Jos Jumala olisi olemassa, niin se olisi sadistinen murhaaja. Se olisi luonut taudinaiheuttajat, loiset, myrkylliset eliöt ja pedot. Se olisi luonut olosuhteet, joissa tapahtuu vääjäämättä onnettomuuksia ja luonnonkatastrofeja. Se olisi kaiken kärsimyksen ja kuoleman syy. Sellainen ei tietenkään ansaitse palvontaa.
Jumala ei ansaitse palvontaa
100
581
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi jumalat ovat olemassa vain uskovien päissä. He ovat itse luoneet ne. Ikävä kyllä joskus ne itseluodut jumalat käskevät esim. murhaamaan toisia eläviä. Uskovat ovat ulkoistaneet nuo käskyt, joten he eivät itse ole vastuussa tekemisistään ja saavat (kuvittelevat saavansa) toki kaiken anteeksi tältä ulkoistamaltaan palvelulta. Tätä on harrastettu tuhansia vuosia.
- Anonyymi
Niin, sen kyllä voi ymmärtää jos pieni lapsi uskoo Joulupukkiin mutta se on outoa kun aikuinen uskoo taivaallisen taika -Jimin olemassaoloon ilman ensimmäistäkään konkreettista todistetta.
Ihan vaan ilmoitusluontoinen seikka , Raamattu ei ole todiste mistään muusta kun siitä että mitä useampi kokki sitä huonompi soppa.
- Anonyymi
Kyllä elämäsi on surkea: Ei mitään toivoa paremmasta, olet syntynyt tänne vain sattumalta, kukaan ei ole juuri sinua edes toivonut syntyväksi.
Täällä joudut taistelemaan loisia vastaan, sinä sairastut, tai jopa susi puraisee sinulta nirrin pois.
Minun Jumalani on luvannut suojella minua täällä, ja jos sattuisinkin kuolemaan, minulle on luvattu uusi elämä uskon kautta Vapahtajaan.
Minulle on myös luvattu, että Uudessa maassa ei ole enää kipua, tuskaa, kuolemaa, eivätkä edes sudet pure. Tämä aika on valmistautumista taivasta varten. Jos täällä kaikki olisi ihanaa, tuskin edes välittäisin etsiä pelastusta ja tulevaa elämää.- Anonyymi
Minä, minä minä. Tyypillinen itsekeskeinen uskovainen.
Entä muun luomakunnan kärsimys? Vastasyntyneiden lasten kuolema ja sairastuminen? Itseään kristittyinä pitävien kärsimys ja kituminen? Ja ne kaikki muut jotka eivät ole taivaallisesta diktaattoristasi kuulleetkaan tai eivät välitä? Niinpä niin, heistä ei väliä kunhan sinulle on taivaspaikka tiedossa ja toistaiseksi et ole hitaasti sairauden murtamana kitumassa hengiltä.
Voiko moraaliltaan ala-arvoisempaa olla. - Anonyymi
>> Minun Jumalani on luvannut
Jumalasta ei ole havaintoa. Siis, joku on kertonut, olet lukenut Raamatusta tai kuvittelet sen luvanneen. Raamattu on täynnä tyhjiä lupauksia. Kaikenlaista voidaan luvata, mutta onko jokin syy uskoa näihin lupauksiin? - Anonyymi
"Ei mitään toivoa paremmasta, olet syntynyt tänne vain sattumalta, kukaan ei ole juuri sinua edes toivonut syntyväksi."
Tämähän kuulostaa juuri sinun elämältäsi? Siksi haluat pois tällaisesta? Sinua ei siis toivottu syntyväksi? Juuri sinä, kuten jokainen, on syntynyt tänne aivan käsittämättömän epätodennäköisen sattuman ansiosta. Täällä me kuitenkin olemme. Kun tästä elämästä ja universumista ei voi reklamoida kenellekään viranomaiselle, eikö kannata ottaa siitä kaikki irti ja nauttia siitä ajasta mikä on käytettävissä?
"minulle on luvattu uusi elämä uskon kautta Vapahtajaan.
Minulle on myös luvattu, että Uudessa maassa ei ole enää kipua, tuskaa, kuolemaa,"
Tämä reaalimaailma taitaa olla liikaa sinun kestettäväksesi. Mitä sitten kun (ei jos) huomaat, että "saamasi" lupaukset ovat vain omaa mielikuvitustasi olosi helpottamiseksi ja mitään "uutta elämää" ei ole, kuten ei kenelläkään muullakaan?
"Tämä aika on valmistautumista taivasta varten."
Puistattava ajatus, että käyttäisi sen yhden ja ainoan elämänsä valmistautuakseen johonkin, jota ei ole. - Anonyymi
Kenelläkään ei ole kipua, tuskaa ja kärsimystä kuoleman jälkeen. Tämä on fakta. Toisin on sinun mielikuvitusmaailmassasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenelläkään ei ole kipua, tuskaa ja kärsimystä kuoleman jälkeen. Tämä on fakta. Toisin on sinun mielikuvitusmaailmassasi.
Onneksi olkoon! Sinä voit tietysti nauttia omasta onnestasi tässä elämässä, minulle tuleva elämä on tärkeämpi, ja haluan toistenkin ymmärtävän sen.
Miksi et nauttisi elämästäsi kun sillä ei ole muuta tarkoitusta? Miksi tuhlaat sitä näillä sivuilla? Miksi vaivaat itseäsi näillä keskusteluilla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olkoon! Sinä voit tietysti nauttia omasta onnestasi tässä elämässä, minulle tuleva elämä on tärkeämpi, ja haluan toistenkin ymmärtävän sen.
Miksi et nauttisi elämästäsi kun sillä ei ole muuta tarkoitusta? Miksi tuhlaat sitä näillä sivuilla? Miksi vaivaat itseäsi näillä keskusteluilla?Miksi sinä et nauti elämästäsi kun sillä ei ole muuta tarkoitusta? Miksi tuhlaat sitä näillä sivuilla? Miksi vaivaat itseäsi näillä keskusteluilla?
Koska haluat toistenkin ymmärtävän tulevan elämäsi? Miksi sinulle on tärkeää, että toiset ymmärtävät sen? Jos tuleva elämäsi on kaikin tavoin parempaa kuin nykyinen, mikset aloita sitä heti? Et taida ihan uskoa siihen kuitenkaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et nauttisi elämästäsi kun sillä ei ole muuta tarkoitusta? Miksi tuhlaat sitä näillä sivuilla? Miksi vaivaat itseäsi näillä keskusteluilla?Tämä on hupia ja hyvää ajanvietettä. Toivon, että joku hihhuli lakkaa uskomasta viestieni ansiosta.
>Kyllä elämäsi on surkea:
Eihän aloittaja vihjannut puolella sanallakaan, että hänen oma elämänsä olisi surkeaa. Etkö ymmärrä selvää suomea?Anonyymi kirjoitti:
Tämä on hupia ja hyvää ajanvietettä. Toivon, että joku hihhuli lakkaa uskomasta viestieni ansiosta.
Heh, näin. 😁
- Anonyymi
Ei poliisikaan tee mitään.
- Anonyymi
Minun Raamatun Jumalani on rakastava Taivaan Isä. Hän synnytti Pojan Jumalan Jumalasta, ja Pyhä Henki tuli Isästä ja Pojasta. Hän Loi ihmiset omaksi kuvakseen, ei Jumalaksi, vaan lihalliseksi vapaatahtoiseksi persoonaksi, seurakseen aiempaan yksinäisyyteensä. Lisääntykää ja täyttäkää maa, oli käskynä. Hän loi myös eläimet, äärettömästä energiastaan ja kasvit. Nämä kaikki eliöt täydentävät toisiaan, uskomattoman viisaasti. Myös loisivilla eliöillä on viisas tarkoitus. Ihminen on myös "vaarallinen loinen", sillä hän syö lihaa, jota hän kasvattaa ruoakseen. Täi imee verta, muurahainen lypsää kirvoja jne... Olemme kaikki viisaan symbioosin saman arvoisia toteuttajia. Materiaalinen maailmamme on vaarallinen. Mutta Jumala suojelee Häneen turvaavia ja Hänen neuvojaan kunnioittavia ihmisiä. Hän haluaa koota kaikki luotunsa kotiinsa, oman perheensä lapsiksi. Osa hylkää hyvän Jumalamme, joka on pelkästään hyvä. Myös vedenpaisumus oli hyväksi ihmiskunnalle. Silloin koko muutaman miljoonan, läpeensä pahuuden valinnut populaatio hukkui, Nooaa perheineen lukuunottamatta. Nooa aloitti uuden alun. Poika Jumala, Sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta ihmiseksi ja sai nimen Jeesus. Hän opetti ihmisiä rakkauden tielle. Hän inspiroi Uuden testamentin, apostolien kautta ja lopulta uhrautui Aatamin, Jumalasta tuottaman eron ja kaikkien ihmiskunnan kuolemansyntien puolesta, Golgatan ristillä, jotta mahdollisimman moni ottaisi sovitusuhrin vastaan ja pelastuisi. Nyt voimme valita vapaasti , Isämme ikuinen hyvyyden valtakunta, vai kapinallisen Luziferin valtakunta., ikuiseksi kodiksemme.
- Anonyymi
"Minun Raamatun Jumalani on rakastava Taivaan Isä."
"Myös vedenpaisumus oli hyväksi ihmiskunnalle. Silloin koko muutaman miljoonan, läpeensä pahuuden valinnut populaatio hukkui"
Tuttu liturgiasi (jollaiseen uskova aina turvautuu kun argumentit loppuvat) on minusta melkoisen hyytävää luettavaa. Suomeksi siis: Ne ihmiset, jotka eivät elä niin kuin minä haluan, ansaitsevat kuolla. Juuri tällaisen maailmankuvan takia pidän uskonto(j)a äärimmäisen vastenmielisenä ilmiönä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Myös vedenpaisumus oli hyväksi ihmiskunnalle. Silloin koko muutaman miljoonan, läpeensä pahuuden valinnut populaatio hukkui"
Tuttu liturgiasi (jollaiseen uskova aina turvautuu kun argumentit loppuvat) on minusta melkoisen hyytävää luettavaa. Suomeksi siis: Ne ihmiset, jotka eivät elä niin kuin minä haluan, ansaitsevat kuolla. Juuri tällaisen maailmankuvan takia pidän uskonto(j)a äärimmäisen vastenmielisenä ilmiönä.Saattaa olla että sinua pidetään äärimmäisen vastenmielisenä ilmiönä, kun haluat että pahantekijöitä ei saa rangaista, eikä syntiä saa poistaa kerran maailmankaikkeudesta.
