Kunnioitatko muiden yksityisyyttä?

Niin, eli tiivistettynä: Kunnioitatko muita ihmisiä ja miten se ilmenee?

58

393

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu, en urki en utele, en juorua enkä tyrkytä neuvojani. Kysyttäessä voin koittaa auttaa kykyjeni mukaan. Paristi olen kyllä stalkannut facebookin profiilin. Sattunut silmään tuttu nimi. 😅

Tykkään elää itsekin rauhassa, niin annan saman muillekin.

Jasu

• Hyvä asenne. Minäkin olen oppirahat maksanut, joten suon toistenkin kirjoitella rauhassa anonyymiteetin suojassa. 😊

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Hyvä asenne. Minäkin olen oppirahat maksanut, joten suon toistenkin kirjoitella rauhassa anonyymiteetin suojassa. 😊

Juu, tänne ei kenenkään tietoja saa eikä pidä julkistaa, jos yhtään päässä järkeä on. Vaikka tietäisi mitä, niin hiljaa vaan kusi sukassa. Ei toisille tarvi tahallaan vaaroja ja vahinkoa pedata hölösuuna.

Jasu

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Hyvä asenne. Minäkin olen oppirahat maksanut, joten suon toistenkin kirjoitella rauhassa anonyymiteetin suojassa. 😊

Oppia ikä kaikki

Sivusta

• Kymmemen kommenttia ja kaksi vastausta. 😝

• Anonyymi

Poistattajapelleä en kunnioita pätkääkään.

• En minäkään ja sitten tämä, että yp antaa jäädä mm. henkilötietoja sisältäviä kommentteja.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

En minäkään ja sitten tämä, että yp antaa jäädä mm. henkilötietoja sisältäviä kommentteja.

Mä luulen että ne henkilötietoja sisältävät viestit on mennyt tutkintaan ja on tarkoituksella täällä. Jos jonkun tietyn toimesta tulee henkilökohtaista tunnistettavaa tekstiä niin täytyyhän se henkilö saada kiinni.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä luulen että ne henkilötietoja sisältävät viestit on mennyt tutkintaan ja on tarkoituksella täällä. Jos jonkun tietyn toimesta tulee henkilökohtaista tunnistettavaa tekstiä niin täytyyhän se henkilö saada kiinni.

Tietysti täytyy, mutta siinä vaiheessa toisella voi olla jo vetelät housussa.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Tietysti täytyy, mutta siinä vaiheessa toisella voi olla jo vetelät housussa.

Kirjoituksissasi on jotain tekopyhän henkeä, olenko täysin väärässä…?

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoituksissasi on jotain tekopyhän henkeä, olenko täysin väärässä…?

Ahaa. Nyt on jälleen aloitettu savustaminen palstalta joko yksin tai joukolla. Ensin haukutaan ja nimitellään, kun huomataan, että se ei toimi, niin aletaan tekemään luonneanalyysejä.
        Mutta saat toki olla tuota mieltä, minä työnmän mielipiteesi sinne mihin aurinko ei paista. 👍

• Anonyymi

Kyllä kunnioitan ja arvostan naisia

• Hienoa, toivottavasti saat itse samanlaista kohtelua.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Hienoa, toivottavasti saat itse samanlaista kohtelua.

Mites maksullinen kun olet, kunnioittaako miehet miten paljon sinua naisena?🙂

• Anonyymi kirjoitti:

Mites maksullinen kun olet, kunnioittaako miehet miten paljon sinua naisena?🙂

Vai että oikein maksullinen..

• Miks täällä on viime päivinä ollut enemmän kspäisiå kommentteja. Onko ikävän trollit väsyneet ja muuttaneet sinkkuihin vai missä vika?

• Anonyymi

Säkin voit mennä👋🖕 ei kaivata palstapoliisia

• Anonyymi

Omasta mielestä en ole ollut sinulle ilkeä tai sanonut ilkeästi no se somali juttu piti ilkikurisesti leikkimielisesti ehdottaa sinulle somalimiestä

• Anonyymi kirjoitti:

Omasta mielestä en ole ollut sinulle ilkeä tai sanonut ilkeästi no se somali juttu piti ilkikurisesti leikkimielisesti ehdottaa sinulle somalimiestä

En tarkoita sinua Välis, olen vain lukenut ja kuullut enemmän kiusapoistamisesta, tallennusongelmista ja sitten on ollut suoranaista haukkumista enemmän kuin normaalisti.

• Anonyymi kirjoitti:

Säkin voit mennä👋🖕 ei kaivata palstapoliisia

Arvaa kysynkö joltain anonyymiltä lupaa täällä kirjoittamiseen? Not my prob, jos se sun peppua kutittaa.

• Nyt täytyy mainita että ompa kiva kun olet viime aikoina tehnyt paljon aloituksia. Tarkoitan siis että hyvin elävöität palstaa.

