviä "luomu"pyörien kanssa sekä liikennesäännöt ovat täysin idettisiä, niin miksi sähköavusteiset pyörät "yhdistettäisiin" mopo palstalle jonka kanssa niillä on paljon vähemmän yhteneviä nimittäjiä.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kun laki määrittelee nuo sähköavusteiset pyörät täysin polkupyöriksi ja niiden osat sähkö-osia lukuunottamatta ovat hyvin pitkälti yhteneviä "luomu"pyörien kanssa sekä liikennesäännöt ovat täysin idettisiä, niin miksi sähköavusteiset pyörät "yhdistettäisiin" mopo palstalle jonka kanssa niillä on paljon vähemmän yhteneviä nimittäjiä.

        Mopo lyhenne tulee sanoista moottori polkupyörä.
        Myös mopoissa vaadittiin aluksi että pystyi liikuttamaan polkimilla vaikka oikeasti niillä ei tietenkään polkemalla liikuttu oikeasti. Eli on paljon yhteneväisiä piirteitä mopojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mopo lyhenne tulee sanoista moottori polkupyörä.
        Myös mopoissa vaadittiin aluksi että pystyi liikuttamaan polkimilla vaikka oikeasti niillä ei tietenkään polkemalla liikuttu oikeasti. Eli on paljon yhteneväisiä piirteitä mopojen kanssa.

        Mopedi on kevyt moottoriajoneuvo. Helkama antoi vuonna 1955 eräälle mopedimallilleen nimen Mopo ja nimi tuli todellakin sanasta moottoripolkupyörä, joka kuvastaa kenties kyseistä mallia, mutta ei kaikkia mopoja, tai alkuperäisellä mopedi termillä sanottuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mopedi on kevyt moottoriajoneuvo. Helkama antoi vuonna 1955 eräälle mopedimallilleen nimen Mopo ja nimi tuli todellakin sanasta moottoripolkupyörä, joka kuvastaa kenties kyseistä mallia, mutta ei kaikkia mopoja, tai alkuperäisellä mopedi termillä sanottuna.

        ...tai mopedeja alkuperäisellä mopedi termillä sanottuna.


    • Anonyymi

      Yhdyn aloittajaan. Itsekin omin voimin polkijana on sangen turhauttavaa kun sähköpolkijat vievät kaiken ilmatilan jankutuksillaan. Kyllä todelliset polkupyöräilijät tarvitsevat oman palstansa jossa pitkän matkan polkijat spandexeissaan voivat kertoa kokemuksistaan. Kaiken hälinän keskellä viitsi itse kirjoittaa mitään enkä täällä siksi enää juuri viihdykään.

      • Anonyymi

        Spandeksien lisäksi myös lyhyenmatkanpyöräilijät voivat täällä vaikkapa avautua spandexeista tai mistä nyt haluaa.


      • Eiköhän tällä(kin) palstalla isompi ongelma (kuin tuo palstan "jakaminen") ole palstalla trollaavat kirjoittajat (kuten vaseliinimies, lihasheikkoumies, keppiä pinnoihin mies j mitä kaikkea niitä onkaan ollut).
        Nopealla otannalla ainakin noin 30%:a kaikista aloituksista on puhtaasti trollaavia aloituksia (ja tuon päälle vielä jonkin verran sellaisia että ei voi oll täysin varma on trolli vaiko ei...) ja sitten useassa ketjussa hyväkin keskustelu loppuni trollien ilmestymiseen.

        Iso osa "ei trollaus" aiheista koskee pyörien tekniikkaa (sekä sähköavusteisten että "luomujen") taikka pyöräilyn liikennesääntöjä. Suhteellisen vähäinen määrä keskustelua "pelkästä pyöräilystä".

        Eli ei tämän palstan "ongelmaa" ratkaista palstan jakamisella (mikä periaatteessa voisi kyllä olla ok. mutta mutta...) vaan sillä että palstalta saataisin puhtaat trollit pois.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Eiköhän tällä(kin) palstalla isompi ongelma (kuin tuo palstan "jakaminen") ole palstalla trollaavat kirjoittajat (kuten vaseliinimies, lihasheikkoumies, keppiä pinnoihin mies j mitä kaikkea niitä onkaan ollut).
        Nopealla otannalla ainakin noin 30%:a kaikista aloituksista on puhtaasti trollaavia aloituksia (ja tuon päälle vielä jonkin verran sellaisia että ei voi oll täysin varma on trolli vaiko ei...) ja sitten useassa ketjussa hyväkin keskustelu loppuni trollien ilmestymiseen.

        Iso osa "ei trollaus" aiheista koskee pyörien tekniikkaa (sekä sähköavusteisten että "luomujen") taikka pyöräilyn liikennesääntöjä. Suhteellisen vähäinen määrä keskustelua "pelkästä pyöräilystä".

        Eli ei tämän palstan "ongelmaa" ratkaista palstan jakamisella (mikä periaatteessa voisi kyllä olla ok. mutta mutta...) vaan sillä että palstalta saataisin puhtaat trollit pois.

        > vaan sillä että palstalta saataisin puhtaat trollit pois.

        Lihasheikkousmies on puhdas provokaattori, jolla ilmeisesti on myös todellisuudessa 80-luvun nuoruudestaan peräisin oleva teräsrunkopyörä. Pyörässä on vannejarrut. Nämä asiat pitävät hänet kiinni polkupyörissä, mutta häneen pätee sanonta että "vanha kääkkä ei opi uusia temppuja". Sähkö yhdistettynä pyöriin ei vain saisi toimia, mutta se toimii silti.

