Siinä mielessä turha alkaa erittelemään että mikä auto pitää paremmin arvonsa ja mikä huonommin. Kaikilla uusilla autoilla on edessä sama kohtalo.
Kun autolle tulee ikää noin 15 vuotta niin sen vaihtoarvon määrittelee se kuinka hyvät rengaskerrat sen mukana saa ja kuinka paljon on leimaa jäljellä. Autolla itsellään ei ole juurikaan väliä.
Sillä sitten kihnutetaan menemään kunnes siihen tulee joku niin kallis vika tai läpiruostuminen että se joudutaan paalaamaan.
Kaikkien autojen arvo putoaa suurinpiirtein nollaan 15 vuodessa
104
472
Vastaukset
- Anonyymi
Useimmilla 15 vuotta vanhoilla autoilla on edelleen 5 - 10 000 euroa arvoa eli paljon enemmän kuin pelkkien renkaiden arvo. Etenkin kun 15 vuotta on aika lähellä normaalien suomalaisten ajamien autojen keski-ikää. Lisäksi 15 vuotta vanhalla autolla on yleensä vielä keskimäärin 10 vuotta käyttöikää jäljellä, joten ei se ole vielä lähellä paalaamista kuten jotkut idiootit täällä valehtelevat. Ja hyvällä huollollahan autot kestävät kevyesti yli 30 vuotta.
- Anonyymi
Harva auto kestää 30 v. pelkällä hyvällä huollolla - kyllä niitä pitää jo korjatakin noilla vuosilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harva auto kestää 30 v. pelkällä hyvällä huollolla - kyllä niitä pitää jo korjatakin noilla vuosilla.
Jos auton saa korjaamalla kuntoon niin sitten se kannattaa korjata eikä vaihtaa uuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos auton saa korjaamalla kuntoon niin sitten se kannattaa korjata eikä vaihtaa uuteen.
Ei ehkä aivan noinkaan. Jos korjauskustannukset ovat enemmän kuin vastaavan ehjän käytetyn auton hinta niin ei korjaamisessa ainakaan taloudellisessa mielessä ole järkeä.
- Anonyymi
" Ja hyvällä huollollahan autot kestävät kevyesti yli 30 vuotta."
Joo jos auto on ostettu pihan koristeeksi eikä ajoon. Ihan normaaleillakin ajomäärillä tuo tarkoittaa 600-800 tkm:n ajoa, mikä ei millään autolla onnistu "vain huolloilla". Toki sen liikenteessä saa pidettyä, mutta kustanus ja työmäärä ei ole millään tavalla järkevä suhteessa auton arvoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ehkä aivan noinkaan. Jos korjauskustannukset ovat enemmän kuin vastaavan ehjän käytetyn auton hinta niin ei korjaamisessa ainakaan taloudellisessa mielessä ole järkeä.
"Jos korjauskustannukset ovat enemmän kuin vastaavan ehjän käytetyn auton hinta niin ei korjaamisessa ainakaan taloudellisessa mielessä ole järkeä."
Ongelmana voi olla sen vastaavan ehjän löytäminen.
Tuppaa olemaan niin että kun ostat käytetyn auton, voit heti varata ns touhutonnin kaikenlaiseen fiksaamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Ja hyvällä huollollahan autot kestävät kevyesti yli 30 vuotta."
Joo jos auto on ostettu pihan koristeeksi eikä ajoon. Ihan normaaleillakin ajomäärillä tuo tarkoittaa 600-800 tkm:n ajoa, mikä ei millään autolla onnistu "vain huolloilla". Toki sen liikenteessä saa pidettyä, mutta kustanus ja työmäärä ei ole millään tavalla järkevä suhteessa auton arvoon."Toki sen liikenteessä saa pidettyä, mutta kustanus ja työmäärä ei ole millään tavalla järkevä suhteessa auton arvoon."
Entä jos et suhtetakkaan korjauksen kustannuksia auton arvoon vaan lasket vaikka kalenterivuoden ajetuille kilometreille hinnan.
"Arvoton" auto onkin tuolla laskennalla järkevää laittaa kuntoon. Kallimmiissa on aina arvonalennus joka on alle 10 vuoden ikäisissä autoissa hyvin usein se suurin kuluerä autoilussa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei juuri kukaan vaihda vanhaa alati korjauksia vaativaa autoa UUTEEN !!!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei juuri kukaan vaihda vanhaa alati korjauksia vaativaa autoa UUTEEN !!!
Ei niin. Kakkosautoksi itse olen ostanut mahdollisimman halvan ajokuntoisen & katsastetun auton, ja ajan sillä niin pitkään kuin se toimii/menee leimasta läpi. Edes öljyjä en vaihda, sitten kun leima loppuu tai auto hajoaa niin paaliin ja uusi tilalle. Ei noita vanhoja romuja ole mitään järkeä lähteä isommin rassaamaan.
- Anonyymi
"Useimmilla 15 vuotta vanhoilla autoilla on edelleen 5 - 10 000 euroa arvoa"
Vain sen omistajan haaveissa.
Jos 15v autoa tarjoaa vaihdossa johonkin kalliiseen autoon niin autoliike laittaa paperille sen hyvityshinnaksi muutaman tonnin ja kynii vaihdossa 10.000 tonnia välirahaa ylihinnoiteltuun vaihtoautoon. Siinä sitten tämä höynäytetty pappa on kovin tohkeissaan kuinka paljon sai vaihdossa vanhasta romustaan. Maailman vanhin kusetus joka toimii edelleen joillekin hölmöille.
Auton oikean arvon saa selville vain myymällä sen käteiskaupalla. Onnea vaan yrittää saada muuta kuin pikkurahoja 15 vuotiaasta autosta.- Anonyymi
Tässä on se ongelma. liki 100.000e auton arvo ei paljon poikkea 30.000 auton arvosta 15 vuotiaana jos ei sittenkyseessä jokin eirityisen erikoinen keräilymalli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on se ongelma. liki 100.000e auton arvo ei paljon poikkea 30.000 auton arvosta 15 vuotiaana jos ei sittenkyseessä jokin eirityisen erikoinen keräilymalli.
"Tässä on se ongelma. "
En sanoisi tätä ongelmaksi vaan realiteetiksi joka on ollut olemassa aina.
Kun käyttöauton ostaa uutena niin sen arvo sulaa 15 vuodessa lähelle nollatasoa ja sen jälkeen se vain odottaa paalaustaan.
Siinä mielessä turha miettiä auton arvonalenemaa koska kaikki tiet vievät kaatopaikalle. Jos joku auto pitää arvonsa vähän paremmin 0-5 vuotiaana niin se vain tarkoittaa että lasku on sitten jyrkempää 5-15 vuotiaana. - Anonyymi
Voit vaikka vain katsella autoilmoituksia niin näet totuuden. Tuo väite autojen arvottomuudesta 15-vuotiaana on pelkkää valehtelua. Mutta kun aloittaja on autokauppias eli patologinen valehtelija ja huijari niin hän keksii päästään tuollaisia valheita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tässä on se ongelma. "
En sanoisi tätä ongelmaksi vaan realiteetiksi joka on ollut olemassa aina.
Kun käyttöauton ostaa uutena niin sen arvo sulaa 15 vuodessa lähelle nollatasoa ja sen jälkeen se vain odottaa paalaustaan.
