Krypto-pelleily

Anonyymi-ap

Nyt rupee riittää kun tää suomi24 täyttyy näistä virtain krypto pellen jutuista.. On vähän vissiin kenties pikkuisen pakkomielteinen... VASTAISIKO TÄMÄ KRYPTO IHMINEN YHTEEN SIMPPELIIN KYSYMYKSEEN: JOS KRYPTO ON NIIN UPEETA JA TOIMIVAA MIKSEI TÄMÄ KRYPTO MIES OLE JO HELEVETIN RIKAS?? JA JOS EI KELPAA KU ME NORMAALIT VIRTOLAISET EI LÄHETÄ SUN LEIKKIIN MUKAAN NII AINA VOI JA KANNATTAA MUUTTAA POIS....

128

1238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kun tein konkurssin kaivinkoneyritykseni kanssa, just ennenku hokasin kryptot, ja sen koommin ollut PA. Enkä mä täällä ny o niin paljoo kirjotellu. Keskustelu vaan on herännyt.

• Anonyymi

Ai luuleks sä et ne on huuhaata?

Aissatans ku sulle aukee totuus asiasta

• Anonyymi

Joo kyllä tätä kryptohommaa saisi vähän hillitymmin tulla.

• Anonyymi

Älkää mua syyttäkö ku porukka alkaa innostuun.

t Aki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää mua syyttäkö ku porukka alkaa innostuun.

t Aki

Onko se suurikin ongelma jos ei vaan kryptot kiinnosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se suurikin ongelma jos ei vaan kryptot kiinnosta?

Oma ongelmasi, mutta älä paina muilta mahdollista innostusta uutta alaa kohtaan alas.

Jokuhan voi tehdä itselleen rahakkaan ammatin, esimerkiksi Virtain Nuorisosta monesta voi tulla asiantuntija, kun vuosi sitten jo oli Bitcoinin ja Dogecoinin kurssit heillä älykelloissaan, jotta kuulemma ajaessa voi vilkuilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma ongelmasi, mutta älä paina muilta mahdollista innostusta uutta alaa kohtaan alas.

Jokuhan voi tehdä itselleen rahakkaan ammatin, esimerkiksi Virtain Nuorisosta monesta voi tulla asiantuntija, kun vuosi sitten jo oli Bitcoinin ja Dogecoinin kurssit heillä älykelloissaan, jotta kuulemma ajaessa voi vilkuilla.

No älä sitten jankkaa ja hiero mun naamalle tuota kryptohässäkkää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei o pakko lukee.

Nyyyh ku kinosti vänkääjän mielipide.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pikkusen itsekäs kaveri tää :D

Kunnon Narsisti, "Mua häiritsee, ni muiltakin äkkiä pois"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pikkusen itsekäs kaveri tää :D

Kunnon Narsisti, "Mua häiritsee, ni muiltakin äkkiä pois"

Häiritsee kyllä ja sinua tuntuu häiritsevän se ettei jotain kiinnosta kryptot, se pitää hyväksyä ettei toisen mielipidettä saa väkisin muuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häiritsee kyllä ja sinua tuntuu häiritsevän se ettei jotain kiinnosta kryptot, se pitää hyväksyä ettei toisen mielipidettä saa väkisin muuttaa.

Mua ei kuule kiinnosta tippaakaan sinun mielipiteesi.
        Vaan kaikkien niiden muiden..

Tiedätkö moniko luki sensuroimattomassa sarjakuvan, ja kahteen kertaan?
        Keskimääräisesti 400.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskimääräisesti 400.

Tai siis, jokaisen Kryptokylä-sarjakuvan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskimääräisesti 400.

Ei kyllä välttämättä lukenu noi keskimääräisesti 400 ja mites toi "kahteen kertaan" on todistettavissa tai vaikka se, että usemaapaanki kertaan olisi joku lukenu? Kyll mä saan ihan välillä yli tuhatta kävijää omaan henk koht fb tilin laskuriin ,jotka on muka lukenu julkaisuni mutta ei se ole todellakaan totuus , että ne oisi sen julkaisun lopuksi edes lukeneet ,Veikkasin että oikea luku on alle sata ja paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kyllä välttämättä lukenu noi keskimääräisesti 400 ja mites toi "kahteen kertaan" on todistettavissa tai vaikka se, että usemaapaanki kertaan olisi joku lukenu? Kyll mä saan ihan välillä yli tuhatta kävijää omaan henk koht fb tilin laskuriin ,jotka on muka lukenu julkaisuni mutta ei se ole todellakaan totuus , että ne oisi sen julkaisun lopuksi edes lukeneet ,Veikkasin että oikea luku on alle sata ja paljon.

Näänhän mä mun julkasuiden analytiikasta.

Sieltähän mä oon seurannu sensuroimattomankin kehitystä vuodet ;)

Tavoitettuja oli 400 ja katselukertoja per sarjakuva tuplasti. Johonki laitoinkin sensuroimattomassa kuvan asiasta eilen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskimääräisesti 400.

Jankutat aina vaan, etkö voi millään hyväksyä eriävää mielipidettä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jankutat aina vaan, etkö voi millään hyväksyä eriävää mielipidettä?

Sähän tässä jankutat

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sähän tässä jankutat

Spämmäät tänne ja minne lie tuota kryptopropagandaa ja väität että joku MUU jankuttaa, melkonen hupiukko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Spämmäät tänne ja minne lie tuota kryptopropagandaa ja väität että joku MUU jankuttaa, melkonen hupiukko

Minä perustelen, sä vänkäät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä perustelen, sä vänkäät

Minä perustelin jo ettei mua vittu kiinnosta joku kryptopaska, miten vaikeaa voi olla tajuta tuollainen asia?
        Tympeää lukea jotain paikallisjuttuja kun yks spämmää jotain mitä joku lauri markkanen sanoi kryptoista yms kuraa.
        Ei millään pahalla mutta rajansa kullakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä perustelin jo ettei mua vittu kiinnosta joku kryptopaska, miten vaikeaa voi olla tajuta tuollainen asia?
        Tympeää lukea jotain paikallisjuttuja kun yks spämmää jotain mitä joku lauri markkanen sanoi kryptoista yms kuraa.
        Ei millään pahalla mutta rajansa kullakin.

Tämä kommentti osoittaa juuri sitä mitä et tajua, muita kiinnostaa, sinua vain ei.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä kommentti osoittaa juuri sitä mitä et tajua, muita kiinnostaa, sinua vain ei.

Mistä tiedät miten muita kiinnostaa?
        Ei täällä ainakaan kukaan muu kirjoittele kryptoista kuin sinä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, kryptoissa on juttu pysyä niistä hiljaa.
        Meikä onkin alalla toimija ollut vuodesta 2017.

Näyttökerroista, näistä kaikista vänkäyksestä, Kylillä käppäilyistä, nuorten kans läpättelyistä, talouspolitiikan kehittymisestä, eri analytiikka-työkaluista, median uutisten määrästä, kokouksista, ihmisten puheista, heidän kanssa viestittelyistä, kanssakäymisistä.

Vuosien kokemuksesta.

Puhumattakaan että olen muutamankin KryptoKylän ja Krypto-ryhmän ylläpitäjänä toiminut pitkään (onneks ny pääsin sensuroimattoman ylläpitohommista eroon).. Ainiin ja niiden ammattilaisen hallintapaneeleista jne jne.

t.Aki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, kryptoissa on juttu pysyä niistä hiljaa.
        Meikä onkin alalla toimija ollut vuodesta 2017.

Näyttökerroista, näistä kaikista vänkäyksestä, Kylillä käppäilyistä, nuorten kans läpättelyistä, talouspolitiikan kehittymisestä, eri analytiikka-työkaluista, median uutisten määrästä, kokouksista, ihmisten puheista, heidän kanssa viestittelyistä, kanssakäymisistä.

Vuosien kokemuksesta.

Puhumattakaan että olen muutamankin KryptoKylän ja Krypto-ryhmän ylläpitäjänä toiminut pitkään (onneks ny pääsin sensuroimattoman ylläpitohommista eroon).. Ainiin ja niiden ammattilaisen hallintapaneeleista jne jne.

t.Aki

Näyttökerrat eivät kerro mistään muista kirjoittajista.
        Jännä miten olet saanut päähäsi että jos toista ei kiinnosta kryptot niin se on vänkäämistä.
        Pitää hyväksyä että toista kiinnostaa äiti ja toista tytär.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näyttökerrat eivät kerro mistään muista kirjoittajista.
        Jännä miten olet saanut päähäsi että jos toista ei kiinnosta kryptot niin se on vänkäämistä.
        Pitää hyväksyä että toista kiinnostaa äiti ja toista tytär.

ole sitten hiljaa jollei kiinnosta, kiinnostusta se on sinulta tämäkin.

Näyttökerrat nimenomaan mittaa kiinnostusta.
        Jollei kiinnosta, ei katso.

Tämäkin osui taas sua omaan nilkkaan, kantsisko sun vaan ohittaa koko juttu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ole sitten hiljaa jollei kiinnosta, kiinnostusta se on sinulta tämäkin.

Näyttökerrat nimenomaan mittaa kiinnostusta.
        Jollei kiinnosta, ei katso.

Tämäkin osui taas sua omaan nilkkaan, kantsisko sun vaan ohittaa koko juttu?

Ole itse hiljaa, kuka sinä olet komentamaan.
        "Kiinnostusta" tai paremmin ihmetystä kylläkin sitä kohtaan miten joku jaksaa suoltaa kauheat määrät linkkejä ja mitä lie copy pastea peittäen kaikki muut asiat ja jutut joita yleensä tullaan lukemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta tääkin valitettavasti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kiinnostusta" tai paremmin ihmetystä kylläkin sitä kohtaan miten joku jaksaa suoltaa kauheat määrät linkkejä ja mitä lie copy pastea peittäen kaikki muut asiat ja jutut joita yleensä tullaan lukemaan.

