Kuntosali Jyvaskylä tehnyt ikääntyneiden kanssa tuhansien eurojen sopparit

Anonyymi-ap

130

694

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mites tää ketju ei kerää kehuja kuinka hyvä sali onkaan kyseessä?

• Anonyymi

Jees, samaa mieltä että hyvät ohjeet sieltä saa ja asiantuntemusta löytyy!

Tämä ei ollut mikään “ihmedieetti” tai nopea korjaus, vaan rauhallinen, ammattitaitoinen ja perusteltu prosessi. Valmentaja seurasi etenemistäni, korjasi tekniikkaa ja kannusti juuri oikealla tavalla. Kun katson taaksepäin, olen ennen kaikkea kiitollinen siitä, että joku jaksoi katsoa kokonaisuutta eikä vain yksittäistä oiretta.

• Anonyymi

Mun mielestä hienointa tässä valmennuksessa on se, että se ei ole mikään “nopea ratkaisu” vaan opettaa oikeasti huolehtimaan itsestään. Opin tunnistamaan, mistä kipu johtuu, ja tekemään sille jotakin heti. Se, että ohjaaja on aina läsnä ja muistaa pienimmätkin edistysaskeleet, tekee tästä ainutlaatuisen paikan.

• Anonyymi

Täällä myös yksi, joka suosittelee tätä paikkaa joka suuntaan. Mun pohkeet oli aina kireät, ja juokseminen tuntui raskaalta. Nyt juoksu sujuu kevyesti, ja jopa lenkin jälkeinen palautuminen on parempaa. Tämä valmentaja ei vain anna ohjelmaa, vaan opettaa ymmärtämään kehoa. Se on iso ero.

Kiitos 🙏🏻

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä myös yksi, joka suosittelee tätä paikkaa joka suuntaan. Mun pohkeet oli aina kireät, ja juokseminen tuntui raskaalta. Nyt juoksu sujuu kevyesti, ja jopa lenkin jälkeinen palautuminen on parempaa. Tämä valmentaja ei vain anna ohjelmaa, vaan opettaa ymmärtämään kehoa. Se on iso ero.

Kiitos 🙏🏻

Tuntuu, että tämä paikka on ainoa, jossa todella katsotaan ihmistä kokonaisuutena. Mulle tehtiin ensin kehotestaus, sitten rauhallinen harjoitusohjelma, ja nyt kolmen kuukauden jälkeen huomaan muutoksen joka lihaksessa. En muista milloin viimeksi olisin tuntenut oloni näin vahvaksi ja rennoksi yhtä aikaa.

• Anonyymi

Suositus naisvalmentajasta 🙂
        Täytyy sanoa, että en ole koskaan kohdannut näin empaattista ohjaajaa. Hän muistaa jokaisen asiakkaan taustan, ei koskaan kiirehdi, ja huomaa heti jos teen liikkeen väärin. Hän myös kannustaa oikealla tavalla ei huutamalla vaan aidosti tukemalla. Se tekee ison eron.

• Anonyymi

On ihmeellinen tunne huomata, että keho voi muuttua vielä aikuisella iällä näin paljon. Kun katson peiliin, näen nyt jäntevyyttä ja ryhtiä, jota en olisi uskonut saavani takaisin. Se ei tullut itsestään, vaan valmennuksen kautta, jossa videot antoivat minulle varmuuden tehdä liikkeet oikein. Jokainen harjoitus oli kuin pieni oivallus: näin missä olin ennen mennyt pieleen, ja sain heti oikean mallin tilalle. Kiinteytyminen ei ole ollut vain ulkoinen muutos, vaan tunne siitä että kroppa tottelee minua taas.

• Anonyymi

Jos joku kysyy, miksi suosittelen tätä, niin vastaus on helppo: se tunne, että oma keho alkaa vihdoin toimia. En ollut koskaan aiemmin saanut vatsan ympärillä ollutta viskeraalirasvaa vähenemään. Nyt kun sain ohjeet ja videot, opin liikkeet niin että keskivartalo oikeasti aktivoitui. Se on muuttanut kaiken, myös sen miten jaksan arjessa. Plus tietty oikea ruokavalio. Kiitos koutsi J! 💪

• Anonyymi

Minä suosittelen myös 👍👍👍👍

Olen kiitollinen siitä, että valmentaja jaksoi rauhallisesti näyttää ja selittää, ja vielä antaa videot tueksi. Niiden avulla uskalsin kokeilla asioita yksin salilla ja kotona. Erityisesti reisien kuntoutuksessa näin suuren eron: ennen jalat eivät kantaneet, nyt pystyn taas pyöräilemään ja kulkemaan portaat ilman kipua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kiitollinen siitä, että valmentaja jaksoi rauhallisesti näyttää ja selittää, ja vielä antaa videot tueksi. Niiden avulla uskalsin kokeilla asioita yksin salilla ja kotona. Erityisesti reisien kuntoutuksessa näin suuren eron: ennen jalat eivät kantaneet, nyt pystyn taas pyöräilemään ja kulkemaan portaat ilman kipua.

Suositus💪

Naisvalmentajan tapa selittää on sellainen, että asiat jää mieleen. Miesvalmentaja taas jaksaa toistaa ja korjata tekniikkaa niin monta kertaa, että se menee oikein. Yhdessä he ovat saaneet aikaan sen, että selkä ei ole enää kipeä työpäivän jälkeen.

• Anonyymi

Mulla on ollut voimannostotausta ja selkä on ottanut osumaa. Miesvalmentaja ymmärsi heti mistä on kyse ja antoi liikkeet, jotka tukevat keskivartaloa ilman turhaa kuormitusta. Naisvalmentaja auttoi avaamaan lonkankoukistajat, ja nyt pystyn taas treenaamaan ilman selkäkipua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos 🙏🏻

Iso suositus 👍👍👍👍

Mun selkä on kiittänyt joka treenin jälkeen. Ennen tuntui että alaselkä on aina jumissa ja jalat raskaat. Soutuliikkeet ja keskivartalon vahvistus on tehneet ison muutoksen. Nyt voin seistä pitkään ilman että selkä väsyy, ja se on arjessa todella iso asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso suositus 👍👍👍👍

Mun selkä on kiittänyt joka treenin jälkeen. Ennen tuntui että alaselkä on aina jumissa ja jalat raskaat. Soutuliikkeet ja keskivartalon vahvistus on tehneet ison muutoksen. Nyt voin seistä pitkään ilman että selkä väsyy, ja se on arjessa todella iso asia.

Olkapään kuntoutus tehtiin täällä niin rauhallisesti, että uskalsin luottaa siihen heti. Ei mitään riskiliikkeitä alussa, vaan pelkkää korjaavaa ja vahvistavaa treeniä. Nyt pystyn tekemään asioita, joita en olisi uskonut enää mahdolliseksi, kuten nostamaan painavan kattilan kaapista ilman kipua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso suositus 👍👍👍👍

Mä sain täällä takaisin sen fiiliksen, että voin hallita omaa kehoa. Polvi oli ollut heikko ja arka pitkään, mutta nyt se kestää rappuset ja pitkät kävelyt. Se on vapauttanut mut liikkumaan paljon enemmän kuin ennen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olkapään kuntoutus tehtiin täällä niin rauhallisesti, että uskalsin luottaa siihen heti. Ei mitään riskiliikkeitä alussa, vaan pelkkää korjaavaa ja vahvistavaa treeniä. Nyt pystyn tekemään asioita, joita en olisi uskonut enää mahdolliseksi, kuten nostamaan painavan kattilan kaapista ilman kipua.

Mä suosittelen myös 👏👏👏☺️

Hartiat ja niska on vihdoin rennot. Enää ei tarvi pyöritellä hartioita koko ajan tai hakea helpotusta venyttelyllä. Soutuliikkeet ja tarkka tekniikka teki sen, että veri kiertää ja olo on kevyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hartiat ja niska on vihdoin rennot. Enää ei tarvi pyöritellä hartioita koko ajan tai hakea helpotusta venyttelyllä. Soutuliikkeet ja tarkka tekniikka teki sen, että veri kiertää ja olo on kevyt.

