Syyskuuta elämme ja tästä se ajatukset ja ilmat synkkenee mitä pidemmälle mennään. Huomiona vaan, että kohta taas yksi vuosi lisää sinkku miehenä. Historia siis ei kovinkaan mairitteleva. Olen käytännössä aina ollut sinkku. Jotain ala-aste tyttökaverien juttuja ei voida millään mittarilla laskea.
Vituttaahan tämä! Luonnehtisin olleeni koko kouluajan koulukiusattu. Kiusaaminen alkoi päiväkodista ja jatkui pitkälle lukioon. On minulla sentään joitakuita hyviä kavereita ollut silti, mutta usein en saanut tukea heiltä missään tilanteessa. Jotkin asiat mitkä vaikuttivat hiukan kiusaus alttiuteeni oli iso fyysinen koko ja tietyt oppimisvaikeudet.
Lukion jälkeen pääsin ihme kyllä töihin ja lopulta jatko-opintoihin ja ammattikorkeakoulututkinnon sain. Muutama vuosi meni oman alan hommissa mutta sitten tuli irtisanominen ja tällä hetkellä työttömänä. Mutta koko tänä aikana ei yhtään mahdollisuutta puhua edes naisen kanssa parisuhde mielessä. Kaupan kassalla toki usein nainen tai muussa palveluammatissa. Mutta on kyllä hiukan vaivaannuttava idea lähestyä asiakaspalvelijaa seurustelu mielessä.
En juo ja muutenkin sellainen viihteellä käynti jäänyt taakse. Rupee olemaan elettyä elämää se.
Fyysisesti olen tosiaan kookas sekä pitkä että paksu. Eihän nykypäivän naiset läskejä miehiä katsele ja toisaalta minä en itsekään norsuja katsele. Kun vaa keksis miten saisi salilla painoo pudotettua niin ehkä pääsisi taas järkeviin mittoihin ja joku voisi kiinnostua.
Valehtelematta voin sanoa, että varsinkin nyt työttömänä alkanut tuntumaan, että elämälläni ei ole oikein mitään suuntaa. Edelleen asun vanhempien luona ja minkäänlaista onnellista loppua ei ole näköpiirissä ellei onnelliseksi lopuksi laske sitä että pääsisi maanpäällisestä elämästä mahdollisimman nopeasti pois. Mutta sen päättää luonto mihin fysiikka kestää ylipainon kanssa.
Että niin... mitähän sitä tekis?
Taas yksi vuosi lähenee loppuaan
18
341
Vastaukset
- Anonyymi
Rakasta itseäsi hiukan. Jos ei sitä kukaan tee tee se itse. Sieltä se lähtee😊❤️käy ulkona ja nauti käy salilla nauti siitä mitä teet älä tee ketään muuta varten. Ei ne muutkaan sinua mieti. Ja jos miettii ni niillä on köyhä elämä😄
So what. Kaasua 👍 naiset haluaa ison miehen. Hartiat ja rinta on helppo tehdä. Älä vaan syö makeutus aineita vaan sitten ennemmin puhdasta sokeria. Rasvat keijuun. Öljyä vain hiukan paistamisessa se kun ei lähde pannulta edes paistamalla. Karkit ja sipsit kerran vkossa. Ja stop. Älä mieti vaan tee. Äläkä vaan ruoski ja ajattele itsestäs pahasti. Kehosi kuulee sen. Loput tulee itsestään
Love&peace💫- Anonyymi
Kuka pölli meitin auringon?
- Anonyymi
Rohkeaa sinulta avata noita kipeitäkin asioita. Tuli myötätunto sinua kohtaan, siitä mitä olet elämässäsi kokenut. Ajattelin, että löytäisitpä sopivan ihmisen elämääsi ja toivon sinulle kaikkea hyvää muutenkin.