Sitäpaitsi ihmisiä kuolee vaikka Titanicin upotessa, mutta se ei tarkoita, että kaikki matkustajat olisivat joutuneet kadotukseen, siis lopulliseen tuhoon. Monta matkustajaa oli varmaan uskossa, ja tulee herätetyiksi ikuiseen elämään.
Ei tämän elämän loppu merkitse elämän loppua uskovalle, koska on olemassa ylösnousemus.
Tietenkään et usko ylösnousemukseen, se on sinun oma asiasi. Miljoonat ihmiset uskovat Jeesuksen nousseen ylös, ja uskovat myöskin saavansa uuden elämän.
Sinä olet kuin Titanicin kolmannen luokan matkustaja, suljettu omaan osastoosi, ilman pelastumisen mahdióllisuutta. Erona on vain se, että sinä olet sulkenut oven sisäpuolelta ja estät toisiakin menemästä pelastusveneisiin, vaikka on yhä tyhliä paikkoja.
Valitset varman tuhoutumisen mieluummin kuin mielestäsi epävarman pelastumisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa olla että sinua pidetään äärimmäisen vastenmielisenä ilmiönä, kun haluat että pahantekijöitä ei saa rangaista, eikä syntiä saa poistaa kerran maailmankaikkeudesta.
Sitäpaitsi ihmisiä kuolee vaikka Titanicin upotessa, mutta se ei tarkoita, että kaikki matkustajat olisivat joutuneet kadotukseen, siis lopulliseen tuhoon. Monta matkustajaa oli varmaan uskossa, ja tulee herätetyiksi ikuiseen elämään.
Ei tämän elämän loppu merkitse elämän loppua uskovalle, koska on olemassa ylösnousemus.
Tietenkään et usko ylösnousemukseen, se on sinun oma asiasi. Miljoonat ihmiset uskovat Jeesuksen nousseen ylös, ja uskovat myöskin saavansa uuden elämän.
Sinä olet kuin Titanicin kolmannen luokan matkustaja, suljettu omaan osastoosi, ilman pelastumisen mahdióllisuutta. Erona on vain se, että sinä olet sulkenut oven sisäpuolelta ja estät toisiakin menemästä pelastusveneisiin, vaikka on yhä tyhliä paikkoja.
Valitset varman tuhoutumisen mieluummin kuin mielestäsi epävarman pelastumisen."Saattaa olla että sinua pidetään äärimmäisen vastenmielisenä ilmiönä, kun haluat että pahantekijöitä ei saa rangaista, eikä syntiä saa poistaa kerran maailmankaikkeudesta."
Kuka sen synnin ja pahantekijät loikaan? Ja sen poistamiseksi ei sitten ollutkaan mitään muuta mahdollisuutta kuin massamurha, ja siinä sivussa myös kaikki muu elollinen?
Ja hassua, vaikka synti poistettiin niin taas kerran se silti rehoittaa. Melkomoista tunarointia.
Näin sivulliselle näyttää siltä, että sinulla ei ole tajua alkeellisestakaan moraalista, vaan palvot taivaallista diktaattoria, massamurhaajaa ja kiduttajaa. Vain koska sinulle on luvattu "etuja". Tälläisestä käytöksestä en käyttäisi edes sanaa "vastenmielinen". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa olla että sinua pidetään äärimmäisen vastenmielisenä ilmiönä, kun haluat että pahantekijöitä ei saa rangaista, eikä syntiä saa poistaa kerran maailmankaikkeudesta.
Valitset varman tuhoutumisen mieluummin kuin mielestäsi epävarman pelastumisen."Saattaa olla että sinua pidetään äärimmäisen vastenmielisenä ilmiönä, kun haluat että pahantekijöitä ei saa rangaista, eikä syntiä saa poistaa kerran maailmankaikkeudesta."
"Olkinukke tai olkiukko (engl. straw man) on argumentointivirhe, jossa vastapuolen argumentti sivuutetaan esittämällä se vääristeltynä karikatyyrinä. Tällöin sanoja pannaan toisen suuhun ilman, että vastataan siihen, mitä toinen todellisuudessa väitti."
- Wikipedia
Etkö saa ainuttakaan viestiä aikaan ilman tätä samaa argumentointivirhettä?
"ei tarkoita, että kaikki matkustajat olisivat joutuneet kadotukseen, siis lopulliseen tuhoon. Monta matkustajaa oli varmaan uskossa, ja tulee herätetyiksi ikuiseen elämään."
Ja jos kaikki olivat uskossa, mitään harmia tuosta onnettomuudesta ei ollutkaan kenellekään, päinvastoin?
"Tietenkään et usko ylösnousemukseen, se on sinun oma asiasi. Miljoonat ihmiset uskovat Jeesuksen nousseen ylös, ja uskovat myöskin saavansa uuden elämän."
Jos tuohon uskominen auttaa kestämään elämää, ymmärrän hyvin miksi.
En suinkaan estä ketään (en halua enkä edes voi estää) uskomasta, että pelastusveneitä on, vaikka itse tiedänkin, ettei niitä ole.
"Valitset varman tuhoutumisen mieluummin kuin mielestäsi epävarman pelastumisen."
Vielä kysyisin - pelastumisen miltä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Saattaa olla että sinua pidetään äärimmäisen vastenmielisenä ilmiönä, kun haluat että pahantekijöitä ei saa rangaista, eikä syntiä saa poistaa kerran maailmankaikkeudesta."
Kuka sen synnin ja pahantekijät loikaan? Ja sen poistamiseksi ei sitten ollutkaan mitään muuta mahdollisuutta kuin massamurha, ja siinä sivussa myös kaikki muu elollinen?
Ja hassua, vaikka synti poistettiin niin taas kerran se silti rehoittaa. Melkomoista tunarointia.
Näin sivulliselle näyttää siltä, että sinulla ei ole tajua alkeellisestakaan moraalista, vaan palvot taivaallista diktaattoria, massamurhaajaa ja kiduttajaa. Vain koska sinulle on luvattu "etuja". Tälläisestä käytöksestä en käyttäisi edes sanaa "vastenmielinen".Etkö usko, että ihmisellä on vapaus valita?
Jos valitsee kapinan ja tottelemattomuuden, silloin saa vastata seurauksista, se on selvää.
Vai tarkoitatko että voimme asettua paholaisen puolelle Jumalaa vastaan ja silti vaatia suojelua? Kai tekijä saa päättää mitä tuotteille tehdään.
Se joka osaa vähänkin Raamattua, tietää, että paholainen on voitettu vihollinen, ja hänen valtansa tulee päättymään.
Maailman loppua ei kuitenkaan ole tullut, koska yhä on ihmisiä, jotka eivät ole päättäneet mille puolelle haluavat kuulua. Raamatun mukaan sellainen aika tulee, jolloin jokaisen on tehtävä valintansa puolelle tai toiselle.
Kysymys on siitä, mikä tuo koetinkivi on. Pedon merkki tarkoittaa sitä, että valitsee totella ja ihailla antikristillistä valtaa. Se kenties on sinun edustamasi kapinanhenki Jumalaa vastaan.
Valitsen mieluummin rakastaa Jumalaa ja selittää asiat parhain päin, enkä pyri etsimään virheitä siitä mitä en ymmärrä.
Enhän minäkään ymmärrä, kuinka kalasta kehittyy strutsi, mutta en estä sinua uskomasta omalla tavallasi .
Ei kaikkien tarvitse uskoa niinkuin minä. - Anonyymi
Hylkää hyvän Jumalan joka on pelkästään hyvä. En kiistä tätä mutta jos todellakin ajateltaisiin Vanhan testamentinkin edustavan erehtymätöntä Jumalan sanaa, niin kyllä Jumala itse siellä uhkaa lähettää ihmisille rangaistuksiksi muun muassa tauteja ja nälänhätää. Hyvä Jumala ei tarkoita lössäkettä, jonka mielestä jokainen ihmisten hirveä tekokin ansaitsee vain loputonta ymmärrystä. Se tietenkin tuntuu epäoikeudenmukaisesti että noita rangaistuksia jaellaan kaikille ryhmän jäsenille, ei vain niille jotka ovat pahasti rikkoneet. Mutta tämänhän jokainen voi havaita ihan elävästä elämästä, että näinhän se menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö usko, että ihmisellä on vapaus valita?
Jos valitsee kapinan ja tottelemattomuuden, silloin saa vastata seurauksista, se on selvää.
Vai tarkoitatko että voimme asettua paholaisen puolelle Jumalaa vastaan ja silti vaatia suojelua? Kai tekijä saa päättää mitä tuotteille tehdään.
Se joka osaa vähänkin Raamattua, tietää, että paholainen on voitettu vihollinen, ja hänen valtansa tulee päättymään.
Maailman loppua ei kuitenkaan ole tullut, koska yhä on ihmisiä, jotka eivät ole päättäneet mille puolelle haluavat kuulua. Raamatun mukaan sellainen aika tulee, jolloin jokaisen on tehtävä valintansa puolelle tai toiselle.
Kysymys on siitä, mikä tuo koetinkivi on. Pedon merkki tarkoittaa sitä, että valitsee totella ja ihailla antikristillistä valtaa. Se kenties on sinun edustamasi kapinanhenki Jumalaa vastaan.
Valitsen mieluummin rakastaa Jumalaa ja selittää asiat parhain päin, enkä pyri etsimään virheitä siitä mitä en ymmärrä.
Enhän minäkään ymmärrä, kuinka kalasta kehittyy strutsi, mutta en estä sinua uskomasta omalla tavallasi .
Ei kaikkien tarvitse uskoa niinkuin minä."Jos valitsee kapinan ja tottelemattomuuden, silloin saa vastata seurauksista, se on selvää."
Uskoville tyypillistä uskomattomien uhkailua.