Mähän vastailen vaan näihin kommentteihin.. lol

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomen Valtioneuvosto järjestää kryptokokouksia.

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/kryptoteknologian-pyorea-poyta-pohti-alan-tulevaisuutta-suomessa

Ja alempana paljon kauppoja Suomessa missä käy Kryptot. Tosin, Crypto Debit Cardeilla, jotka normaaleja pankkikortteja, helppo nostaa kryptoista euroiksikin tai maksaa kassalla.

Niistä saa muuten aika hyvät cashbackit, tyyliin 1%-7%

Siis pistit tähän vastaukseksi sitte tuon sakari kalulaotteen pyöreänpöydän keskustelun ?? kysymys oli esitetty tähän sun laittamaan linkkiin https://www.is.fi/digitoday/art-2000001897574.html eli mites ny mennään nois M-kaupassa ja K ja S ketjuissa bitcoinin kanssa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis pistit tähän vastaukseksi sitte tuon sakari kalulaotteen pyöreänpöydän keskustelun ?? kysymys oli esitetty tähän sun laittamaan linkkiin https://www.is.fi/digitoday/art-2000001897574.html eli mites ny mennään nois M-kaupassa ja K ja S ketjuissa bitcoinin kanssa ?

Koska jo jossain täällä perustelen että vaikeeta se on niiden isojen ketjujen lähteä, ja oli liian edellä aikaansa tuolloin.

Ja että Valtion pöydissä puhutaan asiaa, niin kyllä se sieltä tulee ja etenee, ne kryptot.

Huvittaa nää teidän panikoinnit :D

Sellasta se on ku alkaa tajuaan olleensa väärässä, ja mitä tullut tehtyä.
        Oota vaan kun ympärilläsi olevat ihmiset tajuaa kans, monikohan jättänyt vänkääjien takia hyvän tilaisuuden käyttämättä :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäs sä oot mua tai muita itse komentelemaan?

Melkoisen narsistista käytöstä luulla olevansa Suomi24:n keskustelun määrääjä.
        Melkoisen itsekästä touhua, oisko sitä narsismia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska jo jossain täällä perustelen että vaikeeta se on niiden isojen ketjujen lähteä, ja oli liian edellä aikaansa tuolloin.

Ja että Valtion pöydissä puhutaan asiaa, niin kyllä se sieltä tulee ja etenee, ne kryptot.

Huvittaa nää teidän panikoinnit :D

Sellasta se on ku alkaa tajuaan olleensa väärässä, ja mitä tullut tehtyä.
        Oota vaan kun ympärilläsi olevat ihmiset tajuaa kans, monikohan jättänyt vänkääjien takia hyvän tilaisuuden käyttämättä :D

Kyllä nääki sun puheet jostain porukan panikoimisest on huvittavia täälä ja muualla. Miks täss kysymykses oli paniikkia ? Ei täss mitää vääräs olon tunnetta ole ja ois jotain tullut tehtyä. Tuoki ihan kumma heitto. Ja ei tod mu ympärillä näist kryptoist pahemmin kukaa paskaakaan edes välitä eikä sitte kiinnosta . Mites luulet pääsekö su valtuustoalotte uusintakäsittelyä pidemälle ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä nääki sun puheet jostain porukan panikoimisest on huvittavia täälä ja muualla. Miks täss kysymykses oli paniikkia ? Ei täss mitää vääräs olon tunnetta ole ja ois jotain tullut tehtyä. Tuoki ihan kumma heitto. Ja ei tod mu ympärillä näist kryptoist pahemmin kukaa paskaakaan edes välitä eikä sitte kiinnosta . Mites luulet pääsekö su valtuustoalotte uusintakäsittelyä pidemälle ?

Saas nähä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai sä tiesit siitä valtuustoaloitteen uudelleen pöydälle nostosta ja nyt yrität kaikkesi ettei se onnistu vai?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai sä tiesit siitä valtuustoaloitteen uudelleen pöydälle nostosta ja nyt yrität kaikkesi ettei se onnistu vai?

No niin taas justiinsa.... ensix, mu vaikutus siihen alottee etenemise tai stoppamise on pyöree nolla ,monest eri syystä ja toisex, jos et ny muista et olet itse sen uudellee käsittelyst vouhkanu nii ,et ei olllu epäselvää etteikö se pöydäle uusix menis. Koska muute nukut ,ku tähäki pitäny kirjotta klo 3:17 ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin taas justiinsa.... ensix, mu vaikutus siihen alottee etenemise tai stoppamise on pyöree nolla ,monest eri syystä ja toisex, jos et ny muista et olet itse sen uudellee käsittelyst vouhkanu nii ,et ei olllu epäselvää etteikö se pöydäle uusix menis. Koska muute nukut ,ku tähäki pitäny kirjotta klo 3:17 ?

Melkeinpä menee ulkomaiden kellon mukaan meikän unirytmit, kun porukka asuu ympäri maailmaa, ja paltsuja millon mihinkin aikaan.

Jep, niin olenkin, ja senkin takia tässä joutuu nyt keskustelua herättämään, eri kanavissa, kun on tämä Virtolaisten hiljentäminen viety liian pitkälle.

• Anonyymi

Valtion pöydissäkin puhutaan asiasta, tässä Aapo Puhakan yhteenveto torstain kokouksesta:.

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/kryptoteknologian-pyorea-poyta-pohti-alan-tulevaisuutta-suomessa

Tilaisuudessa noudatettiin ns. Chatham house sääntöjä eli käydyistä keskusteluista saa kertoa, että mitä puhuttiin, mutta ei saa kertoa, että kuka puhui. En sikäli voi kertoa teille henkilönimiä, keitä oli paikalla puhumassa, mutta voin kertoa teille havaintojani keskustelussa esitetyistä kommenteista.

Yleisesti viranomaiset tuntuivat puheenvuoroissaan olevan vaikuttuneita siitä, että USA:ssa on tässä asiassa edetty. Ja että usein ilmiöt tulevat Eurooppaan Yhdysvalloista ja sikäli meidänkin pitää olla kiinnostuneita varsinkin, kun USA on Suomelle tärkeä liittolainen.

Vakaavaluuttojen nähtiin vahvistavan dollarin asemaa, koska merkittävät vakaavaluutat ovat dollariin sidottuja.

Bitcoin oli ainoa kryptovaluutta, joka mainittiin nimeltä useiden puhujien taholta stablecoinien lisäksi.

Bitcoin nähtiin viranomaisten puheenvuoroissa spekulatiivisena tuotteena, ei maksujärjestelmänä eikä keräilyesineenä.

Kryptovaratoimijoiden valvonta tulee ehkä keskittymään EU-tasolle, meidän toimijoita ehkä tullaan sääntelemään Pariisista, odotettavissa on ehkä sikäli lisää byrokratiaa ja kustannusten nousua.

Jotkut eurooppalaiset pankit on lähdössä mukaan stablecoineihin. On kuulemma olemassa 12 eurooppalaisen pankin yhteenliittymä, joka rakentaa yhteistä stablecoinia.

Stablecoineihin liittyen muuan suomalainen toimija, joka oli tuonut markkinoille euro-stablecoinin, kertoi että heidät oli ostanut amerikkalainen firma ja sen jälkeen euro-stablecoin on pudotettu pois ja he on tehnyt töitä dollari-stablecoinin kanssa.

Erään suomalaisen pankin edustaja kertoi, että he on tehneet 2 isoa kokeilua lohkoketjuteknologiaan liittyen yhdessä myös muiden pankkien ja viranomaisten kanssa. Käyttivät 'permissioned' lohkoketjuja eli kaikki verkon toimijat on tunnettuja. Toinen lopetetiin, kun ei ollut kysyntää ja toinen oli menestys, mutta siinä ei ole enää lohkoketjuteknologiaa taustalla. Hän esitti siis kysymyksen, että miksi käyttää lohkoketjuteknologiaa, jos kaikki mukana olevat tahot täytyy tuntea.

Pankin edustaja ei ollut innostunut keskuspankin digieurosta. Sellainen uhkaa heidän liiketoimintaansa ja siitä aiheuttuu miljardiluokan kustannuksia pankkitoimialalle. Meillähän on jo digitaalinen raha.

Suomalaisen kryptovaluuttavälittäjän edustaja aloitti puheenvuoronsa verotuksesta. Mukana oli vero-ohjeen päivitys, automaattinen veroehdotuksen teko, krypto-krypto kauppojen verottomuus ( näin on kuulemma Italiassa ja Ranskassa ) sekä Saksan malli, jossa 12 kk kryptovaran säilytyksen jälkeen myynti on verotonta. Hän puhui myös siitä, että diskriminaatiota purettaisiin, monesti suhtautuminen on ollut negatiivista, pankkeihin on ollut vaikea saada tiliä auki, tv-kanava ei ole hyväksynyt mainostusta, yms. Fiva on suhtautunut positiivisesti. Hän ehdotti transformation office:a valtionhallintoon: pieni porukka, joka lähtee muuttamaan asioita eri hallinnonalojen yli.

Suomalainen louhijatoimija puhui negatiivisesta konnotaatiosta / vaikeudesta saada pankeista palveluita, teknologian ymmärryksen ja koulutuksen lisäämisestä, verotuksen selkeyttämisestä ja siitä, miten houkutellaan alan yrityksiä Suomeen ja varotaan yliregulaatiota.

