Sähköauto ei sovi Suomen olosuhteisiin

Anonyymi-ap

37

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osta se vetyauto ja laske paljonko sillä ajaminen todella maksaa.
      Sähköauto latautuu kotona halvalla sähköllä mutta vetyautoa ei taida saada kotona tankattua. Vedyn hinta ja tankkaaminen talvella voi olla hankalaa.

      Onnea sinulle sen vetyautosi käytössä.

      • Anonyymi

        Ladattamalla sähköautolla ei tee mitään.


    • Anonyymi

      Aika kumman johtopäätöksen vedit tuosta jutusta.

    • Anonyymi

      Lukutaito ei ole toivottavasti vahvin osaamisalueesi. Jos on, niin heikolta vaikuttaa.

    • Anonyymi

      Vetyautohan on hybrid jossa on sähkömoottori ja ajoakku ja monimutkainen tekniikkaja pirun kallis polttokenno joka ei ole kovinkaan kestävä. Hyundain mukaan polttokennon kesto on luokkaa 160tkm.

    • Anonyymi

      Sähköauto on paljon varmempi toiminen mitä polttomoottorillavarustettu auto.
      Vetyautoista ei kannata edes keskustella, koska se on saattohoidossa olevaa tekniikkaa.

    • Anonyymi

      Sähköautot voittanut TM talvitestit ylivoimaisesti.

      • Anonyymi

        Sähköautot otti kolmoisvoiton, kun valittiin talvitestin kylmimmät autot.


        Ps. Muistakaa kaikki sähköhmot hankkia se pilkkihaalari hyvissä ajoin,
        sillä ensi talvena tulee olemaan kovia pakkasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot otti kolmoisvoiton, kun valittiin talvitestin kylmimmät autot.


        Ps. Muistakaa kaikki sähköhmot hankkia se pilkkihaalari hyvissä ajoin,
        sillä ensi talvena tulee olemaan kovia pakkasia.

        Luepa ne talvitestit vielä kerran, nyt oikein ajatuksen kanssa. Et näy oikein ymmärtävän lukemaasi, jos tulit tuollaiseen lopputulokseen. Pilkkihaalaria tarvitsee polttisautoilija istuessaan jääkylmään autoon. Sähköautoilija istuu valmiiksi lämmitettyyn autoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa ne talvitestit vielä kerran, nyt oikein ajatuksen kanssa. Et näy oikein ymmärtävän lukemaasi, jos tulit tuollaiseen lopputulokseen. Pilkkihaalaria tarvitsee polttisautoilija istuessaan jääkylmään autoon. Sähköautoilija istuu valmiiksi lämmitettyyn autoon.

        Ei pysty ei osaa


    • Anonyymi

      Vetyauto alkaa vaikuttaa aina vaan paremmalta vaihtoehdolta 👍

      • Anonyymi

        Eikös vetyautossa ole myös sähköauton tekniikka ja lisäksi poltttokenno ja miut monimutkaiset kaiteet?
        On se vaan niin ihana auto, vaikka sitä ei missään haluta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös vetyautossa ole myös sähköauton tekniikka ja lisäksi poltttokenno ja miut monimutkaiset kaiteet?
        On se vaan niin ihana auto, vaikka sitä ei missään haluta.

        Vetyautp on sähköauto, johon tankayaan kallista vetyä, josta tehdään polttokennossa sähköä akkuun. Hyötysuhde on todella huono, jos sitä verrataan verkosta ladattavaan sähköön.


    • Anonyymi

      Vaikka sähköauto ei ole yhtä altis veden aiheuttamille vahingoilla, niin pitkäaikainen altistus voi aiheuttaa ongelmia akustolle, sanoo lehtitoimittaja. No ei kai kukaan autoaan aja syvään Veter autoaan seisomaan pitkiksi ajoiksi.
      Melkoinen artikkeli.

      • Anonyymi

        Minä ajan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vetyauton range leikkaantuu lähes puoleen ja tankkausopistoolit jäätyvät kiinni autoon ja jos sen saa irti, niin paineistus seuraavalle autolle tuskin toimii.
        Suomeen ei tule koskaan useampaa vetyautoa, se on jo nyt varmaa. Kuka olisi niin hullu, että maksaisi polttoaineesta enemmän mitä bensa maksaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetyauton range leikkaantuu lähes puoleen ja tankkausopistoolit jäätyvät kiinni autoon ja jos sen saa irti, niin paineistus seuraavalle autolle tuskin toimii.
        Suomeen ei tule koskaan useampaa vetyautoa, se on jo nyt varmaa. Kuka olisi niin hullu, että maksaisi polttoaineesta enemmän mitä bensa maksaa?

        Noin se on. Sähköautojen etu on halvempi ajaminen mutta vetyautolla ei oikein ole mitään etua.

        Vety on kyllä tulevaisuuden juttu mutta ei tavalliseen autoiluun.
        Vedystä voi tehdä kerosiinia ja dieseliä suhteellisen tehokkaasti. Siinä ja teollisuudessa on sen tulevaisuus, sii sjos tehdään vetyä tuulivoimalla.


