Oletko Marabou-konvehtien ystävä? Osa vanhoista mauista poistuu kokonaan.
Tilalle tuodaan kaksi uutta makua: unelmakrisp ja vaniljafudge.
"Joulun klassikkorasiana tunnettu Maraboun Aladdin-konvehtirasia pienenee, kertoo Marabou-suklaata valmistava Mondelez Finland. Aiemmin rasiaa on myyty 500 gramman pakkauksessa. Nyt koko kutistuu 410 grammaan.
Konvehtien määrä laskee viidestäkymmenestä 42 kappaleeseen.
Muutoksen myötä neljä klassikkomakua, rommirusina, syysnougat, appelsiini-kaneli ja mansikkacrisp, poistuvat rasioista. Mauista rommirusina ja syysnougat poistuvat valikoimasta pysyvästi."
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011531258.html
Itse en ole erityisemmin Marabou-konvehtien ystävä, joten en suhtaudu muutokseen mitenkään tunteikkaasti.
Vaikka rasian koko pienenee ja konvehtien määrä vähenee, tuskin hinta halpenee.
Jäättekö kaipaamaan vanhoja makuja, vai oletteko avoimia uusille tulokkaille?
Joulun suosikkikonvehtirasia kutistuu! Nämä maut katoavat. Jäätko kaipaamaan?
79
493
Vastaukset
- Anonyymi
No jaa, vähän tökkii jouluiset ajatukset syyskuussa. Tervetuloa konvehdit mutta vasta marraskuussa kiitos 😋
Näin lokakuussa on jo aika ajatella jouluisia ajatuksia. Vaikka herkuttelun ja konvehtien muodossa. Ne kuitenkin ilmestyvät kauppoihin ihan tuossa tuokiossa.
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Näin lokakuussa on jo aika ajatella jouluisia ajatuksia. Vaikka herkuttelun ja konvehtien muodossa. Ne kuitenkin ilmestyvät kauppoihin ihan tuossa tuokiossa.
Ilmestyivät jo syyskuun puolella näillä seuduin 🙄
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Fazerin klassikot oli mulla menneinä vuosina must- juttu. Mut viime jouluna tämäkin mielikuva muuttui, enää ei tarvetta ostella useampia 3kpl boxeja. Kovat on kilohinnat näissä ja ehkä järkeä tuli päähän enempi, ettei törsää tällaiseen enää vähiä varojaan jatkossa.
- Anonyymi
Itse tykkään perinteisistä suklaista eli orginal da cabo geisha julia suklaasta ja dumble mutta muutama rasia noita niin silläkin rahalla sais uunikinkkuu ja joulutorttutaikinaa ja luumuhilloo eli joulutorttuja kahvin kanssa
Geishat ja Juliat ovat hyviä. Niitä vaan ei pysty syömään kahta-kolmea konvehtia enempää. Ne ova liian imeliä ja voi tulla huono olo.
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Geishat ja Juliat ovat hyviä. Niitä vaan ei pysty syömään kahta-kolmea konvehtia enempää. Ne ova liian imeliä ja voi tulla huono olo.
Siksi kannattaakin syödä joulutorttui ne on hyvii eikä vanhene kun syöty se vaan huono et joutuu koko ajan tekeen niitä kun pellillisen syö äkkiä ja toivoo et olis jo jäähtynyt kun kahvi on tippunut
Anonyymi kirjoitti:
Siksi kannattaakin syödä joulutorttui ne on hyvii eikä vanhene kun syöty se vaan huono et joutuu koko ajan tekeen niitä kun pellillisen syö äkkiä ja toivoo et olis jo jäähtynyt kun kahvi on tippunut
Kun itse leipoo joulutorttuja, koko koti tuoksuu joululle. Hyviä ne ovat.
- Anonyymi
Poistetaan viestit, poistetaan vieztit, poistetaan vtu kaikki viestit.
Hei natsikaverit, poistetaan viestit!- Anonyymi
Tämä saa olla, muttei aikaisempi toteamukseni shrinkflaatiosta.
Miten junttimode meni noin niinku omasta mielestä?
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä saa olla, muttei aikaisempi toteamukseni shrinkflaatiosta.
Miten junttimode meni noin niinku omasta mielestä?
>simiti<No jos osa konvehdeista poistuu myynnistä ja rasiakoko pienenee niin kyllä siinä on selvä yhtymäkohta palstan poistotoimintoihin, selkeää johdonmukaisuutta pitkästä aikaa eikä mitään satunnaista bottailua :)
- Anonyymi
En vällää Marabousta, ei maistu. Söin suklaalevyn juuri eilisen ja tämän päivän aikana ja sekin oli liikaa. Mielummin joulun ilman suklaata. On taas elopaino lähtenyt julmaan nousuun liikkumisen typistyessä rollailuun.
Kohta on taas XL kokoa. Ei hyvä yhtään.
Jasu- Anonyymi
Oli puntarissa taas 86kg kun kävin magneetissa ja laitettiin kanyylin kautta litkuja sisään. Että ihan pikkuset saa syyä tämän joulunsuklaat mun puolestani. Heille kiloja lisää.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli puntarissa taas 86kg kun kävin magneetissa ja laitettiin kanyylin kautta litkuja sisään. Että ihan pikkuset saa syyä tämän joulunsuklaat mun puolestani. Heille kiloja lisää.