"ja hänen valtansa tulee päättymään"
Mitä merkkejä tästä on näkyvissä?
"Maailman loppua ei kuitenkaan ole tullut, koska yhä on ihmisiä, jotka eivät ole päättäneet mille puolelle haluavat kuulua."
Vai siitä se kiikastaakin? Luin äskettäin uutisen, jonka mukaan maailmanloppua on pätevien pasuunansoittajien puutteessa lykätty kolme viikkoa. Eli se tulee sitten kun kaikki ovat päättäneet? Onko väliä kumman puolen valitsee? Mistä tiedetään, milloin kaikki ovat päättäneet?
"Se kenties on sinun edustamasi kapinanhenki Jumalaa vastaan."
Miten mitään olematonta vastaan voi kapinoida?
"enkä pyri etsimään virheitä siitä mitä en ymmärrä."
Jos olet se sama täällä päivystävä evoluutiobiologi/kosmologi, joksi sinua luulen, et muuta ole juuri tehnytkään.
"Enhän minäkään ymmärrä, kuinka kalasta kehittyy strutsi"
Kalasta ei ole kehittynyt strutsia, silti pohdit asiaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos valitsee kapinan ja tottelemattomuuden, silloin saa vastata seurauksista, se on selvää."
"Maailman loppua ei kuitenkaan ole tullut, koska yhä on ihmisiä, jotka eivät ole päättäneet mille puolelle haluavat kuulua."
Vai siitä se kiikastaakin? Luin äskettäin uutisen, jonka mukaan maailmanloppua on pätevien pasuunansoittajien puutteessa lykätty kolme viikkoa. Eli se tulee sitten kun kaikki ovat päättäneet? Onko väliä kumman puolen valitsee? Mistä tiedetään, milloin kaikki ovat päättäneet?
Jos olet se sama täällä päivystävä evoluutiobiologi/kosmologi, joksi sinua luulen, et muuta ole juuri tehnytkään.
Kalasta ei ole kehittynyt strutsia, silti pohdit asiaa?Hyvä että myönnät edes yhden kohdan, missä evoluutionistit ovat väärässä. Kalasta ei tietenkn ole kehittynyt strutsia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä että myönnät edes yhden kohdan, missä evoluutionistit ovat väärässä. Kalasta ei tietenkn ole kehittynyt strutsia!
Tiedämme hyvin, millaista eliötä kreationisti tarkoittaa kalalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedämme hyvin, millaista eliötä kreationisti tarkoittaa kalalla.
Tiedätkö, että strutsilla ja kalalla on hiukan eroa, oli sitten kyseessä minkälainen kala tahansa!
Kerro millainen oli evoluutionistinen kala! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö, että strutsilla ja kalalla on hiukan eroa, oli sitten kyseessä minkälainen kala tahansa!
Kerro millainen oli evoluutionistinen kala!Yritäpä aikuinen ihminen keksiä jotakin ihan oikeaa tekemistä itsellesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritäpä aikuinen ihminen keksiä jotakin ihan oikeaa tekemistä itsellesi.
Kyllä ärsyttää, kun esitetään evoluutionistien teorioita ihan uskottavina. Ei niihin kukaan jaksa uskoa, jos vähänkin ajattelee.
On parempi morkata kirjoittajaa, asiahan on niin että evoluutionistit opettavat strutsien kehittyneen jonkinlaisesta kalasta.
Välillä se on keuhkokala, välillä varsieväkala, välillä taas tiktaalik, joka on täsmälleen samannäköinen fossiilina kuin jättiläissalamanteri, jonka yli on ajanut kuorma-auto.Katso ainutta murskattua fossiilia!
https://biologos.org/articles/tiktaalik-bridging-the-gap-between-water-and-land - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ärsyttää, kun esitetään evoluutionistien teorioita ihan uskottavina. Ei niihin kukaan jaksa uskoa, jos vähänkin ajattelee.
On parempi morkata kirjoittajaa, asiahan on niin että evoluutionistit opettavat strutsien kehittyneen jonkinlaisesta kalasta.
Välillä se on keuhkokala, välillä varsieväkala, välillä taas tiktaalik, joka on täsmälleen samannäköinen fossiilina kuin jättiläissalamanteri, jonka yli on ajanut kuorma-auto.Katso ainutta murskattua fossiilia!
https://biologos.org/articles/tiktaalik-bridging-the-gap-between-water-and-landSilti sinun näyttää olevan pakko lukea, kun niitä teorioita esitetään - vaikka et näytä ymmärtävän niistä mitään? Eivät ne sinun ihmettelystäsi miksikään muutu. Tai niin, oletko muuten kokeillut jo tasajalkaa hyppimistä - jos vaikka se tehoaisi?
Kun uskova on lisäksi heikkolahjainen, se ei pääty hyvin.
Siitä, ettei ymmärrä, ettei ymmärrä, on tehty Ig-Nobelin arvoista tutkimustakin:
(Kruger, Justin & Dunning, David: Unskilled and Unaware of It.)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylivertaisuusvinouma
Ylivertaisuusvinoumaisten kerhoon pääsemisen ainoa edellytys on, ettei tiedä päässeensä siihen. - Anonyymi
Minun Raamatun Jumalani
- Sinun Raamattusi taitaakin olla ihan ikioma rivienvälipainos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://biologos.org/articles/tiktaalik-bridging-the-gap-between-water-and-land>> On parempi morkata kirjoittajaa, asiahan on niin että evoluutionistit opettavat strutsien kehittyneen jonkinlaisesta kalasta.
Näissä evolutionistit opettavat -vaitteissä vain on sellainen piirre, että niilläkään ei ole tarkoitus keskustella. Ne esitetään omalle yleisölle ja tarkoituksella muodossa, joka vaikuttaisi mahdollisimman mahdottomalta. Strutsi ei ole kehittynyt kalasta suoraan (miltä sen on tarkoitus kuulostaa), vaan siinä on lukuisia välivaiheita.
>> Välillä se on keuhkokala, välillä varsieväkala, välillä taas tiktaalik, joka on täsmälleen samannäköinen fossiilina kuin jättiläissalamanteri, jonka yli on ajanut kuorma-auto.Katso ainutta murskattua fossiilia!
Lihaseväiset -> keuhkokalat -> "tiktaalik" -> sammakkoeläimet -> vesikalvolliset -> sauropsida -> dinosaurukset -> teropodit -> linnut -> palaeognathae -> strutsilinnut -> strutsi
Mistä jokin on kehittynyt, riippuu siitä, miten kaukaa lähdetään ja miten yksityiskohtaisesti halutaan edetä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> On parempi morkata kirjoittajaa, asiahan on niin että evoluutionistit opettavat strutsien kehittyneen jonkinlaisesta kalasta.
Näissä evolutionistit opettavat -vaitteissä vain on sellainen piirre, että niilläkään ei ole tarkoitus keskustella. Ne esitetään omalle yleisölle ja tarkoituksella muodossa, joka vaikuttaisi mahdollisimman mahdottomalta. Strutsi ei ole kehittynyt kalasta suoraan (miltä sen on tarkoitus kuulostaa), vaan siinä on lukuisia välivaiheita.
>> Välillä se on keuhkokala, välillä varsieväkala, välillä taas tiktaalik, joka on täsmälleen samannäköinen fossiilina kuin jättiläissalamanteri, jonka yli on ajanut kuorma-auto.Katso ainutta murskattua fossiilia!
Lihaseväiset -> keuhkokalat -> "tiktaalik" -> sammakkoeläimet -> vesikalvolliset -> sauropsida -> dinosaurukset -> teropodit -> linnut -> palaeognathae -> strutsilinnut -> strutsi
Mistä jokin on kehittynyt, riippuu siitä, miten kaukaa lähdetään ja miten yksityiskohtaisesti halutaan edetä.Mitä kitiset? Evoluutioteorian mukaan strutsi ja ihminen ovat kehittyneet bakteereista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttu liturgiasi (jollaiseen uskova aina turvautuu kun argumentit loppuvat) on minusta melkoisen hyytävää luettavaa. Suomeksi siis: Ne ihmiset, jotka eivät elä niin kuin minä haluan, ansaitsevat kuolla. Juuri tällaisen maailmankuvan takia pidän uskonto(j)a äärimmäisen vastenmielisenä ilmiönä.Pahuus ja Jumalan hyvyyden hylkäåminen, on ihmisen viisauden oma teko. Jumala ei palkitse pahuutta, vaan jättää hyvyyden hylkääjän pahuuden valtaan, jotta hän huomaa aikanaan järjettömyytensä. Ellei hän ymmärrä kääntyä, niin hän hukkuu pahuuteensa. Elottomat epäjumalat eivät häntä auta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kitiset? Evoluutioteorian mukaan strutsi ja ihminen ovat kehittyneet bakteereista.
Opettele lukemaan. Kommentoi vasta sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kitiset? Evoluutioteorian mukaan strutsi ja ihminen ovat kehittyneet bakteereista.
Tässä keskivertoa teräväpäisemmän kreationistin syväpohdittu kontribuutio evoluutiokeskusteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahuus ja Jumalan hyvyyden hylkäåminen, on ihmisen viisauden oma teko. Jumala ei palkitse pahuutta, vaan jättää hyvyyden hylkääjän pahuuden valtaan, jotta hän huomaa aikanaan järjettömyytensä. Ellei hän ymmärrä kääntyä, niin hän hukkuu pahuuteensa. Elottomat epäjumalat eivät häntä auta.
Vahvistit juuri mitä viestissä 2025-09-11 23:26:02 sanottiin. Ei tosin olisi tarvinnut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Saattaa olla että sinua pidetään äärimmäisen vastenmielisenä ilmiönä, kun haluat että pahantekijöitä ei saa rangaista, eikä syntiä saa poistaa kerran maailmankaikkeudesta."
Näin sivulliselle näyttää siltä, että sinulla ei ole tajua alkeellisestakaan moraalista, vaan palvot taivaallista diktaattoria, massamurhaajaa ja kiduttajaa. Vain koska sinulle on luvattu "etuja". Tälläisestä käytöksestä en käyttäisi edes sanaa "vastenmielinen".Ei ole pakko suosia pahuutta, johon sinulla on kova hinku. Haluaisit, ettei pahuutta saa rangaista, paitsi sinuun kohdistuvaa pitää rangaista.