        Vaseliinimies aka Keppiä vanteisiin -mies puolestaan on 100 % trolli, jolla ei ole koskaan mitään asiaa. Hän vastaa kun ei kysytä ja vastaa kysymyksillä eli soossaa joka väliin tekohauskuuttaan. Ketään ei vaan naurata.

        Onneksi asiaa on enemmän kuin näiden kahden höpötyksiä.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Eiköhän tällä(kin) palstalla isompi ongelma (kuin tuo palstan "jakaminen") ole palstalla trollaavat kirjoittajat (kuten vaseliinimies, lihasheikkoumies, keppiä pinnoihin mies j mitä kaikkea niitä onkaan ollut).
        Nopealla otannalla ainakin noin 30%:a kaikista aloituksista on puhtaasti trollaavia aloituksia (ja tuon päälle vielä jonkin verran sellaisia että ei voi oll täysin varma on trolli vaiko ei...) ja sitten useassa ketjussa hyväkin keskustelu loppuni trollien ilmestymiseen.

        Iso osa "ei trollaus" aiheista koskee pyörien tekniikkaa (sekä sähköavusteisten että "luomujen") taikka pyöräilyn liikennesääntöjä. Suhteellisen vähäinen määrä keskustelua "pelkästä pyöräilystä".

        Eli ei tämän palstan "ongelmaa" ratkaista palstan jakamisella (mikä periaatteessa voisi kyllä olla ok. mutta mutta...) vaan sillä että palstalta saataisin puhtaat trollit pois.

        Ehkäpä nuo hahmot poistuisivat aloituksessa ehdotetun uudistuksen myötä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä nuo hahmot poistuisivat aloituksessa ehdotetun uudistuksen myötä...

        Tuskin, koska ovat itsensä vankeja. Seeprat jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin, koska ovat itsensä vankeja. Seeprat jne

        Tai sitten ovat syntyneet vastareaktioksi sähköpyörähöpinään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > vaan sillä että palstalta saataisin puhtaat trollit pois.

        Lihasheikkousmies on puhdas provokaattori, jolla ilmeisesti on myös todellisuudessa 80-luvun nuoruudestaan peräisin oleva teräsrunkopyörä. Pyörässä on vannejarrut. Nämä asiat pitävät hänet kiinni polkupyörissä, mutta häneen pätee sanonta että "vanha kääkkä ei opi uusia temppuja". Sähkö yhdistettynä pyöriin ei vain saisi toimia, mutta se toimii silti.

        Vaseliinimies aka Keppiä vanteisiin -mies puolestaan on 100 % trolli, jolla ei ole koskaan mitään asiaa. Hän vastaa kun ei kysytä ja vastaa kysymyksillä eli soossaa joka väliin tekohauskuuttaan. Ketään ei vaan naurata.

        Onneksi asiaa on enemmän kuin näiden kahden höpötyksiä.

        Lihasheikkousmies on nimenomaan vastaisku sähköjäniksille.

        Mutta kyllä se varmaan osais käydä sähköjönisten palstalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihasheikkousmies on nimenomaan vastaisku sähköjäniksille.

        Mutta kyllä se varmaan osais käydä sähköjönisten palstalla

        Voi olla, ettei häntä kiinnostaisi - miksi ihmeessä vaivautua, jos (kaikkia hyödyttävä) tavoite saavutettaisiin?


    • Anonyymi

      Miksi ei voisi vain myöntää ettei moottorilla pyöräily ole omin voimin pyörällä liikkumista? Moottoriurheiluketjuun vain yksi polku lisää.

      • Anonyymi

        Tuo oli hyvä kommentti - on tosiaan kummallista, kuinka (tutkimustenkin valossa todettu) tosiasia yritetään vääntää muuksi. Sähköpyöräily on eri asia kuin luomupyöräily; jostain syystä toisille vain tuntuu tekevän tiukkaa hyväksyä/myöntää sitä... Vaikuttimia voimme vain arvailla (vaikka jokainen ne tietää, mikä tekee asiasta nolomman/säälittävämmän).


      • Silti jostain ihmeellisestä syystä ajetaan esimerkiksi UCI:n (Union Cycliste Internationale, eli kansainvälinen polkupyöräurheilun kattojärjestö) alaista E-MTB Cross Country maailman Cup sarjaa.

        Aika ihmeellistä jos sinun mielestäsi tuo ei ole edes ”omin voimin liikkumista” mutta silti pyöräurheilun kattojärjestö pyörittää kansainvälistä kilpasarjaa kyseisillä pyörillä..


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Silti jostain ihmeellisestä syystä ajetaan esimerkiksi UCI:n (Union Cycliste Internationale, eli kansainvälinen polkupyöräurheilun kattojärjestö) alaista E-MTB Cross Country maailman Cup sarjaa.

        Aika ihmeellistä jos sinun mielestäsi tuo ei ole edes ”omin voimin liikkumista” mutta silti pyöräurheilun kattojärjestö pyörittää kansainvälistä kilpasarjaa kyseisillä pyörillä..

        Onhan siellä para-cyclist sarjakin, eli ei tuossa mitään ihmeellistä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli hyvä kommentti - on tosiaan kummallista, kuinka (tutkimustenkin valossa todettu) tosiasia yritetään vääntää muuksi. Sähköpyöräily on eri asia kuin luomupyöräily; jostain syystä toisille vain tuntuu tekevän tiukkaa hyväksyä/myöntää sitä... Vaikuttimia voimme vain arvailla (vaikka jokainen ne tietää, mikä tekee asiasta nolomman/säälittävämmän).