• Kiitos, olipa kivasti sanottu. 🤗

• Kunnioitan toki ja toivon, että myös minun yksityisyyttäni kunnioitetaan. En työnnä nenääni muiden asioihin. En utele, enkä tuppaudu.

Mikäli täällä palstalla keskustelu lähtee rönsyilemään ja menee liian henkilökohtaiseksi, voi aina pyytää, että vaihdetaan puheenaihetta. En minä siitä loukkaannu. Niin minäkin toimin. Reilu peli!

• Juu, sinä osaat kyllä luovia täällä kuin kala vedessä. 👌

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Juu, sinä osaat kyllä luovia täällä kuin kala vedessä. 👌

Samanlailla ku sinä uit miesten housuissa?🤣🤣🤣

• Anonyymi

Kunnioitan, jos saunan lauteille tulee alaston nainen, käännän pääni ja viheltelen hiljaa Hoosiannaa.

AV

• Tämän voin jotenkin kuvitella. 😁

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Tämän voin jotenkin kuvitella. 😁

Mutta sinä hyppäät hänen syliin ja annat kiihkeän sylitanssin, lopussa laitat laskun perään😅😅😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sinä hyppäät hänen syliin ja annat kiihkeän sylitanssin, lopussa laitat laskun perään😅😅😅

Onko sinun pakko olla ilkeä?
        Kyllä me kaksi aikuista varmasti osaisimme nauttia löylyistä, ilman syliäkin?

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Mun huumori on mustaa, yhtä mustaa kun ton sydän kenelle kirjottelen🥲 sorry en mahda itselleni mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

AV

Kyllä niiden on pakko olla ilkeitä, kun eivät ne ole koskaan saaneet rakkautta.

• Inhoan ei-toivottuja yllätysvieraita.

Ovella kuitenkin huikkaan niille "No mutta HEI!"
      ...vaikka mieli tekisi sanoa että menkää vit*uun.

Kunnioitukseni muita kohtaan ilmenee kohteliaisuutena.

• Kyllä, juuri näin. 👌

• Anonyymi

Mitä kunnioitus edes on en mä kunnioita ketään korkeintaan arvostan en koe ettäkö olisi olemassa minkäänlaista ihmistä joka olisi ansainnut kunnioituksen miksi en ole tavannut kohdannut tai edes vahingossakaan nähny edes yhtäkään ihmistä joka ei olisi koskaan valehdellut

• Niin, en usko, että kukaan ei olisi koskaan valehdellut, mutta se on tavoittelemisen arvoinen elämänarvo.

• Lähtökohtaisesti kunnioitan toisen henkilön ihmisarvoa, muu kunnioitus tulee ansaita omilla teoillaan.Miten se ilmenee? No miten hyvä käytös ilmenee, noin yleisesti ottaen? Siinä on se vastaus kysymykseen miten.

Tuolla joku oli ketjussa maininnut, ettei utele. Olen tuon osalta hiukan erilainen, nimittäin jos on tarpeen saada vastauksia, niin todellakin kysyn suoraan, että mikä on homman nimi. Muut vaihtoehdothan ovat vielä huonompia, nimittäin jäädä epätietoisuuteen itseäkin koskevasta asiasta tai alkaa spekuloida asialla omien havaintojen ja luultavasti muilta kuultujen juorujen perusteella. Jälkimmäistä tapahtuu aivan älyttömästi jokaisessa yhtä perhettä suuremmassa taloyhtiössä, työpaikoista ja muista yhteisöistä puhumattakaan.

• Epätietoisuus voi jopa sairastuttaa.

• Mu5tasydän kirjoitti:

Epätietoisuus voi jopa sairastuttaa.

Niinhän se voi. Toki edellä mainitsemassani tilanteessa täytyy osata erottaa ne asiat jotka kuuluvat myös itselle ja ne muut asiat. Jälkimmäiset on hyvä jättää toisten omiksi asioiksi, jakavat jos haluavat.

• Anonyymi

Itselläni on kokemus, ettei suoraan kysymällä useinkaan saa suoraa vastausta. Ihmiset ovat niin eri asteikolla.

- Sheena

• Juu kyllä mä kunnioitan, vaikka en ite oo mikään yksityinen, vaan haluais olla enemmän esillä. Mutta ymmärrän että ihmiset kokee eri tavalla.

• Anonyymi

Kysyähän aina saa ja pyytää. Osaan itse rajata ihan helposti.

• Toisten kirjoittajien henkilöllisyys ei kuulu minulle. Yhdelle palstalaiselle olen vahingossa paljastanut henkilöllisyyteni, mutta hän on pitänyt sen salaisuutena. Kiitos hänelle :)

• Juu se paljastuu helposti, jos jakaa vaikka kuvia. Mutta ite koen sen niin tärkeäksi, että otan riskin. Niinhän sitä sanotaan, että on parempi yhden hukkua, kun koko kansan. Niin päätöntä on maailman meno nyt.