Siinä mielessä turha miettiä auton arvonalenemaa koska kaikki tiet vievät kaatopaikalle. Jos joku auto pitää arvonsa vähän paremmin 0-5 vuotiaana niin se vain tarkoittaa että lasku on sitten jyrkempää 5-15 vuotiaana.Jos tuolla "nollatasolla" tarkoitetaan noin 10 tonnin hintaa. Mutta tätä valetta tietenkin täällä autokauppiaat eli huijarit levittävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuolla "nollatasolla" tarkoitetaan noin 10 tonnin hintaa. Mutta tätä valetta tietenkin täällä autokauppiaat eli huijarit levittävät.
Ja edelleen normaalilla 15 vuotiaalla autolla romutuspalkkio on paljon alle auton todellisen arvon, joten romutuspalkkion ottaminen olisi typerää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit vaikka vain katsella autoilmoituksia niin näet totuuden. Tuo väite autojen arvottomuudesta 15-vuotiaana on pelkkää valehtelua. Mutta kun aloittaja on autokauppias eli patologinen valehtelija ja huijari niin hän keksii päästään tuollaisia valheita.
"Mutta kun aloittaja on autokauppias eli patologinen valehtelija ja huijari niin hän keksii päästään tuollaisia valheita."
Sulla ei nyt taas logiikka oikein pelaa. Nimenomaan autokauppias haluaisi että noita vanhoja autoja voisi myydä vielä isolla rahalla.
Käytäpä nyt vähän maalaisjärkeä. Autokauppias tekee rahansa ylihinnoittelemalla vanhat autot.
Järkevä kuluttaja tietää ettei vanhoista romuista tarvitse maksaa isoja rahoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuolla "nollatasolla" tarkoitetaan noin 10 tonnin hintaa. Mutta tätä valetta tietenkin täällä autokauppiaat eli huijarit levittävät.
Nyt sulla on maailman helpoin tehtävä todistaa sanasi oikeaksi.
Laitapa nyt nettiautosta esimerkki tavallisesta 15 vuotiaasta autosta josta olisit valmis maksamaan 10.000 euroa.
Normaali maalaisjärki kertoo että me kaikki muut päästään nauramaan oikein kunnolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta kun aloittaja on autokauppias eli patologinen valehtelija ja huijari niin hän keksii päästään tuollaisia valheita."
Sulla ei nyt taas logiikka oikein pelaa. Nimenomaan autokauppias haluaisi että noita vanhoja autoja voisi myydä vielä isolla rahalla.
Käytäpä nyt vähän maalaisjärkeä. Autokauppias tekee rahansa ylihinnoittelemalla vanhat autot.
Järkevä kuluttaja tietää ettei vanhoista romuista tarvitse maksaa isoja rahoja.Ei, autokauppias haluaa myydä nimen omaan kalliita autoja, koska niistä tulee eniten rahaa. Tälläkin väitteellä osoitit juuri olevasi huijari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitapa nyt nettiautosta esimerkki tavallisesta 15 vuotiaasta autosta josta olisit valmis maksamaan 10.000 euroa.
Normaali maalaisjärki kertoo että me kaikki muut päästään nauramaan oikein kunnolla.Ja jos kerran autolla ei kerran ole mitään arvoa niin sitten kannattaa ajaa todella kauan, koska sen arvo ei kerran enää tipu. Eli voi vaikka jatkaa tuolla autolla ajamista kunnes se on vaikka yli 30 vuotta vanha. Arvotonta autoa ei kannata vaihtaa uuteen.
Tällä logiikalla autojen keski-ikä tulee jatkossakin nousemaan ja 15-vuotta vanha auto on tulevaisuudessa uudehko auto ja autoilla ajetaan keskimäärin yli 30 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, autokauppias haluaa myydä nimen omaan kalliita autoja, koska niistä tulee eniten rahaa. Tälläkin väitteellä osoitit juuri olevasi huijari.
Kannattaisko ottaa pieni nenänvalkaisu?
Aloituksesa sanotaan nimenomaan että 15-vuotiaden arvo on lähellä nollaa ja niistä ei kannata maksaa isoja summia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksesa sanotaan nimenomaan että 15-vuotiaden arvo on lähellä nollaa ja niistä ei kannata maksaa isoja summia.Ja aloitus oli aivokuolleen sähköautofanaatikon suoltamaa valetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksesa sanotaan nimenomaan että 15-vuotiaden arvo on lähellä nollaa ja niistä ei kannata maksaa isoja summia.Ja väite siitä, että autokauppias haluaisi myydä halpoja autoja on silti valetta. Autokauppias haluaa myydä mahdollisimman kalliita autoja, koska niissä on euromääräisesti suurin kate. Halvoissa on usein paras kate prosentteina mitattuna, mutta autokauppa toimii euroilla, ei prosenteilla. Tuhannen euron voitto 2 tonnin autossa on paljon huonompi tulos kuin 5 tonnin voitto 50 tonnin autossa vaikka voittoprosentti onkin parempi halvemmassa autossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen pitänyt karkeana auton arvon alennusta sellaisena, että viidessä vuodessa arvo puolittuu. Siis se arvo, minkä olet autosta joskus maksanut, ja mitä siitä saa vaihdossa uudempaan. Se on pitänyt melko hyvin kutinsa, eikä ole tullut pettymyksiä vaihdossa.
Jos uudesta aletaan laskea, on arvo viidessä vuodessa pudonnut puoleen, kymmenessä 1/4 osaan, 15 vuodessa 1/8osaan ja 20 vuodessa 1/16 osaan. Siinä vaiheessa on jo yksilöllistä vaihtelua haluttavuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaali maalaisjärki kertoo että me kaikki muut päästään nauramaan oikein kunnolla.Miten määrittelet " tavallisen" auton ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten määrittelet " tavallisen" auton ?
Tavallinen auto on sarjatuotantona valmistettu auto, jota valmistetaan suuria määriä samanlaisena. Siis niiitä ovat suurin osa myynnissä olevista autoista.
- Anonyymi
Jaa, onko mielestäsi Ferrari daytona spyderin arvo nolla kun on tehty 70 luvulla? näkyy hinnat olevan noin milli...
- Anonyymi
Hohhoijaa. Viikon typerimmän postauksen palkinto meni tälle herrasmiehelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hohhoijaa. Viikon typerimmän postauksen palkinto meni tälle herrasmiehelle.
No sinä se varsinainen laholatva olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinä se varsinainen laholatva olet.
No Ferrarin hinta käytettynä on varmaan se tärkein asia tavis-Penalle.
Kai ymmärrät miten typerä spyder-kommentti tuo oli? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Ferrarin hinta käytettynä on varmaan se tärkein asia tavis-Penalle.
Kai ymmärrät miten typerä spyder-kommentti tuo oli?Kai nyt ite tajuat, että yleistys KAIKKI autot ei pidä paikkaansa. Että kukahan se typerä on?
- Anonyymi
Vanhojen autojen, 15 vuotta ja sitäkin vanhempien autojen, siihen aikaan kun autot vielä olivat AUTOJA, hinnat ovat nousseet ja nousevat edelleen. Ihmiset ovat huomanneet nyt että vanhassa vara parempi.
- Anonyymi
Onhan se nousua kun jos hinnat nousee 2.000--> 2.200. Ei muuta mitään isossa kuvassa. kaksi rengassettiä ja täysi tankki bensaa maksaa reilut puolet tuosta koko auton hinnasta.
- Anonyymi
"Useimmilla 15 vuotta vanhoilla autoilla on edelleen 5 - 10 000"
Niin nauretaan sitten kaikki kunnolla.- Anonyymi
"Olisit valmis maksamaan" on aivottoman typerä paskalause. Oleellista ei ole miten paljon minä tai sinä olen valmis maksamaan autosta vaan se miten paljon muut ovat valmiita maksamaan autosta. Sinunkin mielipiteesi tästä on lähinnä paskaa jota voi vetää vessasta alas.