        "Tuo oli hyvä kommentti."

        Päin vastoin, onneton kommentti.

        Sähköpyöräily on de facto pyöräilyä, koska se käyttää perinteistä polkupyörärunkoa, polkimia ja sähköavustus lakkaa 25 km/h nopeudessa.

        Näin kulkuväline kuuluu pyöräilijän liikennesääntöihin, ei vaadi ajokorttia, rekisteröintiä tai pakollista liikennevakuutusta. Toisaalta sähköpyöräily voi olla mopoilua, jos laite ylittää 250 W tehon tai 25 km/h nopeuden tai siinä on kaasukahva, jolla voi ajaa ilman polkemista – tällöin ajoneuvo rekisteröidään mopoksi (L1e-B), sille otetaan liikennevakuutus ja kuljettajalla on oltava mopokortti.

        Tämä kaksoisluokittelu korostaa, että sähköpyöräilyn asema määrittyy teknisten ominaisuuksien ja lainsäädännön risteyksessä.

        Sähköpyöräily tarjoaa kohtalaista aerobista liikuntaa, parantaa sydän- ja verisuoniterveyttä sekä hengitys- ja lihastoimintaa. Se vahvistaa lihaksia ja niveliä, tukee aineenvaihduntaa sekä painonhallintaa. Psyykkisesti sähköpyöräily lisää endorfiineja, vähentää stressiä ja parantaa mielialaa sekä unenlaatua. Sähköavustus madaltaa kynnystä liikkua, lisäten päivittäistä aktiivisuutta ja ulkoilumahdollisuuksia kaikenikäisille ja -kuntoisille, mikä ylläpitää säännöllistä liikuntaa pitkällä tähtäimellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo oli hyvä kommentti."

        Päin vastoin, onneton kommentti.

        Sähköpyöräily on de facto pyöräilyä, koska se käyttää perinteistä polkupyörärunkoa, polkimia ja sähköavustus lakkaa 25 km/h nopeudessa.

        Näin kulkuväline kuuluu pyöräilijän liikennesääntöihin, ei vaadi ajokorttia, rekisteröintiä tai pakollista liikennevakuutusta. Toisaalta sähköpyöräily voi olla mopoilua, jos laite ylittää 250 W tehon tai 25 km/h nopeuden tai siinä on kaasukahva, jolla voi ajaa ilman polkemista – tällöin ajoneuvo rekisteröidään mopoksi (L1e-B), sille otetaan liikennevakuutus ja kuljettajalla on oltava mopokortti.

        Tämä kaksoisluokittelu korostaa, että sähköpyöräilyn asema määrittyy teknisten ominaisuuksien ja lainsäädännön risteyksessä.

        Sähköpyöräily tarjoaa kohtalaista aerobista liikuntaa, parantaa sydän- ja verisuoniterveyttä sekä hengitys- ja lihastoimintaa. Se vahvistaa lihaksia ja niveliä, tukee aineenvaihduntaa sekä painonhallintaa. Psyykkisesti sähköpyöräily lisää endorfiineja, vähentää stressiä ja parantaa mielialaa sekä unenlaatua. Sähköavustus madaltaa kynnystä liikkua, lisäten päivittäistä aktiivisuutta ja ulkoilumahdollisuuksia kaikenikäisille ja -kuntoisille, mikä ylläpitää säännöllistä liikuntaa pitkällä tähtäimellä.

        Nyt se jankunjankun näköjään alkaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt se jankunjankun näköjään alkaa...

        Sähköpyöräiljöiden on todella vaikeaa tunnustaa tosiasioita - varmasti raskas elämä heillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyöräiljöiden on todella vaikeaa tunnustaa tosiasioita - varmasti raskas elämä heillä.

        Miksi jatkat tuota jankuttamista?

        No koska et voi asialle mitään, vingut vain pahaa oloasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jatkat tuota jankuttamista?

        No koska et voi asialle mitään, vingut vain pahaa oloasi.

        Sauvakävely tarjoaa kohtalaista aerobista liikuntaa, parantaa sydän- ja verisuoniterveyttä sekä hengitys- ja lihastoimintaa. Se vahvistaa lihaksia ja niveliä, tukee aineenvaihduntaa sekä painonhallintaa. Psyykkisesti sauvakävely lisää endorfiineja, vähentää stressiä ja parantaa mielialaa sekä unenlaatua. Sauvojen käyttö madaltaa kynnystä liikkua, lisäten päivittäistä aktiivisuutta ja ulkoilumahdollisuuksia kaikenikäisille ja -kuntoisille, mikä ylläpitää säännöllistä liikuntaa pitkällä tähtäimellä.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Silti jostain ihmeellisestä syystä ajetaan esimerkiksi UCI:n (Union Cycliste Internationale, eli kansainvälinen polkupyöräurheilun kattojärjestö) alaista E-MTB Cross Country maailman Cup sarjaa.

        Aika ihmeellistä jos sinun mielestäsi tuo ei ole edes ”omin voimin liikkumista” mutta silti pyöräurheilun kattojärjestö pyörittää kansainvälistä kilpasarjaa kyseisillä pyörillä..

