Luitteko HESArista B12. Siis lauantai päivän. (Sunnuntai ei vielä tullu). Niin siinä kerrotaan ja monipuolisesti esille otettu, kun on erisukupuolista, samasukupuolista, muusukupuolinen. Mutta ehkä toi mikä eniten kiinnostaa, itseensä rakastunut. Voisinko mä tai te kokee rakkauden tätä kautta? Me nyt tietenkin ollaan vanhoja, mutta silti!
Ensi kertaa rakastuminen
10
162
Vastaukset
Terveellä tavalla itsensä rakastaminen, siis niin, että tietää omat rajansa, on mielestäni sen edellytys, että pystyy olemaan tasavertainen kumppani toiselle. En lukenut artikkelia, tuli vain otsikosta mieleen.
Tää "itserakastaja" niin luonnehtii itseensä rakastumisen olevan vaikeampaa kuin muihin ihmisiin. Ja sain tekstistä semmosen käsityksen, että pohti asiaa vasta tapahtuneen eron jälkeen. Oli kuulemma vihannut itseään pitkään, eikä halunnut olla enää itselleen ilkeä.
JeroP kirjoitti:
Tää "itserakastaja" niin luonnehtii itseensä rakastumisen olevan vaikeampaa kuin muihin ihmisiin. Ja sain tekstistä semmosen käsityksen, että pohti asiaa vasta tapahtuneen eron jälkeen. Oli kuulemma vihannut itseään pitkään, eikä halunnut olla enää itselleen ilkeä.
Tuo on varmasti totta, koska suomalaisen itsetunnon turvin tuppaamme näkemään itsestämme ne negatiiviset asiat ja vähemmän poseja, mutta onneksi sitä voi työstää. ☺️
- Anonyymi
Ihminen joka ei voi hyvin, ei voi jakaa hyvinvointia ympärilleen. Ihminen joka ei itseään rakasta, ei voi jakaa rakkauttaan, koska sitä ei oikeasti ole olemassa?
On vain kuviteltua harhaa...eipä noita kumpaistakaan kai tarvitse ollakseen parisuhteessa, tai siihen ryhtyäkseen:)
AVMutta tää pointti, kun hän oli ollut jo suhteessa, mutta kertoi vihanneen itseään. No voihan se olla, tähän haastateltu nuoria ihmisiä, elämäntilanne erilainen kuin vaikka meillä. Ehkä se suhde siksi loppuikin.
- Anonyymi
Ehdottomasti. Rakastu itseesi. Se kannattaa aina.
Tää itseensä rakastuminen näköjään kiinnostaa teitä. Haastateltava kehuu sen tuntuvan lempeydeltä ja alkaneen tekemään samoja asioita mitä tykkäsi tehdä lapsena. Mihin voisin välikommenttina huomauttaa, että mä ite en oikeestaan mistään asiasta luopunut, mistä oisin lapsena pitäny. Enkä oo nähny lapsuutta mitenkään erillisenä vaiheena, vaan rakentanut kaiken sen päälle. Ainakin mulla toi asia on toiminut ja oon pysynyt tasapainossa vastoinkäymisistä huolimatta. Että kai mäkin sitten oon itteeni rakastunut.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Tää itseensä rakastuminen näköjään kiinnostaa teitä. Haastateltava kehuu sen tuntuvan lempeydeltä ja alkaneen tekemään samoja asioita mitä tykkäsi tehdä lapsena. Mihin voisin välikommenttina huomauttaa, että mä ite en oikeestaan mistään asiasta luopunut, mistä oisin lapsena pitäny. Enkä oo nähny lapsuutta mitenkään erillisenä vaiheena, vaan rakentanut kaiken sen päälle. Ainakin mulla toi asia on toiminut ja oon pysynyt tasapainossa vastoinkäymisistä huolimatta. Että kai mäkin sitten oon itteeni rakastunut.
Aivan, ihminen on jatkumo siitä mitä lapsena. Ainakin jollain tavalla, tietysti pitää huomioida millainen lapsuus ja nuoruus on ollut - siihen ei kovin paljon voi vaikuttaa. Aikuisena voi tehdä valintoja huomattavasti enemmän.
- Sheena
- Anonyymi
Rakkaus = Himo? Oikeasti se tarkoittaa muutakin eli lähimmäisenrakkautta. Mitä himoon tulee, niin jossain dokumentissa esiteltiin tieteeseen testiin perustuva kokeilu jossa selvisi että bi:t saavat parhaat kiksit kliimaksivaiheessa.
Avasin tv:n. Sieltä tuli 90 päivää morsiamena jossa lepso puhui. Puhui siihen tyyliin että bdsm on sille arkipäivää. Yksityiskohtiin ei sentään mennyt. Eli ne saa eniten kiksejä keille käy kaikki. On mulla vahva epäilys että yks sukulaiseni saattaa olla sellanen. - Anonyymi
Toki ihmisen täytyy rakastaa ensin itseään, sitten vasta voi rakastaa muita.
- Sheena
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?847132Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit277079Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1176215Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455414Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845318Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635225Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus415120Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274605Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv193555Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003410