Anonyymi kirjoitti:
Valitset varman tuhoutumisen mieluummin kuin mielestäsi epävarman pelastumisen.>haluat että pahantekijöitä ei saa rangaista, eikä syntiä saa poistaa kerran maailmankaikkeudesta.
Miksi se synti on maailmaan edes luotu? Myös sen "poistaminen" on oppisi mukaan kauhea verilöyly. Kuten muuten on islaminkin mukaan, kun melkein sama uskonto on.
Millainen Jumala haluaa tällaista, ellei sadistinen narsisti?Anonyymi kirjoitti:
https://biologos.org/articles/tiktaalik-bridging-the-gap-between-water-and-land>Kyllä ärsyttää, kun esitetään evoluutionistien teorioita ihan uskottavina. Ei niihin kukaan jaksa uskoa, jos vähänkin ajattelee.
Tämä on ihan huippua! 99 % maailman tohtoreista ja tutkijoista ei siis ajattele vähääkään, kun taas kouluja käymättömät vedenpaisumukseen ja koko muuhun Raamattuun kritiikittä uskojat kyllä ajattelevat! 🤣
Tiesitkö, että tämän kiihkeästi käyttelemäsi www:n eli "netin" keksijä, aateloitu Berners-Leen Timppa, on ateistievolutionisti? No nyt tiedät, mutta tuskin haluat ajatella...Anonyymi kirjoitti:
Etkö usko, että ihmisellä on vapaus valita?
Ei kaikkien tarvitse uskoa niinkuin minä.>Vai tarkoitatko että voimme asettua paholaisen puolelle Jumalaa vastaan ja silti vaatia suojelua?
Näin pimeää järkeilyä voi esiintyä vain lahkouskovaisella: Ottaa esimerkikseen ihmistyypin jota ei ole lainkaan olemassa.Anonyymi kirjoitti:
Pahuus ja Jumalan hyvyyden hylkäåminen, on ihmisen viisauden oma teko. Jumala ei palkitse pahuutta, vaan jättää hyvyyden hylkääjän pahuuden valtaan, jotta hän huomaa aikanaan järjettömyytensä. Ellei hän ymmärrä kääntyä, niin hän hukkuu pahuuteensa. Elottomat epäjumalat eivät häntä auta.
Koska Jumala Kaikkivaltiaana loi "pahuuden" ja on siten siitä vastuussa, Hän on vääjäämättä itsekin paha.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole pakko suosia pahuutta, johon sinulla on kova hinku. Haluaisit, ettei pahuutta saa rangaista, paitsi sinuun kohdistuvaa pitää rangaista.
Ei vaan uskoakseni me kaikki haluaisimme, että pahuus olisi jäänyt luomatta kokonaan. On mahdotonta ymmärtää, mikä on sen funktio, ellei sadistisen viihteen tuottaminen Kaikkivaltiaalle.
- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Ei vaan uskoakseni me kaikki haluaisimme, että pahuus olisi jäänyt luomatta kokonaan. On mahdotonta ymmärtää, mikä on sen funktio, ellei sadistisen viihteen tuottaminen Kaikkivaltiaalle.
Pahuutta ei luoda. Se sisältyy vapaa tahtoisen persoonan ominaisuuksiin. Olento, josta pahuus on nypitty pois, on rajoitetty robotti. Jumalalle ei kelpaa robotti. Hänen ainoa mahdollisuus on se, että Hänen tulevan valtakuntansa jokainen persoona, kasvaa omasta halustaan, kompuroidenkin ja välillä epäillen ja kapinoiden, Jumalan valtavan hyvyyden järkähtämättömäksi kannattajaksi, oman horjumattoman päätöksensä voimalla. Jumala auttoi meitä paljon, Hän antoi läpeensä pahuuteen vajonneen ihmiskunnan hukkua. Antoi Nooan perheen kautta uudenalun. Antoi Poikansa tulla Taivaasta ihmiseksi, joka inspiroi Uuden testamentin, apostoliensa kautta. Yhdisti Aatamin tuoman eron Jumalasta, mikä toi meille taas Jumalan hyväksytyn lapseuden. Sovitti sen seurauksena synnin rangaistuksen, kuoleman, Golgatan ristillä, Nousi kuolleista, merkiksi hyväksytysti suoritetusta toimituksesta. Kävi tuonelassa julistamassa evankeliumia. Armahti sen vastaanottajia, kelpuuttaen heidät heti Jumalan valtakuntaan. Nousi lopulta takaisin Taivaaseen. Sai palkaksi kaikkivaltiuden ihmiskuntaa kohtaan ja herrojen Herrauden ja kuningasten Kuninkaan viran tuhat vuotisessa valtakunnassa ja lopulta tulee tuomitsemaan Hyvän ja pahan lopullisen eron.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Jos valitsee kapinan ja tottelemattomuuden, silloin saa vastata seurauksista, se on selvää."
Kalasta ei ole kehittynyt strutsia, silti pohdit asiaa?"Jos valitsee kapinan ja tottelemattomuuden, silloin saa vastata seurauksista, se on selvää."
Olet kuin lapsi, joka uhkaa vanhempiaan sillä, etteivät saa lahjoja joulupukilta jos eivät tottele pilttiä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuttu liturgiasi (jollaiseen uskova aina turvautuu kun argumentit loppuvat) on minusta melkoisen hyytävää luettavaa. Suomeksi siis: Ne ihmiset, jotka eivät elä niin kuin minä haluan, ansaitsevat kuolla. Juuri tällaisen maailmankuvan takia pidän uskonto(j)a äärimmäisen vastenmielisenä ilmiönä.Onko sinun ihanteesi elää kokonaan väkivaltaisessa maailmassa? Itsensä saastuttanut saasta ei ole elämälle kelvollinen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinun ihanteesi elää kokonaan väkivaltaisessa maailmassa? Itsensä saastuttanut saasta ei ole elämälle kelvollinen.
"Itsensä saastuttanut saasta ei ole elämälle kelvollinen."
I rest my case.
"Onko sinun ihanteesi elää kokonaan väkivaltaisessa maailmassa?"
Kanssasi "keskustelu" on järkevän sanottavan penkomista lopen uupuneiden olkiukkojesi seasta. Nytkään ei löytynyt mitään.
- Anonyymi
Ihminen on osa luontoa. Hän on luotu maasta ja on tomua Jumalan silmissä. Jumala loi enkeleitä ja kerubeja kirkkauteen ja ikuisuuteen. Jopa robotit tulee olemaan Jumalalle arvokkaammat ihmistä.
Mikä on elämän ja luonnon tarkoitus sitä en tiedä.- Anonyymi
"Mikä on elämän ja luonnon tarkoitus sitä en tiedä."
Keitä kaikkia ajattelit kiinnostavan lista siitä mitä kaikkea sinä et tiedä tai ymmärrä?
- Anonyymi
Paratiisin lapset pyristelevät aikansa, omien halujen ja himojen vallassa.
- AnonyymiUUSI
”Paratiisin lapset pyristelevät aikansa, omien halujen ja himojen vallassa.”
Uskovaisten meininkiä.
- Anonyymi
Jumalanpalvelus on osallistujien eli seurakunnan jäsenten tarpeen ja yhteenkuuluvuuden vuoksi. Se on yhteisöllisyyttä. Kaikki eivä pidä Jumalaa kaikkivaltiaana, vaan kyse on henkisestä ja henkilökohtaisesta totuudenmukaisuudesta. Kaikki tapahtuu kuten tapahtuu, kysehän on asioihin suhtautumisesta. Joillekin se on helpompaa toisten seurassa ja yhteisillä tavoilla.
- Anonyymi
Jeesus tuli tänne maan päälle osoittamaan, millainen Jumala on. Jos tutkit Jeesuksen sanoja ja käytöstä, opit huomaamaan, että Hän itki ajatellessaan niitä kovasydämisiä ihmisiä, joita Hän kohtasi . Hän osoitti myötätuntoa kärsiviä, erehtyviä ihmisiä kohtaan, mutta nuhteli ankarasti itseriittoisia omahyväisiä fariseuksia ja juutalaisia hengellisiä johtajia.
>Jos tutkit Jeesuksen sanoja ja käytöstä, opit huomaamaan, että Hän itki ajatellessaan niitä kovasydämisiä ihmisiä, joita Hän kohtasi .
Mikä on aika outoa, sillä helluntailaisuuden mukaan Jeesus kuulemma loi maailman ja sen kovasydämiset ihmiset yhdessä iskänsä Jumalan kanssa. Hän itki siis omaa pahoin epäonnistunutta työtään.
- Anonyymi
Tämän maailman ruhtinas on paholainen. Ei meidän tule häntä palvoa.
Valitettavasti monet syyttävät Jumalaa sellaiseksi kuin paholainen on.
Jumala sallii paholaisen käyttää valtaansa toistaiseksi, mutta samalla Hän suojelee omiaan. Vaikka Hän sallii kärsimystä ja kuolema kohtaa myös uskovia, heille on annettu lupaus paremmasta elämästä ilman kärsimystä.
Ei Jumala halua, että Häntä palvottaisiin siksi, että siitä hyötyisi, se olisi mielistelyä palkan toivossa.
Hän haluaa että valitsemme Hänet, koska haluamme tulla Hänen kaltaisekseen, niinkuin Jeesus ilmaisi Hänet meille. Jos siis rakastat oikeamielisyyttä, hellyyttä, hyvyyttä, rakkautta, iloa, omantunnon rauhaa, valitse Hänet palvontasi kohteeksi.- Anonyymi
"koska haluamme tulla Hänen kaltaisekseen"
Kenestä "meistä" puhut? Ajatuskin on kuvottava. - Anonyymi
"heille on annettu lupaus paremmasta elämästä ilman kärsimystä."