        Voi Santtu miten naiivi olet. Pyöräteollisuus toki ajaa toki omaa etuaan ja mitä kalliimmille pyörille saadaan tarjontaa, sen parempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi Santtu miten naiivi olet. Pyöräteollisuus toki ajaa toki omaa etuaan ja mitä kalliimmille pyörille saadaan tarjontaa, sen parempi.

        Aika huonosti taidat tietää keskustelusta UCI:n ympärillä. Useat pyörävalmistajat vuosien varrella ovat kritisoineet UCI:n pyörien teknisiä sääntöjä todella "vanhahtaviksi" ja jälkeenjääneiksi.
        Tuosta hyvänä esimerkkinä voit verrata vaikka Tour de Francen voittajapyöriä (eli UCI:n sääntöjen mukaisia pyöriä) vaikkapa huipputason Triathlon pyöriin (jotka eivät siis ole UCI:n sääntöjen alaisia)...

        Eli pyöräteollisuus kritisoi vahvasti UCI:n kalustosääntöjä mutta sitä olet sitämieltä että UCI ajaa pyöräteollisuuden etuja... Että näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siellä para-cyclist sarjakin, eli ei tuossa mitään ihmeellistä ole.

        Ja näitä para-pyöräilijöitä ja heidän luokkiaan et sitten laske pyöräilyksi, vai miten tämä pitäisi tulkita, kun näitä asioita vertaat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sauvakävely tarjoaa kohtalaista aerobista liikuntaa, parantaa sydän- ja verisuoniterveyttä sekä hengitys- ja lihastoimintaa. Se vahvistaa lihaksia ja niveliä, tukee aineenvaihduntaa sekä painonhallintaa. Psyykkisesti sauvakävely lisää endorfiineja, vähentää stressiä ja parantaa mielialaa sekä unenlaatua. Sauvojen käyttö madaltaa kynnystä liikkua, lisäten päivittäistä aktiivisuutta ja ulkoilumahdollisuuksia kaikenikäisille ja -kuntoisille, mikä ylläpitää säännöllistä liikuntaa pitkällä tähtäimellä.

        Pitääkö tästä sitten tulkita että sauvakävely ei ole kävelyä, vai miten asia pitää ajatella?


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Aika huonosti taidat tietää keskustelusta UCI:n ympärillä. Useat pyörävalmistajat vuosien varrella ovat kritisoineet UCI:n pyörien teknisiä sääntöjä todella "vanhahtaviksi" ja jälkeenjääneiksi.
        Tuosta hyvänä esimerkkinä voit verrata vaikka Tour de Francen voittajapyöriä (eli UCI:n sääntöjen mukaisia pyöriä) vaikkapa huipputason Triathlon pyöriin (jotka eivät siis ole UCI:n sääntöjen alaisia)...

        Eli pyöräteollisuus kritisoi vahvasti UCI:n kalustosääntöjä mutta sitä olet sitämieltä että UCI ajaa pyöräteollisuuden etuja... Että näin.

        Tuo vain vahvistaa mitä sanoin. Haluavat tarjota uudempia ja kalliimpia hilavitkuttimia kuluttajilla kilpaurheilua keppihevosena käyttäen.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Ja näitä para-pyöräilijöitä ja heidän luokkiaan et sitten laske pyöräilyksi, vai miten tämä pitäisi tulkita, kun näitä asioita vertaat?

        Lasketaan, hehön ainakin taitavat pyöräillä itse, vai onkohan mahdollista käyttää avustusta?


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Pitääkö tästä sitten tulkita että sauvakävely ei ole kävelyä, vai miten asia pitää ajatella?

        Ei, vaan se on "kohtalaista aerobista liikuntaa", kuten avustettu pyöräily. Siis sellaista tekemistä, joka on melkein jotain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vain vahvistaa mitä sanoin. Haluavat tarjota uudempia ja kalliimpia hilavitkuttimia kuluttajilla kilpaurheilua keppihevosena käyttäen.

        Siis miten voi olla mahdollista, pyörä/osavalmistajat käyttävät huippu-urheilua tuotteidensa markkinointiin..?
        Näinhän ei missään muussa lajissa tapahdu, eihän..?
        EI tapahdu vaikkapa moottoriurheilussa, hiihdossa, tenniksessä, golf:ssa, eikä juoksussa eikä... eikä... Vain ja ainoastaan pyöräilyssä... JUst joo.
        Kannattaa huomioida että pyöräily on huippu-urheilua (myös sähköavusteinen MC) jota käytetään myös markkinointiin, näin on lähes kaiken huippurheilun kanssa (iahn alkaen Adidaksen, Niken yms. urheiluvaatteista).

        Ja tosiaan, pyörävalmistajat Kritisoivat UCI:n vanhahtavia sääntöjä, eli pystyvät valmistamaan parempia kilpapyöriä (esim. Tour de France vs. Triathlon) kuin mitä UCI:n säännöt mahdollistavat. Eli että "normaalilla siviilillä" voi olla parempi/nopeampi kilpapyörä kuin mitä UCI:n alaisten kisojen tehdastalleilla on tarjota kilpailijoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan se on "kohtalaista aerobista liikuntaa", kuten avustettu pyöräily. Siis sellaista tekemistä, joka on melkein jotain.

        Miten määrittelet "kohtalaisen airobisen liikunnan"? Ja pyöräily on sitten mitä?


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Miten määrittelet "kohtalaisen airobisen liikunnan"? Ja pyöräily on sitten mitä?