      • Anonyymi

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Noinpä, sähköautoissa akkutekniikan nopea kehitys ajoi vedyn ohi. Sähköautojahan ne kumpikin ovat, toiseen tankataan vetyä jolla tehdään sähköä, toiseen suoraan sähköä verkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinpä, sähköautoissa akkutekniikan nopea kehitys ajoi vedyn ohi. Sähköautojahan ne kumpikin ovat, toiseen tankataan vetyä jolla tehdään sähköä, toiseen suoraan sähköä verkosta.

        Akkutekniikan "nopealla" kehityksellä ei ole mitään tekemistä sähköautojen suosion kanssa vaan sähköauto vei voiton siitä yksinkertaisesta syystä että vetyauto on vain järjetön.


    • Anonyymi

      Tunareille ei korvata vahinkoja mistään yhtiöstä.😁

    • Anonyymi

      Aloittaja haluaa parhaansa mukaan vääristää sanomaa. Kyseessä on siis TULVAVEDESTÄ artikkelissa eli ajetaan tulvivan melko syvän tieosuuden yli kun vettä roiskuu reilusti jopa väärään paikkaan.

      "Tulvaveden ympäröimäksi jäänyt auto voi vaurioitua käyttökelvottomaksi pysäköitynä, jos vesi pääsee sisätiloihin ja sähköjärjestelmiin. Lopulta lasku huonokuntoisista teistä ja sateista kaatuu autoilijan itse maksettavaksi kalliina korjauslaskuna tai vakuutusmaksujen nousuna."

      • Anonyymi

        Olen autoillut vasta reilut 50 vuotta, eikä kertaakaan ole ollut pakko ajaa tulvaveteen. Pari kertaa olen ajanut kiertotietä, kun suoraan ei ole päässyt.


    • Anonyymi

      Näin se on.

    • Anonyymi

      Minusta sähköauto sopii erinomaisesti Suomen olosuhteisiin. Se on varma, nelivetoisena ei talvikaan haittaa, eikä lämpimyydestäkään ole haittaa. Harva polttis pärjää vertailussa. Jos huomioidaan ajamisen edullisuus, ei mikään pärjää. Kannattaa kokeilla.

      • Anonyymi

        Akuston vaihto kustantaa edelleen 15000-40000€ tai jopa enemmän !?
        Lopettakaa nyt tuo nykyisen sähköauton kehuminen, kun siihen menee omat ja varastetut rahat jos akusto sanoo, moro !

        Tai, sitten se polttaa liiketalon/asuintalon ja kymmeniä autoja ympäriltään, jotta sellaista !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akuston vaihto kustantaa edelleen 15000-40000€ tai jopa enemmän !?
        Lopettakaa nyt tuo nykyisen sähköauton kehuminen, kun siihen menee omat ja varastetut rahat jos akusto sanoo, moro !

        Tai, sitten se polttaa liiketalon/asuintalon ja kymmeniä autoja ympäriltään, jotta sellaista !!

        Oletko kuullut joskus vakuutuksista, jotka korvaavat onnettomuudet ja vahingot, jotka rikkovat värkkejä?

        Myös valmistajan tuotetakuu koskeen myös akkuja. Lisäksi kaikissa sähköautoissa on myös valmistajan takuu, jolla valmistaja takaa akun nettokapasiteetin olevan koko takuuajan vähintääkin 70% uuden akun nettokapasiteetista. Yleisin lienee 8v/160.000 km, mutta pidempiäkin joillain merkeillä on. Eikä takuun päättyminen tässäkään, kuten ei muissakaan, tarkoita, että päättymisen jälkeen akku olisi käyttökelvoton. Useinmitenhan akku ei takuun päättymisen jälkeen ole käytännössä juuri miksikään muuttunut. Kapasiteetin laskuhan tarkoittaa vain lisääntynyttä lataustarvetta ja lataaminenhan on todella helppoa ja kaupallisia latureita moninverroin enemmän kuin polttoainejakulupisteitä. Useimmilla on kotilatausmahdollisuus, jolloin kapasiteetin lasku on merkitykseltään jokseenkin olematon.


    • Anonyymi

      Sähköauto on huono.

      • Anonyymi

        I agree !


    • Anonyymi

      No jopas jopas.

    • Anonyymi

      Ei se sovi.

    • Anonyymi

      Näin se tosiaan on.

    • Anonyymi

      Onneksi vetyautot ovat tulossa 💗

      • Anonyymi

        Vetypommit vievätkin sitten korttelin mennessään, jos vaikka joku huvikseen ampuu vetysäiliöön.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      67
      3788
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3159
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      93
      2413
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      15
      1639
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

      Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1398
    6. Mikä tekee naisesta

      Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1270
    7. Varusmiehen kuolema

      Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      40
      1182
    8. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

      Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      50
      1011
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1011
    10. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

      Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      56
      1010
    Aihe