Ja nämä hyväuskoiset, ajattelunsa manipuloijille ulkoistaneet ja täysin toisten vietävissä olevat tomppelit nielevät kaiken :D. Tulee mieleen pubin seinällä näkemäni mainos: "Free beer tomorrow!" - Anonyymi
Jahve on sadistinen murhaaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja mitä muuta voi odottaa ihmisten itse luomalta mielikuvitushahmolta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"koska haluamme tulla Hänen kaltaisekseen"
Kenestä "meistä" puhut? Ajatuskin on kuvottava.Taidat jo olla jumalasi kaltainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perusta oma maailma jonnekin muualle avaruuteen, jos ei kelpaa elää tässä maailmassa, jonka Jumala on luonut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat jo olla jumalasi kaltainen.
Minulla ei ole jumalia, mutta sinulla sanojesi mukaan on ja koska olet hänet itse kuvitellut, ei ole ihme, että samanhenkisyyttä löytyy :D.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perusta oma maailma jonnekin muualle avaruuteen, jos ei kelpaa elää tässä maailmassa, jonka Jumala on luonut!
En tiedä tuosta kirjoittajasta, mutta sinähän se täällä olet, jota tämä maailma ahdistaa ja hoet joka päivä pääsystä sinne kuvittelemaasi kuolemasi jälkeiseen maailmaan, jossa kaikki on hyvin. Ihmettelen edelleen, miksi vieläkin viihdyt täällä - myös itse keksimäsi paholaisen kiusattavana. Minä en ainakaan kaipaa täältä minnekään.
- Anonyymi
"Tämän maailman ruhtinas on paholainen. Ei meidän tule häntä palvoa."
Hera Sebaot loi Saatanaksi muuttuvan arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkitietävänä tiesi tästä tulevan vastustajansa ja ihmisen syntiin houkuttajan.
Vai sanotko sinä, että Herra Sebaot ei ole kaikkitietävä?
"Valitettavasti monet syyttävät Jumalaa sellaiseksi kuin paholainen on."
Herra Sebaot salli arkkienkeli Luciferin muuttuvan Saatanaksi, ja Hän voisi koska vain lopettaa Saatanan kolttoset, mutta ei tee sitä, joten vastuu on yksin Herra Sebaotin.
Vai sanotko sinä, ettei noin ole? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hera Sebaot loi Saatanaksi muuttuvan arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkitietävänä tiesi tästä tulevan vastustajansa ja ihmisen syntiin houkuttajan.
Herra Sebaot salli arkkienkeli Luciferin muuttuvan Saatanaksi, ja Hän voisi koska vain lopettaa Saatanan kolttoset, mutta ei tee sitä, joten vastuu on yksin Herra Sebaotin.
Vai sanotko sinä, ettei noin ole?Ilmestyskirjassa lopun aikana enkeli tulee ja sulkee saatanan vankilaan. Tämän se Jumalan tahdosta voisi tehdä milloin vain, mutta Jumala ei sulje saatanaa vankeuteen, koska tahtoo hänen olevan vapaalla ja villitsevän ihmisiä. Se on hänen tahtonsa. Jo alussa. Pitikö päästää käärme paratiisiin?
- Anonyymi
>> Valitettavasti monet syyttävät Jumalaa sellaiseksi kuin paholainen on.
Millainen se sitten on? Raamattu ei kerro sen tehneen mitään erityistä. Siitä huolimatta se syyttää paholaista sellaiseksi, millaiseksi se kuvaa Jumalan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai sanotko sinä, ettei noin ole?Kuka on tämä herra Sebaot? Onko hänellä etunimeä? Ja onko hänet siis etsintäkuulutettu? Sukunimestä päätellen hän piileskelee Ranskassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai sanotko sinä, ettei noin ole?Vapaatahtoinen persoona, valitsee itse, synti ja kirous. Hyvyys ja siunaus. Jeesus toi pelastuksen mahdolliseksi kaikille, Hän ei pakota, vaan kunnioittaa vapaata tahtoa. Luziferin kapinallinen mieli, viehättää monia, syyllistämään hyvää Jumalaamme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaatahtoinen persoona, valitsee itse, synti ja kirous. Hyvyys ja siunaus. Jeesus toi pelastuksen mahdolliseksi kaikille, Hän ei pakota, vaan kunnioittaa vapaata tahtoa. Luziferin kapinallinen mieli, viehättää monia, syyllistämään hyvää Jumalaamme.
Kysyin ylempänä - pelastuksen mistä? Etkö tiedä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaatahtoinen persoona, valitsee itse, synti ja kirous. Hyvyys ja siunaus. Jeesus toi pelastuksen mahdolliseksi kaikille, Hän ei pakota, vaan kunnioittaa vapaata tahtoa. Luziferin kapinallinen mieli, viehättää monia, syyllistämään hyvää Jumalaamme.
"...syyllistämään hyvää Jumalaamme."
Millä perusteella pidät jumalaasi hyvänä? Hän on esimerkkiksi rasisti, ainakin uskovaisten mukaan, joten miten rasisti voi olla hyvä? - Anonyymi
"Tämän maailman ruhtinas on paholainen."
Tämä on aina hämmentävä sanonta kristinuskoiselta. Miksi paholainen olisi maailman ruhtinas?
Tämä kuulostaa siltä, että henkilö palvoisi tuota.
Kun olin itse kristinuskoinen, niin ei minulle olisi tullut mieleenkään nostaa paholaista tuollaiseen korkeaan asemaan. Se olisi ollut Jumalan pilkkaa.
"Ei meidän tule häntä palvoa."
Miksi sitten nostat sen maailman ruhtinaaksi sitten?
Ja Raamattu kertoo kuinka kyseessä on valheiden isä. Pahimmat valehtelijat löytyvät kuitenkin ääriuskovaisista, kuten aikaisemmin tässäkin keskustelussa.
Raamatun mukaan näissä jutuissa on menty. Se ei ole muiden vika, kun Raamattu kertoo sellaisesta pahasta tyypistä. Kannattaa lukea se Raamattu alusta loppuun niin tiedät mistä puhun.
Eikä asiaa helpota yhtään sen palvojien jutut, joissa oikein loistaa moraalittomuus. Kuoleman, kidutuksen ja kärsimyksen fantasiointi kun ei oikein vakuuta hyvyydestä.
"Jumala sallii paholaisen käyttää valtaansa toistaiseksi, mutta samalla Hän suojelee omiaan."
Ja tämä on sinusta moraalisesti oikein? Jos poliisikin antaisi jonkun psykopaattisen murhaajan rellestää vapaana, ja suojelisi vain omiaan, niin olisiko se sinusta oikein?
Ja ongelmana on myös koko paholaisen olemassaolo. Miksi se on olemassa ihan alun perin?
"Vaikka Hän sallii kärsimystä ja kuolema kohtaa myös uskovia, heille on annettu lupaus paremmasta elämästä ilman kärsimystä."
Hassua tässä on se, ettei kukaan teistä tähän uskovista itse asiassa tiedä mitä tuo tuonpuoleinen on.
Kuinka kauan se kestää? Mitä siellä tehdään?
Kun nuo latteudet eivät oikein tarkoita mitään, mitä hoet mantrana.
Surullista on se, kuinka ihmiset tuhlaavat tämän ainutkertaisen elämän odotellessa seuraavaa, jota ei tule.
"Ei Jumala halua, että Häntä palvottaisiin siksi, että siitä hyötyisi, se olisi mielistelyä palkan toivossa."
Mutta sitähän sinäkin teet. Tuo on juuri koko idea palvoa pelossa ja toivoa palkintoa.
"Hän haluaa että valitsemme Hänet, koska haluamme tulla Hänen kaltaisekseen, niinkuin Jeesus ilmaisi Hänet meille."
Noh, Hän on hyvä ja tulee itse sitten esittäytymään ja kertomaan tarkalleen ottaen mitä haluaa. Kun nyt hänen palvojakuntansa tappelee keskenään mitä Hän nyt sitten haluaakaan.
Mutta, etkös sinäkin usko, että saa rangaistuksen ja joutuu helvettiin kidutettavaksi, jos ei tuohon ukkoon usko? Mitä jos ei halua tulla hänen kaltaisekseen?
Tuohan on ihan suoraan "rahat tai henki" tyylinen tilanne. "Olihan se ryöstäjä hyvä kun antoi valita".
Ja en ole ikinä ennen kuullut yhdenkään kristinuskoisen palvovat Jumalaa, jotta voisi tulla Jumalaksi. (Paitsi mormonit, mutta niitä ei lasketa).
Ja muuten, Raamatussa on kohta, missä Jumala nimen omaan ei halua ihmisestä heidän kaltaisiaan. Siitähän koko synti kirouskin on peräisin.
"Jos siis rakastat oikeamielisyyttä, hellyyttä, hyvyyttä, rakkautta, iloa, omantunnon rauhaa, valitse Hänet palvontasi kohteeksi."
Miksi sinä et sitten näitä seuraa? Tämän takia varsinkin kyseenalaistan sitä, mitä oikeasti palvot.
Itse en usko Jumalan olemassaoloon. Eikö se olisi sinunkin jutun perusteella väärin näytellä uskovaa vain taivaspaikan takia?
En kokisi mitään noista elää valheessa.
Tämän takia sen Jumalan pitäisi itse esittäytyä, koska hänen palvojat eivät ainakaan edusta tuota tyyppiä.
Ja vielä loppuun. Voisihan se Jumala lähettää joskus jonkun fiksun puhumaan puolestaan. Kun kaiken maailman täysin sivistymättömät vain vähentävät uskottavuutta. Itse ainakin jos olisin Jumala, niin olisin vain vihainen ala-arvoisesta edustuksesta. >Jumala sallii paholaisen käyttää valtaansa toistaiseksi
Eli Jumala on joko sadisti tai sitten, toisin kuin väitätte, ei mahda Paholaiselle mitään – ja "toistaiseksi" jatkuu niin kauan kuin ihmislajimme talloo Maata.- Anonyymi
Onko pahuus välttämättömyys Jumalan luomassa kaikkeudessa? Onko se Jumalaa isompi voima, Jumalan tekemä suunnitelma vai Jumalan tekemä moka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin ylempänä - pelastuksen mistä? Etkö tiedä?
Helvetistä !
- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
>Jumala sallii paholaisen käyttää valtaansa toistaiseksi
Eli Jumala on joko sadisti tai sitten, toisin kuin väitätte, ei mahda Paholaiselle mitään – ja "toistaiseksi" jatkuu niin kauan kuin ihmislajimme talloo Maata.Meidän kuuluu itse torjua pahuutta, silloin kun se riippuu meistä. Jos emme tee pahaa, on paholainen voimaton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helvetistä !
