kittilän kaivos voi voi.

Anonyymi-ap

Nyt sitten kaivoskin aloittaa väenvähentämisen, sillalailla taitaa tulla monelle ankee joulu. kukahan sitten seuraava firma alkaa vähentään?? Tää tietää kovaa konkurssien aaltoa tulevan.

26

1202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Taitaa tämä nykyhallitus oikein urakalla tehdä työttömiä...ei kait tässä auta velallisen kuin vetää itsensä kiikkuun.

• Anonyymi

Voisitko kertoa miten hallitus liittyy tähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fiksua porukkaa näyttää täällä olevan. No. Hallituksen kaivosveron nelinkertaistaminen ilman sekuntinkaan sopeutumisaikaa on selitys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fiksua porukkaa näyttää täällä olevan. No. Hallituksen kaivosveron nelinkertaistaminen ilman sekuntinkaan sopeutumisaikaa on selitys.

Nimenomaan. Mielenilmaisu kaivosveron muutokselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan. Mielenilmaisu kaivosveron muutokselle.

Yksi niistä harvoista hyvistä päätöksistä
        joita tämä hallitus on aikaan saanut. Suomen ei tarvitse ollapohjolan "Kongo" josta luonnon varat ryöstetään muutaman työpaikan luomiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljoko on työntekijöitä kaivoksessa kun yksityiset lasketaan mukaan. Ehkä lapin suurin työllistäjä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljoko on työntekijöitä kaivoksessa kun yksityiset lasketaan mukaan. Ehkä lapin suurin työllistäjä?

Vakituisia ei montakaan,keikka duunareita loput.

• Anonyymi

Ei hemmetti, kuntaveroprosentti tulee nousemaan tälläisen takia huomattavasti ja palvelut supistumaan. Kauhea määrä ostovoimaa katoaa kun perheitä muuttaa muualle.

• Anonyymi

Ja ne ei ole mitään pienipalkkaista väkeä niinkuin matkailun orjapalkat

• Anonyymi

Onko kullan hinta romahtanut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko kullan hinta romahtanut?

On, se antaa jo parilla kympillä..

• Anonyymi

Esim.rikastamon työntekijöistä ei ole mitään vähentämistä.rikastamon työntekijämäärä on mitoitettu sellaiseksi jolla juuri pärjätään.tähän tulee mukaan rikastamon mekaanikot.onkohan tässä totuuden siementä vähääkään

• Anonyymi

Niistä, rikastamon porukastahan se pittää aloittaa se väen vähentäminen. Nehän ne etupäässä kantaa sitä goultaa sen minkä saavat pysymhän peräsuolessaan. Heti kannattavuus paranee kaivosyhtiöön puolesta, kun ylimääräiset kullankannot vähenee. Enkä nyt puhu misthän eukonkannon kilpailuista...

• Anonyymi

Ja kyllä tunnelissaki on duunareista uupeloa, monesta vuorosta puuttuu tekijöitä. Toimihenkilöitä toisaalta on ja paljon, ja heihin aika isosti kohdistuuki nämä neuvottelut, mikä aivan oikein onki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kyllä tunnelissaki on duunareista uupeloa, monesta vuorosta puuttuu tekijöitä. Toimihenkilöitä toisaalta on ja paljon, ja heihin aika isosti kohdistuuki nämä neuvottelut, mikä aivan oikein onki.

No nyt saa pistää pihalle nekin valitavat ja työtä pelkäävät duunarit pois , kunnon puhdistus vaan sinne monttuun... Aha kyllä minä olen tätä odottanutkin

• Anonyymi

Katsokaapa hommia Ruotsista. Tarjolla on todella paljon ko. alan töitä.

• Anonyymi

Velaksi elävä maa (Suomi)joutuu ottamaan veroja sieltä mistä niitä saa ! Kaivosten verotus on ollut naurettavan alhaista,mieluummin kymmenkertainen korotus !

• Anonyymi

Ne saa jäähä jotka tyytyy pienempään palkkaa ja edelleen jatkuu ei ylityö korvauksia eli tunti tunnista jos ei kelpaa ni aina voi vaihtaa työpaikkaa.

• Anonyymi

En kyllä oikein usko ettei ylitöistä korvauksia makseta, ei kait kukaan niin tyhmä ole.

• Anonyymi

Ruotsiin tulossa kaksi uutta kaivosta johon tarvitaan paljon työntekijöitä ja lisäksi niitä kaivataan nykyisiinkin. Enkulla pärjää jos Ruotsi ei taivu....koulutus tietenkin vaaditaan, mutta niinhän sitä vaaditaan kaikkeen muuhunkin, eli rohkeasti Ruotsista töitä hakemaan jos ko. asiat täyttyvät.

• Anonyymi

Suomi on ihmeellinen maa. Asioita ei osata hoitaa pitkällä tähtäimellä,esim.kaivokset,ne avattan hosumalla ja ympäristö riskit hutastaan nurkkaan ja sitten ihmetellään kun huomataan,että myrkyt valuu vesistöihin ja muualle ympäristöön, Totta kai siittä poru silloin nousee . Kaivokset on laitaa lukien ulkomaalaisten suursijoittajien omistuksessa,heille erittäin tuottoisaa hommaa,veroja ei juuri tarvi Suomen valtiolle maksaa ja ympäristö takuut samaa kategoriaa. Työpaikat on toki tarpeen ja kullan arvoisia ihmisille,kunnalle ja valtiolle,mutta joku raja ahneudellekkin on laitettava.

• Anonyymi

Kyllä Kittilässä on jo nimet tiedossa ketkä lähtee... näkkee jo esimiesten naamasta

• Anonyymi

kuulemma laiskat lentää ulos rosvot yms..

• Anonyymi
    • Anonyymi

kaivos loppuu 2026 kultaa ei enää ole löytynyt

• Anonyymi

Niin mutta timantteja on "pilvin pimein" n.20km syvyydessä. Joten eiku kaivamhan. Tullee välillä kultasuonijaki vasthan. Tikkakuokka käthen ja eiku annonlaithan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      83
      1236
    2. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      699
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      25
      645
    4. Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin

joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-
      Maailman menoa
      88
      454
    5. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    6. Puuilo pittäis tulla Haapaveelle

Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä
      Haapavesi
      38
      326
    7. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    8. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    9. 0
      90
    10. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    Aihe