Ensimmäisellä kerralla olin vähän jännittynyt. Miesvalmentaja otti mut vastaan ja heti tuli olo, että oon hyvissä käsissä. Hän kuunteli mun polviongelmat ja muisti mainita, että edetään rauhassa. Parin treenin jälkeen naisvalmentaja tuli pitämään ohjausta ja näytti sellaiset lonkkaa avaavat liikkeet, joita en ollut ennen kokeillut. Yhdessä he on saaneet aikaan sen, että pystyn taas tekemään portaissa nousuja ilman kipua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla oli selkä ja niskahartiaseutu jatkuvasti jumissa. Miesvalmentaja keskittyi ensin tekniikkaan ja antoi todella selkeät ohjeet, miten soutuliike tehdään niin, että kipu ei pahene. Naisvalmentaja puolestaan huomasi mun pään asennon ja näytti pari pientä korjausta, jotka teki liikkeistä helpompia. Nyt hartiat tuntuu rennommalta kuin vuosiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla oli selkä ja niskahartiaseutu jatkuvasti jumissa. Miesvalmentaja keskittyi ensin tekniikkaan ja antoi todella selkeät ohjeet, miten soutuliike tehdään niin, että kipu ei pahene. Naisvalmentaja puolestaan huomasi mun pään asennon ja näytti pari pientä korjausta, jotka teki liikkeistä helpompia. Nyt hartiat tuntuu rennommalta kuin vuosiin.

Kun tulin ensimmäistä kertaa, en pystynyt nostamaan kättä pään yli ilman kipua. Naisvalmentaja suunnitteli mulle kuntouttavan olkapääohjelman, ja miesvalmentaja piti huolen, että teen jokaisen toiston rauhassa ja oikein. Kuukauden päästä sain kädet ylös ilman vihlontaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olkapää kesti tänään jo vähän painoa. Naisvalmentaja iloitsi mun puolesta ja miesvalmentaja sanoi, että tästä mennään vaan eteenpäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun lonkka ei enää kipuile, pystyn nukkumaan rauhassa. Miesvalmentaja toi siihen liikkeet ja naisvalmentaja ohjasi niitä niin, että tekniikka oli kohdallaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso suositus 👍👍👍👍

Mun polvet ei enää turpoa, ja se johtuu siitä, että miesvalmentaja toi step upit ja naisvalmentaja antoi tukea tasapainon kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso suositus 👍👍👍👍

En olisi ikinä uskonut, että uskallan taas kyykistyä. Naisvalmentaja antoi siihen luottamusta ja miesvalmentaja varmisti, että tekniikka oli turvallinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suositus💪

Naisvalmentajan tapa selittää on sellainen, että asiat jää mieleen. Miesvalmentaja taas jaksaa toistaa ja korjata tekniikkaa niin monta kertaa, että se menee oikein. Yhdessä he ovat saaneet aikaan sen, että selkä ei ole enää kipeä työpäivän jälkeen.

Miesvalmentaja on rauhallinen ja tarkka, naisvalmentaja taas energinen ja tsemppaava. Se on täydellinen yhdistelmä, joka pitää motivaation korkealla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso suositus 👍👍👍👍

En ollut koskaan ajatellut, että voisi olla näin helppoa oppia liikkeet oikein. Jokaisesta harjoitteesta sain videon, jossa näkyy tarkalleen mitä teen ja miten sitä voi säätää. Kun tein ensimmäistä kertaa step up -harjoitteita, videolta näin, että polvi kääntyi liikaa sisään. Korjasin sen heti, ja kipu katosi jo seuraavalla viikolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso suositus 👍👍👍👍

Olin monta vuotta tehnyt kuntosalilla asioita vähän “sinne päin”, ja se näkyi kivuissa. Täällä jokainen liike käytiin läpi, ja sain kotiohjeet videoina. Kun harjoittelin niiden avulla, opin tekemään soutuliikkeen niin, että lapojen väliin ei jäänyt painetta. Selkäkipu alkoi hellittää nopeasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suositus💪

Videot oli mulle se ratkaiseva juttu. Kun olen kotona ja en ole ihan varma tekniikasta, voin katsoa sen uudelleen. Niissä näkyy juuri se tapa, jolla mun kannattaa tehdä. Alkuun ajattelin että en tarvitse ohjevideoita, mutta ne on pelastaneet monelta virheeltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso suositus 👍👍👍👍

Mun lonkat ja polvet oli jäykät, ja olin varovainen kaikessa liikkumisessa. Kun sain ohjelman, jokainen liike oli selitetty niin selkeästi, että uskalsin kokeilla heti. Videot ja muistutukset, miten liike pitää tuntua, toi rohkeutta ja tulokset näkyi nopeasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso suositus 👍👍👍👍

Se mikä teki eniten eroa oli, että jokaisessa ohjeessa kerrottiin, mihin pitää keskittyä. Ei vaan “tee näin” vaan “tunnustele että tämä lihas tekee työn”. Kun katsoin videon ja tein sen mukaan, sain ensimmäistä kertaa tuntuman sinne, mihin pitikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso suositus 👍👍👍👍

Mun olkapää oli ollut kipeä jo pitkään, ja aina sanottiin että älä tee punnerruksia. Täällä sain korvaavat liikkeet ja videot, joista näin tarkalleen miten tehdä. Pikkuhiljaa voimat palasi ja nyt pystyn punnertamaan taas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso suositus 👍👍👍👍

Ennen mä arvasin aina, teenkö liikkeen oikein. Nyt tiedän sen. Videot ja selkeät ohjeet on tehneet siitä mahdollista. Kun opin tekemään soutuliikkeen oikein, mun ryhti muuttui ja hartiakipu jäi historiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso suositus 👍👍👍👍

Kotona treenaaminen ei ollut mun juttu ennen tätä. Nyt kun jokainen liike on videolla, voin tehdä niitä omassa tahdissa ja silti varmistua, että teen oikein. Tulokset on olleet nopeita ja pysyviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on ollut voimannostotausta ja selkä on ottanut osumaa. Miesvalmentaja ymmärsi heti mistä on kyse ja antoi liikkeet, jotka tukevat keskivartaloa ilman turhaa kuormitusta. Naisvalmentaja auttoi avaamaan lonkankoukistajat, ja nyt pystyn taas treenaamaan ilman selkäkipua.

Mun alaselkä oli niin herkkä, että pienikin väärä liike aiheutti kipua. Kun sain ohjelman, siinä oli mukana tarkat videot ja ohjeet, mitä pitää välttää ja miten liikerata tehdään oikein. Nyt selkä on vahvistunut ja pystyn tekemään enemmän kuin uskalsin kuvitella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytyy sanoa, että en ole koskaan kohdannut näin empaattista ohjaajaa. Hän muistaa jokaisen asiakkaan taustan, ei koskaan kiirehdi, ja huomaa heti jos teen liikkeen väärin. Hän myös kannustaa oikealla tavalla ei huutamalla vaan aidosti tukemalla. Se tekee ison eron.