        Airobinen liikunta viittaa soutuun.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Siis miten voi olla mahdollista, pyörä/osavalmistajat käyttävät huippu-urheilua tuotteidensa markkinointiin..?
        Näinhän ei missään muussa lajissa tapahdu, eihän..?
        EI tapahdu vaikkapa moottoriurheilussa, hiihdossa, tenniksessä, golf:ssa, eikä juoksussa eikä... eikä... Vain ja ainoastaan pyöräilyssä... JUst joo.
        Kannattaa huomioida että pyöräily on huippu-urheilua (myös sähköavusteinen MC) jota käytetään myös markkinointiin, näin on lähes kaiken huippurheilun kanssa (iahn alkaen Adidaksen, Niken yms. urheiluvaatteista).

        Ja tosiaan, pyörävalmistajat Kritisoivat UCI:n vanhahtavia sääntöjä, eli pystyvät valmistamaan parempia kilpapyöriä (esim. Tour de France vs. Triathlon) kuin mitä UCI:n säännöt mahdollistavat. Eli että "normaalilla siviilillä" voi olla parempi/nopeampi kilpapyörä kuin mitä UCI:n alaisten kisojen tehdastalleilla on tarjota kilpailijoille.

        Normaali siviili ei hyödy mitään sähköpyörien kilpatoiminnasta. Sähköpyörät jo nyt mallista riippumatta kulkee sen max 25km/h. Parannukset täten ovat yhtä tyhjän kanssa.
        Vaikea kuvitella miten normaalissa pyöräilyssä olisi merkitystä sekunnin osien nopeammasta ajasta.
        Sähköpontsoilija ehtii vetää Alkon ovenrivasta sekunnin enne sulkemisaikaa kilpakykyisemmällä pelillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo oli hyvä kommentti."

        Päin vastoin, onneton kommentti.

        Sähköpyöräily on de facto pyöräilyä, koska se käyttää perinteistä polkupyörärunkoa, polkimia ja sähköavustus lakkaa 25 km/h nopeudessa.

        Näin kulkuväline kuuluu pyöräilijän liikennesääntöihin, ei vaadi ajokorttia, rekisteröintiä tai pakollista liikennevakuutusta. Toisaalta sähköpyöräily voi olla mopoilua, jos laite ylittää 250 W tehon tai 25 km/h nopeuden tai siinä on kaasukahva, jolla voi ajaa ilman polkemista – tällöin ajoneuvo rekisteröidään mopoksi (L1e-B), sille otetaan liikennevakuutus ja kuljettajalla on oltava mopokortti.

        Tämä kaksoisluokittelu korostaa, että sähköpyöräilyn asema määrittyy teknisten ominaisuuksien ja lainsäädännön risteyksessä.

        Sähköpyöräily tarjoaa kohtalaista aerobista liikuntaa, parantaa sydän- ja verisuoniterveyttä sekä hengitys- ja lihastoimintaa. Se vahvistaa lihaksia ja niveliä, tukee aineenvaihduntaa sekä painonhallintaa. Psyykkisesti sähköpyöräily lisää endorfiineja, vähentää stressiä ja parantaa mielialaa sekä unenlaatua. Sähköavustus madaltaa kynnystä liikkua, lisäten päivittäistä aktiivisuutta ja ulkoilumahdollisuuksia kaikenikäisille ja -kuntoisille, mikä ylläpitää säännöllistä liikuntaa pitkällä tähtäimellä.

        "Toisaalta sähköpyöräily voi olla mopoilua, jos laite ylittää 250 W tehon tai siinä on kaasukahva, jolla voi ajaa ilman polkemista – tällöin ajoneuvo rekisteröidään mopoksi (L1e-B), sille otetaan liikennevakuutus ja kuljettajalla on oltava mopokortti."

        Taas on käyty OP:n sivuilla lukemassa väärää tietoa ja puhutaan paskaa....vittu näitä ääliöitä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Anonyymi

      En tätä ketjua aloittaessani tarkoittanut että sähköavusteiset pyörät olisivat yhtään vähempää pyöriä.
      Totean vaan että nuo sähköavusteiset ovat usein meillä väkisinpyöräilijöille tuntemattomia merkkejään joilla on omat myyntikanavansa, toki perinteisilläkin pyörämerkeillä on sähköpyöriä.
      Sähköpyöriä koskevat kysymykset eivät useinkaan ole teknisiä kysymyksiä eivätkä useinkaan liity pyöräilyyn, vaan paljon pohditaan sitä, sopisiko sähköpyörä x kilometrin työmatka-ajoon tai minkä merkkinen olisi paras. Kysymyksiä tulee aika paljon. Siksi yleisen pyöräilypalstan alla voisi olla erityisesti sähköpyöräilyä koskevai kysymyksiä koskeva palsta. Samaa pyöräilypalstaahan tässä oltais edelleen.

      • Anonyymi

        Kyllä ne mahtuu molemmat tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne mahtuu molemmat tänne.

        Ei siltä näytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siltä näytä.

        Sähköpyöräilyyn oma palsta, kaiken maailman Fitnordien virityskysymykset eivät kuulu pyöräilypalstalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyöräilyyn oma palsta, kaiken maailman Fitnordien virityskysymykset eivät kuulu pyöräilypalstalle!

        Miksi ei kuulu? Pitääkö puhua ketjuista vai reisilihaksista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei kuulu? Pitääkö puhua ketjuista vai reisilihaksista?

        Molemmista, jos jälkimmäiset ei oo mopon (moottoroitu polkupyörä) ketjuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siltä näytä.