• Anonyymi

Defi-kehittäjä puhui siitä, miten kaikki infra tulee lohkoketjuteknologian päälle, tulee olemaan ai-agentteja, jotka ei käytä perinteistä rahaa. Ja halutaanko seurata jenkkien polkua, missä yksityiset yritykset ottaa homman hallintaan vain kiinan valtiojohtoista ja dystooppista mallia vai luodaanko eurooppalainen malli.

Suomalainen tapahtumajärjestäjä otti voimakkaasti kantaa louhinnan puolesta ja datakeskusverotuksen selkeyden puolesta / muutosta vastaan ja että sähkön tuotanto pitäisi nähdä vientimahdollisuudesta.

Erään hallituspuolueen kansanedustaja puhui, että bitcoinin perusteknologia on ollut toimivaa skaalaamista lukuunottamatta ja nyt salamaverkko on mahdollistanut skaalaamisen. Ongelmat ovat olleet palvelujen tarjoajien tasolla. Ei pitäisi reguloida teknologiaa vaan palveluntarjoajia. Bitcoinilla ei ole intrinsic value:ta, mutta niin ei ole dollareilla eikä euroillakaan. Kaikki valuutat perustuvat luottamukseen, jos luottamus menee, niin arvo menee. Jos tai kun prosessi on ehkä tulevaisuudessa mennyt maaliin eli bitcoinin käyttö on laajentunut tarpeeksi, niin arvonvaihtelukin on tasaantunut. Tällöin voidaan käyttää maksamisessa bitcoinia eikä tarvita vaihtoehtoisia stablecoin:ja. Hän puhui myös siitä, miten louhinta mahdollistaa joustavan sähkön käytön. Meillä on jonossa asti uusiutuvan sähkön tuotantoprojekteja, jotka tuplaisivat sähkön tuotantokapasiteetin, mutta ne eivät toteudu, jos ei ole sähkön ostajia. Meidän tulisi syleillä kaikkiä joustavia sähkön ostajia, mitä Suomeen tulee.

Suomen pankin edustaja puhui, että permissionless lohkoketjuista voi tulla ongelmia, ratkaisut eivät ole niin luotettavia, kun osallistujia ei tunneta. Toisaalta monet projektit hakeutuvat permissionless puolelle, kun luotettavaa vaihtoehtoa ei ole. Julkinen sektori voisi olla neutraalin ja vakaan permissioned alustan ylläpitäjä.

Finanssivalvonnan edustaja puhui mm. siitä, että lohkoketjuteknologiassa voi olla mahdollisuuksia settlement:ssä. Nyt tehdään kauppaa sekunnin murto-osissa ja lohkoketjut on tähän liian hitaita.

Rahoitusvakausviraston edustaja puhui mm. siitä, että EU:n haaste on vähittäismaksamispuolella, missä ollaan riippuvaisia kahden globaalin / USA toimijan duopolista. Liikepankeilla ei ole intressejä keskuspankin digieuroa kohtaan, sillä Visa ja Mastercard palvelevat hyvin pankkeja ja asiakkaita, ongelmia on lähinnä kauppiailla.

USA:ssa ongelma on wholesale-maksamisessa ja vanhanaikaisissa tili- ja maksamisjärjestelmissä, millä alalla Euroopassa on jo parempi ratkaisuja.

Tilaisuudessa oli myös erään oppositiopuolueen kansanedustaja, mutta hänen puheenvuoroaan en kuullut, koska etäyhteyden äänet meni rikki juuri silloin.

Ministeri kertoi, että hän on seurannut alaa varsin pitkään, mutta ei ole tuonut asioita aiemmin esille negatiivisen julkisuuden pelossa. Tämän tapahtuman järjestäminen oli hänelle ministerikautensa tärkeä juttu. Voi olla, että olemme asioissa jo kilpailussa myöhässä. Meillä on kuitenkin vahvuuksina kansalaisten kyky ottaa vastaan uusia teknologioita ja se, että meillä on puhdasta energiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Defi-kehittäjä puhui siitä, miten kaikki infra tulee lohkoketjuteknologian päälle, tulee olemaan ai-agentteja, jotka ei käytä perinteistä rahaa. Ja halutaanko seurata jenkkien polkua, missä yksityiset yritykset ottaa homman hallintaan vain kiinan valtiojohtoista ja dystooppista mallia vai luodaanko eurooppalainen malli.

Suomalainen tapahtumajärjestäjä otti voimakkaasti kantaa louhinnan puolesta ja datakeskusverotuksen selkeyden puolesta / muutosta vastaan ja että sähkön tuotanto pitäisi nähdä vientimahdollisuudesta.

Erään hallituspuolueen kansanedustaja puhui, että bitcoinin perusteknologia on ollut toimivaa skaalaamista lukuunottamatta ja nyt salamaverkko on mahdollistanut skaalaamisen. Ongelmat ovat olleet palvelujen tarjoajien tasolla. Ei pitäisi reguloida teknologiaa vaan palveluntarjoajia. Bitcoinilla ei ole intrinsic value:ta, mutta niin ei ole dollareilla eikä euroillakaan. Kaikki valuutat perustuvat luottamukseen, jos luottamus menee, niin arvo menee. Jos tai kun prosessi on ehkä tulevaisuudessa mennyt maaliin eli bitcoinin käyttö on laajentunut tarpeeksi, niin arvonvaihtelukin on tasaantunut. Tällöin voidaan käyttää maksamisessa bitcoinia eikä tarvita vaihtoehtoisia stablecoin:ja. Hän puhui myös siitä, miten louhinta mahdollistaa joustavan sähkön käytön. Meillä on jonossa asti uusiutuvan sähkön tuotantoprojekteja, jotka tuplaisivat sähkön tuotantokapasiteetin, mutta ne eivät toteudu, jos ei ole sähkön ostajia. Meidän tulisi syleillä kaikkiä joustavia sähkön ostajia, mitä Suomeen tulee.

Suomen pankin edustaja puhui, että permissionless lohkoketjuista voi tulla ongelmia, ratkaisut eivät ole niin luotettavia, kun osallistujia ei tunneta. Toisaalta monet projektit hakeutuvat permissionless puolelle, kun luotettavaa vaihtoehtoa ei ole. Julkinen sektori voisi olla neutraalin ja vakaan permissioned alustan ylläpitäjä.

Finanssivalvonnan edustaja puhui mm. siitä, että lohkoketjuteknologiassa voi olla mahdollisuuksia settlement:ssä. Nyt tehdään kauppaa sekunnin murto-osissa ja lohkoketjut on tähän liian hitaita.

Rahoitusvakausviraston edustaja puhui mm. siitä, että EU:n haaste on vähittäismaksamispuolella, missä ollaan riippuvaisia kahden globaalin / USA toimijan duopolista. Liikepankeilla ei ole intressejä keskuspankin digieuroa kohtaan, sillä Visa ja Mastercard palvelevat hyvin pankkeja ja asiakkaita, ongelmia on lähinnä kauppiailla.

USA:ssa ongelma on wholesale-maksamisessa ja vanhanaikaisissa tili- ja maksamisjärjestelmissä, millä alalla Euroopassa on jo parempi ratkaisuja.

Tilaisuudessa oli myös erään oppositiopuolueen kansanedustaja, mutta hänen puheenvuoroaan en kuullut, koska etäyhteyden äänet meni rikki juuri silloin.

Ministeri kertoi, että hän on seurannut alaa varsin pitkään, mutta ei ole tuonut asioita aiemmin esille negatiivisen julkisuuden pelossa. Tämän tapahtuman järjestäminen oli hänelle ministerikautensa tärkeä juttu. Voi olla, että olemme asioissa jo kilpailussa myöhässä. Meillä on kuitenkin vahvuuksina kansalaisten kyky ottaa vastaan uusia teknologioita ja se, että meillä on puhdasta energiaa.

Aikas leikkiä, kun työ- ja elinkeinoministeriötkin leikkii

• Anonyymi

kryptokylä-ryhmässäki jo 98 henkee, ni ei ihan yksin o

• Anonyymi

Itseasiassa aika jännäki miten nopeesti porukan mieli alkanu muuttun, kun tietoa täällä suomi24:ssä näkyvillä.

Eikä meikällä o suunnitelmissa täältä pois muuttaa.

t.Aki

• Anonyymi

Aloittelijalle yksi kysymys vastapalloon:

Mitäs jos kryptot ovatkin ihan rahanarvoisia, nousee välillä prosentteja päivässä ja vaihdettavissa helposti euroiksi tai tavaroiksi/tuotteiksi/palveluiksi?

• Anonyymi

Mistä noista tietää kuka aloitti ja mitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä noista tietää kuka aloitti ja mitä?

Sun tarttee vaan luottaa mun sanaan tässä hommassa, mut kyllähän sen nyt kirjoitusmuodoista yms yms näkee melkein sokeakin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sun tarttee vaan luottaa mun sanaan tässä hommassa, mut kyllähän sen nyt kirjoitusmuodoista yms yms näkee melkein sokeakin

Ok sitten jos niin sanot

• Anonyymi

puhu vain omasta puolestasi, sensuroimaton on ollut tunnetusti tämän kylän kryptoradiokanava, ja sinne liittynyt yli 1000henkeä.

• Anonyymi

Ei kai siä toi porukka oo vain krypto julkasujen vuoksi liitynyt ? kyl moni varmaan ne näkee,mutt ei sit kummemi jaksa niihi reakoida sen enempää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai siä toi porukka oo vain krypto julkasujen vuoksi liitynyt ? kyl moni varmaan ne näkee,mutt ei sit kummemi jaksa niihi reakoida sen enempää.

no eihä siä oikeen muuta o

• Anonyymi

Kryptokylä 2030! Siin tähtäintä! Suomen ainut! Järkätään kunnon infotilaisuus Marttiseen! Kaikki ymmärtää

• Anonyymi

Kyllä.