Mun polvi kesti viime talvena tuskin portaissa kävelyä. Ohjelmassa oli liike, joka näytti ensin helpolta, mutta videoiden avulla tajusin sen oikean tekniikan. Nyt polvi kestää taas reipasta kävelyä ilman kipua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulta myös 💪👏👏

Niska- ja hartiakivut oli mun arkea. Olin jo tottunut siihen, että päätä ei voinut kääntää kunnolla ja autoa ajaessa piti kääntää koko yläkroppa. Kun täällä alettiin tekemään lapojen avauksia ja soutuliikkeitä, huomasin muutoksen jo parissa viikossa. Nyt pystyn katsomaan olan yli ilman kipua, ja se tekee kaikesta helpompaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun tulin ensimmäistä kertaa, olin varma että tämä on taas yksi niistä paikoista, missä näytetään liike kerran ja sitten olet omillasi. Olin väärässä. Täällä jokainen liike purettiin osiin ja kuvattiin mulle henkilökohtaisesti niin, että voin katsoa sen kotona uudelleen. Alkuun tein soutuliikkeet liian käsivetoisesti, ja se rasitti niskaa. Videolta näin selvästi, että lapojen liike puuttui, ja kun korjasin sen, kipu hävisi jo muutaman treenin jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos 🙏🏻

Oon aina ollut vähän huono muistamaan mitä salilla on neuvottu. Nyt ei tarvi luottaa muistiin, kun saan jokaisesta liikkeestä videon, jossa näkyy just mun oma tekeminen ja ohjaus. Kun katson sitä, muistan heti, mihin kohtaan piti keskittyä ja missä asennossa pitää olla. Se on tehnyt siitä paljon helpompaa ja turvallisempaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä ei ollut mikään “ihmedieetti” tai nopea korjaus, vaan rauhallinen, ammattitaitoinen ja perusteltu prosessi. Valmentaja seurasi etenemistäni, korjasi tekniikkaa ja kannusti juuri oikealla tavalla. Kun katson taaksepäin, olen ennen kaikkea kiitollinen siitä, että joku jaksoi katsoa kokonaisuutta eikä vain yksittäistä oiretta.

Mun olkapää oli ollut kuukausia kipeä, eikä mikään tuntunut auttavan. Täällä lähdettiin liikkeelle siitä, että jätettiin kaikki punnerrukset pois ja tilalle tuli tarkasti ohjatut tukiliikkeet. Videot oli mulle iso apu, koska en olisi muuten muistanut kaikkia yksityiskohtia. Kun näin omaa tekemistäni ja valmentajan korjaukset videolla, sain tekniikan kohdilleen. Kolmen kuukauden päästä olkapää kesti jo kevyet punnerrukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä hienointa tässä valmennuksessa on se, että se ei ole mikään “nopea ratkaisu” vaan opettaa oikeasti huolehtimaan itsestään. Opin tunnistamaan, mistä kipu johtuu, ja tekemään sille jotakin heti. Se, että ohjaaja on aina läsnä ja muistaa pienimmätkin edistysaskeleet, tekee tästä ainutlaatuisen paikan.

Kun sain ensimmäisen ohjelman, yllätyin siitä, miten yksityiskohtaiset ohjeet siinä oli. Ei pelkästään mitä tehdään, vaan myös miksi. Videolla kerrottiin vielä uudestaan, mihin lihaksiin liikkeen pitäisi tuntua. Se muutti koko mun tavan treenata – nyt en enää hätäile toistojen kanssa vaan keskityn siihen, että liike menee oikeaan paikkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on ollut alaselkäongelma niin pitkään, että ajattelin sen olevan pysyvää. Mutta kun jokainen liike opetettiin ensin kasvotusten ja sitten sain siitä videon, pystyin treenaamaan kotona varman tuntuisesti. Step up -liikkeissä esimerkiksi huomasin videolta, että askeleeni oli liian lyhyt, ja se kuormitti alaselkää. Kun korjasin sen, selkäkivut alkoivat hellittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun lonkat oli jäykät ja polvet kipeät. En oikein tiennyt mitä uskaltaa tehdä. Valmennuksessa aloitettiin liikkeillä, joissa ei ollut kipua, ja ne kuvattiin mulle videolle. Oli turvallista kokeilla kotona, kun pystyin tarkistamaan liikkeen niin monta kertaa kuin halusin. Kuukauden kuluttua huomasin, että kävely on kevyempää ja polvi kestää portaissa paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin tehnyt soutuliikkeitä vuosia, mutta vasta kun näin oman suoritukseni videolla, tajusin miksi mun selkä ei ollut vahvistunut. Olin vetänyt liian pitkälle taakse ja jättänyt lapojen työn vajaaksi. Kun valmentaja näytti videolla, miten muutan liikerataa, selkä tuntui jo ensimmäisen oikean toiston jälkeen erilaiselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun niskahartiaseutu oli aina kireä, eikä mikään venyttely auttanut pitkäksi aikaa. Täällä sain ohjelman, jossa oli erityisiä liikkeitä lapojen väliin ja kaularangan tueksi. Videolta näki heti, että olin ennen vetänyt hartiat korviin liikkeen aikana. Kun sain sen purettua pois, kipu helpotti parissa viikossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olkapää kesti tänään jo vähän painoa. Naisvalmentaja iloitsi mun puolesta ja miesvalmentaja sanoi, että tästä mennään vaan eteenpäin.

En ole ennen ollut mikään tekniikan ystävä, mutta nyt ymmärrän sen merkityksen. Se, että saan videon, jossa valmentaja näyttää liikkeen ja vielä kommentoi mun omaa tekemistä, on muuttanut koko harjoittelun. En enää arvaile salilla, vaan teen juuri niin kuin ohjeessa sanottiin – ja tulokset näkyvät ryhdissä ja voimassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Videot oli mulle se ratkaiseva juttu. Kun olen kotona ja en ole ihan varma tekniikasta, voin katsoa sen uudelleen. Niissä näkyy juuri se tapa, jolla mun kannattaa tehdä. Alkuun ajattelin että en tarvitse ohjevideoita, mutta ne on pelastaneet monelta virheeltä.

Mun polvi kesti hädin tuskin lyhyen kävelylenkin. Valmennuksessa keskityttiin alkuun siihen, että rakennetaan tukilihaksia ympärille ja opetellaan liike oikein. Videot oli mulle henkivakuutus – pystyin tarkistamaan aina ennen treeniä, että teen kaiken just oikein. Nyt polvi ei enää kipuile edes pidemmällä lenkillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulta myös 💪👏👏

Niska- ja hartiakivut oli mun arkea. Olin jo tottunut siihen, että päätä ei voinut kääntää kunnolla ja autoa ajaessa piti kääntää koko yläkroppa. Kun täällä alettiin tekemään lapojen avauksia ja soutuliikkeitä, huomasin muutoksen jo parissa viikossa. Nyt pystyn katsomaan olan yli ilman kipua, ja se tekee kaikesta helpompaa.

Kun mut pyydettiin kokeilemaan, ajattelin heti että tämä on taas jotain samaa mitä ennenkin. Olen nähnyt niin monta ohjeistusta, jotka jää pelkiksi papereiksi pöytälaatikkoon. Mutta tällä kertaa sain jokaisesta liikkeestä oman videon, ja siinä näkyi mun oma tekeminen ja selitys miksi juuri näin tehdään. Olin polven takia tosi varovainen, mutta kun videolta näin että asento on turvallinen, uskalsin tehdä. Kahden viikon jälkeen portaiden nousu ei sattunut enää ollenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun mut pyydettiin kokeilemaan, ajattelin heti että tämä on taas jotain samaa mitä ennenkin. Olen nähnyt niin monta ohjeistusta, jotka jää pelkiksi papereiksi pöytälaatikkoon. Mutta tällä kertaa sain jokaisesta liikkeestä oman videon, ja siinä näkyi mun oma tekeminen ja selitys miksi juuri näin tehdään. Olin polven takia tosi varovainen, mutta kun videolta näin että asento on turvallinen, uskalsin tehdä. Kahden viikon jälkeen portaiden nousu ei sattunut enää ollenkaan.