Ainoa merkityksellinen asia on, että miten paljon autosta saa rahaa. Mielipiteet eivät merkitse paskaakaan.
Edelleenkin olen varma, että olet automyyjä eli ammattimainen huijari. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olisit valmis maksamaan" on aivottoman typerä paskalause. Oleellista ei ole miten paljon minä tai sinä olen valmis maksamaan autosta vaan se miten paljon muut ovat valmiita maksamaan autosta. Sinunkin mielipiteesi tästä on lähinnä paskaa jota voi vetää vessasta alas.
Ainoa merkityksellinen asia on, että miten paljon autosta saa rahaa. Mielipiteet eivät merkitse paskaakaan.
Edelleenkin olen varma, että olet automyyjä eli ammattimainen huijari.Miksi pitää anonyyminä olla noin tympeä ihmisiä kohtaan?
On vaikea uskoa että latoisit samaa tekstiä vasten kasvoja, ihmisen kohdatessasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkin olen varma, että olet automyyjä eli ammattimainen huijari."Oleellista ei ole miten paljon minä tai sinä olen valmis maksamaan autosta vaan se miten paljon muut ovat valmiita maksamaan autosta. "
Et ole kovin fiksu. Muut maksavat siitä autosta saman kuin mitä sinä maksaisit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oleellista ei ole miten paljon minä tai sinä olen valmis maksamaan autosta vaan se miten paljon muut ovat valmiita maksamaan autosta. "
Et ole kovin fiksu. Muut maksavat siitä autosta saman kuin mitä sinä maksaisit.Jokaisella on eri budjetti ja eri mieltymykset. Joten muut eivät ole valmiita maksamaan samaan kuin minä tai sinä. Maksaahan jotkut yli 50 000 euroa yli 50 vuotta vanhoista autoistakin.
Edelleenkin, tärkeää on miten paljon autosta tulee rahaa kun muut maksavat siitä. Meidän mielipiteet eivät merkitse paskaakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oleellista ei ole miten paljon minä tai sinä olen valmis maksamaan autosta vaan se miten paljon muut ovat valmiita maksamaan autosta. "
Et ole kovin fiksu. Muut maksavat siitä autosta saman kuin mitä sinä maksaisit."minä tai sinä olen valmis maksamaan autosta vaan se miten paljon muut ovat valmiita maksamaan autosta."
Mikä ero on sinulla ja muilla ihmisillä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"minä tai sinä olen valmis maksamaan autosta vaan se miten paljon muut ovat valmiita maksamaan autosta."
Mikä ero on sinulla ja muilla ihmisillä?Näyttää siltä, että lukutaidottomana idioottina et ymmärrä tekstiä. Eli yksinkertaisesti kaikilla on eri budjetti ja eri mieltymykset. Kaikki etsivät eri autoja, eri ikäisiä autoja, eri maissa valmistettuja, eri hintaisia autoja, eri tehoisia autoja, eri ominaisuuksilla varustettuja autoja jne. Kaikki ihmiset etsivät erilaisia autoja eikä samanlaista auton ostajaa ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"minä tai sinä olen valmis maksamaan autosta vaan se miten paljon muut ovat valmiita maksamaan autosta."
Mikä ero on sinulla ja muilla ihmisillä?"Mikä ero on sinulla ja muilla ihmisillä?"
Voin näin sivustaseuraaja kertoa eron.
Keskustelun "sinä" on arrogantti nuorimies joka elää testosteronipilvessään, hän on kuolematon.
"Muut ihmiset" sen sijaan ovat jalat maassa olevia perheenisiä ja muuten vaan järki päässä olevia realisteja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mikä ero on sinulla ja muilla ihmisillä?"
Voin näin sivustaseuraaja kertoa eron.
Keskustelun "sinä" on arrogantti nuorimies joka elää testosteronipilvessään, hän on kuolematon.
"Muut ihmiset" sen sijaan ovat jalat maassa olevia perheenisiä ja muuten vaan järki päässä olevia realisteja.Ja nuo realistit perheenisät ajavat yleensä 15 vuotta vanhoilla autoilla eivätkä haaskaa useita kymppitonneja autoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nuo realistit perheenisät ajavat yleensä 15 vuotta vanhoilla autoilla eivätkä haaskaa useita kymppitonneja autoon.
Juu ja testosteronipojat ostelee kymppitonnien hevosvoimahirmuja.
- Anonyymi
"Jokaisella on eri budjetti ja eri mieltymykset. Joten muut eivät ole valmiita maksamaan samaan kuin minä tai sinä. Maksaahan jotkut yli 50 000 euroa yli 50 vuotta vanhoista autoistakin."
Olet nyt kyllä täysin väärässä ketjussa. Tässä puhutaan tavallisten ihmisten käyttöautoista ja sen ymmärtää jo hyvin pienellä maalaisjärjellä.
Sinä kai puhut joistain vanhoista sijoitusautoista joilla ei ole mitään tekemistä meidän tavallisten ihmisten elämän kanssa.
kannattaisiko nyt oikeasti tehdä jonkilmainen reality check sun elämässä? Ei kovin hyvältä näytä jos olet noin pihalla perusasioista.- Anonyymi
Tämä kaveri pitää saada mielenterveyspuolelle töihin, tulee diagnoosit sen verran napakasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kaveri pitää saada mielenterveyspuolelle töihin, tulee diagnoosit sen verran napakasti.
Enempi menee firman Controllerin otteella. Mikä fuulaus menee läpi ja mikä ei mene.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enempi menee firman Controllerin otteella. Mikä fuulaus menee läpi ja mikä ei mene.
Kun ei kiinnosta pätkääkään typeryyden laukoneen kaverin henkinen kapasiteetti tai tilanne. Vain se lentääkö postaus vai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo pelkästään se oletus että anonyymi nettikirjoitus vastaisi kirjoittajan todellista persoonaa on absurdi.
Vain todellinen älykääpiö uskoo jos joku anonyymi kirjoittaa olevansa olevansa jotain.
Peilatkaa jokaista kirjoitusta netissä reaalimaailman faktojen mukaan.
- Anonyymi
"Näyttää siltä, että lukutaidottomana idioottina et ymmärrä tekstiä. Eli yksinkertaisesti kaikilla on eri budjetti ja eri mieltymykset. Kaikki etsivät eri autoja, eri ikäisiä autoja, eri maissa valmistettuja, eri hintaisia autoja, eri tehoisia autoja, eri ominaisuuksilla varustettuja autoja jne. Kaikki ihmiset etsivät erilaisia autoja eikä samanlaista auton ostajaa ole."
Edelleen estradi on sinulle vapaa. Laitapa esimerkki netissä myytävänä olevasta 15v vuotta vanhasta autosta josta taviksen kannattaisi maksaa 10.000€.- Anonyymi
Jos tavis tarvii esim. työmatka-autoksi tai perheelle turvallista lomamatka autoa niin kyllähän yli 15 vuotiata autoja löytyy netistä pilvin pimein joista kannattaa maksaa 10 tuhatta tai enemmänkin. Monesti hinnoissa näkyy myös kilometrit: vähän ajetusta ja hyvin huolletusta normi perhe-autostakin (Corolla, Golf, AudiA3/4 jne..) voi hyvin maksaa kymppitonnin tai enemmänkin.
