No nyt keskijohto oli saanut tällaista postia

Aihe: Neuvoa työntekijöiden motivointiin virkistyspäivän jälkeen
Hei HR-tiimi,
Toivottavasti tämä sähköposti tavoittaa sinut hyvissä voimissa. Olen Pria, Chennain toimiston johtaja, ja olen vastuussa tiimimme päivittäisestä toiminnasta täällä Intiassa.
Meillä oli äskettäin onnistunut virkistyspäivä, joka oli tarkoitettu parantamaan tiimihenkeä ja antamaan työntekijöille ansaittua lepoa. Valitettavasti päivän jälkeen useampi työntekijä on jäänyt kotiin, ehkä uupumuksen tai motivaation puutteen vuoksi. Tämä on vaikuttanut tuottavuuteen ja tiimin dynamiikkaan, ja haluaisin löytää tehokkaita tapoja saada heidät takaisin töihin mahdollisimman nopeasti ja myönteisesti.
Voisitko antaa neuvoja tai parhaita käytäntöjä tähän tilanteeseen? Esimerkiksi, miten kannustaa työntekijöitä palaamaan, ehkä viestinnän, kannustimien tai seurannan avulla? Kaikki kokemuksesi tai ehdotuksesi olisivat arvokkaita, sillä haluan varmistaa, että käsittelemme tätä empaattisesti ja tehokkaasti.
Kiitos etukäteen avustasi. Odotan innolla vastaustasi.

Ystävällisin terveisin,
Pria Sharma
Toimiston johtaja, Chennai

Ei uskaltanut ilmoittaa tilannetta minulle suoraan, sillä minähän olen jatkuvasti tolkuttanut sille, ettei sitä velttoa porukkaa voi päästää yhtään lusmuilemaan, tai käy juuri noin.

24

324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä pitää nyt ylemmän johdon olla ihan fakiiri.
      Puku pois, riepu haaroihin ja piikkimatolle makaamaan.
      Myös hiilloksen päällä kävely kuuluu fakiirin repertuaariin.

Esimerkillään ylempi johto innoittaa työläisiä ihmetekoihin ja tulos saattaa parantua.

• Anonyymi

nyt olen eri tietokoneella tänmä mistä kirjailen bnyt on naulkseen laittamani hp.lappari..

kohta voin kirjoittaa myös pöytäkoneellakin..tämäselainon siisn yt Edge.

että niin noh... eipä siinä mitään

see you on the computer next to me.

• Anonyymi

lNyt olen taas eri tetokoneella äsken olin lääpärillä hahaa

• Hyvä Priya,

kiitos kirjeestäsi ja siitä, että otit yhteyttä tähän haastavaan tilanteeseen Chennaissa. Ymmärrän hyvin, että työntekijöiden motivointi voi olla vaikeaa, etenkin jos laiskottelu vaikuttaa toimiston tehokkuuteen. Alla annan muutamia käytännön ohjeita, jotka perustuvat yleisiin johtamiskäytäntöihin ja jotka voivat auttaa saamaan tiimisi takaisin täyteen vauhtiin. Muista, että jokainen tilanne on yksilöllinen, joten sopeuta näitä tarpeen mukaan ja harkitse kulttuurisia tekijöitä, kuten työelämän tasapainoa Intiassa.

1. **Selvitä syyt laiskottelun takana**: Ennen toimenpiteitä keskustele työntekijöiden kanssa yksityisesti. Laiskottelu voi johtua burnoutista, henkilökohtaisista ongelmista, motivaation puutteesta tai epäselvistä odotuksista. Käytä avoimia kysymyksiä, kuten "Mitä haasteita kohtaat työssäsi?" Tämä auttaa rakentamaan luottamusta ja osoittaa, että välität heidän hyvinvoinnistaan.

2. **Aseta selkeät tavoitteet ja seuraa edistymistä**: Määrittele konkreettiset, mitattavat tavoitteet (esim. SMART-malli: Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound). Pidä säännöllisiä seuranta-kokouksia, kuten viikoittaisia check-inejä, joissa kiität onnistumisista ja annat rakentavaa palautetta. Chennaissa voit hyödyntää paikallisia työkaluja, kuten Slackia tai Microsoft Teamsia, jotta seuranta on helppoa etänäkin.