JasuNo mutta Jasu. Ei niitä ole pakko kerralla syödä. Voihan sitä ottaa yhden aina silloin tällöin.
Tuo lauseeni kuulostaa yhtä uskottavalta, kuin työpaikan saunaillassa sanottu: "Tänään ei sitten oteta paljon." 😇
>simiti< Liiallisesta suklaalla herkuttelusta voi tulla huono olo. Ainakin itselleni tulee. Siksi nautiskelen vain muutaman palan kerrallaan.
Juuri tällä hetkellä olen karkki- ja sokerilakossa. Koska kesällä tuli herkuteltua vähän liikaa. Housut alkoi kiristämään reisistä ja pyrstöstä.
Nyt pidän taukoa makeisten ja leipomusten suhteen. Siksi ajattelin, että tilanteeseen sopiva aloitus on suklaa-aiheinen. 😁- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Liiallisesta suklaalla herkuttelusta voi tulla huono olo. Ainakin itselleni tulee. Siksi nautiskelen vain muutaman palan kerrallaan.
Juuri tällä hetkellä olen karkki- ja sokerilakossa. Koska kesällä tuli herkuteltua vähän liikaa. Housut alkoi kiristämään reisistä ja pyrstöstä.
Nyt pidän taukoa makeisten ja leipomusten suhteen. Siksi ajattelin, että tilanteeseen sopiva aloitus on suklaa-aiheinen. 😁Mullapa on pakastimessa 850ml salmiakki-lakritsi kermajäätelö paketti. 😊
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta Jasu. Ei niitä ole pakko kerralla syödä. Voihan sitä ottaa yhden aina silloin tällöin.
Tuo lauseeni kuulostaa yhtä uskottavalta, kuin työpaikan saunaillassa sanottu: "Tänään ei sitten oteta paljon." 😇
>simiti<Niinpä niin. Kun itsehillintä ei toimi, sen saa toimimaan kun ei tuo suklaatia käden ulottuville
😉
Kuulosti joo tosi uskottavalle. 😜
Jasu - Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Liiallisesta suklaalla herkuttelusta voi tulla huono olo. Ainakin itselleni tulee. Siksi nautiskelen vain muutaman palan kerrallaan.
Nyt pidän taukoa makeisten ja leipomusten suhteen. Siksi ajattelin, että tilanteeseen sopiva aloitus on suklaa-aiheinen. 😁Onneksi reisistä ja pyrstöstä. 😁
Mulla kun kiristää vain vyötäröstä. Tulee paskamaha. 😅
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Mullapa on pakastimessa 850ml salmiakki-lakritsi kermajäätelö paketti. 😊
>simiti<On positiivista, että sinulla on se jäätelöpaketti vielä pakastimessa, eikä tyhjänä roskiksessa. 😃👍
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi reisistä ja pyrstöstä. 😁
Mulla kun kiristää vain vyötäröstä. Tulee paskamaha. 😅
JasuMinulla taas ne ylimääräiset kilot pakkautuvat aina hieman alemmaksi. Eikä ne kilot tule salaa hiipimällä, vaan heti tuntuu housut kiristävän.
On tämä niin väärin, etten voi edes itselleni valehdella, vaan on heti katsottava totuutta silmiin, eli reisiin ja pyrstöön. 😅- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Minulla taas ne ylimääräiset kilot pakkautuvat aina hieman alemmaksi. Eikä ne kilot tule salaa hiipimällä, vaan heti tuntuu housut kiristävän.
On tämä niin väärin, etten voi edes itselleni valehdella, vaan on heti katsottava totuutta silmiin, eli reisiin ja pyrstöön. 😅Paremmalta ne kilot tuolla alueella naisella näyttää, kun vatsan alueella ja terveellisempääkin. Joten nou hätä. 😄
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jasu"Oli puntarissa taas 86kg kun kävin magneetissa ja laitettiin kanyylin kautta litkuja sisään. Että ihan pikkuset saa syyä tämän joulunsuklaat mun puolestani. Heille kiloja lisää.
Jasu"
Itselläni puntari näytti tänään vaatteet päällä 103 kiloa, mutta ei se mitään, kun pituutta on lähes 2 metriä. Ehkä sinulla on tuo 86 kg vähän liikaa, mutta ei saisi olla este pienelle herkuttelulle. Toivottavasti teidän pikkuiset saavat syödä jouluna suklaata sinunkin edestä! :)
FHL eli UTR - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oli puntarissa taas 86kg kun kävin magneetissa ja laitettiin kanyylin kautta litkuja sisään. Että ihan pikkuset saa syyä tämän joulunsuklaat mun puolestani. Heille kiloja lisää.
Jasu"
Itselläni puntari näytti tänään vaatteet päällä 103 kiloa, mutta ei se mitään, kun pituutta on lähes 2 metriä. Ehkä sinulla on tuo 86 kg vähän liikaa, mutta ei saisi olla este pienelle herkuttelulle. Toivottavasti teidän pikkuiset saavat syödä jouluna suklaata sinunkin edestä! :)
FHL eli UTROn siinä 10 kg liikaa. Mä en herkuttele usein. Luulen, että ongelma on epäsäännöllinen ruokarytmi. On menny ruokahalut mielialan laskiessa. Mä lopetan syömisen, kun olen jotenkin mieli maassa. Luulisi, että laihtuu, mutta päinvastoin, mulla lähtee paino nousuun.