Esim. Bemarin X-sarjalaiset säilyttää hyvin arvonsa..
https://www.nettiauto.com/bmw/x6?vehicleType=1&yearTo=2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tavis tarvii esim. työmatka-autoksi tai perheelle turvallista lomamatka autoa niin kyllähän yli 15 vuotiata autoja löytyy netistä pilvin pimein joista kannattaa maksaa 10 tuhatta tai enemmänkin. Monesti hinnoissa näkyy myös kilometrit: vähän ajetusta ja hyvin huolletusta normi perhe-autostakin (Corolla, Golf, AudiA3/4 jne..) voi hyvin maksaa kymppitonnin tai enemmänkin.
Esim. Bemarin X-sarjalaiset säilyttää hyvin arvonsa..
https://www.nettiauto.com/bmw/x6?vehicleType=1&yearTo=2010No onpa taas typeryyttä koko postaus täynnä. linkin takana on loppuun ajettuja ökybemareita joista jokainen lähtee kuudella tonnilla käteistä.
Typeryys on typeryyttä. Vaikka kuinka usein sen toistaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onpa taas typeryyttä koko postaus täynnä. linkin takana on loppuun ajettuja ökybemareita joista jokainen lähtee kuudella tonnilla käteistä.
Typeryys on typeryyttä. Vaikka kuinka usein sen toistaisi.Unohdit käyttää sanaa älykääpiö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onpa taas typeryyttä koko postaus täynnä. linkin takana on loppuun ajettuja ökybemareita joista jokainen lähtee kuudella tonnilla käteistä.
Typeryys on typeryyttä. Vaikka kuinka usein sen toistaisi.Bemari vain yksi esimerkki 15 vuotta vanhasta ja yli kympin maksavasta autosta. Kannattais typerän lukutaidottoman älykääpiön selata nettiä enemmän niin huomaisit että siellä on satoja hyväkuntosia yli 15 vuotiata käyttöautoja joista moni maksaisi enemmänkin kuin 10 000€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bemari vain yksi esimerkki 15 vuotta vanhasta ja yli kympin maksavasta autosta. Kannattais typerän lukutaidottoman älykääpiön selata nettiä enemmän niin huomaisit että siellä on satoja hyväkuntosia yli 15 vuotiata käyttöautoja joista moni maksaisi enemmänkin kuin 10 000€.
No laitapa sitten esimerkki.
Kaikki tietää puhut paskaa.
- Anonyymi
Toyota Rav4 -07, jolla ajelen, aj 160 000km tuosta näytetään pyytävän noin 10 000€.
Ostohintaa -07 en tiedä, muttei ainakaan nollaan ole mennyt nykyinen pyyntihinta.- Anonyymi
RAV4 15 vuotta vanhana on noin neljän tonnin arvoinen kun lähdet sitä myymään suoraan.
Toki saat siitä paperilla parin tonnin isomman hyvityksen kun suostut maksamaan 10.000 euroa välirahaa ylihintaiseen vaihtoautoon. Etkö ymmärrä miten sinua viedään?
- Anonyymi
Voi ei, me kuollaan kaikki.
- Anonyymi
Vanhat autot ovat nykyään haluttuja, niitä jopa varastetaan jos niitä ei saa rahalla ostettua!
- Anonyymi
Jepjep. Vanha auto on yhtä haluttu kuin lähiön karaokebaarin siiderivalas. Miksi kukaan haluaisi viedä sellaisen kotiinsa vaikka siinä olisi avaimet roikkumassa?
- Anonyymi
"..Kaikkien autojen arvo putoaa suurinpiirtein nollaan 15 vuodessa...
Aloittaja kusi(/&- seko/&pään auton arvo putoaa nollaan jo 2 vuotiaana. - Anonyymi
"Ja nuo realistit perheenisät ajavat yleensä 15 vuotta vanhoilla autoilla eivätkä haaskaa useita kymppitonneja autoon."
Juurikin näin. Kun tällainen täysipäinen perheenisä ostaa 15 vuotiaan auton niin hän ei maksa siitä kymppitonnia vaan 2.000-4.000 euroa.- Anonyymi
Ja silti suuri osa noista 15-vuotiaista maksaa tuon kymppitonnin vaikka kuinka sinä täällä valehtelet. Ja noiden vanhojen autojen hinta on nousussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti suuri osa noista 15-vuotiaista maksaa tuon kymppitonnin vaikka kuinka sinä täällä valehtelet. Ja noiden vanhojen autojen hinta on nousussa.
Ja jos kerran auto on lähes arvoton niin sitten autoa ei edes kannata myydä, jos kerran se on toimiva. Normaali autohan kestää vaikka yli 30 vuotta käyttöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tällä hetkellä nettiautossa on myynnissä 3428 yli 15 vuotta vanhaa autoa yli kymppitonnilla. Pyyntihinnaltaan yli 5 tonnia maksavaa yli 15 vuotta vanhaa autoa on 8658. Noita yli kymppitonnin maksavia yli 15 vuotta vanhoja autoja on tuhansia myynnissä.
- Anonyymi
Vuosimallin 2010 autoja on tarjolla seuraavasti
0-5000 euroa: noin 1000
5000-10000 noin 750
Yli 10.000 noin 300
Näistä on on otettu laskuihin tonnin alennus pyynti hintaan.
Suomeksi sanottuna tuon ikäisen käyttöautosta ei kannata alkaa yli viittä tonnia maksamaan. Vain jotkut ökyautot maksavat yli viisi tonnia ja niitä ostavat vain idiootit joilla on enemmän tarve ajaa jollain Mersulla tai Bemarilla kuin ymmärrystä rahan arvosta.
Ja noilla kalliin pään autoilla on pitkät myyntiajat jos edes yleensä menevät kaupaksi koskaan noilla hinnoilla.- Anonyymi
Auton arvo ei ole se mitä autoliike siitä pyytää tai millä se auton myy. Siinä on aina kate mukana ja autoliikkeen pitää tehdä tiliä myymistään autoista. Ja yleensä näihin liittyy vaihtoauto jolloin sen 2010 auton "oikea" myyntihinta on vain numero paperilla.
Auton oikea arvo on se mitä siitä saa käteiståä kun sen myy suoraan ilman että ottaa mitään vaihtoautoa. Käypä kokeilemassa tarjota mitä tahansa 2010 autoa autoliikkeelle suoraan. Suurimmasta osasta autoista ne ei tee edes mitään tarjousta. Nauravat vaan räkäisesti.
Yksityiseltä saat jonkun jobbaritarjouksen joka on max 2.000 tonnia tavisautosta ja 4,000 Mersusta, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton arvo ei ole se mitä autoliike siitä pyytää tai millä se auton myy. Siinä on aina kate mukana ja autoliikkeen pitää tehdä tiliä myymistään autoista. Ja yleensä näihin liittyy vaihtoauto jolloin sen 2010 auton "oikea" myyntihinta on vain numero paperilla.
Auton oikea arvo on se mitä siitä saa käteiståä kun sen myy suoraan ilman että ottaa mitään vaihtoautoa. Käypä kokeilemassa tarjota mitä tahansa 2010 autoa autoliikkeelle suoraan. Suurimmasta osasta autoista ne ei tee edes mitään tarjousta. Nauravat vaan räkäisesti.
Yksityiseltä saat jonkun jobbaritarjouksen joka on max 2.000 tonnia tavisautosta ja 4,000 Mersusta,Suuri osa noista ilmoituksista on yksityisiä eikä autoliikkeiden ilmoituksia. Nettiautossa on myös paljon yksityisten ilmoituksia.
