https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011486732.html
"– Olin ihan normisti menossa paistopisteelle, kun oli vähän nälkä. Olin juuri ottamassa voisilmäpullan, kun kaverini huomasi, että pullassa on ötököitä, lukija sanoo.
Lukijan kuvaamassa videossa näkyy, miten jäljellä olevissa kolmessa pullassa on runsaasti pieniä mustia ötököitä.
– Ne olivat jotain pieniä kärpäsiä tai muurahaisia. Olin supershokissa! lukija sanoo.
Ötökät muistuttavat banaanikärpäsiä, mutta videon perusteella eliöitä ei voi tunnistaa varmaksi.
Lukija sanoo kertoneensa näkemästään kaupan henkilökunnalle.
– He ottivat asian aika rennosti ja sanoivat vain ottavansa pullat myynnistä pois."
Selvästi nainen on ollut ostamassa, sen osoittaa "supershokissa"
Ei mies mene shokkiin, jos näkee ötököitä.
"videon perusteella eliöitä ei voi tunnistaa varmaksi."
Bananaikärpäsiähän nuo ovat, ihan helppo tunnistaa, vaikka toisin väitetään, ettei muka voi tunnistaa.
" Ne olivat jotain pieniä kärpäsiä tai muurahaisia"
No eivät todellakaan ole muurahaisia.
Nainen näki ötököitä paistopisteen voisilmäpullissa
37
269
Vastaukset
- Anonyymi
No näitähän on joka kaupassa. O ko uutinen? Suomessa on hygieniataso laskenut sitä mukaan, mitä on tullut maahanmuuttajia.
Leipokaa itse. Tiedätte, mitä saatte ja miten säilytätte.- Anonyymi
Juu,
Samalla säästää rahaa, kun leipomossa/konditoriassa maksaa yksi kristalipulla lähes 3€.
Kaupasta saa 2kg vehnäjauhopussin 0,80€, 500g voipalan tarjouksesta 2,50€, 1kg sokeria tarjouksessa 0,80€, hiiva 0,50€, kanamunia 2 eurolla ja täysmaitolitra vähän päälle 2€.
Yhdestä 2,5 dl nestemäärään tehdystä taikinasta tekee 16 kristallipullaa/korvapuustia eli aineet maksaa alle 5€ ja sähkö, jotain 2-3 euroa riippuen paljonko sähkö maksaa.
Ei mistään saa 16 kristallipullaa 5 eurolla. - Anonyymi
Noi on hyviä puolia, olen niitä ostanut monesti, eikä ole yhtään ötököitä osunut silmiin. Onneksi siellä on hyvä valaistus, että helposti näkee, jos on tällaisia ongelmia olemassa. Malmi taitaa olla valitettava poikkeus näissä?
- Anonyymi
Kärpäsiähän niissä on aina :D
- Anonyymi
Kauppojen hedelmissä on aina banaanikärpäsiä.
Harmi kun hedelmiä ei pysty itse leipomaan. - Anonyymi
"Ei mies mene shokkiin, jos näkee ötököitä."
Ai ei mene vai. Vähänpä tiedät miehistä. 😁- Anonyymi
Mä en oo ikinä nähny Satiaista, mut teiän piireissä seki ilmeisesti tuttu? -sivusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en oo ikinä nähny Satiaista, mut teiän piireissä seki ilmeisesti tuttu? -sivusta
En ole kyllä koskaan nähnyt sellaista. Mitä ihmettä sellaiset paistopisteen pullissa tekevät? Missä sä niitä pullia oikein uitat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satiainen on siilin kokoinen ötökkä.Sitä kun lyö vasaralla päähän se vain irvistää.
- Anonyymi
... vastaus viestiin: 2025-09-12 11:24:00
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satiainen on siilin kokoinen ötökkä.Sitä kun lyö vasaralla päähän se vain irvistää.
Sulla lienee sitten kokemusta tuosta.
- Anonyymi
""" "Ei mies mene shokkiin, jos näkee ötököitä."