- Anonyymi
Isot miehethän ovat ihania. Esimerkiksi vaikka itse olen melko lyhyt ja ollut lähes koko ikäni enemmän tai vähemmän alipainoinen, niin miesihannettani vastaa mm. Hafþór Júlíus Björnsson painavimmillaan noin 210 kiloisena (pituus 205 cm).
Toki tuo on vain oma (vähän extreme) preferenssini, mutta joissain tutkimuksissa on kyllä havaittu naisten laajemminkin tuntevan vetoa hieman ylipainoisiin, "halattaviin nallekarhumiehiin". Useidenkin tutkimusten mukaan naiset keskimäärin eivät niinkään pidä kovin hoikista tai lihaksikkaista miehistä, vaan tuntevat vetoa terveeseen, hyväkuntoiseen tai keskivertoa muistuttavaan vartalotyyppiin miehellä. Mainittakoon silti, että parinvalinnassa naisille tutkitusti eniten merkitsevät miehen persoonallisuuspiirteet, kuten ystävällisyys ja älykkyys.
Kuitenkin tuo terveys olisi se pääasia, siinäkin jos haluaa herättää naisten mielenkiinnon, sillä sitä kai kaikki vähintään alitajuisesti katsomme toisten ulkonäössä. Tähän merkittävin vaikutus on sillä mitä syömme; ihan konkreettisestihan olemme sitä mitä syömme. Esim. jos haluaisit pudottaa painoasi, niin painonpudotuksessa merkittävin tekijä (70-80%) on ruokavalio ja vähäisempi merkitys (20-30%) on liikunnalla.
Niin mitä voisit tehdä voisi ainakin olla, että kiinnittäisit huomiota ruokavaliosi terveellisyyteen. Vaikka jotkut (kouluttamattomat) ihmiset näitä kritisoivat, niin hyvä lähtökohta ovat kotimaiset ravitsemussuositukset:
https://www.julkari.fi/handle/10024/150005
Ne on laadittu Pohjoismaisten ravitsemussuositusten pohjalta, jotka perustuvat laajaan tieteelliseen tutkimusnäyttöön ihmisen ravitsemuksesta. Jos on mielenkiintoa, niin kannattaa kyllä lukaista tuo edellinenkin (NNR2023 Pohjoismaiset ravitsemussuositukset), sen vain joutunee lukemaan englanniksi.
Liikuntaan liittyen, muista lihaskuntoharjoittelu, varsinkin ettet menetä lihasmassaa jos laihdutat. Samalla lihaskudos kuluttaa energiaa hyvin myös levossa, eli mitä enemmän sinulla on lihasmassaa, sitä enemmän kehosi kuluttaa energiaa.
Sinullahan olisi noin hieman isompana miehenä hyvät saumat vaikka ihan tuon alussa mainitun herran saavuttamaan Maailman vahvin mies -titteliin. Katso vaikka Mika Törröä; iso mies mutta varmasti saa hätistellä naisia ympäriltään :)
Tsemppiä! - Anonyymi
En ymmärrä miten jotkut vanhemmat antavat edes täysi-ikäisen aikuisen asua kotona.
- Anonyymi
Muualla maailmassa on hyvin yleistä, että useampi sukupolvi asuu saman katon alla. Näin on ollut ihan vähän aikaa sitten myös Suomessa. Tällainen "yksinasumisen kulttuuri", mitä pitänet normaalina, on tosiasiassa ihmislajille hyvin epänormaali ja uusi ilmiö, jolla saattaa hyvin olla negatiivisia vaikutuksia mm. ihmisten mielenterveyteen.
-sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muualla maailmassa on hyvin yleistä, että useampi sukupolvi asuu saman katon alla. Näin on ollut ihan vähän aikaa sitten myös Suomessa. Tällainen "yksinasumisen kulttuuri", mitä pitänet normaalina, on tosiasiassa ihmislajille hyvin epänormaali ja uusi ilmiö, jolla saattaa hyvin olla negatiivisia vaikutuksia mm. ihmisten mielenterveyteen.