Suositus 💪💪💪

Mulla oli alaselkä niin kipeä, että pienikin väärä liike tuntui heti. Ensimmäisellä kerralla katsottiin liike rauhassa, korjattiin monta pientä juttua ja heti sen jälkeen kuvattiin se mulle talteen. Kotona tein sen videon avulla ja huomasin, että liikerata on ihan erilainen kuin ennen. Pikkuhiljaa selkä vahvistui ja nyt jaksan seistä pidempään ilman kipua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suositus ❤️

Minulla on ollut lonkka jäykkä siitä asti, kun kaaduin jäällä viitisen vuotta sitten. Täällä liikkeet otettiin rauhassa ja opetettiin minulle niin, että uskalsin tehdä niitä kotonakin videon avulla. Hiljalleen lonkka alkoi aueta ja kävely muuttui kevyemmäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama 💪💪

Niska-hartiaseutu on ollut minulla ongelma jo nuoresta asti. Kun sain valmentajalta ohjeet ja videon soutuliikkeestä, tajusin heti, että olin tehnyt sen väärin 50 vuotta. Nyt hartiat pysyvät rennompina ja päänsärky on vähentynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen aina ollut varovainen olkapäiden kanssa, sillä työurani aikana tein paljon nostoja ja rasitin niitä liikaa. Valmennuksessa keskityttiin tukilihaksiin ja liikerataan. Video-ohjeet auttoivat muistamaan yksityiskohdat ja nyt pystyn taas nostamaan tavarat ylähyllyltä ilman kipua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suositus ja iso kiitos! 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Selkäkipu rajoitti puutarhatöitäni. Valmennuksessa opetettiin nostamaan ja kyykkäämään niin, että selkä pysyy hallittuna. Näytettiin video, jossa oma asento korjattiin, ja siitä lähtien olen voinut kitkeä rikkaruohoja ilman kipua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Painonhallinta on ollut vaikeaa eläköitymisen jälkeen, kun arjessa ei liiku niin paljon. Harjoitusohjelma, jonka sain, oli sopivan monipuolinen ja videoiden avulla uskalsin kokeilla uusia liikkeitä. Paino on pudonnut hiljalleen ja olo on kevyempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kannattaa mennä ☺️

Lapsenlapsia varten halusin pysyä liikkeessä. Valmennuksessa opitut polvi- ja lonkkaharjoitteet pitävät jalat vahvoina. Katson videot aina ennen treeniä ja teen liikkeet turvallisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olkapäiden liikkuvuus on parantunut valtavasti. Kun valmentaja näytti videolta, miten liike tehdään oikein, pystyin korjaamaan virheen, joka oli vaivannut vuosia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En olisi ikinä uskonut, että uskallan taas kyykistyä. Naisvalmentaja antoi siihen luottamusta ja miesvalmentaja varmisti, että tekniikka oli turvallinen.

Verenpaineen lasku on ollut iloinen yllätys. Liikkeet, joita teemme, eivät ole liian raskaita, mutta ne saavat kehon liikkeelle. Videot pitävät liikkeen rytmin oikeana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun olkapää oli ollut kipeä jo pitkään, ja aina sanottiin että älä tee punnerruksia. Täällä sain korvaavat liikkeet ja videot, joista näin tarkalleen miten tehdä. Pikkuhiljaa voimat palasi ja nyt pystyn punnertamaan taas.

Painonpudotus alkoi hitaasti, mutta varmasti. Kun näin videolta oman liikkeeni ja korjasin sen, treeni alkoi tuntua tehokkaammalta. Nyt housut mahtuvat taas paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Painonpudotus alkoi hitaasti, mutta varmasti. Kun näin videolta oman liikkeeni ja korjasin sen, treeni alkoi tuntua tehokkaammalta. Nyt housut mahtuvat taas paremmin.

Hauskaa että Yle puhuu nyt tästä voimattomuuden myytistä:
        https://yle.fi/a/3-11478340

Tämä sama idea, että liiallinen kipu tai uupumus olisi merkki hyvästä, on saanut kyytiä: lihaskuntoa voi kehittää ilman että liikutaan äärirajoilla. Ilmoittakaa tästä vaikka kauppaan – joku voi vielä ajatella, että hiki on mittari.

Ilmeisesti tasapainoharjoitukset ja kehonpainoliikkeet riittävät hyvin alkuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama mieltä! ❤️ suositus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos 🙏🏻

Olen treenannut crossfitiä vuosia, mutta selkäongelmat olivat jääneet vaivaamaan. Nyt näen videolta, miten lantion asento pysyy parempana, ja selkäkipu ei enää palaa edes raskaimmissa nostoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suosittelen 😉

Jos joku olisi sanonut, että niska-hartiajumi voi helpottaa näin nopeasti, en olisi uskonut. Mutta kun soutuliike opetettiin kunnolla ja sain siitä videon, opin rentouttamaan hartiat ja vetämään lavat yhteen oikeassa kohdassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku kysyy, miksi suosittelen tätä, niin vastaus on helppo: se tunne, että oma keho alkaa vihdoin toimia. En ollut koskaan aiemmin saanut vatsan ympärillä ollutta viskeraalirasvaa vähenemään. Nyt kun sain ohjeet ja videot, opin liikkeet niin että keskivartalo oikeasti aktivoitui. Se on muuttanut kaiken, myös sen miten jaksan arjessa. Plus tietty oikea ruokavalio. Kiitos koutsi J! 💪

Mun tarve hakea apua tuli nilkkavammasta, joka haittasi myös karatessa potkuja. Tasapaino- javahvistusharjoittert olivat erilaisia kuin missään muualla ja videoiden avulla pysyin oikeassa linjassa koko ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pitkään halunnut oppia kyykkäämään ilman selkäkipua. Nyt tekniikka on kunnossa, ja se näkyy myös tuloksissa. Videon avulla pystyn tarkistamaan aina ennen treeniä, että asento on oikea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso suositus 👍👍👍👍

Kolesteroliarvot paranivat, vaikka en muuttanut ruokavaliota radikaalisti. Säännöllinen, oikein tehty treeni, jota pystyin seuraamaan videolta, oli selvästi se puuttuva pala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ihmeellinen tunne huomata, että keho voi muuttua vielä aikuisella iällä näin paljon. Kun katson peiliin, näen nyt jäntevyyttä ja ryhtiä, jota en olisi uskonut saavani takaisin. Se ei tullut itsestään, vaan valmennuksen kautta, jossa videot antoivat minulle varmuuden tehdä liikkeet oikein. Jokainen harjoitus oli kuin pieni oivallus: näin missä olin ennen mennyt pieleen, ja sain heti oikean mallin tilalle. Kiinteytyminen ei ole ollut vain ulkoinen muutos, vaan tunne siitä että kroppa tottelee minua taas.

Lonkka ei enää kipuile iltaisin. Se johtuu varmasti siitä, että treeneissä keskityttiin lantion hallintaan ja lonkan liikkuvuuteen. Ohjevideot auttavat tekemään harjoitteet oikein kotonakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suositus💪

Hermovaurion vuoksi jalan hallinta oli epätasaista. Nyt pystyn kävelemään ja jopa juoksemaan lyhyitä matkoja, kun olen tehnyt valmentajan ohjeiden mukaan täsmäliikkeitä videon avulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli yllättävää, kuinka tarkasti katsottiin mun olkapään liikerata heti alussa. Selvisi, että olin vetänyt lavat liian taakse ja jännittänyt niskaa turhaan. Kun se korjattiin, punnerrukset ja penkkipunnerruskin alkoivat tuntua oikeassa paikassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäisellä kerralla ei tehty yhtään raskasta, vaan käytiin kävelyä, istumista ja seisomista läpi. Vasta siitä selvisi, miksi lonkka oli koko ajan jäykkä. Se oli pieni painonsiirron virhe, joka korjattiin ennen kuin tehtiin yhtään kyykkyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun tulin ensimmäistä kertaa, en pystynyt nostamaan kättä pään yli ilman kipua. Naisvalmentaja suunnitteli mulle kuntouttavan olkapääohjelman, ja miesvalmentaja piti huolen, että teen jokaisen toiston rauhassa ja oikein. Kuukauden päästä sain kädet ylös ilman vihlontaa.

Mun välilevyongelma oli sellainen, että pelkäsin jo ennestään monia liikkeitä. Alkutestissä kuitenkin huomattiin, ettei ongelma ollut itse liike vaan se, miten liikuin. Kun lantio pysyi hallinnassa, kivut vähenivät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun polvet ei enää turpoa, ja se johtuu siitä, että miesvalmentaja toi step upit ja naisvalmentaja antoi tukea tasapainon kanssa.

Käytiin polven asentoa läpi askel kerrallaan. Tajusin heti, että olin aina kyykännyt niin, että paino oli liikaa sisäreunalla. Nyt kun paino menee tasaisesti, polvi ei enää väänny sisäänpäin ja kipu on poissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miesvalmentaja on rauhallinen ja tarkka, naisvalmentaja taas energinen ja tsemppaava. Se on täydellinen yhdistelmä, joka pitää motivaation korkealla.