Jasu
Yhtään en jää kaipaamaan. Nuo Aladdinit, Paradisit ovat muistikuvani mukaan aika kauheaa esanssimössöä.
Ja muutenkin tuntekaa karvas pisto sydämessänne aina kun mussutatte suklaata. Afrikan pikkulasten selkänahasta se kaakao teille raavitaan.No niin, sieltä tuli loistava syyllistämisviesti. Tätä osasin jo odottaa.
Voi, kuinka me olemme pahoja, kun ahmimme suklaata vallan mahdottomasti, kaksin käsin ja apinan raivolla. Moraali on täysin hukassa, varsinkin jouluisin ja konvehtirasioiden ostajilla!
Mitä jos kukaan ei enää koskaan ostaisi niitä pikkulasten poimimia kaakaopapuja, vaan ne jäisivät sinne mätänemään? Syyllistetäänkö meitä silloin pikkulasten hylkäämisestä ja kaakaomarkkinoiden tuhoamisesta?
Asiolla on aina kaksi puolta.tosi.typy kirjoitti:
No niin, sieltä tuli loistava syyllistämisviesti. Tätä osasin jo odottaa.
Voi, kuinka me olemme pahoja, kun ahmimme suklaata vallan mahdottomasti, kaksin käsin ja apinan raivolla. Moraali on täysin hukassa, varsinkin jouluisin ja konvehtirasioiden ostajilla!
Mitä jos kukaan ei enää koskaan ostaisi niitä pikkulasten poimimia kaakaopapuja, vaan ne jäisivät sinne mätänemään? Syyllistetäänkö meitä silloin pikkulasten hylkäämisestä ja kaakaomarkkinoiden tuhoamisesta?
Asiolla on aina kaksi puolta.Katso peiliin ja tunne valkoisen ihmisen perisynti! Syö tai ole syömättä, niin verta on käsissäsi.
On totta, että kaakaoviljelmillä olot ovat usein kelvottomat, mutta toisaalta tilanne on monille parempi kuin ne vaihtoehtoiset olosuhteet.
scrg kirjoitti:
Katso peiliin ja tunne valkoisen ihmisen perisynti! Syö tai ole syömättä, niin verta on käsissäsi.
Onneksi olen juuri makeis- ja sokerilakossa (josta olen ylpeästi, moneen kertaan ilmoittanut). Juuri nyt minulla ei juuri ole suklaa-asioihin liittyvää syyllisyydentuntoa.
Siksi tämä aloitus olikin ajankohtainen.
Palataan asiaan joulun alla, jos sattuisi morkkis nouseman pintaan?
En suostu kantamaan hartioillani koko maailman kaakaopapumarkkinoiden taakkaa. Tunnen kyllä syyllisyyttä monesta muusta asiasta, mutta en tuosta.- Anonyymi
Paradis on paras! 💪
Anonyymi kirjoitti:
Paradis on paras! 💪
Osa tykkää Paradisista, toiset Alladinista. Jokaiselle jotakin. 😃🍫
buddy-love kirjoitti:
On totta, että kaakaoviljelmillä olot ovat usein kelvottomat, mutta toisaalta tilanne on monille parempi kuin ne vaihtoehtoiset olosuhteet.
Maittain katsottuna suurimmat kaakaontuottajat Norsunluurannikko ja Ghana pärjäävät ihan hyvin afrikkalaisessa vertailussa. Jos siirryttäisiin puhtaaseen vaihtokauppaan niin Suomeen tuotaisiin kaakaopapuja ja vietäisiin käytettyjä Toyotan lava- ja pakettiautoja. Reilua kauppaa.
scrg kirjoitti:
Maittain katsottuna suurimmat kaakaontuottajat Norsunluurannikko ja Ghana pärjäävät ihan hyvin afrikkalaisessa vertailussa. Jos siirryttäisiin puhtaaseen vaihtokauppaan niin Suomeen tuotaisiin kaakaopapuja ja vietäisiin käytettyjä Toyotan lava- ja pakettiautoja. Reilua kauppaa.
Näissä maissa kasvaa sekä kaakao että sokeriruoko. Maitoa saa lehmistä. Lisukkeiksi olisi pähkinöitä yms. Silti ensimmäiset suklaatehtaat on perustettu vasta n. 10 vuotta sitten. Mitä on puuttunut?
https://www.bbc.com/news/business-36417934
Rommirusina ja tuo mansikkajuttu olivat juuri ne parhaat.
Mikä ihme siinä on, että noihin tungetaan jatkuvasti eri tyyppisiä toffeejuttuja ja muuta tylsää joka maistuu lähes samalta kuin ne muut eri nimillä olevat.
(är ja mur)
((toisaalta minulla on kyllä silikonisia konvehtimuotteja, eli pitääkö tässä ryhtyä tekemään niitä itse))Olet toistaiseksi ainoa, joka jää kaipaamaan poistettuja makuja. Monet eivät edes välitä Maraboun konvehdeista. Tuolla linkissä luvataan 2 uutta makua, joista pääset jatkossa iloitsemaan.
Mikäli haluaa kunnollista, on parasta laittaa hihat heilumaan ja tehdä itse.tosi.typy kirjoitti:
Olet toistaiseksi ainoa, joka jää kaipaamaan poistettuja makuja. Monet eivät edes välitä Maraboun konvehdeista. Tuolla linkissä luvataan 2 uutta makua, joista pääset jatkossa iloitsemaan.