3. **Tarjoa kannustimia ja palkintoja**: Motivaatio nousee, kun työntekijät näkevät työn hyödyt. Harkitse pieniä kannustimia, kuten ylimääräisiä vapaapäiviä, lahjakortteja tai tiimipäiviä (esim. paikallinen ruokailu tai retki). Intialaisessa kontekstissa festivaalit kuten Diwali voivat olla hyvä tilaisuus juhlistaa saavutuksia. Vältä pelkästään negatiivisia seuraamuksia, sillä ne voivat heikentää moraalia.

4. **Paranna työympäristöä ja johtamista**: Tarkista, onko toimistossa tarpeeksi resursseja, kuten ergonomisia työpisteitä tai koulutusta. Johtajana ole esimerkkinä – näytä innostusta ja sitoutumista. Järjestä tiimipalavereita, joissa jaatte onnistumistarinoita, ja kannusta yhteistyöhön. Jos mahdollista, tarjoa joustavia työaikoja, jotka sopivat Chennaissa yleisiin ruuhka-aikoihin.

5. **Käsittele vakavat tapaukset muodollisesti**: Jos laiskottelu jatkuu keskusteluista huolimatta, dokumentoi tapaukset ja seuraa yrityksemme HR-prosesseja. Anna varoituksia ja aseta koeaika, mutta pidä lähestymistapa reiluna ja lainmukaisena (viitaten Intian työlainsäädäntöön, kuten Industrial Disputes Actiin).

Jos tarvitset lisätietoja tai esimerkkejä, olen valmis auttamaan lisää. Toivon, että nämä vinkit auttavat parantamaan tilannetta toimistossasi. Pidä minut ajan tasalla edistymisestäsi!

Parhain terveisin,
      HR-tiimi

-------------------------------------------------

Aika lepsusti ohjeistavat ja minusta siellä pitäisi pistää kova kuri päälle, mutta katsotaan nyt miten asiansa siellä saavat kuntoon.

• No nyt on komento annettu:
      ------------------------------------------

**Aihe: Vakava huoli poissaoloista ja työvelvoitteiden laiminlyönnistä**

Hyvät Chennain toimiston työntekijät,

Olen äärimmäisen pettynyt ja turhautunut saadessani tietää, että useat teistä eivät ole vaivautuneet saapumaan töihin viime päivinä ilman minkäänlaista ilmoitusta tai hyväksyttävää syytä. Tämä on täysin vastuutonta käytöstä, joka ei ainoastaan häiritse toimiston päivittäistä toimintaa, vaan myös asettaa koko tiimin ja yrityksen tavoitteet vaaraan. Olemme täällä rakentamassa menestyvää organisaatiota, ei harrastamassa satunnaista läsnäoloa!

Muistutan teitä siitä, että työpaikka ei ole vapaaehtoinen piknik, jossa voi ilmestyä paikalle mielialan mukaan. Jokaisella teistä on selkeät velvollisuudet, jotka vaikuttavat suoraan asiakkaidemme tyytyväisyyteen ja liiketoimintamme tulokseen. Jos ette pysty sitoutumaan tähän perusvaatimukseen, kyseenalaistan vakavasti sopivuutenne tähän rooliin. Tällaiset toistuvat poissaolot aiheuttavat ylimääräistä kuormitusta muille työntekijöille, jotka joutuvat paikkaamaan laiskuuttanne – ja se on täysin epäoikeudenmukaista!

Vaadin välittömiä korjaavia toimenpiteitä: Ilmoittakaa poissaoloistanne etukäteen ja toimittakaa asianmukaiset todisteet. Jos tämä käytös jatkuu, joudun harkitsemaan kurinpidollisia toimenpiteitä, kuten varoituksia, palkkavähennyksiä tai jopa irtisanomisia. Älkää pakottako minua siihen – odotan teiltä parempaa!

Odotan jokaiselta teistä välitöntä parannusta ja sitoutumista. Jos tarvitsette apua tai keskustelua, olkaa yhteydessä minuun heti.