Marttisessa ois niin komeat puitteet, ja onhan meillä vaikka mitä bussifirmojakin, vaikka järkkään Treeltä ja Jyväskylästä (Miksei Helsingistäkin) Kryptoilijoita mestoille yms.

Matkalla vaan pyöriin jotain kryptoläppää ;D

Vaikka esittelyä Kryptokylän hienouksista, Koskista, Laskettelukeskuksesta, luontopoluista, Frisbee radoista, Turvallisuudesta. Perheystävällisyydestä yms yms...

"Tänne on KryptoLafkan helppo tulla, ja työntekijöille perheineen idylliset oltavat! -KryptoKylä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä.

Marttisessa ois niin komeat puitteet, ja onhan meillä vaikka mitä bussifirmojakin, vaikka järkkään Treeltä ja Jyväskylästä (Miksei Helsingistäkin) Kryptoilijoita mestoille yms.

Matkalla vaan pyöriin jotain kryptoläppää ;D

Vaikka esittelyä Kryptokylän hienouksista, Koskista, Laskettelukeskuksesta, luontopoluista, Frisbee radoista, Turvallisuudesta. Perheystävällisyydestä yms yms...

"Tänne on KryptoLafkan helppo tulla, ja työntekijöille perheineen idylliset oltavat! -KryptoKylä"

HIFK:n kannattajatkin ku lähtevät stadista kohde J-kylään kannustamaa omiansa , ni ei porukka siä muuta heitä ku lätkäläppää koko meno ja paluu matkan yht 540km.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HIFK:n kannattajatkin ku lähtevät stadista kohde J-kylään kannustamaa omiansa , ni ei porukka siä muuta heitä ku lätkäläppää koko meno ja paluu matkan yht 540km.

ne onki lätkän pelaajia.

Justhan Helsingissäki oli se BTCHEL-tapahtuma, johon tuli Suomen mitalta ja kansainvälisesti porukkaa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oho, kiireessä olin heti puolustuskannalla. Sorry Sorry, tarttee alkaa opetteleen tätä että porukka onkin supporttaamassa..

Jep, kyllä alan harrastajat tykkää alan jutuista..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ne onki lätkän pelaajia.

Justhan Helsingissäki oli se BTCHEL-tapahtuma, johon tuli Suomen mitalta ja kansainvälisesti porukkaa..

Siis olis kyse faniporukasta ,ei pelaajista , mikä varmaan on fanaattinen .Mutt 540:aa kilometriä ei tuossakaan bussissa kukaan vetäisi pelkkää lätkäläppää mennessä eikä tullessa oli sit lopputulos mikä tahansa tulomatkalla .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis olis kyse faniporukasta ,ei pelaajista , mikä varmaan on fanaattinen .Mutt 540:aa kilometriä ei tuossakaan bussissa kukaan vetäisi pelkkää lätkäläppää mennessä eikä tullessa oli sit lopputulos mikä tahansa tulomatkalla .

Kryptofanejahan ne kryptoilijatkin on, ni kyllä niitä kiinostaa, varsinkin jos ois viä jotain uusia kryptodokkareita, niinku netflixistä Cryptopia tai muut kryptoleffat yms..

ja eihän ne ny o mikkään Kryptokylän kryptoilut, jollei porukalla o ollu sellaset bileet että takasmatka nukutaan ;D

• Anonyymi

Jos tarpeeksi hokee, niin asia muuttuu todeksi.

Näinhän sitä kaikki myyntitykit toimii, mutta edelleen fakta on se, että jos kryptot tai täällä markkinoitu toiminta sen kanssa on oikeesti kannattavaa ja tuottosaa niin ei siitä tartte suomi24 foorumilla huudella

• Anonyymi

no tähä varmaan sulle vastaukseks "joku" linkkaa "todisteex" Sakari Kaulaotteen pyöreänpöydän keskustelun kryptoista .

• Anonyymi

Me yritetäänki rakentaa Kryptokylää, ei markkinoida mitään palvelua.

• Anonyymi

KRYPTOKYLÄ - VIRRAT
      KryptoKylä on ilmassa leijuva utopia.
      -Ideahan siinä on että Virroilla saisi halutessaan palkat haluamanaan Kryptona, Turisteja houkuteltaisiin kansainvälisesti Suomen KryptoKylän luontoon.
      -EU-rahoilla tutkittaisiin erilaisia Krypto- ja Lohkoketjusovellutuksia.
      -Kaupoissa kävisi Euron rinnalla maksutapana Kryptot, niinkuin monissa kaupoissa Suomessa jo onkin.. Alueella koulutettaisiin etätyöläisiä alalle, vähän kuin kauppis oli, mutta nyt siinä olisi pelitekniikat ja digitaideteokset yms kyljessä.
      -Paikallisyrityksia ja toimijoita tuetaan lohkoketjututkimusten käynnistämisessä, esim miten muovin matka kirjattaisiin lohkoketjuun jne
      -Virroilla järjestettäisiin EU:n lohkoketju-rahoilla alan tapahtumia ja seminaareja Marttisessa.
      -Virrat panostaisi EU:n lohkoketju-rahoilla alan houkutteluun Virroille.
      -Erilaiset sertifikaatit, kuitit, merkinnät ja muut, joiden pitää pysyä tallessa ikuisesti, Virtain kaupungin puolesta salataan ja laitetaan lohkoketjuun (Käytännössä lähetetään omasta lompakosta omaan lompakkoon vaikka euron verran, ja siihen saa laitettua julkisen viestin monissa kryptoissa vaikka että "Kosken vesi oli 18C" tai "Pöytäkirjan sisältö:" )
      -Ehkä oma valuutta
      Ja mitä kaikkee sitä sit Keksiskään.
      VIRRAT
      FINLAND

Tuosta KRYPTOKYLÄ-ryhmään:

https://www.facebook.com/groups/799305019716541/

• Anonyymi

"Euron rinnalla maksutapana Kryptot, niinkuin monissa kaupoissa Suomessa jo onkin" Lista noist kaupoist misä kryptot käy, kiitos

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Euron rinnalla maksutapana Kryptot, niinkuin monissa kaupoissa Suomessa jo onkin" Lista noist kaupoist misä kryptot käy, kiitos

Tuolta löytyy, Ole hyvä!