-sivustaSamaa mieltä. Suurperheet pitäisi asua lähekkäin. Säästyttäisiin isoilta kustannuksilta. Sääli että pientiliille kävi niinkuin kuin kävi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-sivustaJuu, samalla nuorempi sukupolvi hoivasi ja hoitivat omat vanhempansa elämän loppuun saakka, eikä kuten nykysuomessa, että on kovasti muotia muuttaa heti 18 vuotta täytettyään kotoa pois, että se niinkuin osoittaa sitä itsenäisyyttä.
Ei edes haluta hoitaa omia vanhempiaa, vaan passitetaan heidät hoitokotiin.
Kun ei enää piitata omista vanhemmistaan, niin ei ole harvinaista, että yksin asuva vanhempi on sitten vaikka kaatunut kotonaan, eikä pysty hälyttämään apua ja voi maata avuttomana lattialla useamman päivän, ennekuin kukaan tulee paikalle.
Kaukana satojen kilometrien päässä asuva aikuinen lapsi yrittää soittaa, muttei kukaan vastaa, jonka jälkeen onnistuu saamaan jonkun tutun vanhempansa paikkakunnalta menemään katsomaan onko asiat kunnossa.
Ei ole mitenkään harvinaista tuollainen nykysuomessa.
Päiväkodit olikin sellasia sekavia paikkoja. Meilläkin oli yks mua vuotta vanhempi tyttö joka aina murisi mulle.
Lukion sijasta kannattaa mennä amikseen. Sieltä saa ammatinkin. Mulle toi lukio oli ihan hepreaa ja ne opettajat niin aatamin aikasin ettei tullu mitään. Iltalukiossa sain sen sitten lopulta suoritettua. Ruotsin serkku sai lukiosta sähkärin paperit, että sen suhteen tää oli ihan onneton suomen järjestelmä.
Amiksen kautta pääsee ammattikorkeaankin ja sen mäkin suoritin. Tosin ei pitkästä matikasta tai laajasta fysiikasta haittaakaan olisi. Mutta nykyään noita lukiokursseja voi tietääkseni siinä amiksen ohella suorittaakin. En tiedä mikä nykyajan järjestelmä on, 90 luvullahan puhuttiin avoimesta oppimistorista eli läytännössä rajattomasta valinnan mahdollisuuksista.
Se on tosiaan huono juttu nykyään, kun parhaimmat työpaikat on lahjoitettu Kiinaan ja muihin ei niin soveliaisiin maihin. Ja siellä ne sitten hyödyttää paikallista sotakoneistoa, joka sitten mahdollisesti hyökkää tänne.
Sorry, oli tarkotus tehdä kannustava teksti, mutta menikin näin synkäksi. Mutta varmaan tiedäkin, mä oon ikisinkku, ei tää niin kamalaa oo.- Anonyymi
Opettajat on nykyään tosi huonoja
Anonyymi kirjoitti:
Opettajat on nykyään tosi huonoja
Opeettajatko? Mun mielestä parempia. Omana aikana oli vielä niitä kansakoulun opettajia, vaikka oltiinkin jo peruskouluaikaa. Etenkin ne ryhmätyöt oli kaaottiset.
Tietenkin peruskoulun opettajan tulis lukee aina ensisijaisesti luokanopeksi ja sitten vasta aine. Tosin nykyään moni niin tekeekin. Kasvatuksellinen puoli kun on tossa iässä vielä hyvin tärkee. Toisella asteella voi sitten keskittyä enemmän aineopetukseen.
- Anonyymi
Vuosi mennä hurahti, ettei siitä kiinni saanut, eikä mitään aikaiseksi saanut.
Tulot oli edelleen 0€/vuosi, kuten vuodesta 2008 alkaen.