Alussa tehtiin testejä, jotka näytti mulle selvästi, miten toinen olkapää kiertyy eteen. En ollut koskaan nähnyt sitä niin selvästi. Videolta katsoessa oli ihan selvää, miksi kipu oli tullut aina pystypunnerruksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lonkka- ja polvivaivat oli saanut mut välttämään kaikkea isoa liikettä. Mutta jo ekalla tunnilla huomattiin, että ongelma oli liikeradan puolivälissä, ja kun se korjattiin, pystyin taas tekemään portaita ilman kipua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen mä arvasin aina, teenkö liikkeen oikein. Nyt tiedän sen. Videot ja selkeät ohjeet on tehneet siitä mahdollista. Kun opin tekemään soutuliikkeen oikein, mun ryhti muuttui ja hartiakipu jäi historiaan.

Mun välilevyongelman takia oltiin varovaisia, mutta samalla näytettiin, että tietyt liikkeet olivat mulle hyviä. Ei ollut kyse siitä, etten voisi liikkua, vaan että liikerata ja hengitys piti saada kuntoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun polvi kesti viime talvena tuskin portaissa kävelyä. Ohjelmassa oli liike, joka näytti ensin helpolta, mutta videoiden avulla tajusin sen oikean tekniikan. Nyt polvi kestää taas reipasta kävelyä ilman kipua.

On ihan eri fiilis treenata nyt, kun selkä ei enää pelkää joka nostoa. Alussa katsottiin asento niin tarkasti, että jo silloin tiesin, ettei tätä oltu tehty aiemmin missään muualla näin huolellisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon aina ollut vähän huono muistamaan mitä salilla on neuvottu. Nyt ei tarvi luottaa muistiin, kun saan jokaisesta liikkeestä videon, jossa näkyy just mun oma tekeminen ja ohjaus. Kun katson sitä, muistan heti, mihin kohtaan piti keskittyä ja missä asennossa pitää olla. Se on tehnyt siitä paljon helpompaa ja turvallisempaa.

Lonkkaongelmien takia mulle ei annettu kyykkyjä heti, vaan tehtiin ensin korjaavia liikkeitä. Vasta kun asento pysyi ilman lonkan kiertymistä, alettiin lisätä painoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on ollut alaselkäongelma niin pitkään, että ajattelin sen olevan pysyvää. Mutta kun jokainen liike opetettiin ensin kasvotusten ja sitten sain siitä videon, pystyin treenaamaan kotona varman tuntuisesti. Step up -liikkeissä esimerkiksi huomasin videolta, että askeleeni oli liian lyhyt, ja se kuormitti alaselkää. Kun korjasin sen, selkäkivut alkoivat hellittää.

Yleisesti treenaamisesta tuli heti mielekkäämpää, kun sai tietää miksi joku liike sattui ja miten se korjataan. Ei tarvitse arvailla tai vältellä asioita, vaan voi luottaa siihen, että liike on turvallinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun niskahartiaseutu oli aina kireä, eikä mikään venyttely auttanut pitkäksi aikaa. Täällä sain ohjelman, jossa oli erityisiä liikkeitä lapojen väliin ja kaularangan tueksi. Videolta näki heti, että olin ennen vetänyt hartiat korviin liikkeen aikana. Kun sain sen purettua pois, kipu helpotti parissa viikossa.

Suosittelen 🙌

Polvi- ja nilkkavaivat kulki käsikädessä. Alkuanalyysissä huomattiin, että nilkan jäykkyys pakotti polven väärään asentoon. Kun nilkka saatiin liikkuvammaksi, polvi pysyi paremmassa linjassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Välilevyongelma oli saanut mut pelkäämään selän liikuttamista. Nyt kun liikerata käytiin läpi alusta asti ja korjattiin virheet, uskallan taas treenata ilman pelkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suositus 💪💪💪

Mulla oli alaselkä niin kipeä, että pienikin väärä liike tuntui heti. Ensimmäisellä kerralla katsottiin liike rauhassa, korjattiin monta pientä juttua ja heti sen jälkeen kuvattiin se mulle talteen. Kotona tein sen videon avulla ja huomasin, että liikerata on ihan erilainen kuin ennen. Pikkuhiljaa selkä vahvistui ja nyt jaksan seistä pidempään ilman kipua.

Oli hyvä huomata, että kaikki ei ollutkaan “huono selkä” vaan osa oli lihasten epätasapainoa. Kun se korjattiin, myös muut liikkeet helpottuivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suositus ❤️

Minulla on ollut lonkka jäykkä siitä asti, kun kaaduin jäällä viitisen vuotta sitten. Täällä liikkeet otettiin rauhassa ja opetettiin minulle niin, että uskalsin tehdä niitä kotonakin videon avulla. Hiljalleen lonkka alkoi aueta ja kävely muuttui kevyemmäksi.

Mun olkapää on ollut vaivana pitkään, mutta vasta kun näin videolta miten kyynärpää nousi liikaa sivulle, tajusin missä meni vikaan. Nyt teen liikkeet eri kulmalla ja kipu on poissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama 💪💪

Niska-hartiaseutu on ollut minulla ongelma jo nuoresta asti. Kun sain valmentajalta ohjeet ja videon soutuliikkeestä, tajusin heti, että olin tehnyt sen väärin 50 vuotta. Nyt hartiat pysyvät rennompina ja päänsärky on vähentynyt.

Treeni on nyt monipuolisempaa, mutta silti turvallista. Se on suora seuraus siitä, että alussa käytiin virheet ja rajoitteet läpi tarkkaan ja tehtiin korjaukset heti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suositus ja iso kiitos! 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Selkäkipu rajoitti puutarhatöitäni. Valmennuksessa opetettiin nostamaan ja kyykkäämään niin, että selkä pysyy hallittuna. Näytettiin video, jossa oma asento korjattiin, ja siitä lähtien olen voinut kitkeä rikkaruohoja ilman kipua.

Oon käynyt tuolla nyt pari kuukautta ja täytyy sanoa, että en olisi uskonut polvikipujen helpottavan näin nopeasti. Valmentaja katso heti alussa, että mun askellus meni sisäänpäin, ja sain siihen ihan oman korjausharjoituksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kannattaa mennä ☺️

Lapsenlapsia varten halusin pysyä liikkeessä. Valmennuksessa opitut polvi- ja lonkkaharjoitteet pitävät jalat vahvoina. Katson videot aina ennen treeniä ja teen liikkeet turvallisesti.

Sama täällä, mulla lonkka alkoi temppuilla viime keväänä ja olin jo luovuttamassa kyykkyjen kanssa. Ne teki alussa analyysin ja otettiin muutama liike kokonaan pois, tehtiin pelkkiä avauksia ja kevyttä tukea. Nyt taas onnistuu kyykyt ilman kipua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verenpaineen lasku on ollut iloinen yllätys. Liikkeet, joita teemme, eivät ole liian raskaita, mutta ne saavat kehon liikkeelle. Videot pitävät liikkeen rytmin oikeana.

Tuo videohomma on kyllä paras. Itse huomaan, että niskajumi palaa heti, jos teen vedot väärin. Nyt näen videolta missä kohtaa lavat vedetään yhteen ja pysyn paremmassa asennossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suosittelen 😉

Jos joku olisi sanonut, että niska-hartiajumi voi helpottaa näin nopeasti, en olisi uskonut. Mutta kun soutuliike opetettiin kunnolla ja sain siitä videon, opin rentouttamaan hartiat ja vetämään lavat yhteen oikeassa kohdassa.

Joo, mulla oli välilevyongelma ja valmentaja selitti, että tietyt liikkeet voi olla hyviä, kunhan ne tehdään oikein. Nyt kun keskivartalo on vahvistunut, selkäkipu ei tule enää pienistäkin nosteluista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lonkka ei enää kipuile iltaisin. Se johtuu varmasti siitä, että treeneissä keskityttiin lantion hallintaan ja lonkan liikkuvuuteen. Ohjevideot auttavat tekemään harjoitteet oikein kotonakin.