https://bittiraha.fi/bitcoin-maksupaikat-suomessa/

Arctic Warriors – Vireyttä ja voimaa puhtaasta lapin luonnosta! Tukkutilaukset myös bitcoineilla.
        Audiokauppa.fi – Verkkokaupan lisäksi myymälät Helsingissä, Oulussa, Tampereella ja Turussa.
        Auto-Outlet – Premium Autot Outlet-hinnoin
        Blacklight – IRC-shellit, IRC-domainit ja WWW-hotellit
        BTC Trinkets – verkkokaupasta löydät Bitcoin-aiheisia tuotteita.
        Coinware – kaapeleita tietokoneisiin, puhelimiin ja kaikkeen elektroniikkaan
        Datapilvi – Ratkaisee päätöksesi sitten helppous, hinta tai mahdollisuudet – Datapilvi on ratkaisu.
        Faro Channelside Bar & Restaurant – Klassista bistroruokaa moderneilla vaikutteilla höystettynä Helsingissä
        Finlandiakirja – Finlandia Kirja on Suomen suurin antikvariaatti verkossa.
        Finnvape – Sähkösavukkeet & nikotiininesteet
        FlyHi.fi – Lentoliput, hotellit ja autonvuokraus
        FunShop.fi – Hauskat lahjat ja gadgetit. Vakoilukamerat, radio-ohjattavat yms.
        Greencycle – Sähköpyörät, varaosat ja tarvikkeet
        Helsingin Puutarhatarvike Välineet kotipuutarhureille.
        HUG BikeShop – Vähän erilainen polkupyöräliike Helsingin maan alla.
        inEar.fi – kuulokkeiden verkkokauppa
        iTapsa – iPhone-huolto Helsingissä, Espoossa, Turussa ja Tampereella
        Kameratori.fi – Käytetyt kamerat ja kameratarvikkeet verkosta
        Kellotori.fi – Käytetyt kellot ja kellotarvikkeet verkosta
        Koillismaan Mikrotukipalvelu hyväksyy bitcoinit liikkeessä ja verkkokaupassa
        Koiranhoitaja.com – Hieronta, käytösongelmien korjaaminen, neuvonta, seuranta ja trimmaus
        Konsolinet – Pelikaupasta löydät pelit ja konsolit.
        Kotiled – Led-valot joka kotiin
        Kuivaliha.com – palvelusta löydät kuivalihaa.
        Kylttikeskus.fi – Kyltit, opasteet, tarrat ja merkinnät helposti, nopeasti ja ammattitaidolla
        Laatusoitin – Laatupianot musiikin ystäville.
        Lapin Märkätilatekniikka Oy on rakennusurakointia tarjoava yritys Rovaniemeltä. Erityisosaamisalueina kylpyhuoneet, pesuhuoneet ja saunat.
        Lainapaku Pakettiautojen vuokrauspalvelu.
        LaskIT – tarjoaa luotettavaa laskentaa pilke silmäkulmassa.
        Lelut24 – tarjoaa lelut Suomen halvimmin hinnoin ja nopealla toimituksella.
        Liikeimpulssi – LiikeImpulssissa on tarjolla ohjattuja ryhmäliikuntatunteja sekä kurssimuotoisia tuntikokonaisuuksia kaiken ikäisille.
        Lucky Baldwin’s – Irish Pub Jyväskylässä
        Luontaistuotteet.net – Laaja valikoima luontaistuotteita.
        LuxCasa.fi – Sängyt ja sohvat suoraan valmistajalta
        Mansikkamato.fi – Aikuisten lelut edullisesti, aina ilmainen toimitus
        Muni’s Workshops – Luennot, työpajat, Vastu-konsultaatio. Vegaani-ateriapalvelut ja ruoanlaittokurssit.
        Månsteri Store – Elektroniikkaan erikoistuva verkkokauppa. Arduino, raspi yms.
        Mokkamaa – Kahviin, teehen ja suklaaseen erikoistunut herkkupuoti Joensuun ydinkeskustassa, tuotteita voi tilata myös postitse
        Nasty Needles – Suomen ensimmäinen kryptoja hyväksyvä tatuointiliike. Hyväksytyt valuutat: bitcoin, litecoin, ethereum, verge.
        Optimoiautosi.fi – OptimoiAutosi.fi on erikoistunut ajoneuvojen moottorioptimointeihin.
        Outletputiikki Sekatavaran Outlet-verkkokauppa.
        Paahine.net – On Pipojen, päähineiden ja muiden tekstiilien erikoiskauppa.
        Pahis.fi – Kauppahuone
        Pakkaustukku.fi Pakkaustarvikkeita, pulloja, purkkeja ja Bitcoin -pipoja.
        Pandafeet.fi on suomalainen verkkokauppa, josta tilaat nopeasti ja turvallisesti lasten nahkaiset tossut, sisätossut, kerhotossut ilman postikuluja.
        PhoneCasesEurope.com – myy laadukkaita puhelimen koteloita, kuoria, näytönsuojakalvoja ja tarvikkeita
        pohjoinen lakiasiaintoimisto – Valitsemalla toimistomme yhteistyökumppaniksenne oikeudellisten asioiden hoitamisessa, olet askeleen lähempänä kestävää ja tuloksellista ratkaisua.
        RCM Clothing – suomalainen ekologinen vaatemerkki, 55% hamppua ja 45% luomu puuvillaa!
        Sekamyynti.org – Elektroniikkaa ja kodin pientavaraa
        SH-Esthetics – Kauneudenhoidon palveluita
        Stadin ruokataksi – Tilaa ravintolaruokasi kotiintoimituksella – Helsinki kantakaupunki
        Skydive – Jyväskylän Laskuvarjokerho
        Spis – ravintola Helsingissä
        TaukoBaari – ravintola Espoossa
        Tietokonekauppa.fi – Suomen suurin valikoima tietotekniikkaa
        Tietosuojakone – suojaa yksityisyytesi
        Time Bar – Itsenäinen Baari Helsingissä
        Turvamies.fi – Ammattimaista tietojen palautusta – myös kadonneiden/vaurioituneiden Bitcoin-lompakoiden palautus miltä tahansa medialta
        Ustuonti.fi – Mönkijöiden, kaivurien ja pyöräkuormaajien varaosien maahantuonti jo vuodesta 2001
        Vadelma Pii on Raspberry Pi-tietokoneeseen ja sen lisävarusteisiin erikoistunut verkkokauppa.
        Valoilmio.fi on LED-tuotteiden erikoisverkkokauppa
        Valostore Otsalamput, käsivalaisimet ja LED-työvalot.
        Vannehaku – on Suomen paras renkaiden ja vanteiden markkinapaikka.
        Venus Vaporizer Laadukkaita Suomessa tehtyjä vaporisaattoreita.
        Vhosti – Suomalaisia verkkopalvelimia, nimipalvelimia, domaineja yms.
        Vuokraapaku.fi – Vuokraa paku tai tilaa meiltä muuttopalvelu edullisesti!
        ZAS DATA – Räätälöidyt tietokoneet Windowsilla, Linuxilla tai ilman – kysy myös muuta valikoimaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tietty Kirppis Virrat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolta löytyy, Ole hyvä!

https://bittiraha.fi/bitcoin-maksupaikat-suomessa/

Arctic Warriors – Vireyttä ja voimaa puhtaasta lapin luonnosta! Tukkutilaukset myös bitcoineilla.
        Audiokauppa.fi – Verkkokaupan lisäksi myymälät Helsingissä, Oulussa, Tampereella ja Turussa.
        Auto-Outlet – Premium Autot Outlet-hinnoin
        Blacklight – IRC-shellit, IRC-domainit ja WWW-hotellit
        BTC Trinkets – verkkokaupasta löydät Bitcoin-aiheisia tuotteita.
        Coinware – kaapeleita tietokoneisiin, puhelimiin ja kaikkeen elektroniikkaan
        Datapilvi – Ratkaisee päätöksesi sitten helppous, hinta tai mahdollisuudet – Datapilvi on ratkaisu.
        Faro Channelside Bar & Restaurant – Klassista bistroruokaa moderneilla vaikutteilla höystettynä Helsingissä
        Finlandiakirja – Finlandia Kirja on Suomen suurin antikvariaatti verkossa.
        Finnvape – Sähkösavukkeet & nikotiininesteet
        FlyHi.fi – Lentoliput, hotellit ja autonvuokraus
        FunShop.fi – Hauskat lahjat ja gadgetit. Vakoilukamerat, radio-ohjattavat yms.
        Greencycle – Sähköpyörät, varaosat ja tarvikkeet
        Helsingin Puutarhatarvike Välineet kotipuutarhureille.
        HUG BikeShop – Vähän erilainen polkupyöräliike Helsingin maan alla.
        inEar.fi – kuulokkeiden verkkokauppa
        iTapsa – iPhone-huolto Helsingissä, Espoossa, Turussa ja Tampereella
        Kameratori.fi – Käytetyt kamerat ja kameratarvikkeet verkosta
        Kellotori.fi – Käytetyt kellot ja kellotarvikkeet verkosta
        Koillismaan Mikrotukipalvelu hyväksyy bitcoinit liikkeessä ja verkkokaupassa
        Koiranhoitaja.com – Hieronta, käytösongelmien korjaaminen, neuvonta, seuranta ja trimmaus
        Konsolinet – Pelikaupasta löydät pelit ja konsolit.
        Kotiled – Led-valot joka kotiin
        Kuivaliha.com – palvelusta löydät kuivalihaa.
        Kylttikeskus.fi – Kyltit, opasteet, tarrat ja merkinnät helposti, nopeasti ja ammattitaidolla
        Laatusoitin – Laatupianot musiikin ystäville.
        Lapin Märkätilatekniikka Oy on rakennusurakointia tarjoava yritys Rovaniemeltä. Erityisosaamisalueina kylpyhuoneet, pesuhuoneet ja saunat.
        Lainapaku Pakettiautojen vuokrauspalvelu.
        LaskIT – tarjoaa luotettavaa laskentaa pilke silmäkulmassa.
        Lelut24 – tarjoaa lelut Suomen halvimmin hinnoin ja nopealla toimituksella.
        Liikeimpulssi – LiikeImpulssissa on tarjolla ohjattuja ryhmäliikuntatunteja sekä kurssimuotoisia tuntikokonaisuuksia kaiken ikäisille.
        Lucky Baldwin’s – Irish Pub Jyväskylässä
        Luontaistuotteet.net – Laaja valikoima luontaistuotteita.
        LuxCasa.fi – Sängyt ja sohvat suoraan valmistajalta
        Mansikkamato.fi – Aikuisten lelut edullisesti, aina ilmainen toimitus
        Muni’s Workshops – Luennot, työpajat, Vastu-konsultaatio. Vegaani-ateriapalvelut ja ruoanlaittokurssit.
        Månsteri Store – Elektroniikkaan erikoistuva verkkokauppa. Arduino, raspi yms.
        Mokkamaa – Kahviin, teehen ja suklaaseen erikoistunut herkkupuoti Joensuun ydinkeskustassa, tuotteita voi tilata myös postitse
        Nasty Needles – Suomen ensimmäinen kryptoja hyväksyvä tatuointiliike. Hyväksytyt valuutat: bitcoin, litecoin, ethereum, verge.
        Optimoiautosi.fi – OptimoiAutosi.fi on erikoistunut ajoneuvojen moottorioptimointeihin.
        Outletputiikki Sekatavaran Outlet-verkkokauppa.
        Paahine.net – On Pipojen, päähineiden ja muiden tekstiilien erikoiskauppa.
        Pahis.fi – Kauppahuone
        Pakkaustukku.fi Pakkaustarvikkeita, pulloja, purkkeja ja Bitcoin -pipoja.
        Pandafeet.fi on suomalainen verkkokauppa, josta tilaat nopeasti ja turvallisesti lasten nahkaiset tossut, sisätossut, kerhotossut ilman postikuluja.
        PhoneCasesEurope.com – myy laadukkaita puhelimen koteloita, kuoria, näytönsuojakalvoja ja tarvikkeita
        pohjoinen lakiasiaintoimisto – Valitsemalla toimistomme yhteistyökumppaniksenne oikeudellisten asioiden hoitamisessa, olet askeleen lähempänä kestävää ja tuloksellista ratkaisua.
        RCM Clothing – suomalainen ekologinen vaatemerkki, 55% hamppua ja 45% luomu puuvillaa!
        Sekamyynti.org – Elektroniikkaa ja kodin pientavaraa
        SH-Esthetics – Kauneudenhoidon palveluita
        Stadin ruokataksi – Tilaa ravintolaruokasi kotiintoimituksella – Helsinki kantakaupunki
        Skydive – Jyväskylän Laskuvarjokerho
        Spis – ravintola Helsingissä
        TaukoBaari – ravintola Espoossa
        Tietokonekauppa.fi – Suomen suurin valikoima tietotekniikkaa
        Tietosuojakone – suojaa yksityisyytesi
        Time Bar – Itsenäinen Baari Helsingissä
        Turvamies.fi – Ammattimaista tietojen palautusta – myös kadonneiden/vaurioituneiden Bitcoin-lompakoiden palautus miltä tahansa medialta
        Ustuonti.fi – Mönkijöiden, kaivurien ja pyöräkuormaajien varaosien maahantuonti jo vuodesta 2001
        Vadelma Pii on Raspberry Pi-tietokoneeseen ja sen lisävarusteisiin erikoistunut verkkokauppa.
        Valoilmio.fi on LED-tuotteiden erikoisverkkokauppa
        Valostore Otsalamput, käsivalaisimet ja LED-työvalot.
        Vannehaku – on Suomen paras renkaiden ja vanteiden markkinapaikka.
        Venus Vaporizer Laadukkaita Suomessa tehtyjä vaporisaattoreita.
        Vhosti – Suomalaisia verkkopalvelimia, nimipalvelimia, domaineja yms.
        Vuokraapaku.fi – Vuokraa paku tai tilaa meiltä muuttopalvelu edullisesti!
        ZAS DATA – Räätälöidyt tietokoneet Windowsilla, Linuxilla tai ilman – kysy myös muuta valikoimaa

