Äidin läheisyys. En vaan tiiä, mikä siinä on vikana. Ehkäpä minä olen itse viallinen.
Minua on aina ahdistanut
5
103
Vastaukset
- Anonyymi
Minua äiti ahdisti joskus niin paljon, että vaihdoin lääniäkin. Äidin kun menettää kuoleman kautta, lähtee osa sydämestä jonnekin pois. Eli kun sinulla on äiti vielä elossa, niin koita jollain lailla sietää häntä. Äiti on aina äiti ja rakas, se hankalampikin ❤️😥
- Anonyymi
Mun äiti kuoli jo nuorena, olin vain kolmekymppinen kun hänen aikansa oli täynnä. Siihen ikään mennessä en ehtinyt ahdistua hänestä, mutta poislähdettyä tuntui että kamalan paljon olisi ollut vielä sanottavana ja että olisi tarvinnut häntä edelleenkin.
Jälkeenpäin tajusin myös että minulla olisi ollut paljon tiedonhalua, olisin halunnut saada vastauksen moniin kymyksiin, mutta se oli myöhäistä. Jos olisin edes aavistanut hänen aikaisesta poismenonsa, niin olisin ottanut nämä kaikki mieltä vaivanneet asiat esille.
Koko aika pitäisi elää kuin viimeistä päivää, koska ei voi tietää milloin se eron hetki koittaa. :(- Anonyymi
Minä yritin saada kaikenlaista äidiltä selville, kun hän oli vielä elossa. Vaikeni kuin muuri. Joskus puhui ohi suunsa, mutta kiisti sen kun myöhemmin yritin ottaa asian esille. Äiti kantoi jotain ylisukupolvisia traumoja, oppi pitämään suunsa kiinni asioista, joista oli kielletty puhua. Mulle samaa ohjelmoi lapsuudessa, se oli aika ahdistavaa. Jotkut asiat oli vaan tabu. Ruokareseptejä sain. Oli silti rakas äiti. Ainoa äiti 🫶
- Anonyymi
Ymmärrän, itsellä oli hyvä äiti, mut alistettu isäni toimesta ja siksi ei osannut olla paras äiti lapsilleen. Tunsin, että ajatteli lapsiensa parasta, mut läheinen ei osannut olla varmaankin omien pelkojensa vuoksi, johon isäni oli suurin syypää.
Arvostin häntä, mutta en osannut olla läheinen hänelle omien pelkojen vuoksi. Halusin uskoa silti, että ymmärsi minut vaikeudet häntä kohtaan? Vanhempana sain tuntea ja tietää, että arvosti minua paljonkin. Pyysi apuja, jos oli pulassa ym. Olin hänen luotto poika siinä mielessä.
Jälkeenpäin miettinyt, että miten olisin voinut olla vielä parempi poika hänelle? Äitihän on ylpeä lapsistaan aina, jos kokee onnistuneen kasvatuksessa ja et on hyvät välit lapsiinsa elämänsä loppuun asti. Koskaan en riidellyt äitini kanssa, olin enemmän se äitini puolustaja ja siitä olen ylpeä. Äitini oli paras äiti minulle. - Anonyymi
Olisiko syy: ahdisteleva äiti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1673559Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi332714Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.12696Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem572662Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k162478Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️232338Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien871996Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill91938Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1641891Pesäpallo rulettaa
Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy31693