Muutenkin sinun teksteistäsi huomaa, että olet ylimielinen ja harhainen eliittimulkku joka ei ymmärrä paskaakaan normaalista elämästä ja jonka mielipiteet voi lähinnä vetää vessasta alas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa noista ilmoituksista on yksityisiä eikä autoliikkeiden ilmoituksia. Nettiautossa on myös paljon yksityisten ilmoituksia.
Muutenkin sinun teksteistäsi huomaa, että olet ylimielinen ja harhainen eliittimulkku joka ei ymmärrä paskaakaan normaalista elämästä ja jonka mielipiteet voi lähinnä vetää vessasta alas."sinun teksteistäsi huomaa, että olet ylimielinen ja harhainen eliittimulkku joka ei ymmärrä paskaakaan normaalista elämästä"
Ei voi olla mitenkään yhdestä ihmisestä kiinni millaisia hintoja tavalliset suomalaiset ihmiset maksavat käytetyistä autoista.
Kokeilepa myydä 15 vuotias tavisauto ja kerro kuinka paljon euroja siitä sait. Se on se todellisuus. Ei se mitä kukaan kirjoittaa netissä määritä todellisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa noista ilmoituksista on yksityisiä eikä autoliikkeiden ilmoituksia. Nettiautossa on myös paljon yksityisten ilmoituksia.
Muutenkin sinun teksteistäsi huomaa, että olet ylimielinen ja harhainen eliittimulkku joka ei ymmärrä paskaakaan normaalista elämästä ja jonka mielipiteet voi lähinnä vetää vessasta alas."Muutenkin sinun teksteistäsi huomaa, että olet ylimielinen ja harhainen eliittimulkku joka ei ymmärrä paskaakaan normaalista elämästä ja jonka mielipiteet voi lähinnä vetää vessasta alas."
Olipa tylysti sanottu, mutta pakko myöntää että olet oikeassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"sinun teksteistäsi huomaa, että olet ylimielinen ja harhainen eliittimulkku joka ei ymmärrä paskaakaan normaalista elämästä"
Ei voi olla mitenkään yhdestä ihmisestä kiinni millaisia hintoja tavalliset suomalaiset ihmiset maksavat käytetyistä autoista.
Kokeilepa myydä 15 vuotias tavisauto ja kerro kuinka paljon euroja siitä sait. Se on se todellisuus. Ei se mitä kukaan kirjoittaa netissä määritä todellisuutta.Ja normaali myyntihinta 15 vuotiaalle normaalille autolle on 5-10 000 euroa. Mielisairas eliittomulkku voi kuvitella mitä tahansa hintoja mutta hänen mielipiteensä on arvoton.
- Anonyymi
Auton arvon kehityksellä on sen verran merkitystä, koska autojen keski-ikä nousee koko ajan ja tulevaisuudessa 15 vuotta vanhaa autoa pidetään melko uutena autona. Ja on 15 vuotta vanhalla autolla monta kertaa enemmän arvoa kuin tuleva romutuspalkkio. 2500 euroa on liian vähän 15 vuotta vanhasta autosta.
- Anonyymi
"2500 euroa on liian vähän 15 vuotta vanhasta autosta."
Ja kuitenkin kun löy 2500 euroa käteistä pöytään niin sillä saa valita mieleisensä 15 vuotiaan tavisauton. Vain Mersut ja muut sellaiset jää listalta pois.
Ja päinvastoin. Jos joudut myymään 15 vuotiaan auton eikä se ole ole Mersu niin pitää olla paljon tuuria löytää joku idiootti joka maksaa siitä yli 2500. - Anonyymi
"Olipa tylysti sanottu, mutta pakko myöntää että olet oikeassa."
No kerropa miten joku netin eliittimulkku voisi määrittää mikä on 15 vuotiaan auton arvo Suomessa?
Teillä joilla on harhaisia kuvitelmia tästä asiasta on ongelmia markkinatalouden kanssa. Ei yksittäisen elittimulkun kanssa. - Anonyymi
Kuka idiootti ostaa auton jotta se pitäisi arvon, auto ostetaan vain kulkupeliksi, on typerää keskustella auton arvon säilymisestä, ainakaan minä en itse sitä pohtinut
- Anonyymi
Nettiautoon kun pistää maximi vuodeksi 2009 ja sorttaa kalleimmat ensin niin kyllä siellä on kymeniä yli 100ke autoja. Kallein näytti olevan 360ke Lambo.
Viiden sivun jälkeen pääsee alle 60ke juuri ja juuri.
Joten kyllä niitä "idiootteja" löytyy jotka ostaa yli 15 vuotiaita autoja yli 2500 e hintaan.- Anonyymi
Ja kun rajoittaa haun yli 2500e hintaisiin niin niitä löytyy >13k
- Anonyymi
"Joten kyllä niitä "idiootteja" löytyy jotka ostaa yli 15 vuotiaita autoja yli 2500 e hintaan."
Nämä Lambojen ja Mersujen ostajat eivät hetkauta mitenkään meitä tavallisia jamppoja.- Anonyymi
On kuoitenkin hauska lueskella näiden valituksia, kun näistä huippuhyvistä vanhoista premiumeista hajoaa pian oston jälkeen jotain jonka korjaus maksaa premiumisti. Heti ollaam vaatimassa myyjää vastuuseen vapaaehtoisesti tehdystä huonosta kaupasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kuoitenkin hauska lueskella näiden valituksia, kun näistä huippuhyvistä vanhoista premiumeista hajoaa pian oston jälkeen jotain jonka korjaus maksaa premiumisti. Heti ollaam vaatimassa myyjää vastuuseen vapaaehtoisesti tehdystä huonosta kaupasta.
Sen tietää tasan tarkaan miten käy kun alkaa kaivamaan verta nenästään ostamalla "halvalla" noita yli-ikäisiä ökyautoja.
Kun mittaristoon syttyy vikavalo niin mikä tahansa korjaus vie hölmöläisen vararikkoon.
- Anonyymi
Vetyautojen arvo tippuu kirjaimellisesti lähelle 0 euroa sillä kun 15 vuotta tulee täyteen niin niihin pitää tehdä hyvin kallis remontti koska vetykomponentit haurastuvat ja on riski että kovassa paineessa lopulta "repeävät" aiheuttaen massiivisen vetyvuodon.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17431795/vetyautot-tullaan-romuttamaan-15v-ikaisena-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17696132/vetytalouden-suuri-haaste-on-nimelta-hic-ominaisuus-- Anonyymi
Vau, perusteluna sitten on omat typerät paskalinkit. Onpa vakuuttavaa.
- Anonyymi
Eikä tässä ketjussa ole keskusteltu yhtään vetyautoista, joten mitä tekemistä tuolla on tämän ketjun kanssa?
- AnonyymiUUSI
Parasta ostaa silloin kun siitä pitää maksaa vähän omaa rahaa. Silloin eniten vastinetta rahalle ja kulut on pienet. Jättää ne usein suolatuilla moottoriteillä ajetut tai pitkään pesemättöminä olleet ostamatta.
Eroa ei huomaa vertasi uutta tai 10-18 vuotta käytettyä jolla ajettu 100 - 350 000km.
Kulutusosien hinta on olematon joilla pidetään ajettavuus moitteettomana ja niitä uusitaan ehkä 10-20 vuoden välein. Vaikka aijemmin olisi jonkun uusintaa niin ei mitään merkitystä.
322tkm joka päivä ajettuun golfiin on joutunut laittamaan 100€ iskunvaimentimia, 2kpl 15€ kpl maksavia alapalloniveleitä, 2 raidentangonpäätä, 25€ puslia alatukivarteen ja vajaakaan. Ja nämä vasta 20 vuoden käytön jälkeen, myös 35€ kpl maksaneet etunavan laakerit Kiitos jakohihnapään, kone on yhtä äänetön kuin uutena koska hihnalla.