Kai tämä jatkuu hautaan saakka, eikä muutu.- Anonyymi
Mikään ei muutu jos ei itse muutu
Niin meni. Outo vuosi toi 2008, sen jälkeen kaikki on menny perseelleen. Siihen verrattuna toi 90 luvun lamaan oli lyhyt. Huonoja hallituksia ollut Katainen stubb Sipilä. Ja vikaa yritysjohdossakin. Tosta oli eilisen Hesarin pääkirjotuksessakin. Johto on Suomessa kehittymättömämpää kuin ruotsissa. Ja omistajilta puuttuu pitkän tähtäimen näkemykset ja halu investoida.
- Anonyymi
Aloita vaikka siitä, ettet kutsu ketään ihmistä norsuksi. Se yksistään riittäisi sammuttamaan esim minun mielenkiintoni miestä kohtaan, koska se kertoo sydämen sivistymättömyydestä.
Sen jälkeen kannattaa miettiä, millaisen vaikutelman annat itsestäsi. Oletko helposti lähestyttävä, onko kanssasi miellyttävää jutella ja tietysti ulkoisella olemuksella on oma merkityksensä eli hygieniasta pitää huolehtia jne. Ylipaino ei ole este suhteelle monenkaan naisen mielestä, vaan tärkeämpää on millainen luonne sinulla on ja millaiset arvot ovat sinulle tärkeitä. Mieti, millä tavalla tuot hyviä puoliasi esiin, jotta kohtaamasi naiset kiinnostuisivat sinusta niin, että tapaaminen johtaisi johonkin enempään.
Aletheias- Anonyymi
Toi että jotkut naiset on norsuja tulee suoraan kokemani kiusaamisen kautta. Miksi en saisi katsoa sellaisia naisia jotka ulkomuodoltaan viehättää?
Itseasiassa henkisesti satuttavinta oli nimenomaan tyttöjen osoittama kiusaaminen minulle. Minulle usein sanottiin ihan päin naamaa, että olen jotenkin tyhmempi kuin muut tai sitten kiusaaminen kohdistui ylipainoon tai johonkin muuhun fyysiseen ominaisuuteen. Sitten oli lisäksi tätä että ei oteta porukkaan mukaan ja sylkemistä päin naamaa. Ihan siis tytöiltä.... itseasiassa poikien kiusaamisesta minulla on hiukan vähemmän traumoja...se poikien kiusaaminen oli toki sitten ihan fyysistä ja sanallista ja sen sellaista, mutta enemmän minulle on jäänyt hampaankoloon tyttöjen puolelta jossa ainakin oman kokemukseni mukaan pojat olivat usein sitten hiljaisen hyväksyjän roolissa.
Sen lisäksi, että katsoo naisten ulkonäköä niin ilmeisesti pitäisi ottaa aikamoiseen syyniin henkinen puoli. Veljen exä esitti pitkään, että oli kiinnostunut mun veljestä ja hankki lapsetkin. Sitten kääntyikin kelkka ihan totaalisesti ja ruvettiin syyttämään jopa minuakin! Että tässä yksi kauhutarina mikä ei ainakaan luottoa lisää vastakkaiseen sukupuoleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi että jotkut naiset on norsuja tulee suoraan kokemani kiusaamisen kautta. Miksi en saisi katsoa sellaisia naisia jotka ulkomuodoltaan viehättää?
Itseasiassa henkisesti satuttavinta oli nimenomaan tyttöjen osoittama kiusaaminen minulle. Minulle usein sanottiin ihan päin naamaa, että olen jotenkin tyhmempi kuin muut tai sitten kiusaaminen kohdistui ylipainoon tai johonkin muuhun fyysiseen ominaisuuteen. Sitten oli lisäksi tätä että ei oteta porukkaan mukaan ja sylkemistä päin naamaa. Ihan siis tytöiltä.... itseasiassa poikien kiusaamisesta minulla on hiukan vähemmän traumoja...se poikien kiusaaminen oli toki sitten ihan fyysistä ja sanallista ja sen sellaista, mutta enemmän minulle on jäänyt hampaankoloon tyttöjen puolelta jossa ainakin oman kokemukseni mukaan pojat olivat usein sitten hiljaisen hyväksyjän roolissa.
