Luitteko HESArista B12. Siis lauantai päivän. (Sunnuntai ei vielä tullu). Niin siinä kerrotaan ja monipuolisesti esille otettu, kun on erisukupuolista, samasukupuolista, muusukupuolinen. Mutta ehkä toi mikä eniten kiinnostaa, itseensä rakastunut. Voisinko mä tai te kokee rakkauden tätä kautta? Me nyt tietenkin ollaan vanhoja, mutta silti!
Ensi kertaa rakastuminen
11
335
Vastaukset
Terveellä tavalla itsensä rakastaminen, siis niin, että tietää omat rajansa, on mielestäni sen edellytys, että pystyy olemaan tasavertainen kumppani toiselle. En lukenut artikkelia, tuli vain otsikosta mieleen.
Tää "itserakastaja" niin luonnehtii itseensä rakastumisen olevan vaikeampaa kuin muihin ihmisiin. Ja sain tekstistä semmosen käsityksen, että pohti asiaa vasta tapahtuneen eron jälkeen. Oli kuulemma vihannut itseään pitkään, eikä halunnut olla enää itselleen ilkeä.
JeroP kirjoitti:
Tää "itserakastaja" niin luonnehtii itseensä rakastumisen olevan vaikeampaa kuin muihin ihmisiin. Ja sain tekstistä semmosen käsityksen, että pohti asiaa vasta tapahtuneen eron jälkeen. Oli kuulemma vihannut itseään pitkään, eikä halunnut olla enää itselleen ilkeä.
Tuo on varmasti totta, koska suomalaisen itsetunnon turvin tuppaamme näkemään itsestämme ne negatiiviset asiat ja vähemmän poseja, mutta onneksi sitä voi työstää. ☺️
- Anonyymi
Ihminen joka ei voi hyvin, ei voi jakaa hyvinvointia ympärilleen. Ihminen joka ei itseään rakasta, ei voi jakaa rakkauttaan, koska sitä ei oikeasti ole olemassa?
On vain kuviteltua harhaa...eipä noita kumpaistakaan kai tarvitse ollakseen parisuhteessa, tai siihen ryhtyäkseen:)
AVMutta tää pointti, kun hän oli ollut jo suhteessa, mutta kertoi vihanneen itseään. No voihan se olla, tähän haastateltu nuoria ihmisiä, elämäntilanne erilainen kuin vaikka meillä. Ehkä se suhde siksi loppuikin.
- Anonyymi
Ehdottomasti. Rakastu itseesi. Se kannattaa aina.
Tää itseensä rakastuminen näköjään kiinnostaa teitä. Haastateltava kehuu sen tuntuvan lempeydeltä ja alkaneen tekemään samoja asioita mitä tykkäsi tehdä lapsena. Mihin voisin välikommenttina huomauttaa, että mä ite en oikeestaan mistään asiasta luopunut, mistä oisin lapsena pitäny. Enkä oo nähny lapsuutta mitenkään erillisenä vaiheena, vaan rakentanut kaiken sen päälle. Ainakin mulla toi asia on toiminut ja oon pysynyt tasapainossa vastoinkäymisistä huolimatta. Että kai mäkin sitten oon itteeni rakastunut.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Tää itseensä rakastuminen näköjään kiinnostaa teitä. Haastateltava kehuu sen tuntuvan lempeydeltä ja alkaneen tekemään samoja asioita mitä tykkäsi tehdä lapsena. Mihin voisin välikommenttina huomauttaa, että mä ite en oikeestaan mistään asiasta luopunut, mistä oisin lapsena pitäny. Enkä oo nähny lapsuutta mitenkään erillisenä vaiheena, vaan rakentanut kaiken sen päälle. Ainakin mulla toi asia on toiminut ja oon pysynyt tasapainossa vastoinkäymisistä huolimatta. Että kai mäkin sitten oon itteeni rakastunut.
Aivan, ihminen on jatkumo siitä mitä lapsena. Ainakin jollain tavalla, tietysti pitää huomioida millainen lapsuus ja nuoruus on ollut - siihen ei kovin paljon voi vaikuttaa. Aikuisena voi tehdä valintoja huomattavasti enemmän.
- Sheena
- Anonyymi
Rakkaus = Himo? Oikeasti se tarkoittaa muutakin eli lähimmäisenrakkautta. Mitä himoon tulee, niin jossain dokumentissa esiteltiin tieteeseen testiin perustuva kokeilu jossa selvisi että bi:t saavat parhaat kiksit kliimaksivaiheessa.
Avasin tv:n. Sieltä tuli 90 päivää morsiamena jossa lepso puhui. Puhui siihen tyyliin että bdsm on sille arkipäivää. Yksityiskohtiin ei sentään mennyt. Eli ne saa eniten kiksejä keille käy kaikki. On mulla vahva epäilys että yks sukulaiseni saattaa olla sellanen. - Anonyymi
Toki ihmisen täytyy rakastaa ensin itseään, sitten vasta voi rakastaa muita.
- Sheena
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664