Muita halpoja ja etukäteen tiedossa osia joiden uusinta tulee eteen, bensapumppu, joku sytytyspuola, happianturi. Kaikki on yös jokaisen helposti vaihdettavissa.
Muita antureita ei voi hajota.
Olen ostanut pienellä rahalla käyttöauton ja niillä ajeltu vähintään 7-8 vuotta. Nyt armaan paljon pidempään, enkä myy pois.
Näin 30tkm ajetun ja suurimman osan +20 vuotta paikaallaan murskeen päällä katoksessa olleen golfin, ajoin myös. Se on samassa kunnossa kuin uutena maahan tuotuneena.
Ei eroa toiseen yli 20 vuotta päivittäin ajettuun 322tkm golfiin. Enemmän ajetussa on kiinni 2000€ ja ollut viimeiset 7 vuotta. Muutaman kympillä laitettu osia että ajettavuus paras mahdollinen. Tämä on yhtä ruosteeton, eroa on niin vähän, saattaa olla ruostettomampi korin alapuolelta kun suojattu itse tiettyjä paikkoja.
En laita rahaa auton takia turhaan toisten taskuihin. Pidän ne itselläni- AnonyymiUUSI
"Eroa ei huomaa vertasi uutta tai 10-18 vuotta käytettyä jolla ajettu 100 - 350 000km."
Älä viitsi valehdella. Sinä ja minä tiedetään kumpikin että tuo on täyttä p**kaa. - AnonyymiUUSI
"Enemmän ajetussa on kiinni 2000€ ja ollut viimeiset 7 vuotta. "
Tämä on juurikin se tämän ketjun aihe. Tuollaisen vanhan auton saa parilla tonnilla. Vain idiootti maksaa 15-vuotiaasta perusautosta enemmän.
Jostain mersusta voisi maksaa viisitonnia jos välttämättä haluaa päteä. Ja kun siihen vanhaan Mersuun tulee joku vika sähköpuolelle niin siinäpä onkin sitten naurussa piteleminen. Tai aivan sama jos koneesta porsii jotain lasku on tähtitieteellinen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Enemmän ajetussa on kiinni 2000€ ja ollut viimeiset 7 vuotta. "
Tämä on juurikin se tämän ketjun aihe. Tuollaisen vanhan auton saa parilla tonnilla. Vain idiootti maksaa 15-vuotiaasta perusautosta enemmän.
Jostain mersusta voisi maksaa viisitonnia jos välttämättä haluaa päteä. Ja kun siihen vanhaan Mersuun tulee joku vika sähköpuolelle niin siinäpä onkin sitten naurussa piteleminen. Tai aivan sama jos koneesta porsii jotain lasku on tähtitieteellinen.Ja mitä tekemistä tuolla arvottomalla paskatiedolla on tämän palstan kanssa? Ja tuon perusteella vain aivokuolleet idiootit ostavat uusia tai uudehkoja autoja joten sähköautoa ei kannata ostaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä tekemistä tuolla arvottomalla paskatiedolla on tämän palstan kanssa? Ja tuon perusteella vain aivokuolleet idiootit ostavat uusia tai uudehkoja autoja joten sähköautoa ei kannata ostaa.
"vain aivokuolleet idiootit ostavat uusia tai uudehkoja autoja"
Jos osaisit lukea niin niin ymmärtäisit että tässä ketjussa aiheena on 15 vuotta vanhojen autojen arvo. Ja se ei ole paljon mitään.
Uudet ja muutaman vuoden vanhat autot ovat täysin eri asia. Jokainen tietenkin päättää omalta kohdaltaan kannattaako sellaiseen laittaa se isompi rahamäärä jota sellaisen ostaminen vaatii. Tuoreen auton ostaminen on kuitenkin kuitenkin eri juttu kuin 15 vuotiaan auton ostaminen. Jokainen vuosi käyttöä tarkoittaa että auto on yhden vuoden lähemänä tullakseen pelkäksi taakaksi ja se kannattaa paalata. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos osaisit lukea niin niin ymmärtäisit että tässä ketjussa aiheena on 15 vuotta vanhojen autojen arvo. Ja se ei ole paljon mitään.
Uudet ja muutaman vuoden vanhat autot ovat täysin eri asia. Jokainen tietenkin päättää omalta kohdaltaan kannattaako sellaiseen laittaa se isompi rahamäärä jota sellaisen ostaminen vaatii. Tuoreen auton ostaminen on kuitenkin kuitenkin eri juttu kuin 15 vuotiaan auton ostaminen. Jokainen vuosi käyttöä tarkoittaa että auto on yhden vuoden lähemänä tullakseen pelkäksi taakaksi ja se kannattaa paalata."Uudet ja muutaman vuoden vanhat autot ovat täysin eri asia. Jokainen tietenkin päättää omalta kohdaltaan kannattaako sellaiseen laittaa se isompi rahamäärä jota sellaisen ostaminen vaatii."
Tuoreen auton ostaessa pitää ymmärtää että laittaa siihen kuinka paljon tahansa rahaa niin 15 ikäisenä sen auton arvo on pelkkiä pikkukolikoita.
Kun tämän hyväksyy niin voi laittaa uudehkoon autoon rahaa varallisuutensa mukaan jos yleensä edes haluaa laittaa autoon rahaa.
Toiset haluaa, toiset ei. Täysin oma valinta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Uudet ja muutaman vuoden vanhat autot ovat täysin eri asia. Jokainen tietenkin päättää omalta kohdaltaan kannattaako sellaiseen laittaa se isompi rahamäärä jota sellaisen ostaminen vaatii. Tuoreen auton ostaminen on kuitenkin kuitenkin eri juttu kuin 15 vuotiaan auton ostaminen. Jokainen vuosi käyttöä tarkoittaa että auto on yhden vuoden lähemänä tullakseen pelkäksi taakaksi ja se kannattaa paalata.Eli aihe ei siis liity mitenkään sähköautoihin tai hybrideihin, joten koko aloitus ei kuulu tänne.
Ja mitä 15-vuotiaiden autojen arvo liittyy sähköautojen ostamiseen? Ei paskankaan vertaa.
"Jokainen vuosi käyttöä tarkoittaa että auto on yhden vuoden lähemänä tullakseen pelkäksi taakaksi ja se kannattaa paalata."
Tuo tapahtuu vasta kun auto on yli 30 vuotta vanha. 15 vuotta vanha auto ei ole edes erityisen vanha auto. Ja tämäkään asia ei liity paskankaan vertaa sähköautoihin joten tuo aivottoman idiootin suoltamaa paskanjauhantaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli aihe ei siis liity mitenkään sähköautoihin tai hybrideihin, joten koko aloitus ei kuulu tänne.
Ja mitä 15-vuotiaiden autojen arvo liittyy sähköautojen ostamiseen? Ei paskankaan vertaa.
"Jokainen vuosi käyttöä tarkoittaa että auto on yhden vuoden lähemänä tullakseen pelkäksi taakaksi ja se kannattaa paalata."
Tuo tapahtuu vasta kun auto on yli 30 vuotta vanha. 15 vuotta vanha auto ei ole edes erityisen vanha auto. Ja tämäkään asia ei liity paskankaan vertaa sähköautoihin joten tuo aivottoman idiootin suoltamaa paskanjauhantaa."15 vuotta vanha auto ei ole edes erityisen vanha auto"
Kaikki on suhteellista. Tuokin riippuu keneltä asiaa kysyy.