Ai ei mene vai. Vähänpä tiedät miehistä. 😁 """
Mutta, ainoastaan kaakattajat kaakattaa supershokista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, ainoastaan kaakattajat kaakattaa supershokista.Se voi olla. Tosin kaakattajia on paljon miehissäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, ainoastaan kaakattajat kaakattaa supershokista.Minä näin tosiaan kerran niin ruman hämiksen, että sanoin hyi ja kutsuin kollikissaa apuun. Popsi sen epäröimättä.
Ja ei miehet mene shokkiinn pienistä. Tulee vain tappamisvaisto päälle.
>simit<
- Anonyymi
Pyh. Olen mönkijällä ja mopolla ajanut välillä visiiri auki.
Kun osuu hyttysparveen, niin tulee syötyä ihan mahdottoman paljon hyttyisötököit
Tiesittekö muuten, että ihminen syö nukkueessaan keskimäärin kymmeniä hämähäkkejä.
Ei tuo nyt niin iso asia ole, mutta eihän ne sinne paistopisteeseen kuulu. Ota seuraavan kerran Raidia mukaan. 😋
>simiti<- Anonyymi
Siis elämänsä aikana nukkuesaan. Ei nyt sentään yhden kerran nukkuessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis elämänsä aikana nukkuesaan. Ei nyt sentään yhden kerran nukkuessa.
Kyllä Simitin luona joka päivä. Hiiriä ehkä elämän aikana tuo määrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Simitin luona joka päivä. Hiiriä ehkä elämän aikana tuo määrä.
Kerran lattialla käveli hirmu pelottava hämis. Huusin kissan apuun, niin söi sen välittömästi. Vähän irvisti, joten ei varmaan ollut hyvää.
Sitäpaitsi ei ne hiiret pääse tänne penthouseen asti. Toki edellisessä omakotitalossani näin kerran myyrän. Mutta ei siitä mitään harmia ollut ja oli aika urheakin pikkuinen. Melko söpö otus.
>simiti< Hyttyset muuten maistuu aika väkevälle☝️
Tällai sivuhuomautuksena ku on niitä just ja varsinki pentuna pyöräillessä lentäny suuhun,
Joskus on menny nenäänkin.
Ja mun nykyisessä kämpässä on varsin paljo hämähäkkejä, ja sit on näitä kotiskorppiooneja (tai kirjaskorppiooneja taimitänenyoli🤔) ne on sitte metkan näkösiä kavereita ku ne mennä vaapottaa sakset tanassa😃- Anonyymi
Olen pannut merkille, että nuoruudessa oli auton etusäleikkössä kymmeniä/satoja itikoita sellaisen 100 km ajomatkan jälkeen.
Tuulilasiinkin törmäsi itikoita.
Nykyään ei auton etusäleikässä ole juurikaan itikoita, eikä myöskään tuulilasiin
itikoita törmää, mikä osoittaa, että itikoiden määrä on vähentynyt ainakin maantiellä.
Metssässä, varsikin taimikossa kyllä itikoita piisaa ihan kiusaksi asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran lattialla käveli hirmu pelottava hämis. Huusin kissan apuun, niin söi sen välittömästi. Vähän irvisti, joten ei varmaan ollut hyvää.
Sitäpaitsi ei ne hiiret pääse tänne penthouseen asti. Toki edellisessä omakotitalossani näin kerran myyrän. Mutta ei siitä mitään harmia ollut ja oli aika urheakin pikkuinen. Melko söpö otus.
>simiti<Myyrä vai mäyrä? Mäyrät on aika pelokkaita pirulaisia. Niitä ei halua kotiympäristön meuhkaamaan.
- Anonyymi
m.wurst kirjoitti:
Hyttyset muuten maistuu aika väkevälle☝️
Tällai sivuhuomautuksena ku on niitä just ja varsinki pentuna pyöräillessä lentäny suuhun,
Joskus on menny nenäänkin.
Ja mun nykyisessä kämpässä on varsin paljo hämähäkkejä, ja sit on näitä kotiskorppiooneja (tai kirjaskorppiooneja taimitänenyoli🤔) ne on sitte metkan näkösiä kavereita ku ne mennä vaapottaa sakset tanassa😃Voi hemmetti. Hyttynen nenässä. Saanhan hihitellä moiselle?