Mikäli haluaa kunnollista, on parasta laittaa hihat heilumaan ja tehdä itse.Tietysti olen, sillä minulla on ehdottomasti merkittävin konvehtikokemus ja vain amatöörit innostuvat jostain toffeekokoelmasta.
;)
(ne kaksi uutta makua ovat todennäköisesti jotain todella tylsää ja tavanomaista)
((ja pitäisi tehdä niitä omia, mutta nyt on ollut kovin vähän aikaa mihinkään ylimääräiseen ja kehno nukkuminen väsyttääkin melkein joka päivä.))buddy-love kirjoitti:
Tietysti olen, sillä minulla on ehdottomasti merkittävin konvehtikokemus ja vain amatöörit innostuvat jostain toffeekokoelmasta.
;)
(ne kaksi uutta makua ovat todennäköisesti jotain todella tylsää ja tavanomaista)
((ja pitäisi tehdä niitä omia, mutta nyt on ollut kovin vähän aikaa mihinkään ylimääräiseen ja kehno nukkuminen väsyttääkin melkein joka päivä.))Tuo on oikea suunta. Ne 2 uutta makua kannattaa tietysti (ennen maistamista) ensin arvostella ja kritisoida, ettei tule pettymyksiä.
Onhan se kurjaa, kun tuttua konvehtirasiaa käydään muuttamaan ja vähentämään suosikkimakuja. Laatu kärsii ja asiakastyytyväisyys.
Koska aika on kortilla, sinun on hyväksyttävä kompromissit ja tyydyttävä heikompilaatuiseen konvehtirasiaan, josta puuttuvat kaikki suosikit. Ehkä tuo lohduttaa hieman? Ymmärrän kärsimyksesi. Tilanne on epätoivoinen. :)buddy-love kirjoitti:
Tietysti olen, sillä minulla on ehdottomasti merkittävin konvehtikokemus ja vain amatöörit innostuvat jostain toffeekokoelmasta.
;)
((ja pitäisi tehdä niitä omia, mutta nyt on ollut kovin vähän aikaa mihinkään ylimääräiseen ja kehno nukkuminen väsyttääkin melkein joka päivä.))Nyt lunttasin, aladdin tuoteseloste tuosse alla. Mutta minä vaan kysyn: miksi pitää käyttää kasvirasvoja tai siirappeja kun ei tarvitsisi. Ja kun roskaboksissa on mainittu että jotkut ovat jotain "nougat", niin etsikääpä tarkkasilmäisemmät missä on "munanvalkuainen". Kyllä ei ole. Kyllä pitäisi olla.
"Ainekset: Sokeri, kaakaomassa, kasvirasvat (palmu, palmuydin, shea, kookos, auringonkukka), kaakaovoi, tärkkelyssiirappi, inverttisokeri, HASSELPÄHKINÄT, sokeroitu rasvaton MAITOTIIVISTE, VOIÖLJY, rasvaton MAITOJAUHE, stabilisointiaineet (sorbitoli, invertaasi), herajauhe (MAITO), emulgointiaineet (SOIJALESITIINIT, E476, E471), pakastekuivatut mansikat, alkoholi, suola, heratuote (MAITO), aromit, MAITOJAUHE, brandy, maissi, appelsiiniöljy, rusinat, MANTELIT, kookos, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), vähärasvainen kaakao, rommi, kaakaorouhe, KERMAJAUHE, vadelmat, omena, dekstroosi, ananaskuitu, aromi (salmiakki) HASSELPÄHKINÄMASSA, lakritsuute, värit (E163, E153) hyytelöitymisaine (E401), pintakäsittelyaine (mehiläisvaha). SAATTAA SISÄLTÄÄ MUUTA PÄHKINÄÄ ja VEHNÄÄ. Vähintään 43% kaakaota."tosi.typy kirjoitti:
Tuo on oikea suunta. Ne 2 uutta makua kannattaa tietysti (ennen maistamista) ensin arvostella ja kritisoida, ettei tule pettymyksiä.
Onhan se kurjaa, kun tuttua konvehtirasiaa käydään muuttamaan ja vähentämään suosikkimakuja. Laatu kärsii ja asiakastyytyväisyys.
Koska aika on kortilla, sinun on hyväksyttävä kompromissit ja tyydyttävä heikompilaatuiseen konvehtirasiaan, josta puuttuvat kaikki suosikit. Ehkä tuo lohduttaa hieman? Ymmärrän kärsimyksesi. Tilanne on epätoivoinen. :)Aion korjata tuon kurjistuvan Aladdin-tilanteen keskittymällä Anthon Bergin tuotteisiin, joissa en ole toistaiseksi havainnut moista keskinkertaisuuteen pyrkimystä..
(tosin kalliiksi käy)scrg kirjoitti:
Nyt lunttasin, aladdin tuoteseloste tuosse alla. Mutta minä vaan kysyn: miksi pitää käyttää kasvirasvoja tai siirappeja kun ei tarvitsisi. Ja kun roskaboksissa on mainittu että jotkut ovat jotain "nougat", niin etsikääpä tarkkasilmäisemmät missä on "munanvalkuainen". Kyllä ei ole. Kyllä pitäisi olla.