Mutta väistämätön fakta on se että kun lähtee myymään 15 vuotta vanhaa autoa suoralla kaupalla niin siitä ei saa juuri mitään ja käteisostajan löytäminen vaatii duunia. Aivan sama saako sitä pidettyä tekohengityksellä liikenteessä vielä muutaman vuoden.
Kun maito menee vanhaksi niin se menee vanhaksi. Joku juo vanhentunutta maitoa mutta se ei ole kaikkien juttu. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"15 vuotta vanha auto ei ole edes erityisen vanha auto"
Mutta väistämätön fakta on se että kun lähtee myymään 15 vuotta vanhaa autoa suoralla kaupalla niin siitä ei saa juuri mitään ja käteisostajan löytäminen vaatii duunia. Aivan sama saako sitä pidettyä tekohengityksellä liikenteessä vielä muutaman vuoden.
Kun maito menee vanhaksi niin se menee vanhaksi. Joku juo vanhentunutta maitoa mutta se ei ole kaikkien juttu.Ja eikö tuo tarkoita sitä, että sähköautoa EI kannata ostaa, jos kerran vanhaa autoa ei kerran saa myytyä. Olet siis sitä mieltä, että vanhalla polttiksella ajaminen on järkevintä.
Eli todistit juuri miksi kannattaa ostaa 15 vuotta vanha auto ja kalliin sähköauton hankkiminen on idiotismia.
"Aivan sama saako sitä pidettyä tekohengityksellä liikenteessä vielä muutaman vuoden."
Tuo puhe "muutama vuodesta" kertoo vain sen, että olet harhainen eliittimulkku. 15 vuotta vanhalla autolla voi olla vaikka yli 20 vuotta aikaa jäljellä eikä kyse ole vielä edes tekohengityksestä. Tekohengityksellä auto voi kestää vaikka yli 50 vuoden käyttöä eli autolla olisi käyttöaikaa 15 vuotiaana vielä 35 vuotta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"15 vuotta vanha auto ei ole edes erityisen vanha auto"
Kun maito menee vanhaksi niin se menee vanhaksi. Joku juo vanhentunutta maitoa mutta se ei ole kaikkien juttu.""15 vuotta vanha auto ei ole edes erityisen vanha auto"
Kaikki on suhteellista. Tuokin riippuu keneltä asiaa kysyy."
Ottaen huomioon, että liikenteessä olevien autojen keski-ikä on jo lähellä tuota 15 vuotta niin tuo ei todellakaan ole vanha auto. Tuolla logiikalla kaikki 50 vuotiaat ihmiset ovat raihnaisia vanhuksia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja eikö tuo tarkoita sitä, että sähköautoa EI kannata ostaa, jos kerran vanhaa autoa ei kerran saa myytyä. Olet siis sitä mieltä, että vanhalla polttiksella ajaminen on järkevintä.
Eli todistit juuri miksi kannattaa ostaa 15 vuotta vanha auto ja kalliin sähköauton hankkiminen on idiotismia.
"Aivan sama saako sitä pidettyä tekohengityksellä liikenteessä vielä muutaman vuoden."
Tuo puhe "muutama vuodesta" kertoo vain sen, että olet harhainen eliittimulkku. 15 vuotta vanhalla autolla voi olla vaikka yli 20 vuotta aikaa jäljellä eikä kyse ole vielä edes tekohengityksestä. Tekohengityksellä auto voi kestää vaikka yli 50 vuoden käyttöä eli autolla olisi käyttöaikaa 15 vuotiaana vielä 35 vuotta."Olet siis sitä mieltä, että vanhalla polttiksella ajaminen on järkevintä."
Vanhalla polttiksella ajaminen on kokonaisuutena hyvin todennäköisesti halvinta, jos autoilun tärkein kriteeri on vain päästä kokonaiskuluissa mahdollisimman halvalla.
"Eli todistit juuri miksi kannattaa ostaa 15 vuotta vanha auto ja kalliin sähköauton hankkiminen on idiotismia."
Miksi se on idiotismia? Jokainen varmaan laittaa autoon varallisuuteensa ja haluunsa nähden sopivan summan.
- AnonyymiUUSI
Tilasin juuri uuden sähköauton. renkaineen ja varusteineen loppusumma on 65000e.
Hinta tippuu sen mitä tippuu. 5 vuoden päästä lähtee myyntiin. - AnonyymiUUSI
"Eli todistit juuri miksi kannattaa ostaa 15 vuotta vanha auto ja kalliin sähköauton hankkiminen on idiotismia."
Opettele lukemaan. Kirjoitin ylempänä.
"Tuoreen auton ostaessa pitää ymmärtää että laittaa siihen kuinka paljon tahansa rahaa niin 15 ikäisenä sen auton arvo on pelkkiä pikkukolikoita.
Kun tämän hyväksyy niin voi laittaa uudehkoon autoon rahaa varallisuutensa mukaan jos yleensä edes haluaa laittaa autoon rahaa.
Toiset haluaa, toiset ei. Täysin oma valinta."- AnonyymiUUSI
Eli taloudellisesti järkevintä on ostaa 15 vuotta vanha auto. Asia selvä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli taloudellisesti järkevintä on ostaa 15 vuotta vanha auto. Asia selvä.
Jos haluaa käyttää mahdollisimman vähän rahaa ja ajaa silti autolla niin kyllä tuollainen 15 vuotiaan auton ostaminen on hyvä vaihtoehto. Sitähän tämän ketjun avaus juuri kertoo että noilla vanhoilla autoilla ei juurikaan ole enää mitään arvoa.
Niitä saa parilla tonnilla ja maksettavaksi jää vain käyttökulut. Joillakin ihmisillä on harhakuvitelmia että tuon ikäisillä autoilla olisi joku suurempikin arvo.
Menkääpä myymään sellaista niin näette että ei ole. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluaa käyttää mahdollisimman vähän rahaa ja ajaa silti autolla niin kyllä tuollainen 15 vuotiaan auton ostaminen on hyvä vaihtoehto. Sitähän tämän ketjun avaus juuri kertoo että noilla vanhoilla autoilla ei juurikaan ole enää mitään arvoa.
Niitä saa parilla tonnilla ja maksettavaksi jää vain käyttökulut. Joillakin ihmisillä on harhakuvitelmia että tuon ikäisillä autoilla olisi joku suurempikin arvo.
Menkääpä myymään sellaista niin näette että ei ole.Ja jos oikeasti tietäisit jotain käytettyjen autojen markkinasta niin et kirjoittaisi tuollaista sontaa. Esimerkiksi romutuspalkkio on aivan liian pieni, jotta 15 vuotta vanhaa autoa kannattaisi.
Toki muutenkin koko romutuspalkkio on suoranainen idiotismin huippu. Romutuspalkkio on pelkkää rahojen vetämistä vessasta alas. Kukaan joka oikeasti ajaa noin halvalla autolla ei tule koskaan romutuspalkkiota lunastamaan. Ei kukaan koko Suomessa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos oikeasti tietäisit jotain käytettyjen autojen markkinasta niin et kirjoittaisi tuollaista sontaa. Esimerkiksi romutuspalkkio on aivan liian pieni, jotta 15 vuotta vanhaa autoa kannattaisi.
Toki muutenkin koko romutuspalkkio on suoranainen idiotismin huippu. Romutuspalkkio on pelkkää rahojen vetämistä vessasta alas. Kukaan joka oikeasti ajaa noin halvalla autolla ei tule koskaan romutuspalkkiota lunastamaan. Ei kukaan koko Suomessa."romutuspalkkio on aivan liian pieni, jotta 15 vuotta vanhaa autoa kannattaisi.