Siis tässä täl hetkel niiku tosa kaikki? Tuoha o iha enempi ku naurettavan lyhyt lista ,ettei voi kyll oikee vois mainostaa "monissa kaupoissa" Varmaan ainakin 99.9999 % :sti krypto ei käy maksutapana yrityksis suomes . Mikä muuten siin o ettei esm edes Kärkkäist oo tosa listalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis tässä täl hetkel niiku tosa kaikki? Tuoha o iha enempi ku naurettavan lyhyt lista ,ettei voi kyll oikee vois mainostaa "monissa kaupoissa" Varmaan ainakin 99.9999 % :sti krypto ei käy maksutapana yrityksis suomes . Mikä muuten siin o ettei esm edes Kärkkäist oo tosa listalla?

Jaa'a, ehkä liian vaikea juttu isoille ketjuille lisätä maksutapa kun sopparit ja kaikki.

Lopuissahan käy crypto debit cardit.

Tässä olisikin Virtain yrittäjille ja toimijoille oiva tilaisuus olla edelläkävijöitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet tarkoittaa enemmän kuin pari tai muutama

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa'a, ehkä liian vaikea juttu isoille ketjuille lisätä maksutapa kun sopparit ja kaikki.

Lopuissahan käy crypto debit cardit.

Tässä olisikin Virtain yrittäjille ja toimijoille oiva tilaisuus olla edelläkävijöitä.

Ja mitä hyötyä se "edelläkävijyys" yrityksille muka toisi? Uusien maksutapojen käyttöönotto ei koskaan tapahdu ilman osaamista, rahaa ja toiminnallisia muutoksia. Kryptot tuovat muutoksia tietojärjestelmien käyttöön, pankkiyhteistyöhön, kirjanpitoon ja verotukseen, joita yrittäjät usein ostavat ulkoistettuna palveluna. Kun palveluun tulee muutos, se yleensä lisää palvelun hintaa. Jos "edelläkävijyydellä" voidaan nostaa olennaisesti liikevaihtoa, homma voi kannattaa.

Virroilla on paljon pienehköjä yrityksiä joissa kryptojen käyttöönotto olisi kohtuuton resurssisyöppö tuomatta yhtään enempää liikevaihtoa.

Ne, jotka näkevät asiassa potentiaalia oman yritystoimintansa näkökulmasta, EIVÄT HAE tietoa Suomi24.fi:n Virrat-palstalta. He EIVÄT HAE tietoa Fcebookin Kryptokylästä. He kääntyvät tunnettujen ja luotettavien asiantuntijoiden puoleen koska asiaan liittyy yrittäjän näkökulmasta huomattavan paljon liikkuvia osia, joista paikallinen kryptointoilija ei mitään tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä hyötyä se "edelläkävijyys" yrityksille muka toisi? Uusien maksutapojen käyttöönotto ei koskaan tapahdu ilman osaamista, rahaa ja toiminnallisia muutoksia. Kryptot tuovat muutoksia tietojärjestelmien käyttöön, pankkiyhteistyöhön, kirjanpitoon ja verotukseen, joita yrittäjät usein ostavat ulkoistettuna palveluna. Kun palveluun tulee muutos, se yleensä lisää palvelun hintaa. Jos "edelläkävijyydellä" voidaan nostaa olennaisesti liikevaihtoa, homma voi kannattaa.

Virroilla on paljon pienehköjä yrityksiä joissa kryptojen käyttöönotto olisi kohtuuton resurssisyöppö tuomatta yhtään enempää liikevaihtoa.

Ne, jotka näkevät asiassa potentiaalia oman yritystoimintansa näkökulmasta, EIVÄT HAE tietoa Suomi24.fi:n Virrat-palstalta. He EIVÄT HAE tietoa Fcebookin Kryptokylästä. He kääntyvät tunnettujen ja luotettavien asiantuntijoiden puoleen koska asiaan liittyy yrittäjän näkökulmasta huomattavan paljon liikkuvia osia, joista paikallinen kryptointoilija ei mitään tiedä.

Suomessa on puoli miljoonaa Kryptoilijaa, jospa ne tulisivat ostoksille.

Ja siis, itse olen nimenomaan noita asiantuntijoita.
        Kryptokeskus.fi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirppis Virrat-kirppiksellä on lompakoiden QR-koodeja tulostettuna paperille, ja kun asiakas tahtoo maksaa kryptoilla, paperi lyödään pöytään, että siitä valitseen millä kryptolla.

Käteismyynniksihän ne lyödään, jollei erikseen määrittele että "Kryptomaksu" jos voi itse määrittää niitä viitteitä, niinkuin ennenvanhaan kassakoneissa.

• Anonyymi

Keksiminen on helppoa silloin kun ei yhtään huomioi realiteetteja, ei edes ymmärrä niitä :):)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keksiminen on helppoa silloin kun ei yhtään huomioi realiteetteja, ei edes ymmärrä niitä :):)

Mikä keksiminen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne, jotka harkitsevat kryptomyyntiä osana liiketoimintaansa eivät ehkä etsi /ensisijaista/ tietoa täältä, mutta tuppaavat katsomaan ympärilleen suunnitellessaan, että mitä keskusteluja aiheesta on käyty ja näyttääkö siellä huuhaalta vai ei.

Ensi vaiheessa on toki niin, että kirjanpidollisesti yms. tulee varmastikin lisää kuluja, ainakin voittoja kotiuttaessa. Toisaalta, ihan samoja kriittisiä argumentteja esitettiin aikanaan, kun firmoja yritettiin saada hyväksymään korttimaksut. Luottokorttiyritykset lobbasivat hurjasti, että ei tullut mielikuvaksi "kortti-lisämaksua" vaan "käteisalennus" (ainakin Yhdysvalloissa), mutta nyt kortilla maksaminen on rutiinia ja useimmille Suomessa se ensisijainen tapa hoitaa ostokset. En olisi ihan yhtä optimistinen tässä asiassa asiakasmäärien suhteen kuin Kryptis, mutta teknologia on sen verran tehokkaasti jo vakiintunut (mikä kävi hyvin ilmi myös ministeri Puiston pyöreässä pöydässä), että jossakin vaiheessa joustavuus ainakin stablecoinien tai digieuron kanssa tulee olemaan oleellinen osa yritysten toimintavalmiutta.

Tässä hommassa on myös ihan oleellista, että ruohonjuuritason toimijoiden (kuten Kryptokeskus) osaaminen ja perehtyneisyys huomioidaan, koska siinä missä kryptoyrittäjät satsaavat omiin liiketoimintamalleihinsa, noilla aktivisteilla on aikaa (ja palavaa innostusta) jeesiä muita varautumaan noiden teknologioiden tuloon. Ja kiinnostusta varoittaa huijareista.

JTH

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne, jotka harkitsevat kryptomyyntiä osana liiketoimintaansa eivät ehkä etsi /ensisijaista/ tietoa täältä, mutta tuppaavat katsomaan ympärilleen suunnitellessaan, että mitä keskusteluja aiheesta on käyty ja näyttääkö siellä huuhaalta vai ei.

Ensi vaiheessa on toki niin, että kirjanpidollisesti yms. tulee varmastikin lisää kuluja, ainakin voittoja kotiuttaessa. Toisaalta, ihan samoja kriittisiä argumentteja esitettiin aikanaan, kun firmoja yritettiin saada hyväksymään korttimaksut. Luottokorttiyritykset lobbasivat hurjasti, että ei tullut mielikuvaksi "kortti-lisämaksua" vaan "käteisalennus" (ainakin Yhdysvalloissa), mutta nyt kortilla maksaminen on rutiinia ja useimmille Suomessa se ensisijainen tapa hoitaa ostokset. En olisi ihan yhtä optimistinen tässä asiassa asiakasmäärien suhteen kuin Kryptis, mutta teknologia on sen verran tehokkaasti jo vakiintunut (mikä kävi hyvin ilmi myös ministeri Puiston pyöreässä pöydässä), että jossakin vaiheessa joustavuus ainakin stablecoinien tai digieuron kanssa tulee olemaan oleellinen osa yritysten toimintavalmiutta.

Tässä hommassa on myös ihan oleellista, että ruohonjuuritason toimijoiden (kuten Kryptokeskus) osaaminen ja perehtyneisyys huomioidaan, koska siinä missä kryptoyrittäjät satsaavat omiin liiketoimintamalleihinsa, noilla aktivisteilla on aikaa (ja palavaa innostusta) jeesiä muita varautumaan noiden teknologioiden tuloon. Ja kiinnostusta varoittaa huijareista.

JTH

Oho, sieltä tuli Professori-tason asiantuntijan settiä!
        Ja saahan ne kulut vähennyksiin kun kyse maksutavasta.

