Sähköauton sopivuus Suomen olosuhteisiin on nyt kyseenalaistettu. Totuus on ettei se todellakaan sovi Suomen olosuhteisiin 😱😱😱
https://www.stara.fi/2025/09/06/sahkoauton-soveltuvuus-suomeen-keleihin-kyseenalaistettiin-kaskovakuutukset-eivat-korvaa/
Onneksi vetyautot ja vetytankkausasemat ovat tulossa myös Suomeen 💗💗💗
Sähköauto ei sovi Suomen olosuhteisiin
37
356
Vastaukset
- Anonyymi
Osta se vetyauto ja laske paljonko sillä ajaminen todella maksaa.
Sähköauto latautuu kotona halvalla sähköllä mutta vetyautoa ei taida saada kotona tankattua. Vedyn hinta ja tankkaaminen talvella voi olla hankalaa.
Onnea sinulle sen vetyautosi käytössä.- Anonyymi
Ladattamalla sähköautolla ei tee mitään.
- Anonyymi
Aika kumman johtopäätöksen vedit tuosta jutusta.
- Anonyymi
Lukutaito ei ole toivottavasti vahvin osaamisalueesi. Jos on, niin heikolta vaikuttaa.
- Anonyymi
Vetyautohan on hybrid jossa on sähkömoottori ja ajoakku ja monimutkainen tekniikkaja pirun kallis polttokenno joka ei ole kovinkaan kestävä. Hyundain mukaan polttokennon kesto on luokkaa 160tkm.
- Anonyymi
Sähköauto on paljon varmempi toiminen mitä polttomoottorillavarustettu auto.
Vetyautoista ei kannata edes keskustella, koska se on saattohoidossa olevaa tekniikkaa. - Anonyymi
Sähköautot voittanut TM talvitestit ylivoimaisesti.
- Anonyymi
Sähköautot otti kolmoisvoiton, kun valittiin talvitestin kylmimmät autot.
Ps. Muistakaa kaikki sähköhmot hankkia se pilkkihaalari hyvissä ajoin,
sillä ensi talvena tulee olemaan kovia pakkasia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot otti kolmoisvoiton, kun valittiin talvitestin kylmimmät autot.
Ps. Muistakaa kaikki sähköhmot hankkia se pilkkihaalari hyvissä ajoin,
sillä ensi talvena tulee olemaan kovia pakkasia.Luepa ne talvitestit vielä kerran, nyt oikein ajatuksen kanssa. Et näy oikein ymmärtävän lukemaasi, jos tulit tuollaiseen lopputulokseen. Pilkkihaalaria tarvitsee polttisautoilija istuessaan jääkylmään autoon. Sähköautoilija istuu valmiiksi lämmitettyyn autoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepa ne talvitestit vielä kerran, nyt oikein ajatuksen kanssa. Et näy oikein ymmärtävän lukemaasi, jos tulit tuollaiseen lopputulokseen. Pilkkihaalaria tarvitsee polttisautoilija istuessaan jääkylmään autoon. Sähköautoilija istuu valmiiksi lämmitettyyn autoon.
Ei pysty ei osaa
- Anonyymi
Vetyauto alkaa vaikuttaa aina vaan paremmalta vaihtoehdolta 👍
- Anonyymi
Eikös vetyautossa ole myös sähköauton tekniikka ja lisäksi poltttokenno ja miut monimutkaiset kaiteet?
On se vaan niin ihana auto, vaikka sitä ei missään haluta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös vetyautossa ole myös sähköauton tekniikka ja lisäksi poltttokenno ja miut monimutkaiset kaiteet?
On se vaan niin ihana auto, vaikka sitä ei missään haluta.Vetyautp on sähköauto, johon tankayaan kallista vetyä, josta tehdään polttokennossa sähköä akkuun. Hyötysuhde on todella huono, jos sitä verrataan verkosta ladattavaan sähköön.
- Anonyymi
Vaikka sähköauto ei ole yhtä altis veden aiheuttamille vahingoilla, niin pitkäaikainen altistus voi aiheuttaa ongelmia akustolle, sanoo lehtitoimittaja. No ei kai kukaan autoaan aja syvään Veter autoaan seisomaan pitkiksi ajoiksi.
Melkoinen artikkeli.- Anonyymi
Minä ajan.
- Anonyymi
Vetyauto onkin paras vaihtoehto Suomen olosuhteisiin 👍😊
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/hydrogeeni-bemari-nayttaa-suuntaa-autoilun-tulevaisuudelle/66b72df1-61bc-4c0d-ad25-a8a9cf622082- Anonyymi
Vetyauton range leikkaantuu lähes puoleen ja tankkausopistoolit jäätyvät kiinni autoon ja jos sen saa irti, niin paineistus seuraavalle autolle tuskin toimii.
Suomeen ei tule koskaan useampaa vetyautoa, se on jo nyt varmaa. Kuka olisi niin hullu, että maksaisi polttoaineesta enemmän mitä bensa maksaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyauton range leikkaantuu lähes puoleen ja tankkausopistoolit jäätyvät kiinni autoon ja jos sen saa irti, niin paineistus seuraavalle autolle tuskin toimii.
Suomeen ei tule koskaan useampaa vetyautoa, se on jo nyt varmaa. Kuka olisi niin hullu, että maksaisi polttoaineesta enemmän mitä bensa maksaa?Noin se on. Sähköautojen etu on halvempi ajaminen mutta vetyautolla ei oikein ole mitään etua.
Vety on kyllä tulevaisuuden juttu mutta ei tavalliseen autoiluun.