Toki muutenkin koko romutuspalkkio on suoranainen idiotismin huippu. Romutuspalkkio on pelkkää rahojen vetämistä vessasta alas. Kukaan joka oikeasti ajaa noin halvalla autolla ei tule koskaan romutuspalkkiota lunastamaan. "
Romutuspalkkio on aivan oma juttunsa.
Ei muuta mihinkään sitä asiaa mitä avauksessa kerrotaan. 15 vuotias auto on menettänyt suurinpiirtein kaiken arvonsa.
Se on kirpparikamaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"romutuspalkkio on aivan liian pieni, jotta 15 vuotta vanhaa autoa kannattaisi.
Toki muutenkin koko romutuspalkkio on suoranainen idiotismin huippu. Romutuspalkkio on pelkkää rahojen vetämistä vessasta alas. Kukaan joka oikeasti ajaa noin halvalla autolla ei tule koskaan romutuspalkkiota lunastamaan. "
Ei muuta mihinkään sitä asiaa mitä avauksessa kerrotaan. 15 vuotias auto on menettänyt suurinpiirtein kaiken arvonsa.
Se on kirpparikamaa.Ja aloitus oli pelkkää valetta. Toki aloittaja onkin patologinen valehtelija ja huijari joten hänen tekstinsä kelpaa lähinnä perseen pyyhkimiseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"romutuspalkkio on aivan liian pieni, jotta 15 vuotta vanhaa autoa kannattaisi.
Se on kirpparikamaa.Kyllä, romutuspalkkio on eri asia. Mutta 15 vuotiaan auton arvo on yleensä 5 - 10 000 euroa eli tuo romutuspalkkio ei ole riittävä. Ja aloittajahan on valehteleva huijari.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja aloitus oli pelkkää valetta. Toki aloittaja onkin patologinen valehtelija ja huijari joten hänen tekstinsä kelpaa lähinnä perseen pyyhkimiseen.
Voit kokeilla aivan oikeassa elämässä onko aloitus totta vai valetta. Myy 15 vuotta vanha auto ja kerro paljon siitä sait.
Ei siitä jää juuri lapsille kerrottavaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voit kokeilla aivan oikeassa elämässä onko aloitus totta vai valetta. Myy 15 vuotta vanha auto ja kerro paljon siitä sait.
Ei siitä jää juuri lapsille kerrottavaa.Normaali summa mitä 15 vuotta vanhasta autosta on välillä 5 - 10 000 euroa. Ei se ihan nolla ole kuten valehtelet.
"Ei siitä jää juuri lapsille kerrottavaa."
Enemmän siitä jää lapsille kuin uuden auton ostamisesta. Sehän on vähän sama kuin nostaisit muutaman kymppitonnin rahaa seteleinä pankista ja käyttäisit setelit perseesi pyyhkimiseen. Täsmälleen yhtä hyödyllinen asia lapsille. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Normaali summa mitä 15 vuotta vanhasta autosta on välillä 5 - 10 000 euroa. Ei se ihan nolla ole kuten valehtelet.
"Ei siitä jää juuri lapsille kerrottavaa."
Enemmän siitä jää lapsille kuin uuden auton ostamisesta. Sehän on vähän sama kuin nostaisit muutaman kymppitonnin rahaa seteleinä pankista ja käyttäisit setelit perseesi pyyhkimiseen. Täsmälleen yhtä hyödyllinen asia lapsille.Opettelisit lukemaan. Tuossa puhuttiin auton myymisestä, ei ostamisesta.
Auton todellinen arvo on se mitä siitä saa kun sen sen myy suoralla kaupalla ilman vaihtoautoa.
VM 2010 tavisautostacsaa pari tonnia, mersuissa ja vastaavista neljä tonnia.
Nettiauton vm 2010 myytävistä autoista yli puolet autoista on alle 5000. Yli viiden tonnin pyynnöt on ökyautoja joista yritetään saada ylihintaa. Kokeillaan jos löytyisi joku idiootti joka maksaa ylihintaa siitä kun ostaa auton joka oli sikakallis silloin 15 vuotta sitten.
Ja sitten kun siihen tulee pienikin vika niin sen korjaaminen maksaa "miljoonan". Ja niitä vikoja kyllä tulee.
Esimerkki löytyy aivan tästä läheltä. Yhteen pihaan ilmestyi viisi vuotta sitten tuollainen vanhempi S-mersu. Hienon näköinen päältä ja kunnon kone äänestä päätellen. Kaveri ajeli sillä vuoden verran mutta viimeiset neljä vuotta se on seisonut täsmälleen samassa kohtaa pihaa. Viereen ilmestyi sanaa ikäluokkaa oleva Golf joka nähtävästi toimii nyt käyttöauto. Ehkä kaveri kerää rahaa että saisi ässän vielä rempattua ja liikenteeseen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Opettelisit lukemaan. Tuossa puhuttiin auton myymisestä, ei ostamisesta.
Auton todellinen arvo on se mitä siitä saa kun sen sen myy suoralla kaupalla ilman vaihtoautoa.
VM 2010 tavisautostacsaa pari tonnia, mersuissa ja vastaavista neljä tonnia.
Nettiauton vm 2010 myytävistä autoista yli puolet autoista on alle 5000. Yli viiden tonnin pyynnöt on ökyautoja joista yritetään saada ylihintaa. Kokeillaan jos löytyisi joku idiootti joka maksaa ylihintaa siitä kun ostaa auton joka oli sikakallis silloin 15 vuotta sitten.
Ja sitten kun siihen tulee pienikin vika niin sen korjaaminen maksaa "miljoonan". Ja niitä vikoja kyllä tulee.
Esimerkki löytyy aivan tästä läheltä. Yhteen pihaan ilmestyi viisi vuotta sitten tuollainen vanhempi S-mersu. Hienon näköinen päältä ja kunnon kone äänestä päätellen. Kaveri ajeli sillä vuoden verran mutta viimeiset neljä vuotta se on seisonut täsmälleen samassa kohtaa pihaa. Viereen ilmestyi sanaa ikäluokkaa oleva Golf joka nähtävästi toimii nyt käyttöauto. Ehkä kaveri kerää rahaa että saisi ässän vielä rempattua ja liikenteeseen.Juuri näin. Tavisauto on joku tuona ajankohtana yleisesti myyty perheauto merkki/malli, ja 15 vuoden ikään nähden normaaleilla kilometreillä, eli suuruusluokassa +/- 250 tkm ajettu.
Aika harhainen pitää olla jos tuollaisesta uskoo kymppitonnin saavansa, viisi tonniakin on jo hyvä hinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut = far-right Finns Party?
Eikös tuo tarkoita, että persut ovat äärioikeistoa? "In 2023, Petteri Orpo, of the National Coalition Party, unseated M507163Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi
Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja1173892Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v463826Porno-ope?
Kaikenlaisia sitä nykyään Suomessakin on. Tai onhan niitä voinut olla aiemminkin, mutta ehkä paperilehtin aikakaudella e582152Opettaja teki pornoa sivubisneksenä
Jännittävää nähdä, koetaanko tämä ihan normaaliksi ja toivottavaksi kombinaatioksi kasvatusalalla. Voi mennä hyvin kiinn462127KÄVELYTREFFIT ?
Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo2492012Hevosmies kylän kunnioitettu herra
Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka351982Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu21852Opettaja OnlyFansissa - Onko ihan OK?
Onko mielestäsi ihan OK, että peruskoulun luokanopettaja on virka-aikansa ulkopuolella aktiivinen aikuisviihteen tuottaj341515- 791319