Puolustusvaliokunnan puheenjohtaja Heikki Autto (kok) pitää Venäjän Puolaan kohdistamaa ilmatilaloukkausten sarjaa eskalaationa.
Heikki Autto Kuva: Emmi Korhonen / Lehtikuva
”Tätä voi luonnehtia käänteentekeväksi tapahtumaksi sodan kuluessa. Rintamatilanne Ukrainassa ei muutu, mutta lännen on suoristettava rivinsä tässä asiassa. Muuten eskalaatio voi tällaisena jatkuessaan johtaa vaikka minkälaisiin arvaamattomiin tilanteisiin”, hän toteaa.
”Poliittisen reaktion täytyy olla nyt niin voimakas, että Venäjä pidättäytyy jatkossa tällaisesta toiminnasta. Koska jos niin ei tapahdu, siellä havaitaan, että on löydetty vaikuttava ja tehokas tapa käydä hybridisotaa.”
Myös Autto toteaa, että lisätietoja tapahtumista odotetaan yhä.
”Vielä ei ole varmuutta, oliko toiminta täysin tahallista vai johtuiko se Venäjän epäpätevyydestä ja räikeästä huolimattomuudesta”, Autto toteaa.
Suomessa voidaan olla rauhallisin mielin, Autto vakuuttaa. Ilmatorjunnalta löytyisi hänen mukaansa kyvykkyyttä turvata myös vastaavassa tilanteessa Suomen alueellinen koskemattomuus.
Ote HS
Suomessa voidaan olla rauhallisin mielin, Autto vakuuttaa
Anonyymi-ap
1
69
Vastaukset
- Anonyymi
Yön aikana Liettua, Valko-Venäjä ja Puola varoitelleet toisiaan epämääräisistä drooneista Ukrainan rajoilla. Jos luulee itseään asiantuntijaksi, niin iltalehdet ei sovi lähteiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 352136
- 841283
- 561248
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...321172- 601129
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39864Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.121739- 27684
Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55555Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi20541