Ajattele jos olisi vielä pistänyt siellä nenulin sisällä. 🤣
>simiti<
- Anonyymi
Menin kerran keskustassa aika kovaa maastopyörällä alamäkeen, oli tulossa valoristeys... niin iskeytyi suoraan silmään joku ötökkä, en nähnyt mitään, pakko päästää vaan täysillä valoristeyksen läpi onneksi paloi vihreät..
- Anonyymi
No tämä. Sinä ja minä tuskin ollaan ainoita. Pörräähän noita isompiakin hyönteisiä aika paljon.
Mietippäs jos sudenkorento törmäis naamaan alamäessä. 🤣
>simiti<
- Anonyymi
James Bond 007 sanoisi: You only live once, But I live twice LÄLLÄLLÄÄÄ
- Anonyymi
Kannattaa olla aina sellainen luuppi, millä timanttejen laatuakin tarkastellaan, aina pullaa ostaessa.... niin no tietysti elektronimikroskooppi olisi parempi..
- Anonyymi
Ei käy elektronimikroskooppi, eikä tavallinenkaan, kun siinä tarkastelavan näytteen tulee olla ohut valoa läpäisevä, koska valo tulee alhaalta näytteen läpi.
Stereomikroskooppi on sopiva kun tarkastellaan kohdetta, joka on paksu.
Kuten vaikka kivi tai sammal kokkare, josta tutkitaan mitä ötiäisiä siellä liikkuu.
Stereomikroskoopissa valo tulee ylhäältä tai sivusta.
Suurennokset ovat myös pienempiä sellaisia 20x, 40x ja 80x
Tavallisessa mikroskoopissa suurennokset ovat satoja kertoja, jopa 1000 kertaisia.
Elektronimikroskoopissa suurennos voi olla kymmeniä tuhansia tai jopa sata tuhatta, että näkee atominkin.
Kerran iskeytyi leppäkerttu naamaan pyöräillessä. Ai että teki kipeää, kun alamäessä napsahti naamaan. Ja vielä heti perään puri minua kostoksi.
- Anonyymi
Älä valehtele palstakamu.
- Anonyymi
Kyllä muakin on purrut leppäkerttu. Nehän on petoja, sekä syövät kirvoja.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Kyllä muakin on purrut leppäkerttu. Nehän on petoja, sekä syövät kirvoja.
>simiti<Ja jos sattuu olemaan huono kirvavuosi, voivat ne purra myös ihmistä käyttääkseen ihon palasta ravinnonlähteenä. Tosin tämä on leppäkertuille vain hätäkeino, eivätkä ne sinäällään yleensä "saalista" ihmistä.
Eihän se ole ku ekstraproteiinia jos on vähä öttiäisiä pullassa😃
Sitä en ite varmaksi osaa sanoa onko noi banskukärpäsiä, mut niitä kyllä on nyt paljo🤔
Mulla joskus vuosia vuosia sitte ku olin koululuokan kans jossain eväsretkellä laskeutu ampiainen pullanpalan päälle, onneks silloinen ihastus oli siinä vieresä ja hätisti ampparin pois- Anonyymi
Pitäisi olla jotain petoja, jotka söis öttiäiset esim. ronkkahämähäkit eli lukit.
Vilma
Syötti? - Anonyymi
hämähäkit niitä syövät jos saavat kiinni heh niin...
- Anonyymi
niin ravintohan eläimiä aina ajaa, kuin nytkin Suomen ihmisiä tämä valtakunnallinen nälänhätä ja ruokajonot.....
- Anonyymi
Yksipäivä näin parvekkeella varastohamiksen. Ei hemmetti, kun se on iso ja pelottavan näköinen. Mutta tutkin netistä, että se on ihan vaaraton ja puree vain uhattuna.
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/tasta-syysta-10-senttinen-varastohamahakki-on-erinomainen-vieras-kotonasi/
>simiti<
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2764712Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343050Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit452914Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k362892Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771826Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061684Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 611448
- 971322
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271222