• Anonyymi

No joo, toisten henkilöllisyys ei kuulu minullekaan.. periaatteessa, mutta olen silti kiinnostunut 🤔. Kaikki on kuitenkin luottamuksellista.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

No joo, toisten henkilöllisyys ei kuulu minullekaan.. periaatteessa, mutta olen silti kiinnostunut 🤔. Kaikki on kuitenkin luottamuksellista.

- Sheena

Minua ei edes kiinnosta. Yhden palstalaisen henkilöllisyys paljastui palstalla. Pidin itseni tarkoituksella pimennossa vaikka muut tiesivät kuka hän on. Minusta anonyymiys kuuluu palstalaisten perusoikeuksiin. Se päivä kun paljastuisin täällä olisi viimeinen päivä palstalla. En voisi kirjoittaa enää mitään pelkäämättä, että se vaikuttaisi siviilielämääni.

• Anonyymi

Kunnioitan kyllä muiden yksityisyyttä, jos ymmärrän kysymyksen eli en stalkkaa, lue toisten kirjeitä, en sekaannu muiden asioihin, levittele juoruja jne jos tässä nyt tuollaista yksityisyyttä tarkoitetaan. En voi sanoa, ettenkö koskaan puhuisi jonkun asioista "selän takana", mutta en siis koskaan esim kerro eteenpäin minulle luottamuksella kerrottuja asioita. Raja on kyllä joskus häilyvä. Olen joskus esim kamppailut sen takia, että pitääkö toiselle osapuolelle kertoa toisen osapuolen pettämisestä. Onko väärin pimittää tietoa tai onko enemmän väärin sekaantua muiden asioihin?

Aletheias

• Kyllä luottamustoimien hoitamisen edellytys on muiden yksityisyyden kunnioittaminen. Sen lisäksi että se on arvovalinta niin siihen löytyy myös pykälät lakiteksteistä ja säädöksistä.
      Lisäksi jotta asioita pystyy viemään eteenpäin niin pitää saada ja ylläpitää luottamusta jotta ihmiset tulevat asioita kertomaan.

Vaikka nyt puhutaan ihmisistä niin kyllä sellainen lojaalisuus koskee myös esim työnantajaa, kuntaa, päätöksentekoa, puolueita jne kohtaan. Vaikka suoraan ei henkilöön mentäisikään niin kaikenlainen negatiivinen kommentointi on omiaan rapauttamaan instituutioiden uskottavuutta.

• Anonyymi

"Vaikka nyt puhutaan ihmisistä niin kyllä sellainen lojaalisuus koskee myös esim työnantajaa, kuntaa, päätöksentekoa, puolueita jne kohtaan."

Aivan näin.

- Sheena

• Anonyymi

Kunnioitan kaikin tavoin mitä osaan ja kykenen. Kunnioitan ja arvostan toisen aikaa, tilaa ja panosta. Myös toisten tunteita, vaikka en kokisi samoin tai jos vähänkin on viitteitä, että joku on liikaa toiselle. Monesti huomaan "silottavani" jopa tuntemattomien tietä, jos meinaa olla nolo tilanne jne.

• Anonyymi

Jos saunan lauteille alaston nainen , sanon : Oot 30 vuotta myöhässä :´-(

Gubbe 76

• Anonyymi

Tottahan toki kunnioitan muita ihmisiä, esimerkiksi kuuntelemalla. Kaikki minulle kerrottu on myös automaattisesti luottamuksellista.

- Sheena

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      142
      4427
    2. Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi

Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja
      Maailman menoa
      58
      3367
    3. Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut

Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan
      Maailman menoa
      1
      2443
    4. Ei me olla sielunkumppaneita

jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v
      Ikävä
      25
      1885
    5. KÄVELYTREFFIT ?

Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo
      Ikävä
      231
      1645
    6. Mies pelkää mahdollista raskautta

Millaisia ajatuksia seuraava herättää teissä? Olemme tunteneet miehen kanssa vuosikausia, seurustelleetkin jo pitkään j
      Sinkut
      233
      1237
    7. Hevosmies kylän kunnioitettu herra

Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka
      Hyrynsalmi
      25
      1227
    8. Kiikkustuoli

Sunnuntai aamun hiljaisuutta ja rauhaisaa oloa. Aloitan taas uuden alustan, jospa edellisessä asiat tulee pohdittu ja sa
      80 plus
      162
      1136
    9. Ihana M nainen

Ihana M nainen. Nainen kuin unelma.
      Ikävä
      69
      1116
    10. Meidän välillä on jotain erityistä

..ja ei mikään helpoin tehtävä olla erillään..❤️‍🔥
      Ikävä
      62