Mulla ainakin verenpaine laski ja samalla kolesteroli parani. Luulen, että se oli yhdistelmä liikkeistä ja ruokavaliosta, mutta treeni kyllä auttoi eniten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäisellä kerralla ei tehty yhtään raskasta, vaan käytiin kävelyä, istumista ja seisomista läpi. Vasta siitä selvisi, miksi lonkka oli koko ajan jäykkä. Se oli pieni painonsiirron virhe, joka korjattiin ennen kuin tehtiin yhtään kyykkyä.

Olkapää on ollut mulla se heikko kohta. Aluksi ei saanut tehdä mitään ylätyöntöjä, vaan keskityttiin tukilihaksiin ja liikerataan. Nyt kuukauden jälkeen pystyn taas nostamaan tavaroita ylähyllyltä ilman kipua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso suositus 👍👍👍👍

Mä sain täällä niskahartiavaivat hallintaan. Soutuliikkeet ja venytykset, jotka näytettiin videolla, on muuttaneet arjen ihan täysin. Ei enää jatkuvaa särkyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hermovaurion takia jalkaterän hallinta oli heikkoa. Harjoitteet, joissa keskityttiin hermotukseen ja tasapainoon, palauttivat toimintakykyä. Videoilta näin, miten liike eteni viikosta toiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Karateharjoituksissa tarvitsin lisää räjähtävää voimaa jaloista. Ohjelman plyometriset liikkeet ja niiden oikea tekniikka videoitiin, ja se toi paljon lisää nopeutta potkuihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun olkapää oli ollut kuukausia kipeä, eikä mikään tuntunut auttavan. Täällä lähdettiin liikkeelle siitä, että jätettiin kaikki punnerrukset pois ja tilalle tuli tarkasti ohjatut tukiliikkeet. Videot oli mulle iso apu, koska en olisi muuten muistanut kaikkia yksityiskohtia. Kun näin omaa tekemistäni ja valmentajan korjaukset videolla, sain tekniikan kohdilleen. Kolmen kuukauden päästä olkapää kesti jo kevyet punnerrukset.

En tiennyt aluksi yhtään mitä odottaa, mutta jo ensimmäisellä viikolla huomasin, että polvikipu portaissa helpotti. Step up -ohjeet ja video oli niin selkeitä, että uskalsin tehdä liikkeen kotonakin. Nyt kävelen töihin ilman, että mietin joka askelta.

• Anonyymi

Viime vuonna tuolla alueella aukesi ilmeisesti tämä sali 🤔

https://www.kauppalehti.fi/lehdistotiedotteet/a/b56cf029-bd9d-4e96-af10-80e2ac8b7b0b

• Anonyymi

Mun niska oli niin jumissa, että pään kääntäminen sattui. Naisvalmentaja antoi liikkeet, jotka avasivat lapojen väliä. Miesvalmentaja opetti hengitystekniikan, joka auttaa jaksamaan liikkeet loppuun asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun niska oli niin jumissa, että pään kääntäminen sattui. Naisvalmentaja antoi liikkeet, jotka avasivat lapojen väliä. Miesvalmentaja opetti hengitystekniikan, joka auttaa jaksamaan liikkeet loppuun asti.

Selkäkipu oli mun riesa pitkään. Miesvalmentaja antoi vahvistavia liikkeitä, ja naisvalmentaja piti huolen, että venyttelyt tuli tehtyä kunnolla. Nyt selkä tuntuu tukevammalta ja pystyn seisomaan pitkään ilman kipua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selkäkipu oli mun riesa pitkään. Miesvalmentaja antoi vahvistavia liikkeitä, ja naisvalmentaja piti huolen, että venyttelyt tuli tehtyä kunnolla. Nyt selkä tuntuu tukevammalta ja pystyn seisomaan pitkään ilman kipua.

Naisvalmentaja huomasi heti, että mun polvi kääntyy sisäänpäin askeltaessa. Miesvalmentaja rakensi ohjelman, jossa tukilihaksia vahvistettiin ja liikerataa korjattiin. Nyt kävely tuntuu tasaiselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naisvalmentaja huomasi heti, että mun polvi kääntyy sisäänpäin askeltaessa. Miesvalmentaja rakensi ohjelman, jossa tukilihaksia vahvistettiin ja liikerataa korjattiin. Nyt kävely tuntuu tasaiselta.

Mun polvet ja lonkat oli jäykät, ja kävely tuntui raskaalta. Miesvalmentaja piti huolen, että step up -liikkeet tuli mukaan heti mutta turvallisella tasolla. Naisvalmentaja ohjasi tasapainoharjoituksia ja tarkisti jokaisen asennon. Nyt uskallan liikkua paljon enemmän arjessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun polvet ja lonkat oli jäykät, ja kävely tuntui raskaalta. Miesvalmentaja piti huolen, että step up -liikkeet tuli mukaan heti mutta turvallisella tasolla. Naisvalmentaja ohjasi tasapainoharjoituksia ja tarkisti jokaisen asennon. Nyt uskallan liikkua paljon enemmän arjessa.

Suositus 💪💪

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suositus 💪💪

Selkä on ollut terveenä koko tämän vuoden, ja se on iso muutos. Kyykyt ja nostot opetettiin niin, että pystyn tekemään niitä kotona ja mökillä turvallisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selkä on ollut terveenä koko tämän vuoden, ja se on iso muutos. Kyykyt ja nostot opetettiin niin, että pystyn tekemään niitä kotona ja mökillä turvallisesti.

Kiva, että Yle nosti esiin tämän kuntosalibuumin:
        https://yle.fi/a/3-9495870

Tämä sama trendi, jossa 60+, 70+‑ikäiset käyvät salilla säännöllisesti, saa heidät jaksamaan enemmän. Ilmoittakaa tästä vaikka naapureille – voi olla että joku ajattelee ettei 70‑vuotiaana enää voi tai saa.

Ilmeisesti salitreeni ei ole vain nuorten lelu, vaan voi antaa ikääntyville voimaa ja elämänlaatua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva, että Yle nosti esiin tämän kuntosalibuumin:

Tämä sama trendi, jossa 60 , 70 ‑ikäiset käyvät salilla säännöllisesti, saa heidät jaksamaan enemmän. Ilmoittakaa tästä vaikka naapureille – voi olla että joku ajattelee ettei 70‑vuotiaana enää voi tai saa.

Ilmeisesti salitreeni ei ole vain nuorten lelu, vaan voi antaa ikääntyville voimaa ja elämänlaatua

Upeaa, että Yle valaisi lihasten salaisuudet:
        https://yle.fi/a/3-10486483

Tämä sama lihas vs. rasva keskustelu saa selkeyttä – aloittelijakin voi kasvattaa lihasta ja polttaa rasvaa yhtä aikaa, jos ruokavalio ja harjoittelu ovat kohdallaan. Ilmoittakaa tästä vaikka reseptien läheisille.

Ilmeisesti moni odottaa että on pakko valita toinen – mutta usein voi saada molemmat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Upeaa, että Yle valaisi lihasten salaisuudet:

Tämä sama lihas vs. rasva keskustelu saa selkeyttä – aloittelijakin voi kasvattaa lihasta ja polttaa rasvaa yhtä aikaa, jos ruokavalio ja harjoittelu ovat kohdallaan. Ilmoittakaa tästä vaikka reseptien läheisille.

Ilmeisesti moni odottaa että on pakko valita toinen – mutta usein voi saada molemmat.

Aikaa Kuntomaailma, en ois uskonut..

• Anonyymi

Ai siis Fit Nordic.. no en ihmettele kyl yhtään kun kurkkaa tota toista ketjua, missä ihan uskomattomia sankaritarinoita ilmestyy jatkuvasti. Taitaa olla vähän kuumat paikat taas äijällä, kun jäi jälleen kiinni kusetuksesta.