Ärtynein terveisin,
      Priya

• Arvoisa Päällikkö Sir,
      Minä olen Rajesh Kumar, teidän uskollinen työntekijä täältä IT-osastolta. Anteeksi että kirjoitan tätä kännykällä, mutta olen vähän... no, sanotaanko että olen juhlinut Diwalia vähän liian innokkaasti eilen illalla. Tai ehkä se oli Ganesh Chaturthi? Odottakaa, mikä päivä tänään on? Ai niin, maanantai. Tai tiistai? Anyway, asiaan.
      Sir, en voi tulla töihin tänään. Syynä on se, että pääni pyörii kuin autoriksha Delhin liikenteessä. Join eilen liikaa tharraa – tiedättehän, sitä paikallista viskiä, jota ystäväni toi kylästä. Se oli vahvaa kuin elefantti! Nyt minulla on päänsärky, joka tuntuu siltä kuin Shiva itse tanssisi kallossani. Ja vatsani... oi jumalat, se on kuin Ganges-joen myrsky. En pysty edes nousemaan sängystä ilman että maailma kääntyy ylösalaisin.
      Ja koko viikko? Sir, se on mahdotonta. Perheeni on tulossa kylään Mumbaista, ja minun täytyy valmistautua. He tuovat currya ja masala chai'ta, mutta tiedättehän intialaiset perhejuhlat – ne kestävät päiviä! Plus, horoskooppini sanoi, että tällä viikolla minun pitäisi levätä ja meditoida, muuten Saturnus-planeetta suuttuu minulle. En halua riskeerata karmaani, sir. Se voisi vaikuttaa koko tiimiin!
      Lupaan korvata tämän ensi viikolla tuplaenergialla. Ehkä tuon teillekin vähän mango lassia palkkioksi kärsivällisyydestänne. Ole hyvä ja ymmärrä, sir. Olen paras työntekijäsi, mutta tänään olen vain humalainen sotilas taistelussa krapulaa vastaan.
      Kiitos ja namaste,
      Rajesh Kumar
      (IT Support, Humalainen Sankari)

• Anonyymi

Ostakaa yksi lammas lisää toimiston pihalle, kaikki tulevat sitä töihin ihailemaan.

AV

• Anonyymi

Oijoi, ikävä muistutus huomisesta virkistyspäivästä 😣. Ei huvittaisi ollenkaan, mutta mennään nyt kun kerta järkätty sellainen.

- Sheena

• Jospa johto lähtisi Intiaan virkistysmatkalle, etsimään elämälleen harmoniaa ja uusia kokemuksia, sillai hippihengessä.

Onneksi olen valkokaulusduunari, ei munsta ole johtajaksi.

• jaaha
      ------------------------------------------------------------

Arvoisa johtaja
      Toivon, että tämä kirje tavoittaa teidät hyvissä voinneissa. Kirjoitan teille selittääkseni poissaoloni töistä viimeisen viikon ajan. Ymmärrän, että tämä on ollut odottamatonta ja aiheuttanut hankaluuksia tiimillemme, ja pyydän anteeksi aiheuttamaani vaivaa.
      Osallistuin yrityksemme virkistyspäivään, joka oli järjestetty rentouttavan ilmapiirin luomiseksi. Päivä sujui erinomaisesti, ja se päättyi myöhään iltapäivällä. Päätin sen jälkeen rentoutua vielä hetken kaupungilla, kävellen pitkin katuja ja nauttien mukavasta ilmasta. Silloin törmäsin sattumalta joukkoon iloisia japanilaisia liikemiehiä, jotka olivat juhlimassa onnistunutta kokousta lähellä olevassa ravintolassa. He näyttivät olevan hyvissä tunnelmissa, nauraen ja jutellen vilkkaasti, ja yksi heistä huomasi minut ohikulkiessani. He kutsuivat minut ystävällisesti liittymään seuraansa, sanoen haluavansa oppia lisää paikallisesta kulttuurista ja intialaisista perinteistä, sillä he tiesivät taustani.
      Aluksi ajattelin vain vaihtaa muutaman sanan, mutta keskustelu venyi pidemmäksi. He kertoivat omasta työstään teknologia-alalla Japanissa ja olivat kiinnostuneita vertailusta intialaiseen toimistokulttuuriin. Yhtäkkiä huomasin olevani osa heidän juhliaan – he tarjosivat perinteisiä japanilaisia herkkuja ja juomia, ja ilmapiiri oli niin lämmin ja innostava, että aika kului huomaamatta. Seuraavana päivänä he kutsuivat minut mukaansa retkelle lähikaupunkiin, jossa heillä oli lisää tapaamisia, ja lupasivat näyttää minulle japanilaista vieraanvaraisuutta. Olin utelias ja innostunut, enkä osannut kieltäytyä.
      Valitettavasti tämä johti siihen, että jäin pois töistä koko viikon. Matkustimme yhdessä, tutustuimme nähtävyyksiin ja juttelimme paljon liike-elämästä, kulttuurista ja jopa mahdollisista yhteistyömahdollisuuksista yrityksemme kanssa. Puhelimeni akku loppui ensimmäisenä päivänä, enkä saanut yhteyttä heti, mikä pahensi tilannetta. Nyt olen palannut kotiin ja olen valmis palaamaan töihin heti huomenna. Opin paljon tästä kokemuksesta, ja uskon, että se voi jopa tuoda uusia ideoita työhömme.