"Ainekset: Sokeri, kaakaomassa, kasvirasvat (palmu, palmuydin, shea, kookos, auringonkukka), kaakaovoi, tärkkelyssiirappi, inverttisokeri, HASSELPÄHKINÄT, sokeroitu rasvaton MAITOTIIVISTE, VOIÖLJY, rasvaton MAITOJAUHE, stabilisointiaineet (sorbitoli, invertaasi), herajauhe (MAITO), emulgointiaineet (SOIJALESITIINIT, E476, E471), pakastekuivatut mansikat, alkoholi, suola, heratuote (MAITO), aromit, MAITOJAUHE, brandy, maissi, appelsiiniöljy, rusinat, MANTELIT, kookos, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), vähärasvainen kaakao, rommi, kaakaorouhe, KERMAJAUHE, vadelmat, omena, dekstroosi, ananaskuitu, aromi (salmiakki) HASSELPÄHKINÄMASSA, lakritsuute, värit (E163, E153) hyytelöitymisaine (E401), pintakäsittelyaine (mehiläisvaha). SAATTAA SISÄLTÄÄ MUUTA PÄHKINÄÄ ja VEHNÄÄ. Vähintään 43% kaakaota."Palmuöljyn käyttö ravintona pitäisi kieltää, sillä se sopii lähinnä saippuaan ja polttoaineisiin.
buddy-love kirjoitti:
Aion korjata tuon kurjistuvan Aladdin-tilanteen keskittymällä Anthon Bergin tuotteisiin, joissa en ole toistaiseksi havainnut moista keskinkertaisuuteen pyrkimystä..
(tosin kalliiksi käy)Anthon Bergin suklaissa on niitä liköörejä ja marsipaania. Hullummaksi vaan menee!
Ehkä olisi syytä suoraan siirtyä Brunbergin lakuihin, appelsiinisuklaanappeihin, käsin tehtyihin konvehteihin, suukkoihin ja tryffeleihin? Yritän käännyttää sinua aitojen herkkujen pariin. :)
Kannattaa tehdä vierailu Porvooseen, Brunbergin tehtaanmyymälään. Ehkä olisi hyvä laittaa itselle maksimibudjetti, ettei ostosten hallinta lähde täysin lapasesta?
https://brunberg.fi/tuoteryhma/suklaat/tosi.typy kirjoitti:
Anthon Bergin suklaissa on niitä liköörejä ja marsipaania. Hullummaksi vaan menee!
Ehkä olisi syytä suoraan siirtyä Brunbergin lakuihin, appelsiinisuklaanappeihin, käsin tehtyihin konvehteihin, suukkoihin ja tryffeleihin? Yritän käännyttää sinua aitojen herkkujen pariin. :)
Kannattaa tehdä vierailu Porvooseen, Brunbergin tehtaanmyymälään. Ehkä olisi hyvä laittaa itselle maksimibudjetti, ettei ostosten hallinta lähde täysin lapasesta?
https://brunberg.fi/tuoteryhma/suklaat/On ja jopa marsipaania, jossa on likööriä.
Pyhiinvaelluksia olen tehnyt Niedereggerin tehtaanmyymälään, sillä olen aina arvostanut heidänkin tuotteitaan.
https://www.niederegger.de/en/cafe-niederegger/marzipan-shop/
(kunnollista marsipaania ei sitten tehdä aprikoosin siemensitä, vaan pelkästään manteleista)
((syön silti aprikoosiversiotakin))tosi.typy kirjoitti:
Anthon Bergin suklaissa on niitä liköörejä ja marsipaania. Hullummaksi vaan menee!
https://brunberg.fi/tuoteryhma/suklaat/Brunberg on sinänsä ok, mutta jos johtaisin tuota tehdasta, niin tekisin pieniä säätöjä.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
On ja jopa marsipaania, jossa on likööriä.
Pyhiinvaelluksia olen tehnyt Niedereggerin tehtaanmyymälään, sillä olen aina arvostanut heidänkin tuotteitaan.
(kunnollista marsipaania ei sitten tehdä aprikoosin siemensitä, vaan pelkästään manteleista)
((syön silti aprikoosiversiotakin))Miten voisivalita 300 eri vaihtoehdosta!
buddy-love kirjoitti:
Brunberg on sinänsä ok, mutta jos johtaisin tuota tehdasta, niin tekisin pieniä säätöjä.
Minkälaisia säätöjä? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Koskien laatua, pakkauksien kokoja, vai tuotevalikoimaa?
Itselläni ei ole mitään valittamista Brunbergin tuotteista. Päinvastoin. Jokaiselle jotakin. Positiivisena yksityiskohtana huomautan, ettei niissä ole marsipaania!!!! :)buddy-love kirjoitti:
On ja jopa marsipaania, jossa on likööriä.
((syön silti aprikoosiversiotakin))Hieno tuo saksalainen konvehtimyymälä. Siellä olisi mukava käydä vähän shoppailemassa.
Valitettavasti siellä myydään vain marsipaanituotteita. Harmittava epäkohta. :)tosi.typy kirjoitti:
Minkälaisia säätöjä? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Koskien laatua, pakkauksien kokoja, vai tuotevalikoimaa?
Itselläni ei ole mitään valittamista Brunbergin tuotteista. Päinvastoin. Jokaiselle jotakin. Positiivisena yksityiskohtana huomautan, ettei niissä ole marsipaania!!!! :)Nyt äkkiä hiukan hankala sanoa mikä niiden suklaassa on minusta hiukan pielessä, mutta aina kun olen siihen törmännyt, niin olen miettinyt, että jotain sille pitäisi tehdä.