        Miksi pitäisi mahtua? Sähköpyöräily on luonteeltaan enemmän mopoilua kuin pyöräilyä.


    • Anonyymi

      Huippu-urheilulla ei ole mitään tekemistä keskivartaloltaan lihovan sähköpyöräilijän kanssa. Ikivanhan sanonta "kaikki syyt vähentää liikkumista ovat tekosyitä". Ei sähköpyöräily ole lisännyt liikkumista yhtään, siihen vain on siirtynyt osa pyöräilijöistä ja vähentäneet liikkumistaan.
      E-sarjojen kilpailukuvaan tulee samat tekniset katsastukset, tarkastukset ja moottoreiden hyväksyntäkiemurat kuin muussakin moottoriurheilussa. Sitä on moottoriurheilu.

    • Anonyymi

      Komm: "Kyllä ne mahtuu molemmat tänne, sähköavusteiset ja pakotetut."

      Vastaus: "Ei siltä näytä."

      Ahdasmielisyys estää sen.

      • Anonyymi

        Ahdasmieliset sähköpyöräilijät tuppautuvat vä-ki-sin mukaan. Pöhköimmät heistä jopa elvistelevät "saavutuksillaan" ja kuvittelevat, että olisivat jotenkin rinnastettavissa oikeisiin pyöräilijöihin. Oma lukunsa ovat tietysti vielä Fitnord-virittäjät ja heidän haaveensa vauhdista... Miksi ei sitten suoraan mopoa virittämään, tai jos ikää on, niin vaikka moottoripyöräkorttia ajamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahdasmieliset sähköpyöräilijät tuppautuvat vä-ki-sin mukaan. Pöhköimmät heistä jopa elvistelevät "saavutuksillaan" ja kuvittelevat, että olisivat jotenkin rinnastettavissa oikeisiin pyöräilijöihin. Oma lukunsa ovat tietysti vielä Fitnord-virittäjät ja heidän haaveensa vauhdista... Miksi ei sitten suoraan mopoa virittämään, tai jos ikää on, niin vaikka moottoripyöräkorttia ajamaan?

        Olen täysin varma, että jos sähköpyöräilylle olisi oma palsta, ei kukaan oikealla pyörällä ajava kirjoittelisi sinne, eikä kenenkään tarvitsisi pahoittaa mieltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahdasmieliset sähköpyöräilijät tuppautuvat vä-ki-sin mukaan. Pöhköimmät heistä jopa elvistelevät "saavutuksillaan" ja kuvittelevat, että olisivat jotenkin rinnastettavissa oikeisiin pyöräilijöihin. Oma lukunsa ovat tietysti vielä Fitnord-virittäjät ja heidän haaveensa vauhdista... Miksi ei sitten suoraan mopoa virittämään, tai jos ikää on, niin vaikka moottoripyöräkorttia ajamaan?

        Mistä olet pahoittanut mielesi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin varma, että jos sähköpyöräilylle olisi oma palsta, ei kukaan oikealla pyörällä ajava kirjoittelisi sinne, eikä kenenkään tarvitsisi pahoittaa mieltään.

        Tuo varmasti olisi hyvä muutos että varsinaisesti sähköavusteisia pyöriä koskevat kesksutelut olisivat omalla "alipalstallaan", tosin en usko että sillä kaikkia ongelmia saataisiin poistettua (osa provoaisi siellä silti), mutta jos edes osa...

        Tällä kesksutelulla kuitenkaan mikään ei muutu, koska päätökset/muutokset tekee vain ja ainoastaan palstan ylläpito, keskustelijat itsessään eivät sitä voi tehdä, eli josmahdollisimman moni keskustelija laittaisi samansuuntaista toivetta palstan ylläpidon suuntaan niin muutos voisi onnistua.
        Itse laitoin äsken kyseisenlaisen pyynnön tuonne: https://www.suomi24.fi/palaute
        joten toivottavasti muutkin sitten tekevät samoin jos tuota mieltä ovat oikeasti ja muutosta siihen haluavat.


      • santtu_1975X
        santtu_1975X kirjoitti:

        Tuo varmasti olisi hyvä muutos että varsinaisesti sähköavusteisia pyöriä koskevat kesksutelut olisivat omalla "alipalstallaan", tosin en usko että sillä kaikkia ongelmia saataisiin poistettua (osa provoaisi siellä silti), mutta jos edes osa...

        Tällä kesksutelulla kuitenkaan mikään ei muutu, koska päätökset/muutokset tekee vain ja ainoastaan palstan ylläpito, keskustelijat itsessään eivät sitä voi tehdä, eli josmahdollisimman moni keskustelija laittaisi samansuuntaista toivetta palstan ylläpidon suuntaan niin muutos voisi onnistua.
        Itse laitoin äsken kyseisenlaisen pyynnön tuonne: https://www.suomi24.fi/palaute
        joten toivottavasti muutkin sitten tekevät samoin jos tuota mieltä ovat oikeasti ja muutosta siihen haluavat.

        Suomi24:ltä tuli vastaus suhteellisen nopeasti:

        Hei!

        Kiitos viestistäsi. Välitän ehdotuksesi kehitystiimillemme.
        Ystävällisin terveisin,

        Lydia
        Käyttäjätuki

        Suomi24, käyttäjätuki

        [email protected]
        www.suomi24.fi


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Suomi24:ltä tuli vastaus suhteellisen nopeasti:

        Hei!