• Mikäs tämä intialainen juttu oikein on? Minulta on mennyt täysin ohi.

Ottavatko ne yhteyttä sinuun (suureen johtajaan) aina, kun siellä porukat laiskottelevat, vai onko tämä joku mielikuvitustehtävä?

Eihän tuolla kannata mitään virkistyspäiviä viettää. Ne syö, juo ja niille jää putki päälle. Rankkaa työntekoa vaan, ei mitään huvittelua. Se on oikea meininki! Keppiä ja kuritusta!

• Se on se palkkaamani asiantuntijaryhmä, joka ratkoo kaikki hankalat asiat puolestani ja sitten minä esitän ne täällä muka ominani ja nyt kun ne pääsivät virkistyspäivälle, niin koko homma on mennyt ihan sekaisin.
        Millä ihmeellä ne saa taas töihin siellä, sillä enhän minä kykene esittämään täällä nyt yhtään fiksumpaa kuin olen.

• buddy-love kirjoitti:

Se on se palkkaamani asiantuntijaryhmä, joka ratkoo kaikki hankalat asiat puolestani ja sitten minä esitän ne täällä muka ominani ja nyt kun ne pääsivät virkistyspäivälle, niin koko homma on mennyt ihan sekaisin.
        Millä ihmeellä ne saa taas töihin siellä, sillä enhän minä kykene esittämään täällä nyt yhtään fiksumpaa kuin olen.

Sinulla on täysin epäluotettava varjoryhmä hommissa. Eikä ne edes tee hommia, vaan laiskottelevat jatkuvasti. Onneksi Intiassa ei pahemmin ole pulaa työvoimasta. Kun yksi häviää maastoon, on seuraava jo oven takana koputtamassa.

Ehkä kannattaisi panostaa enemmän rekrytointiin ja työ-orientoituneiseen ainekseen? Muuten tuo laatu (tai sen puute), heijastuu sinuun negatiivisella tavalla, etkä pysty enää esittämään ryhmän viisaita mielipiteitä ominasi. Harmittava takaisku, mutta tuohon on löydyttävä kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu.

Toivotan onnea, että eksyneet lampaat löytyvät ja motivoituvat työntekoon, muuten olet todella pulassa. :)

• tosi.typy kirjoitti:

Sinulla on täysin epäluotettava varjoryhmä hommissa. Eikä ne edes tee hommia, vaan laiskottelevat jatkuvasti. Onneksi Intiassa ei pahemmin ole pulaa työvoimasta. Kun yksi häviää maastoon, on seuraava jo oven takana koputtamassa.

Ehkä kannattaisi panostaa enemmän rekrytointiin ja työ-orientoituneiseen ainekseen? Muuten tuo laatu (tai sen puute), heijastuu sinuun negatiivisella tavalla, etkä pysty enää esittämään ryhmän viisaita mielipiteitä ominasi. Harmittava takaisku, mutta tuohon on löydyttävä kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu.

Toivotan onnea, että eksyneet lampaat löytyvät ja motivoituvat työntekoon, muuten olet todella pulassa. :)

Olen jo pitkään epäillyt, että siellä vain velttoillaan ja teettävät kaikki annetut hommat jollain tekoälyllä, sillä niiden kirjoitustyyli on muuttunut.
        Pitää varmaan lähettää täältä sinne joku tarkastamaan tilanne.

• buddy-love kirjoitti:

Olen jo pitkään epäillyt, että siellä vain velttoillaan ja teettävät kaikki annetut hommat jollain tekoälyllä, sillä niiden kirjoitustyyli on muuttunut.
        Pitää varmaan lähettää täältä sinne joku tarkastamaan tilanne.

Positiivisena asiana laitoin merkille, että ne kirjoittavat sinulle viestejä suomen kielellä. Epäiletkö, että tässäkin olisi käytetty tekoälyä, eivätkä ne osaa siellä edes päivittää tapahtumien kulkua asiallisesti? Hälyttävää!

Jos kutenkin lähdet itse paikan päälle, muista ottaa uimahousut mukaan. Se porukka kuitenkin laiskottelee uima-altaalla ja voitte samalla pitää allaspalaverin. Saat ainakin yhteyden niihin velttoilijoihin.