Tarkempi analyysi vaatisi huolellisen testauksen ja siitä seuraavan ajatusprosessin.
Marsipaani on konvehtirasian pelastus ja voin korjata kaikkien marsipaanivihaajien päivän poistamalla ympäristöstä jokaisen marsipaania sisältävän konvehdin.
Ihan huomaamatta häipyvät jokainen ja täysin mystisellä tavalla.
(samalla saattaa hävitä myös niitä muita, eikä kukaan tiedä miten niin kävi)
Juu, fanitan Pandan Juhlapöytää ja Fazeria, niin en jää kaipailemaan rommirusinaa. Joskus ostan toki Marabouta tai saan lahjaksi, niin silloin haluan ehdottomasti syödä kookos-toffeen. Sitä jäisin kaipaamaan, jos se poistuisi. Kookos kaikissa muodoissaan on herkkuani. 🤤
Meillä menee makuasiat hieman ristiin. Itse en pidä mistään kookoksen makuisesta, enkä - tuoksuisesta. Tämä pätee makeisiin ja leivonnaisiin, sekä tuoksuviin voiteisiin, joihin on lisätty kookoksen tuoksua. Se laukaisee päänsäryn hetkessä.
Suosiksi nousee edelleen Pandan Juhlapöydän konvehdit. Se on konvehtirasioiden no. 1. 🏆😃tosi.typy kirjoitti:
Meillä menee makuasiat hieman ristiin. Itse en pidä mistään kookoksen makuisesta, enkä - tuoksuisesta. Tämä pätee makeisiin ja leivonnaisiin, sekä tuoksuviin voiteisiin, joihin on lisätty kookoksen tuoksua. Se laukaisee päänsäryn hetkessä.
Suosiksi nousee edelleen Pandan Juhlapöydän konvehdit. Se on konvehtirasioiden no. 1. 🏆😃Siinä on kyllä kaikki ihan syötäviä ja osa todella hyviä. 🤗
Mu5tasydän kirjoitti:
Siinä on kyllä kaikki ihan syötäviä ja osa todella hyviä. 🤗
Totta turiset. Puhut vähän, mutta asiaa. 😂
- Anonyymi
Kookos on hauska juttu, siinä ei välimuotoja tunneta, joko tykätään tai sitten tasan ei :)
Anonyymi kirjoitti:
Kookos on hauska juttu, siinä ei välimuotoja tunneta, joko tykätään tai sitten tasan ei :)
Kookos jakaa kansaa. Tähän tuskin tulee koskaan sopua. 🤔🌴🥥
Mielestäni kookoskonvehdit pilaavat konvehtirasian, mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Olen kuullut myös soraääniä asian tiimoilta. 😅Anonyymi kirjoitti:
taidan kehittää pitsan, johon tulee ananaksen lisäksi kookosta.
:)tosi.typy kirjoitti:
Mielestäni kookoskonvehdit pilaavat konvehtirasian, mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Olen kuullut myös soraääniä asian tiimoilta. 😅Kookos on hyvää jos se on tuoretta.
(usein ei ole)tosi.typy kirjoitti:
Suosiksi nousee edelleen Pandan Juhlapöydän konvehdit. Se on konvehtirasioiden no. 1. 🏆😃Juhlapöydän konvehdit kelpaavat vain konvehtikonnossöörin uran aloittelijoille ja pian niiden läpikäynnin jälkeen alkaa kaivata makuprofiilin korkeampia sfäärejä.
;)buddy-love kirjoitti:
taidan kehittää pitsan, johon tulee ananaksen lisäksi kookosta.
:)Järkkyä! Makuprofiilisi on täysin sekaisin. :)
tosi.typy kirjoitti:
Järkkyä! Makuprofiilisi on täysin sekaisin. :)
Ei lainkaan, sillä ruotsalaiset ovat myyneet pitsaa, johon tulee banaania ja kermavaahtoa, eli olen vielä täysin normaalin rajoissa.
buddy-love kirjoitti:
Ei lainkaan, sillä ruotsalaiset ovat myyneet pitsaa, johon tulee banaania ja kermavaahtoa, eli olen vielä täysin normaalin rajoissa.
Hulluja nuo ruotsalaiset. Ne eivät ymmärrä ruokakulttuurista yhtään mitään.
Makeaa ja suolaista ei saa sotkea keskenään. Jälkiruoka (hedelmät) syödään eri astiasta kuin suolainen annos. Ne eivät saa koskettaa toisiaan!!
Poistun muihin hommiin. On vielä vähän puuhaa ennen huomista palaveria.
Mukavaa illanjatkoa.- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Mielestäni kookoskonvehdit pilaavat konvehtirasian, mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Olen kuullut myös soraääniä asian tiimoilta. 😅No totta puhuen en konvehteihin kookosta laittaisi mutta kookos maistuu kyllä muuten, bountypatukoita on onneksi vielä saatavilla, pari päivää sitten viimeksi 😋
buddy-love kirjoitti:
Huomasin, että tästä ketjusta on taas poistettu asiallisia viestejä. Onneksi ehdin eilen nähdä viestisi.
Harmittavaa ylilyöntiä moderaattoreilta.
- Anonyymi
Juntit syö konvehteja. Tosiöky, kuten minä syö eläviä pikkuvauvoja, sekä polttaa takassa kaviaaria!