        Kiitos viestistäsi. Välitän ehdotuksesi kehitystiimillemme.
        Ystävällisin terveisin,

        Lydia
        Käyttäjätuki

        Suomi24, käyttäjätuki

        [email protected]
        www.suomi24.fi

        Iso peukku tästä!


      • Anonyymi

        Tässä ei ole haettu kenenkään "eristämistä" ja molemmat alaryhmät näkyvät otsikon "pyöräily" alla.
        Esimerkiksi jos katsot pääotsikkoa "Veneily" saat ruutuusi kaiken vesilläliikkumista koskeva viesti vaihdon.
        Vain jos haluat spesifisti sellaista keskustelua joka koskee vaikka kajakkimelontaa valitset "soutu ja melonta" tai jos on tarkoitus kysyä onko palstalla vuonna 1964 Finnpartnerissa palvellut puosu osoitat kysymyksesi ryhmään "laivat".

        Näin se toimisi täälläkin. Jos vilkaiset nopeasti mitä puhetta on ollut pyöräilypaöstalla näet sen kuten nytkin. Jos kuitenkin haluat keskustella viritetyn Fitnordin huippunopeudesta ja pohdinta La Vueltasta ärsyttää, valitset luokan sähköpyörä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ei ole haettu kenenkään "eristämistä" ja molemmat alaryhmät näkyvät otsikon "pyöräily" alla.
        Esimerkiksi jos katsot pääotsikkoa "Veneily" saat ruutuusi kaiken vesilläliikkumista koskeva viesti vaihdon.
        Vain jos haluat spesifisti sellaista keskustelua joka koskee vaikka kajakkimelontaa valitset "soutu ja melonta" tai jos on tarkoitus kysyä onko palstalla vuonna 1964 Finnpartnerissa palvellut puosu osoitat kysymyksesi ryhmään "laivat".

        Näin se toimisi täälläkin. Jos vilkaiset nopeasti mitä puhetta on ollut pyöräilypaöstalla näet sen kuten nytkin. Jos kuitenkin haluat keskustella viritetyn Fitnordin huippunopeudesta ja pohdinta La Vueltasta ärsyttää, valitset luokan sähköpyörä.

        Totta!


    • Anonyymi

      Juuri ohitin autolla loivassa pitkässä ylämäessä pyöräilijän joka pyöräytti polkimia kerran 50m matkalla, jalkojen asentoa vaihtaakseen. Pyörä oli täysjousto ja tyyppi varusteista päätellen oli "pyörälenkillä".

      • Anonyymi

        Ihan oikee enskatäpäri sähköllä!


      • Anonyymi

        Pahoititko siitä mielesi?


      • Anonyymi

        Näitä "polkijoita" on hauska bongailla. Myöskin niitä on paljon jotka ei polje ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä "polkijoita" on hauska bongailla. Myöskin niitä on paljon jotka ei polje ollenkaan.

        Eilen tuli kelvillä vastaan alakouluikäinen pyörällä, jossa ei ollut polkimia (ehkä) ollenkaan, en ehtinyt havainnoida. Älyttömän vahva sähkömoottori kyllä oli, kun hän lähti mäen alta minua vastaan 50-100 metrin päästä ylämäkeen, niin nopeus oli arvatenkin 35 km/h minun kohdallani. Moottori vain vinkui kohdallani.

        Tosi vahva oli kulkemaan. Olikohan laillinen? Tuskin. Isän luvalla? Ehkä.


    • Anonyymi

      Kokeilin kaverin sähkövahvisteista jotain maastopyörää. Erikoinen kokemus joka ei juuri fillarointia muistuttanut. Läskirenkaat hytkyvät kuin kiisseli mikä toki rohkaisee hyvään polkukniikkaan. Toisaalta raskas ajettava.
      Vähäisimmällä sähköavustukdella oli yhtä kevyt kuin tavallinen pyörä ilman sähköjä, maksimi sähköllä saattoi kiivetä pitkän mäen tippaakaan hengästymättä. Riitti kun näytteli polkemista. Kyllähän siinä polkua kirnuttiin mutta ei se oikein fillarin veroinen kuntoiluvehje ole. Toki kukin makunsa mukaan, onhan mopoja aina tehty niille jotka ei jaksa tai tykkää polkea.

      Yhden käyttäjäryhmän tiedän jolle tuollainen sähkövatkain on loistopeli: lonkka- ja polviongelmaiset.
      Siksi ehdotankin että sähköpyörät siirretään samaan paikkaan jossa keskustellaan rollaattoreista, pyörätuoleista ja muista apuvälineistä.

      • Anonyymi

        Provokaattori havaittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Provokaattori havaittu.

        Lihasheikkoushenkilö havaittu


      • Anonyymi

        Juu, ei noita sähkövispilöitä fillariin parane sekoittaa.


    • Anonyymi

      > Siksi ehdotankin että sähköpyörät siirretään samaan paikkaan jossa keskustellaan rollaattoreista, pyörätuoleista ja muista apuvälineistä.

      Ehdotan että suvaitsemattomat siirtyvät pois tältä foorumilta ja siirtyvät osioihin, joissa keskustellaan suvaitsemattomuudesta: sen syistä ja seurauksista sekä elämää rajoittavista ongelmista.

      • Anonyymi

        Eli suvaitsemattomat sähköpyöräilijät, jotka pakkosyöttävöt omaa agendaansa, voivat siirtyä heille paremmin sopivalle palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli suvaitsemattomat sähköpyöräilijät, jotka pakkosyöttävöt omaa agendaansa, voivat siirtyä heille paremmin sopivalle palstalle.