• tosi.typy kirjoitti:

Positiivisena asiana laitoin merkille, että ne kirjoittavat sinulle viestejä suomen kielellä. Epäiletkö, että tässäkin olisi käytetty tekoälyä, eivätkä ne osaa siellä edes päivittää tapahtumien kulkua asiallisesti? Hälyttävää!

Jos kutenkin lähdet itse paikan päälle, muista ottaa uimahousut mukaan. Se porukka kuitenkin laiskottelee uima-altaalla ja voitte samalla pitää allaspalaverin. Saat ainakin yhteyden niihin velttoilijoihin.

Käännättävät jollain automaatilla, sillä olen inttänyt niille, että tamilinkielisiä viestejä on tänne ihan turha lähetellä.
        En kyllä millään viitsisi lähteä sinne asti, eli varmaan laitan yhden kaverini asialle, sillähän on muutenkin matkoilla jatkuvasti.

Ja missähän kunnossa se toimistokin on, sillä eivät ole lähettäneet sieltä kuvia, vaikka olen määrännyt niin tekemään. Varmaan jatkuvasti bilettävät siellä ja koko paikka on ihan siivottomassa kunnossa.

• buddy-love kirjoitti:

Käännättävät jollain automaatilla, sillä olen inttänyt niille, että tamilinkielisiä viestejä on tänne ihan turha lähetellä.
        En kyllä millään viitsisi lähteä sinne asti, eli varmaan laitan yhden kaverini asialle, sillähän on muutenkin matkoilla jatkuvasti.

Ja missähän kunnossa se toimistokin on, sillä eivät ole lähettäneet sieltä kuvia, vaikka olen määrännyt niin tekemään. Varmaan jatkuvasti bilettävät siellä ja koko paikka on ihan siivottomassa kunnossa.

Tietysti siellä on kaaos, oikea Sodoman ja Gomorran meininki. Kukaan ei pidä siellä kuria, eikä ne itse välitä mistään mitään.

Sen kaverin, jonka lähetät sinne, pitää olla tiukkana ja pistää velttoilijat kuriin. Sellainen 48:n tunnin, tauoton rääkkäysleiri tekisi niille hyvää. Oppiipahan olemaan!

• Anonyymi

noniin hyvä nimi taas nimittelijä-ohjelmni.. ässä hyvä nimi minkä teki:

Tase.

• Anonyymi

..tarkista siis velkasi ja jne...

Tewrveisin 45-vuoden Tase.

• Työpaikathan on jatkuvassa muutoksessa ja koulutuksella voi lisätä henkilöstön muutosvalmiutta suoria käskyjä paremmin. Ja henkilöstölle kannattaa esittää visio ja kartoittaa nykytila, läpiviedä muutos yhdessä, niin voitetaan muutosvastarinta. Samalla opitaan kuin itsestään vuorovaikutteinen johtaminen. Tämä siis symposiumissa Aulangolla, buddhalaisuus nää alan ammattilaisena tietää, mutta teille muille.

• Sorry tarkoitin byddy, mutta korjaava näyttö muutti budhalaisuudeksi.

• Olen jo uhannut pistää siellä tämän vuoden jo kolmannen organisaatiouudistuksen liikkeelle, jos ei homma ole pian kunnossa, mutta eivät ole vastanneet siihen mitään.

• Anonyymi

Vain kaksi vastannut viestiin? Kyllä siellä nyt on jotain hämärää. Sinuna lähtisin tarkastuskäynnille ja etsisin kadoksissa olevat tyypit. Eikä mitään virkistäytymispäiviä sitten enää!

xLiner

• No johan alkaa olemaan kepin paikka. Porkkana on saanut tiimisi löysästelemään. Jotakin rajaa tuohon touhuun.

Ja anteeksi buddy, minäkin juttelin salaa tiimisi kanssa. Kyllä sun täytyy ottaa ohjat omiin kätösiisi. Raippaa peliin. Jos muu ei auta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      3173
    2. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      68
      3153
    3. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      30
      2815
    4. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      157
      2706
    5. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2089
    6. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      10
      1743
    7. Sinä se vaan jaksat

Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et
      Ikävä
      23
      1357
    8. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      11
      1330
    9. iltalehden uutinen poistettiin?

Jämsässä koulussa rikosepäily avustaja juu
      Jämsä
      15
      1296
    10. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      3
      1267
    Aihe