Sen lisäksi, että katsoo naisten ulkonäköä niin ilmeisesti pitäisi ottaa aikamoiseen syyniin henkinen puoli. Veljen exä esitti pitkään, että oli kiinnostunut mun veljestä ja hankki lapsetkin. Sitten kääntyikin kelkka ihan totaalisesti ja ruvettiin syyttämään jopa minuakin! Että tässä yksi kauhutarina mikä ei ainakaan luottoa lisää vastakkaiseen sukupuoleen.Tälleen sivusta totean, että kysehän ei ole siitä ketä katselet, vaan siitä miten puhut muista. Minäkään en jaksa katsella sellaisia, jotka puhuvat muista rumasti. Ei kaikista tarvitse pitää, mutta asiallisesti voi silti puhua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen lisäksi, että katsoo naisten ulkonäköä niin ilmeisesti pitäisi ottaa aikamoiseen syyniin henkinen puoli. Veljen exä esitti pitkään, että oli kiinnostunut mun veljestä ja hankki lapsetkin. Sitten kääntyikin kelkka ihan totaalisesti ja ruvettiin syyttämään jopa minuakin! Että tässä yksi kauhutarina mikä ei ainakaan luottoa lisää vastakkaiseen sukupuoleen.Kuten tuossa joku jo ehti kommentoimaan, niin kyse ei ole siitä etteikö sinulla saisi olla preferenssiä sen suhteen, millaiset naiset sinua viehättävät vaan yleisestä suhtautumisesta muihin ihmisiin.
Minä kiinnitän miehessä paljonkin huomiota siihen, miten hän kohtelee muita ihmisiä. Miten hän puhuu tarjoilijoille, miten hän suhtautuu pieneen lapseen, joka epähuomiossa törmää häneen, miten hän reagoi, jos hän näkee vanhemman rouvan pudottavan kassinsa.. Se, miten ihminen suhtautuu muihin ympärillään, kertoo ihmisestä valtavasti. Minä en halua miestä, joka kohtelee minua kuin prinsessaa, mutta muita kuin roskaa.
Olen pahoillani, että olet kokenut noin paljon kiusaamista. On ymmärrettävää, että se on jättänyt jälkensä sinuun ja vaikuttanut tapaasi suhtautua tyttöihin/naisiin. Olet nyt kuitenkin aikuinen ja ymmärtänet, ettei traumasi katoa sillä, että kohdistat vihaasi kaikkiin naisiin. Kaikki naiset eivät ole syyllisiä siihen, mitä olet nuorempana kokenut. Muista myös se, ettet ole sitä mitä kiusaajasi aikoinaan väittivät. Kiusaaminen kertoi vain ja ainoastaan siitä, miten huono olo ja heikko itsetunto kiusaajilla oli. Heille sinä olit vain kohde purkaa tätä oloa eli älä anna nuoruuden kokemustesi määrittää sinua nyt aikuisena.
Sinä voit vaikuttaa elämääsi, tehdä valintoja, jotka tuovat elämäsi jotain hyvää. Keskity siihen, että haalit elämääsi mahdollisimman paljon kaikkea hyvää. Hanki vaikka uusi harrastus, jonka kautta voit tutustua uusiin ihmisiin ja saada uusi näkökulmia. Parhaassa tapauksessa löydät itsestäsikin aivan uusia puolia, mikä saattaa auttaa löytämään varmuutta uusien ihmisten kohtaamiseen.
Aletheias
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?857156Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit277099Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1186250Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455424Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik935361Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635245Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus415130Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274625Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv193585Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t33484