        Olet suvaitsematon provokaattori. Vain jokin vamma saisi sinut polkemaan sähköpyörällä, joten asian ei pitäisi lainkaan haitata sinua.

        Sinulla on teräsrunkoinen vanha pyörä ja vannejarrut. Sinut ylipuhutaan kuten helllwetti puhutaan jäätymään. Jos on jotakin päättänyt, niin edes rautakanki ei auta.

        Mikä sua vaivaa, voit ohittaa sopimattomat ja itseäsi loukkaavat tekstit. Miksi et tee niin? Vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet suvaitsematon provokaattori. Vain jokin vamma saisi sinut polkemaan sähköpyörällä, joten asian ei pitäisi lainkaan haitata sinua.

        Sinulla on teräsrunkoinen vanha pyörä ja vannejarrut. Sinut ylipuhutaan kuten helllwetti puhutaan jäätymään. Jos on jotakin päättänyt, niin edes rautakanki ei auta.

        Mikä sua vaivaa, voit ohittaa sopimattomat ja itseäsi loukkaavat tekstit. Miksi et tee niin? Vastaa.

        Vamman sattuessa hankkisin suoraan mopon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vamman sattuessa hankkisin suoraan mopon.

        Oletko lyönyt pääsi? Se lienee paha vamma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet suvaitsematon provokaattori. Vain jokin vamma saisi sinut polkemaan sähköpyörällä, joten asian ei pitäisi lainkaan haitata sinua.

        Sinulla on teräsrunkoinen vanha pyörä ja vannejarrut. Sinut ylipuhutaan kuten helllwetti puhutaan jäätymään. Jos on jotakin päättänyt, niin edes rautakanki ei auta.

        Mikä sua vaivaa, voit ohittaa sopimattomat ja itseäsi loukkaavat tekstit. Miksi et tee niin? Vastaa.

        Kaveri vertasi sähköpyörää sähköautoon.
        Mietin hetken ja sanoin että ei - sähkö- bensa- ja dieselautot tehdään kaikki samaan tarkoitukseen, ne vain tankataan eri asemalla.

        Sähköpyörä vertautuisi paremminkin sähkösuksiin.


    • Anonyymi

      Minä taas olen aina ihmetellyt sitä miksi pyöräily on täällä "Urheilu ja kuntoilu"-paikassa.

      • Anonyymi

        Kyseessä on ihan oikea paikka omin lihaksin tapahtuvalle liikuntamuodolle.


      • Anonyymi

        Kyseessä on liikkumismuoto, jossa käytetään omia lihaksia, joten osasto on ihan oikea. Pyöräily on hyvä kuntoilumuoto.


      • Anonyymi

        Kunto kohoaa kyllä kun polkee mutta ei kun on polkevinaan.


    • Anonyymi

      Kuuluisi moottoriurheiluosastoon.

      • Anonyymi

        ja onko sähköpyörällä pakko painaa ohi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja onko sähköpyörällä pakko painaa ohi?

        Ärsyttää kyllä. Varsinkin ylämäessä painavat ohi trikoopelleistä.


    • Anonyymi

      Hankin sähkökuntopyörän, en oo katunut.

      • Anonyymi

        Olisiko sinulla hetki käydä lääkärin juttusilla? Voisit saada apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko sinulla hetki käydä lääkärin juttusilla? Voisit saada apua.

        Ei tarvii lääkäriä kun kunto pysyy yllä sähkökuntopyörän polkimia pyörittämällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvii lääkäriä kun kunto pysyy yllä sähkökuntopyörän polkimia pyörittämällä!

        Kysy päälääkäriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy päälääkäriä.

        Tarkoittanet päälääkärillä johtavaa ylilääkäriä... - Ei tarvitse, sillä sähkökuntopyörän polkimia pyörittämällä pysyvät niin ylä- kuin alapääkin teräkunnossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittanet päälääkärillä johtavaa ylilääkäriä... - Ei tarvitse, sillä sähkökuntopyörän polkimia pyörittämällä pysyvät niin ylä- kuin alapääkin teräkunnossa!

        En tarkoita.


    • Anonyymi

      Voiko sähköpyörästä tehdä sähkökuntopyörän sellaisen takapyörän alle laitettavan rullan avulla?

      • Anonyymi

        EI voi tehdä.

        Voiko teräsrunkoisesta ja vannejarrullisesta vanhasta pyörästä tehdä modernin pyörän, jossa olisi alumiini- tai hiilikuiturunko sekä levyjarrut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI voi tehdä.

        Voiko teräsrunkoisesta ja vannejarrullisesta vanhasta pyörästä tehdä modernin pyörän, jossa olisi alumiini- tai hiilikuiturunko sekä levyjarrut?

        Tottakai, vaihtaa vain osa kerrallaan. Tosin tuossa saattaa joutua vaihtamaan useamman osan :D


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

      Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      402
      2699
    2. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

      Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      111
      2125
    3. Olen niin kesken

      Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      17
      2068
    4. Minkä ikäinen

      Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      106
      1655
    5. Tietääkö joku ylläpidosta?

      Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      232
      1511
    6. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

      Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      186
      1210
    7. Martina ei mennyt naimisiin

      IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1141
    8. Kaninkolojen vaikutus?

      Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      193
      1139
    9. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

      joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      1043
    10. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

      Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      20
      1040
    Aihe