Ette usko kuitenkaan, kun kaatumaseuroissanne ei puhuta siitä, joten olkoot niin ja syön panduliinin konvehtia jouluisin.
Painonihan on nykyään 792kg ja pituuteni 132cm.
Uskotteko, vai valehtelenko lisää?
>simiti<Täällä uskotaan kaikki, mitä viitsit vain kertoa. Eihän näillä palstoilla ole tapana koskaan epäillä kenenkään puheita. Luottamus ennen kaikkea! 😁
Siis pidät Pandan konvehdeista. Laitetaan muistiin. 😅
- Anonyymi
Tämä muutos ei pahemmin harmita, sillä Marabou-konvehdit eivät kuulu lemppareihin. Osa niistä on hyviä, mutta siellä on liikaa juuri tuollaisia rommirusinan tyylisiä konvehteja, niin en ole juurikaan ostanut ko rasiaa itselleni. Kummasti ne silti syötyä aina on tullut, jos vaikka lahjaksi on saanut 😅
Noin yleisesti olen vahvasti suklaarasioiden pienentämistä vastaan 💪
AletheiasMonet täällä ovat samaa mieltä, ettei paljoa vaikuta, mutta aina on niitä vakaasti sitoutuneita suklaaharrastajia, jotka kaipaavat klassisia konvehteja. Itseäni tämä muutos ei harmita. 😅
Tuotteen pienentäminen ja konvehtien vähentäminen on vakava rikos. Sitä emme voi sallia!☝️😣- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Monet täällä ovat samaa mieltä, ettei paljoa vaikuta, mutta aina on niitä vakaasti sitoutuneita suklaaharrastajia, jotka kaipaavat klassisia konvehteja. Itseäni tämä muutos ei harmita. 😅
Tuotteen pienentäminen ja konvehtien vähentäminen on vakava rikos. Sitä emme voi sallia!☝️😣Kunhan jouluna saa riittävästi suklaata, niin se on tärkeintä 🤗 Parasta komvehdeissa on valkkaaminen ja kisaaminen siitä, kuka ehtii saada toffee- ja minttukonvehdit 😅
Pitäisi jokin kansalaisaloite tehdä tuotteiden pienebäntämostä ja konvehtien vähentämistä vastaan 😁
Aletheias
Fazer rakentaa suuren suuren suklaatehtaan ja tuo markkinoille uusia tuotteita.
Nyt olisi tilaa valmistaa jättikonvehteja vaativaan makuun.
https://yle.fi/a/74-20185503Olisi loistava tilaisuus laittaa Fasulaan uusien tuotteiden ja makujen ehdotuksia. Jos olisin mielikuvitusrikas tapaus, laittaisin jonkun herkullisen ehdotuksen, jota saisivat työstää kokeilumielesä.
Voin lupautua tuonne uuteen, Lahden Fasulaan, koemaistajaksi. 😁tosi.typy kirjoitti:
Olisi loistava tilaisuus laittaa Fasulaan uusien tuotteiden ja makujen ehdotuksia. Jos olisin mielikuvitusrikas tapaus, laittaisin jonkun herkullisen ehdotuksen, jota saisivat työstää kokeilumielesä.
Voin lupautua tuonne uuteen, Lahden Fasulaan, koemaistajaksi. 😁Seljankukkakonvehti voisi olla hyvä versio.
(ehkä kokeilen joskus)
((mutta siihen saattaa tulla myös mantelia))buddy-love kirjoitti:
Seljankukkakonvehti voisi olla hyvä versio.
(ehkä kokeilen joskus)
((mutta siihen saattaa tulla myös mantelia))Tuolta maailmalta kuuluu huhuja, että kansainvälisesti uusien suklaakonvehtien täytteiden suosikkeja olisi pistaasipähkinä, sitruunamarenki, kirsikkakakku ja merisuola (tuo jälkimmäinen ei mielestäni ole mikään uusi yllättäjä).
Sinun kannattaisi käydä laittamassa suklaatehtaille ehdotuksia. Sinulla on pitkä kokemus suklaamaistajana ja herkkujen arvostelijana. Uskon, että ne mielellään ottavat vastaan uusia ideoita. :)tosi.typy kirjoitti:
Tuolta maailmalta kuuluu huhuja, että kansainvälisesti uusien suklaakonvehtien täytteiden suosikkeja olisi pistaasipähkinä, sitruunamarenki, kirsikkakakku ja merisuola (tuo jälkimmäinen ei mielestäni ole mikään uusi yllättäjä).
Sinun kannattaisi käydä laittamassa suklaatehtaille ehdotuksia. Sinulla on pitkä kokemus suklaamaistajana ja herkkujen arvostelijana. Uskon, että ne mielellään ottavat vastaan uusia ideoita. :)Mietin tuota nyt tarkemmin ja seljankukka voisi sopia yhteen jonkin vaniljajutun kanssa, mutta en ole vielä keksinyt millainen olisi sopivan kiinteää materiaalia konvehdin sisälle.
Valkosuklaakonvehti tuosta kuitenkin tulisi.
(hassua, mutta tavallaan tunnen Fazerin suklaapuolen päällikön, eli jos tekisin protoversion ja pistäisin postiin, niin saattaisi jopa päätyä tuotantoon)
((tosin en ole nähnyt häntä todella pitkään aikaan))buddy-love kirjoitti:
Mietin tuota nyt tarkemmin ja seljankukka voisi sopia yhteen jonkin vaniljajutun kanssa, mutta en ole vielä keksinyt millainen olisi sopivan kiinteää materiaalia konvehdin sisälle.