• Anonyymi

Erittäin iso suositus paikasta 🥸🙌🙌

Olkapään kuntoutus toi voiman takaisin arkiaskareisiin. Nyt voin ripustaa verhot itse, kun ennen piti pyytää apua. Kiitos

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erittäin iso suositus paikasta 🥸🙌🙌

Olkapään kuntoutus toi voiman takaisin arkiaskareisiin. Nyt voin ripustaa verhot itse, kun ennen piti pyytää apua. Kiitos

Niska-hartiaseutu ei kiristy enää entiseen malliin, ja pystyn ajamaan autoa pitkiäkin matkoja ilman taukoja. Soutuliikkeen tekniikka korjattiin videon avulla, ja se on tehnyt ison eron.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niska-hartiaseutu ei kiristy enää entiseen malliin, ja pystyn ajamaan autoa pitkiäkin matkoja ilman taukoja. Soutuliikkeen tekniikka korjattiin videon avulla, ja se on tehnyt ison eron.

Ihmeellistä, kuinka tämä liikunnan monipuolisuus on nyt hyväksytty uutisissa:
        https://yle.fi/a/20-173021

Tämä sama kuuden perusliikkeen treeni – kyykky, maastaveto, vatsarutistus ja muut – saa ison lihasryhmän mukaan, parantaa koko kehoa. Ilmoittakaa tästä vaikka työpaikalle – tauotta istuminen on uhka, ja tällainen ohjelma voisi palauttaa energian.

Ilmeisesti kehonpaino ja laitteet voivat toimia yhdessä – ei tarvitse olla huippu­verkkarit tai valtaa punttisalilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmeellistä, kuinka tämä liikunnan monipuolisuus on nyt hyväksytty uutisissa:
        https://yle.fi/a/20-173021

Tämä sama kuuden perusliikkeen treeni – kyykky, maastaveto, vatsarutistus ja muut – saa ison lihasryhmän mukaan, parantaa koko kehoa. Ilmoittakaa tästä vaikka työpaikalle – tauotta istuminen on uhka, ja tällainen ohjelma voisi palauttaa energian.

Ilmeisesti kehonpaino ja laitteet voivat toimia yhdessä – ei tarvitse olla huippu­verkkarit tai valtaa punttisalilla.

Mahtavaa, että vahva totuus salitreeneistä on Ylessä:
        https://yle.fi/a/74-20000097

Tämä sama intensiteetin ja toistojen taika kertoo, että jos haluaa voimia, kannattaa ajoittaa treeninsä usein – mutta lihaksen kasvattamiseen riittää myös yksi kova treeni viikossa. Ilmoittakaa tästä vaikka salille – voi olla että joku luulee että rautaa täytyy nostaa monta kertaa päivässä.

Ilmeisesti tutkimus osoittaa, että laatu voittaa määrän pitkällä tähtäimellä.

• Anonyymi

Fit Nordic ja siihen liittyvät aputoiminimet:

Aputoiminimi
      Liike Lab
      14.05.2025 -
      Sairaalanmäen liikunta- ja hyvinvointikeskus
      14.05.2025 -
      Toiminimi
      Fit Nordic Oy
      09.12.2022 -

• Anonyymi

Tämä ei ole vitsi – Yle todistaa, että kevyelläkin voi saada paljon aikaan:
        https://yle.fi/a/3-11764809

Vaikka kuntosali sulkeutuisi, keho voi pysyä kunnossa pienilläkin liikkeillä kotona. Ilmoittakaa tästä ihmisille, jotka rakastavat syitä olla aloittamatta. Nyt ne syyt ovat uhattuna.

Onko liikkumattomuus sittenkään luonnonvoima, vai vain tapa?

• Anonyymi

Ikäihmisten läheiset varotelkaa huijauksesta.

• Anonyymi

Olen käynyt monella fysioterapeutilla, mutta tämä oli eka kerta kun sain liikkeet videolla mukaan. On helppo tarkistaa kotona, ettei tee väärin. Selkä on pysynyt kunnossa jo puoli vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen käynyt monella fysioterapeutilla, mutta tämä oli eka kerta kun sain liikkeet videolla mukaan. On helppo tarkistaa kotona, ettei tee väärin. Selkä on pysynyt kunnossa jo puoli vuotta.

Suosittelen 💖💖💖

Täytyy sanoa, että aluksi vähän epäilin koko hommaa, mutta kyllähän se tuntuu, kun joku oikeasti katsoo tekniikan läpi ja kertoo, miksi kipu on tullut. Mun olkapääkipu loppui heti, kun muutin tangon kulmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suosittelen 💖💖💖

Täytyy sanoa, että aluksi vähän epäilin koko hommaa, mutta kyllähän se tuntuu, kun joku oikeasti katsoo tekniikan läpi ja kertoo, miksi kipu on tullut. Mun olkapääkipu loppui heti, kun muutin tangon kulmaa.

Vihdoin nähtiin tämä hillitty aivoterveysprojekti julkisuudessa:
        https://yle.fi/a/3-9507459

Tämä sama rauhallinen ja lempeä liikunta suojaa muistia, hidastaa Alzheimerin kaltaisten sairauksien etenemistä, pitää aivot hereillä. Ilmoittakaa tästä vaikka vanhempien kerhoissa – tieto leviää nopeasti, kun se on hyödyllistä.

Ilmeisesti ne, joilla on hyvä aerobinen kunto, voivat saada merkittäviä etuja. Eikä tämä vaadi supersuorituksia – riittää että liikut säännöllisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vihdoin nähtiin tämä hillitty aivoterveysprojekti julkisuudessa:
        https://yle.fi/a/3-9507459

Tämä sama rauhallinen ja lempeä liikunta suojaa muistia, hidastaa Alzheimerin kaltaisten sairauksien etenemistä, pitää aivot hereillä. Ilmoittakaa tästä vaikka vanhempien kerhoissa – tieto leviää nopeasti, kun se on hyödyllistä.

Ilmeisesti ne, joilla on hyvä aerobinen kunto, voivat saada merkittäviä etuja. Eikä tämä vaadi supersuorituksia – riittää että liikut säännöllisesti.

hme kyllä Yle toi esiin tämän “normaali kehonrakennus”-idean ilman fanfaareja:

Tämä sama lihasmassan kehittäminen ja rasvan polttaminen yhdistettynä järkeviin ruokavalintoihin saa ihmiset tuntemaan olevansa paremmassa kunnossa. Ilmoittakaa tästä vaikka ruokakaupan lehtiseinälle – saattaisi inspiroida.

Ilmeisesti Lihastohtori ja tutkijat joutuvat kumoamaan vääriä uskomuksia; se kumpi ensin – lihas vai rasva – ei olekaan mustavalkoinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hme kyllä Yle toi esiin tämän “normaali kehonrakennus”-idean ilman fanfaareja:

Tämä sama lihasmassan kehittäminen ja rasvan polttaminen yhdistettynä järkeviin ruokavalintoihin saa ihmiset tuntemaan olevansa paremmassa kunnossa. Ilmoittakaa tästä vaikka ruokakaupan lehtiseinälle – saattaisi inspiroida.

Ilmeisesti Lihastohtori ja tutkijat joutuvat kumoamaan vääriä uskomuksia; se kumpi ensin – lihas vai rasva – ei olekaan mustavalkoinen.

Miten suloista, että Yle nyt varoittaa tästä hiljaisesta rappeutumisesta:
        https://yle.fi/a/3-11271029

Tämä sama kotiin sulkeutuminen, ilman ryhmiä ja normitreenejä, voi vallan oikeasti laskea lihaskuntoa jopa viikossa. Ilmoittakaa tästä vaikka omaisille – he eivät ehkä huomaa muutosta aluksi, mutta vaikutukset voivat olla isoja.

Ilmeisesti kotijumppa ja tasapainoliikkeet ovat ratkaisuja, joita moni vielä aliarvioi.

• Anonyymi

No nyt tuli vahvistus paikasta. Keskisuomailen kertoo tämän huijarin olevan Fit Nordic + nuo aputoiminimet. Ovat myös yrittäneet saada omistajan antamaan kommentteja, mutta eivät saa kiinni.

https://www.ksml.fi/paikalliset/8875317

Nyt lähtö edessä tuolta Sairaalanmäeltä. Minneköhän seuraavan salin avaa ja millä nimellä?