Kiitos, kyllä lämmitti mieltä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho, sieltä tuli Professori-tason asiantuntijan settiä!
        Ja saahan ne kulut vähennyksiin kun kyse maksutavasta.

Kiitos, kyllä lämmitti mieltä!

Vastailetko itsellesi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastailetko itsellesi?

En, JTH on Tampereen yliopiston professori.

t. Aki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastailetko itsellesi?

sen verra vähä mouhomist ja ei linkkejä ,et eri kirjottajasta kyse

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JTH

Tämän ketjun pointti on ensisijaisesti se, että erilaisia kanavia nyt tukitaan krypto-asialla siinä määrin, että ihmisillä alkaa olla mitta täysi.

Oli sitten kyse kryptoista tai volvon kaasareista, alkaahan se ärsyttää kun aihetta tuupataan jokaisesta tuutista kirjoitus toisensa jälkeen. Voihan olla, että tarkoituskin on nimenomaa saada ihmiset suuttumaan. Epäilen kuitenkin, että ollaan lähempänä krypto-kulttia kuin tarkoituksellista ihmisten kiusaamista.

Mistä olen aidosti huolissani on, millaiseksi elämä muodostuu pienellä paikkakunnalla, jossa on onnistunut saamaan rasittavan yhden asian jankkaajan maineen. Työpaikan saaminen tai muu yhteistyö voi olla haastavaa, vaikka toleranssiakin yllättävästi löytyy.

Itse voin jättää krypto-kirjoitukset myös lukematta. Voin jättää koko Suomi24-palstan avaamatta jos sisältö on tätä. Sisältöhän on keskimäärin surkeaa muutenkin, joskus vaan tulee halu kokeilla, saisiko jotakin järkevääkin keskustelua aikaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän ketjun pointti on ensisijaisesti se, että erilaisia kanavia nyt tukitaan krypto-asialla siinä määrin, että ihmisillä alkaa olla mitta täysi.

Oli sitten kyse kryptoista tai volvon kaasareista, alkaahan se ärsyttää kun aihetta tuupataan jokaisesta tuutista kirjoitus toisensa jälkeen. Voihan olla, että tarkoituskin on nimenomaa saada ihmiset suuttumaan. Epäilen kuitenkin, että ollaan lähempänä krypto-kulttia kuin tarkoituksellista ihmisten kiusaamista.

Mistä olen aidosti huolissani on, millaiseksi elämä muodostuu pienellä paikkakunnalla, jossa on onnistunut saamaan rasittavan yhden asian jankkaajan maineen. Työpaikan saaminen tai muu yhteistyö voi olla haastavaa, vaikka toleranssiakin yllättävästi löytyy.

Itse voin jättää krypto-kirjoitukset myös lukematta. Voin jättää koko Suomi24-palstan avaamatta jos sisältö on tätä. Sisältöhän on keskimäärin surkeaa muutenkin, joskus vaan tulee halu kokeilla, saisiko jotakin järkevääkin keskustelua aikaiseksi.

Keiden puolesta puhut?
        Puhut vain itsesi puolesta.

jos nyt porukka innostuu ja tekee muutaman viestiketjun, ja niissä käydään keskustelua, mikä pompauttaa viestiketjun ylös, niin se on voi voi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

samaa mieltä.
        ei kukaan jaksa ääriänsä enempää sitä kun joka tuutista tungetaan samaa asiaa koko ajan, kyllä asiaansa saa mainostaa mutta hyvän maun rajoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

samaa mieltä.
        ei kukaan jaksa ääriänsä enempää sitä kun joka tuutista tungetaan samaa asiaa koko ajan, kyllä asiaansa saa mainostaa mutta hyvän maun rajoissa.

Kun olis Puskaradiossa edes kerran kuussa saanut omaa toimintaa tuoda julki, ilman jokaisesta julkaisusta taistelua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun olis Puskaradiossa edes kerran kuussa saanut omaa toimintaa tuoda julki, ilman jokaisesta julkaisusta taistelua

no minulle silloin puskaradiossa tuli kyllä useammin kuin kerran kuukaudessa niitä juttuja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no minulle silloin puskaradiossa tuli kyllä useammin kuin kerran kuukaudessa niitä juttuja

No, eipä tullut, vuonna 2024 oli 6 julkaisua PUSKARADIO VIRRAT-ryhmässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, eipä tullut, vuonna 2024 oli 6 julkaisua PUSKARADIO VIRRAT-ryhmässä.

Entäs ne poistetut jutut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs ne poistetut jutut?

Ei niitä ollu vuonna 2024, kun ne jäi hyväksyntään, ja taistelin melkein jokaisen noista läpi.

• Anonyymi

Ihme vouhotusta

• Anonyymi

Tässähän on on kyse siitä, että muutama vastaan vänkääjä luulee tietävänsä koko kylän mielipiteen asiasta.

Todellisuudessa asia on eri, sen huomaa kun kävelee kaupungilla ja porukka tulee kätteleen ja pyyteleen yhteiskuvia, kuinka hyvää työtä teen tän kylän eteen.

Lisäks nyt on kaupunginkin piireissä alkanut kryptokeskustelu heräämään.

Tässä vaan on se, että nämä muutama nimeltämainitsematon henkilö on luullut meikää ja kaikkia kryptoja huijauksiksi ja huijariksi, niinkuin aloituksessakin vihjataan, ja nyt kun alkaa yleinen käsitys asiasta muuttumaan, he ovat aktivoituneet painamaan asiaa alas, ja mustamaalaamaan, ettei asian todellinen laita aukeaisi Virtolaisille.

Tämähän on ollut systemaattista toimintaa vuodesta 2022, ja jouduin keräämään Krypto-aiheella sensuroimattomaan 1000Virtolaista.

Eihän siellä oikeen muuta ole ollut. Kryptoilua ja muutaman paikallisyrityksen välimainoksia.

• Anonyymi

Voidaan toki mennä kahville, niin voin näyttää epäilijöille todisteet asiasta.
        Yhteystietoni löytyvät aina kryptokeskus.fi-sivuston alalaidasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voidaan toki mennä kahville, niin voin näyttää epäilijöille todisteet asiasta.
        Yhteystietoni löytyvät aina kryptokeskus.fi-sivuston alalaidasta.

onko nämä todisteet niitä viestejä jotka minun tulkinnan mukaan olet ottanut vähän liian tosissasi?
        tämä vain minun näkökulma siitä mitä nyt näistä kirjoitteluista on jäänyt mieleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onko nämä todisteet niitä viestejä jotka minun tulkinnan mukaan olet ottanut vähän liian tosissasi?
        tämä vain minun näkökulma siitä mitä nyt näistä kirjoitteluista on jäänyt mieleen.

Ei toki.
        Tarkoitan todisteita, uinka paljon kyläläisiä oikeasti asia kiinnostaa.

Ja kaikki joiden kanssa olen puhunut, ja tietävät miten asia oikeasti on, eivät todellakaan ole sitä mieltä että olen ottanut liian tosissani, päinvastoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei toki.
        Tarkoitan todisteita, uinka paljon kyläläisiä oikeasti asia kiinnostaa.

Ja kaikki joiden kanssa olen puhunut, ja tietävät miten asia oikeasti on, eivät todellakaan ole sitä mieltä että olen ottanut liian tosissani, päinvastoin.

mitä niistä pitää tietää kun olet jo kuvakaappauksetkin näyttäny kyseisestä keskustelusta ja minun tulkinta on että vitsi otettiin liian tosissaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitä niistä pitää tietää kun olet jo kuvakaappauksetkin näyttäny kyseisestä keskustelusta ja minun tulkinta on että vitsi otettiin liian tosissaan.

Sä et tiedä kaikkea.

Ja edelleenkään en tässä puhunut rikosasian todisteista, vaan muista, joilla voin helposti todistaa kylän väen kiinnostuksen.

• Anonyymi

Systemaattista vuodesta 2022? Mikä oli sitten syy esim. Tampereella 2018 kun porukka hermoistui ja blokkasi? Miksi syytetiin spämäämisestä ja epäiltiin Rela-coinin olevan kusetusta? Oliko sielläkin näitä "systemaattisia" henkilöitä linjoilla?

Rela-coin.com-domain näyttäis olevan vapaana. Tietysti oppirahat joutuu maksamaan kokeiluista, mutta jotain jäi oppimatta: järkevä, ihmisiä ärsyttämätön viestintä. Se taitaakin olla Kryptokeskuksen suurin ongelma. Kryptoilla päähän samaan tapaan kuin fanaattisimmat uskikset vetää raamatulla päähän. Ihmiset ei tykkää jos vedetään kryptoilla päähän ja hierotaan kryptoja naamaan. Vaikka pullasta tykkäisi, pakkopulla ei kiinnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä et tiedä kaikkea.

Ja edelleenkään en tässä puhunut rikosasian todisteista, vaan muista, joilla voin helposti todistaa kylän väen kiinnostuksen.

Mikä rikos? Nyt mentiin jännän äärelle 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

etkö osaa lukea, ei ole kyse siitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä rikos? Nyt mentiin jännän äärelle 😂

Juu, siitä ei sen enempää.
        Paskamainen homma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Systemaattista vuodesta 2022? Mikä oli sitten syy esim. Tampereella 2018 kun porukka hermoistui ja blokkasi? Miksi syytetiin spämäämisestä ja epäiltiin Rela-coinin olevan kusetusta? Oliko sielläkin näitä "systemaattisia" henkilöitä linjoilla?

Rela-coin.com-domain näyttäis olevan vapaana. Tietysti oppirahat joutuu maksamaan kokeiluista, mutta jotain jäi oppimatta: järkevä, ihmisiä ärsyttämätön viestintä. Se taitaakin olla Kryptokeskuksen suurin ongelma. Kryptoilla päähän samaan tapaan kuin fanaattisimmat uskikset vetää raamatulla päähän. Ihmiset ei tykkää jos vedetään kryptoilla päähän ja hierotaan kryptoja naamaan. Vaikka pullasta tykkäisi, pakkopulla ei kiinnosta.

RELAcoininha markkinointi onnistu, ku nollabudjetilla legendaariseks setiks, josta puhutaan näköjään edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloinhan oli Bitcoin-maximalistit kiusaamassa samalla tavoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

RELAcoininha markkinointi onnistu, ku nollabudjetilla legendaariseks setiks, josta puhutaan näköjään edelleen.

Oli muuten komee hetki kun ylilauta hiljeni ja alko fanittaa sillon.

Resurssipulaanhan se Rela-coin pysähtyi. Porukka kun huuteli vaikka ja mitä ja mustamaalas, ettei vaan tulis järkevää projektia ettei bitcoin-maxien ideologiat saa kolausta, niin eipä porukka oikeen uskaltanu lähtee messiin.

Koodareita yms ois tuolloin 2017-2019 tarvittu, muttei ollu massia, kun me päätettiin että parempi pelata rehdisti, ja minimoida riskit, ettei siihen aktivisti-hommaan haluttu sijoittajia.

Tuki ja Apu, kaksi ihmisen tärkeimpiä asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli muuten komee hetki kun ylilauta hiljeni ja alko fanittaa sillon.

Resurssipulaanhan se Rela-coin pysähtyi. Porukka kun huuteli vaikka ja mitä ja mustamaalas, ettei vaan tulis järkevää projektia ettei bitcoin-maxien ideologiat saa kolausta, niin eipä porukka oikeen uskaltanu lähtee messiin.

Koodareita yms ois tuolloin 2017-2019 tarvittu, muttei ollu massia, kun me päätettiin että parempi pelata rehdisti, ja minimoida riskit, ettei siihen aktivisti-hommaan haluttu sijoittajia.

Tuki ja Apu, kaksi ihmisen tärkeimpiä asioita.

Päästiin me sentään Tampereen yliopiston dioihin esimerkkinä aktivismista (viimeinen dia):
        https://www.youtube.com/watch?v=vZa6QsFUiMs

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, siitä ei sen enempää.
        Paskamainen homma.

Eli ei mitään rikosta. En kyllä tiedä minkä rikoksen merkkejä täällä tai missään puskaradiossa olisi ollut muutenkaan 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli ei mitään rikosta. En kyllä tiedä minkä rikoksen merkkejä täällä tai missään puskaradiossa olisi ollut muutenkaan 🤔

No, sitä nyt selvitellään.

Asianajajat meinas toisin, mut en kyllä itekkä tiedä että haluunko väärintekijälle niin kovia sanktioita ku mitä meikän ammattinimikkeen ansiomenetykset on tältä ajalta.

Menee äkkiä sen loppuikä pilalle :/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asianajajat meinas toisin, mut en kyllä itekkä tiedä että haluunko väärintekijälle niin kovia sanktioita ku mitä meikän ammattinimikkeen ansiomenetykset on tältä ajalta.

Todistusaineisto-kohtaan kun ei saanu ku kymmenen kuvankaappausta yms laitettua.

Nyt tässä sit päänvaiva että viittinkö laittaa loput.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todistusaineisto-kohtaan kun ei saanu ku kymmenen kuvankaappausta yms laitettua.

Nyt tässä sit päänvaiva että viittinkö laittaa loput.

4. Mikäli päätös on perustunut olennaisesti puutteellisiin tai virheellisiin
        tietoihin, esitutkintaa voidaan jatkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tää nyt jotain puskaradioon liittyvää vai henk koht viestittelyä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tää nyt jotain puskaradioon liittyvää vai henk koht viestittelyä?

no comments

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no comments

No pääasia ettei henkilövahinkoja sattunu yms 👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa ei, meikä laihtunu stressistä 10kg

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa ei, meikä laihtunu stressistä 10kg

Parempi sekin kuin lihota 10kg 👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parempi sekin kuin lihota 10kg 👍

jep,
        Pitsakuuri jelppaa siihen vaivaan, ku vaan sais stressiltä jotain syötyä.

Ai että nauratti toi henkilövahinkojuttu, vai oliks se jotain uhkailua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jep,
        Pitsakuuri jelppaa siihen vaivaan, ku vaan sais stressiltä jotain syötyä.

Ai että nauratti toi henkilövahinkojuttu, vai oliks se jotain uhkailua?

Kenen taholta uhkailua nyt tarkotat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenen taholta uhkailua nyt tarkotat?

eos,
        jotain tossa sanottiin henkilövahingosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eos,
        jotain tossa sanottiin henkilövahingosta.

miten tämän voi tulkita muuten kuin myötätuntoisena viestinä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miten tämän voi tulkita muuten kuin myötätuntoisena viestinä?

Ei minusta mitenkään 🤔 mielikuvitus laukkaa liikaa tai väsymys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minusta mitenkään 🤔 mielikuvitus laukkaa liikaa tai väsymys.

Jos tässäki näkee jo jotai uhkausta, niin aika harhoissa jo mennään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tässäki näkee jo jotai uhkausta, niin aika harhoissa jo mennään

Tais osua ja upota.

Noh, eipä tuo niin kummoinen juttu o.

Lähinnä huvitti.

• Anonyymi

vitun kyrptot

• Anonyymi

Nyt on kova koukkaus käynnissä, saas nähä nouseeko sieltä vielä ylös, kuten 2021 näihin aikoihi..

• Anonyymi

Muistelin että näinkö minä joskus suomenselänsanomissa haastattelun Akista ja kryptoista. Ainakin 3.3.2025 pidetyssä kaupunginvaltuuston kokouksessa lohkoketju/kryptoasiaa oli käsitelty ja jos oikein ymmärsin niin asia kiinnostaa ihan Virtain kaupungin kerman tasolla. Itseäni toki kryptot ei kovinkaan paljoa kinosta. Turhaa hypeä mielestäni vaikkakin kyseinen teknologia avaa monia mahdollisuuksia, esimerkiksi sopimusten tallentaminen.

• Anonyymi

Oikein muistit.

Oli siisti juttu ku koko sivun kokonen juttu!

t.Aki

• Anonyymi

Mitä on kaupungin kerma? Onko se sama kuin eliitti, josta jotkut jauhaa. Mitä väliä on jonkun "kerman" kiinnostuksella yhtään missään?

Ei Virroilla ole mitään kermaa, samaa sakkia kaikki. Jollain ehkä pussi paremmassa kunnossa kuin toisella (tai enemmän velkaa) ja jotain arvokkaampaa rytkyä niskassa, mutta ihan yhtä juntit jutut kaikilla😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä on kaupungin kerma? Onko se sama kuin eliitti, josta jotkut jauhaa. Mitä väliä on jonkun "kerman" kiinnostuksella yhtään missään?

Ei Virroilla ole mitään kermaa, samaa sakkia kaikki. Jollain ehkä pussi paremmassa kunnossa kuin toisella (tai enemmän velkaa) ja jotain arvokkaampaa rytkyä niskassa, mutta ihan yhtä juntit jutut kaikilla😅

Ei tod ole, täällä on yritysmaailma jakautunut pahasti pariinkin leiriin.

jos et kuulu toiseen, et saa asiaasi eteenpäin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tod ole, täällä on yritysmaailma jakautunut pahasti pariinkin leiriin.

jos et kuulu toiseen, et saa asiaasi eteenpäin

Höpö höpö. Ei se noin voi olla

• Anonyymi

• Anonyymi

Jos ne kryptot ovat niin arvokkaita ja niiden arvo vain nousee, niin miksi niitä halutaan myydä meille muille...
      Eikö ne kannattaisi pitää vain itsellä ja odottaa, että arvo nousee...!?

• Anonyymi

Kyllä niitä jotkut tahtoo käyttää, ilman että niitä tarttee euroiksi vaihtaa.
        Ja sillon jos Virroilla kaupoissa otettaisiin niitä vastaan ja kauppias vaihtaisi vaikka vakaavaluuttoihin, minkä arvo ei vaihtele, jäisi turistien ostosten kryptot kytemään tälle alueelle.

Lisäksi tietty turismi, uudet (rahakkaat) asukkaat, yritykset ja ennenkaikkea, kuntaverotulot!

Tuossa muuten vielä uutisjuttu Riitta Mäen Valtuustoaloitteesta:
        https://kryptokeskus.fi/aloite.jpg

Ja varsinainen valtuustoaloite-PDF:
        https://kryptokeskus.fi/valtuustoaloite.pdf

• Anonyymi

Eikä ne koko aikaa nouse,
        Louhintapalkkion puolittuminen (eli paljonko tietokoneen vuokraamisesta krypton käyttöön) muutaman vuoden välein pudottaa palkkiota puoleen, eli saakin vain puolet aiemmasta samalla sähkölaskun summalla, tekee sen että muutaman vuoden sykleissä menee nousu/laskukausi.

Markkinaahan määrää toistaiseksi ainakin Bitcoinin (BTC) kurssi, kun se on isoin krypto.

Kohta pitäisikin lähteä alamäki, ja sen pitäisi jatkua varmaan vuoden verran.

Tosin, nyt ei tiedä vaikuttaako louhijoiden palkkiot yhtä paljon kuin aiemmin, kun valtiot ovat alkaneet ostelemaan kryptoja.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      130
      3807
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      8
      3099
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      32
      2844
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      2642
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      132
      2403
    6. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      41
      1848
    7. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      61
      1195
    8. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      82
      1129
    9. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      77
      1091
    10. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      36
      1089
    Aihe