Rakentavaa kommenttia vailla !!

LilQuest

En tiedä onko täällä kyseisestä musiikin lajista kiinnostuneita, mutta toivon että saisin hyvää rakentavaa kommenttia hiphop-biiteistäni !!
En siis kaipaile "hyvää" tai "huonoo" -tyylisiä kommentteja vaan myös perusteluja mielipiteiden ohelle !!
Biitit löytyvät osoitteesta:
http://www.mikseri.net/lilquest

Alkupään biitit ovat uusimmasta päästä, mutta nekin jo jonkin verran vanhoja... Lisää on tulossa kokoajan, kun niitä kehtaan esille pistää.
Eli siis palautetta kaivataan !!

3

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kollujala

      Itse en ole kyseisen musatyylin mikään fanaattinen fani. Enkä myöskään musiikin ammattilainen. Opiskelen tosin siihen suuntaan koko ajan.

      Siis palaute kuunneltuani vähän noita biisejä:
      Ensimmäisenä ja tärkeimpänä sanon että yllätyksellisyys puuttuu. Siis en puhu vain esim. melodisista yllätyksistä, vaan koska tää musatyyli ei ole niin monimutkaista (esim. biiseissä ei montaa eri osaa) niin yllätyksiä saa myös paljon tehtyä saundi valinnoilla.
      Varsinki rummut ja basso melkein päällimmäisenä. Kompin ei tarvi olla monimutkainen ja ei tarvi sisältää paljon lyhyitä aika-arvoja. Joku jännä basarisaundi ja siitä lähtee rakentamaan. Legenda kertoo että English man in new york biisin väliosassa "basari" on sämplätty koripallolla ja "virveli" asella. Ainakin niin joku on sanonut..

      Eli siis mielikuvitus kehiin kun saundeja miettii. Tai oikeestaa, enempää miettimättä voi joskus keksiä yllättävän toimivia ratkaisuja.

      Myös yks tekniikka, mitä monet käyttää on kaksi eri komppia päällekkäin. Toinen esim. sämplätty jostain vanhalta jazz-levyltä ja toinen perinteisempi "konekomppi".

      Ja vielä tuli mieleen että myös kaikenlaiset etno-soittimet on tosi suosittuja melodia soittimia noissa hip hop jutuissa. Laita siihen joku, (vaikka sitar, mikä on tosin jo aika käytetty) soittamaan jotain melodiaa, niin saattaa syntyy jotain mielenkiintoista.

      Kannattaa kuulostaa omaperäiseltä, niin saat huomiota paljonkin osakseks! =)

      Mut hyvillä jäljillä oot mun mielestä. Kuten sanoin, en ole ammattilainen.

      Hyvät jatkot

      • LilQuest

        Kiitokset näistä !!
        Sen verran oon kokematon näissä viel et en oo noihin sämpläyksiin vielä kajonnut, mutta eiköhän tässä vielä jossain vaihees niitäki aleta käyttää. Saundivalikoima ainaki kasvaa huimasti !!


    • hyvä kappale

      pidän konemusiikista ja klassisesta musiikista.

      kuuntelin 6 sävellystäsi, ja viittä sävellystä vaivaa yllätyksettömyys, eli kappaleissa ei ole miten tuon nyt sanoisi, jippoja tyylilajien vaihtelua, ei ole iskeviä riffejä, ei pääse syntymään mitään fiiliksi noita kuunnellessa.

      kappale Best comes to best paras näistä kuudesta.
      kappaleessa ja tämän kappaleen poltan cd:lle.

      Best comes to best kappaleessa huonoa on pianon soitto. piano-osuudet pitäsi soittaa oikealla pinolla ja paremmin kuin tässä ja muut soittimet pitäisi myös soittaa oikeilla soittimilla.
      (mutta tämähän on konemusiiikkia)

      Best comes to bestistä olisi mukava kuulla versio jossa kappale soitetaan oikeilla soittimilla. mutta se vaati taas studion ja paljon eri soittimia ja se olisi varmaan kallista.

      Huom. olen vain tavallien musiikin kuuntelija ja konemusiikin teko kiinnostaa minua.

      en tiedä oliko kritiikkini rakentaavaa ja asiallista.

      mutta, hyvät sävellykset löytävät lopulta kuuntelijansa ja huonot jää unholaan.

      hyvää jatkoa säveltäjän urallesi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe