Olen aina pitänyt työntekoa kunnia-asiana

Anonyymi-ap

En voi käsittää, miksi jotkut ihmiset eivät yksinkertaisesti lähde töihin. Kuulee kaikenlaisia selityksiä ja tekosyitä, mutta jos työstä saa enemmän rahaa kuin työttömänä, niin missä on logiikka jäädä kotiin? Minulle työnteko on aina ollut itsestäänselvyys – en ole ollut päivääkään työtön, enkä aio ollakaan. Jos jotain haluaa elämässä saavuttaa, sen eteen tehdään töitä, ei valitella olohuoneen sohvalla.

On suorastaan huvittavaa seurata, miten jotkut pohtivat, “kannattaako” mennä töihin, kuin kyse olisi jostain monimutkaisesta laskutoimituksesta. Työ kannattaa aina, jos omaa vähääkään kunnianhimoa tai selkärankaa. Ehkä ongelma ei ole niinkään yhteiskunnassa kuin ihmisten halussa tehdä mitään.

Olen itse aina saanut sen, mitä olen tavoitellut – kovalla työllä, ei odottamalla tukia tai valtion apua. Ehkä se on se ero: toiset tekevät, toiset keksivät syitä olla tekemättä. Ja sitten vielä kehtaavat valittaa, että elämä on epäreilua.

Jos minulta kysytään, työttömyys on ennen kaikkea asennekysymys. Kun haluaa oikeasti mennä eteenpäin, menee. Kun ei halua, jää paikalleen ja keksii verukkeita. Mutta ehkä kaikilla ei vain ole sitä samaa työmoraalia, joka minulle on aina ollut itsestäänselvyys.

60

555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Avoimia työpaikkoja on nyt 38800 ja työttömiä 311000. Kerrotko miten tämä pikku ongelma ratkaistaan?

• Anonyymi

Monessa maassa ihminen työllistää itse itsensä. Jos ei muuta niin pullaa leipomaan. Jos Japanissa vanhukset pyörittää ravintolaa tai kojua niin ei ole vaikeaa terveen nuoremman suomilaisen ryhtyä samaan. Mutta kalija on parempaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monessa maassa ihminen työllistää itse itsensä. Jos ei muuta niin pullaa leipomaan. Jos Japanissa vanhukset pyörittää ravintolaa tai kojua niin ei ole vaikeaa terveen nuoremman suomilaisen ryhtyä samaan. Mutta kalija on parempaa.

Loukkaava kommentti joka ei ymmärrä Suomen lainsäädäntöä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ne japsit niin toimeliaita ja me suomalaiset niin huonoja passiivisia käenpoikia.

Osaatko kertoa miksi suomalaisten työmoraali tunnetaan maailmalla korkeana jos tavalliset suomalaiset ihmiset ovat noin kovin huonoja työmoraaliltaan?

Suomi ei ole olosuhteiltaan tai lainsäädännöltään sama kuin Japani. Japanissa lapsille opetetaan pienestä pitäen hyödyllisiä elämän taitoja jopa niin ettei päiväkodeissa ole edes siivoojia koska lapset itse siivoavat jälkensä. Suomalainen kasvattaa lapsensa vittuilemalla ja laiminlyömällä kaikkien peruselämäntaitojen opetuksen ihan vain siitä ilosta että saa haukkua heitä sitten tyhmiksi ja osaamattomiksi kun he eivät osaa asioita joita kukaan ei ole heille opettanut. Suomalainen kasvattaa lapsensa munchausen periaatteella ikään kuin lapset olisivat aina jotenkin vajaita, sairaita, holhousta tarvitsevia vässyköitä jotka eivät pärjää itse. Tämä varmistetaan laiminlyömällä lasten opetus ja kasvatus sekä vanhempien että järjestelmän toimesta. Suomessa lapsi ei opi itsestään muuta kuin että on tyhmä, älyllisesti kehitysvammainen. Samalla periaatteella toimii koko yhteiskunta. Olet mulkku kommentillasi siitä täsmäesimerkki.

Tästä kusipäisestä ominaisuudesta huolimatta suomalaiset jostakin syystä tunnetaan maailmassa korkeasta työmoraalistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ne japsit niin toimeliaita ja me suomalaiset niin huonoja passiivisia käenpoikia.

Osaatko kertoa miksi suomalaisten työmoraali tunnetaan maailmalla korkeana jos tavalliset suomalaiset ihmiset ovat noin kovin huonoja työmoraaliltaan?

Suomi ei ole olosuhteiltaan tai lainsäädännöltään sama kuin Japani. Japanissa lapsille opetetaan pienestä pitäen hyödyllisiä elämän taitoja jopa niin ettei päiväkodeissa ole edes siivoojia koska lapset itse siivoavat jälkensä. Suomalainen kasvattaa lapsensa vittuilemalla ja laiminlyömällä kaikkien peruselämäntaitojen opetuksen ihan vain siitä ilosta että saa haukkua heitä sitten tyhmiksi ja osaamattomiksi kun he eivät osaa asioita joita kukaan ei ole heille opettanut. Suomalainen kasvattaa lapsensa munchausen periaatteella ikään kuin lapset olisivat aina jotenkin vajaita, sairaita, holhousta tarvitsevia vässyköitä jotka eivät pärjää itse. Tämä varmistetaan laiminlyömällä lasten opetus ja kasvatus sekä vanhempien että järjestelmän toimesta. Suomessa lapsi ei opi itsestään muuta kuin että on tyhmä, älyllisesti kehitysvammainen. Samalla periaatteella toimii koko yhteiskunta. Olet mulkku kommentillasi siitä täsmäesimerkki.

Tästä kusipäisestä ominaisuudesta huolimatta suomalaiset jostakin syystä tunnetaan maailmassa korkeasta työmoraalistaan.

Suomalaisen opetuksen tavoite ei ole koskaan ollut se että tiedot ja taidot siirtyvät oppilaalle. Suomalaisen opettajan - oli hän opettaja tai opettajaa vastaavassa asemassa kuten vanhempi jonka pitäisi opettaa lapselle elämäntaitoja - opetuksen tavoite on todistaa että oppilas on tyhmä. Opetuksen keskiössä on aina ollut oppilaan nöyryyttäminen ja nolaaminen kaikin keinoin, ei suinkaan se että tarkoitus on siirtää tiedot ja taidot oppilaalle jotta hän osaa ne asiat jotka hänelle on tarkoitus opettaa.

Suomessa on myös aina ollut niitä oppilaita joille opetetaan oikeasti asioita ja niitä joille ei opeteta muuta kuin että olet tyhmä.

Oppimishäiriöitä on tietenkin oikeasti olemassa. Mutta suurin opoimishäiröiden syy on huono opettaja. Opettaja ei joko osaa opettaa, tai ei itse osaa asiaa joka hänen on tarkoitus opettaa oppilaille, tai sitten opettaja on opettamishaluton oppilaan nöyryyttämiseen keskittynyt asenne vammainen paska. Koskee kaikkia opetustilanteita ei vain oppilaitoksissa ja peruskoulussa tapahtuvaa opettamista.

Tänä on yhteiskunnan kollektiivisen itsetunto- ongelman oire.

• Anonyymi

Kokoomuslainen siellä toistelee propagandaa että menkää töihin. Töihin mennään heti kun tarjolla on toistaiseksi voimassa oleva työsopimus suoraan työnantajalle sellaisella palkalla että pärjää taloudellisesti ilman yhteiskunnan tukia

• Anonyymi

Hieno trollaus tai sitten olet aidosti kiero kokoomuspersu. Työpaikkoja ei tällä hetkellä ole kuin n. 10% työttömistä. Ja näistä lienee useat jotain nollasopparipaskaa. Tämä tarkoittaa, että n. 90% jää työttömiksi näillä näkymin. Asiaa ei ole vaikea ymmärtää, mutta kokoomuspersut eivät siihenkään kykene.

• Anonyymi

Jotain P"skaa kokoomuslaiseten on keksittävä, että saadaan kansan hyväkyntä tukien laskemiselle. Omaa veroa ne vaan haluaa keventää vaikka heillä jää verojen jälkeenkijn ihan hitosti rahaa. Ahneita ovat! Onneksi me kaikki poistumme täältä joskus ja siellä maan alla ei tee rahalla enää yhtään mitään!

• Anonyymi

Itse taas en voi käsittää sitä, että miten jotkut ei pelkää lainkaan sitä, että työt loppuisivat yt:t tai asiakasvirta häviää niin sehän on siinä.

En myöskään ymmärrä sitä,että miten jotkut kuvittelee, että työpaikan saa vain menemällä töihin. Ei sinne voi mennä jos firman johtaja ei ota töihin.

• Anonyymi

Stubb menetelmällä työnhakuun eli suhmuroiden suhteilla ja hyvä veli verkoston kautta pääsi unohtamatta nepotismia. Näin toimitaan Kokoomuksessa.

• Anonyymi

"Ei sinne voi mennä jos firman johtaja ei ota töihin."

Se on juuri tuollaista asennetta, joka estää työllistymästä. Jos todella haluaa töihin johonkin yritykseen, silloin vain menee sinne töihin – kysymättä lupaa johtajalta. Luultavasti sinut poistetaan väkivalloin yrityksen tiloista, mutta on pieni mahdollisuus, että he huomaavat tarvitsevansa sinua – ja saat työpaikan.

• Anonyymi

Aina meillä on ollut näitä jotka eivät halua mennä töihin ja ovat eläneet tukien varassa ja tulee olemaan jatkossakin.
      Kuitenkin työttömyys ei ole työttömän vika jos hän pyrkii edelleen työelämään mukaan. Syy on paljolti nykyisen hallituksen joka on tuhonnut maamme talouden ja ajanut yrityksiä konkursseihin ennätysmäärin ja samalla tehnyt yrittäjille eläkemaksujen suhteen sellaisen päätöksen joka on pakottanut pieniä yrittäjiä lopettamaan itsensä työllistämisen.

• Anonyymi

No ei tod ole työttömien syy jos firmasta irtisanotaan väkeä ulos. Eikä niitä töitä niin vaan saa vaikka kuinka hakee. On kohta tullut 100 000 uutta työtöntä ja koko ajan ne ja minä yrittää saada työpaikkaa, mutta kun se työttömien massa on niin suuri niin kaikki ei vaan työllisty! Miten aloittaja ei tätä tajua?

• Anonyymi

Oikea työ ajoittuu aikaan klo 6-14 ma-pe. Oikeassa työssä ei käytetä ollenkaan tietokonetta eikä istuta tuolilla toimistossa vaan kävellään ja liikutaan kaiken aikaa. Askelmittari on hyvä olla. Oikea työ on raskasta, fyysistä lähityötä.

• Anonyymi

Aivan. Aloittaja ei ole tehnyt päivääkään "Oikeita töitä" Minäpäs olen vaikka tällähetkellä olen tytön

• Anonyymi

Terve kroppa ei töitä kaipaa.

• Anonyymi

Pomothan ne kunnian ottaa löysäilemällä toimistossa. Työntekijä painaa hallissa.

• Anonyymi

Sama kun poliitikko kopioi puheensa keskistelupalstalta ja ottaa kunnian itselleen, vaikka tavallinen rivikansalainen on kirjoittanut kommentin, palkatta.

• Anonyymi

En ole tulossa töihin valtiolle, en mihinkään tehtävään, en millään palkalla, en koskaan ikinä.

• Anonyymi

Pitää ottaa myös huomioon työstä saatava palkka. Esimerkiksi jos työpaikka on kaukana, julkinen liikenne ei kulje niin kattaako työstä saatava palkka auton ylläpitämisen jota tarvitaan että pääsee sinne työpaikalle?

Auton hankkiminen, kustannukset ja ylläpito eivät todellakaan ole halpaa Suomessa.

• Anonyymi

Esimerkiksi jossain muualla saadaan parempaa palkkaa kuin valtiolla. Totta hitossa silloin otetaan se parempipalkkaisempi työ.

• Anonyymi

Niin minäkin arvostan työntekoa, mutta tämän hetkinen tilanne työllisyydessä niin kuin varmasti tiedät, ei oikein ole tarjolla kuin satunnaisia keikkatöitä, olet ottanut selvästi porvarin asenteen tuossa mielipiteessäsi, eiköhän aika moni työtön menisi mieluummin töihin "kuin makailisi kotona"!!! Asennekysymystä on montaa tarjolla! Hyvää syksyä sinullekin!

• Anonyymi

No hei, hae ihmeessä valtiolle toimistotöihin niin munun ei tarvitse mennä.

• Anonyymi

Työ tekijäänsä kiittää.

• Anonyymi

3000eur kuukaudessa tekemättä mitään ,ei kiitos teille.

• Anonyymi

Puolet pois eduskunnasta niin tulee säästöä!

• Anonyymi

Vaikka kaikilta kansanedustajilta ja ministerereiltä otettaisiin palkat pois niin se ei tätä maata pelastaisi

• Anonyymi

Työtä on hankala tehdä jos ei ole työpaikkaa!

• Anonyymi

Mutta kun Purra huutaa että menkää töihin, se on automaattisesti täysin itsestä kiinni ja mikään muu asia ei tähän voi vaikuttaa!

• Anonyymi

No en lähde nyt töihin. A- todistus, leikattu viikko sitten.
      Kuntoutusjuttuja ainoastaan nytctehdä, mitä määrätty tekemään. Kyllä nuppi haluaa töihin. Mutta jopa itse ymmärrän, ettei vielä ole sen aika, kun kepit tarvitsen kuntoutumiskävelyynkin.
      Tehkää vaan, keillä kunto piisaa. Toivottavasti pääsen pian ansaitsemaan elantoani.

• Anonyymi

Tuli juuri yhdestä työpaikasta tieto. 358 hakijaa. Ei siinä asenne auta. Ajat ovat todella huonot. En ole ikinä nähnyt tällaista.

• Anonyymi

Useasti on tullut että 200 hakijaa yhteen työpaikkaan tai enemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useasti on tullut että 200 hakijaa yhteen työpaikkaan tai enemmän.

500-700 keskiarvo

• Anonyymi

Kerro aloittaja mihin sinä löhdet töihin jos nykyinen työsi loppuisi?

• Anonyymi

En voi käsittää ihmisiä joiden mielestä töihin voi vain mennä.

• Anonyymi

Vitun apina, miten 500 000 työtöntä mahtuu 40 000 työpaikkaan?

• Anonyymi

Yritystukia nostavat Kokoomuslaiset eivät ymmärrä

• Anonyymi

Enwsin käteinen raha ja sitten työ näin meniwi yhtweiskunta eteenpäin.

mutta taisin homata jotain ukranalaisia... potkuja tulee kun Suomen saosiaalituilla asuvia jotain..

• Anonyymi

pahimmassa tapauksessa niin armeijan sotilaspoliisit tyhjentävätä asunnot...

• Anonyymi

Terveellä töissä käyvällä viiraa kyllä nupissa, jos vapaa-ajallaqn uhraa ajatuksia ja aikaa siihen, että pohtii miksi työtön ei käy töissä. Normaali työssä käyvä palautuu työstään läheisten, ystävien
      harrastusten ja vapaa-ajan askareiden parissa.

• Anonyymi

Työaikaa ne siihen uhraa.

• Anonyymi

Suojatyöllistettyjä esimerkiksi isännöitsijät

• Anonyymi

Aloittaja on ilmeisesti joku eristäytynyt ukko/akka joka ei seuraa yhtään mitä yhteiskunnassa tapahtuu.

• Anonyymi

Eläkeläinen! Ei ymmärrä, että muitakin ammatteja on olemassa kuin valtion virkamies tai poliitikko.

• Anonyymi

Aloittaja on hatusta tempaissut txt , ilmeisesti hyväilee itsetuntoaan tuolla , ei kukaan työssä käyvä kuule moisia asioita ja tuskin tuolla mielipiteellään sellaisissa piirissä liikuskelisi kukaan jossa edes mahdollista törmätä moiseen .Näkee heti että tietämätön asioista ennakkoluuloineen .

• Anonyymi

Missä on vain lähde töihin työpaikka? Mikä firma ja missäpäin suomea?

• Anonyymi

Miksi et sitten tee sitä työtä vaan huvittuneena seurailet työttömien mietteitä?
      No onhan näitä työntekijöitä jotka "töissä" kokopäivän mutta tekevät sitä "työtä" tunnin...
      Käsityskykysi on selkeästi rajallinen ja erittäin alhainen samalla kun et selkeää asiaa edes kykene käsittämään? Hyvin harva voi yksinkertaisesti lähteä töihin vaan se on monelle monimutkainen ja erityisen vaikea asia.

Minä saa työttömänä rahaa nettona hieman alle 2000€/kk eli ei duunari töissä saa kovinkaan paljoa enempää ja oltava työnikeessä kesken unia lähdettävä ja pimeällä takas vapauteen...

• Anonyymi

Mites sitä menee töihin jos ei ole työpaikkoja? Eikä yrittäminenkään kannata ilman ideaa. Sekin byrokraattiseksi tehty eikä noin vaan tehä

• Anonyymi

Poikamiehenä menin töihin sinne missä sitä oli.
      En ollut kotiseuturakas. Usein oli majoittuminen alkuun karua.
      En asettanut mitään ennakkoehtoja.
      Olen aina tehnyt kaikkea mitä minun tehtäväkseni on uskallettu antaa.
      Alkupalkka kyseisen yrityksen palkkapolitiikan mukaan.
      Josku panokseni huomattiin palkan korotuksen muodossa ilman pyytämistäni.
      Palkankorotuksen pyytäminen on nöyryyttävää.
      Jossakin vaiheessa aloin katselemaan muualle ja vaihtoehdon ilmetessä otin lopputilin.
      Tuli vaihtelevaa kokemusta.
      Pisin työttömyysjaksoni on ollut kaksi viikkoa.
      Perheellisenä, ennen lapsia, vaimoni muutti mukana. Lasten tultua olin tilanteen vaatiessa viikonloppuisänä. Vaihtoehtona olisi ollut kotipaikkunnan työttömyys.
      Työpaikan vaihto on mielestäni helpompaa kuin työttömyydestä, puhumattakkaan pitemmästä sellaisesta työhön pääseminen.

• Anonyymi

Niin joskus vuonna kivi ja kalle tilanne oli aivan erllainen mitä nyt. Olisipa yrittäjät nykyään noin hyväntahtoisia. Nykyään törkeitä hyväksikäyttäjiä.

• Anonyymi

Tämähän tapahtui tietenkin 70-80 luvulla, jolloin töitä oli kaikille tarjolla ja ei ollut vuokrafirmoja ym pilaamassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin joskus vuonna kivi ja kalle tilanne oli aivan erllainen mitä nyt. Olisipa yrittäjät nykyään noin hyväntahtoisia. Nykyään törkeitä hyväksikäyttäjiä.

ja hyväksikäytöllä tarkoiotan harjoittelijoiden ja työkokeilijoiden kierrättämistä koskaan ketään palkkaamatta ja koeaikojen väärinkäyttöä yms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja hyväksikäytöllä tarkoiotan harjoittelijoiden ja työkokeilijoiden kierrättämistä koskaan ketään palkkaamatta ja koeaikojen väärinkäyttöä yms.

Älä unohda palkkavarkautta.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Aloittaja olettaa kaikkien ihmisten haluavan saavuttaa elämässä jotain, ehkä osa vain haluaa elää päivä kerrallaan ja tehdä mihin rahkeet riittää?

• Anonyymi

Aloittaja on Kokoomuksen kannattaja, joka ei ymmärrä Suomen työmarkkinoista yhtään mitään

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kokoajan frimat potkii väkeä pihalle ja jotkut eläkeläiset hokee täällä kuinka minä silloin vuonna 1970 vuonna vain lähdin ja menin töihin! Eikä minua juuri silloin irtisanottu sain olla samassa paikassa eläkkeelle asti! Yhtään ei tarvinnut hakea töitä tai olla työttömänä kun silloin 70-vulla sai olla samassa paikassa eläkkeelle asti!

Nykyään ei asiat vaan ole niin!

Jatkuvia irtisanomisia ja tarjotaan töitä vain lyheksi pätkäksi. Senjälkeen kun lyhyt pätkä on ohi sanotaan näkemiin! Tai sitten otetaan harjoitteluun tai työkokeuluun 9€/päivä ja kun jakso päättyy sanotaan taas näkemiin!

• Anonyymi

Määräaikaisia sopimuksia helpottava lakiesitys on mennyt läpi, siinäpä alkaa yrittäjät pyörittämään työpaikkoja määräaikaisilla, ei ole pakko enää vakinaistaa, voi ottaa uuden entisen tilalle, kun sopimus päättyy.

• Anonyymi

Menkää töihin vanhat saatanat!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      227
      6624
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      111
      5003
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      154
      4777
    4. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      61
      3258
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      105
      2883
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      65
      2319
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      137
      1851
    8. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      69
      1844
    9. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      139
      1714
    10. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      58