• Anonyymi

Edelleen jatkuu treenit ja ei sieltä mihinkään ole lähdetty. Lehdet valehtelevat. Käy ite kattomassa jos et usko. Kuulin että homma jatkuu normisti. Ja hyvä niin kun hyvä reenipaikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen jatkuu treenit ja ei sieltä mihinkään ole lähdetty. Lehdet valehtelevat. Käy ite kattomassa jos et usko. Kuulin että homma jatkuu normisti. Ja hyvä niin kun hyvä reenipaikka.

Nyt se paljastui – Yle kirjoitti tästä lähes vaarallisesta luuston vahvistamisesta:
        https://yle.fi/a/3-11641529

Tämä sama kevyt liikkeen lisääminen saa luut pysymään vahvoina, ehkäisee katkeilua ja kipuja – aivan kuin joku huolehtisi meistä. Ilmoittakaa tästä vaikka omaisille – heillä saattaa olla halu tietää, että “vain pieni kävely”kin merkitsee.

Ilmeisesti tutkimus osoittaa, ettei tarvitse juosta maratonia, tarpeeksi on että pysyy liikkeessä. Tämä ei ole mainos vaan faktaa.

• Anonyymi

Nyt Keskisuomalainenkin kirjoitti jutun tästä salista..

• Anonyymi

Käsittämätöntä, että tämä lempeä voiman kasvu on nyt uutiskynnyksen yli:

Tämä sama pehmeä ja ystävällinen kuntosalitreeni epäilemättä saa ihmiset nousemaan tuolilta, kantamaan ostokset helpommin ja ehkä jopa hymyilemään peilille katsoessaan. Ilmoittakaa tästä vaikka seuralle – yhdessä voi motivoida toisia.

Ilmeisesti aloittelijatkin huomaavat eron jo parin kuukauden kuluessa; voima, tasapaino, liikkuminen paranevat. Tällaista tehokkuutta odottaisi saavansa vain kilpatasolla – mutta ei, tämä on ihan tavallista elämää.

• Anonyymi

Keskustelu Fit Nordicista Suomi 24:ssä on suljettu.
      Joku kirjoitti sinne päivästä toiseen tekaistuja kehumisjuttuja ja vastasi niihin sitten itse. Nyt kun epäselvyydet sopimuksisssa on tulleet julkisuuteen keskustelu on suljettu.
      Aivan törkeitä firman tekemät ryöstösopparit ovatkin olleet.
      Lisäksi on epäselvää mistä firma on saanut käyttöönsä terveystietoja joiden perusteella asiakkaille on soiteltu ja kaupattu kuntosalisopimuksia.

• Anonyymi

Samanlainen suljettu keskustelu löytyy Liike Lab Jyväskylä nimellä. Ja kun tutki taustoja niin samat yritystiedot kuin tuolla Sairaalanmäen paikalla.

• Anonyymi

Täyttä kusetusta koko toiminta. Sopimuksista ei pääse irti ja sopimukset todellakin painostetaan allekirjoittamaan. Hyvin on yrittäjä huijaamaan opetellut.

• Anonyymi

Ihme kyllä – Yle kertoi treenitauon salaisista hyvistä puolista:
        https://yle.fi/a/3-11764809

Tämä sama odottamaton tauko voi paljastua siunaukseksi lihaksille, nopeudelle ja lajitaidoille. Ilmoittakaa tästä vaikka ystäville, jotka murehtivat kun ei voi salille – kotona oman kehon painolla voi ylläpitää uskomattoman paljon.

Ilmeisesti treenitauot eivät aina tarkoita huonoa, vaan keho saa aikaa palautua ja palaa entistä vahvempana.

• Anonyymi

Taas tämä herra ottanut uuden aputoiminimen.. Synkro. Kolmas tälle vuodelle:
      Nimitiedot
      Aputoiminimi
      Liike Lab
      14.05.2025 -
      Sairaalanmäen liikunta- ja hyvinvointikeskus
      14.05.2025 -
      Synkro
      28.09.2025 -
      Toiminimi
      Fit Nordic Oy
      09.12.2022 -

• Anonyymi

Lehtitietojen mukaan jotkut asiakkaiksi huijatut ovat lukeneet mm. Suomi24:lle kirjoitettuja kehuja ja siksi rohkaistuneet menemään huijattaviksi.
      Joku tai jotkut kirjoittivat niitä ilmeisesti kaiket päivät työkseen ja myös peittääkseen joidenkin huijauksesta kertovien juttuja. Eli osallistuivatko he siis mahdollisen rikoksen tekemiseen?

• Anonyymi

hana näky – Yle paljasti tämän ikääntyneiden liikuntasuosituksen:
        https://yle.fi/a/3-11119247

Tämä sama suositus korostaa kestävyysliikuntaa, lihasvoimaa ja tasapainoa yli 65-vuotiaille – juuri sitä mitä kukaan ei olekaan aktiivisesti tyrkyttänyt ennen. Ilmoittakaa tästä vaikka yhdistyksiin – eläkepäivien pitäisi olla voimakkaita, ei vain odotusta.

Ilmeisesti kevytkin liikeluiska, tanssi tai kotona tehdyt harjoitteet voivat auttaa.…

• Anonyymi

Hyvä että edes jotkut saadaan liikkeelle,
      mitä siitä huolehdit, huolehdi omasta liikunnastasi ja kuintoilustasi.

• Anonyymi

Onneksi Yle esitteli tämän hiljaisen “voimautumisen”:
        https://yle.fi/a/3-5308440

Tämä sama pehmeä vanhuksen lihasten palautus alkaa näkyä arjessa: tuolilta nouseminen ilman rimpuilua ja portaissa kulkeminen ei kuormitu aivan samoin. Ilmoittakaa tästä vaikka seniorikerhoihin – heille voi olla yllätys, mitä muutamilla punttiharjoituksilla saa aikaan.

Ilmeisesti ikääntyvät, jotka uskaltavat lähteä mukaan voimaharjoitteluun, saavat nopeasti voimaa ja lihasmassaa lisää. Ikä ei ole este, se on vain numero.

• Anonyymi

Miten noin iso kohu tosta pakko sielöä olla paljon asiakkaitakin. Mitä positiivisia kommentteja kellään?

• Anonyymi

Painonnostossa pään yläpuolella tehtävät liikkeet sattuivat ennen niskaan. Tekniikkakorjaukset ja tukiharjoitteet auttoivat, ja videoiden avulla näin tarkasti hartialinjan asennon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Painonnostossa pään yläpuolella tehtävät liikkeet sattuivat ennen niskaan. Tekniikkakorjaukset ja tukiharjoitteet auttoivat, ja videoiden avulla näin tarkasti hartialinjan asennon.

Multa tulee posia💪💖

Tiesin heti, että tästä tulee erilaista kuin aiemmin, kun kaikki liikkeet käytiin rauhassa läpi ja sain ne videona mukaan. Lonkka ei enää napsu jokaisella kyykyllä ja pystyn taas harrastamaan painonnostoa kivutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Multa tulee posia💪💖

Tiesin heti, että tästä tulee erilaista kuin aiemmin, kun kaikki liikkeet käytiin rauhassa läpi ja sain ne videona mukaan. Lonkka ei enää napsu jokaisella kyykyllä ja pystyn taas harrastamaan painonnostoa kivutta.

Sama 💪❣️
        Vähän pelotti ensin, että katsotaanko vaan nopeasti ja sit annetaan joku perusohjelma, mutta ei. Ne teki ihan kunnon analyysin. Myönnän että vähän hävetti kun näin videolta miten lonkka kääntyy sisäänpäin joka kyykyssä.

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      130
      3807
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      8
      3089
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      32
      2844
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      2622
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      132
      2403
    6. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      41
      1828
    7. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      61
      1185
    8. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      82
      1119
    9. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      36
      1089
    10. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      77
      1081
    Aihe