Eli siis mielistelet kuviteltuja satuolentoja pelastuaksesi kuvitellulta kohtalolta/paikalta?
En ole psykologi, mutta kuulostaa kuin tuolle toiminnalle löytyisi jokin diagnoosi ICD-tautiluokituksesta - veikkaan F22.
- Anonyymi
Kuka on vastuussa kärsimyksestä ja kuolemasta, jos maailma on luotu?
- Anonyymi
Sen maailman luoja, tietysti, ja jos luoja oli kaikkitietävä, sen täytyi tietää luomisensa seuraukset maailman loppuun asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen maailman luoja, tietysti, ja jos luoja oli kaikkitietävä, sen täytyi tietää luomisensa seuraukset maailman loppuun asti.
Raamattu ei muuten väiytä Jumalaa sellaiseksi kaikkitietäväksi, että Hän olisi nähnyt sinun valintasi edeltäpäin.
Päinvastoin Raamattu kertoo siitä, että Jumala on suunnitellut jotain hyvää, mutta joutunut pettymään koska Hän antaa ihmisten itse valita. Joskus Jumala antaa ihmisten kärsiä valintojensa seuraukset.
Jos valitset ajaa autollasi sääntöjen vastaiseksi, oma on syysi, jos joudut onnettomuuteen. Sitäpaitsi tämä maailma on kaikki vain ateisteille, uskoville tämä on vain lyhyt koetusten aika, ei edes verrattavissa ikuiseen elämään. Meille sallitaan kärsimyksiä jotta oppisimme säälimään ja auttamaan toinen toistamme. Ellemme opi rakastamaan lähimmäistämme täällä, tuskin olemme sopivia ikuiseen elämään.
Koska et usko ikuiseen elämään, miksi kulutat kallista aikaasi täällä? Nauti elämästäsi kunnes elämäsi loppuu. Älä välitä niistä, jotka toivovat parempaa tulevaisuutta kuoleman jälkeen, anna heidän olla onnellisia uskossaan.
Olethan itsekin tyytyväinen olemaan apinan jälkeläinen ilman mitään muuta toivoa, kuin ruokaa pöytään ja nautintoja, kunnes kuolet! Miksi välittäisit muista? Anna kreationistien nauttia onnestaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei muuten väiytä Jumalaa sellaiseksi kaikkitietäväksi, että Hän olisi nähnyt sinun valintasi edeltäpäin.
Päinvastoin Raamattu kertoo siitä, että Jumala on suunnitellut jotain hyvää, mutta joutunut pettymään koska Hän antaa ihmisten itse valita. Joskus Jumala antaa ihmisten kärsiä valintojensa seuraukset.
Jos valitset ajaa autollasi sääntöjen vastaiseksi, oma on syysi, jos joudut onnettomuuteen. Sitäpaitsi tämä maailma on kaikki vain ateisteille, uskoville tämä on vain lyhyt koetusten aika, ei edes verrattavissa ikuiseen elämään. Meille sallitaan kärsimyksiä jotta oppisimme säälimään ja auttamaan toinen toistamme. Ellemme opi rakastamaan lähimmäistämme täällä, tuskin olemme sopivia ikuiseen elämään.
Koska et usko ikuiseen elämään, miksi kulutat kallista aikaasi täällä? Nauti elämästäsi kunnes elämäsi loppuu. Älä välitä niistä, jotka toivovat parempaa tulevaisuutta kuoleman jälkeen, anna heidän olla onnellisia uskossaan.
Olethan itsekin tyytyväinen olemaan apinan jälkeläinen ilman mitään muuta toivoa, kuin ruokaa pöytään ja nautintoja, kunnes kuolet! Miksi välittäisit muista? Anna kreationistien nauttia onnestaan!Teismi on vaarallista ja vahingollista. Siitä tulee päästä eroon. Teismi on todennäköisin syy ydinsodalle. (Pakistan vs. Intia)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teismi on vaarallista ja vahingollista. Siitä tulee päästä eroon. Teismi on todennäköisin syy ydinsodalle. (Pakistan vs. Intia)
Hindut vs. muslimit
- Anonyymi
Ihminen itse valitsee ikuisuutensa viettopaikan, pahuus ja kirous. Hyvyys ja siunaus. Tämä on reilu tarjous. Tuhat vuotisen valtakunnan lopuksi, Jeesus vapauttaa saatanan, jotta hän villitsee kaikki pahuuden kannattajat kapinaan. Näin valikoituu viimeiset satsit, Hyvyyden ja pahuuden valtakuntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olethan itsekin tyytyväinen olemaan apinan jälkeläinen ilman mitään muuta toivoa, kuin ruokaa pöytään ja nautintoja, kunnes kuolet! Miksi välittäisit muista? Anna kreationistien nauttia onnestaan!Hyvin monet kärsivät täysin syyttä. Sinun jumalallesi on ilmeisesti tärkeää vain se, että joku kärsii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin monet kärsivät täysin syyttä. Sinun jumalallesi on ilmeisesti tärkeää vain se, että joku kärsii.
Hänen jumalalleen (eli hänelle itselleen) on tärkeää, että sellaiset ihmiset kärsivät, jotka eivät ole sellaisia kuin hän haluaa. Tällainen vihan ulkoistaminen ja siitä omien käsiensä (kuviteltu) peseminen on kovin läpinäkyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen itse valitsee ikuisuutensa viettopaikan, pahuus ja kirous. Hyvyys ja siunaus. Tämä on reilu tarjous. Tuhat vuotisen valtakunnan lopuksi, Jeesus vapauttaa saatanan, jotta hän villitsee kaikki pahuuden kannattajat kapinaan. Näin valikoituu viimeiset satsit, Hyvyyden ja pahuuden valtakuntiin.
Miksi pyllistämäsi jumala on paha? Eikö kannattaisi vaihtaa sellaiseen jumalaan joka vihan sijaan rakastaa? kyllähän noita jumlia riittää mistä valita parempi.
- Anonyymi
Kärsimyksen aiheuttaja ja tappaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin monet kärsivät täysin syyttä. Sinun jumalallesi on ilmeisesti tärkeää vain se, että joku kärsii.
Käskikö Jumala sinua piinaamaan lähimmäisiäsi, kun räyhäsit demonisi käskystä?
- Anonyymi
Ansaitseeko evoluutio palvontaa vai halveksuntaa?
- Anonyymi
Ansaitseeko gravitaatio palvontaa vai halveksuntaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ansaitseeko gravitaatio palvontaa vai halveksuntaa?
Älä yllytä, alkavat kohta julkaista Leijuminen - lehteä ja ylläpitää Leijuminen.fi - saittia. Siellä pohditaan, onko gravitaatiosta todisteita, mikä on sen päämäärä jne tyyliin:
Gravitaatiota ei ole olemassa – todisteita ja argumentteja
1. Gravitaatio on vain teoria, ei laki
Gravitaatiota kutsutaan yleisesti teoriaksi (esim. **yleinen suhteellisuusteoria**). Koska se on vain teoria, se ei voi olla **todennettu tosiasia** tai **laki**. Tieteelliset teoriat ovat usein keskeneräisiä, ja uudet löydöt voivat kumota ne kokonaan. Esimerkiksi Newtonin gravitaatioteoria korvattiin myöhemmin Einsteinin teorialla. Tämä osoittaa, ettei gravitaatio ole **pysyvä** tai **lopullinen** ilmiö. Jos se olisi todellinen, sen kuvaukset eivät muuttuisi ajan myötä.
2. Gravitaatio ei selitä kaikkea
Gravitaatioteoria epäonnistuu selittämään useita ilmiöitä. Miksi esimerkiksi monet esineet, kuten linnut, ilmapallot ja lentokoneet, **nousevat ilmaan** tai pysyvät siellä vastoin gravitaation oletettua vetovoimaa? Tämän selittämiseen tarvitaan apuajatuksia, kuten **aerodynamiikkaa** tai **nostetta**, jotka vain tekevät teoriasta monimutkaisemman ja monipuolisemman. Todellinen voima selittäisi kaikki tällaiset poikkeamat ilman lisäselityksiä.
3. Gravitaatiota ei voi nähdä tai tuntea
Kukaan ei ole koskaan nähnyt **gravitaatiota**. Sen vaikutuksia voidaan ehkä nähdä, mutta itse voimaa ei voi havainnoida suoraan. Kun pallo putoaa maahan, emme näe mitään näkymätöntä voimaa vetämässä sitä alas. Sen sijaan aistimme ainoastaan liikkeen. On helpompaa ja loogisempaa olettaa, että esineet putoavat, koska se on niiden **luonnollinen tila** tai että ne ovat **raskaita**. Miksi keksiä monimutkainen ja näkymätön voima selittämään ilmiö, jonka voi selittää yksinkertaisemmin?
4. Gravitaatio on ristiriidassa logiikan kanssa
Gravitaatio väittää, että kaikki massalliset esineet vetävät toisiaan puoleensa. Miksi esimerkiksi planeetat eivät törmää toisiinsa? Vaikka tiedemiehet selittävät tämän **keskipakoisvoimalla** tai **radalla**, on epäloogista, että kaksi voimaa toimivat samaan aikaan siten, että ne eivät kumoa toisiaan. Gravitaatio myös oletetaan toimivan etäältä, mikä on mahdotonta. Kuinka tyhjyydessä olevat esineet voisivat vaikuttaa toisiinsa ilman mitään **fyysistä yhteyttä**?
5. Gravitaatio on filosofinen, ei tieteellinen, käsite
Gravitaatioon uskominen on kuin usko näkymättömään voimaan, joka ohjaa maailmankaikkeutta. Tämä on pohjimmiltaan **filosofinen** tai **spirituaalinen** näkemys, ei tieteellinen. Usko, että näkymätön voima pitää planeetat radoillaan ja esineet maassa, ei ole todennettavissa tai kumottavissa kokeellisesti ilman, että oletetaan jo valmiiksi, että se on olemassa. Onko se todella tieteellistä?