Valkosuklaakonvehti tuosta kuitenkin tulisi.
(hassua, mutta tavallaan tunnen Fazerin suklaapuolen päällikön, eli jos tekisin protoversion ja pistäisin postiin, niin saattaisi jopa päätyä tuotantoon)
((tosin en ole nähnyt häntä todella pitkään aikaan))No sillä lailla. Tämähän edistyy mallikkaasti. Kunhan kiireiltäsi ehdit, laita tuttavallesi viestiä ja sovi tapaamisesta.
Sinne palaveriin kannattaa ottaa mukaan yksityiskohtaisesti ja tarkkaan harkittu suunnitelma, sekä muutamia protoversioita maisteltavaksi.
Tämä lähtee rullaamaan omalla painollaan. Hyviä ideoita ei ole koskaan liikaa. :)tosi.typy kirjoitti:
No sillä lailla. Tämähän edistyy mallikkaasti. Kunhan kiireiltäsi ehdit, laita tuttavallesi viestiä ja sovi tapaamisesta.
Sinne palaveriin kannattaa ottaa mukaan yksityiskohtaisesti ja tarkkaan harkittu suunnitelma, sekä muutamia protoversioita maisteltavaksi.
Tämä lähtee rullaamaan omalla painollaan. Hyviä ideoita ei ole koskaan liikaa. :)Katsotaan nyt.
Se oli jollain tasolla minusta kiinnostunut silloin kauan sitten.
Ehkä lähetän vain postissa näytteitä.buddy-love kirjoitti:
Katsotaan nyt.
Se oli jollain tasolla minusta kiinnostunut silloin kauan sitten.
Ehkä lähetän vain postissa näytteitä.Ahaa! Onnistuit järjestämään itsesi tuollaiseen sotkuun. Ymmärrän!
Olen samaa mielta. Laita menemään postissa. Se on parasta.tosi.typy kirjoitti:
Ahaa! Onnistuit järjestämään itsesi tuollaiseen sotkuun. Ymmärrän!
Olen samaa mielta. Laita menemään postissa. Se on parasta.Lähettäjäksi pistän "Salainen konvehtisommittelija".
- Anonyymi
Arvaatteko mitä seuraavaksi kutistavat, kun nyt on kutistettu pakkausten kokoa pienemmäksi.
No seuraavaksi varmaan kutistavat konvehtien kokoa.
tulee 3/4 osaa pienempi konvehti tai konvehdin koko puolittuu, tulee minikonvehteja.
Kannattaa tehdä itse suklaaherkkuja, niin saa tehdä senkokoisia, kuin haluaa.
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/67778/Suklaapallot/
Nuo on muuten ihan herkkua, nuorempana tuli tehtyä.
Pakkasen laitetaan ja kyllä maistuu ihan mahdottoman hyvälle, kunpuolen kananmunan kokoisen kylmän suklaapallon suuhun laittaa, ai että ja
on paremman makuinen, kuin konvehdit.
Vielä jos lisää rommia tai punssia, niin maku vaan paranee. - Anonyymi
Konvehti- ja makeisrasioiden pienetäminen on ainostaan ahneiden kauppiaiden esittämä toive makeistehtaalle.
Makeistehdashan tekee vaikka 5kg makeispakkauksia, jos kauppiaat sellaisia toivoo. Fazerilta tuli tänään ilmoitus, että siellä pienenee konvehtirasioiden koko. Eipä yllätä enää mikään. 🙄
"Muutos koskee esimerkiksi Karl Fazerin maitosuklaa- ja Geisha-suklaakonvehtirasioita. Pakkauksissa on jatkossa kolme konvehtia vähemmän"
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011535057.html
Minä vaadin ne puuttuvat 3 konvehtia takaisin!!! Tästä ei neuvotella! 😭😭😭- Anonyymi
En ole Aladdineja maistanut herran aikoihin. Kaikki poistuvat ja mukaan tulevat kuulostavat ihan ok mauilta, mutta muistelen, että tuo syysnougat olisi melko tylsä makuelämys. Noin yleisesti ottaen muistelen, että kaikki muut tuossa Aladdinissa ovat ihan ok, paitsi se kirsikkalikööri tai jokin vastaava, joka oli täysin syömäkelvoton. Mahtaakohan se hirvitys olla siellä edellen?
- Anonyymi
Yrittäisitte nyt päästä niistä "kesäkiloistakin" eroon ennen kuin ahdatte itseenne vielä joulukilot.
Tammikuussa on muuten ihan turha pakkautua sinne salille, helmikuussa luovutat kuitenkin.
Kerran läski, aina läski ja bikikuntoon on turha kuvitella ikinä pääsevänsä.
Hyi vittu.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden1494483Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi
Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja703427Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut
Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan12453Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v282190KÄVELYTREFFIT ?
Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo2361697Hevosmies kylän kunnioitettu herra
Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka261326Mies pelkää mahdollista raskautta
Millaisia ajatuksia seuraava herättää teissä? Olemme tunteneet miehen kanssa vuosikausia, seurustelleetkin jo pitkään j2331267Kiikkustuoli
Sunnuntai aamun hiljaisuutta ja rauhaisaa oloa. Aloitan taas uuden alustan, jospa edellisessä asiat tulee pohdittu ja sa1681196- 691136
- 63887