Vedystä voi tehdä kerosiinia ja dieseliä suhteellisen tehokkaasti. Siinä ja teollisuudessa on sen tulevaisuus, sii sjos tehdään vetyä tuulivoimalla. - Anonyymi
Älä nyt puhu jaskaa. Vetyautojen kantama tippuu talvella selvästi eikä -noin 30c polttokenno enään edes käynnisty. Kerrohan meille missä maassa vetyautoja on hankittu juuri talven takia kun muut käyttövoimat ei ole siihen tarkoitukseen niin hyvää tekniikkaa?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18675987/vetyauton-vedyn-kulutus-lisaantyy-selvasti-talvella-
- Anonyymi
Tässä vetypojalle lisää tuskaa.
https://www.apu.fi/artikkelit/mita-tapahtui-vetyautoille-suomen-ainoa-tankkausasema-katosi- Anonyymi
Noinpä, sähköautoissa akkutekniikan nopea kehitys ajoi vedyn ohi. Sähköautojahan ne kumpikin ovat, toiseen tankataan vetyä jolla tehdään sähköä, toiseen suoraan sähköä verkosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinpä, sähköautoissa akkutekniikan nopea kehitys ajoi vedyn ohi. Sähköautojahan ne kumpikin ovat, toiseen tankataan vetyä jolla tehdään sähköä, toiseen suoraan sähköä verkosta.
Akkutekniikan "nopealla" kehityksellä ei ole mitään tekemistä sähköautojen suosion kanssa vaan sähköauto vei voiton siitä yksinkertaisesta syystä että vetyauto on vain järjetön.
- Anonyymi
Tunareille ei korvata vahinkoja mistään yhtiöstä.😁
- Anonyymi
Vetyautojen ihannointi on oikeasti Venäjän hallinnon propagandaa, jotta tulevaisuudessa saadaan myytyä valtavat määrät öljyä ja maakaasua.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17471380/kannattamalla-vetyautoja-kannatat-myos-venajan-taloutta-ja-sotakassaa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19032132/vetyautojen-kannattajat-ovat-venajan-hallinnon-tukijoita
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19010097/vetyfanit-valehtelevat-ja-houkuttelevat-vetyansaan- - Anonyymi
Aloittaja haluaa parhaansa mukaan vääristää sanomaa. Kyseessä on siis TULVAVEDESTÄ artikkelissa eli ajetaan tulvivan melko syvän tieosuuden yli kun vettä roiskuu reilusti jopa väärään paikkaan.
"Tulvaveden ympäröimäksi jäänyt auto voi vaurioitua käyttökelvottomaksi pysäköitynä, jos vesi pääsee sisätiloihin ja sähköjärjestelmiin. Lopulta lasku huonokuntoisista teistä ja sateista kaatuu autoilijan itse maksettavaksi kalliina korjauslaskuna tai vakuutusmaksujen nousuna."- Anonyymi
Olen autoillut vasta reilut 50 vuotta, eikä kertaakaan ole ollut pakko ajaa tulvaveteen. Pari kertaa olen ajanut kiertotietä, kun suoraan ei ole päässyt.
- Anonyymi
Näin se on.
- Anonyymi
Minusta sähköauto sopii erinomaisesti Suomen olosuhteisiin. Se on varma, nelivetoisena ei talvikaan haittaa, eikä lämpimyydestäkään ole haittaa. Harva polttis pärjää vertailussa. Jos huomioidaan ajamisen edullisuus, ei mikään pärjää. Kannattaa kokeilla.
- Anonyymi
Akuston vaihto kustantaa edelleen 15000-40000€ tai jopa enemmän !?
Lopettakaa nyt tuo nykyisen sähköauton kehuminen, kun siihen menee omat ja varastetut rahat jos akusto sanoo, moro !
Tai, sitten se polttaa liiketalon/asuintalon ja kymmeniä autoja ympäriltään, jotta sellaista !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akuston vaihto kustantaa edelleen 15000-40000€ tai jopa enemmän !?
Lopettakaa nyt tuo nykyisen sähköauton kehuminen, kun siihen menee omat ja varastetut rahat jos akusto sanoo, moro !
Tai, sitten se polttaa liiketalon/asuintalon ja kymmeniä autoja ympäriltään, jotta sellaista !!Oletko kuullut joskus vakuutuksista, jotka korvaavat onnettomuudet ja vahingot, jotka rikkovat värkkejä?
Myös valmistajan tuotetakuu koskeen myös akkuja. Lisäksi kaikissa sähköautoissa on myös valmistajan takuu, jolla valmistaja takaa akun nettokapasiteetin olevan koko takuuajan vähintääkin 70% uuden akun nettokapasiteetista. Yleisin lienee 8v/160.000 km, mutta pidempiäkin joillain merkeillä on. Eikä takuun päättyminen tässäkään, kuten ei muissakaan, tarkoita, että päättymisen jälkeen akku olisi käyttökelvoton. Useinmitenhan akku ei takuun päättymisen jälkeen ole käytännössä juuri miksikään muuttunut. Kapasiteetin laskuhan tarkoittaa vain lisääntynyttä lataustarvetta ja lataaminenhan on todella helppoa ja kaupallisia latureita moninverroin enemmän kuin polttoainejakulupisteitä. Useimmilla on kotilatausmahdollisuus, jolloin kapasiteetin lasku on merkitykseltään jokseenkin olematon.
- Anonyymi
Sähköauto on huono.
- Anonyymi
I agree !
- Anonyymi
No jopas jopas.
- Anonyymi
Ei se sovi.
- Anonyymi
Näin se tosiaan on.
- Anonyymi
Onneksi vetyautot ovat tulossa 💗
- Anonyymi
Vetypommit vievätkin sitten korttelin mennessään, jos vaikka joku huvikseen ampuu vetysäiliöön.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.673788Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin932413Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151639Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401182- 501011
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561010