6. Fossiilien puuttuvat välimuodot ja gravitaation kadonneet todisteet
Kuten evoluutioteoriassa, jossa väitetään olevan puuttuvia fossiileja, myös gravitaatiossa on **puuttuvia todisteita**. Miksi gravitaatio toimii heikommin tai voimakkaammin tietyillä alueilla, kuten vuorilla? Tiedemiehet eivät voi antaa selitystä **anomalioille**, kuten "gravitaatiopoikkeamille", ja myöntävät, että ne ovat mysteerejä. Jos gravitaatio olisi todellinen ja yleispätevä, tällaisia poikkeamia ei pitäisi olla olemassa. Tämä on todiste siitä, että koko teoria on **puutteellinen**. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä yllytä, alkavat kohta julkaista Leijuminen - lehteä ja ylläpitää Leijuminen.fi - saittia. Siellä pohditaan, onko gravitaatiosta todisteita, mikä on sen päämäärä jne tyyliin:
Gravitaatiota kutsutaan yleisesti teoriaksi (esim. **yleinen suhteellisuusteoria**). Koska se on vain teoria, se ei voi olla **todennettu tosiasia** tai **laki**. Tieteelliset teoriat ovat usein keskeneräisiä, ja uudet löydöt voivat kumota ne kokonaan. Esimerkiksi Newtonin gravitaatioteoria korvattiin myöhemmin Einsteinin teorialla. Tämä osoittaa, ettei gravitaatio ole **pysyvä** tai **lopullinen** ilmiö. Jos se olisi todellinen, sen kuvaukset eivät muuttuisi ajan myötä.
Gravitaatioteoria epäonnistuu selittämään useita ilmiöitä. Miksi esimerkiksi monet esineet, kuten linnut, ilmapallot ja lentokoneet, **nousevat ilmaan** tai pysyvät siellä vastoin gravitaation oletettua vetovoimaa? Tämän selittämiseen tarvitaan apuajatuksia, kuten **aerodynamiikkaa** tai **nostetta**, jotka vain tekevät teoriasta monimutkaisemman ja monipuolisemman. Todellinen voima selittäisi kaikki tällaiset poikkeamat ilman lisäselityksiä.
Kukaan ei ole koskaan nähnyt **gravitaatiota**. Sen vaikutuksia voidaan ehkä nähdä, mutta itse voimaa ei voi havainnoida suoraan. Kun pallo putoaa maahan, emme näe mitään näkymätöntä voimaa vetämässä sitä alas. Sen sijaan aistimme ainoastaan liikkeen. On helpompaa ja loogisempaa olettaa, että esineet putoavat, koska se on niiden **luonnollinen tila** tai että ne ovat **raskaita**. Miksi keksiä monimutkainen ja näkymätön voima selittämään ilmiö, jonka voi selittää yksinkertaisemmin?
Gravitaatio väittää, että kaikki massalliset esineet vetävät toisiaan puoleensa. Miksi esimerkiksi planeetat eivät törmää toisiinsa? Vaikka tiedemiehet selittävät tämän **keskipakoisvoimalla** tai **radalla**, on epäloogista, että kaksi voimaa toimivat samaan aikaan siten, että ne eivät kumoa toisiaan. Gravitaatio myös oletetaan toimivan etäältä, mikä on mahdotonta. Kuinka tyhjyydessä olevat esineet voisivat vaikuttaa toisiinsa ilman mitään **fyysistä yhteyttä**?
Gravitaatioon uskominen on kuin usko näkymättömään voimaan, joka ohjaa maailmankaikkeutta. Tämä on pohjimmiltaan **filosofinen** tai **spirituaalinen** näkemys, ei tieteellinen. Usko, että näkymätön voima pitää planeetat radoillaan ja esineet maassa, ei ole todennettavissa tai kumottavissa kokeellisesti ilman, että oletetaan jo valmiiksi, että se on olemassa. Onko se todella tieteellistä?
Kuten evoluutioteoriassa, jossa väitetään olevan puuttuvia fossiileja, myös gravitaatiossa on **puuttuvia todisteita**. Miksi gravitaatio toimii heikommin tai voimakkaammin tietyillä alueilla, kuten vuorilla? Tiedemiehet eivät voi antaa selitystä **anomalioille**, kuten "gravitaatiopoikkeamille", ja myöntävät, että ne ovat mysteerejä. Jos gravitaatio olisi todellinen ja yleispätevä, tällaisia poikkeamia ei pitäisi olla olemassa. Tämä on todiste siitä, että koko teoria on **puutteellinen**.Ei minun ole vaikea ymmärtää, että gravitaation voima vähenee mitä suurempi etäisyys, ja että esimerkiksi korkeat vuoret puolestaan lisäävät vetovoimaa.
Ymmärrän myös, että keskipakoisvoima ja gravidaatio ovat vastakkaisia ilmiöitä.
Se että esimerkiksi kuu on pysynyt taivaalla vuosituhansia, on merkki siitä, että se on pantu kiertämään juuri oikealla nopeudella.
Kuitenkin, jos lähetämme aluksia kuuhun tälle puolelle, ja ammumme niitä takaisin tältä puolelta, saattaa olla, että häiritsemme tuota tasapainoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minun ole vaikea ymmärtää, että gravitaation voima vähenee mitä suurempi etäisyys, ja että esimerkiksi korkeat vuoret puolestaan lisäävät vetovoimaa.
Se että esimerkiksi kuu on pysynyt taivaalla vuosituhansia, on merkki siitä, että se on pantu kiertämään juuri oikealla nopeudella.
Kuitenkin, jos lähetämme aluksia kuuhun tälle puolelle, ja ammumme niitä takaisin tältä puolelta, saattaa olla, että häiritsemme tuota tasapainoa."Ymmärrän myös, että keskipakoisvoima ja gravidaatio ovat vastakkaisia ilmiöitä."
Eivät ole, mutta ymmärrän mitä ajat takaa.
"korkeat vuoret puolestaan lisäävät vetovoimaa"
Miten?
"kuu on pysynyt taivaalla vuosituhansia"
Niin, oliko se peräti kuutisen tuhatta vuotta?
"merkki siitä, että se on pantu kiertämään juuri oikealla nopeudella."
Mikä sen on pannut?
"jos lähetämme aluksia."
Kuu loittonee Maasta vajaat 4cm vuodessa. Voisiko se johtua aluksistamme? Pitäisikö meidän välillä käydä myös siellä toisella puolella tuuppimassa, ettei Kuu karkaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minun ole vaikea ymmärtää, että gravitaation voima vähenee mitä suurempi etäisyys, ja että esimerkiksi korkeat vuoret puolestaan lisäävät vetovoimaa.
Kuitenkin, jos lähetämme aluksia kuuhun tälle puolelle, ja ammumme niitä takaisin tältä puolelta, saattaa olla, että häiritsemme tuota tasapainoa.Ihan aikuisten oikeasti nyt!
Täytyykö olla täydellinen taneli jotta voi olla kreationisti? Ei välttämättä, mutta kyllä se selkeästi auttaa, kuten tästäkin jokeltelusta taas hyvin huomaamme. :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten evoluutioteoriassa, jossa väitetään olevan puuttuvia fossiileja, myös gravitaatiossa on **puuttuvia todisteita**. Miksi gravitaatio toimii heikommin tai voimakkaammin tietyillä alueilla, kuten vuorilla? Tiedemiehet eivät voi antaa selitystä **anomalioille**, kuten "gravitaatiopoikkeamille", ja myöntävät, että ne ovat mysteerejä. Jos gravitaatio olisi todellinen ja yleispätevä, tällaisia poikkeamia ei pitäisi olla olemassa. Tämä on todiste siitä, että koko teoria on **puutteellinen**.Tuohon on jo porukka. Niitä kutsutaan litteän maan kannattajiksi. Hekin pääsääntöisesti ovat Raamatun hihhuleita, jotka eivät usko painovoimaan
Jännä juttu on se, että noilla saattaa olla jopa järkevämpiä juttuja kuin nuoren maan kreationisteilla. Tai vähintään heillä on omia testejä. Toki tiukkaa kamppailua hölmöimmästä porukasta se on.
En vaivaudu vastaamaan noihin kohtiin, koska oletan sen olevan esimerkki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon on jo porukka. Niitä kutsutaan litteän maan kannattajiksi. Hekin pääsääntöisesti ovat Raamatun hihhuleita, jotka eivät usko painovoimaan
Jännä juttu on se, että noilla saattaa olla jopa järkevämpiä juttuja kuin nuoren maan kreationisteilla. Tai vähintään heillä on omia testejä. Toki tiukkaa kamppailua hölmöimmästä porukasta se on.
En vaivaudu vastaamaan noihin kohtiin, koska oletan sen olevan esimerkki."En vaivaudu vastaamaan noihin kohtiin, koska oletan sen olevan esimerkki."
Aivan, sitä se on, pyysin tekoälyä keksimään perusteluja painovoiman olemattomuudelle samaan tyyliin kuin kretut keksivät evoluution olemattomuudelle. Kelpo teksti, josta löytyy useita kretujen käyttämiä argumenttityyppejä - ottaen vielä huomioon, että se syntyi kahdessa sekunnissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En vaivaudu vastaamaan noihin kohtiin, koska oletan sen olevan esimerkki."
Aivan, sitä se on, pyysin tekoälyä keksimään perusteluja painovoiman olemattomuudelle samaan tyyliin kuin kretut keksivät evoluution olemattomuudelle. Kelpo teksti, josta löytyy useita kretujen käyttämiä argumenttityyppejä - ottaen vielä huomioon, että se syntyi kahdessa sekunnissa.Litteän maan kannattajiltahan nuo ovat vähän maustettuna. Ja olen aikaisemminkin tällä palstalla huomauttanut, kuinka kreationistejen jutut muistuttavat litteän maan kannattajien juttuja.
Mutta sinulla on sinänsä erikoisempi pointti tässä. Jos asiaa kutsuu litteän maan kannatukseksi, niin kreationistit ohittavat asian kokonaan. Mutta kutsut eri nimellä, niin eiköhän kreationisti hyppää kertomaan kuinka on pihalla tuostakin aiheesta. Mahtavaa. Otan takataskuun tämän vinkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ymmärrän myös, että keskipakoisvoima ja gravidaatio ovat vastakkaisia ilmiöitä."
Eivät ole, mutta ymmärrän mitä ajat takaa.
"korkeat vuoret puolestaan lisäävät vetovoimaa"
Miten?
"kuu on pysynyt taivaalla vuosituhansia"
Niin, oliko se peräti kuutisen tuhatta vuotta?
"merkki siitä, että se on pantu kiertämään juuri oikealla nopeudella."
Mikä sen on pannut?
"jos lähetämme aluksia."
Kuu loittonee Maasta vajaat 4cm vuodessa. Voisiko se johtua aluksistamme? Pitäisikö meidän välillä käydä myös siellä toisella puolella tuuppimassa, ettei Kuu karkaa?Kaiken järjen mukaan töniminen samalta puolelta vaikuttaa aivan tieteen mukaisesti. Siihen perustuu esimerkiksi suunnitelmat muuttaa uhkaavien asteroidien rataa.
Ja luulo, että sattumalta kaikki tähdet ovat joutuneet radoilleen sattumalta, on todennäköisyyden vastainen.
Kuvittele, että olet tulossa kuusta maan vetovoiman vetämänä: Luuletko, että tuo voima vetää sinua kohti maata, vai maapallon ohitse?
Se että kaikki tähdet ja planeetat ovar radoillaan, todistaa, että ne eivät ole niille joutuneet gravitaation vaikutuksesta, vaan niihin on vaikuttanut muu voima, joka on saanut ne kiertämään, eikä törmäämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaiken järjen mukaan töniminen samalta puolelta vaikuttaa aivan tieteen mukaisesti. Siihen perustuu esimerkiksi suunnitelmat muuttaa uhkaavien asteroidien rataa.
Ja luulo, että sattumalta kaikki tähdet ovat joutuneet radoilleen sattumalta, on todennäköisyyden vastainen.
Kuvittele, että olet tulossa kuusta maan vetovoiman vetämänä: Luuletko, että tuo voima vetää sinua kohti maata, vai maapallon ohitse?
Se että kaikki tähdet ja planeetat ovar radoillaan, todistaa, että ne eivät ole niille joutuneet gravitaation vaikutuksesta, vaan niihin on vaikuttanut muu voima, joka on saanut ne kiertämään, eikä törmäämään."Se että kaikki tähdet ja planeetat ovar radoillaan, todistaa, että ne eivät ole niille joutuneet gravitaation vaikutuksesta, vaan niihin on vaikuttanut muu voima, joka on saanut ne kiertämään, eikä törmäämään."
Aivan huikeaa kreationistista "tiedettä". Itseäni ainakin kyllästyttäisi olla noin tomppeli, ja tekisin asialle jotain.
Hulvatonta jälleen kerran :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaiken järjen mukaan töniminen samalta puolelta vaikuttaa aivan tieteen mukaisesti. Siihen perustuu esimerkiksi suunnitelmat muuttaa uhkaavien asteroidien rataa.
Se että kaikki tähdet ja planeetat ovar radoillaan, todistaa, että ne eivät ole niille joutuneet gravitaation vaikutuksesta, vaan niihin on vaikuttanut muu voima, joka on saanut ne kiertämään, eikä törmäämään."töniminen samalta puolelta vaikuttaa aivan tieteen mukaisesti."
Vertaisin tässä tapauksessa tönimistäsi siihen, että yrität puhaltaa pyramidin nurin.
"luulo, että sattumalta kaikki tähdet ovat joutuneet radoilleen sattumalta, on todennäköisyyden vastainen."
Fysiikka ja matematiikka eivät taida olla vahvuuksiasi?
"Luuletko, että tuo voima vetää sinua kohti maata, vai maapallon ohitse?"
Tuo voima vetää minua Maan keskipistettä kohti, entä sitten?
"tähdet ja planeetat ovar radoillaan, todistaa, että ne eivät ole niille joutuneet gravitaation vaikutuksesta, vaan niihin on vaikuttanut muu voima,"
Ja se muu voima on..? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"töniminen samalta puolelta vaikuttaa aivan tieteen mukaisesti."
Vertaisin tässä tapauksessa tönimistäsi siihen, että yrität puhaltaa pyramidin nurin.
"luulo, että sattumalta kaikki tähdet ovat joutuneet radoilleen sattumalta, on todennäköisyyden vastainen."
Fysiikka ja matematiikka eivät taida olla vahvuuksiasi?
"Luuletko, että tuo voima vetää sinua kohti maata, vai maapallon ohitse?"
Tuo voima vetää minua Maan keskipistettä kohti, entä sitten?
"tähdet ja planeetat ovar radoillaan, todistaa, että ne eivät ole niille joutuneet gravitaation vaikutuksesta, vaan niihin on vaikuttanut muu voima,"
Ja se muu voima on..?Luonnon lakien mukaan massojen törmäily vaikuttaa, vaikkakin vaikutus on riippuvainen massojen suuruudesta.
Et antanut mitään vastausta siihen miten taivaankappaleet saivat tietyt ratansa.
Ja jopa todistat sen, mitä yritin sinulle selvittää: vetovoima vetää keskipistettä kohden, joten tähtien pitäisi törmäillä, jos olisivat liikkeellä sattumalta johonkin suuntaan.
Keskipakoisvoiman täytyy vastata täsmälleen gravitaatiota, jotta tähdet ja planeetat pysyisivät radoillaan
Joten vaikka et tajuakaan fysiikan lakeja, kuitenkin vahvistat, mitä olen kirjoittanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luonnon lakien mukaan massojen törmäily vaikuttaa, vaikkakin vaikutus on riippuvainen massojen suuruudesta.
Et antanut mitään vastausta siihen miten taivaankappaleet saivat tietyt ratansa.
Ja jopa todistat sen, mitä yritin sinulle selvittää: vetovoima vetää keskipistettä kohden, joten tähtien pitäisi törmäillä, jos olisivat liikkeellä sattumalta johonkin suuntaan.
Keskipakoisvoiman täytyy vastata täsmälleen gravitaatiota, jotta tähdet ja planeetat pysyisivät radoillaan
Joten vaikka et tajuakaan fysiikan lakeja, kuitenkin vahvistat, mitä olen kirjoittanut."vaikkakin vaikutus on riippuvainen massojen suuruudesta."
Tajusitko tämän vasta myöhemmin googlailtuasi?
"Et antanut mitään vastausta siihen miten taivaankappaleet saivat tietyt ratansa."
Miksi minä käyttäisin aikaani selittämiseen jollekin, joka ei sitä koskaan tule ymmärtämään? Vastaus ei ole ihan lyhyt, otapa itse selvää. Kerro sitten omin sanoin, mitä sait selville. No, eihän se sinua oikeasti kiinnosta, kunhan trollaat aikasi kuluksi.
"Keskipakoisvoiman täytyy vastata täsmälleen gravitaatiota, jotta tähdet ja planeetat pysyisivät radoillaan"
Tässä vastaat huomaamattasi omaan kysymykseesi.
ps tähdet myös törmäilevät, kuten galaksitkin.
Et antanut mitään vastausta siihen mikä se "muu voima" on. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"vaikkakin vaikutus on riippuvainen massojen suuruudesta."
Tajusitko tämän vasta myöhemmin googlailtuasi?
"Et antanut mitään vastausta siihen miten taivaankappaleet saivat tietyt ratansa."
Miksi minä käyttäisin aikaani selittämiseen jollekin, joka ei sitä koskaan tule ymmärtämään? Vastaus ei ole ihan lyhyt, otapa itse selvää. Kerro sitten omin sanoin, mitä sait selville. No, eihän se sinua oikeasti kiinnosta, kunhan trollaat aikasi kuluksi.
"Keskipakoisvoiman täytyy vastata täsmälleen gravitaatiota, jotta tähdet ja planeetat pysyisivät radoillaan"
Tässä vastaat huomaamattasi omaan kysymykseesi.
ps tähdet myös törmäilevät, kuten galaksitkin.
Et antanut mitään vastausta siihen mikä se "muu voima" on.Kiitos mitäänsanomattomasta vastauksestasi.
Kerro muuten galaksien törmäyksestä!
Vai tarkoitetko galaksilla jotain kiinteää möykkyä?
Galaksithan ovat melkein tyhjää täynnä, joten siitä tuskin edes tulee törmäystä.
Toisekseen myös galaksit kiertävät jotain keskipistettä avaruudessa, joten se mikä nyt näyttää törmäykseltä, voi ollakin kiertoliikettä.
Jos olet ollut vaikkapa sellaisessa leikkihärvelissä, missä kahvikupit pyörivät miten sattuu, näyttää että törmäisit, mutta huomaatkin tekeväsi vain kierroksen ilman mitään törmäysvaaraa.
Törmäys perustuu luuloon, että galaksit eivät kiertäisi jotain keskipistettä. Esimerkiksi Linnunradan pitäisi törmätä Andromedagalaksiin, mutta saattaa olla, että tuo läheneminen on vain näennäistä, ja törmäystä ei koskaan tapahdu. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos mitäänsanomattomasta vastauksestasi.
Kerro muuten galaksien törmäyksestä!
Vai tarkoitetko galaksilla jotain kiinteää möykkyä?
Galaksithan ovat melkein tyhjää täynnä, joten siitä tuskin edes tulee törmäystä.
Toisekseen myös galaksit kiertävät jotain keskipistettä avaruudessa, joten se mikä nyt näyttää törmäykseltä, voi ollakin kiertoliikettä.
Jos olet ollut vaikkapa sellaisessa leikkihärvelissä, missä kahvikupit pyörivät miten sattuu, näyttää että törmäisit, mutta huomaatkin tekeväsi vain kierroksen ilman mitään törmäysvaaraa.
Törmäys perustuu luuloon, että galaksit eivät kiertäisi jotain keskipistettä. Esimerkiksi Linnunradan pitäisi törmätä Andromedagalaksiin, mutta saattaa olla, että tuo läheneminen on vain näennäistä, ja törmäystä ei koskaan tapahdu.Et sitten tietenkään ottanut asiasta selvää. Etkä galakseista. Anna olla. Päivän jatkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1813662Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi332904Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️272762Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.32752Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem592713Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k212685Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?2092108Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien872036Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill91978Pesäpallo rulettaa
Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy31703